IKLAN BERBAYAR

Wednesday, February 29, 2012

UMNO LOSING MALAY SUPPORT, KATA ZULKIFLI AHMAD.

orang pas kata dr zulkifli ahmad ni bijak dan penuh dengan ide.

dr zul merupakan ahli parlimen kuala selangor, merangkap pengarah kajian dan penyelidikan pas.

oh lupa, dia parasit nombor 2 selepas kalid samad.

kata dr zul, umno kehilangan sokongan orang melayu..fakta dan justifikasi dr zul berlandaskan kepada peristiwa 1969 dan 2008..

pada tahun di atas (1969) dakwa dr zul orang melayu menyokong umno dan pas.

hari ini (pasca 2008) dakwa dr zul, melayu sudah menyokong pas,pkr dan dap..

jadi dr zul bertanya MENGAPA ORANG MELAYU MENINGGALKAN UMNO .

SOALAN .

betul ke orang melayu meninggalkan umno ?
apa benarkah dakwaan dr zul orang melayu meninggalkan umno ?

dr zul aku nak tanya kau..sejauh mana kuatnya dakwaan yang mengatakan melayu itu semakin kuat menyokong pkr dan dap ?  

kau ni realistik atau berhalunisasi...

dakwa dr zul, pada hari ini orang melayu sudah meninggalkan umno..jadi arakiannya pada pandangan dr zul itu adalah tanda katastrophi bagi parti umno dalam mendepani pru ke 13 nanti..

sayang dakwaan dr zul tidak disertakan dengan hujahan mantap.

dia cuba menutup fakta dan aku nak jawap dakwaan low class dr zul berlandaskan fakta.

pada pru 2008 . pertembungan kerusi parlimen, pas hanya memperolehi 23 kerusi manakala umno memperolehi hampir 80 lebih kerusi parlimen.

perbandingan simple ini jelas menunjukkan akan bukti bahawasanya umno tidak pernah kehilangan sokongan orang melayu jika dibandingkan dengan pas.

pertembungan 8 pilihanraya kecil yang terbaru menyaksikan umno sekali lagi berjaya menambat sokongan luar biasa pengundi melayu... apakah dr zul lupa kekalahan teruk pas di tangan umno pada bagan pinang,tenang,kerdau,merlimau ?

kajian dan pembentangan fakta perbandingan seharusnya berlandaskan kepada keputusan semasa dan bukannya retorik pemalsuan khayalan melayang yang tidak kukuh sepertimana dakwaan dr zul..

umno kehilangan sokongan pengundi melayu kata dr zul..

aku mengambil contoh fakta 3 pilihanraya yang lepas, atau lebih tepat pada pilihanraya umum 1999,2004 dan 2008.

1999 pengundi melayu menampakkan kecenderungan menyokong barisan alternatif.
2004 pengundi melayu beralih seratus peratus kepada umno.
2008 kerusi parlimen umno masih kekal dalam angka yang sama.

isu hilang sokongan bukanlah satu wacana perbincangan yang tepat.. kajian dan fakta pembentangan dr zul terlalu berlegar pada halunisasi persepsi semata-mata..

kenapa dr zul tidak melayangkan fakta bahawasanya pas juga pernah kehilangan sokongan orang melayu hingga menyebabkan hj hadi tidak lagi menjadi menteri besar trengganu pada pru 2004.

kasihan justifikasi dr zul dalam mendakwa umno kehilangan sokongan melayu merupakan khayalan dan cubaan menutup kelemahan..

dr zul enggan bercakap benar. fakta dan hujahan yang dibentang sekadar mahu meyedapkan hati sahaja..

pas pada saat ini sedang menghadapi sakaratulmaut politik.

melayu sokong dap ? lawak upin dan ipin dari dr zul.setakat ni hanya 2 orang gila je yang meroyan sokong dap.

pkr ada penyokong melayu ? buka balik keputusan pemilihan parti pkr, cuba lihat kaum mana yang lebih dominan.

dr zul, tolong realistik sikit. kasi malu pas je kau ni.

57 comments:

Anonymous said...

DIA NI DOKTOR ?

