IKLAN BERBAYAR

Thursday, April 12, 2012

AKHLAK AHLI PARLIMEN PAKATAN SEMAKIN LOW CLASS !

 kualiti ahli parlimen pakatan semakin teruk jatuh merudum.

akhlak dan kualiti mereka tidak setara dengan pangkat yang mereka pegang.

sejak 4 tahun ini kualiti pembangkang pakatan berada dalam tahap paling low class.

mereka gagal dalam memanifestasikan wajah bayangan pimpinan negara yang baik. jika dalam parlimen hujahan mereka tampak semakin longlai, kini insiden perangai hodoh pembangkang terbawak-bawak pula sewaktu pertabalan YDPA ke 14 semalam.

cuba anda baca artikel AIDC


 Sejarah kerana bukan sahaja ia merupakan pertabalan pertama yang berlangsung di Istana Negara baru, tetapi juga kerana perlantikan baginda sebagai YDPA untuk kali kedua setelah berkhidmat sebagai YDPA yang ke-5 dari 1970 hingga 1975. 

Upacara gilang gemilang dan penuh istiadat ini merupakan suatu upacara yang sungguh istimewa kerana ia melambangkan kedaulatan negara kita sebagai sebuah negara yang merdeka serta mempunyai seorang Ketua Utama Negara selaras dengan Perlembagaan Persekutuan.

 Saya bertuah kerana terpilih menyertai pasukan perubatan yang beroperasi semasa istiadat pertabalan berlangsung yang bertujuan memberikan khidmat perubatan kecemasan bagi YDPA serta dif-dif kehormat dan para tetamu baginda sepanjang istiadat berlangsung. 

Kami melaksanakan persiapan yang rapi serta rumit bagi memastikan istiadat pertabalan Seri Paduka Baginda berdua akan berjalan dengan lancar tanpa sebarang insiden perubatan. Untuk makluman semua, setiap majlis yang melibatkan YDPA akan diberikan perlindungan perubatan. 

Kemahiran kami yang beroperasi secara discreet atau ‘sir’ ini hinggakan pihak luar serta orang awam tidak langsung dapat menghidu sebarang insiden perubatan yang berlaku di istana. 

Seawal jam 6.30 pagi, pasukan perubatan telah tiba di istana dan set up klinik-klinik di tempat-tempat strategik dan tersembunyi. Petugas-petugas perubatan yang berpakaian mengikut protokol istana sudahpun mengambil posisi masing-masing. 

 Saya beruntung kerana di tempatkan di dalam Balairong Seri. Ini memberikan saya peluang keemasan untuk menyaksikan istiadat pertabalan Tuanku dengan mata kepala saya sendiri, merasai suasana dan atmosfera pertabalan yang cukup penuh dengan adat istiadat serta protokol yang bukan semua orang dapat merasainya. Saya duduk bersama dengan para dif-dif kehormat di belakang saf-saf kedutaan negara asing.

 Duduk di sebelah saya adalah Professor Datuk Dr. Firdaus Abdullah, bekas Timbalan Naib Canselor, Universiti Malaya, TNC saya semasa saya masih seorang mahasiswa Universiti Malaya. Saya menyapa beliau dan beliau cukup berbangga kerana ‘murid’nya kini adalah merupakan seorang doktor yang duduk sebaris dengan beliau kini. 

Malangnya, suasana istana yang murni dicemari dengan perlakuan beberapa orang yang sepatutnya menunjukkan satu contoh tauladan yang baik kepada rakyat Malaysia.

 Di belakang saya, suasana cukup bising dengan hilaian ketawa dan apabila saya menoleh ke belakang, rupa-rupanya, ada beberapa ahli parlimen pembangkang yang duduk di belakang saya.

 Antara yang saya kenal adalah Azmin Ali, Timbalan Presiden PKR dan isterinya Shamsidar Taharin, Tian Chua Naib Presiden PKR, Dr Siti Mariah Mahmud PAS serta beberapa orang lain yang saya tidak kenal nama mereka.

 Nurul Izzah Anwar, Khalid Samad dan Loh Gwoh Burne duduk jauh sedikit dari mereka. YB Kamalanathan Ahli Parlimen BN dari Hulu Selangor duduk di belakang mereka ini. Saya amat terkejut dan kecewa apabila melihat mereka mempersendakan serta mengejek-ejek pemimpin negara seawal dari kemasukan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

 Ada hilaian ketawa dan bermula dari situ saya mendengar apa yang mereka perkatakan. Apabila majlis mengumumkan kemasukan Perdana Menteri Dato’ Sri Najib Tun Razak ke dalam Balairong, mereka cukup berat hati hendak bangun berdiri. 

