Tuesday, January 17, 2012

PRU 13 : PEMBODOHAN SECARA SISTEMATIK OLEH PAKATAN DAH BERMULA.

kami janji.
kita janji.
kami berjanji tuan tuan.
kami janjikan tuan tuan.
tuan tuan percayalah dengan janji kami.


skrip ini bermula pada november 2007.
kemudian datang mac 2008.
kami janji tuan tuan.
kami akan tunaikan janji tuan tuan.


jam 7 pagi di twiiter mereka janji.
jam 12 tengahari forum mereka janji lagi.
minum petang janji lagi.
ceramah malam tu janji lagi.


begitulah pusingan hidup pemimpin pakatan.
24 jam tanpa henti berjanji.
hari berganti hari,bulan berganti bulan tahun berganti tahun.

janji pilihanraya mac 2008 belum dapat ditunaikan.
kini timbul pula janji baru.
LOW CLASS PUNYA PEMBANGKANG.
lihat pada senarai janji mereka.
mansuh ISA ? BN dah buat.
hapus tol ? dah buat pun.
subsidi kepada rakyat ? dah lama buat.
dorang tak buat homework ke ?



33 comments:

Anonymous said...

Bukan sepatutnya 12 janji?

Syurga dan Negara Islam tak masuk dalam senarai ka?? hahahaha

Anonymous said...

no 9
pulih sistem kehakiman
dah boleh digugurkan ke tidak
hee..hee..hee..

Anonymous said...

Cara pihak pembangkang membuat janji seolah olah hentam kromo je nak bagi sedap mata dan telinga memandang dan mendengar tanpa di buat kajian kemampuan sumber kewangan.

Contoh terbaik negara Greece yang kecundang akibat krisis hutang kerana pembelanjaan yang melebihi pendapatan semata mata untuk mengambil hati rakyat semasa pilihanraya, apa yang rakyat mintak semua mereka dapat termasuk gaji yang tinggi dan subsidi. Jika berlaku di Malaysia segala subsidi yang diberikan sekarang terpaksa ditarik balik kerana wang tersebut akan digunakan untuk membayar hutang.

Perkara yang boleh di persoalkan, mengapa hanya guru yang mendapat tambahan RM500, bagaimana yang lain seperti pegawai Tentera, Bomba, Kastam dan Polis?

Untuk menghapuskan tol, kerajaan terpaksa membeli semua syarikat syarikat lebuh raya yang ada termasuk hutang hutang mereka, berapa billion perlu di belanjakan? Kerajaan tidak boleh memaksa syarikat lebuhraya menghapuskan tol seperti Menteri Besar Selangor pernah memberitahu penduduk di satu kawasan di Selangor, 'Saya hanya ikut undang undang' apabila beliau menyedari isu tersebut mempunyai impikasi undang undang.

Wifi percuma? Berapa luas kawasan yang mereka mampu liputi? Jika dibuat keseluruh negara di mana sumber kewangan mereka nak ambil? Apa akan jadi kepada syarikat syarikat komunikasi seperti Telekom Malaysia, Maxis, Celcom, Digi dan P1 Wimax? Sumber perniagaan mereka 30% - 90% datang dari penggunaan data. Bagaimana nasib perkerja mereka?

Yang lain anda sendiri ada jawapan nya

- Pengundi Atas Pagar -

Anonymous said...

Aku dah jemu dan rasa menyesal menjadi penyokong dan pengundi pembangkang selama ini... mereka lebih bongkak, lebih penipu, lebih jahat dari yang disangka...
PRU13, undi aku dan keluarga adalah untuk UMNO yang konsisten membangun bangsa Melayu dan ISLAM...

Anonymous said...

PUAK2 UMNO NI DAH MENGELABAH GILA BABI...MACAM DAH TAU UMNOLEMBU NI NAK DITALKINKAN...JANGAN RISAU LAAA...
UMNO BERKUBOQ SEKALI PUN...PR AKAN TETAP BAGI JAWATAN PADA SI NAJIB....SETIDAK2NYA JADI DUTA KE MONGOLIA...

Anonymous said...

ANON 2.25

heh!!!anon sial...yang ko berlagak sangat tu kenapa...ko ada dalam pr tak bertambah..ko pi mampos pun tak berkurangan..apa yang ko pernah buat pada pr...ko tu memang nak provok je la sial..ko pi ckap kat keluaga ko yang dah memang umnolembu tulen tu...tak payah la nak provok pr...tak ada nilai 1 sen pun...hassan ali tu..tu..tu..seorang adun..exco kerajaan negeri...pj pas selangor lagi pun kena buang..

iiiiinniiii ko!!!!!!
ek eleeeeehhhh!!!!!
pi laaaaa mabok!!!!!

