Monday, January 16, 2012

BEZAKAN AKHLAK USTAZ PAS DAN UMNO.

79 comments:

Anonymous said...

Astaghfirullahaladzim..mudahnya menghukum org lain wahai Azhar Idrus..maki hamun org lain.

Saya tidak menyokong golongan Wahabiyyah yg menyertai UMNO. Tp kenapa tidak dihukum Anwar laknatullah yg sgt dahsyat sekular dan merosakkan Aqidah Islam itu tidak dikatakan air najis?

Kenapa ahli Agama bercakap bohong.. tidak berkata benar.. PAS merosakkan Islam dr segenap sudut termasuk menjatuhkan kemuliaan Islam hanya kerana politik, mengagungkan kejahatan DAP, komunisme, itukah dikatan betul?

Siapakah yg sekular krg ini?

Moga Allah tunjukkan kebenaran..jauhkan kami dr ulamak JAHAT (ulama' Su'uk) yg tidak tercium bau syurga kata Nabi.

Wallahualam

Anonymous said...

Ingtlah..org2 agama yg cepat popular dgn membuat lawak bodoh, menghina dan memaki hamun org lain bukan dr kalangan org yg berakhlak.

Pasti akan hilang keberkatan Allah, dan tidak akan berjaya di sisi Allah..

Islam ditegakkan dgn AKHLAK MULIA..Nabi bawa Risalah Islam dgn keindahan bukan mencela dan maki hamun.
Jika UMNO sekular dn xbetul, betulkannya bukan caci hinanya. Pastikah kita jasa dan kebaikan UMNO ditolak Allah semuanya? sehingga kafir harbi yg memesongkan PAS tidak pula ditegur!

Akhlak apakah yg hendak dibawa oleh si Azhar ini? dgn loghat kasarnya, maki hamun org lain..

Laahaulawala khuwata illabillah

Anonymous said...

aku harap kehinaan akan berbalik kepada mu hai Azhar Idrus dan Allah akan menempatkan engkau bersama-sama orang yang hina

Anonymous said...

OSTAT GILA!

Anonymous said...

Tapi Ustad UMNO halalkan rasuah n suka kepada lembu.Semua Ustad masuk UMNO pasal masyuukkkk...Boleh rembat duit zakat n duit rakyat...ustad dlm UMNo hanyalah sebagai lembu yg dianggap tiada nilai dlm UMNO.pernahkan suara ustad UMNO ni diikuti oleh pemimpin UMNO?Ini kerana UMNO dan ustad UMNO mmg haramjadah..

Anonymous said...

Bila masa plak dihalalkan rasuah oleh ustad umno?kan tgh siasat kes tu...bodoh pun agak2 la

kedai buku perintis said...

anon 12,25am
bertanggungjawablah diatas kata kata anda itu.muhasabah diri anda kerana kata kata itu sudah mencerminkan anda yang sebagaimana dalam penilaian org yang membacanya.
org yang baik peribadinya tidak akan mencerca peribadi org lain..

Lebai Malang said...

Juara Maharaja Lawak 3.0 Tahun 2011 dimenangi oleh pelawak tersohor dari Kg Tembing Tembah, Dungun, Terengganu iaitu Ustaq Azhar Idrus Al Makihamun.

Anonymous said...

Ustad ai ni skali tu disoal apa hukum guna software pirate?jawab ustad ai ni harus sebab barat byk menindas org islam...aku mula fikir..ustad ni betoi ka x betoi...seolah olah halal mencuri hak org lain..

Anonymous said...

Ahli2 pas ni suka betoi bila ada maki n cerca mencerca..islam ke mcm tu?

Anonymous said...

@anon 1245 am

kau yg haramjadah yg tuduhan tu semua belum terbukti tp kau spin lebih2 yg nuar tu video tu sangat2 lah jelas pas tu org2 yg tentang anuar skrg kebanyakkan adalah org2 yg sanggup bersusah payah kerana anuar.patut skrg depa celebrate lah dan ganyang lah umno kaw2 sebab tgh menang tp apa dh jadi.sebab utama ialah depa dah tahu siapa anuar jd tak payah nk defend lg lah sb depa lebih kenal anuar drpd tuan2 semua..ce tanya nallakaruppan,sb dia yg drive anuar mlm2 ke tempat2 yg tak sepatutnya..kan anuar dulu org umno juga..

Anonymous said...

January 17, 2012 12:48 AM

SAYA SETUJU.

islam ni bukan kejam... Allah bukan kejam. kalau Allah kejam pd org kafir tentu Dia tak bagi rezeki pd mrk. habis kebuluq semua. walau sekalipun harta tersebut harta org kafir, apakah hak kita utk curi dan ambil rezeki mrk atas titik peluh mrk? mencuri hak org lain walaupun org tu org kafir tetap tidak halal di sisi Islam. itu zalim namanya.

MATLAMAT TIDAK BOLEH MENGHALALKAN CARA..

ah-lipas said...

Mamat ni pelawak je..bukannya taraf Ustaz..tp berbahaya sbb boleh memesongkan org yg mendengar..lg2 pengikut2 PAS..memang diorg suka dgn org yg mcmni..PEROSAK AQIDAH

Anonymous said...

