IKLAN BERBAYAR

Thursday, May 31, 2012

APA MASALAH SPRM !?

apa masalah sprm ?

apa dah jadi dengan repot anuar shaari mengenai salahlaku azmin dulu.

dah masuk 2 tahun laporan dibuat. apa hasilnya ?

dengan pimpinan umno bukan kemain lagi ko garang.
dengan azmin ali apahal SPRM senyap ?!


55 comments:

hangkedee said...

Entah kenapa semangat Dato Harun,Megat Junid telah hilang di telan arus Dapig

Anonymous said...

Pikir punya pikir, jangan jangan SPRM ni serupa macam SUHAKAM dan MAJLIS PEGUAM.

Alat mainan pembangkang yg kaya raya dgn dana yahudi.

Semuanya topeng. Cari salah kerajaan BN bantai kiri kanan depan belakang. Sendiri bergelumang taik buat tak bau.

Anonymous said...

WE DEMAND SPRM TO EXPLAIN ON AZMIN ALI's CASE!!

BE NEUTRAL!!

Anonymous said...

A housewife with 7 millions worth of wealth. Earning below RM 2500 ownd a bungalow, a semi D, and luxury cars..

And they are screaming about being clean, while pointing out that others are corrupt and as dirty as shit.

What the hell?

Anonymous said...

SPRM diminta bertindak segera...bukti dan laporan dah ada...nak tunggu apa lagi..jangan sampai rakyak fikir yang bukan2 pulak...

Anonymous said...

Kalau anggota polis buat kesalahan boleh report kepada polis. Tetapi SPRM buat salah boleh ke buat report kepada SPRM. Penin leeee.

Anonymous said...

azmin counter offer bro...

duit dia banyakkk...

sapa tak mo duit bebb.....

lagi pun bdak2 baru SPRM tu seme pensimpati pembangkang, ada yg penjilat tegar jubo nuar...

ada yg lebai sesat mcm nik aziz...

baik tuko nama sprm ke sperm...ekekeke...

suruhanjaya jilat sperm anwar...ekeke

otai
subang

Anonymous said...

.

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .

.

Anonymous said...

sprm memalukan..sudah hilang integriti

Anonymous said...

SPRM seperti juga agensi2 kerajaan yng lain di dalamnya ada pngkhianat.Siapa yng berani menidakan di dalam jbatan2kerajaan tiada pembangkang? Kerjanya hanya tahu membangkang tetapi prestasi diri sendiri kepada jawatan yng dipertangungjawabkan hancussss...!

Anonymous said...

Mungkin juga kakitangan dan pegawai sprm ada yg jadik taik pembangkang.. Sama lah mcm cikgu sekolah yg makan gaji dgn kerajaan tapi mengutuk kerajaan pagi petang siang malam. Tak cukup dgn itu, psiko plak anak anak murid dia supaya anti kerajaan.

Hasilnya jadiklah si beruk mcm adam adli dan ismeth syiah.

Hoi SPRM! Rakyat Malaysia is watching you.

nabi ajees said...

sprm tu pun sedara bar council jgak...

ramai org benci kat UMNO nih bukan pasal aper, pasal dasar 'protection' kpd ahli2 dan yg2 UMNO yg berlaku curang kpd rakyat dan negara...

dedah salah ektika pun bank jugak yang kena...

CTOS.. CCRIS.. Pembekuan asset (bangkrupcy, insolvency, etc..) oleh government boleh pulak? double standard punyer gomen!

Anonymous said...

