Saturday, January 28, 2012

POLITIK SELANGOR SEMAKIN PANAS.

hasan ali kata tiada yang mustahil dalam politik.
KLIK SINI

32 comments:

SMART ALECK said...

KORANG TAU tak yg Hasan Ali ni masa takde apa2, dia pernah lecture kat BTN??

*Korang TAU tak yg anak pompuan HASAN ali ni pernah lari dari rumah,masa dia duduk di Damansara Utama dulu?? Sebab nya tak tahan dgn lecture2 dan cakap2 (mcm skrg) Hasan Ali yg merepek2,berleter2,"i know it all kinda talk" ???

Konon nya masa tu Ahsan Ali,adalah pakar,ahli motivasi tersohor???

*KORANG TAU tak yg HASAN Ali ni pernah pukul isteri nya (ngikut lapuran jiran2 semasa di Dsara Utama)...!!! Sadis juga org tua ni!

*Dan KORANG TAU tak,bahawa KEM motivasi nya di Ulu Langat di takrifkan Pembangunan HARAM (yakni TAKDE kelulusan Majlis Daerah/ Perbandaran,waktu Khir Toyo (elitis UMNO Penyamun tarbus!)???

HUH,TAK tau kan?? Jadi LU FIKIR LAH SENDIRI....

BE SMART,BE SMART & GET SMART!!!

DONT BE A BNgok...!!!!

JANGAN MARAH2...,NANTI KENA JUAL..!

Anonymous said...

Alahai smart yeelek ..

apa punya dedah ooo

ini baru dedah aib ..mengumpat dan memfitnah ..

korek buntot dia buat apa?? dia bukan nak jadi PM pun ...

banyak lagi yang anak lari rumah dan suami pukul isteri pesal tak buka satu blog untuk senaraikan nama nama mereka ...

ada akai ker???

Anonymous said...

SMART ALECK,

Tu jer yang dapat ko katakan kat Hassan Ali..?

Anonymous said...

LEPAS HANCURKAN SELANGOR PKR NAK KUASAI JOHOR PULAK,,,, BANGUN ORANG JOHOR JANGAN BAGI PELUANG KEPADA PKR BUAT ONAR DI JOHOR,,NEGERI KITA BUKAN SENGKEK,, PP,KEDAH,SELANGOR,KELATE BOLEHLAH KAU ORANG NAK CHONG,,,PENGIKUT KIAI SALLEH-BATU PAHAT

Melayu Pasir Gudang said...

Baca tulisan Semak alecch makin ramai orang benci PAS,,tak islamic langsung.

Anonymous said...

SMART ALECK AKA SPY KAMPUNG HE...HE..
BANYAKNYA KORANG TAU ANDA?

YOUR KINDA TALK SULK MAN....GOSSIP MURAHAN....PATUT ANDA NI DAPAT AWARD MYOB.GUESS WHAT MYOB WANNA KNOW? MIND YOUR OWN BLOODY BUISNESS.

BE SMART DONT BE FOOLED BY KATA2 JIRAN2 YANG BUSYBODY ...JANGAN MARAH ....NANTI KENA JUAL.

Anonymous said...

these characteristics of hassan or sarjan hassan are the characters of umno leaders long time ago. but these characters have lost in mainstream politics nowadays. hassan should promote and install them back. these are the characters of quality leadership. congrats hassan.

Anonymous said...

smart ah leck tu anak cina yg dah berbelas tahun jadi pengadu domba dan penabur fitnah tersohor di blog org melayu...

semoga tukang fitnah ini akan dimakan bumi...

SMART ALECK said...

EK EK ELEH....BARU CKP BENOR,dah MARAH2...??? Abis yg selama ini korang,Bloggers BNgok,dan gangsters2,UMNO, GAP &Co,mengumpat, memaki hamun PAS dan Islam (eg perkataan TAKEBEER dipermain2kan,,!! apa ke mende?? lagi teruk aqidah korang!! Tau tak TAKBIR adalah laungan Muslim untuk berSEMANGAT dijwp dgn ALLAHUAKAR!!
kau ingat apa nk "YAM SENG!! ke?? Bodoh BNgok ni le!!), memutarbelitkan faktor serta STATE of DENIAL dari 2008 hingga 2012...

