Tuesday, January 17, 2012

KENAPA AKU KATA PAKATAN BINGAI ?

28 september 2011.

azmin ali timbalan presiden pkr keluarkan kenyataan.
pakatan tolak undang-undang ganti ISA.

tolak undang-undang ganti ISA, ia membawa maksud akta ISA dah dihapuskan oleh kerajaan.

kemudian semalam dalam manifesto pakatan, mereka kata mereka akan hapuskan ISA.

ISA dah hapus...nak hapus apa kejadahnya lagi azmin ooi ?

kenapa malas nak buat homework ni pakatan ?

28 comments:

Anonymous said...

Kalau dimansuhkan kenapa masih lagi tangkap beberapa orang tahanandi Sabah di bawah ISA? Bodoh punya GAPS-Gabungan Anak Pondan Selangor tu pon masih lagi tak faham

To Live Again said...

To anon yg bangang..

Woi yg hapus 2 ISA tahanan tanpa bicara la..Peraturan lain msh ada..Takkan la x blh tahan sapa2 lg dah lepas ni??? Kalau dh ada sabitan kes dn ada waran tangkap yg membolehkan seseorg ditahan bagi membantu siasatan maka kena lah tahan! Kalau dh semua tak boleh tahan jd negara cowboy la malaysia ni..

Anonymous said...

sialan.. Aku sokong dorg di tahan bwh isa.. Pdn muka dorg..

Anonymous said...

anon 3:25

dia ni sama bangang dengan pemimpin pakatan yang lain. tak buat homework tu la jadinya. PR ngan pengikut bongok mereka memang kalau boleh semua tak payah lagi senang la mereka nak buat perangai beruk depa tu.lagi akan terserlah lah perangai musibat mereka. melalak, melolong macam orang putus wayar je. kalau semua tak payah gerombolan PR dan penyokong tongong mereka boleh berambus dari malaysia. hitcit la korang.

Anonymous said...

ALANGKAH BANGANG BIN BAHLOL SI ANON 3:25PM KAT ATAS TU..

TU LAAA, MALAS SANGAT MEMBACA. KAN KANTOI..

MALULAH WEI!

Anonymous said...

mmg bodoh dan bahlol...kalau boleh semua penjenayah dia nak lepas kan begitu sahaja..

Anonymous said...

Hahahahaha.. Gelakkan anon 3.25.. Hahahhahaha.. Gelakkan dia.. Bingai.. Hahahahhaha.. Kurang membaca inilah akibatnya.. "Tada baca punye olang.."

Anonymous said...

bodoh, yang kena tangkap tu pengganas lah, baru jer lepas sembelih orang kat filipina, siap ada video, sebijik-bijik muka tu memang 'kenal jer mamat ni'... ngkorang pun nak ke kena sembelih sama? baru gertak dengan parang pun dah lari tak cukup tanah!

Melayu Perak said...

KARTEL CINA KAPIR LAKNAT PENGIMPOT DAGING SUDAH GOYAH.
at 3:57 PTG
Reactions:



Ada dua reaksi yang hamba fikirkan adalah penting bagi mencerminkan impak NFC ke atas industri pengimpotan daging luar negara . Bagi hamba dua komen tersebut memberikan gambaran kepada kita bahawa kewujudan NFC sememangnya di lihat sebagai ancaman kepada survival perniagaan sesetengah pihak yang terlibat di dalam industri pengimpotan daging luar negara. Jelaslah bahawa isu NFC berkait rapat dengan kebimbangan pihak tertentu yang tidak senang dengan kewujudan NFC. Isu NFC bukan berkisar kepada penyelewengan wang pinjaman.Tidak dapat disahkan samada pemberi komen memberikan maklumat yang betul atau cuba memperlekehkan pendedahan yang di buat. Maklumlah ianya melibatkan sebuah agensi di bawah Kementerian seorang Menteri yang memegang portfolio Timbalan Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Selangor. Baca di bawah ini:-