Sambil ketawa dan mengejek-ejek, saya mendengar Azmin Ali berkata, “bangun untuk Rosmah, Perdana Menteri Wanita Pertama Malaysia.” Tian Chua menyampuk sama dan menyebut-nyebut “Menteri Wanita” dan hilaian tawa berterusan. Saya sangka ejekan-ejekan ini hanyalah untuk pemimpin politik sahaja, maklumlah mereka ini (pembangkang) memanglah seteru politik bagi PM. 

Saya boleh terima, kerana memang mereka saban hari pun berceramah mengejek dan menghina PM. Alangkah terkejutnya saya ejekan dan gurauan mereka itu berterusan kepada TYT Negeri Melaka dan seterusnya kepada bentuk fizikal beberapa Sultan dan 
Raja yang masuk secara teratur ke dalam balairong Seri. 

 Menerusi TV plasma yang ditempatkan, mereka dapat melihat setiap Sultan masuk ke dalam Balairong. Seolah-olah seperti kanak-kanak di sekolah, mereka mentertawakan penampilan dan fizikal beberapa Sultan. 

Saya tidak tergamak hendak menulis di sini kerana ia sama seperti menghina baginda semua. Apabila Sultan Selangor masuk, Azmin yang paling kuat ketawa dan berperangai kebudak-budakan memanggil Tian Chua dan berkata, “Tangan jangan masuk poket….nanti dia marah.” Semua mereka ketawa termasuk Dr Siti Mariah Mahmud sambil Tian Chua terus memasukkan tangannya ke dalam poket seluarnya seolah-olah memberi isyarat, “i don’t care“. 

 Kemasukan Sultan Perak juga mencetuskan kata-kata biadap yang seterusnya mencetuskan deraian tawa mereka. Hanya kemasukan Sultan Kelantan sahaja yang mereka puji dengan mengatakan, “Wah! Laju tuanku masuk. Segak dan tampan. Nik Aziz tak boleh kejar” sambil Khalid Samad senyum dengan bangga.

 Saya cukup hairan. Mereka semua ini adalah sultan-sultan kita. Pegawai-pegawai kedutaan asing duduk dengan tertib tanpa bersuara dan jika perlu bercakap hanya berbisik sesama mereka. 

Begitu menghormati protokol dan adat istiadat. Tetapi, pemimpin pembangkang ini yang merupakan rakyat Malaysia dan bercita-cita besar memimpin negara satu hari nanti, bersikap biadap kepada Raja-raja Melayu. Sebagai Ahli Parlimen dan ADUN yang mengaku taat setia kepada Raja, sewajarnya perangai seperti ini dihindarkan. 

 Saya dapat melihat para hulubalang istana yang berdiri di tepi balairong bersebelahan mereka cukup terganggu dengan gelagat biadap kumpulan pemimpin pembangkang ini. Jika negara ini tiada undang-undang, ada kemungkinan lembing yang mereka pegang dirodok kepada mereka-mereka yang biadap ini. Suasana kurang manis ini berterusan sehinggalah majlis bermula dengan rasminya dengan kemasukan Seri Paduka Baginda berdua ke Balairong Seri. 

Mujurlah selepas dari itu, majlis berlangsung dengan aman dan tenteram. Tidak semua pemimpin pembangkang yang berperangai sedemikian. Ahli Parlimen Kepong Dr Tan Seng Giaw misalannya, kelihatan cukup tertib, berdiam diri dan tidak menyertai gurauan-gurauan mereka yang lain malah tidak senyum pun mendengar kata-kata rakan-rakannya. 

Sikap dan tingkah lakunya di dalam balairong adalah terpuji. Nasihat saya kepada Azmin Ali, Tian Chua dan angkatannya, jika menghadiri majlis rasmi, berperangailah sebagai manusia yang bertamadun. 

Janganlah terbawa dengan sikap murahan jalanan anda ke istana. Lihatlah di sekeling sebelum berkata-kata kerana apa yang dipertuturkan mencerminkan sikap dan jiwa anda. Sebagai rakyat, tunjukkanlah kesetiaan dan rasa hormat anda kepada Raja selaku tonggak negara. 

 Perkara ini tidak perlu saya nasihatkan pun sepatutnya kerana ia perkara asas yang sudah pun termaktub di dalam Rukunegara yang kanak-kanak sekolah pun arif tentangnya. Semoga Allah SWT panjangkan umur Tuanku dan kekal negara aman dan Islam terus terbela di bawah payungan Tuanku. Daulat Tuanku.


67 comments:

Anonymous said...

Ayah kencing berdiri... Anak kencing berlari. Itu sebab aku dah tak sokong PAS dan yang sama waktu dengan mereka. Ingat set-set ini boleh menjadi contoh tapi .......

aboudiabydoo said...

