Saturday, February 11, 2012

DAP DAN MALAYSIAKINI CUBA CETEUS RUSUHAN KAUM ?!

itu danny pondan memang pondan.
kes KFC ni mudah.
kita jumpakan danny dan budak melayu tu dan biar mereka bertumbuk one by one.


dap dan mkini kata budak melayu tu rasis.
rasis kepala server kau.
cina tu yang hina bangsa melayu.


cakap pasal rasis.
namewee binawe tu apa cerita ?
namewee hina azan suboh, hina orang melayu.
tapi macam biasalah, senyap. 

99 comments:

Anonymous said...

Dasar bansa pendatang yg tau dek untung dapat tinggal dan hidup di TANAH MELAYU.

wak said...

dalam kes ini pada pendapat aku..
yg menghamburkan kata2 " cibai pumya ****** " tula yg rasis...
yg membelasah plak...biasala kalu dah x tahan kena hina macam tu...
aku pon kalo kena macam tu..mau kena makan selipar budak tu aku kerjakan..

Anonymous said...

Padanlah orang Cina cibai pun tak suka tinggal nagara Cina. Perangai bangsa cibai dah macam ni lagi baik tinggal Malaysia ma. Takda bangsat Cina ma, lagi aman ma!

Anonymous said...

Ingat sumer, lain kali kalu ada Cina babi haram jadah yg kurang ajar balun habis2...

azman jantan said...

ayam punya pasal pun mau gaduh...lembu punya pasal pun mau gaduh...pasir punya pasal pun mau gaduh...eli punya bulu pun mau gadoh ....anwar punya kote pun mau gadoh.........donia,,,,,donia,,,,,,,, "I LOVE MALAYSIA" bukan politik malaysia aaaaaa....

Anonymous said...

ye la bangsa cina ni suka buat huru hara..patut lah masa nenek moyang mereka dulu dihalau dr negeri cina..sebab perangai cibai cina..busuk mcm cina cibai

Anonymous said...

betul tu..kemudian dtg tanah melayu..elok elok kita dok aman damai,kerana mereka kita berperang..nak sangat mrk ni berperang ye..belum rasa darah lagi tu

Sepat Ronggeng said...

Cari-cari jugak kalau blogger pro pembangkang melayu bawa isu ni, langsung takde. Dorang takut nak bawa isu ni, takut hilang undi cina. Kesian bangsaku.

Anonymous said...

BAGI AKU, CUSTOMER CINA TU TETAP SALAH. MENGAPA HANYA DIA SEORANG YANG MARAH DAN MEMAKIHAMUN PADAHAL ADA BEGITU RAMAI CUSTOMER LAIN YANG JUGA SAMA2 MENUNGGU LAMA.
LEPAS ITU, BUAT PC PULA DENGAN DAP YANG TERKENAL SBG PARTI RACIST SERTA MERTA TANPA BUAT POLICE REPORT. ADAKAH INI MEMANG DIRANCANG DAN DILAKONKAN DENGAN JAYANYA?
SOMETHING SMELLS FISHY HERE..

Anonymous said...

kalau ko org nak tahu masa darurat dulu..mana mana cibai cina yg jadi penjaga keamanan kononya lah.. semua lari lintang pukang,yg mempertahankan melayu semua polis melayu dan tentera melayu..mereka ni berani belakang saja,depan pengecut..

Anonymous said...

jgn harap pas dan pkr nak mempertahankan melayu..mereka semua dah dicibai oleh cina cina ni..aku harap undi pru13 nanti,umno menang 2/3..tak soh kira mca dan mic..itu semua cibai jugak

Anonymous said...

KDN BIASA NYE SENYAP.. SEOLAH OLAH "silent is consent". ITU LAH YANG BUAT MENJADI JADI. BELAJAR DARI SINGAPORE. ALAWAYS FIRM AND TEGAS. !

Anonymous said...

si celaka babi DAPig dah nampak najis didepan adakah dia nak biarkan isu ni?... mana boleh! kalau dah jenis pemakan najis babi...selamanya akan tetap jadi pemakan najis babi!!!..isunya bukan sahaja duit!! yang dibangkitkan oleh BABI2 HARAM JADAH TU!,, tapi lebih kepada isu RASIS yang merupakan saraf nadi dan jantung DAPig babi tu. ini kerana pekerja KFC adalah majoriti melayu..dan kedua.. syarikat KFC diMalaysia adalah hak milik Bumiputera di mana majoriti sahamnya pemilik bumiputera dan KFC pula syarikat yang paling menguntungkan sejak dulu.. tu yang menjadi nanah kepada si JAHANAM RASIS DApig tu!!! oleh itu Si BABI2 RASIS DAPIg tu mulalah mengacau KFC jika ada peluang!!!.. tambah sekarang bila peningkatan sokongan Bumiputera terhadap keluaran barangan Bumiputera dan kedai 1Malaysia...

Anonymous said...

Cina dah banyak sangat untung kat Malaysia ni.

Masa dharurat dulu dia dikumpulkan untuk tidak ditindas oleh Kominis akhirnya mereka dapat tapak tanah percuma macam sekarang di kampong kampong Baru?

Jadi kominis duduk dalam hutan dan teroka tanah akhirnya mohon dan dapat tanah tu!

Orang Inggeris letak kaun cina berniaga di bandar bandar dan elok dengan ekonomi yang tinggi.

Nasib baik ada Tun A Razak yang buat program FELDA maka ada juga orang melayu dapat tanah dan kaya raya sekarang. Tu pun ada peneroka yang tak tahu diuntung menentang kerajaan!

Melayu bersatulah, baru semua bangsa tahu bahawa Melayu tuan dan yang lain mesti jadi adik beradik di Malaysia ini.

Dalam ekonomi Melayu kena sama dengan Cina. Itu tak boleh lari dari keadaan. Contohnya kalau MElayu dapat projek 1 juta bahagian untuk kaum cina dah tentu 0.5 juta kerana untuk menjalankan projek terpaksa juga jumpa tauke barang-barang binaan.