BEBERAPA BULAN LAGI (PRU 13),ABIS LAH BNUMNO!!! AKAN DIBENAMKAN OLIH RAKYAT MALAYSIA!!!

AKAN terSEMBAM!! selepas 50tahun, mcm parti LDP dibenamkan olih parti DJP selepas 50 tahun berkuasa di JEPUN dan di INDIA parti CONGRESS dikalahkan selepas 60 taun memerintah...!!! atau di BURMA (MYAMMAR) atau di TAIWAN!! atau di LIBYA,YEMEN, MESIR, TUNISIA,S.AFRICA.Now SYRIA..!

RAKYAT DAH MELUAT DGN UMNO dgn sikap ANGKUR (kata Mahyudin eksyen!),RAKUS,RASUAH,SEKULAR nya..

Ya,Bro, PRU 13 yg dinanti2kan...

Tak lama lagi (hanya beberapa bulan aje,,) Mengikut Berita2 Terkini,SB POLIS & PERISIK ATM;BNUMNO hanya akan mampu menang dalam 5 DUN Negeri saja...

INI BERMAKNA,RESULTS PRU 13 akan terbalik,dari 2008;BNUMNO dpt 5,PAKATAN RAKYAT 9..BELIEVE IT or NOT..!!!!!

ELITIS BNUMNO akan CABUT,lari keluar negara saperti UK,US,Australia,Europe,Hong Kong, Singapore,Lombok, Sumatra,Maluku, Khzakstan,Congostan!.....hehee

Yg tinggal,Ahli2 BNUMNO chabok, miskin,kaki ampu,Bloggers pro BN!!

Masa tu MAMPOSS UMNOOO......

SMART ALECK said...

KORANG ni Anoony,Anony 5.45am,6.14, 6.49am,6.52,7.34,7.38...
LU PIKIR LAH SENDIRI...!!

Kalau si Ahsan Ali ni,KELUARGA SENDIRI DAH KECOH,MACAM MANA NAK JAGA dan MEMIMPIN kelurga KORANG,FAHAM TAK???

Apa yg gua email adalah fakta..

BELIEVE IT or NOT........

Anonymous said...

DAP tgh amik org melayu...slps ni DAP boleh jalan sendiri. tak perlu PAS & PKR sbb terlalu bangang....tapi org melayu DAP hanya boneka. ni long term plan...org2 PAS & PKR masih lagi dlm honeymoon....

Sedap maaa....

Anonymous said...

cari keburukan org je si PAS & PKR....isk2

kelantan dh 20 tahun bawah PAS tapi masih sama je...asyik sibuk ceramah fitnah tapi tiada pembangunan....sibuk mengata keburukan org...

sedap maa...

Anonymous said...

Memang PAS dah berjaya mengislamkan negara ini sehingga dah ada kafir yang mula berjinak-jinak masuk ke masjid, dah Ada yang mampu baca firman dan hadis, ada pemimpin kafir yang jadikan Umar Abd Aziz sebagai contoh dan dah Ada pemimpin kafir dgn perasaan insaf dan belas sanggup agihkan daging korban. syabas PAS

Anonymous said...

SMART ALECK...

Hasan Ali nak baGI KUNG FU kat bini dia pun itu dia punya pasal. Anak dia lari dari rumah itu dia punya hal.

YG KO SUSAH HATI DGN H.ALId KEnapa?

Yng penting,
H.Ali tidak memburukan Negara Malaysia di luar yng akan memberi kesan keatas seluruh rakyat negara ini.Dia tak pernah kata menyokong pluralisme agama yng boleh merosakn akidah orng2 islam!


Bukan macam atok tua
terkutuk yng bercita2 jadi PM memang patut di tentang kerana tingkahlaku dan pertuturanya tidak melayakn dia menjadi ketua kpd rakyat Malaysia!

Ko nak bergosip pergi join wartawan gay Andrew Hornery "GOSIP QUEEN AUSTRALIA" manalah tahu ko boleh dapat title "KING MULUT BAU LONGKANG"!

Bodoh punya manusia!!!!!!!!!

Anonymous said...

SMART ALECK...

lu kelakar la bro pagi2 dah buat lawaks buat orng ketawa berdekah2.
.....