Bro betoi ka ustad ai ni bkn ustad?ceramah merata ceruk dah ni...bg org sesat pun dah merata ceruk..

Anonymous said...

Iyer bkn....anak pak deruih yg kaki mengendap tu...

Anonymous said...

-mohd-

saudara2 sekelian tak payah nak berlagak baik lah puak2 umno tiap2 hari fitnah/menghina,dan tuduh pas macam2.baik umno atau pas sama je, kalau tak kutuk, kalau tak maki/kalau tak hina menghina sesama sendiri tak sah.sebab ni lah reputasi islam dah tercemar, sebab kita tak bersatu padu.islam melarang keras umatnya menyebarkan keburukan orang lain, mungkin ustad azhar pun tak sempurna .dia pun manusia biasa, mesti ada salah. tapi biarkanlah mereka2 ni merosakkan diri sendiri.kita tak perlu sebarkan keburukan orang lain, cukup dengan mengambil pengajaran daripada kesilapan tu.

cermin diri sendiri dulu sebelum nk mengata orang lain. bukannya apa takut pahala2 kita nanti semua habis ditolak dengan dosa2 kita yg banyak.semua orang yg tak berakhlak dengan akhlak nabi muhammad tak layak mengaku umat islam, tak kisah lah mereka tu orang umno,pas atau pkr.
penulis silalah sebarkan kebaikan,ajak orang buat suruhan allah jauhi larangan allah, ini asas dalam islam.menyebarkan kebencian cuma akan memarakkan permusuhan sesama umat islam.Berdoalah pada allah supaya golongan yg menyebarkan keburukan dan permusuhan ini diberi hidayah oleh allah, bukan kah itu yg diajar oleh nabi kita?

p/s ; semoga allah memberi hidayah ,rahmat,pengampunan dan belas kasihan pada semua umat islam.

-peace YO-

Anonymous said...

Ustaz Azhar idrus pernah cakap,"walaupun kita tentang orang2 umno tapi janganlah sampai nak berbunuh2han kerana mereka masih islam,dan kita berdoa serta mengajak agar mereka kembali kejalan islam sebenar."

sila tengok youtube "anak umno kawin anak pas"

**NURATIKAH MUSTAFAR

Chow Sing Chi said...

**NURATIKAH MUSTAFAR

Ustad ni org pas...kira penceramah politik la...kira mcm nik aziz jer la..a politician...

Anonymous said...

ustad umno x pernah pertikai hasil cukai judi yang dicampur sekali dalam pendapatan kerajaan dan diguna untuk membayar gaji mereka.

Chow Sing Chi said...

Kat kelantan pun mcm tu jugak,cukai dr lesen kedai arak masuk ke kerajaan jugak,jugak diguna utk bayar gaji

Chow Sing Chi said...

Kedah pun sama jugak,duit hasil lesen kedai arak pun masuk ke kerajaan negeri,jugak diguna utk bayar gaji dan lain2 perkara.

Anonymous said...

aku lebih percaya pada ulamak atau ustaz yang menjaga lisan nya..kalau main cakap sedap mulut, mmg takleh pakai..bagus jugak umno ada gang ulamak muda, kalu lah umno tuh kotor sekurangnya ulamak ini membantu membetulkan..puak PAS ni semua depa ja betul..baca blog & harakah pun dah tau, dari dulu tak pernah ada salah, parti terbaik di dunia PAS ni..kalau anak jatuh basikal pun salah umno..rakyat dh mula sedar & makin bosan..goodbuy PRU13..say no to PAS

Anonymous said...

uspantat ko kate parti umno ni sekuler.. sedap mulut ko je bile bercakap.. ko nak aku kaki kan ke muke ko tu.. ko ni la parasit,firaun kecik yang dikatakan dalam parti pas oleh dato hasan ali sebenarnye.. tapi ko ada kegunaannye utk ramai lagi yg keluar atau kena pecat dari pasngok....

Anonymous said...

-mohd-

saudara saudari semua, selagi umat islam di malaysia terpecah kepada umno, pas dan pkr, selagi itulah kita akan terus bermusuhan dek kerana perbezaan pendapat dan ideologi.penyokong/pemimpin parti2 tersebut akan kata apa utk menghalang dan menyekat penguasaan pihak lawan mereka.ini adalah lumrah dalam politik, semuanya soal kuasa,pangkat dan kedudukan.tak hairan lah kalau ramai generasi muda/mudi sekarang bersikap neutral yg anti-politik, kerana mereka dah letih,muak dan jemu dengan semua pertengkaran ini.
golongan ulama dan ustad sepatutnya bebas daripada cengkaman politik supaya mereka dapat menyebarkan kebaikan,persefahaman,dan menghapuskan kebencian dan segala sifat2 yg jahat.

kita semua kena mengubah diri sendiri dulu sebelum mengubah orang lain.ada banyak lagi ustad2 dan ulamak2 di dunia ni yg neutral dan berada di jalan yg betul, anda cuma perlu cari mereka.tak payah lah nak buang masa mengumpat dan menyebarkan keburukan orang lain, carilah kebenaran dan kebaikan kerana itulah yg dituntut oleh islam .Anda tak akan dapat jumpa seorang pun ulamak/ustad yg tak pernah buat salah.sebab kita semua manusia, sebab tu lah tugas kita mencontohi yg positif dan menjauhi yg negatif.jangan kutuk orang saja pandai tapi diri sendiri bergelumang dengan dosa.insaflah kalau kita nk ubah nasib bangsa melayu dan nasib umat islam ,maka kita kena ubah diri sendiri dulu dengan cara mangamalkan dan menyebarkan kebaikan.
blog2 yg menyebarkan keburukan orang lain mcm ni lah yg merosakkan umat melayu islam.