Kena akui bahawa dalam keadaan negara yang rakyatnya majmuk kita mesti bersatu antara kaum bagi mengekalkan keamanan negara dan tolak semua politik yang dibawa oleh DAP, PKR dan PAS.

Anonymous said...

Amaran. BABI dap AKAN BUAT LEBIH DARI INI MENJELANG PRU13... Silap2 mereka akan usung mana2 mayat cina kekeliling malaysia..

kingnek said...

Bro, cerita ni lebih dari tu. kalau lihat video yang disiarkan ada 2, tapi ia dipotong beberapa saat sebelum kejadian pekerja kfc serbu keluar dari kaunter dan dapur. apa yang jadi ketika itu? adakah perkataan "cibai punya melayu" dikatakan?

Anonymous said...

Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad yang hadir ketika sidang media itu meminta orang ramai agar tidak menjadikan isu berkenaan sebagai isu perkauman. "Ini hanyalah pertelingkahan berkenaan ayam goreng. Saya minta masyarakat di luar sana tidak menjadikan ianya sebagai isu perkauman," katanya menegaskan insiden itu berlaku disebabkan kelemahan pengurusan KFC yang tidak cekap.

Anonymous said...

kalau dah nama makan gaji..kena sabor la skit melayu..ingat skit piagam pelanggan sentiasa betul...kalau ko kaki gadoh...baik ko pi kerje tanam ubi ke..ternak lembu ke..tarnak ayam ke..hari2 pun ko boleh gaduh dgn lembu.ayam.pokok ubi..tak ada kisah pun..

kingnek said...

Jika dilihat video yg kedua, melihat pekerja kfc masih rilek, hanya satu dua naik angin, juga kelihatan cina itu memekik kuat2 terhadap staf kfc. apa yang terjadi sebelum insiden memukul? juga perlu diketahui, terdapat angka luar biasa orang yang memegang voucher untuj ayam, lantas bukan salah pekerja kfc yg kebanyakan pemegang spm yg hanya perolehi gaji beberapa ringgit sahaja setiap jam. mungkin salah manager yg tidak beritahu lebih awal tentang ayam yg sudah habis, tapi sesiapa yg kata customer is always right memang bodoh, kalau customer kata mak kau pelacur, bapak kau sampah masyarakat, kira customer tu betul la ya? kalau salah tetap salah, apa pun, kelihatan org cina bersatu dalam hal ini, melayu islam pula, alahai . . .

Anonymous said...

Jom Buy the MALAY & MUSLIM first

Anonymous said...

Tak buat report pon jongos nie,tapi buat repor kat dapigs.esok ada puak2 jongos nie kena samun kena rompak dan mcm2 lagi tak payah pi polis lagi.pi report apa2 saja kat DAPIGS tu.nampak sangat puak2 jongos nie ada niat tidak baik dgn warga Islam dimalaysia

Anonymous said...

harus ingat cibai2 babi ni mmg sudah di ajar dari kecik lg utk membenci org melayu.. dr zaman tunku lg org melayu shj yg terhegeh2 jaga hati cibai2 ni.

Anonymous said...

Anonymous said...
kalau dah nama makan gaji..kena sabor la skit melayu..ingat skit piagam pelanggan sentiasa betul...kalau ko kaki gadoh...baik ko pi kerje tanam ubi ke..ternak lembu ke..tarnak ayam ke..hari2 pun ko boleh gaduh dgn lembu.ayam.pokok ubi..tak ada kisah pun..

February 11, 2012 3:09 PM
-----------------------------------
Tak kan kerana pelanggan sentiasa betul, pelanggan ambil kesempatan memaki penjual. Manusia kan ada peradaban.

Tak kan lah pekerja melayu tu suka-suka nak pukul orang kalau cina tu tak mulakan dulu.

Kalau ada melayu yang sokong cina ni baiklah pergi negeri cina minta kerakyatan kat sana.

Anonymous said...

bro gap,

mamat cina takkan berani punya 1 on 1 dengan mamat kfc tu.

ca ya nun alif??? sejak bila berani 1 on 1 beb? main pukul ramai2 boleh la..kah kah kah

Anonymous said...

PKR dah tentu tak bela Melayu. PAS pun mana ada nak bersuara walaupun melibatkan Melayu dan cina.

TETAPI

Kalau melibatkan sesama Melayu / Islam, parasit didahulukan.

Anonymous said...

Sesiapa yg pernah bekerja dan berurusan dgn kaum mata sepet akan memahami kenapa benda ni terjadi.

Bangsa yg tak tau adab, dan tak tahu malu.

Adalah dicadangkan.. Anak Melayu yg terlibat dalam perkara ini sila buat report polis untuk membersihkan nama. Ada peruntukan undang-undang untuk perbuatan rasis dan provokasi perkauman.

DAP terlepas peluang untuk memenangi hati rakyat Malaysia apabila tidak memilih jalan tengah mendamaikan pihak yg bertelagah. Apa fungsi parti politik? Nak biarkan ketegangan meletup dan menjemput kuasa asing masuk? Begitu?

Melayu_ada_otak

Anonymous said...

sbb itu syarikat2 besar takut nak ambil melayu kerje...tak sabar dgn kerenah pejanggan.... boleh bankrap bisniss...jakun..baru keluar hutan..

Anonymous said...