Semalam ada mamat tulis dia kenal imegresen di lapangan terbang Swarnabumi Bangkok di ruang ini hari ni aku baca ko lak kata DENGAR dari perisik polis dan tentera.Maknanya perisik2 tu ketua mereka adalah Jeneral 4 bintang dan
polis 4 bintang so cerita2 nie ada dari jeneral2 ni lah kahkahkahkahkah..........!!!!!


Untuk pengetahuan ko Malaysia ada 27juta penduk,8 pilihanraya kecil DUN di menagi oleh UMNO/BN dan kerajaan yng memerintah Malaysia
adalah dari BN.Macam mana ko boleh predict BN menag 5 DUN kakakakaka..

hahhahahahahhahahahahahahahahahaha
hahahahahahahahahahahahahahhahahaa
YOU ARE THE "KING GAY MULUT BAU LONGKANG"!!!!!!!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
LU MEMANG KELAKAR ARRRR....
KLU LU MASOK MAHARAJA LAWAK HARI TU
AKU RASA KUMPULAN BABOON MERSTI KALAH...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAiiiiiiii..
Pagi2 dah ketawa sampai keluar air mata.

Thank you!

Anonymous said...

SMART ALECK said...
EK EK ELEH....BARU CKP BENOR,dah MARAH2...??? Abis yg selama ini korang,Bloggers BNgok,dan gangsters2,UMNO, GAP &Co,mengumpat, memaki hamun PAS dan Islam (eg perkataan TAKEBEER dipermain2kan,,!! apa ke mende?? lagi teruk aqidah korang!! Tau tak TAKBIR adalah laungan Muslim untuk berSEMANGAT dijwp dgn ALLAHUAKAR!!
kau ingat apa nk "YAM SENG!! ke?? Bodoh BNgok ni le!!), memutarbelitkan faktor serta STATE of DENIAL dari 2008 hingga 2012...

BEBERAPA BULAN LAGI (PRU 13),ABIS LAH BNUMNO!!! AKAN DIBENAMKAN OLIH RAKYAT MALAYSIA!!!

Cakap benor ke apa!
Hassan Ali mempertahankan Akidah Umat Islam. Hassan Ali mempraktik kan apa yang diperjuangkan oleh PAS semala ini semasa dia ada kuasa exco tetapi malangnya kena marah dengan Ularmak PAS.

Budak kecik pun boleh kata apalah PAS ni cakap tak serupa bikin. Dulu kata UMNO tak tegakkan Islam kerana bersekutu dengan MCA dan MIC tapi sekarang PAS terpaksa gadai Islam kerana nak dapat undi kaum DAP. Ni atap cerita.

SMART ALECK ni buta ke apa? atau dah dibutakan oleh ULARMAK PAS.

Rakyat Malaysia tidak akan percaya pada PR yang bakal diketuai oleh Anwar yang sanggup memburuhkan negara sendiri demi untuk menjadi PM.

Anonymous said...

ALEC SORY AKU TERLUPA NAK BAGI TAU 8 PILIHANRAYA DUN YANG TERAKHIR DI MENANGI OLEH BN...pilihan raya kecil yng terakhir boleh dijadikan
penanda aras mood pengundi!

lu kelakar la hahahahahahah!!!!

zat said...

wahai pencacai2

ek eleh...bila geng kau org tu dia punya pasal...tp bila pemimpin PR bukan main lagi kau jaga tepi kain, umpat & fitnah..

Anonymous said...

DIANTARA KERJA PEMIMPIN BN DAN PEMIMPIN PR YANG DIBAYAR ELAUN DARI WANG RAKYAT

1. Pemimpin BN bertungkus lumus menstabilkan harga bahan makanan dan minyak ketika dunia menghadapi tekanan kenaikan harga makanan dan minyak.

Pemimpin Pakatan Pembangkang sebagai punahsiat ekonomi selangor dah buat apa di negeri2 dan rakyat yg dinaungi oleh mereka?

2. Pemimpin BN turun padang temui rakyat menjelaskan dasar kerajaan menolong rakyat dengan slogan 1 Malaysia,rakyat di dahulukan,pencapaian di utamakan.