Anonymous said...

janji janji janji! BN x pun janji berkoyan-koyan tapi semua kerja beres! .. rakyat pun semakin senang dan lega..PR dah x releven di M'sia ni!!

Anonymous said...

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah.

Anonymous said...

2,25

YANG LEPAS TU LEPAS LA.SALAH PILIH NAK BUAT MACAM MANA.TAPI KALAU ANDA KAT SELANGOR.KENA INGAT.PAKATAN RAKYAT MEMERINTAH SBB ANDA JUGA.SEDIKIT SEBANYAK ANDA TERTIPU KAT PAKATAN.DENGAN KATA LAIN..PAKATAN LEBIH CERDIK DARI ANDA. SO KENA INGAT JANGAN JADI BODOH LAGI SEKALI

Rakyat Malaysia said...

Anon 2.30pm...contoh akhlak penjilat PR yg baik, cuma dia ni kira yg paling sopan aku rasa klu compare dgn yg lain...

Anon 2.08pm aka - Pengundi Atas Pagar -
Komen terbaik...tahniah...pembaca cuma perlu buka minda dan fikir lebih sikit lg utk memahaminya...
Penjilat PR mmg x mampu fikir sampai tahap tu...namun aku doakan semoga Allah membukakan hati mereka dan hati kita semua agar menemui titik persamaan yg boleh menyatupadukan kita kembali...

- rakyat Malaysia -

Anonymous said...

PR hanya boleh memperbodohkan rakyat yg bodoh sahaja! rakyat yg celik dan pandai dah tau apa kerja mereka selama ini! undilah BN utk kesejahteraan anda & keluarga anda!!

Anonymous said...

Macam tu lah janji dgn tunang sebelum berkawin, akan setia sehidup semati, tak cari pompuan lain.

Dah dapat, bukan saja pompuan, lubang jubo jantan pun di balun.

Macam ni punya orang BOLE PAKAI KER JANJI NYA KAWAN KAWAN?


Pengikut Ajaran Songsang = ?

Parti Kelentong Rakyat = ?

Duit Agenda Pertama = ?

Anonymous said...

aku nampak sangat lah puak2 penyokong umno yg bagi komen kat sini semua nya kuat memaki..mencarut dgn perkataan2 lucah..mcm org meroyan..tak ada akal..tak takut dosa..tak takut mati..kau org ni saper hah..manusia ker??? kalau manusia tak kan lah sampai mcm tu sekali..bercakap tak pakai otak langsung...bawa2 lah bertaubat..jangan di ikutkan sgt hati yg dengki khianat..dendam tu..

Anonymous said...

Tuan,
Betullah seperti kata Tun M, nak berjanji yang tak ada memang mudah. Bila dah dapat kuasa lain pula jadinya. Diharap rakyat takkan terpedaya lagi. Biarlah kuncu-kuncu mereka sahaja yang berangan. PR baru memerintah beberapa negeri dah berlaku bermacam onar dan penyelewengan (tapi disembunyikan). Inikan pula jika dapat menguasai Malaysia. Akan bermaharajalelalah mereka dengan kekayaan. Penyokong PR yang beragama Islam jika sayangkan Islam mesti menjauhkan diri dari PR.

Anonymous said...

Kepada anon 3.20,

Lu ni buta ke? Cuba baca betul betul. Dalam komen tu siapa yang selalu memaki. Anon 2.30 dan anon 2.36 apa yang mereka tulis. Mereka ni specis macam kamulah. Taik depan mata tak nampak, durian diseberang ada bau (peribahasa baru).

Anonymous said...

KAH KAH KAH..

AKU GELI HATI SUNGGUH BACA KOMEN2 PENCACAI PAKATAN KAT SINI..

SORANG PENCACAI PAKATAN MAKI HAMUN, PENCACAI SORANG LAGI TUDUH UMNO..

ALANGKAH BODOH BIN BANGANGNYA PENCACAI2 PAKATAN KAT SINI..NAK BEZAKAN KOMEN PUN TAK RETI? KAH KAH KAH...

PATUT LA SENANG2 JE KENA KELENTONG. NI MESTU BEBUDAK DROPOUT MACAM BEBUDAK SMM TU. MANA NAK LETAK MUKA WEI!!!

KAH KAH KAH

Anonymous said...

Diorg mmg cmtu...maki nmpk mcm puji...puji nmpk mcm maki...