Pihak SPRM sedang mengumpul bukti, harap semua pihak bersabar, bukan senang nak selesaikan kes ini, kerana telah lama berlaku dan telah lama disembunyikan, bukannya tak nak layan, tapi perlu ambil masa untuk perkukuhkan bukti supaya kes tidak akan terganggu semasa di mahkamah kelak. Tuan-tuan dan puan-puan sekalian perlu bersabar, saya bukannya kakitangan SPRM, tapi saya ada juga berbual dengan pegawai-pegawai SPRM dalam kursus yang dianjurkan oleh jabatan, pihak SPRM bukannya nak berdiam diri tak tentu pasal, tapi hendak mengumpul bukti sebanyak yang boleh, malahan sekiranya orang ramai ada bukti berhubung kes berkenaan, sila kemukakan bukti itu untuk dijadikan asas utuk memperkuatkan pendakwaaan supaya pihak petualang itu dihumban ke penjara atas kesalahan mereka.

Kepada semua, janganlah marah saya, saya bukannya nak menyokong Azmin, memang benar kes Azmin ini sangat serius kerana dengan gaji tak seberapa mempunyai harta seperti peniaga besar, malahan isteri yang tak bekerja pun boleh ada simpanan sampai RM 7 juta, sungguh mengejutkan, dari mana dapat duit? Jumpa harta karun ke? Meskipun begitu pihak SPRM perlu segera menangani kes ini, malahan orang ramai yang ada bukti perlu menyalurkannya kepada pihak SPRM untuk memperkuatkan pendakwaan, kita tidak mahu kes jenayah seksual terhadap Saiful oleh Anwar tempoh hari berulang kerana kelemahan dalam pengumpulan bukti. Oleh itu kepada orang ramai yang ada bukti berkenaan jenayah rasuah berkenaan, sila bantu SPRM dengan mengemukakan bukti berkenaan, tapi berilah bukti yang salianan, yang original simpan untuk mengelakkan sebarang masalah. Marilah kita semua menyokong dan membantu kerajaan dalam membangunkan negara ini, kalau nak diharapkan Penipu Rakyat, alamatnya tak lama lagi negara kita akan jadi macam Bangladesh, Myanmar, Somalia atau Afghanistan, porak peranda dan kucar kacir serta rakyat hidup merempat kerana pimpinan Penipu Rakyat bukan tahu mentadbir negara, sibuk buat kekacauan saja, malahan nak buat jalan pun minta derma dari rakyat, sekarang tak jadi pemerintah negara lagi, baru negeri, kalau dah perintah negara, mungkin harta rakyat dirampas untuk membuat projek itu dan ini hinggakan ceramah pun menggunakan harta benda rakyat yang dirampas. Oleh itu sedarlah, marilah kita menyokong kerajaan Barisan Nasional untuk keamanan, kemakmuran dan kesejahteraan negara. Saya bukan ahli mana-mana parti politik, tetapi saya tidak dapat menerima gaya politik gila dan sesat Penipu Rakyat, adalah lebih baik saya menyokong Barisan Nasional yang jelas terbukti keberkesanannya. Sekian, terima kasih.

Anonymous said...

Mungkin bekas Ketua Pengarah BPR yang menjadi talibarut Anwar melindungi rasuah Azmin itu perlu diberkas dan dakwa dia, mungkin cepat sikit kes ni boleh diselesaikan.

Anonymous said...

siasat...jgn tak siasat..!

Anonymous said...

jgn tak tau, kakitangan awam sekarang banyak diisi oleh rakyat dari serambi mekah. So called la !!.Agensi pengambilan spt SPA, JPk bagi pun ramai dari serambi mekah gak Satu kampung dgn Nicky Ajis. Tu pasai banyak kaki sebotaj dlm perkhidmatan kerajaan. Lubuk pembangkang. TV 119 pun sama. Tu pasai peserta bersih ada lagi dok bagi ceramah dlm TV. Banyak sangat pengkhianat dan kaki sebotaj.

Anonymous said...

jgn tak tau, kakitangan awam sekarang banyak diisi oleh rakyat dari serambi mekah. So called la !!.Agensi pengambilan spt SPA, JPA pun ramai dari serambi mekah gak Satu kampung dgn Nicky Ajis. Tu pasai banyak kaki sebotaj dlm perkhidmatan kerajaan. Lubuk pembangkang. TV 119 pun sama. Tu pasai peserta bersih ada lagi dok bagi ceramah dlm TV. Banyak sangat pengkhianat dan kaki sebotaj.