Jangan tak tau GAP. Selain babi-babi nakHare ni, Nurul Izzah anak penjenayah jubor pun turut sama berperangai macam manusia tak ada keturunan, biadap tak boleh diajar.

baca sini bros:-

Nurul Izzah macam budak-budak! Ahli Parlimen Lembah Pantai biadap, bebal dan tidak matang semasa Istiadat Pertabalan YDP Agung

kalau lah puak-puak bangsat ni diberi kemenangan jadi Kerajaan Malaysia, memang tak akan aman nya Malaysia ini. Kalau macam ini sikap mereka pada Sultan, berapa lama Melayu yang masih ada jati diri Melayunya boleh tahan?

Bodoh punya Pakatan. Ada negara elok aman, provokasi begini. memang taktik Yahudi.

To Live Again said...

Itu jer la modal diaorg GAP..Najib altantuya,Rosmah SUAMI Najib,Rosmah puaka dll..

Itu jerla modal diaorg nk rosakkan kredibiliti najib di depan rakyat..

Sejak dulu kala lagi gelar menggelar dh jd MAKANAN diaorg..MAHAFIRAUN,al-juburi,dolah jaga babi dll.setakat 2 jer la IQ diaorg GAP..

Anonymous said...

Assmin mmg SiTanggang n Si Tonggeng moden, jadi pasal menderhaka dah jadi darah daging dia...

Tian Chua , apek cibai yg pernah langgar lari pemuda Melayu n brperangai spt binatang yg suke menggigit ..

YB2 pembangkang mmg majoritinya jenis SHIT ...

Kalo di takdirkn mrk yg SHIT ini mnguasai pemerintahan negara, jadi negara KOBOI la Malaysia nnt.. undang2 ditangan mrk, suke hati mrkla nak jatohkn hukuman...

Kah kah kahak kahak kahak haktuiiii

Anonymous said...

macam biasa walaupun artikel ini ditulis oelh org bkn politik yg benar2 hadir dan menjadi saksi kepada perlakuan monyet YB2 pembangkang tersebut UMNO jugaklah akan dituduh membawa fitnah dan buat cerita dgn kejadian tersebut.smua salah umno.....tulah modal pembangkan

Anonymous said...

laa...inghat ada bersekedudukan atau songlap duit rakyat..x minatlah. cari isu besar sikit.

Anonymous said...

anjing bangsat pembangkang ni semua mana adab...

dah sultan punya kuasa pun mereka nak hapuskan...

tentu la tak kan ada sikap hormat kat sultan...

azmin ali pun hanya pendatang bangsat yg diberi hak menetap kat malaysia...

kalau lee kuan u confirm azmin ali kena sembah masa barua tua komunis tu lalu depan mata...

pejuang hamas...

n9_maskman72 said...

azmin ali mmg tkda akhlk pnya org...klau ada dh tntu2 dia akn prthankn istri dia drpda tdhan yg kuat brlegar skg ni....apa nk hran...mmg kluarga PKR dri Presiden smpailh yg ke bwah....mmg tkda akhlk....

Anonymous said...

Huh beruk-beruk ni bawak dekat mana-mana pun memang perangai macam tu....BIADAP sungguh....ingat pergi majlis anugerah artis ke....dah terbiasa kutuk orang...buatlah macamana pun nak kutuk orang....mulut macam bapok siam...tak reti duduk diam....

Halau keluar sahaja orang-orang buat kacau majlis orang ni....tak malu ke?...

Anonymous said...

Geng Pakatan kan perangai serupa BABI dalam Kandang..so nak heran aper sangat.

Anonymous said...

Mereka bukan pemimpin tapi berok berok negara!! akibat gilakan kuasa mereka sengaja mau sakitkan hati orang lain.....banggakah kamu wahai penyokong PR ?

Anonymous said...

MEREKA NI KENA HANTAR BELAJAR KAT SEKOLAH TADIKA BALIK.

Anonymous said...

Salam Bro... Dah dasar binatang yang bernama beruk, monyet dan seumpamanya dengannya, mereka ini seperti kera kena belacan...yang pasti setiap perbuatan beruk-beruk ini ada dirakam oleh cctv didalam Istana...kita tunggu pendedahan dan tindakan Istana selanjutnya..kalau boleh gugurkan kerakyatan mereka...dan kalau boleh hantar sesalinan CCTV kepada kesemua Sultan. Sultan yang melantik mereka, inikah balasannya.. tak sedar diriii..

Tukang Komen said...