-peace-

Anonymous said...

Aku lebih suka dan percaya pada Ustazah.
Nak pula kalau yg cantik mcm Dr Syarifah Hayati.
Tak mengantuk dgr ceramahnya.

Anonymous said...

tuan blogger relax dh, x yh nk fanatik sangat, nanti sakit jiwa dibuatnya.......

Anonymous said...

salam...

wahai saudara mohd, penulis blog ni tulis macam tu sbb nak bgi org kenal ustad ni. bila dah org kenal dia ni, org x pi tmpt dia ceramah. tujuan penulis blog ni nak suruh org laen kenal hati budi ostad ni skaligus mengelak org ramai dri termakan kata2 dia. bkan ke kite sesame ISLAM kena slg mengingatkan?

Anonymous said...

PAS DARI ULARMAK SAMPAI KA PENGIKUT NYA SEMUA BEROTAK UDANG!!

TEMPAT IBADAH DI JADIKAN MEDAN POLITIK.

BERCERAMAH BUKAN BAB AGAMA TAPI MEMFITNAH, MENGHINA DAN MENCACI.

PAKAI SONGKOK PUTEH TAPI HATI NYA HITAM.

BERJANGGUT LEMBAT DAN BERPERANGAI TAK UBAH SAPERTI KAMBING GURUN.

BUDI BICARA TIDAK SAPERTI ORANG ALIM TAPI SAPERTI HOOLIGAN.

HADIRIN YANG MENDENGAR NYA PULAK OTAK PARAS SAKIT KRONIK TAK TAU BEZAKAN ANTARA YANG BAIK DAN YANG BURUK.

KALAU NAK DI KATAKAN PAS NI PARTI POLITIK TAK MUNGKIN SEBAB TAK ADA PEMIMPIN MEREKA YANG BERKEBOLEHAN MENTADBIR DAN MEMIMPIN.

NAK DI KATAKAN PAS NI KUMPULAN AGAMA PON TIDAK SEBAB SETIAP CERAMAH NYA SEMUA HAL POLITIK KOTOR YANG MENCACI, MENGHINA DAN MEMBOHONG. BAB AGAMA PULAK TAKDECYG BOLEH DI CONTOHI.

Anonymous said...

Setuju dgn Anon 12:05 AM..

jejakazman said...

USTAD NI LATAR BELAKANG DIA PUN KABUR....TAK TAU DR MANA NGAJINYA....HANYA KERANA HITS TINGGI DIE FAMOUS...TP KULIAHNYA BANYAK FAKTA MENGARUT...TAPI NAK BUAT CAMNER...AKHIR ZAMAN MEMANG RAMAI DAJAL YG BERMUKAKAN USTAD....MAKA TAK MUSTAHIL MEREKA BANYAK BERSEMBUNYI DI SEBALIK TOPENG PARTI ISLAM KERANA KEHANCURAN ISLAM HANYA BOLEH DI LAKUKAN OLEH ORANG ISLAM SENDIRI...

Anonymous said...

memang nampak perbezaan antara ulama UMNO dan hampas..ulama UMNO bercakap dengan hujah Al Quran & Hadis dan kata-kata penuh hikmah tapi bila ulama Pas bercakap hanya sedap mulut sahaja.

Semoga Allah swt terus memberikan kekuatan kepada Ulama Muda ini untuk terus menegakkan kebenaran.

Anonymous said...

UNGKAPAN; UST. GILA, YG DIULANG-ULANG DLM CERAMAH DAN MENGHUKUM KESESATAN ORG LAIN MENCERMINKAN DIRI UST AZHAR SEORANG UST BENGONG DAN TAKABUR.

AZHAR NI MUKIN BUTA DAN PEKAK, SERING MENYALAHKAN SEKKULAR DIKALANGAN UST KERAJAAN, YG DISANJUNG KAUM ANUAR GAY DIA TAK SEDAR???

DGN KESEDARAN YG TINGGI TANPA EMOSI UST F BARI SEDIA BERDEPAN AZHAR YG BERMULUT CELUPAR, MENGGUNAKAN PELUANG MENGHINA MENCACI IKUT AJARAN NABI HAMPAS KEPADA PEMERINTAH DAN UST KERAJAAN. APA HUJJAH AZHAR UST HAMPAS BERKUBANG DGN KAFIR HARBI DAN ISLAM MUNAFIK DLM PEMBANGKANG???...TULISAN INI TAK KAN DISIARKAN DLM BLOG PEMBANGKANG, BERBEZA BLOG PRO KERAJAAN SEDIA MUAT SEMUA SAMPAH DARI PENULIS BEBAS, KETELUSAN LANGSUNG TIADA DLM PEMBANGKANG...