Anonymous said...

Bro 1.40pm,

Ye la, ada betul jugak. Dan juga tak mustahil ada dalang dlm sprm sendiri cuma belum surface je.

Mcm suhakam dan bar council, mmg dah jelas surface bahawa entiti tersebut taik pembangkang, senang, jelas dan terang.

Yg sprm ni, macam tu je le. Lemau.

Dari 1995 tu..bukan sekejap. Dari BPR dah ke SPRM cm tu je ilangnya kes azmin ali. Timbul balik pun sbb si RPK ntah apa mabuk anwar tak cukup bagi makan agaknya, tikam belakang.

Mengata menuding,memfitnah org bukan main terer. Tapi, bontot dia dgn bini dia bergelumang taik diam bisu pekak tuli.

Anwar ni betul al lahanat tahap vavi! Azmin plak dayus tahap vavi. Takpe la...asalkan kaya raya...ye tak?

Anak Lenggong said...

Dalam utusan ari ni...

SPRM diarah teruskan siasatan kes Azmin
KUALA LUMPUR 31 Mei - Panel penilaian bebas operasi hari ini mengarahkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) meneruskan siasatan berhubung kes pemilikan harta Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali berikutan maklumat tambahan pada 2009.

SPRM juga akan menyiasat pihak terbabit termasuk Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang ketika itu memegang jawatan Timbalan Perdana Menteri. - UTUSAN

Anonymous said...

SPRM tak de TELOR, hanya berani ambil tindakan pada mereka yang tidak punya jawatan / kuasa penting. Pegawai SPRM ni takut hilang pangkat dan kuasa. Eksen aje lebih..

Anonymous said...

Aik kan dah tahu SPRM tu NEUTRAL. Apa nak hairan. Nak selamatkan diri tak perlu lah tembak musuh di sebelah kiri atau kanan. Macam PBB juga Pisahkan antara dua kumpulan je. Kalau tersepit sangat mana ada untung tibailah.

Anonymous said...

SANGAT MEMALU DAN MENGECEWAKAN APABILA KES-KES MELIBATKAN PETUALANG2 BANGSA ASYIK TERDAPAT KERAGUAN2 BUKTI DASN KENYATAAN SEMASA DIBAWA KE PENGADILAN!!!!
ADAKAH INI SUATU KEBETULAN?????

Anonymous said...

sprm ada teloq. kalau kes orang UMNO, cepat saja nak bertindak. contoh kes khir toyo. tapi kes orang pakatan, diam seribu bahasa. macam orang tak faham yang ramai dari pegawai atasan sprm adalah penyokong pembangkang. walau pun depa membesar dan berjaya kerana dibantu oleh kerajaan tapi dek otak bangang, jenis rasa diri hebat, depa ni tetap sokong pembangkang. apa yang buruk berkenaan pembangkang, depa boleh padam dan buat-buat tak nampak. sprm adalah penjilat pembangkang. bukan sprm saja, kebanyakan ajensi kerajaan diisi oleh pembangkang. bukan hanya orang kelantan, orang kedah, penang , perak dan selangor semua jenis pembangkang, ya la baca fitnah anwar sejak dulu melalui internet. depa ni biar negara hancur, asal pakatan jadi ketua. biar melayu jahanam asal geng dia jadi ketua.

Anonymous said...

SPRM TOLONG SIASAT SEBAHAGIAN KAKITANGAN AWAM YANG BERASAL DARI PANTAI TIMUR... SAYA KENAL PASTI SEMASA BERKHIDMAT DALAM PERKHIDMATAN AWAM DULU, MEMANG RAMAI DIKALANGAN MEREKA ADALAH PENYOKONG2 TEGAR PAKATAN HARAM JADAH????!!!!!

Anonymous said...

