Tuesday, January 17, 2012

KEHANCURAN PAKATAN BERMULA DI SELANGOR !

43 comments:

Chow Sing Chi said...

Mana musangka?

Unknown said...

kecundang kot

Chow Sing Chi said...

Kecundang ditangan bg non?

Chow Sing Chi said...

Pencacai pas dah tdo?

kingnek said...

Mungkin ramai yang menyatakan, perkara keluar parti ini sudah biasa berlaku, Zulkifli Nordin, Ezam, Nalla, Zahrain, Gobalakrishnan dan ramai lagi. Yang membezakan mereka dengan Hasan Ali adalah, DHA pandai berpidato dan amat berpengaruh di antara mereka yang lebih 'islamik' di kalangan masyarakat orang Melayu Islam. PRU akan datang mungkin melihat pertarungan sengit, jika DHA berjaya menyebabkan 'swing' 1-5% pun sudah cukup untuk memberikan kemenangan kepada pihak yang tidak disenangi DHA. PAS telah tersilap langkah dengan pemecatan ini, dahulu Selangor mungkin selamat bagi PR, tetapi sekarang ini, kemenangan bagi PR akan menjadi lebih susah.

Anonymous said...

Ini tak mungkin berlaku,
PR terlalu kuat utk BN tumbangkan di Selangor,Pulau Pinang,Kelantan,Kedah dan Perak akan terus dikuasai PR.
Dikawasan Majoriti Cina jgn mimpi BN MCA Atau GERAKAN bolih menang.
Hasan Ali ada atau tiada dalam PR tiada masaalah.
Beliau ibarat Nyamok, ditampar pun mampus.

Anonymous said...

kelantan akan tumbang pada pru 13 nanti..menang sorak kg tergadai! ANWAR TUHANKU..

kingnek said...

Aku tak kata selangor tumbang ke bn, tapi dari kemenangan selesa, pr mungkin tumpas beberapa kerusi. di pru yang sengit, kehilangan beberapa kerusi boleh menentukan siapa membentuk kerajaan

kingnek said...

Pas yang semakin kehilangan undi melayu akan terus merosot dari segi purata undi dari masyarakat tersebut, tak tahu samaada undi dari pengundi bukan islam akan cukup untuk memberi kemenangan pada pakatan. Jgn lupa, kelantan mungkin tumbang ke bn. ironinya, parti 'islam' semelaysia meraih lebih undi kafir dan kurang undi orang islam!

Anonymous said...

Waaaa...Hassan Ali tak sayamg mulut lah..
PARASIT kata nya ...

Orang Selangor dah x sabar pilihan raya..nihh
Org Selangor sudah nangis2 mau Pilihan Raya..
Mungkin ada fight sikit..tapi kalau
PKR tumbang 4 .PAS tumbang 3 sudah cukup kuat lah kan...
Tapi wa ingatl PKR akan tumbang semua kerusi lah..

PKR kena ingat ..PR12 hanyalah undi protess..

Anonymous said...

tak sabar pulak nak tunggu perubahan politik yang dinyatakan :)

harap harap ini 3rd force yang dinantikan ..

semoga berjaya .. wahai pejuang pejuang islam sejati

kulatlapok said...

HASAN ALI? ...pergi x berkurang, datangpun x bertambah, ahli2 PAS yg PROFESIONAL LEBIH RAMAI DARI AHLI UMNGOK...mmmmmm pergi memeng x berkurangpun

Ular Menyusur Akar said...

Pembangkang hanya dapat sokongan segelintir NGO. Manakala kerajaan mendapat sokongan semua ahli politik bebas dan NGO. Tolak KJ, penyokong kerajaan tak suka merusuh. Sebab itu kelihatan penyokong pembangkang nampak kuat, penyokong kerajaan nampak lemah. Sebenarnya kerajaan tidak menari mengikut gendang yang mereka palu. Setakat mendapat sokongan seratus dua ratus mahasewel, tak runtuh institusi universiti di negara kita. Inikan pula negara.

