IKLAN BERBAYAR

Monday, May 21, 2012

KRISIS AIR SELANGOR : S/U UMNO SELANGOR IR ZIN GEGAR PAKATAN ! CAYALAH YB !


32 comments:

Anonymous said...

.

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .

.

Anonymous said...

Khalid nak gunakan air lombong?
Tak tahukah khalid semua jenis najis ada di tasik, najis babi,najis anjing,najis lembu,kambing dll.
Air yg seperti ini ko nak beri org selangor minum?

Nampaknya aku kena tadah air hujan untuk kegunaan harian dan air minaral untuk minuman.

Anonymous said...

Pencacai2 dia kata Kerajaan BN rasuah bla2...

Hakikatnye bila dh pembangkang memerintah lg terok air pon dijangka bermasalah x lama lg...apapon sokong anon 9:04 hehe..

Anonymous said...

Tiada daya dan kekuatan untuk melawan pihak2 yang berkuasa.

kami panjatkan doa di bulan rejab yang mulia ini hanya pada mu ya Allah..yang maha pengasih maha penyayang maha berkuasa dari mereka yg berkuasa itu..fitnah semakin berleluasa..berilah kemenangan kepada hamba2 mu yang menuntut keadilan...amin

Melayu Perak said...

cantikkk....70% prasarana air untuk selangor dan wilayah persekutuan sudah siap....tinggal 30% loji penapisan air di kuala langat masih menunggu pengesahan kerajaan negeri untuk menjalankan kerja....

yang sah kita tukar kerajaan selangor untuk memberi laluan air selangor-pahang menjadi kenyataan....

Melayu Perak said...

pok nik dalam tv3 tadi....dah makin sesat....

adake dia buat satu lagi syarat dalam muzakarah tuh.....mengapa umno tolak islam.....

baghal...kalau macam tuh buat lah muzakarah dengan DAP apasal DAP tolak islam....

Anonymous said...

melayu perak

ya tukar kerajaan..kalau dapat lah..dgn rekod cemerlang k'jaan PR s'ngor..tak mungkin pengundi akan beralih arah lagi..kita lihat sajalah nanti..

pengundi atas pagar

Anonymous said...

ISU AIR SELANGOR: Antara Projek Air UMNO Vs Rahmat Air Allah.

Fanatik UMNO percaya yg hanya air yg diurus oleh UBN saja yg mampu atasi krisis air Selangor?!

Rakyat Selangor yakin dengan amalan tadbir urus yang baik, tanpa penyelewengan, tanpa pembaziran, tanpa kezaliman... lebih menjamin rahmat & berkat dari Allah termasuk limpahan air hujan rahmat yg penuh hidayah & berkatNya!

Masjid2/ surau2 sedang dimakmurkan dengan program agama, aktiviti kemasyarakatan, majlis2 ilmu dari guru2 agama yg berkaliber lagi takwa- Rakyat bebas memilih AJK yg diyakini bukan yg ditunjuki oleh UMNO, roh Islami sedang meresap dalam jiwa rakyat Selangor Vs roh materialisme UMNO/BN yg menghancurkan itu!

Rakyat Selangor sedang menghayati semangat jitu jiwa Islami majoriti rakyat Kelantan walaupun didiskriminasi/ ditindas oleh UMNO/BN sejak sekian lama!

...TOLAK kebongkakan UMNO dengan kuasa politik wangnya itu!

Selangor Darul Ehsan-- semoga mendapat ehsan yang hakiki dari Allah Rabbul Jalil.... Amin!

Melayu Perak said...

ya le rekod cemerlang selangor....

dengan muka bumi rosak pasal pasir....

isu sampah....

jalan tidak diturap...

tanah perbadanan yayasan basmi kemiskinan dan tanah PKNS dan tanah negeri dijual kepada CINA....

janji memberi subsidi air kepada rakyat....

janji kepada mahasiswa,orang mati,janda,kanak kanak tadika,pelajar...orang tua masih tak tertunai.....

Anonymous said...

professional people will never join such shameful organization joined by shameful low mentality people, this is why they go for DAP, PAS & PKR instead.

Anonymous said...