TAK SANGKA SPESIS KHALID SAMAD AND MAHFOZ BEAN LUPANYA..............

Anonymous said...

nama pusat penyilidikan ...

tak ada class la


kaly xda fakta 2 pnting
xapayah 'pusat penyelidikan'

NAMA BARU=
pusat PENYELIDIKAN TAK PAS

Anonymous said...

alhamdulillah!!!! tanda2 awal umno akan mampos..

Anonymous said...

Melayu akan bersatu kembali semasa PRU13 nanti....

Tengok laa..

Sedikit 'pengurangan' undi melayu pada PRU12 baru2 ini adalah sebagai protes kepada kepimpinan Abdullah Badawi yang d lihat lemah dan terlalu 'relax' dlm gaya pimpinannya... Peluang ini ruper2nyer diambil oleh para pembenci orang melayu untuk 'menekan' orang melayu dan Islam (terutamanya)..

Melayu akan kembali bersatu.. Kita tak payah ambik kira dengan orang2 yang telah sedia bahalol dalam PAS dan PKR. Kita bercakap tentant RAKYAT MELAYU..!

Anonymous said...

SI MUSIBAT NI DOKTOR HAIWAN KA??

ATAU LEBIH TEPAT LAGI DOKTOR KHINZIR GAK NYA??

SEBAB NYA IA LAH AKU TENGOK PEMIMPIN2 PAS SUKA REMBAT BINI ORANG KAN MCM KHINZIR TU !!!

Anonymous said...

Melayu akan bersatu kembali semasa PRU13 nanti....

Tengok laa..

Sedikit 'pengurangan' undi melayu pada PRU12 baru2 ini adalah sebagai protes kepada kepimpinan Abdullah Badawi yang d lihat lemah dan terlalu 'relax' dlm gaya pimpinannya... Peluang ini ruper2nyer diambil oleh para pembenci orang melayu untuk 'menekan' orang melayu dan Islam (terutamanya)..

Melayu akan kembali bersatu.. Kita tak payah ambik kira dengan orang2 yang telah sedia bahalol dalam PAS dan PKR. Kita bercakap tentant RAKYAT MELAYU..!

February 29, 2012 3:24 PM

----------------------------------------

AKU SETUJU!!!!

MUDAH2AN MUSIBAT2 PAS YG MENGGUNAKAN AGAMA SUCI ISLAM UTK AGENDA BUSUK MEREKA MAMPOS TANPA KUBUR!!!

Anonymous said...

Doktor la jugak dia,korang habok pun tarak,mulut ajer celupar lebih.sengkek benar la korang ni.

Anonymous said...

Mimpi ke ape? Tak de manenye aku nak undi PAS n the gang.

Hidup UMNO

kingnek said...

hahahaha, kalau kata UMNO hilang undi Cina betullah, kalau kehilangan undi melayu, bukan terkena kat UMNO, tapi PAS, hahaha, alahai, parasit ni, apa punya lawak da. Takpe, tak payah cakap banyak, nantikan kejutan di PRU akan datang apabila PAS terkubur sementara DAP menang banyak kerusi hasil tunggangan mereka atas parti 'isle' semelaysia!

Anonymous said...

Ya saya setuju!!! semua MELAYU patut bersatu di bawah PAS lupakan umno... pi jahanam... sampai bila lagi nak tipu melayu??????

Anonymous said...

aku time blaja kat uia 5-6 tahun lepas boleh la sokong PAS. masa tu PAS nampak baguih je...tp skrg dah hancur. jadi boneka je. selamat tinggal PAS!

Anonymous said...

1 Melayu. ber1 Melayu!!!

Anonymous said...

kah kah kah... Doktor kangkung daripada Parti Adat Sosial....

Anonymous said...

Anonymous said...

alhamdulillah!!!! tanda2 awal umno akan mampos..

================================
Mula - mula puji Allah .
Lepas itu menggunakan bahasa kesat.

inilah Islam
"MADE IN PAS"

Bercanggah dari Sunnah Rasulullah SAW


Pemerhati Dari S'pura

Anonymous said...