Concern JohoreanJan 16, 2012 06:01 PM
Salam Tuan,

Kawan merupakan salah satu syarikat bumiputera yang mengimport daging dari Australia. Tak semua tuduhan pihak tuan adalah benar. Separuh betul. :-) Terlalu banyak loopholes didalam kerajaan. Pihak DVS hanya memantau tetapi pihak JAKIM yg mempunyai kata putus sama ada rumah sembelih itu lulus atau tidak. Sepanjang lebih kurang 5 tahun berurusan dengan pihak DVS, saya dapati mereka amat professional dan tidak mengamalkan sifat pilih kasih. Masalahnya ada dipihak JAKIM. Boleh dibeli dengan wang ringgit. Jika kita buat perbandingan diantara rumah sembelih di Australia, India dan Malaysia, pasti ramai yang tidak akan makan daging lembu tempatan dan juga dari India. Kebanyakan daging India dan tempatan mempunyai kandungan samonela, e-coli dan tidak bebas dr penyakit FMD. Tetapi ramai pengusahan cina menyeludup masuk daging yang tidak tahu asal usul dan halal haramnya.
Daging dari india adalah daging kerbau dan banyak diguna-pakai oleh syarikat bumiputera yang besar seperti ramli etc. Kenapa label tulis daging lembu? bukan salah ke?
Hamba tidak menyentuh soal daging impot dari India mahupun membuat tuduhan tanpa sebarang pengalaman selama 10 tahun melakukan urusan bagi pihak klien hamba. Tetapi komen di atas jelas menunjukkan kebimbangan pemberi komen mengenai survival perniagaannya mengimpot daging dari India untuk dibekalkan kepada syarikat bumiputera yang besar seperti Ramli Burger dna pasaran tempatan.

Namun begitu ada beberapa poin yang menarik didedahkan oleh pemberi komen tersebut iaitu (terimakasih kepada beliau kerana jujur) :-
JAKIM di lihat tidak kompeten (Diselitkan dengan tuduhan JAKIM menerima rasuah -JAKIM di bawah JPM jadi faham-fahamlah maksud tuduhan tersebut. Adakah JVN sahaja kompeten menakala JAKIM tidak kompeten? )

Melayu Perak said...

Taraf mutu daging impot Australia dengan daging tempatan dari segi bilangan samonela, e-coli dan FMD (daging tempatan lebih mahal dari daging impot jadi faham-fahamlah. Kita perlu ingat lembu tempatan di sembelih di bawah pemantauan JVN- Jika betul dakwaan beliau mengatakan JVN adalah kompeten kenapa beliau menafikannya pula dalam perbandingan yang beliau buat?- NFC mempunyai rumah semeblihan yang amat canggih dan bertaraf tinggi dari rumah sembelihan di luar negara seperti Australia).
Beliau memuji JVN sebagai kompeten (Beliau adalah pengusaha impot daging luar negara, jadi faham-fahamlah)

Komen kedua pula lebih bersifat pro kepada kartel Cina kapir laknat pengimpot daging luar negara:-

Tanpa NamaJan 16, 2012 07:53 PM

Saudara, cari lah fakta yang benar sepatutnya dapat penjelasan dari jabatan berkenaan sebelum menulis artikel ini, didapati tulisan saudara banyak kesilapan fakta dan menafikan tugas-tugas yang dijalankan oleh mereka. Saya sebagai pengimport produk haiwan yang sering berurusan dengan mereka mendapati kerja mereka sangat profesional. Jika artikel ini bertujuan untuk menfitnah mungkin saudara tidak mahu cari kebenarannya, jika artikel ini ditulis dengan hati yang ikhlas harap dapat diperbetulkan fakta2 yang kabur dengan bertanya dengan pihak yang terlibat. Barulah saudara dapat menulis artikel yang berwibawa dan telus.

Melayu Perak said...

Hamba menulis mengenai kartel Cina kapir laknat pengimpot daging dari luar negara dan bukan mengenai pengimpot produk haiwan . Ada perbezaan ketara di antara 'daging impot' (Bangkaian Haiwan - isitlah perundangan yang digunapakai dengan 'Produk Haiwan - seperti kulit dan sebagainya tidak termasuk daging). Jelaslah bahawa pemberi komen pun adalah seorang yang terlibat dengan industri pengimpotan produk haiwan. Justeru itu kita faham maksud beliau yang agak terkesima dengan artikel bila menyentuh mengenai JVN.