Untuk Anon May 21, 2012 9:41 PM



PETALING JAYA: Sultan Sharafuddin Idris Shah has proposed that groundwater be developed as an alternative, so as to prepare for prolonged periods of drought in Selangor.
The Selangor Sultan said the country was too reliant on surface water sources like rivers, lakes and dams.
dari
http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2012/5/9/nation/11257699&sec=nation


Lakes often contain high pollution levels relative to the surrounding landscapes and environment. Rivers and streams drain pollutants from the landscape where they concentrate in lakes and other water bodies. Aquatic species such as fish can be extremely high in contaminants as some pollutants don’t readily dissolve and dilute in water and are instead taken up into organisms. ....
dari
http://www.lakescientist.com/learn-about-lakes/water-quality/pollution.html

Melayu Perak said...

BUKAN 300,000 TAPI 2 JUTA HADIR DI BERSIH 3.0!

Pendedahan yang pasti memalukan Anwar Ibrahim, S.Ambiga dan Beersih 3.0!

Sila baca di bawah :
KUALA LUMPUR 21 Mei - Perhimpunan di ibu negara bulan lepas disertai oleh 22,270 orang dan bukan ratusan ribu seperti yang didakwa pembangkang, kata Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim hari ini.

Beliau berkata rumusan tentang jumlah mereka yang menyertai perhimpunan pada 28 April itu dibuat oleh Pertubuhan Berita Nasional (Bernama) dengan menggunakan sistem blok fotografi.

"Jumlahnya 22,270, agak hampir dengan konfigurasi British Broadcasting Corporation (BBC) (25,000), tetapi, yang pasti ia jauh daripada (jumlah) yang diumumkan (penasihat PKR dan Ketua Pembangkang) Datuk Seri Anwar Ibrahim ke seluruh dunia.

"Sehubungan itu, kami ingin berkata begini: “Bersikap jujurlah tentang jumlah orang yang menghadiri sebarang majlis.

"Dan idea untuk menjadikannya gah hingga mencapai beratus ribu bukan saja sesuatu yang agak nakal, tetapi juga menyatakan sesuatu yang begitu tidak benar kepada rakyat Malaysia dan kepada seluruh dunia," katanya selepas merasmikan kursus asas mengenai media baharu untuk anggota Mubarak (Majlis Bekas-bekas Wakil Rakyat) dan veteran Umno di sini.

Rais mempelawa mereka yang begitu berminat untuk mengetahui bagaimana jumlah itu dikira, melihat cara Bernama melakukannya.

"Kami sebenarnya boleh mengira jumlah kepala bagi setiap sentimeter graf pada sesuatu gambar.

"Kami lebih cenderung menerima cara anggaran itu dibuat daripada cara mencari gah yang kami dapat daripada puak PKR," katanya.

Ditanya adakah jumlah itu merupakan angka rasmi kerajaan, beliau berkata junmlah yang dicapai Bernama adalah lebih logik dan hampir dengan anggaran BBC.

Rais berkata beliau tidak keberatan sekiranya sebuah badan bebas diwujudkan untuk mengesahkan jumlah itu jika ada pihak yang mahukan demikian agar ia boleh dijadikan ukuran pada masa akan datang.

“Saya ingin mengesyorkan agar setiap kali ada perhimpunan besar, kaedah ini digunakan agar orang ramai boleh mendapat maklumat secara adil tentang jumlah hadirin," kata beliau. - BERNAMA

Anonymous said...

tahniah JAIS kerana telah memakmurkan masjid2 di Selangor ini... Dan kini telah berkurangnya khutbah2 bbau politik ... Walaupun pernah dicemuh bersekongkol dengan UMNO dalam serbuan2 yang dibuat untuk menegakkan syiar ISlam di negeri in.. Dan sila pantau agar masjid rakyat Selangor tidak lagi dicemari dengan kehadiran kaum kafir dap!

