Thursday, April 26, 2012

MENGEJUTKAN ! PETANDA MELAYU TAK SABAR TUMBANGKAN PAKATAN !



fakta kat bawah aku amik daripada petikan artikel utusan malaysia hari ini.

pengundi berketurunan melayu paling ramai menjadi pengundi baru sejak 2008-2011.


Seramai 2,270,002 pengundi baru telah didaftarkan dari 2008 hingga 2011 .
DARIPADA JUMLAH ITU 1,347,772 ADALAH MELAYU !
.
155,420 orang berdaftar pada (2008)
279,270 pemilih (2009); 
826,462 pemilih (2010) 
1,008,850 pemilih (2011).

Untuk tahun 2008, seramai 82,309 pengundi Melayu atau 53 peratus mendaftar diikuti Cina (29.4 peratus) dan India (8.1 peratus).

Bagi 2009,  seramai 187,828 pemilih atau 67.3 peratus ialah Melayu diikuti Cina (19.8 peratus) dan bumiputera Sarawak (4.8 peratus) .

 2010, seramai 466,137 pemilih (56.4 peratus) adalah orang Melayu diikuti Cina (27 peratus) dan India (6.6 peratus).

Pada tahun lalu pula, seramai 611,498 pemilih atau 60.6 peratus terdiri daripada orang Melayu diikuti Cina (22 peratus) dan India (6.7 peratus),"

kerana kesedaran luar biasa orang melayu yang melihat betapa jahanammnya pakatan, mereka akhirnya melaksanakan tugas mendaftar sebagai pengundi baru.



.

39 comments:

Anonymous said...

Warga urban lebih mudah mendaftar diri sebagai pengundi kerana akses terhadap pendaftaran yang mudah dan berbagai-bagai.

Taburan warga urban tidaklah seluas warga rural makanya lebih mudah mengumpul dan mendaftarkan warga urban berbanding warga rural.

Makanya lebih banyak masa, tenaga dan material di curahkan untuk mendaftarkan seorang warga urban berbanding warga rural.

Meskipun tidak kos efektif, tetapi usaha yang dilaburkan untuk mendaftarkan warga rural adalah jauh lebih menggembirakan berbanding usaha sama di kawasan urban.

Tukang Komen said...

Orang melayu dah melluat,menyampah dan benci tengok DAP cina rasis menjadi ketua puak pembangkang. Melayu tak rela lihat bangsanya jadi keldai DAP itupasal ramai yg daftar jadi pengundi nak tumbangkan kumpulan Komunis+LGBT+Ajaran sesat = PR. Punyalah takut puak pembangkang samapai mintak Ambiga suarakan penangguhan PRU 13. Maluuuus.

Anonymous said...

tu petanda betapa rakyat dah makin menyampah dgn pembangkang yg takde kualiti.

Anonymous said...

Come on Melayu...untuk

Islam, Melayu dan Raja.

Untuk anak cucu cicit kita juga.

InshaAllah aku undi pos.

Anonymous said...

aku salah satu yg termasuk dlm statistik tu.. serious aku daftar sebb tak tahan ngn PR

Anonymous said...

Yaaa benarrr... Dulu aku taknak daftar undi sbb tak ambil kisah sgt, tapi disebabkan puak Pakatan ni dah kurang ajar sangat, aku adalah salah sorang dari 1,347,772 tu tak sabar nak bagi tunjuk ajar...

Anonymous said...

9.30am,

"Makanya lebih banyak masa, tenaga dan material di curahkan untuk mendaftarkan seorang warga urban berbanding warga rural."

Pembetulan:

Makanya lebih banyak masa, tenaga dan material PERLU di curahkan untuk membentuk seorang pengundi RURAL berbanding urban.

Anonymous said...

Demai Agama bangsa dan negara aku akan mengundi ......