Nampaknya ada pihak yang tidak senang dengan artikel mempertahankan NFC dan kak Ijat dari fitnah yang dilemparkan ke atas mereka. Kenapalah agaknya ya? Anda sendiri boleh memikirkan sebab-sebabnya. Pendedahan tetap diteruskan kerana ianya sebagai menangani fitnah tidak berasas tanpa fakta ke atas kerajaan Barisan Nasional dan UMNO.

Jelas lah kepada kita bahawa kewujudan NFC banyak meresahkan dan membimbangkan ramai pihak terutama pengusaha yang terlibat secara langsung dengan pengimpotan samada daging mahupun produk haiwan dari luar negara. Ini bermakna NFC tidak gagal sepertimana yang diwar-warkan malah operasi NFC mula memberi kesan kepada kelompok pengusaha yang disebutkan tadi.


Adakah anda nampak sekarang bahawa isu NFC bukan mengenai penyelewengan dana pinjaman tetapi lebih kepada soal survival persaingan perniagaan. Kenapa? Ini ada kaitan dengan harga dan jumlah besar pasaran industri daging impot dan daging tempatan. Kita lihat statistik yang dikeluarkan oleh JVN sendiri mengenainya.



Jadual di atas adalah perbandingan harga di antara daging impot dengan daging halal tempatan. Berlakunya persaingan hebat di antara pengusaha daging halal tempatan dengan pengusaha pengimpot daging. Jelaslah industri daging impot amat berdaya saing kerana harganya yang jauh lebih murah dari daging tempatan iaitu separuh dari harga daging tempatan. Anda semua boleh berfikir secara waras kenapa dua pemberi komen membuat komen demikian. Di bawah ini pula adalah statistik dari Jabatan Perangkaan Negara mengenai jumlah impot daging.








Dari tahun 2003 -2007 industri impot daging dari luar negara mencecah sehingga bernilai berbilion ringgit. Persaingan sengit dalam perniagaan seperti inilah boleh mencetuskan pelbagai kontroversi yang menjadi punca sebenar kepada isu NFC.


Jadi anda fikirlah sendiri dan buatlah penilaian sendiri samada hamba menulis untuk menyebarkan fitnah atau hamba menulis untuk mendedahkan punca-punca sebenar kenapa isu NFC amat hangat diperkatakan. Adakah kerana penyelewengan dana pinjaman atau kerana kewujudan NFC menjadi pesaing hebat dalam industri daging halal tempatan yang mampu mengecilkan saiz monopoli kelompok kartel Cina kapir laknat pengimpot daging luar negara. Anda tanyakan juga soalan ini adakah mana-mana individu dalam JVN sendiri turut terlibat dalam industri pengimpotan daging dari luar negara memandangkan nilai industri itu mencecah berbilion ringgit.


TEPUK DADA TANYA IMAN!

Anonymous said...

100 Janji Pakatan Rakyat

1. Anwar Brahim nak jadi PM
2. Anwar Brahim nak jadi PM
3. Anwar Brahim nak jadi PM
4. Anwar Brahim nak jadi PM
5. Anwar Brahim nak jadi PM
6. Anwar Brahim nak jadi PM
7. Anwar Brahim nak jadi PM
8. Anwar Brahim nak jadi...
9. Anwar Brahim nak...
10. Anwar Brahim...
11. Anwar...
100. ....
101. ....
102. ....

Semua pasal dia saja ler.... rakyat hancing kena kencing!

Anonymous said...

HAHAHAHAHA..
GAP, AGAKNYA IDEA TU TIMBUL MASA DIA TENGAH ISAP ROKOK SAMBIL MEMERUT KAT JAMBAN PAGI TU.. NTAH HAPE2 PUNYA IDEA!!

Anonymous said...

Salam,

kalaupun Pakatan Haram Laknatullah ini janji akan bg GAJI PERCUMA kat aku sebulan RM10 ribu, dgn aku duduk goyang kaki kat rumah sekalipun.. Aku TIDAK AKAN SAMA SEKALI BERI undi akt pada si dajjal2 ini!!

Insya Allah aku rela MISKIN di DUNIA dr aku MISKIN DI AKHIRAT!!! AKu bersaksi dgn Allah aku rela hidup susah dr aku hidup mewah tp dlm kemurkaan Allah menyertai Pakatan Dajjal Paksi Kejahatan PR ini!!

Aku tidak akan gadaikan wpun satu undi menyokong Pakatan Syaitan ini lagi!! Aku tidak gadaikan agamaku, tanahariku kpd dajjal bernama Anuwar laknatullah!!