Gambar diatas adalah kehadiran ceramah Hasan Ali di Kampung Melayu Subang malam tadi.Memang pada mula Hasan Ali memulakan "tour" beliau, kelihatan ceramah beliau mendapat sambutan.

Mengikut laporan yang Tulang Besi dapat dari ceramah beliau di Paya Jaras tempohari, majoriti yang hadir dalam ceramah di Paya Jaras tempohari adalah terdiri dari penyokong dan pendokong PAS.

Tujuan mereka hadzir adalah semata-mata mahu mendengar sendiri manusia bernama Hasan Ali mengutuk dan menista PAS.

Inilah budaya dalam PAS. Apabila PAS dikhianati samada oleh bekas pemimpin ataupun parti kawan, maka ahli2 mahu pergi melihat dan mendengar sendiri orang yang mengkhianati PAS tersebut.

Tulang Besi berpengalaman waktu Semangat 46 dibubarkan serta Tengku Razaleigh mula menghentam PAS serta Tok Guru Nik Aziz.

Waktu itu Ku Li buat road show seluruh negara. Dan Tulang Besi hadzir salah satu ceramah Ku LI tersebut.

Tulang Besi lihat sendiri majoriti yang hadzir dalam ceramah itu adalah penyokong dan pendokong PAS.Perkara yang sama berlaku kepada Hasan Ali.

Namun, di dalam pusingan kedua siri ceramah Hasan Ali ini, kehendak mahu melihat sendiri ini sudah habis.

Maka, tinggalah beberapa kerat penyokong sebenar Hasan Ali yg masih mahu mendengar ceramah beliau seperti di bawah.Tak lama lagi, ceramah Hasan Ali akan sama ramai pendengarnya macam ceramah Zul Nordin.

Allah Maha Kaya.

Tulang Besi
Posted by TINTA HIJAU DARI KAKI BUKIT at 2:40:00 PM

Anonymous said...

Bro.. di Galas, BN menang besar juga bro..

Nik Aziz termenung berhari-hari merenung nasib PAS.

Anonymous said...

ZULKIFLY AHMAD NI KALAU TAK SILAP AKU 2004 DIA DAPAT UNDI 10,000 AJE KAT REMBAU,KALAH BEB ,BINI DIA ORANG REMBAU ,PUNYA BODOH ORANG KUALA SELANGR BAGI MENANG KAT DIA BUEK APO?.BOCAKAP YO BULEH TAPI KOJO TAK TAHU.NGABEHAN BOGHEH YO .UNTUK MAKLUMAN ZULKIFLY AHMAD 2008 ORANG UMNO PUN PANGKAH PEMBANGKANG SOBAB NAK MUNTAH PERANGAI KHAIRY JAMALUDDIN DAN PAK LAH ,TAPI PRU 13 INSHAALLAH SEMUA KERUSI MELAYU AKAN DIMENANGI OLEH UMNO BALIK.BERDOALAH KITA PADA ALLAH,KERNA HANYA UMNO AJELAH YANG AKAN MENYELAMATKAN ISLAM ,MELAYU DAN RAJA RAJA ,
KEPADA ANON 3:24 .UMNO TAK AKAN MAMPOS TAPI KAU LAH CELAKA YANG AKAN MAMPOS ,KALAU MAMPOS NANTI BAWAK MAYAT KAU KAT TEL AVIV TANAM KAT SANA,DI MALAYSIA NI ,PENYOKONG HARAM YAHUDI ZIONIS ,TAK DITERIMA OLEH BUMI BERTUAH NI .

Anonymous said...

Panas Berdengung... Blogger UMNO bergaduh,, rahsia keselamatan TLDM turut terdedah..
Pertelingkahan sesama blogger-blogger UMNO diantara Puak Papagomo, Parpukari & The Gang dengan blogger UMB yang diketuai oleh blogger Tun Faisal masih tak berkesudahan....


Yang terkini mereka sesama mereka ndah buka tembelang sesama sendiri, sehingga sebab menyebab Panglima Armada Laksdya Dato Wira Jamil bersara awal pun jadi isu...