SEtuju bebeno dgn anon 1.46pm....di mana2 pun penuh dgn orang Kelantan..kerana boss boss pun di monopoli orang Kelantan yg terkenal dgn PE'EL KENEGERIAN....dulu mereka yg kecoh PutraJaya Projek Membazir sampai nak LELONG putrajaya.!!!

Anonymous said...

yang sebenarnya replika dato shafee yahya ada di sprm sekarang.

Anonymous said...

sprm kroni anuwar

Anonymous said...

mmg lepas ni bah HR setiap jabatan kena peka tentang isu2 cmni. selidik btul2 samada yg mnta kerja itu pnyokong BN atau pmbangkang. ckp kerajaan zalim sgl bagai tp gaji ribu2 mampu li rumah besar kereta baru hidup pun senang lenang. x adil la camni. baek bg peluang tu pd penyokong krjaan. ini dah mcm gunting dlm lipatan. even kt tmpt kerja aku pn golongan pensyarah yg x reti bersyukur dah berani menyatakan sokongan terbuka pada PR! gaji dah naek beribu2 pn x bersyukur jgk! sial la!

sulaiman akhlaken said...

Tu ummi hafilda nak bg resit pemilikan saham,tah hape2 lagi milik azmin yg katanya bernilai 30 juta.Itu yg dia dapat cilok,yg tak dpt tak tahu brp puluh juta lagi.

Itu harta2 yg di dlm negeri,yg di luar negeri,ladang2 dan estet2,kilang2 dan factory2,rumah2 sewa dan stable lumba kuda..sikit punya banyak tu

Kendian bayangkan pula harta anuwar towkey azmin..wow!

hangkedee said...

SPA>JPA kroni HAmpas belako...celako...celako...celako

Anonymous said...

masalah paling besar dgn sprm ni....... Nak berebut jawatan laa..! Masalah kes2 yg diadukan, tu salah kedua. Tak caye, tanyalah orang2 lama kat dalamnya..

Anonymous said...

kita ingatkan Dr Khir adalah jerung yang dicari-cari SRPM rupa-rupanya ada banyak lagi jerung yang dilepaskan begitu saja atas sebab mereka kroni SRPM!

mana kau KEADILAN!

Anonymous said...

kita ingatkan jerung yang dicari-cari SRPM telah masuk pukat rupa-rupanya ada banyak lagi jerung yang dilepaskan begitu saja atas sebab mereka kroni SRPM!

mana kau KEADILAN!

Anonymous said...

hehehehe....azmin bkn rasuah...dia duluny pencacai anwar...anwar bela dia untuk simpan n jaga kn duit anwar yg dtg dri langit(g. soros dn israel)...dpt la prsen 20%...TPM mna bole dpt duit yg byk dlm skelip mata (duit g.soros...)itu upah supaya anwar terima/lulus pinjaman yg akn d berikn bank dunia skirany PM tkda dlm negara n PM keluar negara...
anwar pelik ni klau da baik dgn azmin ni n azmin da dpt duit n prcaya dgn anwar...nafsu anwar anwar makin tinggi...azmin ingat anwar nk buat mcm adik bradik...dlm diam2 shamsida jdi mangsa...mangsa anwar...anwar akn mncari jalan supaya azmin klr..k johor la,k p.pinang la,dn 2-3 negeri lg supaya dia bole brsama shamsida...msa tu azmin tk tahu lg...dia sdg brgaya n dpt duit byk...kaya tk brtempat bini trgadai...satu lg...bini anwar..kak wan tk tahu n nurul msih ank kecil lg...azmin n shamsida brpakat supaya tutup mulut asal kaya raya...hidup senang tanpa klrkn peluhhh..


takbir.....

Anonymous said...

biasalah dah kautim baik punya...buat bodo jer la....

Anonymous said...

apa apa pun anwar memang bersalah. dia adalah raja mandaliar yang muncul semula selepas 500 tahun. lagi 5 abad akan ada anwar lagi, jika tak kiamat la.