Pemimpin pakatan pembangkang, sibuk turun dengan kes TBH , Liwat 2, Mat Indera hero negara, demo Bersih 1,Bersih 2, demo 901. Sibuk pasal kapal tak boleh selam, jet hilang enjin, lembu masuk kondo, cincin Rosmah 24 juta, Anak-anak PM belanja sakan di Australia, perkara yang mereka sibuk-sibuk itu tidak ada satu pun mendatangkan keuntungan pada rakyat.

3. Pemimpin BN sibuk keluar negara tarik pelabur agar rakyat dan negara terus menerus menikmati kesenangan hidup dan kemakmuran ekonomi.

Pemimpin Pakatan Pembangkang sibuk keluar negara memburuk-burukan negara dan mencari sokongan kes liwat dan kebebasan seksualiti LBGT.

4. Pemimpin BN berhempas pulas keluarkan negara dari kemelesetan ekonomi akibat diserang oleh penyangak mata wang? Sedangkan sekelian negara asean..Filipina, Thailand, Indonesi tersungkur jatuh melukut pada kaki IMF

Pemimpin Pakatan Pembangkang berhempas pulas menjemput Geoge Soros meliwat sistem kewangan negara,

5. Pemimpin BN sibuk keluar negara tarik pelabur agar rakyat dan negara terus menerus menikmati kesenangan hidup dan kemakmuran ekonomi.

Pemimpin Pakatan Pembangkang sibuk keluar negara memburuk-burukan negara dan mencari sokongan kes liwat dan kebebasan seksualiti LBGT.

6. Pemimpin BN usahakan dana bantu rakyat Malaysia harungi tekanan hidup.RM100 utk pelajar, Baucher Buku RM 200.Bantuan Ralyat 1Malaysia RM 500, Kedai Rakyat 1 Malaysia, Perumahan Rakyat 1 Malaysia, Saham Amanah Rakyat 1 Malaysia, Sekolah free yuran. Subsidi untuk kurangkan harga, dll

Pemimpin Pakatan Pembangkang sibuk pula selamatkan anwar, sibuk macamana nak tawan Putrajaya.

7. Pemimpin BN sibuk cari jalan penyelesaian agar Selangor tak kontang menjelang 2014.

Pemimpin Pakatan Pembangkang sibuk sabotaj kerajaan Pusat agar nampak kerajaan pusat zalim.

8. Pemimpin BN sibuk menyatukan rakyat dan mengitiraf ilmuan agama dan ulamak melalui penubuhan Sekrateriat Ulama Muda.

Pemimpin Pakatan Pembangkang sibuk menendang keluar ulama dan Ilmuan Islam. Serta meletakkan mereka untuk menjaga adat dan sukan ( Exco adat bersukan).

9. Pemimpin BN sibuk membantu meningkatkan ekonomi masyarakat peneroka FELDA/

Pemimpin Pakatan Pembangkang sibuk menakut-nakutkan peneroka FELDA,

10. Pemimpin BN sibuk berdebat dan berbahas di Parlimen untuk kepentingan rakyat dan negara.

Pemimpin Pakatan Rakyat sibuk pakat keluar dewan dan ajak berdebat di tengah padang.

11. Pemimpin BN sibuk dengan plan dan perlaksanaan Transformasi.

Pemimpin Pakatan Rakyat sibuk dengan plan dan perlaksanaan LBGT (lisbian,Biseksual,Gay dan Transgender)

SOKONG PR MERUGIKAN
SOKONG BN MEMBANGUNKAN NEGARA

Anonymous said...

Smart ah leck....mampos dalam angan-angan ko la mabok..HIDUP HA..HIDUP HA!!!!!allahhuakabar!!!

Anonymous said...

Baru padan muka penyokong pakatan PR apabila terkena batang hidung sendiri, nak sangat ubah kerajaan sehingga terduduk terkedu kena main dengan pemimpin pakatan PR.


Perkara ni terjadi di Batu 12, Sungai Burong, Tanjung Karang, Tanah TOL atau tanah lesen menduduki sementara di situ telah lama diterokai dan diduduki penduduk sejak 70 tahun lalu dengan menjadikannya rumah kedai.