Anonymous said...

pr nak terus berkuasa di selangor? adui bukan main tinggi angan2 mat jenin... cuba perhati fakta2 berikut;

- belum nampak apa2 kemajuan dari segi fisikal (mana ada bangunan2 baru yg tinggi2, jalan raya rusak- berlubang-lubang, pasir habis diangkut etc)

-agama Islam tidak diangkat ke tempat yang selayaknya malah diperolokkan

- tapak sekolah ugama dan mesjid di ambil sesuka hati buat mall buat supermarkat buat housing konon

-tapi yg jelas 1 projek housing mampu-milik pun belum terbina

- jumlah kelahiran anak luar nikah yg tertinggi di Msia

- cakap MB revenue negeri bertambah tapi napa sewa kedai dinaikkan 100%

-jumlah tempat hiburan kelab malam, jual arak, kedai urut bertambah seperti cendawan tumbuh lepas hujan

- kejadian kes2 murtad di kalangan belia melayu

- dalam beberapa syarikat NGO pengarah2nya mendapat habuan gaji puluhan ribu se bulan, tak setimpal dgn kerja yg dilakukan

dan lain-lain lagi lau ada yg nak mau sambung silakan...

bukan apa niat hambo agar dalam PR 13 nanti rakyat Selangor tidak lagi memilih pemimpin2 yg tak pernah tunaikan janji2 mereka

Its time to make a u-turn n vote for BN - yes, true not really 100% clean but at least they give u something in return, tara cakap kosong punye.

Anonymous said...

PERCAYA ATAU TIDAK?

PEMECATAN HASSAN ALI UMPAMA BOM JANGKA DALAM PAS DAN PAKATAN RAKYAT

MENYESAL TIADA GUNA, MENANGIS MACAM BUDAK-BUDAK PASTI.

Anonymous said...

seorang peguam beriya iya mempertahankan Anwar di mahkamah walaupun beliau tahu Anwar memang terlibat dalam aktivity tidak bermoral kerana mahu menggunakan pengaruh simpati terhadap Anwar, tapi harus diingat ianya tidak berakhir di situ.

Dalam dunia, ada 2 manusia yang kita tak boleh nak tipu. Kita mungkin boleh menipu ahli keluarga kita, tapi tidak dengan Peguam dan Doktor kerana mereka inilah yang akan mempertahan dan mengubati kita nanti.

Sebagai Peguam, beliau akan dapat segala maklumat peribadi Anwar dan kegiatan nya,dari Bank account dimana pembayaran dibuat hingga ke minuman kegemaran Anwar dan beliau masih mengumpul maklumat maklumat tersebut termasuk maklumat dari kalangan pemimpin PAS.

Satu hari nanti maklumat ini akan digunakan oleh beliau sebagai senjata untuk memaksa Anwar atau sesiapa dari pemimpin pembangkang yang menjadi PM mengikut telunjuk mereka.

- Pengundi Atas Pagar -

Anonymous said...

Undi Melayu berpecah kerana PAS dan Umno cannot see eye to eye.Jalan penyelesaian ialah Hasan Ali buat parti Islam yang baharu yang dianggota oleh professional Islam yang lebih muda dan yang tidak akan diperkudakan oleh Anwar Ibrahim.

Anonymous said...

TGNA berkata:

Orang yang memalukan itu dia pula dimalukan sekarang,"

Betapa benarnya perkataan TGNA tersebut. Kini masing-masing sudah mengetahui. Saiful termalu sendiri. Hassan Ali termalu sendiri. Banyak hal-hal negatif mereka terdedah tiba-tiba.

Utusan & Berita Harian - tak serik-serik dimalukan. Kes saman di mahkamah menampakkan mereka sering tewas.

Blogger-blogger UMNO akan menerima balasan lebih dasyat sedasyat fitnah yang ditaburkan terutama apabila mengada-adakan hal yang tiada seperti video seks dan sebagainya.



أَلَيْسَ اللَّهُ بِأَحْكَمِ الْحَاكِمِينَ
Bukankah Allah Hakim yang seadil-adilnya?

Anonymous said...

Tidakkah yang termalu itu yang suka sama suka yg kini telah menunjukkan belangnya secara terbuka menyokong seks bebas?