Tukang Komen said...

anon 10:13 pm.
Masjid dimakmurkan? Dengan apa? Dengan kempen parti pembangkang adalah. Bukan ceramah agama tapi kempen politik. Memecah belahkan ahli qariah sampai tuanku sultan campur tangan.
Pakatan bangga dengan duit banyak tapi semuanya hasil jual harta pusaka rakyat. Tanah yayasan jual,padang rekrasi jual, bangunan jual. Maruah pun jual sama. Gambar telanjang adun tersiar pun takde tindakan. Janji PRU yg lepas bertabur. Tadbir urus yg bijak? Sampah tadbir urus sape sampai mengingkat penyakit sang nyamuk.

Janji hasil pasir ratusan juta sampai masa sekelumit je. Mungkin pencacai pakatan menilai kebodohan sebagai kejayaan.

Anonymous said...

Anon 10:13 mmg sakai..!!!
Ko pegi dok hutan lg bgus.
WTF! nk menipu.
layak jd warga Neraka.

Anonymous said...

Attention plzz : Sy wakil pencacai yg dok menyalak atas tue minta maaf kpd anon2 smue kerana jauh sgtt putor belitnye...hahas

Anonymous said...

Harapan aq anon 10:13 kena telan bumi lg bagus...byk benda dh menunjokkan parti pembangkang tak guna..!!
Melampau la komen ko!!Org tengah serius nie masalah air tak lama lg..
Org mcm ko mmg x minum air la agaknye..
Teroskan fitnah,tuduhan...bla2..
Org mcm ko x takot tuhan.

Anonymous said...

Hoi !!tak guna punye anon 1O:11 tak payah la nk main teka-teki plak...
ckp je la yg ko tue pencacai pembangkang...

kehkehkeh

Anonymous said...

Kpd Nik Aziz
Menurut "Melayu Perak" kau ada berkata UMNO menolak Islam, Apakah ko masih berpendirian berpendirian sedemikian,
BERANI KAH KO BERSUMPAH DG NAMA ALLAH BAHAWA ORG UMNO TELAH MENOLAK ISLAM??
Kalau ko berani, sila bersumpah kemudian papar di mana2 blog atau youtube
Kalau ko tak berani bersumpah maka ko seoarng pembohong besar

Anonymous said...

A.B.P

Asalkan Bukan Pembangkang. !!!

Selamatkan Malaysia.

Anonymous said...

Hanya Umno yang bertungkus lumus memastikan orang Melayu kekal sebagai tuan di bumi tanah tumpahnya bangsa mereka.

Anonymous said...

Sorry la bro..aku rs umno patut cermin dulu sblm lu tuduh pr xreti wat anggaran..perhimpunan gergasi yg umngok buat baru2 ni najib ckp smpai ratusan ribu yg hadir tp hakikatnya stadium hanya bole muat xsampai 90k..cmne bole sampai ratusan ribu hadir..pelik2..haha..satu lg aku tgk gambar byk gmbar kanak rabina jer yg dtg..bole mengundi ke bdk2 tu..lawak la pemimpin umngok ni..mcm bdk darjah satu..haha

Melayu Perak said...

anon 12.50 am....

ko nih memang bangang.....

tengok balik gambor tuh....

yang penuh seat 90,000

yang atas padang lebih kurang 30,000

betullah apa najib cakap ada 120,000 semua

Anonymous said...

Maaf yea?? anon 12:50 tue seekor lembu yg OKU...!!!

kehkehkeh

Anonymous said...

Gagapp plak pencacai nie..
myampahh betul.

kehkehkeh

Anonymous said...

Pencacai anon 12:5Oam kalo parti ko mata satu...owhhh kalo camtue lembu macam ko mata satu gak kew? :)

hahas

Anonymous said...

Heloo??
pencacai 12:5Oam dh kalah kew @.@?

kehkehkeh

Anonymous said...

Nampaknya,hanya kerajaan BN yg boleh selesaikan krisis air.

Anonymous said...

Air Selangor memang melimpah limpah sampai banjir..masalah utama disini bukan air lombong, air bawah tanah dan hapa hapa lagi..cuma KAMI NAK AIR BERSIH TERAWAT..faham...kalau satu logi buat kerja untuk dua logi...jahanam jugak..agak agaklah kalau nak berpolitik....moral of the story jikalau PR kalah PRU13, BN kena tanggung tu semua...PR cuci tangan..kalau PR menang...kena tunggu PRU14 baru masalah selesai..ada faham...