Ada juga kata guest is right la apa la kalau keja dalam perkhidmatan pelangan nie.ini semua istilah sudah lapok.malaysia nie negara berdaulat dan ada undang2.takda hak sapa2 pon nak hina ke nak maki ke nak marah2 gila babi tak tentu pasal.malahan ada undang2 boleh dikenakan kepada pelangan2 yg berlaku kurang ajar kepada pekerja2 dibahagian perkhimatan pelangan nie.saya teringat dahulu ada 1 kes pekerja dimaki macam2 oleh pelangan sebuah hotel ternama.bdk tu pi buat report polis.akhirnya pihak tuan punya hotel berjumpa pekerja dia itu memujuk menarik balik report itu dan menyuruh pelangan itu membayar ganti rugi dan black list pelangan hotel itu menginap dihotel itu lagi.itu 1 contoh yg mana yg dikatakan guest is right itu tak betul dan lapok.

tontojr said...

kalau ko org nak tahu masa darurat dulu..mana mana cibai cina yg jadi penjaga keamanan kononya lah.. semua lari lintang pukang,yg mempertahankan melayu semua polis melayu dan tentera melayu..mereka ni berani belakang saja,depan pengecut..

February 11, 2012 2:44 PM
-------------------------------------

der,aku sokong statement ko...

Anonymous said...

Asal Bukan DAP PKR PAS....
Aku sokong.....
Ini masalah.... tak reti ni....dan tak mau hormat kat orang...
nak berebut makan ayam kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah....
ayam dah abis pi beli tempat lain la ma

Anonymous said...

contoh jongos gila tak bertempat kes nie sama macam anon 328 nie.jakun nie salah satu ethnik org asli dimalaysia.apa salah dosa org2 asli kaum jakun kat dia???kenapa nak kata dan hina puak2 org2 asli jakun bangsa tak bertamadun pulak?banggang punya org.otak jumud penuh taik

Anonymous said...

Aku rasa tak semua Cina kurang ajar.
Kalau ade pun, tentu keturunan Gee Hin dan Hai San saja kot.

Ramai gok kengkawan aku berbangsa Cina. Deme ni sumer baik baik. Amoi kesayangan aku adalah yg terbaik sekali dgn aku.

Anonymous said...

Ape la dorang tu. pasal ayam goreng pun boleh bergaduh. Kalau bergadoh pasal ayam daging mentah lain laaa cerita.

Anonymous said...

dlm kes ni pekerja tu yg salah sbb memukul dan cina tu hanya pertahankan dirinya saja. cina tak serang dalam kaunter tp pekerja tu yg keluar dr kawasan kaunter utk memukul cina tu. kawan2 pekerja tu dah sabarkan dia tp dia tak perduli. dlm undang undang yg memukul tu salah. mesti ada yg kata cina tu provoke tp tu tak di ambil kira. mcm kes bunuh pencuri baru baru ni. tuan rumah bunuh pencuri tu dan polis kata dia salah sbb ambil undang undang sendiri. patut serah pd polis. klu di fikir tak kan nak ada keluarga sendiri cedera br blh pertahankan diri sndri.

Anonymous said...

rasis tak rasis....

pukimak cina dah banyak melampau, dah lemak banyak dah....

kalau berani buat apa pi repot kat DAPig... ajak la bertumbuk one by one

lancau punya cina

Anonymous said...

Persoalannya ialah apakah Melayu masih perlu ikut aDAP sedangkan mereka bertindak biaDAP.

Mengapa mereka cuba perbesarkan isu ini. Usahlah bohong konon kaum cina tak dapat itu dan ini, sedangkan mereka yang mahu merampas hak Melayu dibumi Melayu.

Anonymous said...

kalau ada1000 report pun ...pd cinak tu...

hisap puting tetap hisap puting jugak

parti nwar x boleh harap

parti nik ajis lagi lah xbuleh

parti dap..errrr

Anonymous said...

si khalid samad mangkuk hayun,
si khalid samad dungu,
si khalid samad bingai,
si khalid samad penjilat DAPig tegar,
si khalid samad tak tau bangsa APA?..,
si khalid samad duduk kawasan melayu,minta undi melayu, orang PAS, tapi sokong DAPig Rasis Cina, sokong Paria!!
si khalid samad memang TOLOL,
si khalid samad ingat Dapig babi mau hidup semati dengan dia??
si khalid samad jahanamkan bangsa sendiri!!!!

Anonymous said...

Asal Bukan DAP PKR PAS...
Aku Sokong..............

Anonymous said...

Cina babi ni bukan boleh buat apa pun. Malaysia ni majoriti nya melayu. Polis, askar semua melayu. Dia org ni memang betul setakat gangster taik minyak

Anonymous said...

xdak ke NGO2 ke, sapa2 yg pandai pasal undang2 nak tolong budak KFC tuh..mangkok sepet tu dah pasang loyar lagi,,jgn biarkn budak tu kesorangn..kite mst bantu sesama Melayu....kalo kite bersatu baru depa kene pikiaq byk kali sblm nak pedajai org Melayu...

Otak geliga said...

hehehe.....nak tanya sapa2 yg komen kat sini hari ada bli ayam/produk KFC?????.....ada yg kena belasah???.....tak de???...bukan pekerja KFC samseng ke???

cuba pulak kau try "cibai Melayu"....atau "pergi mampus Melayu" atau "Pu..mak Melayu" (ayat tambahan masa order)...x faham??...cth ayat:
"Cibai Melayu, saya nak set C.
kita tgk apa respons.....ada brani??

lepas tu kau masuk pulak kedai H/P atau mana2 kedai Cina.....kau ckp dgn dia "Cibai Cina makan Babi"...."Pu..mak Cina Sial" etc tp bual mcm biasa, cuma tambah ayat tu (jgn dgn nada marah2)...kita tgk pulak apa respons...ada berani???....aku x brani....hahaha

Moralnya di sini, kalau nak guna bahasa yg x mau kena pelangkung, guna la bahasa baik....kalau marahpun kawal penggunaan bahasa tu.....kalau x boleh kawal sgt, terima je lah kesannya.