Laksamana Madya Dato Wira Jamil Bin Osman Panglima Armada Tentera Laut akan meninggalkan kariernya bulan depan dan tidak lagi mahu menyambung kariernya kerana 'fe-dup' terpaksa menjadi 'fall guy' dalam kes kapal selam Scorpene iaitu KD Tun Razak.

Mungkin ramai rakyat Malaysia tahu mengenai kes seorang blogger yang menaiki kapal selam Scorpene tanpa kebenaran dan kelulusan bertulis dari Kementerian Pertahanan Malaysia yang mana selepas itu ianya telah dijadikan kontroversi oleh pembangkang.

Dek kerana kebodohan blogger 'ikon' yang menyiarkan segala rakaman dan wajah-wajah kru KD Tun Razak di dalam laman blognya kerana terlalu ghairah ingin menunjukkan kepada rakyat Malaysia kononnya dialah blogger pertama yang diberi 'pengiktirafan' untuk menaiki KD Tun Razak.

Natijahnya siapa menanggung?

Anonymous said...

Siasat juga semua Tun, kata Dr Mahathir

Mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini mencadangkan sebarang siasatan audit berhubung kerugian dana awam semasa pemerintahan 22 tahunnya, mesti juga membabitkan siasatan ke atas semua mereka yang bergelar Tun, atau bekas perdana menteri.

"Bukan sahaja saya... semua Tun mesti diaudit. Begitu juga dengan anak-anak dan cucu-cicit mereka," bidas beliau semasa sidang akhbar selepas menerima kunjungan rombongan Majlis Bekas Wakil Rakyat Malaysia (MUBARAK) di Yayasan Kepimpinan Perdana di Putrajaya hari ini.

Dr Mahathir berkata demikian sebagai mengulas desakan pemimpin supremo DAP Lim Kit Siang yang menuntut audit dijalankan berhubung kerugian hampir RM100 bilion dana awam yang didakwa Lim berlaku sepanjang tempoh Mahathir menjadi perdana menteri.

Lim - dalam satu kenyataan 24 Februari lalu - berkata langkah itu perlu kerana pentadbiran sekarang "nampaknya seperti tidak mengambil sebarang pengajaran (daripada skandal lalu)".

Lim berkata, rakyat Malaysia terkejut dan marah dengan komen sinis Dr Mahathir (kanan) yang menjustifikasikan tindakan kerajaan menyelamatkan MAS yang mengakibatkan kerugian dana awam, atas alasan terdapat kes yang lebih teruk daripada itu selepas beliau (Dr Mahathir) bersara.

Lim menyifatkan alasan Dr Mahathir sebelum ini untuk menerangkan tindakan menyelamat MAS membabitkan RM1.8 bilion sewaktu pentadbirannya sebagai "logik sesat".

----------------------------

MAKNA nya SEMUA yang dapat TUN tu KUMPUL HARTA la kot,, tapi dah di AGIHkan pada ANAK BERANAK kaum keluarga....gitu ke?


Yang jadi menteri pun boleh rembat 250juta...takkan PM nak makan juta2 tak main la...padan muka org melayu kena kencing dgn mamak...

Anonymous said...

Kena sertakan evidence dia dalam bentuk quantitative tau, kalau pakai cakap je jangan nak harap boleh lulus PhD, dah jelas kangkung.

Anonymous said...

Kena sertakan evidence dia dalam bentuk quantitative tau, kalau pakai cakap je jangan nak harap boleh lulus PhD, dah jelas kangkung.

Servant of God said...

Ini ketua pusat kajian?

Statement berdasarkan kajian mana? Pungutan suara mana? Apakah dasar sampling? Sample besar mana? Soalan macam mana?

Perlu aku ulang ke? Setakat kenyataan macam ni lepasan darjah Satu pun boleh laa.

Wahai dzulkefly, aku tak tau ko punya bahan sokongan kat mana, tapi aku janji kat kau satu perkara: PAS jangan harap undi aku dan isteri aku.

Gi mampos laaa engko.

Servant of God said...

Anon February 29, 2012 4:36 PM,

Aahhh.. dah agak lama tak nampak bukti yang ini.

Bukti yang menyatakan walaupun pakatan rakyat kononnya untuk semua, sebenarnya ia cukup rasis. Tiada yang lebih rasis selain musibat2 nih.