Anonymous said...

Anonymous said...
ISU AIR SELANGOR: Antara Projek Air UMNO Vs Rahmat Air Allah.

Fanatik UMNO percaya yg hanya air yg diurus oleh UBN saja yg mampu atasi krisis air Selangor?!

Rakyat Selangor yakin dengan amalan tadbir urus yang baik, tanpa penyelewengan, tanpa pembaziran, tanpa kezaliman... lebih menjamin rahmat & berkat dari Allah termasuk limpahan air hujan rahmat yg penuh hidayah & berkatNya!

Masjid2/ surau2 sedang dimakmurkan dengan program agama, aktiviti kemasyarakatan, majlis2 ilmu dari guru2 agama yg berkaliber lagi takwa- Rakyat bebas memilih AJK yg diyakini bukan yg ditunjuki oleh UMNO, roh Islami sedang meresap dalam jiwa rakyat Selangor Vs roh materialisme UMNO/BN yg menghancurkan itu!

Rakyat Selangor sedang menghayati semangat jitu jiwa Islami majoriti rakyat Kelantan walaupun didiskriminasi/ ditindas oleh UMNO/BN sejak sekian lama!

...TOLAK kebongkakan UMNO dengan kuasa politik wangnya itu!

Selangor Darul Ehsan-- semoga mendapat ehsan yang hakiki dari Allah Rabbul Jalil.... Amin!

May 21, 2012 10:13 PM

===================================

Aku rase ko ni bongok tahap cipanzi tertelan belacan..

Agak2lah kalau nak bersangka baik dgn musuh pun...

Jgn nak perasan sangat la rahmat Allah...yg aku nmpk bala je...

Buruk2 umno pun...selama memerintah TAK PERNAH BANJIR MASUK DEWAN SOLAT MASJID la ooiii...

Masjid Ar-rahimiah klang yg masuk air..sampai skrg karpetnya tak berganti lagi...

bongok bertingkat2...

Anonymous said...

Anonymous said...
Kepada semua saudara dan saudari yang dihormati.

Kami kumpulan Myanmar di Malaysia; kita hidup di Malaysia sejak sedekad dan sentiasa pergi ke kuil ( PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI) No: 19-21 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong, 52100 Kuala Lumpur, Malaysia dan kami sangat sedih dan menyesali dengan Ahli Jawatankuasa Kuil kerana mereka menggunakan Sami kami dalam tanggapan yang salah Buddha mengajar atau kaedah-kaedah Buddha. Kami datang ke Kuil ini untuk membantu Sami-Sami dan dihormati agama kita.

Bahawa Kuil adalah Pengerusi yang bernama Datuk Yip Kum Fook (Pengerusi MCA Bahagian Gombak), Sami kami berkata dan dia dijemput Sami kami dari Myanmar untuk menjaga Kuil itu tetapi tanpa membuat apa-apa bayaran kepada Sami-Sami kami, tambah beliau dan tidak menghormati beliau daripada kami Sami-Sami dan ada kalanya dia memerintahkan kaumnya ke barang-barang yang dikumpul seperti kertas, dan sebagainya. Pengerusi mengambil air mineral tanpa memaklumkan apa-apa perkataan untuk sami-sami kami. Dalam agama kita percaya kita tidak boleh mengambil apa-apa Tempat suci(Kuil), jika kita dilakukan kita adalah dosa besar.

Dalam sebelumnya, Sami kami berkata Ahli Jawatankuasa sentiasa meminta wang daripada beliau, apabila Sami kami memberikan RM20, 000.00 secara tunai pada tahun 2001 kepada Pengerusi(Yip kum Fook), maka Jawatankuasa berdiam diri, Jawatankuasa kemudian membuat masalah dengan seorang Sami kami yang bernama Ven. U Nandiya sekali lagi dan dibatalkan membenarkan (permit Visa) Sami kami untuk tinggal di Malaysia, maka Sami kita (Sadayaw U Nandiya) pergi ke Australia dan Sami kami tidak datang Kuil itu pada masa panjang. Datuk Yip Kum Fook (Pengerusi MCA bahagian Gombak) memberi komputer notebook kepada Sami kami untuk perlindungan jumlah tersebut wang, ini-lah sami kami memberitahu;