Aku tidak redho!! Insya Allah ini janji aku!!!

Anonymous said...

pembangkang sokong sangat sekarang ni suruh mansuhkan isa ....

sebab senang nanti dorang nak buat keje keje jahat ...

ialah ... sementara nak dapat kan kerajaan .... sementara nak kasi melatup negeri malaysia yang tengah aman tenteram niii...

saja ...
jahat dan tak senonoh .... otak macam otak iblis ....!!!!

tapi ....
cuba kalau dorang dah dapat pegang kerajaan nanti ,,,
ngkorang tengok macam mana dorang akan mencipta undang undang baru pulak ....

lepas tu ...
bila kita kaiitkan pulak dengan undang undang yang lama ...yang telah digunapakai oleh kerajaan BN ...yg merupakan undang undang yang baik dan betol ...
dorang akan jawap ....

" kita akan menggunakan undang undang baru ... malah lebih baik ...lebih holistik ....!!!"

pergghhh ...!!!

kalau ayat tuuuu ...
bukan main power bercakap ...

habuk ajeee.....

tukar istilah ...cukup bijak dan pandai ...!!terrrorrr ....!!!

semua tu ayat ajaran sifu dorang laaa ... propghesot anuar ...

macam perkataan "kebajikan " tu laaa....
dorang gendang kaw kaw ...
macam bagusnya negara kebajikan tuuuu ....
baru nak bikin kebajikan ...???

yang selama ni ngkorang berjaya pon atas usaha dan deklarasi kerajaan menbangun dan memberikan rakyatnya agar dapat menaikkan taraf hidup ....

lebih dari atuk kebajikan tuuuu ....

miskin ..??? miskin ...??

udah kaya dah melayu kat malaysia ni ... semuanya indipendent ...
kalau buang kat laut pon bole pakai otak macamana nak kasi umur panjang ...
kecuali yang malas malas aje ...

hidup lahh org malas kat malaysia ni ...jadi papa ...


sebab tu lah ..
semua orang ...termasoklah pembangkang boleh hidup senang lenang
malah boleh pulak buat kerje jaadi pembangkang ... boleh pergi berhimpun ... mai turun KL ...walau pon jauh ....ada duit pulak tuuu ....
maknanya kaya lah rakyat malaysia niii ...

yang pelik boleh kata negara miskin pulak kita ni ....

cuba suruh mengaku betul betul diri tu miskin dan merempat ....??? takde sapa orang dalam malaysia ni yg nak akui dirinya miskin dan papa ... dizaman zaman orang semua udah maju dan berduit ...

kalau tak percaya cuba tengok kat TV ... orang yg ditangkap mengemis atau yg miskin diwawancara dek TV pon ....bahagian muka dikelabukan ......
sebab apa .....????

sebab malu nak mengaku diri tu miskin lah ....
malu nak mengaku diri tu orang susah dan merempat ....


pelik dengan melayu yg degil dan bodoh membuta tuli ..
kalau kata bangang nanti marah pulak ...

Jeepers Creepers said...

dorang ni bukan tengokpun fakta..main bedal je janji ada manifesto nak kencing penyokong sendiri

Anonymous said...

Sedih betul aku dengan sikap GAP nie. BODOH dan kurang ilmu. Tak baca akhbar ker. Utusan Meroyan pun ada keluarkan berita kat Sabah ade orang kena cekup bawah ISA.
Gee sekolah baliklah

Anonymous said...

PAKATAN BINGAI SEBAB MEMANG BINGAI!!

BINGAI!!

BINGAI!!

BINGAI!!

Anonymous said...

Tumbangkan Rejim UMPORNO-APCO PRU 13 said...

Kalau dimansuhkan kenapa masih lagi tangkap beberapa orang tahanandi Sabah di bawah ISA? Bodoh punya GAPS-Gabungan Anak Pondan Selangor tu pon masih lagi tak faham

January 17, 2012 3:25 PM

______________________

INI MUSIBAT AGONG NAK TUMPANG GLAMOR DI BLOG GAPS!!

DI BLOG2 PENCACAI PAKATAN RABAKS TAK DPT LAYANAN DAN RESPONS!!

