Saturday, February 11, 2012

SELANGOR.

berikut adalah pandangan penulis azman ujang mengenai keagresifan BN selangor untuk merampas semula selangor pada pru ke 13.

nantikan pandangan dan harapan aku mengenai peluang di selangor dalam masa terdekat. nak menulis kena ada feel yang penuh keterujaaan. baru layan. KLIK SINI

23 comments:

hamzah bin yahya said...

aku yang pertama lagi..........

Anonymous said...

Pandai maki Anwar ja, ada la habuan... haha...

Jasa YB Datuk Nalla sangat besar

Nallakarupan dilantik menjadi Senator manakala ramai ghurka UMNO yang berjuang bermati-matian dari dulu, kini dan selamanya dilupakan sahaja.

Kata bekas Setiausaha Politik seorang Menteri dengan perlantikan Nallakarupan sebagai Senator ia merupakan satu tamparan kepada mereka-mereka yang banyak berjasa pada UMNO tetapi dilupakan.

Mereka menjadi seperti hampas tebu selepas diperah hingga kering akhirnya dibuang menjadi makanan lembu.

Apakah perlantikannya hanya kerana beliau berani mendedahkan pekong taukenya dahulu Pak Sheh Anwar Ibrahim?

Dalam suasana politik sekarang tidak perlu lagi individu seperti Nalla untuk menjatuhkan Anwar kerana Anwar sekarang seperti nyawa ikan dengan pendedahan video berahinya oleh Datuk 'T'.

Jika masih gagal juga untuk menjatuhkan Anwar dengan video berahi itu maka lantiklah pula Datuk Eskay sebagai Senator kelak.

Selagi Anwar Ibrahim tak "khojol" maka lagi ramailah Senator yang tumbuh.

Pejuang-pejuang dalam UMNO akan sentiasa menggigit jari makan tulang. hahaha..padan muka..inilah tradisi umno..pengampu2..

hahaha...ooo baru aku faham..kenapalah bloger2 nie siang dan malam dok fitnah..caci maki anwar..ada habuan..

bagus2..bodoh lah kau nok..servant..zayeede.melayu perak.dll lagi..berpesta lah maki hamun..untung2 dpt senator kot..hahaha

Anonymous said...

BACA!!!!!

PEMIMPIN UMNO / BN MEMANG TAK GUNA !!!


dua hari lepas che'GuBard telah mendedahkan bukti dokumen bahawa dua syarikat di Johor berdagang minyak kelapa sawit dengan rakan pSiapa yang menguruskan kelapa sawit Malaysia?


Felda adalah pengusaha terbesar kelapa sawit Malaysia, dan Pengerusi Felda pula merupakan pemimpin UMNO/BN. Ini membuktikan pemimpin UMNO adalah hipokrit dan penipu besar.


Dalam isu sebesar inipun regim ini terus menipu rakyat. Seseorang dari pihak regim perlu tampil menjelaskan perkara ini.


Kita berdagang dengan Israel tetapi kita memutuskan dagang dengan Iran.


klik http://chegubard.blogspot.com/2012/02/malaysia-bows-to-uss-anti-iran-campaign.html

erniagaan mereka dari Israel. Dalam kenyataan terbuka dalam blog yang mendedahkan perkara tersebut che'GuBard juga mahukan pihak UMNO/BN menjelaskan hubungan dagang tersebut sila baca di SINI


Dalam carian internet ini pula mendedahkan mengenai sebuah entiti - Israel Funding Corp yang menjadi pengedar minyak kelapa sawit mentah ke seluruh dunia..

Dari apa yang tercacat di laman web 'Israel Funding Corp.' ini, sebagai pihak yang diberikan mandat. Israel Funding Corp. telah dilantik sebagai wakil sah untuk kebanyakkan penjual dan juga pembeli kepada Minyak Kelapa Sawit Mentah berkuatkuasa dari 1 Januari 2005 hingga ke 1 Januari 2030.


Israel Funding Corp juga mengesahkan pihak mereka telah diberikan hak untuk menamakan wakil mereka untuk membeli dan menjual komoditi Minyak Kelapa Sawit Mentah keseluruh dunia tertakluk kepada terma dan syarat seperti yang terdapat dilaman 'Israel Funding Corp'.