Pemimpin melayu tidak kira dari pembangkang mahupun kerajaan sepatutnya menjadi contoh dan teladan kepada rakan bukan melayu. Inilah gulungan jika menjadi kerajaan bakal menghancurkan negara.
Jika bukan melayu tidak menghormati institusi kesultanan yg menjadi identiti bangsa melayu,akan timbul kegelisahan dan retaknya kedamaian antara kaum. Sikap kurang ajar ini wajib di 'ajar' dengan keras.

Anonymous said...

Dia org memang sah perangai mcm monyet dan kera kena belacan. Mcm ni ke sebagai pemimpin yg kononnya nak bawa negara kalau mereka menang, nak je aku tgk Nat Geo muka bangang otak monyet ni.

Anonymous said...

Kalau kejadian ini tidk benar.. Azmin sila beri penjelasan.. sila saman Dr Rahman Kadir... tapi ingat saksi ramai tuh...

Anak Lenggong said...

Apa nak dihairankan sebab ini adalah realiti sebenarnya akhlak pemimpin pembangkang..tak kiranya daripada PKR atau PAS..diluaran sahaja menunjukkan mereka tu baik tetapi perangai sebenarnya lebih buruk daripada anjing (anjing pun tau menghormati tuannya).

Cuba ramalkan apa yang bakal terjadi didalam perhimpunan bersih 3.0 nanti..toleh kembali disetiap perhimpunan yang mereka lakukan adakah pernah dibuat didalam keadaan aman. lihat sahaja sewaktu perhimpunan di perkarangan Mahkamah Jln Duta ..setelah dipersetujui bersama dengan pihak Polis..si azmin ali menafikannya.

Semalam pula dimajlis rasmi negara yang dihadiri oleh semua ketua negeri..diplomat asing serta wakil daripada kerajaan luar negara..puak sial ni tak pernah nak menghormati orang lain..adakah mereka akan menghormati arahan menteri amaran tu..jauh panggang daripada api..

Nak percayakan kepada sisial Azmin jangan harap laa..disebabkan tamakkan kuasa dan kekayaan..bini sendiri pun dia sanggup kongsi dan mak serta keluarga dibuang..inikan pula nak menghormati orang..fikir2..kan laa..

Bujang Tua said...

"Izinkan patek penggal kepala2 pecacai keturunan raja sang hanuman itu, Tuanku!"

Tak bersyukur dimana bumi dipijak, tak kenal mana langit dijunjung!

Anonymous said...

Macam mana aklak pemimpin mereka iaitu Anwar Ibrahim begitulah aklak pemimpin dfi bawahnya..

Anonymous said...

monyet masuk istana, mmg mcm tu la..takde adab..

tp aku tak salahkan diorg..sebab, tanpa undi rakyat PRU lepas, diorg takde kat situ..

aku salahkan rakyat yg mudah tertipu ketika PRU lepas..

tp nak salahkan rakyat pun susah, sbb diorg pilih PR bukan sbb sokong PR, tp sbb tension ngan BN zaman TOK DOL dulu..

SO suma salah TOK DOL..die ni penyebab BN jatuh, undi beralih kpd monyet2 ni..

ANTI - TOK DOL..

Anonymous said...

Azmin and the Gang tu semuanya HAPRAK tak makan NASIHAT my HONEST OPINION AND SUGGESTION NEVER...NEVER...INVITE THOSE BASTARDS TO ANY OFFICIAL FUNCTION...MEREKA TU SEMUANYA BUKAN YANG BERHORMAT but YB stands for YANG BASTARD.

Anonymous said...

bila monyet,berok & babi di lantik menjadi pemimpin, maka walaupun bertopengkan muka manusia,sikap & tabiat haiwan liar itu tetap terpancar jua....walau dalam apa jua function sekali pun....
low class opposition leader...except Dr Tan Seng Giaw....gua respect lu!!!

Anonymous said...

fackatan haram ni low dlm segala-galanya, kecuali dlm satu perkara je depa handal..he he!

Anonymous said...

Kalau Bos kencing berdiri anak buah kencing bersepah...kalau akhlak bos macam gitu, akhlak anak buah memang macam gini.

Mat13 said...

Laaa korang takkan tak tahu Azmin Ali....dengan emaknya dia boleh derhaka ni kan dengan orang lain...harap-harap dengan Allah tak le......nauzubillah....mungkin PAS boleh nasihatkan dia....huhuhu

RH said...

Azmin Ali telah meletakkan tarafnya di tapak kaki. Itulah akibatnya berkawan dgn golongan yg tidak siuman.

