Wednesday, March 21, 2012

LAPORAN SPRM : APA SUDAH JADI DENGAN KES INI ?

FAKTA KES.

anuar shaari telah membuat laporan SPRM terhadap azmin ali,shamsidar taharin dan ahli keluarga mereka pada 18 november 2009. laporan dibuat berdasarkan 'kemampuan azmin ali' memperolehi saham bernilai jutaan ringgit.

bekas ketua polis negara juga mengesahkan bahawa laporan itu sesuai disiasat oleh SPRM.

saham yang meragukan itu juga dimiliki oleh shamsidar taharin dan keluarganya.

azmin ali pada waktu itu ( 1992) hanya bertugas sebagai setiausaha sulit anwar sahaja. pada pengamatan kami sekitar tahun 1992 gaji seorang setiausaha sulit sekadar berlegar pada tangga gaji RM2000 sahaja.

laporan SPRM yang dibuat oleh anuar shaari adalah kerana meragui 'kemampuan azmin ali' memperolehi saham bernilai jutaan ringgit. adakah anwar ibrahim terlibat dalam pemilikan saham luar biasa azmin ali pada tahun 1992 ?

saksikan sendiri jumlah pemilikan saham azmin ali seperti yang dinyatakan di bawah.
foto 1. nama shamsidar, jumlah saham 100 ribu ( RM 283,080.00)
foto 2.belian saham oleh shamsidar (RM250 ribu)
foto 3. jumlah saham pembelian shamsidar.( RM50,856.98).
foto 4. jumlah pelaboran azmin ali (RM50,491.95).
foto 5.slip saham azmin ali berjumlah (RM250,000)
foto 6.slip bank akaun milik azmin ali.. (tarikh 23/3/1992) berjumlah RM173 ribu.

pada ketika ini, anwar ibrahim merupakan menteri kewangan merangkap pengerusi jawatankuasa kabinet mengenai keutuhan pengurusan kerajaan yang mana BPR (badan pencegah rasuah) juga menjadi sekretariat utamanya.

jika SPRM begitu tangkas (dalam masa 3 bulan) menyelesaikan isu NFC, mengapa dan kenapa laporan yang dilakukan oleh anuar shaari ini ( sejak november 2009) masih tidak kelihatan keputusannya ?

apa pula pandangan menteri JPM ( SPRM di bawah bidang kuasanya) tentang kesenyapan luar biasa dalam kes yang melibatkan azmin ali ( sebut anwar ibrahim ).

mohon jawapan.

22 comments:

Anonymous said...

Q. BERANIkah mrk(speram) atau pulis amek tindakan atas puak2 AnuGAY, ASSmin, amBABIga, DAPigs & amPAS???

A. So far nampak gayanye...TAK BERANI a.k.a. TAKUT!!!

Anonymous said...

apehhhhh......

sbb tu anwar nak cipap samsidar boleh dapat anytime bro...

pentik je jari, terlari2 anak si samsidar ke tivoli villa....

bila dah kene batang baggali, batang kenit ampang dilupakan.... ekekeke....

celaka punya anwar, dulu bukan main alim lagi binatang ni semua org panggil pak sheikhh...

ropa2nya musang berbulu ayam....

Anonymous said...

Syabas GAP! we support u!

-ABU (Aku Budak UMNO)

Anonymous said...

BETUL GAK..

TAKKAN NAK DIAMKAN JE..

Anonymous said...

jangan katakan kesi nie je ... rompakan pelombong PASIR di selanagor pun dilihat aje...nape tak SPRM tak masuk bukan harta rakyat..di selewengkan..Ada sesiapa above the LAW ke sampai kecut teloq.Kes pasir tu bukan duit parti atau mak bapak dia punya ..ia adalah harta rakyat..bole ke menerima je pandangan SELCAT ..

Langsi said...

Kes GaniEmpatTahil; MusangHasam; TengkuGoh; JoeHari Baharom;

Kes NFC - National FeedTheLord
Kes PKFZ; PERWAJA; BMF; Motif Altantuya dibunuh dan byk lagi... nko taknak tanye ke?????

Ape la BaNgang bebeno GAP dan puak2 UMNgOk Be-eNd ni....

Anonymous said...

wowwwww.....byk gile..bru tau...bak mai sikit duit haram tu azmin...hang punya jubur anuwar da tibai...shamsidar bini hang pun anuwar tibai smpai dpt ank(luar nikah)...bak la sikit...azwan pun hang bgi...tkkn aku,hang buat tk tau...kwan lama hang jugak...duit haram..bkn depa tau...stiap 2 mingu skli anuwar bgi hang dn shamsidar duit ribu2...