Antara negara yang tersenarai sebagai pembekal untuk pengedaran mereka ialah Malaysia. Ini kerana seperti yang tercatat dilaman web 'Israel Funding Corp', Malaysia adalah penyumbang 51% pengeluaran Minyak Sawit Dunia dan 62% eksport dunia.

fuhh said...

satu je cara nak tahu anwar menipu ke tak...letak je KAWAN2 Ronggeng dia dulu depan perjalanan dia...

ANWAR AKAN LEMAH KEPALA LUTUT..

CAKAP SEGAN
NAKBLARI XBOLEH
NAK SAMAN LAGI XBOLEH

ITU LAH SEBAN NALA DUDUK DEPANNNN

macam kwn aku dulu..satu rumah..hehhhe

sekarang dia bertanding tiket pas...ooo



kalu dia jumpa aku dia mesti sengeh punyee

hehehe.. itu lah korang tak tahu...wah.. pakai jubah putih labuh ko sekrang keh keh keh...

X-UMNO MEN said...

Anon 6.36pm,
Agak nya bila GAP nak kena saman dgn ANWAR IBRAHIM,TG Dato Nik AZIZ,dan Pemimpin2 lain PR..???

Mesti kena beratus2 JUTA Ringgit punya....lihat contoh di-bawah macam mana PapaGomo dah kone punye....;heh heh heh...

----------------------------------
KOTA BHARU, 8 Feb: Seorang peguam terkenal yang juga ahli politik, Datuk Sukri Mohamed memfailkan saman terhadap blogger pro-Umno, Papagomo di Mahkamah Tinggi di sini.


Saman terbabit difail ekoran tulisan dalam blog Papagomo atau nama sebenarnya Wan Mohamad Azri Wan Deris dikatakan memfitnah secara terbuka peguam terbabit.


Sukri diwakili peguam Hisham Fauzi memfailkan saman tersebut baru-baru ini.


Dalam tuntutannya plaintif memohon defendan membuat permohonan maaf secara terbuka dengan menyiarkan permohonan maaf dalam blog defendan di alamat www.papagomo.com.


Defendan juga perlu mengiklankan permohonan maaf tersebut dalam akhbar nasional harian berbahasa Melayu dan bayaran gantirugi sebanyak RM10 juta.


Selain itu memohon gantirugi teladan, gantirugi melampau dan gantirugi punitif.


Plaintif juga merupakan ahli Suruhanjaya Perkhidmatan Negeri dan ahli Majlis Perajaan Negeri Kelantan.


Defendan tinggal di Villa Apartment, Danau Kota, Setapak, Kuala Lumpur dan merupakan pemilik dan penulis ruangan blog; http://www.papagomo.com.


Dalam blog terbabit defendan menyiarkan tulisan bertajuk “ratusan ribu wang rakyat lesap disamun penasihat Sultan Kelantan” pada 4 Mei 2011.


Artikel tersebut disifatkan plaintif secara jelas menyebut berita yang tidak benar dan tidak berasas.


Bagaimanapun mahkamah masih belum menetapkan tarikh bagi sebutan kes berkenaan.


Sementara itu dalam perkembangan lain Mahkamah Tinggi di sini hari ini menetapkan 6 Mac hadapan bagi mendengar kes sebutan sementara perbicaraan kes tiga penduduk Orang Asli menyaman kerajaan negeri.


Sebelum ini tiga penduduk terbabit iaitu Rosli Along, Angah Along dan Hassan a/l Alang dari Pos Belatim, Gua Musang memfailkan saman terhadap kerajaan negeri.


Mereka menuntut supaya kerajaan negeri membatal kelulusan tanah di mukim hulu Nenggiri bagi pembangunan ladang.


Tanah tersebut dilulus kerajaan negeri untuk pembangunan ladang yang dikendalikan Perbadanan Pembangunan Ladang Rakyat.


Kerajaan negeri diwakili peguam Zainal Abidin Mustafa dan dua lagi peguam, manakala ketiga-tiga plaintif diwakili Adrew mewakili Tetuan Lee Hishamudin. Prosiding tersebut dikendalikan di hadapan Hakim Azman Abdullah.


Pada afidavit sebelumnya plaintif menyifatkan pemberian hak milik tanah di Pos Belatim sebagai menyalahi undang-undang.


Mereka menganggap sebagai pemegang hak milik adat Orang Asli atau hak milik adat komunal Orang Asli terhadap tanah di Pos Belatim.


Zainal Abidin bagaimanapun berkata, kerajaan negeri memohon untuk membatalkan saman tersebut kerana tanah berkenaan sebagai milik kerajaan dan tidak pernah diberi kepada sesiapa sebelum ini.

