IKLAN BERBAYAR

Monday, May 28, 2012

PAS NAZAK :MAT SABU 121 TERPAKSA MENIPU UNTUK DAPAT SOKONGAN.

perhimpunan indraf yang diadakan semalam.
hadirin sekadar 1000 orang, jelas harapan pakatan untuk mengumpulkan 5000 orang tak menjadi.

siapa yang hadir ?
anwar, kit siang, guan eng dan mat sabu.

apa mat sabu cakap ?
err jap, atau lebih tepat apa mat sabu tipu penyokong indraf semalam ?

mat sabu, depan penyokong indraf telah memainkan sentimen perkauman.

dakwa mat sabu, kerajaan BN telah memainkan isu rasis apabila memainkan secara bertalu-talu  melayu yang menyokong seorang wanita hindu dalam perhimpunan rusuhan 28 april.

senang cakap, depan penyokong indraf mat sabu bakar api perkauman. dia cuba memperlekehkan seorang wanita hindu depan penyokong indraf.

ia dianggap perbuatan rasis oleh kerajaan kepada seorang wanita hindu.

tapi mat sabu tak menyebut pula rakyat juga melanyak beberapa lagi kerat barua dari kalangan orang melayu seperti anwar ibrahim ,a samad said, azmin ali sebelum dan selepas rusuhan 28 april.

kenapa mat sabu tak bagitau depan penyokong indraf bahawasanya ramai penyokong pas telah memukul,membelasah,menerajang beberapa anggota polis yang bertugas masa rusuhan 28 april ?


jelas mat sabu dan pas berada dalam keadaan paling nazak dalam berhadapan dengan undi melayu pada pru ke 13.

jadi apa yang perlu mat sabu lakukan adalah melakukan cerita rasis, membakar api perkauman terhadap 1000 orang penyokong indraf.

undi melayu pas dah tak dapat.

pas terpaksa berpaut pada 1000 undi penyokong indraf untuk meneruskan saki baki nya-nyawa bangkai yang ada pada pas.


33 comments:

Anonymous said...

AKU HENSEM

FIRST

Anonymous said...

tagih undi "splinter group" untuk hantar mukmin pakatan ke putrajaya walhal splinter group di fatawkan sebagai tidak layak?

kesepakatan jenis apa ini?

sedar ke splinter group ini bahawasanya mereka diperkudakan?

Kik Kik Kik

Anonymous said...

...tak sabar aku nak memBANGKAIkan Parti Ajaran Sesat di Shah Alam kelak...

sokong PAS dapat AmBABIga!

-nik ajis mahafiraun-

Anonymous said...

PAS memang jenis butuh anjing, babi haram jadah, jenis lidah bercabang penipu, dulu tuduh kerjasama politik dengan bukan Islam adalah haram walaupun untuk perpaduan politik, sekarang apahal PAS menjadi juara untuk membela hingga sanggup mengetepikan perjuangan agama dan bangsa sendiri? Tok Guru PAS golongan pembohong, dulu beri fatwa menipu kononnya kerjasama UMNO dengan MCA dan MIC kafir dan haram, tapi apahal sekarang PAS bukan lagi setakat kerjasama, malahan dan hadi pecacai suruhan pun kepada DAPigs dalam Penipu Rakyat, apahal sekarang boleh pula, Nik Aziz ada terima 'wahyu' di gua mana pula? Jelas PAS memang perosak masyarakat, membuat hukum hakam sesuka hati, golongan penyesat seperti PAS memang tak boleh dipercayai, penipu, tok guru kaki kelentong dan tak peduli dosa pahala, korang sedar tak yang beribu orang ramai yang terpedaya dengan hukum hakam sesat rekaan korang yang menyebabkan keluarga porak peranda, bercerai berai,anak-anak terputus hubungan dengan ibu bapa, adik beradik berkelahi berpuluh tahun kerana fatwa politik sesat tok guru pembohong korang ni, tak malu ke korang buat kerja bidaah dolalah yang sesesatnya seperti ini? Tak gunalah ko pakai serban tok guru PAS, ko pakai bikini pun tak apa, sesuai benarlah dengan kelakuan buruk korang tu, penipu, perosak masyarakat, menyebabkan perbalahan, korang tak takut pembalasan di akhirat ke? Konon tok guru, ingat korang dengan mudah boleh masuk syurga ke dengan membuat hukum hakam sesuka hati hingga menjadi fitnah sekeji ini? Ingatlah korang, orang ramai yang tersesat dengan fatwa sesat lagi keji korang akan mengheret korang ke neraka bersama-sama kerana koranglah punca kesesatan mereka, malahan korang tak ada rasa tanggungjawab untuk membetulkan akidah mereka, malahan bila kerajaan cuba betulkan akidah mereka dari terpedaya dengan fatwa songsang korang tu, korang burukk-burukkan kerajaan dan korang hasut mereka jangan ikut saranan mulia kerajaan itu, korang memang dasar perosak, muka tak tahu malu, gok guru konon, korang guru ajaran sesat, penipu masyarakat. Meluat aku dengan gelagat korang ni, ingat pakai serban dan jubah itu mulia sangat ke? Kalau macam itu anjing dengan babi dipakaikan serban dengan jubah jadi mulialah? Aku memang geram dengan kesesatan yang dibawa oleh PAS ini, menyebabkan masyarakat berpecah belah, porak peranda dan kacau bilau, memang PAS ni tali barut Yahudi, macam Syiah yang merupakan tali barut Yahudi, PAS pun memang geng talibarut Yahudi, perosak negara dan masyarakat.