Anonymous said...

tahniah hassan tahniah...

aku bersama2 ko hassan....

percayalah, peperangan jihad hari ini bukanlah peperangan jihad mengangkat senjata....

peperangan jihad hari ini ialah peperangan doktrin mungkar dan yg benar...

tapi kerosakan nya tetap sama, kalau doktrin anwar dan pas menular satu msia maka akan rosak binasalah negara ini....

aku tak akan ragu2 utk menyokong hassan kerana perjuangan dia benar2 mahu mengangkat derajat umat islam di negara ini dan tolak peliwat dan kaki zina serta puak2 khawarij dari merosakkan negara ini...

jiwa dan raga aku berikan pada perjuangan islam , melayu dan beraja...

takbirx3...

Anonymous said...

TGNA tu boddo, kalau mahkamah sebelah pembangkang, kata mahkamah adil saksama dan bebas. tapi kalau kalah kata kjaan zalim, mahkamah tak bebas, tak adil.

ulamak taik kucing nik aziz tu...

Anonymous said...

Buang, dulu kau bilang Hasan pengecut. Ini hari kau tengoklah. Ini Hasan bukan Hasan yang dulu. Hasan sekarang akan lawan semua parasit itu.

Anonymous said...

Aku sokong Dr Hasan Ali. Perjuangan beliau adalah berunsur murni untuk kebajikan dan kesejahteraan masyarakat Melayu, ugama dan tradisi budaya negara Malaysia.

Kepada anom January 17, 2012 2:27 AM, kau boleh mampos..! Kau makan tahi anwar dan sedut jubur anwar, dan anwar sedut jubur kau. Kau makan dan telan air mani si BABI ini kan ?

Tun Teja said...

Insyaallah..! Bagus jika ramai pemimpin PAS yang macam D Hasan Ali. Ayuh, kita tumbangkan PR.

Anonymous said...

ANWAR SOKONG SEX BEBAS. BERTENTANGAN DGN AJARAN ISLAM. HARAM. KENAPA NIK AZIZ DAN HADI AWANG TETAP SOKONG ANWAR. PERSOALAN ? ADAKAH MEREKA DARI SPESIS YG SAMA. HANYA MAU BERTANYA JE. SILA JAWAB, JGN TAK JAWAB. WOOOOOOOOOOW............

Anonymous said...

HASAN ALI TAK ADA KELAS




Keikhlasan seorang pejuang itu dapat dilihat daripada tindakan mereka selepas dipecat dari jawatan atau keahlian. Saidina Khalid al-Walid terus berjuang di bawah pimpinan Saidina Abu Ubaidah sebagai askar biasa setelah dipecat oleh Saidina Umar dari jawatan jeneral. Tidak pula Saidina Khalid al-Walid berjumpa dengan seluruh umat Islam menjelaskan betapa tidak patutnya dia dipecat dan cuba mensabotaj perjuangan Saidina Abu Ubaidah.

Begitu juga Sy Yusuf al-Qardhawi, Mohd al-Ghazali dan Syed Sabiq apabila tindakan displin dikenakan ke atas mereka. Mereka terus mendukung perjuangan Islam tanpa mengambil apa-apa tindakan yang boleh mensabotaj jemaah Ikhwan al-Muslimin demi menjustifikasi tindakan mereka.

Cuba bandingkan dengan pejuang Islam kebanggaan UMNO/APCO Dr. Hasan Ali? Jauh panggang dari api! Tak ada kelas langsung. Biarlah dia melolong sendirian. Ada ke bekas pemimpin PAS yang dipecat bangun semula? Setahu kita, belum ada. Jadi, tak perlu layan dia.

Anonymous said...

BAPAK PARASIT YANG DI WAR-WARKAN OLEH HASAN ALI IALAH SI HASAN ALI SENDIRI...TAK SEMPAT NAK SEBARKAN PARASIT KE SELURUH ANGGOTA PAS...PARASIT CELAKA INI TELAH DI HUMBANG KE LAUT...KESIAN YANG MENCIPTA PARASIT INI IAITU UMNO LEMBU...PARASIT CIPTAAN INI GAGAL DALAM MISI MEREKA....

Anonymous said...

Pakatan Mangkok sedang angkuh bongkak termasuk PAS.

Mereka lihat Hasan sbg 'nyamuk', dan beliau di tindas dan difitnah serta tidka diberikan ruang membela diri.