Anonymous said...

TU sbb si-GAP the NERD,dok SPIN,SPIN cerito orang ajo...

Takoooooooooot......

Anonymous said...

7.12 non.... jgn lupa copy paste rangkaian luar negeri nuaq power crazy tu...

ambik hati yahudi bukan main lagi..

kwn dia sangkut scandal dgn pompuan..offer pindah pi ngo dia plak...

cekap sungguh amik hati yahudi...lu tak ngeri ka mat...

bank donia ooo.. ada jugak cita..
lu kalu dia tau fail ...

berdagang tu biasa mat...nabi PUN berniaga dulu no hal la..

BERBUDI2 Dgn YAHUDI TU YG KENA PIKIAQ 'AKIBAT' BURUK NYER


SAH2 ImF TU PENJERAT LEHER... NEGARA HAMPIR2 Masuk lubang yahudi kerano ketololan dia main kayu3 dgn yahudi...

yahudi cerdik mat..adik aku kata classsmate dia 10x tinggi iq dari biasa mat...programing cair mat..

jgn sokong anwar mmbabi buta...pikir akibat gak..

Anonymous said...

SURAT TERBUKA UTK SEMUA PRO ANWAR 1988-2008

JOM KITA MINTAK GANTI ROGI NGAN BAGRO NI...

PUNYA SAKIT KITA LALUI KRISI DIA DOLO..BERAPA BYK DUIT.. AIR PELUH..AIR LIUR..KENA KEJAR FRU...YG BENGKAK..BENGKAK.. KERJA KITA TAH KEMANA DOK TIAP2 MINGGU DEMO KRN DIA...


MARI KITA TUNTUN GANTI ROGI BEGERO NI..

SEGALA JERIH KITA ORG MELAYU..KINI ANWAR BALAS ....PASIR DLM PERIUK MASA DEPAN ANAK2 KITA..

AKU TAK TAU APA NAK JADI KAT MARA DEB.. MSM MRSM.. KEMENTERIAN KHUSUS UTK BUMI DAH TERPAKSA TAKDA... BABI SUNGGUH PUAKA NI..

BABI TU PUNCA LAH.. MCM GENG HASSSAN JUGA CAKAP...BABI TU PUNCA JUGAK...

MEMANG TAK SILAP LA CET DET LETAK HANG DLM PENJARA..

HANG PENGKIANAT BANGSA AGAMA SENDIRI...SEDIH UTK CAKAP INI UTK IDOLA AKU SENDIRI.. HANG DAH MELAMPAU BATASSS!!!




.

Otak geliga said...

Tepek/lekat/sebarkan pada seluruh rakyat Malaysia benda ni......lagi cantik kalau lekat kat semua bangunan kerajaan, premis2 Melayu/Bumiputera/Cina/India.....WAJIBKAN kalau nak ekstrim....hehehe

"Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian.Dalam jangka masa itu kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh Orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman? Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu?

Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan?Jika jita lihat di serata negara Asia dan asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Dam lihat saudara kita kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain.Dan apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka perolehi di semua wilayah tersebut?Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. saya tahu dan anda juga tahu. dan dalam pada itu apa yang sedang berlaku di Malaya?

Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, "Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan lehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara."Dan seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara.Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini.

Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain dari Bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini."- Tun V.T. Sambanthan

Otak geliga said...

Tepek/lekat/sebarkan pada seluruh rakyat Malaysia benda ni......lagi cantik kalau lekat kat semua bangunan kerajaan, premis2 Melayu/Bumiputera/Cina/India.....WAJIBKAN kalau nak ekstrim....hehehe

“The Malays, through UMNO, were generous enough to relax the citizenship laws of this country to such extent that within 12 months of independence, 90 percent who were still non-citizens after nearly 100 years of colonial rule in the Malay States, obtained their citizenship. In return for this major concession, the MCA and the MIC agreed to continue the policy of preserving the special position of the Malays while at the same time upholding the legitimate interest of other communities.”-Tun Tan Siew Sin

.. said...

Salam tuan blog.

Saya sedang kumpulkan semua blogger BN dalam satu blog khas untuk rujukan semua. Blog/laman tuan telah disenaraikan. Sekarang telah terkumpul 100 lebih laman/blog terbabit. Sila beri pandangan tuan.

Bagi mana-mana tuan blog yang belum dihubungi, harap ziarah dan jika tidak tersenarai harap tinggalkan alamat url dalam ruangan "comment" untuk disenaraikan dalam daftar Pejuang Siber ini, terima kasih

http://malaywebarmy.blogspot.com/

Anonymous said...