WAK SOSIILLO

Anonymous said...

korg berckp pandai la... kalo pandai sangat bab agama... jadi lah USTAZ.. tak payah la nak lelebih hina org sesatlah..wahabi la.. masuk neraka la.. kalo rase diri korg tu lebih mulia dari mereka... kenapa tidak tampilkan diri sebagai ustaz yg bertauliah... aku rase yg memecahbelahkan masyarakat islam... adalah korg la..yg tahu hanya menyalahkan org lain... pada hakikatnya diri sendiri tak betul...

Anonymous said...

siyal punya azhar idrus!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

bagus gap dah mula bantai ustat sesat sorang ni. aku perhati ada gak blogger2 pro umno dok back up sgt ostat ni. kalau minat pun minat sorg2 je lah, takyah nak pengaruh org lain pulak!!! lagi mau cakap ustat ni bantai dua2.. tak kira umno atau pas. siapa dia nak nilai umno?? dan cuba kira brapa banyak dia bantai pas berbanding bantai UMNO??akai ada???

Anonymous said...

iras2 peter sellers pink panther

Anonymous said...

Ustaz bodo bergitar karen ada? Hehehehe.Skit skit bodo skit skit bodo... dia cerdik bebenor?

Anonymous said...

boddo mcm lembuu!!!

Anonymous said...

mana ada org lagi skrg ni yg nak nyokong pas azhar oiiii....

lagi pon mana ada ulamak salaf assoleh yg melawan kjaan ??? ko ni mengaji tak habis azharr....

iamam ahmad sampai 3 khalifah penjara kan dia tapi tak pernah kata kjaan zalim...

ibnu taimiyyah karang beratus kitab tapi mati dlm penjara tak pernah ada riwayat ibnu taimiyyah kata kjaan masa zaman dia zalim....

ni ko azmah, boleh makan nasik lemak pagi2, main gitar terlolong2, ko bleh kata kjaan zalim...

aku rasa otak ko tu yg zalim sbb byk mkn taik nik aziz...hehehehe

boddo punya azhar....

Anonymous said...

ni akhlak setat ni mcm firaun, org mcm ni kalau diangkat jadi idola maka bukan azhar ni yg salah, masyarakat yg angkat azhar ni yg salah. setat azhar ni dah mmg bahalol, yg puja dia lagi 10x bahalol...

Anonymous said...

berapa banyak ilmu yg pendengar dapat bila dengar ceramah ostat ni?? apa yg banyak dalam ceramah dia? ilmu? fakta? atau MAKI HAMUN DAN GELAK KETAWA DGN LAWAK BODDONYA???

fikir2kan wahai sahabat...aku banyak mendengar ceramah ustaz kazim, ustaz2 di tv hijrah & tv9 (ustaz don, ustaz norhisham tuan padang dll) banyak ilmu boleh dapat. kalau lawak pun sikit2 la. dan paling penting xde nak maki hamun org, cari salah org, boddo mu azhar, boddo!!

SEROJA HOMESTAY KANGAR NO. 10 LORONG 2, TAMAN BUNGA SEROJA KANGAR PERLIS said...

XKAN HAMPA TAK TAU KERJA USTOT USTOT PAS PIS PUS NI DARI DULU HINGGA SEKARANG KERJA DEPA MAKII HAMUN ORANG. DARI AKU KECHIK SAMPAI AKU DAH RAMBUT UBAN DAH.

PAS PARTI AJARAN SESAT ANAK HARAM JADAH.

Shaari said...

amiinnnnnn


@Anonymous January 17, 2012 12:12 AM
aku harap kehinaan akan berbalik kepada mu hai Azhar Idrus dan Allah akan menempatkan engkau bersama-sama orang yang hina

Anonymous said...

AMIN.....................

Anonymous said...

kawan-kawan saya memanggil ustaz ni "ustaz lawak" baru saya faham kenapa.. rupanya bila nama pelawak bukanlah satu yang boleh dipakai sangat sekadar menghiburkan hati rupanya..
nak cari ilmu biarlah cari ustaz yang berhemah dan bermoral..
jangan sampai asyik tunjuk orang tak bermoral dah tergelar pulak ustaz cari duit dengan cara tidak bermoral... kasihan ustaz-ustaz yang tidak ikhlas ni...

Anonymous said...

ada sorang lagi ostat, ostat bob lokman, baru 2 bulan masuk pas dah leh jadi ostat.. ahaks.. segera kan??

Chow Sing Chi said...

ustad AI...kubur masing2,dosa tanggung sendiri...

Anonymous said...

kalau berdebat dgn org PAS mereka tak dapat balas dgn fakta sbb ilmu xde, dgr ceramah dapat lawak je. last2 tak tahan mula nak maki hamun!

Anonymous said...

ustaz youtube............

Anonymous said...

kalau campak ustaz azhar nie kat USA, habis semua org islam kat sana di hukum sesat masuk neraka, dgn dia2 pun masuk neraka kot hehe sbb kat sana cuma ada partai republikan dan demokrat je...ada bjuta rakyat USA yg beragama islam hoi ustaz azhar, diaorang pun mengundi, ada yg berkerja dgn partai tu dan ada jugak yg bertanding wakil rakyat dan menang...nampak sgt la ustaz azhar ini katak bawa tempurung, mengaji kitab apa pun aku x tau.