Semasa Selangor di bawah pentadbiran kerajaan negeri BN sebelum 2008, kira-kira tiga atau empat pekedai di situ cuma membayar premium kira-kira RM5,000 untuk mendapatkan geran.

Tetapi beberapa lagi pekedai daripada keseluruhan sembilan kedai di situ enggan berbuat demikian. Senang cakap barangkali mereka ini penyokong pembangkang. Mereka enggan menemui wakil rakyat kerajaan waktu itu untuk urusan geran.

Sebaik-baik sahaja kerajaan negeri BN itu jatuh ke tangan Pakatan PR, pekedai tadi yang merupakan penyokong Pas merasakan peralihan kepimpinan itu adalah masa yang tepat untuk memohon geran.

Tetapi alangkah terperanjatnya mereka apabila kadar premium yang dituntut untuk tanah berkeluasan lebih kurang 83.128 meter persegi (894.782 kaki persegi) bukannya RM5,000 atau RM6,000.

Sebaliknya mencecah RM60,000, barulah terkedu dan 'terduduk' mereka ni. Terkena batang hidung sendiri apabila urusan permohonan geran itu mengikut harga pasaran.

Bukan sahaja kadar premium yang tinggi berlaku di Sungai Burong. Di satu kawasan lagi di Sungai Kajang untuk keluasan tanah 3 ekar sahaja, kadar premiumnya melambung sehingga RM300,000.

Dahulu, dalam manifesto pakatan pembangkang, sibuk melaung-laungkan mahu tegakkan keadilan. Sama rasa dan sama rata kononnya. Tetapi tengoklah apa yang berlaku...!!!

Jika perkara ini tak diambil peduli juga oleh orang Selangor, maka tunggu sajalah nasib yang bakal kamu terima kebelakangan hari nanti. Apa pembangunan yang boleh dibanggakan di Selangor dalam tempoh empat tahun pembangkang perintah..???

Kerajaan PKR Selangor sanggup tolak pembinaan Universiti Teknologi Mara (UiTM) di Serendah yang sepatutnya direncanakan oleh Yayasan Basmi Kemiskinan (YBK), kerja mereka hanya jual harta yang ada.

Daripada rakyat Selangor sendiri ada aset PKNS dan Yayasan Selangor, hari ini semuanya nak dijual Pakatan PR. Jika BN dahulu sediakan tapak-tapak pasar tani dan pasar malam, hari ini kita lihat sewa premis-premis ini semuanya dinaikkan.

Cakap tak serupa bikin dan hipokrasi kini mewarnai pentadbiran pakatan pembangkang di Selangor. Rakyat Selangor tentu lebih bijaksana. Lebih lama pembangkang perintah negeri itu, lagi lama rakyatnya 'memendam rasa'.

Banyak lagi cacat-celanya pemerintahan kerajaan PKR Selangor yang memerlukan tindak balas rakyat negeri Selangor untuk memberi pengajaran berharga kepada mereka pada PRU13 nanti.

Itupun terserah kepada kebijaksanaan pengundi untuk menilai dengan "mata hati" akan masalah isu-isu terbaru yang menyelubungi Pas, PKR dan DAP di Selangor.

Jangan dah buta hati sudah la...!!!

Anonymous said...

Smart aleck....jgn main jubo nabi x ngaku umat ooooo...

Anonymous said...

SMART ALECK....KELUARGA HASAN ALI AND ANWAR BEYOND COMPARE....HASAN ALI NO LIWAT ..NO CHINA DOLL ...SOON BLOCKBUSTER SIAM DOLL. COULDNT AGREE MORE WITH YOU MACAM MANA HASAN ALI NAK MEMIMPIN NEGARA COS ANWAR HAS SO MUCH TO OFFER...HE..HE..

SMART ALECK GO AND SEARCH WHERE THE OMEGA WATCH HAS GONE?

Nok said...