Kalau tidak, kenapa asyik dinistakan perkataan "Mamak" tuh?

Tolak pakatan rakyat!

oRang kAmpong said...

GAP kita antar dr Zul tu pegi sekolah politik dulu.aku stuju sgt dgn fakta yg hang bg.kelemahan PAS yg paling ketara kerana hanya memandang sebelah mata pd undi melayu.xdak heran kita kata penyokong PAS sebenarnya 90% adalah bukan melayu.mereka sudah xdak layak memperjuangkan melayu dan islam.

Anonymous said...

BIARLAH ORANG BEBAL N TONGONG TINGGAL DALAM PAS.
YANG MERASA DIA CERDIK, PANDAI FIKIR, BAIK TINGGALKAN PAS.
SAYANGLAH UGAMA KAMU.
MEREKA SEDANG MENGHALA KA PLURALISMA UGAMA.
LAMA LAMA SEMUA BEBAS - SEX,LIWAT, BOHONG,FITNAH, JADI KAFIR............

Anonymous said...

betui tu, mereka yang menyokong Pas pun dah rasa depa bukan melayu. standard atau kelas depa dah tinggi, naik sedarjat lebih dari orang melayu. melayu caca marba depalah, kalau hangpa nak tau. kah kah kah. sapa yang teringin nak naik kelas, pi lah sokong pakatan. jadi melayu caca marba

Anonymous said...

songkok tinggi buat tuntutan palsu. bernilai 80ribu. hahahahahaha....

Anonymous said...

Saya suka pembangkang hari2 saya suka bangkang apa saja kerajaan buat saya bangkang, saya sangat suka jadi pembangkang, hobi saya ada bangkang, bangun tdor saya terus bangkang, yang paling saya suka bangkang ialah tol batu3 saya akan terus bangkang smpai smpai kerajaan tutup tol batu 3 , tol lain lantak lah, saya memang suka bangkang, tol batu3 memang menyusahkan saya hari2. Saya lah pembankang yang hebat.


Saya lah pembangkang dinegeri selangor...... Pru13 nnti kami akan bangkang lagi.

Anonymous said...

tu ler namanya "cakap2 politik"..satu serangan saraf je.

Tapi dikawasan2 kampong, mereka yakin sebenar2 yakin dan tu yg dihebahkan pada ahli2 UMNO atau penyokong2 UMNO..bahwa UMNO dah lingkup, UMNO dah abis!!!

Jom masuk PAS..ramai2 ler, UMNO dah tak der..

Tu ler kempen akar umbi PAS!!!

Anonymous said...

AnonymousFeb 29, 2012 12:28 AM

BUAT LAWAK.. Sebab mereka ini individu yg berlainan bukan macam 'cyber trompah PAS' yg makan gaji utk memaki dan memfitnah orang. Blog ni sapa2 pun boleh buat.... Artikel mcm serius tp sebenarnya taraf SPM je.

Anonymous said...

UNDI PAS DAPAT BAYAR TOL NAK DENGAR CERAMAH.
PI MAI PI MAI POKET DEPA PENUH, YG PI DGR CERAMAH DISOGOK DGN BARANG NAIK.
DAH TAU BARANG NAIK JIMATKAN BELANJA,
MASUK TABUNG PAS DAPAT APA?
JIHAD KEPALA BU_OH MASAK ASAM.
RETI2LAH PIKIAQ MELATU2 OI, JGN JADI BANGANG SAMPAI KE MATI.
UMNO = PEMIMPIN MEMBELA RAKYAT.
PAS = RAKYAT MEMBELA PEMIMPIN SAKAU.

Anonymous said...

Mari kita tengok sapa yang kenak di PRU ke 13!!!!!!!!!

Anonymous said...

AnonymousFeb 29, 2012 12:36 AM

Tak kerana nama TUN, aku mesti mati2 ingat cerita hal Nik Aziz dan anak menantunya hahahaha!

Fenomena said...

parti mana yg tipu melayu?? kah kah ! semua orang tau PAS tu cakap je melambung tinggi tp apa pun xda woi !! asyik kna main je oleh anjing2 PKR n DAP tu ... huahua !