Anonymous said...

Dari Abu Hurairah Ra., bahawasanya Rasullullah SAW bersabda: “Jika ada seseorang berkata, “orang banyak (sekarang ini) sudah rosak, maka orang yang berkata itu sendiri yang paling rosak di antara mereka.” (HR. Muslim)

Keterangan


Imam Nawawi ketika menulis Hadis ini dalam kitab Riyadus-Solihin, beliau memberikan penjelasan seperti berikut: “Larangan seperti di atas tadi (larangan mengatakan orang banyak telah rosak) adalah untuk orang yang mengatakan sedemikian rupa dengan tujuan rasa bangga pada diri sendiri, sebab dirinya tidak rosak, dengan tujuan merendahkan orang lain dan merasa dirinya lebih mulia daripada mereka. Maka yang demikian ini adalah haram. Adapun orang yang berkata seperti ini kerana ia melihat kurangnya perhatian orang banyak terhadap agama mereka serta didorong oleh perasaan sedih melihat nasib yang dialami oleh mereka dan timbul dari perasaan cemburu terhadap agama, maka perkataan itu tidak ada salahnya.
Hadis ini sengaja diletakkan di permulaan buku ini supaya menjadi suatu peringatan kepada Umat Islam apabila menerangkan Hadis-hadis akhir zaman seperti apa yang dituliskan di sini yang banyak menyingkap tentang kemunduran umat Islam dan kerosakan moral mereka. Oleh kerana itu, kita cuba mengaitkan hadis-hadis tersebut dengan realiti umat Islam dewasa ini, maka janganlah kita merasa bangga dan ‘ujub dengan diri sendiri, bahkan hendaklah kita menegur diri kita masing-masing dan jangan senang menuding jari ke arah orang lain. Walaupun kerosakan moral umat Islam dewasa ini perlu dibicarakan untuk tujuan memulihkan, namun penyingkapannya itu perlu dalam bentuk yang sihat dan dengan perasaan yang penuh kasih sayang serta dengan rasa cemburu terhadap agama, bukan dengan perasaan bangga diri dan memandang rendah kepada orang lain.
Mudah-mudahan Allah Subhanahu wa Ta’ala dengan limpah karuniaNya mencucuri kita rahmat, taufiq dan hidayah.

Anonymous said...

menarik maksud hadis tu. bagus....

Anonymous said...

LIMA MAKSIAT YANG DISEGERAKAN BALASANNYA


Dari Ibnu Umar Ra. ia berkata: Rasulullah SAW mendatangi kami (pada suatu hari) kemudian beliau bersabda,’ “Wahai kaum Muhajirin, lima perkara kalau kamu telah diuji dengannya (kalau kamu telah mengerjakannya), maka tidak ada kebaikan lagi bagi kamu. Dan aku berlindung dengan Allah SWT., semoga kamu tidak menemui zaman tersebut. Perkara-perkara tersebut ialah:
1. Tidak nampak perzinaan pada suatu kaum sehingga mereka berani berterus terang melakukannya, melainkan akan berjangkit di kalangan mereka wabah penyakit menular (Tha ‘un) dengan cepat dan mereka akan ditimpa penyakit-penyakit yang belum pemah menimpa umat-umat yang telah lalu.
2. Dan tiada mereka mengurangkan sukatan/ukuran dan timbangan, kecuali mereka akan diuji dengan kemarau panjang dan kesulitan mencari rezeki dan kezaliman dari kalangan pemimpin mereka .
3. Dan tidak menahan mereka akan zakat harta benda kecuali ditahan untuk mereka air hujan dari langit. Jikalau tidak ada binatang (yang juga hidup di atas permukaan bumi ini) sudah tentu mereka tidak akan diberi hujan oleh Allah SWT.
4. Dan tiada mereka menyalahi akan janji Allah dan RasulNya, kecuali Allah akan menurunkan ke atas mereka musuh yang akan merampas sebahagian dari apa yang ada di tangan mereka.
5. Dan apabila pemimpin-pemimpin mereka tidak melaksanakan hukum Allah yang terkandung dalam Al-Quran dan tidak mahu menjadikannya sebagai pilihan, maka (di waktu itu) Allah akan menjadikan bencana di kalangan mereka sendiri. “ (HR. Ibnu Majah)


Keterangan


Hadis di atas menerangkan bahawa :
1. Penyakit Taun (menular seperti kolera dan Aids) adalah disebabkan banyaknya terhasil dari punca perzinaan.
2. Kesulitan mencari rezeki dan kezaliman pimpinan adalah disebabkan dari rakyat yang mengurangkan sukatan, ukuran dan timbangan.
3. Kemarau panjang disebabkan tidak mengeluarkan zakat.
4. Kekuasaan musuh mengambil sebahagian dari apa yang dimiliki kaum Muslimin (seperti hilangnya Tanah Palestina dari tangan kaum Muslimin) disebabkan mereka mengkhianati janji-janjinya kepada Allah SWT.
5. Perang saudara yang berlaku di kalangan kaum Muslimin disebabkan mereka mengabaikan hukum-hukum Allah SWT dan tidak menjadikan Al-Quran sebagai undang-undang di dalam kehidupan mereka.