Ramai orang tempatan di sekitar Kuil berkata, Kini tiada lebih ramai orang datang ke Kuil ini kerana Ahli Jawatankuasa sentiasa membuat masalah atau sangat sombong dan kita mendengar daripada orang tempatan berkata: Yip Kum Fook (Pengerusi MCA bahagian Gombak) memerintahkan kaumnya untuk membakar Kuil Hindu di Taman Daya, Kepong kerana dia perlukan tempat itu untuk membuat perniagaan kedai perabot, ini berlaku beberapa tahun yang lalu. Semua orang mengetahui apa yang dilakukan untuk Kuil Hindu di Taman Daya, Kepong. Kuala Lumpur, Malaysia.

Anonymous said...

Kali terakhir juga dia menjemput polis untuk menangkap Sami-Sami di tempat suci (kuil) dan dikunci kuil tanpa takut Karma dan memalukan orang, kerana dia percaya Ahli Jawatankuasa yang kuasa lebih daripada Sami-Sami. Juga anak Datuk Yip Kum Fook selalu berkata, Kuil ini adalah kepunyaan bapanya. Yang betul, Kuil ini sumbangan daripada orang ramai, kita kerja keras untuk Kuil ini. (Anak Datuk Yip Kum Fook dipanggil Yip Jiun Han)

Kuil ini Ahli Jawatankuasa yang sentiasa berubah Sami-Sami, kini mereka menukar sami baru dalam menjaga kuil, Sami baru ini juga aduan perkara-perkara buruk jawatankuasa kerana jawatankuasa juga menunggu kotak derma wang sahaja, mereka tanpa apa-apa bantuan kepada Sami-Sami kami dan jawatankuasa yang dikawal dengan sami-sami kami tidak bercakap atau aduan lebih, Sami-Sami kami tinggal di sana sebagai omong kosong dan takut kepada Ahli Jawatankuasa.

Di bangunan baru di mana dicagarkan adalah marmar patung Buddha; kita mempunyai pengubahsuaian patung Buddha kerana itu patung Buddha diletakkan sangat rendah, kita mengangkat tertinggi Ahli Jawatankuasa tidak suka dan tidak berpuas hati. Di negara kita, sesiapa sahaja boleh datang ke Kuil untuk menyembah Buddha tetapi di Malaysia adalah Kuil yang berbeza mengawal oleh Ahli Jawatankuasa.

Kami berharap semua orang memelihara ajaran Buddha dan sila keselamatan sami kami, tidak melihat wang hanya kerana ini Kuil. Apabila kami bertanya kepada beberapa rakyat kita (Myanmar) dan penduduk tempatan, jawatankuasa adalah sangat rendah fikiran kerana fikiran mereka sangat sempit dan tanpa pendidikan agama. Dan Ahli Jawatankuasa tidak akan mengganggu dengan Sami-Sami kami, Sami-Sami seperti ayah anda kami untuk menjaga agama Buddha dan Kuil adalah seperti tempat kita menyelesaikan masalah kita.

Baru-baru ini, Sami (Sadayaw Ashin Indaka asal daripada Mandalay, Myanmar) telah tinggal di Kuil ini juga tidak berpuas hati kerana Ahli Jawatankuasa tidak membayar apa-apa kepadanya, dia bekerja di sukar untuk menasihatkan orang ramai dan kami juga kecewa dan sedih apabila mendengar berita buruk dari Sami-Sami kami. Kadang-kadang Ahli Jawatankuasa datang dan menjerit dalam Kuil tanpa mempunyai apa-apa sebab dan melakukan apa yang mereka perlu lakukan, Sami kami berkata, jawatankuasa kuil ini tidak mempunyai ajaran Buddha dalam fikiran mereka, mungkin masa depan Buddha boleh memusnahkan.

Daripada kumpulan Myanmar Buddha di Malaysia ..
Kita menterjemahkan Bahasa Inggeris ke Bahasa Malaysia