sesiapa yg kata "Customer is always right" akupun x tau nak kata apa.....ni pandai ckp je ni...kena btg hidung sendiri dgn customer biaDAP nak mampus, baru sedar kot.....kalau boleh tahan Alhamdulillah, kalau dah main mampus2, mak bapak, agama, bangsa...aku x pikir kau boleh tahan kena HINA mcm tu

jd pd customer2 jaga adab anda semasa berurusan sbb anda berurusan dgn MANUSIA yg ada hati & perasaan bukan dgn MESIN.....bg aku customer bukannya sentiasa betul & aku rasa ramai yg tahu....nak jaga bisnes konon....hehehe

kalau perkerja berhenti sbb customer2 asyik jumpa yg kurang ajar, biaDAP etc HANCUR gak Bisnes

sooo customer & pekerja sama2 ingat had/batasan "Always right" tu

dlm kes ni, aku katakan dua2 salah....tp kesalahan TERBESAR adalah si CINA biaDAP & pekerja KFC hanya bertindak atas kebiaDAPan Cina tu.....ingat tahap kesabaran org sama ke???....kalau jumpa customer mcm ni hampuk je mulut celaka dia...x dapat ayampun nak KECOH 1Malaysia....GEDIK, PONDAN, MANJA!!!...hohoho

Anonymous said...

Jikalau DAP tidak rasis, kan lebih baik DAMAIKAN mereka yang terlibat. Ini tidak. Dah tau ada api,lagi kasi petrol.

Otak geliga said...

nak sambung lg....hehehe

lain kali kalau sesapa deal dgn mamat pondan ni, ckp je "Pu..mak Cina pemakan Babi"...."Cina pi mampos" etc.....bukan apa mungkin bg Cina ni itu perkataan MULIA lg BERHEMAH

mungkin maksud Pu..mak tu adalah selamat sejahtera ke atas kamu???....kita mana tau

"mampos" bg dia panjang umur???....hehehe

apa2pun jumpa dia kalau perasan/kalau berani cibaikan je CINA Sial ni...mmg dasar anjing biaDAPigs nih...hehehe

Anonymous said...

wa ada kawan cina...
dia ni g luar negara...then dia bjumpa dan bgaul dgn cina dari negara china...

kawan cina wa ni cakap...
org cina ni...9/10 bcakap bohong dan penipu...

ketawa wa bila org cina sendili cakap pasal olang cina...wakakakaka

olang melayu...sendili mau ingat maaaa..olang cina pn talak pecaya sama cina...
lu melayu kasi angkat itu cina jadi Khalifah ....


aku amir

Anonymous said...

mintak gap siarkan alamat rumah anak cina ni. kita pi rumah dia berkenalan. hahaha...

Anonymous said...

anon 4.06

apa kata ko je jd loyar buruk budak tu.

Anonymous said...

otak geliga said

mungkin maksud Pu..mak tu adalah selamat sejahtera ke atas kamu???....kita mana tau

.............................
maksud ko Pu...mak tu assalamualaikum ke? mmg geliga otak ko. lain kali aku jumpa ko blh lah aku kata pu..mak kat ko yerr

Anonymous said...

pu...mak otak geliga..bermaksud assalamualaikum otak geliga

Anonymous said...

Belum pun habis isu NFC ditimbulkan, kini isu KFC pulak.

Lepas ni binatang apa FC pula akan ditimbulkan.

Itulah kerja DAP RASIS yang dijilat jubornya oleh PAS & PKR setiap hari...setiap apa saja yang diusahakan MELAYU akan cuba disebotajkan...

Mahu benar 13 MEI berulang agaknya?

usin said...

bila kena lepuk, pandai kata melayu rasis. bila dia provoke melayu cibai tak pulak dikatakan rasis. mcm2 betul la cina tu. hoi cina yg kuang ajo tu, meh sini sebut benda yg sama dgn apa yg korang ckp kt melayu kfc tu depan aku. nk tengok mcmana rasisnya ku. DEPAN AKU!! ada berani?

usin said...

aku rasa anon 3:28pm ni manusia yg tak abis sekolah drj 6. ni apahal hina jakun baru keluar hutan? apa dosa kaum asli tu dlm hal ni? tak pasal2 ko pi kutuk kaum yg langsung tak terlibat. lain kali ckp siang pandang2, ckp malam dgr2. silap2 bertelur pulak dahi ko! takpun belalai ko lekat kt dahi!!

Anonymous said...

Pemuda PAS dah warning, JANGAN BERMAIN API, KELAK MAKAN DIRI.
Pemuda PKR pula bagi amaran, JANGAN CETUSKAN ISU PERKAUMAN, PERTUMPAHAN DARAH JUGA AKAN TERCETUS.
Pemuda DAP menyatakan MELAYU BUKAN DIHINA, TAPI MELAYU YANG RASA TERHINA.
tapi yang sebenarnya isu ayam ni memang dah lama panas,antaranya.
1. telor ayam mahal.
2. nasi ayam mahal.
3. anak ayam mahal.
4. ayam kampung susah nak dapat.
5. ayam dah habis......
jadi baik jika semua bertukar ke IKAN BILIS. RM1 je dah beratus ekor..murahkan..hahahaha.....

Anonymous said...

Macammanapun aku pasti budak melayu tu akan kena buang kerja,dipaksa minta maaf dan mungkin masuk penjara, budak cina akan jadi hero sebab nak orang politik nak jaga hati orangcina.

KIT SIYAL BABI said...

DAPIGS IALAH JELMAAN BABI YG SUKA PEPERANGAN

kat China mmg banyak specis Gadoh2 mcm Petaling Street/Shenzen..

sejarah negara diorang meyaksikan pencetus2 peperangan mati terbunuh..

contohnya Taiping Revolt..kononnya nak sembah JESUS..20 juta terbunuh..

spesis babi ni lari ke Malaysia (bukan semua Cina mcm ni)..& menghasut Cina lain serah harta pada komunis

Anonymous said...

Ape la dorang tu. pasal ayam goreng pun boleh bergaduh. Kalau bergadoh pasal ayam daging mentah lain laaa cerita.
February 11, 2012 3:42 PM

=====================================

Yg ini aku setuju betul.