Anonymous said...

Amboi! Banyaknya wang sebagai seorang pekerja PKR dengan anwar. Hairan sekali bagaimana azmin boleh mencangkau sebanyak wang itu sedangkan orang pekerja biasa habis bulan habis gaji. Tentu tak boleh dipercayai orang-orang politik PKR ni.

LU LANGSI LU MATI said...

WOI LANGSI..

NAK SPIN PULAK? KO BAGI LE BUKTI UTK TANGKIS TUDUHAN GAP NIH..

GAP BUAT NI DAH BETUL DAH..ADA DOKUMEN. KO PUNYA HUJAH DGN BUKTI MANA?

KALAU TAKDE BUKTI NAK DEFEND, SO SAMA GAK LE PEMIMPIN KORANG JENIS PELAHAP HAK RAKYAT.

JADI KO LE YANG BANGANG..

Anonymous said...

budak pkr mana dia ni ...aku upah. hang kasi taruk steam roll punya komen ..hang bagi balik duit aku .

kalu xreti depend aku hang berentila keja.. ada ramai lagi nak keja ni..

psywar la bongok. psywar PSYWAR ..
BUKAN PSY'BLANK' la mangkukkk

lu udah blank.. amik 5(tmpat biasa or tunggu bank in k)dah bla.. berambus..

Anonymous said...

akhirnya, ade juga yg bangkitkan persoalan2 dalam benak aku yg tak terjawap sejak dulu..azmin dgn ferrarinya..huhu..

tolong sprm, bukti ape lagi yg engko ndak nak dakwa si azmin ni?

Anonymous said...

daa xda keja lain mongoi punya budakk

oiii musang bjanggutt hang nasihat la kmbing ni

dulo ada komando melayu dia buleh trace budaak cikgu sekolah, pakai kancil lg..

tungu la dia mai..

Anonymous said...

Ini juga lah yang aku tertanya-tanya dari dulu dan sering juga ku persoalkan dalam blog ini. Bagaimana Azmin boleh jadi begitu kaya hanay sebagai setiausaha politik.

Ini yang membuatkan aku mahu aje percaya yang Umi Hafilda katakan.

Anonymous said...

lu Lee a pi luluk liam liam

lu manyak undi lew aa pii lu betray umno..lu betray olang. yg kasi lu punya latok ic biru..

Anonymous said...

layarilah laman portal web berita terkini DAN PERCUMA www.freemalaysiakini2.com

Anonymous said...

Puak2 UMNO nie Shahrizat rilek je 250 juta. bekas menteri UMNO dah keluar paper salah laku duit PKFZ.ish3!! Standard la sejuta dua je Azmin Ali dapat. Main sahamkan?! memang la cepat kaye!! cube korang PANDAI main saham, jangan BODOH xtau maen saham memang la jatuh terok!!

Anonymous said...

EH? SAHAM TU BUKAN UNSUR2 JUDI KE?
HMMMM..INTERESTING..

Anonymous said...

KALAU MAIN SAHAM PUN...MODALNYA DARI MANA BRO?

rezqeen hill said...

Salam GAP, mohon share artikel

anti bohmau said...

bila kes melibatkan pemimpin2 kerajaan, cepat benar tindakan diambil tp bila berlaku dikalangan pembangkang, pihak berkenaan boleh buat2 tak nampak, pekak & tuli!

benda ni berleluasa semasa nwar jd menteri kewangan lagi! masa tu brapa banyak dia bahagi2kan saham kpd kaum kerabatnya????

Anonymous said...

aper2 berkenaan PEMBANGKANG semua senyap..maner2 kes yg ader kaitan dgn KERAJAAN..cepat ajer kes di selesaikan..
SPRM tue sendiri patut di siasat..

Anonymous said...

SPRM TIDUR ATAU PEJAM SEBELAH MATA BILA KES BEGINI DIUNGKIT. AKU BOLIH AGAK PEMBANGKANG YG BUAT KERJA DLM SPRM NI MANA DIA NAK SEGERAKAN KES2 BEGIINI, BANYAKLAH PULAK ALASAN NAK BAGI BIAR ORANG AWAM JEMU MENUNGGU DAN NANTI KERAJAAN DAN KETUA SPRM PULAK YG DISALAHKAN.