Tp puak2 laknatullah PAS-PR lupa, Raja Namrud dimusnahkan Allah dgn seekor nyamuk shj.

FIRAUN dihukum Allah semasa kemuncak keangkuhannya..

dan Pakatan Haram, kena ingt Hasan Ali org yg istiqamah dan bersih Insya Allah, beliau sedih dan terainaya sgt2..

Sbg pakat Motivasi Islam yg warak, tidak mustihil beliau akan bangun ditgh mlm yg sunyi untuk bermunajat pada Allah Ta'ala terhadap pengainayaan ini. Doa org terainaya sgt2 Makhbul!

Pakatan Haram berasa amat bongkak skrg kerana berjay mencantas cahaya2 Islam dr disebarkan.. pasti Allah akan trunkan azab yg berat buat mereka..AMINN

Anonymous said...

10.56 am

ko lah makhluk laknatullah!

PARASIT laknatullah itu ialah Anuwar Aljub makhluk celaka!

apa dosa Hasan Ali?
apa kaitan UMNO?

makhluk sekular laknat mcm ko hanya tahu menjilat Anuwar.. ko tidak tahu mana yg betul mana yg salah..

biar ko dpt azab Tuhan, ahli keluarga ko kena liwat, dimurtadkan, terlibat dgn arak..baru ko sedar!

Anonymous said...

anon 10.44 am

wei ngok..PAS itu bukan jemaah Islam

PAS adalah jemaah khawrij dan skrg menuju kuffar!

PAS adalah jemaah sesat yg WAJIB ditentang oleh org2 beriman!

PAS songsnag dlm bab Aqidah, songsnag dlm bab syariah.. jgn samakan hinanya PAS dgn jemaah Islam lain! mempersekutukan Islam dgn kehendak kafir harbi, mengubah hukum Allah bersesuaian dgn iklim politik, menghalalkan cara yg haram

PAS laknatullah, parti politik yg amat kotor jijik, pemimpinnya kotor dan PENIPU agama!, kaki betina jd pemimpina. SYiah berleluasa, tarbiah dh mampos.. ko jgn lagak ckp mcm seolah2 PAS itu jemaah mulia..

PAS ialah kumpulan perosak agama di zaman ini. Ramai yg tersesat dgn kejahatan PAS.

PAS Laknatullah..Allah pasti akan hukum dan hina PAS dgn sehina2nya!


INSYA ALLAH HASAN ALI insan mulia yg diselamatkan Allah dr perjuangan sesat. SEMOGA ALLAH BERIKAN KEKUATAN DN HIDAYAH untk beliau melawan syaitan2 berserban dlm PAS!!

Insya Allah juga bakal menyusul beberapa yg lain untuk mengikut jejak langkah Hasan, jemaah yg rosak WAJIB ditinggalkan!!!

Anonymous said...

8.44 am

ko juga akan dpt balasan mudharat dr Allah atas menyokong N.Ajis celaka!

N.Ajis manusia celaka yg berpura2 dgn agama. Siapa yg MALU skrg?

Siapa yg Allah cabut rasa MALU dan MEROYAN xsudah ckp mcm org nyayok?

Hasan Ali mengeluarkan dirinya dr kesesatan. Allah tidak akan membiarkan hambanNYA yg Soleh ditipu oleh golongan MUNAFIQ.

PAS skrg telah bersaft spt kaum Bani Israel di mana Allah larang mereka berbuat sesuatu yg diHARAMKAN, merea buat juga krn terpedaya dgn keuntungan dunia

Lalu Allah tukarkan mereka menjadi BABI dan MONYET. Skrg PAS diketuai oleh manusia yg berperangai BABI-yg BERNAFSU BABI~~

Anonymous said...

anon 11.21

ek eleh!!!!!

jangan2 ko punya keluarga kena azab tuhan...bapa ko kena liwat...adik beradik ko yang ketagih arak...

Anonymous said...

anon 11:34

aku nasihatkan kau berhati2 dlm mengeluarkan kata2..caci maki..
Allah tak suka sifat kau itu..keterlaluan..baik kau bertaubat dan minta maaf kat TGNA..
besar dosa kau memfitnah dan mencaci hina..
aku takut kau dapat bala nanti..

Anonymous said...

bukan setakat di Selangor sje! seluruh M'sia nanti PR akan lingkop..percayalah..!