Bergaduh pasal daging yg dimasak, parti politik DAPigs pun sama masuk campur utk keruhkan lagi keadaan. Atau tiupkan lagi api perkauman?

Ada sekor B.A.B.I sedap2 menyunyut, mengenjut, mengentot sorang2 sekor cina betina, atas katil dlm bilik pulak tu, takde pun mana2 cina atau DAPigs ambil kisah. Diorang macam suka pulak ye, diam je sampai sekarang, takde sidang akhbar pun, bantah ke, kutuk ke ...

Mungkin daging 'ayam' mentah OK kot pada cina rasis ni, tapi jgn buat dgn daging yg dimasak, pantang datuk nenek mereka kot kalau tak dapat.

Tapi kita fahamlah perdagangan daging mentah ni memang business gangster belaan DAPigs. Takkan mrk nak kacau, suruh lagi adalah!

PKR dan PAS pasti takkan cakap apa2 ttg isu ni pasal mulut semua dah kena sumbat pasir Selangor. Huk huk ....

Anonymous said...

KPD SUMA MELAYU2 YG ADA DLM RUANGAN BLOG NI!!!

KLU KORG MELAYU X NAK BELA STAF KFC TU AKU ADA STU JERR NAK CAKAP...

SORY, KOEMANG MELAYU GAMPANG!!!

CINA2 BLEH BERSATU DLM APAPUN MSLAH YG MENIMPA KAUM MEREKA..BETUL @ SALAH NO 2..YG PENTING, SALING BACK-UP..

YG MELAYU X LEH NAK BACK-UP MELAYU NI APEHAL..MORALNYA...JGN JADI MELAYU BANGSAT...JGN JD MELAYU SIAL!!

MELAYU ADA MARUAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

wa pn sedih dengan melayu2 yang backing cina ni...

lagi sekali nak bagitau..
kes ini tiada kaitan dengan mana2 parti politik atau UMNO

ia hanya melibatkan seorang budak melayu yg mempertahankan maruah bangsanya setelah dimaki hamun org seseorang dari bangsa lain...

org cina akan mempertahankan org dari bangsanya tanpa memperdulikan sama ada salah atau tidak...
spt kes babiwee... tu terang2 salah tapi tetap dipertahankan dan dibela org kaum mereka

tapi beberapa melayu ni...turut hentam budak melayu kfc tu..sedangkan budak itu bertindakbalas kerana tidak tahan bangsanya dimaki hamun...

salahka budak itu bertindak balas mempertahankan bangsanya dari dihina?

tolong la rasional...lagi sekali...ini bukan hal politik..tapi ini hal bangsa melayu yg dihina oleh bangsa lain.

aku amir

Anonymous said...

KDN TAK BUAT KERJA!!

SHOULD STEP IN AND STOP DAP RACIST AND MALAYSIApuKINI DUNG HOLE TO STOP MANIPULATING THIS ISSUE B4 THINGS GET WORST.

KDN MINISTER IS NOT CAPABLE.

Anonymous said...

Ya aku setuju dgn anon di atas!!

Kenapa budak Cina Lan Chiaow ni jumpa DAP Chow Chee Bai dan bukan Polis kalau dia di pukol.

CONFIRMED INI KEJADIAN DIRANCANG!!

POLIS WAJIB SIASAT jgn biarkan DAP Chow Chee Bai besar kepala.

Ini negara "MALAY"sia. Kalau Cina, Keling, Benggali poosing tak suka boleh bLk negara masing2.

Melayu Penjilat juboh dan penggosok kotek dorang pon boleh ikot sama kalau suka sgt dgn dorang.

BANGSAT!!

Anonymous said...

Memang munasabah perkara nie dirancang.1)dia dah keluar pon dari permis tu kenapa bole masuk balik.2)bole pula dalam keadaan cemas mcm tu bole rakam dari awal.3)tidak buat buat police report selepas itu sebaliknya membawa kepada org politik supaya org politik bole buat modal politik.4)ada pihak menyebarkan rakaman itu seolah-olah dia teraniaya.5)kenyataan yg tak konsisten dgn saksi yg ada ditempat kejadian.Patut ada mana2 pihak ambil kenyataan dari pihak pekerja kfc itu pulak,supaya kebenaran boleh menjelma,dan tidak berat sebelah apabila hanya 1 pihak memberi kenyataan.

Anonymous said...

ayam goreng punye psl ak nk undi bn

Anonymous said...

sial punya cina!!!jom anak2 muda melayu bersatu!!!!

Anonymous said...

mana pemuda umno shah alam?


perkasa?


tido ka?


oh lupa, najib msti dah ckp kat umno shah alam,


''jgn kacau cina tu, biar dia hina melayu,kita mau undi cina, asalkan cina undi BN, yang kena hina orang lain,bukan aku, asalkan aku kaya,betul x namawee?'' -kata najib sambil ditemani namawee-


jgn mimpi la cina ni nak kena usik

Anonymous said...

mana pemuda umno shah alam?


perkasa?


tido ka?


oh lupa, najib msti dah ckp kat umno shah alam,


''jgn kacau cina tu, biar dia hina melayu,kita mau undi cina, asalkan cina undi BN, yang kena hina orang lain,bukan aku, asalkan aku kaya,betul x namawee?'' -kata najib sambil ditemani namawee-


jgn mimpi la cina ni nak kena usik

Anonymous said...

mana pemuda umno shah alam?


perkasa?


tido ka?


oh lupa, najib msti dah ckp kat umno shah alam,


''jgn kacau cina tu, biar dia hina melayu,kita mau undi cina, asalkan cina undi BN, yang kena hina orang lain,bukan aku, asalkan aku kaya,betul x namawee?'' -kata najib sambil ditemani namawee-


jgn mimpi la cina ni nak kena usik

Anonymous said...

Wahai MELAYU... majoriti pun takut dengan minoriti ka?

Kenapa MELAYU susah benar hendak bersatu menghadapi isu2 sebegini?