Anonymous said...

banyak isap ice la mangkuk ni...halusinasi terlampau tinggi yg akan makan diri...

pejuang hamas...

Anonymous said...

Anonymous said...

Ya saya setuju!!! semua MELAYU patut bersatu di bawah PAS lupakan umno... pi jahanam... sampai bila lagi nak tipu melayu??????

February 29, 2012 4:04 PM
___________________________
betul sangat bro ni cakap...
aku setuju sangat2 bersatu dok bawah teloq PAS...
senang jadi hamba abdi PKR dan DAP...

tulis tak pakai otak...
pi jaga dulu jawatan timb.presiden bagi betul baru jaga kaum melayu...

otak mcm sampah...

pejuang hamas...

Anonymous said...

Anwar terbaik kalau jadi Perdana Menteri,rakyat malaysia semua akan jadi kaya raya.Dia pandai dapat pelaburan dari luar negara,mudah- mudahan tak terjual negara sudah lah.

Malang sungguh Malaysia ini dapat Perdana Menteri Tun Mahathir,hari ini kesian rakyat Malaysia menderita hingga ramai pendatang asing masuk Malaysia untuk bantu rakyat Malaysia yang dah serba kekurangan ini,semuanya di kebas oleh Tun Mahathir.

Aku ni pun sedang sedawa angin saja dah berhari hari tak makan.Duit tak ada di kebas Tun Mahathir.

Anon 4.36,kalau lah aku dapat jumpa kau kan bagus.KAU MELAYU HARAM JADAH!

special Request said...

GAP MOHON GAMBAR CLOSSAP CI PARASIT NO.2 Ni... kasi popolor sket la dia ni ...wa tak berapa kenal...

k
mcm khalid geleja sapa tarak kenal

Anonymous said...

tak menghairankan doktor tu berhalusinasi yg membuatkan macai2 pas beronani..hayal didunia ciptaan sendiri,

laungan umno berkubur,umno di kapankan,rakyat menolak umno sudah sebati dgn PR terutama si anuar yahudi sering sgt berhalusinasi.,hakikatnya rakyat sudah muak mendgr ceramah PR yg hanya tau mencaci pihak lawan dan gagal membentangkan sebarang hujah yg proaktif utk meningkatkn taraf kehidupan rakyat dan kemajuan negara..apa yg sering kedengaran hanya lah memburukan pihak lawan..iv saja lah yg mampu PR lakukan..

Hakikatnya rakyat telah menolak PR terbukti melalui kekalahan teruk PR di pilihan raya kecil yg lalu seperti di hanyakan oleh tuan punya blog diatas,pilihan raya negeri Sarawak yg lalu pn PR berhalusinasi terutama anuar yahudi yg mengumumkan PR menang sebelum keputusan rasmi dibuat,sungguh memalukan,memang begitulah parti yg hilang maruah dan tidak bermoral sudah tidak lagi memahami erti malu,

Anonymous said...

Buat pertama sekali orang melayu bersatu adalah pada tahun 1946an semasa penubuhan malayan union yang antara mahu merubah landskap politik malaya
1. melantik Pesuruhjaya tinggi British disetiap negeri di Tanah Melayu
2. membentuk bangsa malayan union
3. Promosi sumbangan kaum imigren
4. Dasar jus soli kewargnegaraan terbuka sehingga bilangan kaum melayu bertambah kecil dan menjadi minority
5. memaksa Sultan menandatangani surat perlantikan dan penubuhan malayan Union

Hari ini orang melayu berpecah kerana ramai dari mereka tidak memahami sejarah perjuangan bangsa melayu itu sendiri. Yg ada kepentingan dalam parti politik seperti PAS dan PKR. Saya tak percaya orang melayu berpihak kepada DAP. Bial orang melayu berpecah ini juga diibaratkan sebagai agama islam tidak bersatu. Kebijaksanaan orang melayu bercakap dan berpidato mengajak mereka kepada keruntuhan bangsa sendiri. lihat bangsa cina mana ada dia mahu menjatuhkan bangsa nya sendiri. They unite when and where coem the right time.