Anonymous said...

hanya kerana nak bela anwar, semua orang jadi kurang ajar. kalau tin chua toksah kiralah, kafir mana ada adab sopan? depa ni rasa depa pandai dan perasan rakyat semua suka kat depa. sedar diri dulu, siapa suka pemimpin yang jual bini? nurul izah tak payah kiralah, kelupuq rata nak bagi jawatan kat bapa dia, supaya bapa dia terus menerojoh.

Anonymous said...

Bertapa bangsatnya diorang ni....taraf ANJING!!!

Anonymous said...

Apa lagi yang nak di kata... nasi sudah menjadi bubur

menang sorak kampung tergadai

melayu akan menjadi pelarian di tanah sendiri

atau nanti melayu tidak mahu lagi mengaku melayu dan bangga mengaku yang meraka bukan bangsa melayu

melayu anda merosakkan bangsa anda sendiri

anak2 akan menangis kerana masa tu tidak apa yang boleh di buat lagi...

Anonymous said...

Azmin Ali, Tian Chua berguru dengan Anwar Ibrahim. Mereka tu semua binatang bukan manusia.

Saya berdoa seluruh Adun dan Ahli Parlimen Pakatan Rakyat akan tersungkur di PRU 13 nanti. Ya Allah kabulkanlah.

rakab said...

Wajib disamak tempat duduk manusia khinzir tu [siluman] !

Najis mughallazah !!

JAHANAM PAKATAN RAKYAT !!

Anonymous said...

Kalau la aku berkuasa atau ada kuasa atau ada daulat...jahanam dah kimak2 ni semua. Apa yg boleh aku akan mamposkan diorg dengan undi. HIDUP MELAYU...HIDUP KETUANAN MELAYU...HIDUP RAJA-RAJA MELAYU..HIDUP UMNO

Anonymous said...

gerakan melayu berdaulat said..


TOLONG AMBIK TINDAKAN TEGAS PADA PENGKHIANAT TAK BERADAP NIE..

KASI HUKUM BUNUH TERUS..

SIAL DAN BANGSAT SUNGGUH..

MARAH SUNGGUH AKU DGN HARAM JADAH NIE...

PTUIH...

Anonymous said...

Puak2 kimak haram jadah ni patut dihumban ke kandang babi aje. Mana saja pergi sentiasa buat perangai sial. Memang betul kalau diorang naik jadi pemerintah negara, maka DYMM YDPA mereka ganti dengan Presiden B.A.B.I. Khak, ptuih...PKR bangsat macam komunis.

Anonymous said...

http://tausug-global.blogspot.com/2010/07/bhg-6-kepulauan-sulu-sebelum-muncul.html

apa sudah jadi ? apabila satu pulau sarang pengganas , satu pulau kecil di Filipina mendakwa bahawa nama 'Melaka' adalah berasal dari perkataan sulug , bahawa sejarah Sri Vijaya , kesultanan malaysia dan segalanya adalah dari asal usul kerajaan Sulug !

apa sudah jadi ? apabila seorang penulis blog sulug 'SULU 'mendakwa hanya dia yg betul manakala segala sejarawan dunia dan tulisan malah bukti2 sejarah yg ada dan diakui selama ini , konon segala itu adalah palsu ,

apa sudah jadi ? benarkah seluruh kerajaan dari zaman Mataram , majapahit , Funan , Sri vijaya , sailendara berasal dari Sulu ??

benarkah bangsa Visaya {filipina] yg ada kini adalah sebenarnya orang2 dari asal Sri Vijaya ?

benarkah kepulauan Zabaj itu adalah kepulauan sulu Filipina ?

benarkah kerajaan sulu dahulu menguasai seluruh kepulauan Nusantara dari filipina, Patani , Borneo, sumatera , sulawesi , Jawa dan kepulauan papua ?


cabar minda anda ..

Anonymous said...

Inilah akibat, perangai kurang ajar. Dengan emak sendiri pun dah kurang ajar dan derhaka. Azmin, Kau akan dilaknat kalau tak bertaubat...

Kepada Tian Chua, get lost from Malaysia...This is not a suitable place for u...

asaklate said...

salam semua,

kalo betul berita nie, mmg aku amat2 kecewa !

macam nie manusia yg nk dijadikan pemimpin mempertahankan Islam, dan Malaysia ???

Zaeydee said...

Sedih..teramat sedih..tetapi puak2 gila babi ni kalau kita sedih sebenarnya itulah kejayaan mereka.. mereka memang pandai berlakon dan sengaja menaikkan amarah orang... buat masa ni kena bersabarlah dulu.. kita tungu PRU13 nanti...kita pakat sapu habis-habisan puak2 haprak ini.. walaupun terpaksa berkorban nyawa mahupun darah...saya yakin majoriti rakyat takkan sanggup membiarkan mereka meletakkan martabat orang Melayu di bawah kaki mereka...TIDAK SAMA SEKALI.. ayuh! kita bangun berjuang... tumbangkan perosak negara...!