DAP jadikan isu sebegini sebagai isu perkauman pun nak sokong mereka ka?

DAPig sememangnya resis dan tetap akan rasis sampai bila2...

Kepada PAS & PKR jadilah menjadi anjing belaan DAPig...

Apa sumbangan anda kepada PENYATUAN MELAYU?

Jangan jadi pengkianat MELAYU...

Otak geliga said...

Anon 4.41PM & 4.43PM

hehehe.....ada gak yg KOMEN rupanya ye.....mmg aku nak tgk siapa yg komen bhg tu

haaaa...pandaipun pikir aku ingat dah susah sgt nak guna OTAK tu....masa Tok Guru sesat kau sokong penggunaan nama ALLAH utk bukan Islam kau sokong ke tidak????....kalau sokong kau pklah sendiri....kalau x sokong bagussss sbb guna OTAK utk pikir

Otak geliga said...

Anon 7.07PM

tu bukan DS Najib ckp dengan Namewee lahanat tu je.....dia ckp dgn kau skali tuuuu....ko lepak kat mana dgn DS Najib & Namewee????.....hehehe

Anonymous said...

rancangan terhebat..edisi pilihanraya ke13 sponsor by DAPigs!! ICT dan KFC..jadi mangsa rasis kaum cina belaan B.A.B.I untuk dapat undi cina,keling di selangor!!

Otak geliga said...

Tepek/lekat/sebarkan pada seluruh rakyat Malaysia benda ni......lagi cantik kalau lekat kat semua bangunan kerajaan, premis2 Melayu/Bumiputera/Cina/India.....WAJIBKAN kalau nak ekstrim....hehehe

"Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian.Dalam jangka masa itu kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh Orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman? Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu?

Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan?Jika jita lihat di serata negara Asia dan asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Dam lihat saudara kita kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain.Dan apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka perolehi di semua wilayah tersebut?Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. saya tahu dan anda juga tahu. dan dalam pada itu apa yang sedang berlaku di Malaya?

Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, "Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan lehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara."Dan seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara.Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini.

Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain dari Bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini."- Tun V.T. Sambanthan

Otak geliga said...

Tepek/lekat/sebarkan pada seluruh rakyat Malaysia benda ni......lagi cantik kalau lekat kat semua bangunan kerajaan, premis2 Melayu/Bumiputera/Cina/India.....WAJIBKAN kalau nak ekstrim....hehehe

“The Malays, through UMNO, were generous enough to relax the citizenship laws of this country to such extent that within 12 months of independence, 90 percent who were still non-citizens after nearly 100 years of colonial rule in the Malay States, obtained their citizenship. In return for this major concession, the MCA and the MIC agreed to continue the policy of preserving the special position of the Malays while at the same time upholding the legitimate interest of other communities.”-Tun Tan Siew Sin

Anonymous said...

selepas ni pendatang dari indon,aceh,vietnam,nepal,bangla,negro dll..boleh minta kerakyatan di malaysia ni apa bezanya kaum lain seperti cina dan keling.. lagi ramai kaum lagi banyak undi............

Anonymous said...

ekekekek....ye ye...ye ye...

org melayu dah sedar...org melayu dah sedar...ye ye..

ini lah kemuncaknya penyemaran anak2 cina guna nama melayu dan menghasut dlm blog2 dan FB..

mana2 melayu yg yg tulin dah semestinya menyokong pemuda KFC tu...

mana2 anak cina yg guna nama melayu mereka sudah pasti menyokong anak cina DAP tu...

hahahahahaha......Alah swt maha berkuasa, dan bijaksana...

di sini kita nampak betapa hebatnya Allah swt menyelamatkan umat islam...

kalau isu lain2 semua umat islam berpecah pendapat...

di tambah pulak anak cina yg menyamo guna nama melayu ni menghasut dan cucuk jarum..

tapi isu pahlawan melayu kfc belasah cina cibai ni clear cut laa...

tak dak melayu yg tak sokong pemuda melayu kfc tu...

kalau 13mei dulu ada byk kes2 mcm ni yg naikkan darah org melayu berlaku sebelom kes 13mei...

kalau berlaku sekali lagi aku harap modus operandi mcm kes taman dato harun berlaku lagi...

askar2 melayu diraja menyamo jadi rakyat biasa dilepaskan di kawasan bkt bintang, jinjang, petaling street, dll...

lepas dah selesai semua baru dibenarkan polis masuk dan jaga keselamatan...

skrg ni org cina cuma ada 2 pilihan saja, samada mau selesaikan atau buat org melayu semakain panas...

kalau org melayu semakin panas akhirnya 13mei-2 akan berulang semula...

kalau bertempur secara fizikal, maka segala kepentingan org cina di kawasan segitiga emas kl akan musnah sama sekali....

tapi kalau 13mei-2 tak menjadi kenyataan disebabkan kjaan dapat mengawal pertempuran secara fizikal...

kemarahan org melayu ni akan merebak ke FB, blog dan lain2 sumber siber ....

kesannya sama saja, business org cina akan terjejas teruk, dan org melayu akan kempen secara agresif memboikot business org cina, tapi kali ini akan lebih terancang...

sbb tu mula2 lagi aku dah ye ye....ekekekekek....ye ye ...ekekeke...

oraittt.....jgn takut2 nak cibai kan org cina dimana2 FB dan blog, mmg cina cibai punn dan mmg mereka tak sedo diri...

Anonymous said...

esok aku nak makan KFC kat alamanda...ekekekeke..

untung2 ada sekor lagi anak cina yg tak sabo dan maki2 melayu...

pehhhh....masa tu korang akan tgk cucu uda hamid ni tunjjukkan buah sendeng...

kalau tak pecah muka anak cina jgn panggil aku cucu uda hamid laaa...ekekeke...

Anonymous said...

hidup MELAYU! hidup KFC!!

Anonymous said...

kalo nak komen tu jangan rasis ...
tak pepasal Menteri Amaran menangis
saper nak jawap ....