SMART ALECK tak ada maknaya dgn apa yg hang komen pada dr hassan sekarang..dah terlewat...dulu masa dia masih dlm Pas tak ada pun org PR kutuk dia...tapi bia dia dah di singkirkan mula lah mcm2 isu pulak kuar....mcm lah anuar ibrahim..dulu masa dia TPM..berkembong2 puak2 haprak pembangkang kutuk dia termasuk lah ketua kominis pas T/pensiden pas mat sabo...tapi bila dia dah di buang dari umno....siap peluk arab dgn mat sabu....

dah satu kapal..dah perangai pun sama masing2 tutuh bini org dan kaki liwat....ini lah parti Pas yg tak ada lansung prinsip perjuangan....aku kalau jadi penyokong macam Zat, ke smart aleck ke ,aku malu nak ngaku penyokong pembangkang ..yg dah tentu kena chop parti hapraknya...lagi munafiq....kalau setakat nak menegakkan benang basah itu tak payah le....sbb rakyat makin sehari makin matang berfikir....jgn kata semua rakyat mneyokong PR...tunggu malam sikit.....nanti kantoi PR di PRU13 nanti bakal senyap le laman GAP ni....satu lagi noway PR boleh ambik putrajaya ...kira kot mana pun PR tetap kantoi...sekantoi PRU serawak tempoh hari...hanya mampu bawak elor aje....kesian...perancagan tuhan lebih menyeluruh dari perancangan parti munafiq pas dan pkr....

Anonymous said...

HASSAN ALI SYOK SENDIRI INGAT DIA LAH HANG TUAH WALHAL DIA HANYA KADAM YG BOLEH DI SURUH CM ANJING KEJR TULANG

Anonymous said...

SELANGOR MAKIN PANAS KAA??

BANYAK BUAT DOSA KOTTT....MACAM SMART ALECK YANG MENGAKU SMART TAPI KENYATAAN TAK ADA BUKTI ... KALAU BENAR BAGAI DI DAKWA KENAPA SEMASA DATUK HASSAN DALAM PAS SEMUA INI TAK KEDENGRAN ? KENAPA BILA DAH KENA PECAT BARU NAK CAKAP ?

KENAPA DSAI MASA DALAM BN PUAK PAS MAKI HAMUN TAPI BILA KENA PECAT PUAK PAS JUMJUNG DSAI SAMPAI BAB DSAI MELIWAT PUN PAS BELA ..

HUKUM ALLAH MELAKNAT LIWAT TAPI PAS LETAK TEPI KERANA DSAI


INIKAH YANG PATUT DI SOKONG ..

PRU13 NIHH TAK PAYAH NAK BERANGAN LA PR NAK PERINTAH MALAYSIA .. AKU BERANI KATA TOBAT TAK MENANG . MAKIN KALAH TERUK ADA LA PUAK PR NIHH ..

Anonymous said...

SELANGOR MAKIN PANAS KAA??

BANYAK BUAT DOSA KOTTT....MACAM SMART ALECK YANG MENGAKU SMART TAPI KENYATAAN TAK ADA BUKTI ... KALAU BENAR BAGAI DI DAKWA KENAPA SEMASA DATUK HASSAN DALAM PAS SEMUA INI TAK KEDENGRAN ? KENAPA BILA DAH KENA PECAT BARU NAK CAKAP ?

KENAPA DSAI MASA DALAM BN PUAK PAS MAKI HAMUN TAPI BILA KENA PECAT PUAK PAS JUMJUNG DSAI SAMPAI BAB DSAI MELIWAT PUN PAS BELA ..

HUKUM ALLAH MELAKNAT LIWAT TAPI PAS LETAK TEPI KERANA DSAI


INIKAH YANG PATUT DI SOKONG ..

PRU13 NIHH TAK PAYAH NAK BERANGAN LA PR NAK PERINTAH MALAYSIA .. AKU BERANI KATA TOBAT TAK MENANG . MAKIN KALAH TERUK ADA LA PUAK PR NIHH ..

Anonymous said...