Anonymous said...

janji ceramah maki hamun boikot dewan keluar ramai. Yg sdap yb dpt elaun, rakyat kena buat derma. Janji ditabur, konon pilihan rakyat tp dlm dewan asyik boikot je.. Janji pru lepas bnyk tak tunaikan ni lg bg janji baru. Tlg lah gugurkan perkatan Rakyat, slama ni pn korg xjalankn amanah rakyat..

Anonymous said...

Anon 3.20pm
Agaknya kamu tak pernah dengar ceramah PR ye. Kesian. Kalau pernah ikuti ceramah PR tentunnya maki hamun dah lali kat telinga tu.

Yang BN buat selama nilah yang membuatkan Malaysia AMAN, MAKMUR tidak seperti negara lain yang huru hara. Pertahankan pemerintahan BN menjamin kemakmuran generasi akan datang.

Memilih PR bermakna memilih Kesengsaraan Rakyat. 3 buah parti yang terang-terang tak boleh bersatu hanya boleh bersekedudukan sahaja.

Hidup Barisan.

Melayu Perak said...

PKR Bakal Ditalkinkan Tidak Lama Lagi?
17/01/2012 15:51 Kumpulan Menyokong UMNO (MYKMU 128

Nampaknya, keputusan Hakim Zabidin untuk tidak memenjarakan Anwar membuatkan PKR lebih bergolak dan kedua-dua kem yang sedang bergaduh sesama sendiri, iaitu Team Kak Wan dan Team Azmin Ali terpaksa membuat percaturan semula. Pada mulanya, kedua-dua team ini memang confident bahawa Anwar akan masuk ke ‘dalam’. Jadi, masing-masing dah pasang angan-angan… Menurut sumber dalaman PKR yang [...]

Nampaknya, keputusan Hakim Zabidin untuk tidak memenjarakan Anwar membuatkan PKR lebih bergolak dan kedua-dua kem yang sedang bergaduh sesama sendiri, iaitu Team Kak Wan dan Team Azmin Ali terpaksa membuat percaturan semula.
Pada mulanya, kedua-dua team ini memang confident bahawa Anwar akan masuk ke ‘dalam’. Jadi, masing-masing dah pasang angan-angan…
Menurut sumber dalaman PKR yang bocor ke telinga penulis, Kak Wan dan kumpulannya mahu Nurul Izzah menggantikan Anwar. Alasan yang diberikan ialah Izzah mampu meneruskan legasi bapanya. Atau dalam kata lain, Kak Wan mahu mengekalkan kronisme dan nepotisme di dalam parti yang dicipta kerana nama suaminya itu.
Manakala Azmin sudah memasang angan-angan untuk menjadi PM paling muda dengan mengetuai PKR selepas ketiadaan Anwar. Menggunakan hubungan rapatnya dengan Anwar, Azmin dijangka memberi alasan bahawa Anwar telah meninggalkan wasiat padanya untuk menjadi PM “sementara” sekiranya Anwar dipenjara…
Nak kenal team Kak Wan? Team Kak Wan ialah Fuziah Salleh, Nurul Izzah, Tien Chua, Xavier Jayakumar, Mustapha Kamil Ayub, Shamsul Iskandar (Sam Ketot), Yusmadi, Elizabeth Wong, William Leong, Sivarasa dan Dr Mansor Othman.
Manakala team Azmin Ali yang dikenal pasti ialah N.Surendran, Zuraidah (Mak Lampir), Dato Kamarul Baharin, Dato Johari Abdul, Rafizi Ramli, Latheefa Koya, Haniza Talha, Nik Nazmi, Abdullah Sani dan Azan Ismail.
Khabarnya pergaduhan di antar kedua team menjadi semakin parah sekarang. Anwar pun pening kepala dengan kedua-dua team. Kalau Anwar menyebelahi Kak Wan, nanti dia dikatakan “takut bini”, amalkan kronisme dan nepotisme. Dan paling dia tak suka ialah membuat “madunya” Azmin terluka hati…
Kalau dia menyebelahi Azmin pula, Anwar takut sekiranya Kak Wan memecahkan segala tembelang Anwar! Maklumlah, banyak sangat rahsia Anwar dalam genggaman Kak Wan (walaupun ramai yang dah tau rahsia tu!). Anwar takut tiba-tiba Kak Wan buat sidang akhbar pasal OMEGA. Anwar takut semua tu…
Semua perkara ini bukan lagi rahsia di kalangan pemimpin PKR. Namun, sebagaimana kita tahu, mereka akan menafikan perkara ini di hadapan media bagi menjaga nama parti di mata rakyat. Itu saya faham. Tapi…itulah hakikatnya apa yang berlaku pada PKR sekarang.
Tanyalah orang bawahan PKR yang rapat dengan ibu pejabat parti itu. Kalau kena dengan caranya, semuanya akan diceritakan. Dari cerita Sam Ketot…sehinggalah cerita Anwar Ibrahim! Sila korek sendiri cerita ini sekiranya kurang yakin dengan tulisan saya ini.
Dengan kepimpinan PKR yang bertelagah, hala tuju yang goyah dan imej sebenar Anwar yang sudah diketahui ramai, dijangka PKR akan merudum menyembah bumi yang mereka derhakakan ini dalam sedikit masa lagi. Hanya tunggu masa dan ketikanya.
Namun, semuanya tidak boleh dipandang mudah oleh UMNO/BN. Mungkin melihat apa yang terjadi pada PKR dan PAS yang terus goyang dengan krisis Hasan Ali, kita sepatutnya berhati-hati dengan DAP yang semakin kuat prinsip perjuangannya menumbangkan Islam, Melayu dan Tanah Melayu….