Selamatkan IMR

Hidup UMNO

Anonymous said...

dulu aku tak berapa suka paklah,sebab tu aku undi pas,rasa2nya ramai org yg macam aku..adun aku paroi terus jatuh ke pas...tapi tahun ini,sorilah beb..kita org dah kembali kepangkal jalan..dulu tu saja2 nak test..dah tau akibatnya,mampus kolah pakatan...

Anonymous said...

Takkan melayu hiang didunia ....


Tanah Bertuah ini akan menyaksikan kembalinya UMNO sebagai parti NO 1 buat rakyat Melayu...

parti inilah yang telah berjuang untuk orang2 melayu selama ini...

Terimakasih UMNO

Aku Undi BN

Anonymous said...

Aq paling benci tengok juak2 Pakatan yg TAKBUR, kurang ajar n biadap...Yg juak PAS pulak prasan tahap siyel yg mrk saje la yg tahu agama, mahir pasal agama, n hny mrk saja yg boleh brbicara pasal Islam ,,,podachittt..RIAK tahap dajjal...

Kerja mrk asik mencari salah org yg xsehaluan dgn mrk pastuh mnghina seboleh mungkin sehingga kalo kesalahan yg dilakukn itu cume secebis biarla yg melakukn kesalahan itu lupuskn dirinya dari dunia ini...bukan nak tolong mmprbetolkn kekhilafan sesama umat...ini kah yg di laungkn kepimpinan ulama..ULARMAK adala..

Padahal juak mrkla yg paling kuat rasuah, melakukn maksiat n pelbagai kemungkaran tahap siyel...selama 4 tahun 4 negeri dbwh puak siyel ini tlh bnyk mmbuka mata akan betap SIYELnya corak pemerintahan n pentadbiran mrk...

kahak kahak haktuiii

Anonymous said...

UMNO berusaha meningkat Pemilikan ekuiti melayu dan telah menampakkan hasilnya...

on d other hand .... PKR & PAS berusaha untuk menruntuhkan usaha ini....


Baik aku UNDI BN

Pengundi baru Batu Caves ....

aku menilai ..... anda bagaimana?

Anonymous said...

INSYA ALLAH, SAYA DAN KELUARGA AKAN MENGUNDI SEMULA BN DALAM PRU AKAN DATANG. CUKUPLAH SEKALI UNDI PROTES KAMI.
SEKIAN.

Anonymous said...

Salah satu sebab kenapa kerusi PM Britain masih kekal dalam genggaman golongan majoriti adalah kerana dalam pilihanraya PM (dinegara berkenaan, golongan majoriti berpeluang meletakkan calon dari kalangan mereka di kerusi berkenaan dan dalam masa sama dapat mengelak kerusi berkenaan dimanipulasi oleh pihak luar yang ada kepentingan (Nazi, Zion dsbnya).

Fikir-fikirkan

Anonymous said...

Alhamdulillah. Dari jumlah tersebut kita tidak boleh menolak ada diantara mereka dari penyokong pembangkang. Tak mengapalah sekurang2nya ada kesedaran politik yang jelas dikalangan orang2 Melayu. Orang Melayu yang menyokong pembangkang hari ini mungkin akan menjadi penyokong BN. Orang Melayu atas pagar ada kemungkinan besar menyokong kerajaan jika situasi semasa diambil dijarikan kayu ukur.
ang penting Kerajaan BN yang UMNO menjadi peneraju mesti terus bekerja kuat dan ikhlas untuk membangunkan rakyat dan Negara Malaysia.
MTK

Anonymous said...

org2 melayu kna jaga2...spupu ambiga akn mngamuk...anda knal hishamudin rais yg tkda agama,tkda bangsa, tkda negara...akn mngamuk sbagai panglima kristien baru dlm negara...jaga2 dgn org nie....

takbirrrrr....

Bomo Siam said...

Melayu tak sabaq2 nak tgk Kerajaan Melayu UMNU Sngor hadiahkan PENYAPU pd rakyat!!!

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Bomo Siam said...