Anonymous said...

anon 10:21

apa hal kau...nak menjatuhkan orang jer keje kau..
hati busuk

Anonymous said...

celakalah balaci2 yg menulis membandingkan pemecatan Khalid Al-Walid dlm medan perang sama tarafnya dgn pemecatan Hasan Ali.

Copy Paste Sirah Agama utk menhalalkan tindakan JAHAT PAS

Perang Ajnadain, Khalid Al-Walid berjaya mengalahkan tentera ROM, sehingga masuk ke Damsyik. Khalid Al-Walid bukan dipecat spt yg digambarkan oleh propaganda haram PAS, Khalid diturunkan dr jawatan Panglima Tentera, digantikan


IBRAH (pengajaran) sebenar Panglima Khalid Al-Walid diturunkan dari jawatan Panglima Perang (bukan dipecat keahlian atau dihalau) dan digantikan oleh Abu Ubaidah BUKAN kerana Saidina Umar Al-Khattab BENCIKAN Khalid AL-Walid.. TETAPI disebabkan kejayaan demi kejayaan BESAR Khalid sbg PANGLIMA PERANG ISLAM yang amat digeruni MUSUH menyebabkan nama Khalid Al-walid dijulang harum.

Hal ini membimbangkan Khalifah Ummar dr sudur Tasswuf dan Aqidah, demi untuk menyelamatkan Aqidah Umat dan Khalid dr terjurumus ke fitnah besar disebabkan kegemilangannya, Khalid Al-Walid DIGANTIKAN (bukan diPECAT) oleh Abu Ubaidah bi Jarrah

Inilah hebatnya kepimpinan Khalifah, yang AMAT HALUS dlm bab menjaga HATi dan IMAN!


Tapi PAS laknatullah..bukan berperang dgn kuffar DAP, sebaliknya memecat Hasan yg sedang berjuang untk menyelamatkan Aqidah dan Dosa2 besar umat Islam di Selangor!!

Kenapa disamakan PAS yg jijik dan hina itu dgn kisah Perang Tentera Islam di Yamurk tu?

Celakalah bg puak2 haramjdh ini memutarbelit SIRAH krn menghalalkan tindakan JAHAT pimpinan PAS!!

Anonymous said...

anon 11.48

Nik Ajis Celako tu maki org halal pulak?
dia maki hamun UMNO itu halal ke?

Hukum mana yg ko pakai utk bela kejahatan Ajis ?

Ajis bohong org PAS pasal Anuwar xboleh bangun duduk, tp pada masa yg sama Anuwar bergedik di pentas HINDU pada 9 Zulhijjah lalu?

Celaka sungguh Nik Ajis Laknatullah yg menipu dgn agama

Akhalk ko tu lg buruk sbg menyokong kefasikan dan munafik PAS utk sesatkan umat Islam

ada lg manusia yg otak taksub pd makhluk jahat mcm N.Ajis tu..

Aku kutuk dia sbb dia hina agama. Sbb dialah Islam jd hina, HUDUD dipermain2kan dan diputar belit!

krn dialah jgk menghalalkan kerja jahat menantunya yg tamak tu.!!

ko jgn tnjuk HERO lah nk menjilat Nik Ajis.. ko dpt tiket sorga Ajis ke? Ajis RASUAH ko dgn Sorga?

ko tu hati2 sama nk kaitkan dalil2 dgn kejahatn PAS..ditakuti ko hina ayat2 Allah krn nk bela Munafiqun!

Anonymous said...

PAS adalah parti Islam yang memperjuangkan Peliwat, membela kemungkaran, menyingkir pemimpin yang menentang kebathilan, mempertahankan hak untuk murtad, melindungi maksiat, merampas tanah wakaf masjid/surau, menyokong keganasan/huruhara, menyebar fitnah, menggalakkan perpecahan/permusuhan. Semuanya kerana politik. Betulke makna PAS dalam bahasa Romania itu 'ANJING'?

Anonymous said...

DHA memang ada klas berani lantang berterus terang open-minded
berjuang biar bersendirian but DHA dont worry you'll never walk alone ( aiee macam penyokong liberfool pula)

DHA nak tubuh parti sendiri silakan, nak masuk UMNO silakan saja usah dikenang kisah yang lama2 hala tuju sudah ada depan mata agenda2 yg lebih mencabar terbentang di depan.