Anonymous said...

bukan semua kakitangan kerajaan sokong pembangkang,aku ni kerja ngan kerajaan,aku tetap sokong kerajaan 100%,kawan2 aku di sini pun ramai yg sokong kerajaan,tp ada juga yg sokong pembangkang,jd kami yg sokong kerajaan selalu bertengkar dgn mereka yg menyokong pembangkang,kami pun memang x suka dgn mereka yg sokong pembangkang sb kerja malas tp asyik cerita pasal gaji je,jd org2 mcmnilah yg akan menjatuhkan kerajaan,tp nasib baik ketua aku adalah org kerajaan

Anonymous said...

TABIK SPRING GAP :)

SPRM DAH SETTLEKAN KES SHAHRIZAT ABDUL JALIL.

sulaiman aklaken said...

Di mana kedudukan SPRM sebenarnya?..
Adakah SPRM benar2 neutral?
Adakah SPRM takutkan Azmin & PKR?
Adakah SPRM menyebelahi Azmin (Pakatan Haram)?
atau adakah SPRM menghadapi masalah2 teknikal?...
..atau adakah kerana sebab2 lain?....kembalikan lah kepada Matlamat sebenar SPRM..

Anonymous said...

kasi tibai samo dio..

Anonymous said...

Pelik,... tak kan leer nak bukak kes pun nak kena sogok duit dahulu kat SPRM...buat kerja la woooi..jangan makan gaji buta.

Anonymous said...

ramai jugak cikgu2 sekolah yg sokong pembangkang nie.sampai hari guru tahun nie pun tema baju warna kuning.ketua kelab guru sekolah nie penyokong kuat pembangkang.menyakit mata je tgk puak2 beruk nie.komplen sana,bangkang sini.soal gaji nak lebih.tapi kerja hampas cam haramjadah.yang pasti ramai dr kelantan.

Anonymous said...

panggit jer badan bebas siasat pulak SPRM tu.

Anonymous said...

Anonymous said...
jgn tak tau, kakitangan awam sekarang banyak diisi oleh rakyat dari serambi mekah. So called la !!.Agensi pengambilan spt SPA, JPk bagi pun ramai dari serambi mekah gak Satu kampung dgn Nicky Ajis. Tu pasai banyak kaki sebotaj dlm perkhidmatan kerajaan. Lubuk pembangkang. TV 119 pun sama. Tu pasai peserta bersih ada lagi dok bagi ceramah dlm TV. Banyak sangat pengkhianat dan kaki sebotaj
........................
KENYATAAN INI AKU SETUJU,,,TENGOLLAH USTAD/USTAZAH JQAF.DAHLAH DULU TAK DAPAT KERJA KERAJAAN AMBIL NGAJO JQAF..TAPI RAMAI YANG TAK SEDOR NGUTUK KERAJAAN LAGI,, TAPI APA NAK BUAT ORANG KELATENI KUAT KENEGERIANNYA 80%PEGAWAI ATASAN ORANG KELATE ,,MEMANG SELALU AJA ORANG KELATE YANG DAPAT KERJA KERAJAAN,,KERJA KAT NEGERI LAIN AMBIL GAJI HANTAR KAT KELATE..NAK BUAT LEBUHRAYA RAKYAT PULAK...TAIK LAH ORANG KELATE..MAKE BUDU BANYOK,CECAH ROTI CECAH BUDU..

Anonymous said...

Anonymous said...
ramai jugak cikgu2 sekolah yg sokong pembangkang nie.sampai hari guru tahun nie pun tema baju warna kuning.ketua kelab guru sekolah nie penyokong kuat pembangkang.menyakit mata je tgk puak2 beruk nie.komplen sana,bangkang sini.soal gaji nak lebih.tapi kerja hampas cam haramjadah.yang pasti ramai dr kelantan...................................
BETULTU AKU SETUJU... SEMUA CIKGU DARI KELATE MEMANG SOKONG PR,,,
PEGAWAI YANG PILIH CIKGU BARUPUN RAMAI DARI KELATE...DIAORANG KUAT SEMANGAT KENEGERIAN..MAKE BUDULAH

Anonymous said...