Itu lah sbb nya orang Melayu,bila ada kuasa bukan nak tolong orang Melayu yg susah...!!

Tapi SALAH GUNA KUASA aje...

Otak pun ,dah jadi GILA....

Anonymous said...

Anoneh 8.05,Jangan Meroyan lah GAP ooiii...Tak lama lagi kena lah kow...SEMUA bukti bukti sedang di kumpul....HHHHaaahahahahh'

NERD!!

Anonymous said...

Cuba pikir gap nerd,loan komputer pun susah nak bayar,ini pulak kena saman berjuta juta...MAMPOIH...

Anonymous said...

Zulkifli bohong, saya sendiri ada bersama Yusuf Qaradawi- Muhammad Nur

KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen bebas, Bandar Bharu-Kulim, Zulkifli Noordin berbohong apabila menyatakan Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim memperdaya ulama tersohor Sheikh Yusuf Al Qaradawi.

Demikian dinyatakan sewaktu mengulas dakwaan Zulkifli yang mendakwa Qaradawi diperdaya untuk membela Anwar, seperti mana yang disiar akhbar milik Umno, Utusan Malaysia hari ini.

Menurut Muhammad Nur, beliau sendiri turut serta dalam pertemuan dengan Qaradhawi di Putrajaya, sewaktu ulama dunia itu hadir menerima anugerah Tokoh Maal Hijrah Antarabangsa penghujung 2009.

Malah katanya, beliau sendiri bertindak sebagai jurubahasa ketika pertemuan itu berlangsung.

“Dia berbohong kepada khalayak kerana pada waktu itu saya sendiri diminta mengiringi Anwar dan keluarga bertemu dengan Syeikh Yusuf Qaradhawi di hotel di Putrajaya sewaktu beliau hadir menerima Anugerah Tokoh Maal Hijrah Peringkat Antarabangsa pada hujung tahun 2009.

“Turut serta dalam pertemuan itu adalah Zulkifli Nordin dan peguam syariah, Kamar Ainiah,” katanya yang juga bekas Pengerusi Biro Pemahaman dan Pemantapan Agama (BIPPA) KEADILAN.

Dalam pertemuan itu, kata Muhammad Nur, Syeikh Yusuf Qaradhawi menyatakan keyakinannya habawa Anwar tidak bersalah dan berpesan kepada Anwar agar menggunakan Qazaf bagi membersihkan nama beliau.

“Pada pertemuan itu Syeikh Yusuf Qaradhawi mengakui kebenaran berada di pihak Anwar sejak beliau mula difitnah pada tahun 1998 lagi. Beliau juga yakin Anwar dizalimi dan menjadi mangsa fitnah sejak tahun 1998 lagi.

“Qaradhawi memberikan nasihat bagaimana Anwar perlu menggunakan Qazaf untuk membersihkan nama beliau,” kata Muhammad Nur.

Menurutnya lagi, ulama tersohor berkenaan tidak mungkin mengeluarkan fatwa membela Anwar tanpa mengenali keperibadian dan sosok tubuh pemimpin itu.

Tambah beliau, Qaradawi cukup mengenali Anwar sejak mereka mula bersahabat baik ketika Anwar memimpin pertubuhan Angkatan Belia Islam Malaysia akhir 1970-an.

Malah katanya, Qaradawi juga merupakan seorang ulama yang konsisten dengan pendiriannya membela Anwar sejak dahulu sehingga kini.

“Beliau istiqamah, konsisten dengan pendiriannya dan sudah percaya dengan integriti Anwar sejak mula mengenali Anwar pada tahun 1970-an lagi, sejak Anwar mula memimpin ABIM (Angkatan Belia Islam Malaysia).

“Malah, Syeikh Yusof Qaradhawi sendiri pernah menyatakan yang beliau mengenali Malaysia menerusi Anwar sewaktu menyampaikan kuliah di Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam satu masa dahulu,” kata Muhammad Nur


ITU LAH KEBENARAN NYA

GAP DAN KAWAN2 PEMFITNAH!!!..TAK MALU KER KAU ORANG SABAN HARI MEMFITNAH..MEMBUAT DOSA MENCACI..MEMAKI...

WEII!!! ZUL KULIM & HASAN..
KAU SEMUA TAK MALU KER MEMFITNAH..

xpkr said...

kalu GAP NK KENA SAMAN MASA GAP FIGHT KAT HULU SELANGOR DAH KENA DAH...