Anonymous said...

wihuwihu hahaha kutujukan pd pejuang ramas..kes tuntutan palsu apa cerita. majlis urusan kerja takdak tapi claim duit. hahahaha macam mana nak kira tu. tipu org kg ka atau tipu duit kerajaan....hahahaha yeeehaaaa...

Anonymous said...

Ingat PAS ingat Mat Sabu..
Ingat Mat Sabu ingat Anwar Aljuburi..

Mat Sabu = Anwar = Kaki Kelentong = Kaki Pompuan

melayuangkat said...

Saya orang Melayu, saya TETAP sokong UMNO..

Anonymous said...

Puak2 bodo PR ni siang malam sibuk dgn forum dan debat..apa punya bodoh dan pemalas.. itukah tgwjn dan amanah sbg wakil kepada rakyat??

dgn air liur memutar belit rakyat adakah mampu mengubah kemiskinan?
mampu mengubah dasar kepada negara yg makmur dan sejahtera beragama?

pencacai2 bodoh..malu lah weii pemimpin korang ni bodoh dan memperbodohkan rakyat..asyik2 debat..cabar debat..forum buang masa..

skrg buat kerjalah!!

Anonymous said...

PRK SEBELUM2-ini BUKTI BN BERJAYA MENGembaliKAN MARUAHNYA YG HILANG SELEPAS PRU13....

kpd otoi2 pas bangang atau pencacai2 Hingusan...'

korang pi tanya Nuar al- Amin (gelaran ni diberikan krn terbukti beliau ......)

BESAR KMUNGKINAN.. ''...ERR...KITA SENGAJA BUAT2 Kalah supaya Najib cepat2 Buat PRU ..''

Anonymous said...

hahahahahaha, satu pandangan drp dr. zul yang terang2 tak berpijak di bumi nyata.

Anonymous said...

apa bende yg ceredik sangat dgn zul ahmad nie...

idea dia la ya yg kata, boleh lantik naib presiden pas org kapir...ekekeke

terbahak sangat nakkan undi org cina, sampai sedia menerima cina kapir sebagai ketua...

tu yg tun mahadir sindir, kalau dah boleh lantik cina jadi kapir, baik lantik kit siang jadi presiden pas...ekekeke

nampak sangat keintelektualan tun mengatasi segala2nya, satu pandangan yg cukup kedepan...

tapi puak2 biol dlm pas ni yg dah mmg berotak longkang main angguk je apa yg di katakan zul ahmad ni...

almaklum la dr yg bagi pandangan... seme main pakat angguk jee...

tapi puak2 pas tak tau dr ni jenis dr sakit jiwa...hehehehe

musangka said...

Betui berbenor kata2mu itu Dr Zul, UMNO kini terpinga-ternganga kalut meraba talian hayat.....

Mmuuaahhahahahaha.......!!!

Anonymous said...

kalau org sudah nak kalah dia akan kata dia kuat dan bolih menanag sedangkan dia sudah lemah begitu lah keadaan nya kepad parti zulkefli ahmad yang mana kita lihat sekarang terlalu lemah dan lesu tiada apa yg patut dibanggakan apa lagi dengan parti yg dia sertai tiada langsung memberi kesejetraan kepada rakyat menyusahkan ada lah.

Anonymous said...

sokong UMNO.. dulu dan kini... matlamat jelas. Bukan macam PAS dan PKR..kong wali kong trompah..

Anonymous said...

Whatever pendapat..hanya Melayu yang bodoh saja tidak menyokong melayu.

Di Universiti Malaya,minggu lepas berduyun pelajar cina mendaftar perngundi di Pejabat Pos, kebetulan saya disitu. Yang membawa mereka berduyun adalah wakil DAP.

Orang Melayu tidak ada, yang dok berarak tepi jalan pun orang melayu yang mungkin tak mengundi pun.

Alhamdulillah saya disekolahkan oleh orang tua saya disekolah Cian di Taiping. maka saya faham apa yang mereka bualkan.

ini ayat seorang dari mereka, kebetulan seorang perempuan bertudung labuh lalu didepan mereka. Situdung labuh ini membawa haraka.Saya rasa beliau pelaja Akademi Islam. Maka dia duduk dan bawa. Dengan penuh semangat mereka mengutuk Najib, mengutuk Rosmah, sedangkan terkeluar dari begnya kebetulan terjatuh, kupon subsidi buku pemberian kerajaan.Maka beliau kata kerajaan bagi kita sapu, undi sorry.