Zaeydee said...

Sedih..teramat sedih..tetapi puak2 gila babi ni kalau kita sedih sebenarnya itulah kejayaan mereka.. mereka memang pandai berlakon dan sengaja menaikkan amarah orang... buat masa ni kena bersabarlah dulu.. kita tungu PRU13 nanti...kita pakat sapu habis-habisan puak2 haprak ini.. walaupun terpaksa berkorban nyawa mahupun darah...saya yakin majoriti rakyat takkan sanggup membiarkan mereka meletakkan martabat orang Melayu di bawah kaki mereka...TIDAK SAMA SEKALI.. ayuh! kita bangun berjuang... tumbangkan perosak negara...!

Anonymous said...

Aku rasa penulis salah.

Azmin Ali lah maknusia yang paling bertamadun sebab SANGGUP MENYERAHKAN ISTERI NYA SEBAGAI PENYERI KATIL KAPADA BOSS NYA.

Paling netanadun di dalam dunia binatang yang boleh mantat sesuka hati.

Nampak sangat mereka yang mengundi musibat2 pembangkang ni kerana suka melihat melayu bercakaran sesama sendiri.

Kapada melayu2 puak pembangkang insaf lah!!

Anonymous said...

Orang yang sanggup jual isteri kepada Anwar Al Sodom Al Yahud untuk pulangan berjuta-juta ringgit seperti Azmin memang tak berakhlak.....

Anonymous said...

Sebenarnya 'hilai tawa' mereka itu menggambarkan rasa sangat tidak selesa mereka kerana berada disitu. Clearly out of their league. Jadi cuba menyembunyikan perasaan resah itu dengan tingkah laku yang 'over' konon -konon macam i don't care.

Macam kalau sukan kat stadium mesti ada kutu brahak yang selalu kutuk atlet kan? Sebenarnya dia nak jadi
atlet tu, tak dapat...

Jadi sebenarnya dia cemburu dengan sultan lambang establishment, kerana dalam jiwanya sebenarnya hendak jadi raja.

Sangat sangat jalanan perangainya. Tapi nafsu besar, ada hati jadi 'raja' kononnya, walaupun setakat beraja dimata bersultan dihati.

Anonymous said...

Murahan dan jalanan. Sangat tepat.

Orang kalau nalurinya hina, letaklah baju cantik, majlis gemilang pun, hinanya tetap nyata. Bau busuk yang memualkan.

Tak boleh salahkan mereka pun. Kalau dah memang LOW CLASS nak buat macamana?

Anonymous said...

Kalau tak suka raja jangan masuk rumah dia.
Jangan nak tunjuk baik, memenuhi undangan konon.
Lepas tu dalam majlis orang tunjuk perangai celaka.

Itu hipokrit.
Tapi taklah memeranjatkan. At least konsisten.

Consistently hypocritical.

Anonymous said...

Bro GAP, jika emak dia sendiri Azmin tak hirau dan derhaka, apa la kesah dengan yang lain, syurga dibawah tapak kaki ibu.. tp azmin fikir syurga bawah tapak kaki anwar kot, tidak pun bawah totey anugay...rosak melayu yang percaya dan membela perjuangan mereka dan angkatan mereka ni....
Nauzubillah....

Anonymous said...

Nasib baiklah negara ini ada undang2, ada undang2 sekatan senjatapi tak seperti di US, kalau tak? ?? alamat aku adalah yg pertama melaksanakan undang2 Laksamana keatas Azmin, Tian chua dan segala beruk PR yg kurang ajar itu. ..

Anonymous said...

Sudah dasar bangsat. Bangsat yang setaraf dengan monyet dan anjing, kalau tidak masakan boleh pas bini kat orang lain sampai dapat anak! Yang lain-lain tu dua kali lima, mana ada babi yang elok, kalau dah babi tu, laknatlah kau babi-babi!!!

Anonymous said...

selama mana dia orang ne boleh berkuasa pru13 tau la nanti,tapi ada juga yang nak sokong puak2 pakatan ni aku pun hairan,puak2 ni la yang ajar budaya maki hamun,puak2 la yang ajar anak2 perkataan kesat,mana tidak nya di surau lepas solat ada ceramah politik yang menerap kan budaya maki hamun..menerapkan budaya membenci sesama kita,apa mereka buat semua betul,apa BN buat salah....pelik dengan puak2 mcam ni.....

Anonymous said...

dulu aku sokong pas,,tapi sekrg pas da sama pakatan haram kaki bontut,,,dulu pas kata umno simpan kaki bantai pungkok sekarang apa pas dan pakatan haram nak ckp,,,,pas sendiri membela kaki bantai pungkok,,,da ludah jilat balik.....