GAP BEKAS penyokong PKR.. APA NAK TAKUT...

macam aku gak

Anonymous said...

BACA!!!!!!

GAP..NOK..SERVANT..MELAYU PERAK..DLL..YANG TAK HABIS2MENCACI..MENGUTOK DAN MEMFITNAH ANWAR...KAU ORG SEMUA TAK TAKUT BALASAN ALLAH KER!!!


Yusof Qaradawi, Sheikh Taha sedia jadi saksi untuk Anwar


KUALA LUMPUR: Dua ulama terkemuka dunia bersedia menjadi saksi bagi membela Datuk Seri Anwar Ibrahim mengenai isu pluralisme.

Sebelum ini, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Jamil Khir Baharom berkata kerajaan sedang menyiasat ucapan Anwar di London School of Economics tahun lepas kerana didakwa kononnya mempromosi pluralisme.

Menurut Anwar, nampak jelas Jamil tidak memahami maksud pluralisme dan tidak membaca ucapan beliau. “Pluralisme bukan bermakna kita menghina atau merendahkan kekuatan Islam.

Sebaliknya ia adalah fahaman yang mempromosi toleransi dan berbaik-baik antara agama dalam dunia,” kata beliau.

Menjawab satu soalan Anwar berkata sekiranya kerajaan ingin mendakwa beliau ke Mahkamah Syariah, itu hak mereka. “Dua ulama terkemuka dunia Yusuf al-Qaradawi dan Dr. Sheikh Taha Jabir al-Alwani sudah menyatakan kesedian menjadi saksi sekiranya kerajaan mendakwa saya di Mahkamah Syariah,” tambah Anwar.

Tindakan Jamil menyiasat Anwar menyerlahkan hipokrasi kerajaan BN kerana sebelum ini Jamil juga menghalang pelaksanaan qazaf dalam kes melibatkan dakwaan Saiful Bukhari Azlan terhadap Anwar.

Anonymous said...

9.19 patutnya ko soroh nuar bersumpah depan qardawi lepas tu p naik haji depan kaabah

...tunjukk kat rakyat semua..kalu saiful bleh buat..nuaq maha bersih tu lagi buleh buat..

tu yg sangsi tu

..kalu org2 pas taksubpun dah jadi bodoh skrg ni.. qardawi... ayoyo...kg buah pala sedap2 ja.. qardawi yg dok jauh tu...


woi aku dengar nuar kluar ayat arab pun naik meleleh aku..tp dulu la ...

barua yahudi ooo said...

org abim pun ..org pas pun semua pening dgn semua. agama sama.. pening oooo.

yg cina dok nyondol nuar.. dok semayang dok posa tu korang xrisau ke..

benda ni haram... nik aziZ pun tahu le..

Anonymous said...

syabas TS Khalid Ibrahim ... dulu kau diPNB merdekakan Ladang Guthrie dari penjajah British.... sekarang kau selamatkan Selangor dari Ketua2 Lanun UMNO/BN.....


UMNO dok melalak sekarang kerana tak boleh nak lanunkan lagi harta rakyat Selangor......

Nok said...

anon 9:25pm...dah nko pun kena tipu di aljuburi maka nko percaya lah apa yg tukang sampai cakap ...bukan Dr yusof sendiri....aku dari segala espek sepuluh kali tanam hidup balik pun aku takan peraya org bernama anuar ibrahim....

dan aku tak takut untuk bersoal jawab dihadapan tuhan nanti...kalau nko yakin difitnah itu terpulanglah.. bagi aku tuhan lebih mengetahui apa tersurat dan tersirat....kejatuhan Pas / Pkr kian hampir.....PRU13 aku yakin BN menang bergaya....Dr hassan Ali adalah sekadar pelengkap yg di jadikan tuhan untuk menjatuhkan Pas /pkr parti yg terhaprak dan munafiq.....insyaallah....

Tun Teja said...

No matter how Rafizi, Zuraida, Wan Azizah,Nurul Izzah and all those people who want to slander UMNO, they have a legacy that they (all PKR) must inherit.
anwar had cracked so many men's dungholes until he gained orgasms himself. And several gays had kept it secret for they had got their payment.
And the money that anwar paid for the prostitution and homosexual come from his supporters' and tax payers' money in his state.

Anonymous said...

di malaysia je la china dan india berani berkokok , kalau dia indonesia dan thailand jgn harap la...ko cina dan india