Anonymous said...

LIMA BELAS MAKSIAT YANG MENURUNKAN BALA’


Dari Ali bin Abi Thalib Ra. dikatakannya, Rasulullah SAW bersabda: “Apabila umatku telah melakukan lima belas perkara, maka bala’ pasti akan turun kepada mereka, iaitu:
1. Apabila harta negara hanya beredar pada orang orang tertentu shaja.
2. Apabila amanah dijadikan suatu sumber keuntungan.
3. Zakat dijadikan hutang
4. Suami menuruti kemahuan isteri
5. Anak mendurhaki ibu bapanya
6. Sedangkan dia berbuat baik dengan teman-temannya
7. Anak-anak menjauhkan diri dari ayah mereka
8. Suara-suara ditinggikan di dalam masjid
9. Yang menjadi ketua satu kaum adalah orang yang terhina di antara mereka
10. Seseorang dimuliakan kerana ditakuti kejahatannya
11. Khamar (arak) menjadi minuman di segenap tempat dan penjuru atau merata tempat.
12. Kain sutera banyak dipakai oleh kaum lelaki .
13. Para penyanyi perempuan disanjung-sanjung
14. Muzik banyak dimainkan
15. Generasi akhir umat ini melaknat (menyalahkan) generasi pertama (sahabat) terdahulu.
Maka ketika itu hendaklah mereka menanti angin merah atau gempa bumi atau pun mereka akan diubah menjadi makhluk lain.” (HR.Tirmizi)



Keterangan


Dunia pada hari ini telah mengalami segala apa yang telah disabdakan Rasulullah SAW tersebut , hanya mungkin belum sampai ke peringkat terakhir.

Anonymous said...

ISLAM HANYA PADA NAMA SAHAJA




Dari Ali bin Abi Thalib Ra. Dia berkata: Telah bersabda Rasulullah SAW.: “Sudah hampir tiba suatu zaman, pada waktu tersebut tidak ada lagi dari nilai-nilai Islam kecuali hanya pada namanya sahaja dan tidak ada dari Al-Quran kecuali hanya tulisannya sahaja. Masjid-masjid mereka indah, tetapi kosong dari hidayah. Ulama dicela dan dianggap sejahat-jahat makhluk yang ada di bawah langit dan di atas muka bumi. Dari merekalah berpunca segala fitnah dan kepada mereka fitnah itu akan kembali .” (HR. al-Baihaqi)


Keterangan


Kalau kita perhatikan dunia Islam pada hari ini, keadaannya tidak begitu jauh dari gambaran yang telab dinyatakan Rasulullah SAW ini. Kalau belum sampai pun, ianya sudah mendekati ke peringkat tersebut. Ulama yang dimaksudkan dalam Hadis ini ialah ulama Ussu’ (ulamak jahat) yang menjual agama mereka dengan harta benda dunia, bukan ulama akhirat yang mewarisi tugas para Nabi-Nabi yang mulia dan yang meneruskan penyiaran dakwah dari zaman ke zaman.

Anonymous said...

ULAMA TIDAK DIPEDULIKAN


Dari Sahl bin Saad as-Saidi Ra. Dia berkata: Rasulullah SAW bersabda: “Ya Allah! JanganEngkau pertemukan aku dan mudah-mudahan kamu (sahabat) tidak bertemu dengan suatu zaman dikala para ulama sudah tidak diikuti lagi dan orang yang penyantun sudah tidak dihiraukan lagi. Hati mereka seperti hati orang Ajam (hati orang fasiq), lidah mereka seperti lidah orang Arab (pada kefasihannya).” (HR. Ahmad)


Keterangan


Mungkin zaman sekarang sudah mendekati keadaan yang telah digambarkan oleh Rasulullah SAW ini. Masyarakat sudah agak jauh dari para ulamak. Mereka takut mendekati para ulama, kerana khuatir perbuatan mereka akan ditegur. Orang tidak malu lagi melakukan maksiat walaupun di hadapan orang yang tinggi peribadinya atau depan orang yang warak. Kadang-kadang, sengaja maksiat itu dilakukan di hadapan para ulamak untuk menyatakan rasa ego dan sekaligus untuk menyinggung perasaan mereka. Golongan ini juga ahli berpidato dan sering memutarbalikkan kenyataan. Pembicaraan mereka begitu halus dan memikat hati orang lain, padahal hati mereka adalah hati harimau yang siap siaga untuk menerkam dan memakan mangsa musuhnya.

Anonymous said...

Ya..mmg perpecahan umat merugikan Islam dan kita...tp SIAPA YANG BUAT PEREPCAHAN? bangsa PAS Laknatullah!

Media rasmi UMNO xde pulak cmpur tgn hal PAS, tp PAS semua masalah yg berlaku dipancung UMNO semuanya..GILA!

Menipu, bohong, lagakan antara dua pihak, cucuk sana sini janji UMNO tumbang..itu perangai syaitan

Sepatutnta cari tidik perdamaian. Perbaiki kesilapan..bila UMNO ajak berdamai..difitnah UMNO mcm2.. sbb lemah lah, nk perangkaplah... jd kt mana nilai sangka baik yg Islam ajar?