Anonymous said...

HIDUPKAN AKTA BUANG NEGERI RASANYA PALING SESUAI UNTUK MENGHUKUM MONYET2 NI.....

Anonymous said...

YB. YANG BABI, INI SAJA GELARAN PALING MUTLAK KEPADA AHLI-AHLI BERHORMAT YANG TIDAK TAHU MENGHORMATI MAJLIS.

KEPADA KERAJAAN SANGAT BANYAK ADUAN KEBIADABAN YG TELAH DILAPORKAN, NAMUN TINDAKAN TEGAS TIDAK DIBUAT. NAK TUNGGU CACING NAIK KEMATA....
ITULAH SEBAB BILA BERKUASA TIDAK DIPAKAI SECUKUPNYA....APA YG BERLAKU SEKARANG PEMBANGKANG GUNAKAN PELUANG HENDAK BERKUASA/RAMPAS KUASA, PEMBANGKANG TAHU KERAJAAN TIDAK BERBUAT APA-APA KEATAS BERBAGAI SALAHLAKU DAN MENYUSAHKAN RAKYAAT JELATA DISEBABKAN PEMBANGKANG BEROTAK KEPALA UDANG, CAKAP TAPI MAMPU BUAT...P/RAYA MAKIN HAMPIR,
MACAMNMANA HENDAK AMBIL TINDAKAN...DITAKDIRKAN PEMBANGKANG DAH BERKUASA NANTI...YG TETAP JADI MASAALAH ADALAH MASYARAKAT JUGA...

Anonymous said...

ni lah si tanggang dan si dayus moden

Capt.Shahar bin Alwee said...

Sesungguhnya puak blok parti pembangkang terlalu gilakan kuasa, sehinggakan tindak tanduk mereka sebahagian besarnya memakan diri. Rakyat yang punya fikiran waras pasti tahu membezakan diantara BN dan Blok pembangkang sayap kiri ini.

Percaya lah Puak Puak blok pembangkang yang di kuasai Bangsa Melayu diminta oleh Blok Pembangkang kaum kaum lain untuk membunuh atau mengusir bangsa Melayu ketepi laut atau sungai mereka juga sangup berbuat demikian asalkan tujuan dan aspirasi mereka tercapai.

Saya percaya satu hari nanti didalam keadaan terdesak, DAP minta Anwar Ibrahim mengistiharkan untuk keluar dari Islam juga akan di patuhi oleh Anwar Ibrahim demi hubungan Abang Adik dengan DAP terikat kukuh.

DAP adalah Parti CHUVANIS CINA yang sedia untuk menyembelih Bangsa Melayu jika berkuasa, seperti yang telah dibukitikan oleh kembar mereka PAP di Singapura.

Adakah Bngsa Melayu masih lagi nenyak tidur di katil angan-angan dibuai oleh kata-kata manis Anwar dan Nik Aziz????.

Capt. Shahar bin Alwee.

Capt.Shahar bin Alwee said...

Sesungguhnya puak blok parti pembangkang terlalu gilakan kuasa, sehinggakan tindak tanduk mereka sebahagian besarnya memakan diri. Rakyat yang punya fikiran waras pasti tahu membezakan diantara BN dan Blok pembangkang sayap kiri ini.

Percaya lah Puak Puak blok pembangkang yang di kuasai Bangsa Melayu diminta oleh Blok Pembangkang kaum kaum lain untuk membunuh atau mengusir bangsa Melayu ketepi laut atau sungai mereka juga sangup berbuat demikian asalkan tujuan dan aspirasi mereka tercapai.

Saya percaya satu hari nanti didalam keadaan terdesak, DAP minta Anwar Ibrahim mengistiharkan untuk keluar dari Islam juga akan di patuhi oleh Anwar Ibrahim demi hubungan Abang Adik dengan DAP terikat kukuh.

DAP adalah Parti CHUVANIS CINA yang sedia untuk menyembelih Bangsa Melayu jika berkuasa, seperti yang telah dibukitikan oleh kembar mereka PAP di Singapura.

Adakah Bngsa Melayu masih lagi nenyak tidur di katil angan-angan dibuai oleh kata-kata manis Anwar dan Nik Aziz????.

Capt. Shahar bin Alwee.

Anonymous said...

Alangkah baiknye kalau Dr Rahman ni bersangka baik...

Anonymous said...

kenapa kenyataan dr hanya di sokong oleh yb kamalanathan dan kak jat,kenapa tak ada yb yang melayu yang sokong?mungkinkah dr keturunan "keling" sama seperti mereka,kerana salah satu kejatuhan kesultanan melaka dulu di sebabkan oleh puak2 ni, cuba tolong jawag sikit....