Aku orang selangor sangat bersyukur kerana ALLAH memberi kekalahan kepada BN/UMNO baru terbongkar selama ini yang MB dari BN juga banyak tak jujur nya hingga di hukum oleh makhamah......kalau dulu kat selangor ini di peringkat cawangan pun pemimpin umno dah sombong bahkan bongkak seolah-olah negeri ini dia yang punya,,,,,,, TDM memang molek la kau jadi tukang nujum meramalkan sesuatu selepas itu buat kenyataan bodoh...di selangor ini tidak ada yang mendukacitakn mungik orang2 umno kot yang berdukacita kerana sudah tidak boleh ambil sesuatu dengan sesuka hati nya.....TDM mai la datang selangor kita tengok dulu dengan sekarang....jauh sekali perbezaan nya......kita lihat kerajaan gagal mengawal harga barangan hari2 barang naik soal gaji tak payah cerita la nak naik macam nak berperang dulu....tapi yang dok diatas semakin gendut perut nya kerana makan tak habis.....sesungguh nya ALLAH itu maha melihat apa yang sedang dilkukan oleh para munafiq agama dan dia juga maha tahu akan sesuatu insyallah balasan akan sampai jua nanti bila sampai nya PRU 13.....kita sama2 tunggu,,,, aku berdoa semoga ALLAH memanjangkan umur TDM supaya dapat melihat akan kejatuhan..um.......bn.......

Anonymous said...

anon 9:44 macam ko seraong aja orang Selangor,ingat bukan semua orang selangor bodo macam ko.

Melayu Perak said...

dasar bangang pencacai pkr,pas,dap....

tak nampak ke perbezaan orang melayu sekarang dan dulu....

dulu orang melayu tak boleh kaya dengan getah dn kelapa sawit....

sekarang ada yang usaha getah rm7000 sebulan....yang usaha kelapa sawit sampai rm 15,000 sebulan....

tak nampak ke apa TDM buat untuk orang melayu....

di sabah dan sarawak macam semenanjung ramai orang kampung dah gaji rm5000 keatas.....

bodoh bangang pencacai pkr,pas,dap tak tahu yang mana intan yang mana kaca.....

dinegeri pakatan tanah dirampas dan ambil begitu sahaja....gerai melayu diroboh...

tak nampak ke penyelewengan berlaku di selangor,kedah,pulau pinang,kelantan....

Anonymous said...

Thursday, January 20, 2011Pro-UMNO MCA Is Anti Buddhist !
Contributed by Anak Mami

Ven. Phra Piya Thammo,
Rumah Pangsa
Blk A-7-9- Jln Padang Tembak,
11400 Pulau Pinang,
Malaysia

Dear Devotees,

Before I commence of my letter-writing toward. All of you, I would like to inform all of you that I am not satisfy with the lawyer, Dato YIP KUM FOOK due to his bad inspirit impressions because he sent an inspector to come to our Buddhist Temple to arrest me without any good reason, moreover, the lawyer, YIP KUM FOOK is not satisfy with Chief monk.

When the Chief monk had me to go to his Temple already and he went away and left me alone to take care until Chief monk come back to the Temple first and he also told me not to leave the Temple if any committees or the chairman want to chase me out, you don’t leave the Temple at all understand? Then I said, alright? To the chief monk! On the second Day, YIP KUM FOOK came to our Temple and talk to me. He tired to make some inquiry from me and he asked me, where I come from? I told him that I came from Penang.

Then, I told to the lawyer (YIP KUM FOOK, MCA Man) that the chief monk came to Penang and fetch me and invited me to accompany him to go to his temple in K.L. I am not aware that YIP KUM FOOK is not in a good terms with the chief monk, chief monk already in this way, YIP KUM FOOK try to create trouble with me unnecessary. That is why, the lawyer want to chase me out of the Temple. Then I asked the lawyer, why you want to chase me out of the temple? Moreover, the Temple is not belonging to you, UNDERSATAND? Then, I asked him, who are you? I don’t know you at all, you have no right to chase me or control me at all, UNDERSTAND? You are just like a layman only. Do you know the regulations that any the chairman or committee cannot control the monks and the Nuns at all, also UNDERSTAND?

I scolded him like that. Then the lawyer (YIP KUM FOOK) is not satisfy with me and he told me that he will called the police to come to the Temple and arrest me. I told him to go ahead and called the police to come and arrest me. I won’t run away, I said to him like that. I have done nothing wrong toward you, why you want to arrest me? He said, he doesn’t like me to stay here. I asked him, why? Again. After this he got very angry with me, then he phoned up to the police and the police came to the Temple and told me to leave the Temple.