......... said...

PUAK2 UMNO NI DAH MENGELABAH GILA BABI...MACAM DAH TAU UMNOLEMBU NI NAK DITALKINKAN...JANGAN RISAU LAAA...
UMNO BERKUBOQ SEKALI PUN...PR AKAN TETAP BAGI JAWATAN PADA SI NAJIB....SETIDAK2NYA JADI DUTA KE MONGOLIA...
January 17, 2012 2:30 PM
Anonymous said...
ANON 2.25
heh!!!anon sial...yang ko berlagak sangat tu kenapa...ko ada dalam pr tak bertambah..ko pi mampos pun tak berkurangan..apa yang ko pernah buat pada pr...ko tu memang nak provok je la sial..ko pi ckap kat keluaga ko yang dah memang umnolembu tulen tu...tak payah la nak provok pr...tak ada nilai 1 sen pun...hassan ali tu..tu..tu..seorang adun..exco kerajaan negeri...pj pas selangor lagi pun kena buang..
iiiiinniiii ko!!!!!!
ek eleeeeehhhh!!!!!
pi laaaaa mabok!!!!!
January 17, 2012 2:36 PM
-----------------------------------
kesian kesian heheh ikut suka korang leeerr engkau punya badan kau tanggung le sendiri cakap banyak pn tak guna sbb otak dah bebal dahlah bebal mengalahkan barghal pulak tu 10000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 X bahalol badigol bingai bedengung dengung mamat 2 orang ni

Anonymous said...

YA PENGUNDI PERCAYA!!

PECAYA BAHWASA NYA PELAKON JANTAN DI DALAM VIDEO LUCAH SEDANG MEMBEDAL PELACUR CINA ADALAH ANWAR AL-JUBURI!!

Anonymous said...

2.36
marah nampak
nak kena jual....
hee..hee..hee..

Anonymous said...

TIPAH TERTIPU TERTIPU TIPU TERTIPAH!!!

ANWAR MENIPU LAGIIIII..........

paritjawa said...

Aahla..mana jnji nk negara Islam?

Lol

Anonymous said...

takde janji hudud ke?
mana hudud? mana?

Anonymous said...

Aku janjiiiiiiii padamuuuuu akan terus mengencingi dirimuuuuu wahai pengundi2 bingai puak gay dan nabi palsuuuuu hikhikhik.

Anonymous said...

PAS PIS PUS....kata nak laksana hudud?..main2 kaaa

Anonymous said...

10 aje = 10 budak hitam
hee...hee..hee..

Anonymous said...

Dengar Janji puak2 ni mcm kata pepatah Melayu,
Dengar guruh dilangit, hujan belum tentu.
Kaki Balun Pungkoq cakap dan janji langsung tak bolih pakai,
Mana ada dosa pahala kat dia, dapat pungkoq dia lupa hangpa, yg dia nampak lubang jubog.
Dapat jubog dia naik Sheh, sebab tu orang panggil Sheh Aljubog.

Anonymous said...

teringat janji DAPig nak mansuhkan tol jambatan pulau pinang...kui..kui..kui..kioooooooooooooooooookkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

Anonymous said...

anon 236

tengah sakit jiwa

parti yang dia tengah hayun bergayut

sudah nak rebah ...

Anonymous said...

Ini la janji PAKAR KENCING RAKYAT (PKR) tuan tuan..Manifesto 2008 belum settle lagi dah buat janji untuk PRU13 plak..Bodohnya penyokong yg masih menyokong PKR ni..Sama macam tokey PKR ni juga..