Sampai bilapn kita tkkan berdamai jika bangsa PAS laknat ini jd batu api.

Elok nk molek, Hasan Ali kena pecat, golongan ostad PAS inilah pemecah belah umat.. keluarkan hukum ikut hawa nafsu jahat mereka.. lihatlah video diatas,

Kalau Ostad Ganu ngok tu ikhlas nk tegakkan Islam, dia tahu polularitinya tinggi, jd gunakan platform itu utk bentuk generasi yg faham Islam dan damaikan antara yg bertelagah, mulakan syiar yg lebih indah.. ini dia pun jadi BATU API..ikut syaitan jugak!!

ostad2 PAS ni ckup kuat maki hamun cerca, hina org lain..jd Rahmat Allah jauh..hasilnya permusuhan berterusan..umat Islam bergaduh xsudah2 atas isu politik!

Anonymous said...

ZAMAN ORANG TIDAK PEDULI DARIMANA DATANGNYA HARTA


Dari Abu Hurairah Ra. Dia berkata: Bersabda Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi wa Sallam; “Akan datang suatu zaman di mana seseorang tidak mempedulikan darimana dia mendapatkan harta, apakah dari sumbernya adalah halal atau pun haram.” (HR. Nasa’i)


Keterangan


Zaman sekarang merupakan zaman ketandusan rohani dan zaman materialis, segala sesuatu dinilai dengan harta. Manusia berkelahi untuk memperolehi sebanyak mungkin harta kekayaan. Mereka tidak mempedulikan dari mana datangnya harta yang dimiliki, apakah dari sumber yang halal atau dari sumber yang haram. Yang penting, harta dapat dikumpulkan sebanyak-banyaknya untuk memenuhi kehendak nafsu atau pun untuk mengikuti kemahuan isteri atau anak-anaknya.

Anonymous said...

Anonymous January 17, 2012 12:25 AM,

Bagi bukti. Jangan main tuduh-tuduh je.

UFB pernah ditanya peranan beliau untuk membetulkan perkara-perkara seperti ini. Dan ini jawapan dari beliau:
http://www.youtube.com/watch?v=12ayvRLhPPg

Anonymous said...

Nabi Muhammad elok tutur katanya. Tak pernah pulak ustaz masa sekolah rendah dulu kata nabi maki hamun orang masa berdakwah. Jadi antara sunah nabi yang patut menjadi ikutan ialah "elok tutur katanya". Setakat janggut, itu adalah penampilan fizikal sahaja.

Jadi kesimpulannya, carilah orang berilmu yang baik tutur katanya untuk menuntut ilmu. Kalau takat nak gelak ketawa baik bukak raja lawak.

akuantiPAKATAN.

Anonymous said...

aku dari dulu lagi tak suka dengan ustaz politik yg cakap tak serupa bikin..

Anonymous said...

ustaz "low class"..kami glongan2 fiqrah hasaniyyah menolak pandangan ulama' azhar idrus...jahat sungguh mulut beliau..

Anonymous said...

ulamak sesat lagi menyesatkan yg menyebabkan masyarakat jad haru biru !!


http://kawansejati.ee.itb.ac.id/samudera_minda/ms-04-rosaknya-ulama-akhir-zaman.html

Anonymous said...

ostat xde modal!

Anonymous said...

lagi kelakar abu aqif lak yg kena serang...alahai dia compile video je pun apa nak takut sgt...

Anonymous said...

ya ustaz cakap ko pun sengau pelat..macam mana jadi ustaz

Anonymous said...

Islam itu kalau di ibaratkan sebagai hidangan,..ia adalah hidangan yang paling lazat dan menyelerakan...diletak pula didalam pinggan yang cantik berukir lalu dipersilakan orang memakannya dgn bahasa yang lemah lembut..sila-sila makan, Tafadhal akhi..bismillah...makan orang akanmakan dgn seleranya...tetapi kalau hidangan yg lazat tadi dibaling saja dgn kata-kata yang kasar pula maka tidak akan ada orang yang sudi menjamahnya...bahkan orang akan berkata...makanan dah lazat, pinggan cantik tetapi tak lalu nak makan tengok perangai tuan rumah..macam tak suka je kita datang rumah dia...bagi sambil lewa je... itulah perbandingan islam yang cantik itu mestilah dipersembahkan dgn cara yang berhemah dan berlemah lembut, maka akan ramailah orang yang sudi mendengar dan mengamalkannya...fikir-fikirlah..

Dot said...