Rakyat Melayu tak sabag2 nak tgk UMNU HALAU guru2 melayu dari sekolah cina!

Melayu jugak tak sabaq2 nak tgk UMNU sambut guru2 cina di sekolah2 kebangsaan melayu dgn red carpe

UMNU BELI UNDI DGN GADAI MARUAH MELAYU...!!!

Anonymous said...

Hahaha zaman PENYAPU dah abis.. Skang zaman kasik sapu bersih SAMPAH2 kat selangor.. Selangor makin kotor.. Kasik sapu DAP selangor dan sekutu2nya..

BOMO THAILAND said...

HADIAH PENYAPU LEBIH BAIK DARIPADA KENDURI 5 EKOR BABI!!! DAH TU MAKAN SENDIRI. PENCACAI MUSLIM KAT BAWAH TERKEBIL2 MULUT TENGANGA KELUAR AIR LIUR MACAM AN....!!!

MMMMUAHAHAHAHAHAHA

Anonymous said...

Jangan lupa.. Gadai melayu demi DAP!!gadai melayu demi Ambiga.. Gadai melayu demi mahasewel.. Gadai isteri demi kuasa.. Gadai JAM demi AIS KRIM.. Hahaha..

BOMO THAILAND said...

KAH KAH KAH...

BELI UNDI DGN MENGGADAI MARUAH MELAYU? ASSOBIYAH SUNGGUH NOOO???

PAS PULAK BELI UNDI DENGAN GADAI MARUAH AGAMA!!! PERJUANGAN DAH LARI ENTAH KE MANA..

MMMMUAHAHAHAHAHAHAHA

Anonymous said...

Pandangan negatif rakyat terhadap Bersih 3.0
1. Peniaga Cina KL tolak BERSIH
http://www.youtube.com/watch?v=Q9BQHrlDxYk&feature=share
2. Pakcik Peniaga anti BERSIH
http://www.youtube.com/watch?v=-ns60F3BXaU&feature=endscreen
3. Pandangan kawan Ambiga
http://www.youtube.com/watch?v=3ncuB7q8NmY&feature=share
4. Pemandu Teksi Marah
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=eAhRBTRrd88
5. APA KATA MAKCIK JUAL AIR TEPI SOGO
http://www.facebook.com/photo.php?v=237887872984799
6. Ilmuwan Islam bantah Bersih 3.0
http://www.youtube.com/watch?v=-k0aDtuE0uU&feature=share
7. Pemandu teksi mahu Himpunan BERSIH 3.0 dibatalkan
http://www.youtube.com/watch?v=ELRReAX57JI&feature=share

Anonymous said...

Baru-baru ni saya berurusan utk menyewa bangunan kedai seorang Cina.Semasa perbualan diantara kami,(beliau, agen hartanah, dan isterinya) menegaskan mereka mahu menukar kerajaan dari BN kpd PR.Alasannya,mereka mendapat layanan baik dari PKR Selangor dan BN kuat rasuah.

Saya menegaskan saya baru keluar dari PKR,dan saya akan menyokong BN.Saya katakan juga Melayu dan India sudah kembali kepada BN.Selangor akan kembali kepada BN.

Saya katakan juga pada mereka:

1. BN rasuah kerana orang Cina yg suka beri rasuah.Orang Cina akan makin tamak dan rasuah semakin berleluasa kerana ketamakan orang Cina bila PR berkuasa nanti.

2.PKR Selangor memang akan melayan Cina lebih baik kerana mereka sudah di tolak oleh orang Melayu.

3.Kalau PR menang dapat Putrajaya,orang Cina pun tak boleh cari makan selepas beberapa tahun PR menang,kerana orang Melayu akan naik berang dgn perangai PR yg rasuah lebih teruk ,LGBT,Pluralisma,HR ,Islam akan di perlekehkan dan Melayu akan merempat di bawah buku jingga.

4.Anwar memang aiskrim besar,tiabai semua lubang.