I told to the inspector of the again, 1 am sorry, I won’t leave the Temple because the chief monk had instructed me not to leave the Temple without his consent, UNDERSTAND? Then the inspector told me to leave, again. I told him I cannot leave the Temple because the Chief Monk hasn’t come back yet. This time, the inspector got very angry with me and he took out his handcuff and try to threaten me, then I immediately show off my hands for him to lock me up but he scare, then again, the inspector told me leave the Temple again but I still don’t want to leave the Temple.

Then I phoned up to the chief monk again and I told him that the inspector insisted want to arrest me, you better come back to settle the case for me. After this incident, Chief Monk came back to the Temple and take me to go to another temple and stay their. That’s all about this incidents! Last of all, I would like to inform all of you, that no committees or the chairman can control all the monks and Nuns at all also UNDERSTAND? “They are higher than the King,” also! So how can the laymen, the committees and the chairman to control them: – EVEN THE KING ALSO RESPECTED THE MONKS AND NUNS. Why the chairman doesn’t respect the monks and nuns? They will carry the sins later on, UNDERSTAND?

Yours in Dhamma

Ven. Phra Piya Thammo
Penang, Malaysia
Tel: 04-8272710

Anonymous said...

Wednesday, February 29, 2012马华是反佛教!

敬爱的佛教信徒:


在此, 我要誠恳所以書面將实事发生在马耒西亜吉隆坡甲洞帝沙再也 (暹寺) 三宝寺. SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION NO: 19 JALAN 38 DASA JAYA KEPONG 52100 SELANGOR, MALAYSIA. 的遭遇公告大家, 我很不满意, 马华公会鹅唛區会及三宝寺理事主席那督叶金福律师, 是因為他应用悪毒傲慢的手段帶領一般外人耒挑衅践踏浄土及电招警方人员到甲洞三宝寺的神聖之地亳无理由的要警方人员强硬扣留出家人耒逹到耻辱佛教信仰者


我要强烈的在此請問我犯了什么涛天大罪而使你叶金福律师千方百計要警方人员扣留我和尚?


我耒至梹城, 初出道, 暫住甲洞三宝寺俢行, 只因看不过眼叶金福律师的為人, 无礼傲慢不可一视的态度对待壇主, 稍为講他几句而己他却採用如此下流的手段伤害出家人, 的确令人不敢恭维.


一校之長, 其学生如有犯错, 警方人员都必須先见校長去了觧实况, 才可行动, 這是一般常规.但遺憾的是. 他叶金福身为律师却反其道而行, 不依佛理而轻视佛教的精神一味要显示他是马华公会鹅唛區会及甲洞三宝寺理事会的主席, 强求要警方人員扣捕我和尚, 耒逹到其目標, 但还好,基於宗教敏感,連巫裔警方人員也懂得和尊重別人的文化習俗,不敢軽举妄动, 否則后果不敢設想.


我明白, 他马华公会區会主席那督叶金福律师大动肝火, 生氣一位担任該 (暹寺) 甲洞三宝寺將近20年的壇主, 也是自筹建三宝寺最大的功臣, 其因是师父惊觉到一个新耒的叶金福律师满囗仁義道德, 說一套做一套, 排除異己, 而理事会成员多數为其親戚家族当任, 再加上处理 (暹寺) 三宝寺钱財不透明, 除此之处, 他的行动想把佛教的浄土变为政治活動埸所, 公家修道之地, 当作私人財產。


师父看在眼裡, 以大局为重, 而善意的给予劝告, 却引起他马华公会鹅唛區会主席叶金福律师, 闷闷不乐, 坐立不安, 无法无天的反而处处为难, 并不友善的加以迫害壇主离开 (暹寺) 三宝寺


他马华公会鹅唛區会主席叶金福律师, 這种司马昭之心, 伪君子作风, 人人都知--------。你能花言巧語, 蒙蔽誤导群衆一時, 但不能欺骗一世. 佛教的因果肯定報应。


最后我也顺此祝願他醒觉, 諸悪莫作, 衆善奉行。


YOURS IN DHAMMA


VEN. PHRA PIYA THAMMO, PENANG, MALAYSIA.


也看过 http://margeemar.blogspot.com/2011/01/pro-umno-mca-is-anti-buddhist.html
Posted by MarGeeMar at 10:11 AM