100% sokong anon 12:05 AM!!

tergamak ustaz azhar ni menggunakan dakwaan "dengar kate"!!! BUKTI MANE? 4 SAKSI MANE?

tergamak ustaz azhar ni mengatakan ustaz 2 lain "ustaz gile"!! SIJIL SAKIT MENTAL USTAZ NAMPAK SENDIRI KE? DOKTOR MANA SAHKAN PADA USTAZ NYE?

tergamak ustaz ni mengatakan parti umno parti sekular sedangkan dia sendiri tak malu2 gunakan kemudahan yg parti sekular bina!! masjid2, jalanraya, lebuhraya, jambatan dll. bahkan dia tidak pernah mengelak menggunakan segala kemudahan yg kerajaan sekular dirikan di negara ini!!!

jika ustaz azhar yg Islamik ni benar2 taknak terlibat dgn sebarang perkara berbentuk sekular, pembesar suara dia tak boleh guna sbb kedai yg jual terlibat berniaga dgn kerajaan sekular! kereta dia tak boleh guna! pakaian yg dia beli dari mana2 kedai di malaysia ni pun dia tk boleh guna sbb kerajaan sekular yg beri lesen! makanan yg dia makan pun tak halal jika dia beli dari kedai2 yg ada dlm negara ni krn diizinkan oleh kerajaan sekular!

MAKNANYA, USTAZ AZHAR IDRUS & YG SEANGKATAN DGNNYA YG SUKA TUDUH ITU INI SEKULAR MEKULAR NI TAK PATUT DUDUK DINEGARA YG BERKERAJAAN SEKULAR SPT YG DIA TUDUH KRN SECARA LANGSUNG DIA TERLIBAT @ BERSUBAHAT GUNA, PAKAI, MAKAN & BERAMAL DLM KEADAAN SEKULAR!!!! SILA PERGI KE NEGARA2 YG TIDAK AMALKAN SISTEM SEKULAR WAHAI USTAZ AZHAR IDRUS!! PERGILAH....

Anonymous said...

Parti mu pun samo ustaz, dah ke arah sekular ,malahan dah ke arah pluralisme, tgk dgn sapo parti mu kawen,kawen dgn org yg sokong murtad dan yang teruk sekali sokong sex luar tabii terang - terangan. tolong tegur pimpinan dlm parti mu samo,nanti di akhirat mu seget sebelah baru menyesal! CERMIN - CERMINLAH PARTI ANDA !

Anonymous said...

Status ustaz , tapi langsung tak ada nur sunnah Rasulullah.Inilah akibatnya ustaz fanatik politik berat sebelah,bukan nak fikir cari jalan nak menyatukan ummah tapi cakap ikut suka mulut saja.

Anonymous said...

azhar ni ustad ke?? nampak mcm kaki ganja jekk. janggut pesen ZZTOP tahun 80an. ustad mcm ni aku bagi kan pelempang je ke muka tolol dia tu. mcm bumi dgn langit ilmu azhar ni kalau nak di bandingkan dgn ustaz fathul bari. kalau dia berani berdiskusi, aku jamin azhar ni akan kalah terduduk.

Anonymous said...

mangkok jamban punya ustaz azhar.. suka2 kepala bapak dia je kata org sesat. dia yg sesat dan tak dpt hidayah dia tak sedar.

Anonymous said...

ni lah salah sorang ulamak pemecah belah umat dari pas

Anonymous said...

itu la umno..ulama muda konon..tak dak jasa pon..tak abis skolah lg dah dpt title ulama..malu la..ustaz yg tak becakap pasai umno dia la hero...tak sesat..sentuh umno sikit je semua sesat..masuk pas je sesat..masuk umno je ulama..busuk la kat sini...keciwa ngan statement org melayu islam cam gini..jgn tinggai solat tau..doa byk2..doa. .tadah tgn..bukan taip kat sini..

Anonymous said...

azhar ni salah sorang ustaz lawak merapu bertaraf 'ustaz maharaja lawak mega gila'..

alahai ustaz..lu memalukan orang yg guna gelaran ustaz..

Anonymous said...

oii anon 1;23..

boleh blah la oii..yang hang mai duk menaip kat sini pasaipa..
hang juga salah sorang yg poyo nak berlagak macam azhar tu..

Anonymous said...

aku tak tergamak guna gelaran 'ustaz' kat mamat azhar tu..

Anonymous said...

asalkan spesisnya PAS.. WAJIB kita tolak sbg panduan sbb perangai akan sama buruk je mcm Nik Najis..

mereka ditarbiah mengikut sistem yg sama sesat.. ilmu hnya dimulut bukan dihati dan amalan..

Islam itu indah, di kala umat tgh celaru. Ulamaklah jd panduan, tunjukkan jalan hikmah, jgn belahi mana2 yg salah..

ini awal2 lagi sudah tunjuk akhlak syaitan..maki hamun, hina org lain.. tiada hikmah labgsung!

wpun kita tidak boleh menyokong Wahabi, tetapi kita tidak boleh redho dgn ostad celupar yg mengaku Syafie, tp akhlak cm samseng jalanan.. ckp merapu2, buat lawak bodoh melalui hina dan maki org.. pakat2 gelak ketawa terbahak2.. Masya Allah..

ostad PAS kalu buk amulut je mesti maki, kutuk, fitnah.. Astaghfirullah..bilalah semua ini akan tamat???

siapalah lg pemandu umat akhir zaman ini.. pkt2 penipu dan rosak belaka..

YA Allah..

Anonymous said...

Ustaz-ustaz ni kalau tak buat lawak aku pasti tak laku la jawabnya. Lawak ustaz-ustaz ni kalah Maharaja Lawak Mega. Kadang-kadang sambil melawak sambil menghantam orang yang tak sebulu dengan mereka.