Sekarang beliau sudah tidak ego Pakatan lagi,dan mula mengaku dia ahli MCA seumur hidup.

Bomo Siam said...

10:28,

5 hekoq babi je? Berape harge nye?

Yg UMNU sapu LEMBU satu estet NFC tu, brape hargenye?

Jin! Sekoq LEMBU UMNU...brape harge?

"aaaaaaa....aaaa...10 ekoq bahagi ngan 250 juta. Boss! bateri abisss...!!!"

Bomo Siam said...

Rakyat Sngor takkan LUPA sampai kiamat betapa KEJAMnya kerajaan UMNU Sngor hina rakyat dgn PENYAPU!!!

SAMPAI KIAMAT! Reti tak??!!

Bomo Siam said...

UMNU bermimpi di pagi hari jika mengatakan UNDI PROTES rakyat, sudah berhenti...!

Mmuuaahhahahahaha...!!!

HALAU GURU2 MELAYU DARI SEKOLAH CINA! Transformasi UMNU abad ini....!

Kuah kuah kuah...!!!

Anonymous said...

Rakyat Sngor takkan LUPA sampai kiamat betapa KEJAMnya kerajaan UMNU Sngor hina rakyat dgn PENYAPU!!
___________________________________
rakyat selangor xkene penyapu...yg kene penyapu mdhs ngan ptd hulu selangor sbb xperform bgs....ape la bodo nye bomo siam nie....xtau cerite main bedal je...

Anonymous said...

rakyat selangor pn xlupe exco kafir masuk surau pakai skirt....

Anonymous said...

aku lak xlupe exco rampas arak pastu kene pulang balik...kuikuikui....

Anonymous said...

bomo siam @ musangka dah hilang punca nak mengomen di sini.. rata2 hujannya amat bodoh dan ikut perasaan saja! dlm hatinya mengaku yg BN semakin diterima rakyat.. tapi dek kerana tugas yg diamanahkan oleh bapak gay dia terpaksa mengomen juga di sini.. nak cari makan apa boleh buat! komenlah juga walau dia tau akan teruk dibelasah oleh penyokong BN kat sini! ha ha!! sebab tu dia dah tukar nama! musang dah tak de gigi & bulu...

☺ ☺

BOMO THAILAND said...

KUANG KUANG KUANG..

AKHIRNYE PENYOKONG PAKATAN PUN MENGAKU SATU ESTET TU MEMANG BETUL ADA LEMBU NOOO???

DULU KEMAIN LAGI PROPAGANDA KONONNYE TAKDE SEKOQ PUN LEMBU...

MMMUAHAHAHAHAHHAAA

BOMO THAILAND said...

PASAI PENYAPU INGAT SAMPAI KIAMAT? DOK MAKAN GAJI BUTA LAYAK PENYAPU JE LE..KALU TAK NAK PENYAPU, KEJE KUAT LE. BUKAN DOK BEROMEN KAT DATARAN MERDEKA!!!

MMMMUAHAHAHAHAHA..

Anonymous said...