Anonymous said...

Ini cuma perselisihan faham antara anak melayu dgn seorang anak cina aje. DAP dan MKini yg melebih-lebih, nak tunjuk sgt bencikan melayu dan kononnya melayu perkauman. Jgn jual murah sgt keamanan yg dinikmati sekarang, nanti akan ada yg sanggup beli. Cina bangga dgn kekayaan tapi melayu bangga dgn kekuatan iman. Jgn sampai jadi arang, masa tu kekayaan tiada gunanya lagi. Satu lagi yg peliknya, senang cina tu kata tak tahu Bahasa Kebangsaan. Dia takda MyKad ke?.

Anonymous said...

anon 10.37

Melayu bangga dgn kekuatan iman ko kata? lucu la sbb skrg ni sibok hassan ali ke hulu hilir ckp ttg akidah melayu. klu gitu bohong lah apa kata hassan tu kan..bohong sunattt

Anonymous said...

Itu bukan cara islam,budak asuhan PAS takkan ambil tindakan menyerang begitu.Itu cara tidak bertammadun.Budak2 tu mesti mak bapak orang UMNO bodoh.TAK TAU AGAMA.HIDUP PAKATAN RAKYAT,REFORMASI!REFORMASI!REFORMASI!PEKIDA DAN PERKASA CABUT LARI ITU HARI 901.

Anonymous said...

anon 8.48

ajal maut tanggan Tuhan bukan di tangan ko. jgn takbur silap2 depan pintu KFC nyawa ko di cabut.

Anonymous said...

cina = cibai

Anonymous said...

KIT SYAL BABI

klu kuat gaduh tak kan org melayu yg g memborong barang kat china selamat pulang dgn barangan buatan cina oiii.

Anonymous said...

anon 8.17

lepas tu kawin dgn gadis melayu dan generasi melayu selepas itu berbagai2 rupa paras...geli aku

Anonymous said...

otak geliga

Allah tu bahasa arab lah bukan bahasa melayu. kat arab org kristian arab pun guna perkataan Allah. Tak der dlm quran pun kata Allah tu tak blh di guna oleh orang lain selain islam.

Anonymous said...

otak geliga

Zaman TAR, HO, TR UMNO masi umno yg asli. yg perjuangkan melayu tp umno skrg ialah umno baru yg di asas oleh che det. dah tak asli lg. che det tubuh umno baru ni ikut acuan dia sendiri sbb tu pemimpin umno skrg bukan bekerja utk memajukan rakyat melayu tp lbh kepada penuhkan poket sendiri saja. bnyk generasi lama umno yg perjuangkan masyarakat melayu tp org mcm ezam dan nalakarupan yg di lantik jd senator. Apa jasa ezam utk umno?

Anonymous said...

Sifat atau ALTER TERAHSIA bangsa Melayu telah keluar dengan sendirinya..ini yang paling ditakuti ZIONIS...Ingin cuba ulangi 13 mei?Wahai kaum kaum kafir cina jangan salahkan kami jika "AMUKAN" kami tidak dapat dihenti...Ingin rasa bagaimana nenek atuk dan moyang kamu rasa seperti 13mei????kami bangsa yang paling bertoleransi di dunia...sekiranya "AMUK" pada bangsa Melayu itu meletus pada kali ini percayalah seluruh dunia akan bergegar..tanya kepada yahudi zionis apa itu "MELAYU".

Anonymous said...

Aku rasa cina sial ni kebulur sangat nak makan ayam goreng kfc. Aku cadangkan kita tubuhkan tabung derma utk cina sial ni, pastu kita beli ayam kfc banyak2, pastu kita lambakkan kat depan rumah dia. Biar dia lahap byk2 ayam kfc tu.

Sang Nila Utama.

Anonymous said...

DASAR CINA CHOW CHEE BAI NI SEMUA NAK FREE SEMUA NAK LEBIH!!

PASTU BILA PILIHAN RAYA PANGKAH DAP KAN NIN NABU CHOW CHEE BAI !!

Anonymous said...

10.53pm...

kihkihkih...ko wat lawak ke.?! tahun ni ko masuk raja lawak kt astro warna yer..hehehe..

setahu aku puak2 langau hijau @ pakkhatan rosak jer yg slalu wat benda2 bangang xde tamadun ni..

satu lg ko sepatutnya eja reformaSIN reformaSAM..mu lawok laa!!

Otak geliga said...

Anon 11.10PM

org Kristian di Arab sana sudah menukar nama tuhan mereka kepada Al-Ilah....bukan Allah

Allah apa yg Trinity???....apa nama tuhannya???...ada disebut Allah???...kalau nak kata di Indonesia tiada masalah, tp itu di Indonesia yg mana Pluralisme agama adalah perkara biasa.....ini Malaysia.....jika nak kata di Borneo sudah lama digunakan, mengapa Kristian Arab yg sejarah Kristiannya lebih lama dr Indonesia sendiri menggunakan Al-Ilah yg bermaksud byk Tuhan???

sedangkan Ketua2 agama Kristian seluruh dunia sudah menyatakan mereka TIDAK akan menggunakan akan menggunakan Allah sbg Tuhan mereka kerana ia adalah jelas tuhan bg org Islam.....paling mudah nak cari, carilah Allah di mana2 kamus....apa maksudnya???

aku cuma nak ingatkan di sini....jgn guna Wikipedia sebab ddia TOTALLY tukar apa yg sebelum ini ditulis.....ada pulak masalah di Malaysia yg dinyatakan.....hehehe

nak kata TERJEMAHAN dr GOD???...cari kamus apa maksud GOD....sekarang ni golongan2 tertentu memang berusaha utk menghancurkan umat Islam di Mas....kalau kau masih lagi nak berpegang agama lain berhak menggunakan Allah sebagai ganti nama GOD itu terpulang

bila kau kata TIADA dlm Al-Quran yg menyatakan tidak membolehkan agama lain menggunakan Allah sebagai ganti nama Tuhan mereka, aku nak tanya ada ke dlm Al-Quran yg kata agama lain dibenarkan menggunakan nama Allah sbg Tuhan mereka? & aku nak kata kalau nak guna, GUNAKAN SECARA PENUH spt ini:

1)Allāh al-ʾab - Tuhan Bapa
2)Allāh ar-rūḥ al-quds- Tuhan Roh Kudus
3)Allāh al-ibn- Tuhan Anak

jgn semata2 menggunakan nama ALLAH....kata nak ikut contoh Kristiankan????.....bangga sgt

lg satu jgn nak guna Bahasa Melayu yg mana diorang sendiripun PELAT....malu2 nak guna BM, nak blajarpun diorang rasa HINA....apasal masa utk penyebaran agama mereka, boleh pulak???

apa2pun aku sbg seorang MUSLIM ttp menentang sepenuhnya penggunaan nama Allah bg agama Kristian waima apapun kerana kau kena ingat satu ni

Allah Taala memberitahu semenjak 1400 tahun yang lalu bahawa orang-orang Yahudi dan orang-orang Kristian tidak akan sekali-kali redha terhadap umat Islam kecuali umat Islam mengikut agama mereka dengan firmanNya yang bermaksud:

"Ramai di kalangan ahli kitab mengharapkan kamu murtad menjadi kafir setelah kamu beriman kerana perasaan hasad dengki di dalam diri mereka setelah nyata kepada mereka kebenaran."

(Surah al-Baqarah ayat: 109).

Firman-Nya lagi yang bermaksud:

"Dan orang-orang Yahudi dan Nasrani selama-lamanya tidak akan redha kepada kamu sehinggalah kamu mengikut agama mereka."

(Surah al-Baqarah ayat 120).

ingat tu....berwaspada dr sekarang adalah lebih baik dr cuba membetulkannya dikemudian hari

peringatan utk aku & semua Muslim

Otak geliga said...

Anon 11.17PM

Zaman TM sudah berakhir.....sekarang adalah masanya kita terus melangkah ke arah yg lebih baik......jika ada yg kata TM x perjuang Melayu itu hak anda, jika ada yg kata TM perjuang hak Melayu, itu hak anda.....masing2 punya pendapat berdasarkan pengalaman, pandangan, fikiran, pembacaan & pengaruh luaran

apa yg PENTING ialah SEKARANG.....adakah kerana dosa silam (persepsi/betul) seseorang/sekumpulan, maka JAHANAMLAH kesemua mereka yg berada di dlamnya yg BERJUANG secara IKHLAS???....maka WAJIB kita hancurkan mereka semua beserta perjuangan mereka melalui UMNO????

apa kita langsung tidak menerima TEMPIAS ke dgn PEMBANGUNAN yg negara kita ada sekarang????....adakah kemunduran sebahagian dr Melayu menjadi tanda aras KEGAGALAN sstgh pihak tanpa memandang diri kita semula????

mungkin TM & jenteranya terlalu pantas utk segelintir dr kita mengejar pergerakan/pemikiran modenisasi mereka....ini salah KITA...tp TM & jenteranya juga bersalah kerana mungkin ALPA yg x semua boleh mengejar larian dia yg pantas...sooo kedua2 belah pihak bersalah kerana GAGAL memahami kebolehan masing2

jd atas dasar itu, kita mahu menggadaikan apa yg kita kecapi skrg dgn memilih brand baru yg kononnya mengaku TERBAIK dr segala ASPEK???....org BERJANJI mudahhh, tp nak melaksanakan janji yg BESAR bukan seMUDAHHH yg digambarkan....belumpun 5 thn diberi kepercayaan, pelbagai masalah dicari, mencari & mereka cuba lari, masalah moral jgn dikata, janji dulupun x ditepati....byk sgt masalah

jika nak berubah pd sesuatu yg LEBIH BAIK, nilai dr semua aspek, jgn sesekali cuba BERAT SEBELAH kerana kita mmg dlm golongan mereka.....SALAH ttp SALAH, yg BENAR TTP BENAR.....buakn mudah nak berubah kerana takut2 yg dikejar x dapat, yg dikendong berciciran.....last2 melangut mengenang nasib diri, anak2, cucu2, bangsa, agama & negara di kemudian hari

jgn diulang lg apa yg berlaku di singapura utk berlaku di Malaysia...cukuplahhh

Anonymous said...

meh lempang cket cinabeng tu

k-rol said...

cina perempuan tu pukul lelaki melayu dalam video tu pon bleh dikenakan tindakan tu....

Melayu Perak said...

Otak Geliga 1.02 am.....

Bravo....syabas.....

TERBAIK untuk anda...

tak suka DAP said...

bro aku amir,

betul..betul..

aku pun ada kawan dari negara china. fyi, i am a mandarin speaking malay. cara bercakap cina china dgn cina malaysia memang berbeza.

kawan2 china aku sendiri pelik dengan perangai cina di malaysia ni. depa kata so arrogant and dishonest.
aku balas balik. bukan semua. hanya puak2 DAP je. pastu aku explain apa beza cina DAP dan cina malaysia lain. cina lain lebih tolerant tapi cina DAP, very racist, arrogant and greedy!
baru dia faham. pastu dia kata, cina camtu memang memalukan bangsa cina je.

Anonymous said...

Pemimpin PKR suka jerr Cibai Cina Doll..so apa masalah nya ?

Anonymous said...

cina memang gampang! abis crita. x kira la DAP ke MCA ke Gerakan ke.. sma je

Anonymous said...

ASPAN,ARIF SAKMONGKOL DAN ZAIRIL YANG JADI PENJILAT DAP TU SENYAP AJA APA HAL,TAKKAN TAKUT NAK COVER MELAYU,ATAUPUN BUTUH KAUORANG DAH KECUT SEJAK MASUK DAP,KIMAK KAU MELAYU YANG MASUK DAP,