Yang penting puak khawarij dapat ditumbangkan dalam PR13 nanti.

Anonymous said...

TAK LAIN TUDUH PASAL FITNAH FITNAH FITNAH

WALHAL KEJADIAN BENAR2 BERLAKU

KEJADIAN BENAR2 BERLAKU KEJADIAN

BENAR2 BERLAKU..... BENAR2 BERLAKU...BERLAKU ...ZZZZZZZZZZ...BAGUS TIDUR NAK LOYAAAAA DAH.

Anonymous said...

soooriii laa bro bro pembangkang ...

hassan ali mengikut sejarah berasal dari umno pada zaman anuar brahim ...
beliau adalah penyokong kuat anuar dan sangat berpalut dengan anuar ...
walaupon begitu berpalut ...
palutan nya tidak dapat menyebabkan rekahan rekahan dibadan anuar dapat diretakkan ...
waima macamana teroknya anuar ... tidaklah dapat diketahui dek hassan ali sampai sejauh mana ...

maklumlah ..

kerje kerje yg dilakukan anuar adalah aktiviti under cover ...
bukan senang boleh bocoq ...

apabila hassan ali berpaling arah ..
memaling ka arah pas ...
beliau membawa ramai penyokong ...
sebab itu pas.. kene ingat dan sedar ...
kemenangan parlimen dan DUN yg di kendung hassan ali dalam satu masa ..adalah kerana ramai org dalam umno yg menyokong kredibiliti hasan ...
bukan sangat kerana parti yg dibawanya ....

jadi kepada Dr Rani tuuu ...usahlah nak perasannnn....

hassan ali tiada tandingnya ...
beliau amat serius menjaga agama ...walaupon kadang kala cara nya agak nampak kelakor tapi ... dia serius ...
bukan macam pemimpin pas yg lain ....

bole nampak bezanya ...

pikir pikirkan lah ....

Anonymous said...

Jadi engkau yg menang tu bukan free election kah yg selangor, p pinang kedah kelantan yg kamu dapat tuh bukan free election kah

sebagai seorang Islam sepatutnya depan global audience cakaplah betapa umai Islam di Plastine hidup menderita dan harus dibela
betapa umat Islam di negara2 ketiga hidup tertindas termasuk di Chehnya (tu seorang wanita Islam disembelih macam ayam alangkah kejamnya.

Atau yg canteknya cakaplah betapa sistem kewangan cara Islam adalah yg terbaik bukankah cara kapitalisma sekarang menuju kehancuran?

ini lain pula permintaannya nak suruh hapuskan undang2 homosek yg dah lapuk konon aduii aduii bererti undang2 Sharia dah lapuk jugalah

sepatutnya pengamal2 sek bebas harus di buang negeri ke North pole kah ke Antarctica kah tapi no no
kat London, New York, Paris lagi best gilerr

undang2 Msia maseh lagi kira lembut bertolak-ansur (tak taulah jika para hakim bisa dirunding)
berbanding di Turkey biarpun negara sekular pengamal2 homosek disana lau silap haribulan menerima hukuman gantung sampai mati (pls cek saja kat internet).
Eh khabar berita dari Barat ada mengatakan meliwat binatang pun dikira bersalah, tapi heran tak pula dgn sesama manusia. Hai dunia dunia.

Anonymous said...

anuwar ni berperangai babi.. kemuncak penghinaan yg sama ditimpa buat kaum Bani Israel ketika melawan perintah Tuhan menangkap ikan di hari Sabtu..

Tidak musthail di akhir zaman ini peranagi2 jahat umat terdahulu dpt semula sbg himpunan diakhir zaman..

sifat2 Anuwar yg cukup ilcik dgn pembohongan, lakonan demi lakonan tidak langsung menggambarkan beliau pemimpin yg beriman, jauh sekali disegani..

Hasan Ali, adalah lambang keberanian sejati melawan musuh2 Allah dlm kalangan org Islam.. semoga ini ada hikmah besar buat kita semua..AMIN

Hancurkan PAS-PKR-DAP laknatullah!!