Maka sengih lah si CIAN DAP sebelah ni kebetulan nombor mereka belum samapai. maka cina tersebut bercakap dalam bahasa CINA.berikut kata mereka

"Bodoh betul orang Melayu ni tak sokong melayu,sudahlah dalam kelas pun bodoh, lecturer pulak ramai yang bodoh, kalau pakai macam ni nak kerja ape ya?" disambut gelak ketawa mereka.

Pelajar tudung labuh tadi tesengih.tak faham apa. teling asaya mula panas.

Ketua mereka kata

" Kita pastikan 100 peratus CIAN undi DAP, tolong pujuk rakan INDIA sokong DAP sebab ramai india sokong BN, Kita mesti bermuka-muka dengan PKR,sebab ANWAR IBRAHIM tu bukan boleh percaya, kita mesti berlakon" disambut gelak ketawa.

sahut sorang lagi

" Saya tetap benci manusia yang bernama melayu sejak dulu dan selamanya" gelak lagi

Nombor saya dipanggil saya bangun. tapi hati saya sudah panas. maka saya cakap dengan CIAN tersebut dalam bahasa inggeris

"MIND YOUR WORD< YOU THINK I DONT UNDERSTANG WHAT YOU ARE TALKING ABOUT" terkejut beruk mereka.

Saya geram dan rasa saya hendak tumbuk saya baruah CIAN DAP ni, saya cakap "langkah mayat aku dulu sebelum kamu boleh ramapas MALAYSIA ini"

Saya sangat panas, dan saya kata kepada pelajar tudung labuh yang dok tersengih tu dalam bahasa melayu

" KAMU TUNGGU LAH KUNCU DAP NI SEMBELIH KAMU DAN CUCUC CICIT KAMU"

saya berlalu.

Maka wahai melayu yang bodoh yang menentang kerjaan dan sokong pas apkr dan DAP ni, kalau kamu sayang tanahair kamu..kamu fikir lah... jangan anak cucu cicit kamu jadi macam melayu singapura, melayu thailand, macam Palestin sudah lah..

Anonymous said...

Minta maaf. Yg aku nmpk skrg pas dan pkr akan kalah teruk pru akan dtg. Itu sentimen yg jelas skrg ini.
Sekian

anti dap said...

Mmg benar. Sy juga fasih berbahasa mandarin dan faham dialek hakka. Saya pun pernah mengalami kisah spt di atas. Hampir sama saja intipatinya.
Kpd umat muslimin di luar sana. Smg anda sedar. Jgnlah bertindak bodoh sombong dan ego kerana politik. JGN SESEKALI PERCAYA PADA DAP. ingatlah anak cucu kita di kemudian hari.
Dan saya amat kecewa kerana umat Islam Pas dan Pkr sanggup jadi talibarut Dap. Parti kafir harbi yg sepatutnya mereka trntang hbs2an!

Anonymous said...

dr zul ni perasan dia pandai sangat untuk memperbodohkan orang melayu supaya sokong karpal,lim kit siang,guan eng jadi perdana menteri kat malaysia........dia ni pure secular tapi bertopengkan kopiah,serban dan janggut berserabai.Dia ni berangan nak jadi menteri kalu pembangkang menang......

pukimaq said...

Orang cerdik memang ramai.Orang suka bontot pun ramai.

Anonymous said...

Zulkifli Ahmad is a stupid Malay that I ever seen, sanggup pecah belahkan Melayu demi kepentingan Cina DAPig!
Very bodoh as mungkin sudah termakan DAPig's makanan yg tak halal.

Chong Abdullah

Anonymous said...

kenyataan yang tidak masuk akal..ade ustaz kat sekolah aku bgtau lebih baik berkawan dengan org DAP drpd berkawan dengan org UMNO sbb DAP lebih baik..gile pny ustaz(taksub DAP)..