Aku ni dah berumur 47 tahun dan dah menetap di Selangor ni semenjak aku di lahirkan. Sebelum ni tak pernah mengundi dan tak pernah berdaftar pun. Tapi semenjak BN kalah pada 2008, aku dapat perhatikan macammana DAP sial ni, tunjuk belang. Sama macam mana kalau kita kerja kat swasta, walaupun syarikat Melayu punya, dia orang ni walaupun minoriti kat syarikat ni, nak control semua. Mula mula dia pengaruh orang atasan dengar cakap dia, lepas tu cara dia nak jatuhkan kita, dengan meracuni pikiran orang atasan ni mengenakan kita. Yang kurang ajarnya bila sesama dia dalam mesyuarat pun boleh cakap Cina padahal berdua sahaja. Bila kita tegur je, Bos melayu yang dah dipengaruhi diaorang ni tempelak kita.Sampai dia sesama rakan kongsi syarikat pun bergaduh pasal diracuni si cina ni.
Kadang kadang aku terfikir, bila baca surat khabar, tempat pekerjaan, Syarikat Cina letak wajib berbahasa cina kalau nak kerja, kita Syarikat Melayu pun patut letak kena pandai baca Jawi, baru dapat kerja. Kat Selangor ni aku perhati, baru nak masuk 4 tahun, dah cenderung kearah itu, kalau bagi lagi 4 tahun atau Putrajaya, macam Singapore lah nasib kita ni....dan kalau Penyokong LGBT dan Yahudi tu jadi PM, turun Bala kat Malaysia ni. Tu pasal aku ni termasuk isteri dan seorang anak aku, daftar pengundi baru di Selangor ni. Kami ni yang ramai pendaftar baru ni di Selangor ni, bukan pengundi hantu, tapi pengundi yang nak jatuhkan kerajaan PR di Selangor ni. Walaupun calon BN di tempat aku ni orang berbangsa India, aku akan tetap sokong dia ni walaupun calon PR ni orang PAS, walau letak NIk Aziz pun aku tetap sokong BN, pasal PAS sekarang, especially di Selangor ni dah menyimpang banyak.

bapak tiri bomo siam said...

lawak la bomo siam ni..komen ntah ape2..dh la fakta pon slh..mmg ptt pon skong pr..sbb kebanyakan yg skong pr tu bknnye tau ape2...dieorg skong main ikut2 je..

btw..aku termsk slh seorg yg dftr sbg pengundi..abis la korng wahai dapig n kaum2 munafikun dlm pr..korng akn dibuang ke laut lps pru13 ni.

Anonymous said...

aku pn suruh adik2 aku n sedare2 aku yg blm mendaftar pg mendaftar...sume nk pastikan pr tumbang pru 13 nie...

Anonymous said...

aku dah idup 33 tahun kat bumi malaysia nie.... selama ni aku langsung tak peduli pasal politik nie.... tapi semenjak PR memerintah selangor dan keBABIAN DAP (ronnie liu) dan Khalid Samad menjatuhkan maruah MELAYU... aku dan geng2 aku terus mendaftar untuk jadi pengundi.... semata2 nak tunjuk kuasa politik nie masih lagi di tangan melayu.... aku dan kwn2 tak sanggup tgk Malaysia jadi mcm Singapork.... melayu terpinggir terus.... azan pun dlm mesjid jer.... cukuplah memerintah 4 tahun jer... lepas nie korang boleh berambus pegi tanam jagung ker... meniaga burger ker... atau jadi Jambu Anwar dan Azmin...

Kawan aku sorang tu ahlul PAS pun nak buat undi protes kat PR... semua sbb PAS pinggirkan Hassan Ali... dan tak ambik kira pandangan ulama seperti Harun Din dan sbgainya... tunggu la nasib korang PR ooiii.... siap2 la beg baju untuk cabut lari ke luar negara.... Malaysia tak perlu kan Pembangkang yang hanya tahu berpolitik tapi keje tak reti nak buat... yang korang tahu seks seks dan seks... bini org pun dibalunya... haikkhh ptuiihhhhh!

Anonymous said...

ckp bahasa kg sudah la...ko pening aku lg xpaham''....

Anonymous said...

aku pun sejak dulu memang tak percaya pada PAS dan pakatan rakyat aku rasa melayu yg mengundi mereka ni semua berfikiran cetek dan jumud bukan kerana aku lebih pandai tapi aku melihat apa yg BN buat selama ini semua utk rakyat cuma rakyat yg bodoh saja yg tak tahu berterima kasih dan bersyukur pada Allah atas nikmat yg diberi pada rakyat malaysia..dan parti pembangkang tak ada sumbangan langsung pada rakyat malaysia itu yg aku nampak..tapi bercakap macam le mereka banyak jasa...aku tetap undi BN sampai kiamat.