Yuppp...sekarang ni ramai betul penjawat awam orang kelante...tengok je lah kat sarawak ni gred 17 pun dia orang sapu...nanti2 PAR dan PRA pun dia sapu hanta kat sarawak jugak...so, peluang buat anak negeri tertutup...cakap intergrasi tapi yang ramai nya anak2 semenanjung anak2 sarawak nengok je sedangkan ada memohon dan mempunyai kelayakan...

Anonymous said...

Ke longkang la orang kelantan!

Tempat keje aku pun bos bos besar majoriti..aku ulang MAJORITI orang dari negeri longkang ni.

La ni..bila budak budak baru masuk, byk yg dari negeri longkang ni. Dah yg interview bos dari negeri longkang..

Sistem keje, pandai kipas, naik la cepat. Keje tak seberapa.

Tapi hari ni, bos besar dari negeri longkang sudah kena tendang tempat lain. Keje ikut KPI sahaja. Kipas la pakai freezer pun..jgn harap boleh jalan.

Itu tak cukup, ini salah, diaaaa je la yg betul. Negeri longkang dia je la yg hebat.
Dialek dia je la yg bagus.
Dia je la ada makanan kebanggaan.

Ee...berbulu je menengokkan gelagat orang kelantan. Hak ptuih! Ha...sama dgn air yg diorang minum bila balik kelantan. Karat dan busuk.

Anonymous said...

dia orang ni nak tangkap ikan besar dlm sektor awam sebab kalau kes menang, bole naik pangkat.
kalau sprm dah ada keraguan, apa tah lagi dengan hakim tu sendiri...manusia biasa juga beb. Garang dengan orang umno supaya nampak macam terer dan garang, dapatla naik pangkat cepat...semua tu dlm poket. kerja macam taik, gaji nak besar.
Bubarkan saja SPRM, turun pangkat ke BPR saje.selesai masalah.

Anonymous said...

mamat kelantan mana? taknak jawab ke?

Anonymous said...

poyo siot org kelantan...puih!

Anonymous said...

Jangan sampai dilebel suruhanjaya pakatan rakyat malaysia..

Anonymous said...

TUKAR NAMA SPRM KEPADA BPR SEMULA....Bila kes pemimpin UMNO atau BN waaah bukan main lagi segera diambil tindakan. Cuba kita renung kembali kes Khir Toyo bekas MB Selangor...Kenapa didapati bersalah...? Sedangkan Tiada sebarang jenis kewangan atau Kuasa sebagai MB digunakan untuk membeli harta tersabit tetapi Khir Toyo guna Pinjaman Bank untuk beli hartanah tersebut...Mana kah kesalahan RASUAH...Mari kita fikir-fikirkan...Semau bukti pinjaman bank dan Nilai hartanah pun ada...? Oleh Mat Bond.

cifut said...

Apa la SPRM ni. Dah teruk kena fitnah pasal kes TBH tu pun masih nak berpihak pada pembangkang lagi?

Wahai kwn2 yg berkhidmat dgn SPRM, Polis, askar dan penjawat awam lain, sudah2 la dgn sokongan anda pada pembangkang, sedarlah bhw puak2 pembangkang sgt membenci kamu.

Buka mata dan nilaikan sndri apa yg pembangkang sumbangkan pd negera selama ni.

Anonymous said...

APALAH PUNYA BLOGGER TAK ADA BUDI BAHASA AYIK MAKI ORANG IKUT LAH CAR5A AGAMA YANG KAMU ANUTI NAK MARAHPUN JGN SAMPAI MACAMINI ITULAH KLU WANG BOLEH BELI APA SAJA

Darah Satria said...

pasal Perangai SPRM nie ada gua tulis dlm blog gua.. korang semua boleh baca...

http://darah-satria.blogspot.com/2012/08/sprm-bantu-pr-jatuhkan-kerajaan-bn.html