Anonymous said...

kenapa komen dr yang sokong yb kamalanathan dan kak jat, mungkinkah dr juga dari spesis "keling",salah satu sebab kehancuran kesultanan melaka dulu adalah di sebabkan oleh puak2 ni....

Anonymous said...

Orang macam ni nak jadi pemimpin? Budak sekolah hingusan lagi perangai baik dari pemimpin2 bodoh yg tak berpelajaran mcm diaorg nih!

Anonymous said...

Citer raja ni bossy la.malu rasa jadi melayu......china badminton tu pun selamba ke palatkan agung....Cuba bayangkan kurang ajar ya china..sebab apa..china rasa raja melayu semua kaya sebb mereka

Anonymous said...

Cuba pikir nape cina selamba jr leh kutuk raja n agung pun dia tk hormat....pemain badminton dap selamba tipu agung...tkda tindakan pun...pas tu raja melayu pun tk berani ckp apa.anuar musa komen sikit dh Ada sultan melenting...2 tahun dok kerusi simpanan...sebenar sistem beraja kt Malaysia sapa untung Dan kaya....cina atau melayu....bg saya cina la...melayu....oh .. Melayu....Singh pun bole kutuk raja selamba jr....punya la minority dlm Malaysia....raja ku buat sesuatu supaya dihormati semula

Anonymous said...

Salam ... Klu dah tu gayanya, jgn fikir 2 x nak pilih mana 1 calon (semasa PRU 13)...

Dorang dah terang lagi bersuluh tidak hormat institusi raja2 dan undang2 negara maka TEPUK DADA TANYA SELERA ...

Jangan biarkan anak & cucu kita kelak merintih atas pilihan kita pd hari ini ....

Anonymous said...

Bg yg masih sayang & cintakan PAKATAN RAKYAT terutamanya PKR, elok cermin diri dulu sbb pemimpin yg disayangi dah pandai menghina pemimpin yg sama2 berusaha bebaskan tanahair tercinta ...

Mmg undi itu rahsia tp biarlah undi calon/parti yg mmg nak kita hidup "berdiri sama tinggi" & "duduk sama rendah"

Anonymous said...

Syabas buat Dr. Rahman Kadir kerana telah membongkar 1 dari pelbagai cara/gaya pemimpin pembangjang (asyik membangkang je) untuk makluman semua rakyat ...

Kalau ada rakyat di luar sana terasa pedas ertinya anda memang penyokong setia PAKATAN RAKYAT ...

Semoga Allah membuka setiap hati kamurang untuk melihat (menerima) keburukan pemimpin2 pembangkang untuk dibuat penilaian waras dan mengenepikan mereka dari terus berkuasa di negara yang tercinta ini ... Allahuakbar

Anonymous said...

Diam tanda benar & diam juga tandanya takut kerana berbuat salah

Jgn salahkan org lain / parti lain kerana kebodohan tuan/puan itu kerana "sudah gaharu" bertanya pula... kalau kena daulat tuanku, entah2 esok atau lusa dah ....!!! (fikir-fikirkanlah sendiri)... nak rasalah tu, cuba ejek lagi (saya cabar) kepada pemilik2 mulut celupar

Anonymous said...

Tak faham erti nak hormat orang itulah kesudahannya ....

Belum habis diri tu dicabar kena tanya pulak lagi kali ini melibatkan raja2 Melayu ...

Tak malukah kalau anak2 kamurang bertanya "Apasal ayah/emak ejek pemimpin & sultan" ... jawablah sbb jawapan anda mencermiankan keperibadian tuan/puan.... anak akan pegang kata2 tuan/puan ... kalau salah jawapan (tidak memuaskan) nanti makan diri ... justeru itu, berbuat jahat jangan sekali

Anonymous said...

Nak pegang tampuk pemerintahan Putrajaya konon...

Anda harus ingat!!! Pemimpin yg gagal menjalankan tugas akan disoal di akhirat kelak ... sanggupkah???!!!

Kalau sanggup, dipersilakan ... tapi kalau tidak sanggup baik buat kerja2 lainlah yang lebih berfaedah ... jgn dok jadi penyokong pemimpin gilakan kuasa nanti negara tergadai ... dengan awak, isteri, suami, anak2 & kaum keluarga lain terheret sama ...

Anonymous said...

Kalau susah nak hormat pemimpin negara ... hormatlah kat ibubapa anda
kerana YDPA umpama ayah kita

syaitan mana pulak yg dah rasuk kamurang tempoh hari sampai berperangai seolah2 budak2 sekolah rendah ... malulah