Anonymous said...

bingai teruk punya pakatan kalau orang bersalah atau berniat melakukan kesalahan jenayah tak bole ditangkapkah

ujung2 nanti jalanraya2 pasar2raya lorong2 gelap di mana-mana di msia penuh dgn penjenayah atau bakal2 atau calon2 penjenayah perompak perogol penzina tukang tibai tukang sondol

ini lain lagi dengan bab demonstrasi jalanan mau bebas tunjuk prasaan seolah-olah tak ada satu keja yg lebih bermenafaat untuk dibuat

hai bingai bingai pakatan langsung tak ada kualiti pegi rimba buka kebun lagi baik

Anonymous said...

Lu 36x lg bingai la GAP woi...!!!

Anonymous said...

ISA ditubuhkan adalah untuk membantaras komunis,la ni mana ada pengganas komunis lagi.UMNO pun dah iktiraf komunis.kalau tak caya cube check masa perhimpunan agong umno yang lepas.umno menjemput 2 parti komunis sebagai pemerhati..

yang bodoh itu ahli UMNO
yang kena tipu itu ahli UMNO
yang dilembukan itu adalah ahli UMNO
yang kenyang itu pemimpin UMNO
yang rasuah itu pemimpin UMNO
yang pecah amanah itu pemimpin UMNO


yang benar itu adalah ABU

Anonymous said...

penyokong kilang taik bila menafikan yg dia itu poadan?

Anonymous said...

komunis angkat senjata utk perang memang dah takde..

tu komunis 2 wajah, 2 personaliti tu ada di mana2..

ko je yg bangang tak nak ambil tahu..

eh? apesal singapore masih gunapakai ISA ye?..

Anon UMNO yg pandai said...

aku dah lama perasan juak pakatan mmg hanya tahu maki hamun,tk buat homework.ikut je cakap pemimpin mereka yg gila.nak hapuskan tol konon.cakap boleh la..poddah

Anonymous said...

aku suka fakta no 5 tuh air umah aku kat Kelantan tuh dah macam air lumpur dah naik letih aku bersihkan kolah mak aku.

Anonymous said...

Terima kasih Melayu Perak yg selalu memberi komen yg bernas berharga berintegeriti. Izinkan hamba memberi komen berilham dari komen tuan.

Oh baru tau ada pihak tertentu sengaja nak hancurkan NFC
NFC tu sebenarnya syarikat bumiputera tempatan bergiat aktif menternak lembu agar negara dapat bekalan daging lembu yg mencukupi lagi 100% halal dan berkualiti

Dalam hal yg sama terdapat beberapa buah syarikat orang kafir yg kerjanya mengimpot daging lembu dari luar seperti China, India dan Australia yg kehalalannya dan kebersihannya diragukan dan dipertikaikan.

Nilai import daging lembu mencecah bilion ringgit sedangkan modal NFC hanya 250 juta ringgit.

Jika sekiranya NFC syarikat milik Melayu/Islam terus maju dan berkembang agaknya merosotlah ekonomi pengimpot2 daging yg lain biarpun harga daging impot jauh lebih rendah

Sebagai umat Islam yg mendaulatkan hukum Syarak tentu klta memilih daging tempatan yg halal dan berkualiti biar pun harga agak mahal.

Sebenarnya musuh Islam dan sekutu2nya sengaja mencari kesilapan NFC agar terus tersungkur.

Selama ini agaknya puak kafirun dah mengaut ratusan juta ringgit keuntungan dari jualan daging lembu termasuk orang Melayu/Islam pembelinya

Jadi beringat-ingat wahai Muslimin dan Muslimat pastikan daging yg kita makan itu halal dan bersih

Mari kita terus sokong NFC dan boikot daging yg diimpot oleh orang kafir.

Pastikan daging yg kita beli ada logo NFC dan HALAL mudah2an kita tidak terbeli daging yg diseludup masuk dan bercap HALAL tiruan.

Selamatkan akidah, selamatkan Islam.

usin said...

aku pulangkan balik buah dia. "KEPALA HOTAK KO AZMIN! ISA DAH DIMANSUHKAN LA BODOH!!". adik ko bapok tua yg bodoh mcm ko tu pun dh kena beri keterangan pd polis kerana ugut bunuh pompuan. apa punya bapok, berani ugut pompuan je rupanya. maklum la bapok!!!!