Anonymous said...

PAS memang jenis butuh anjing, babi haram jadah, jenis lidah bercabang penipu, dulu tuduh kerjasama politik dengan bukan Islam adalah haram walaupun untuk perpaduan politik, sekarang apahal PAS menjadi juara untuk membela tindakan melampau hingga menghina bangsa dan agama oleh pihak DAPigs terutamanya hingga sanggup mengetepikan perjuangan agama dan bangsa sendiri? Tok Guru PAS golongan pembohong, dulu beri fatwa menipu kononnya kerjasama UMNO dengan MCA dan MIC kafir dan haram, tapi apahal sekarang PAS bukan lagi setakat kerjasama, malahan dan hadi pecacai suruhan pun kepada DAPigs dalam Penipu Rakyat, apahal sekarang boleh pula, Nik Aziz ada terima 'wahyu' di gua mana pula? Jelas PAS memang perosak masyarakat, membuat hukum hakam sesuka hati, golongan penyesat seperti PAS memang tak boleh dipercayai, penipu, tok guru kaki kelentong dan tak peduli dosa pahala, korang sedar tak yang beribu orang ramai yang terpedaya dengan hukum hakam sesat rekaan korang yang menyebabkan keluarga porak peranda, bercerai berai,anak-anak terputus hubungan dengan ibu bapa, adik beradik berkelahi berpuluh tahun kerana fatwa politik sesat tok guru pembohong korang ni, tak malu ke korang buat kerja bidaah dolalah yang sesesatnya seperti ini? Tak gunalah ko pakai serban tok guru PAS, ko pakai bikini pun tak apa, sesuai benarlah dengan kelakuan buruk korang tu, penipu, perosak masyarakat, menyebabkan perbalahan, korang tak takut pembalasan di akhirat ke? Konon tok guru, ingat korang dengan mudah boleh masuk syurga ke dengan membuat hukum hakam sesuka hati hingga menjadi fitnah sekeji ini? Ingatlah korang, orang ramai yang tersesat dengan fatwa sesat lagi keji korang akan mengheret korang ke neraka bersama-sama kerana koranglah punca kesesatan mereka, malahan korang tak ada rasa tanggungjawab untuk membetulkan akidah mereka, malahan bila kerajaan cuba betulkan akidah mereka dari terpedaya dengan fatwa songsang korang tu, korang burukk-burukkan kerajaan dan korang hasut mereka jangan ikut saranan mulia kerajaan itu, korang memang dasar perosak, muka tak tahu malu, gok guru konon, korang guru ajaran sesat, penipu masyarakat. Meluat aku dengan gelagat korang ni, ingat pakai serban dan jubah itu mulia sangat ke? Kalau macam itu anjing dengan babi dipakaikan serban dengan jubah jadi mulialah? Aku memang geram dengan kesesatan yang dibawa oleh PAS ini, menyebabkan masyarakat berpecah belah, porak peranda dan kacau bilau, memang PAS ni tali barut Yahudi, macam Syiah yang merupakan tali barut Yahudi, PAS pun memang geng talibarut Yahudi, perosak negara dan masyarakat.

Anonymous said...

PAS memang cibai. Perosak masyarakat. Tok Guru PAS penyeleweng akidah, buat hukum hakam sesuka hati tanpa peduli dosa pahala dan tak peduli halal haram, dasar pembohong!

Anonymous said...

PAS memang jenis butuh anjing, babi haram jadah, jenis lidah bercabang penipu, dulu tuduh kerjasama politik dengan bukan Islam adalah haram walaupun untuk perpaduan politik, sekarang apahal PAS menjadi juara untuk membela tindakan melampau hingga menghina bangsa dan agama oleh pihak DAPigs terutamanya hingga sanggup mengetepikan perjuangan agama dan bangsa sendiri? Tok Guru PAS golongan pembohong, dulu beri fatwa menipu kononnya kerjasama UMNO dengan MCA dan MIC kafir dan haram, tapi apahal sekarang PAS bukan lagi setakat kerjasama, malahan dan hadi pecacai suruhan pun kepada DAPigs dalam Penipu Rakyat, apahal sekarang boleh pula, Nik Aziz ada terima 'wahyu' di gua mana pula? Jelas PAS memang perosak masyarakat, membuat hukum hakam sesuka hati, golongan penyesat seperti PAS memang tak boleh dipercayai, penipu, tok guru kaki kelentong dan tak peduli dosa pahala, korang sedar tak yang beribu orang ramai yang terpedaya dengan hukum hakam sesat rekaan korang yang menyebabkan keluarga porak peranda, bercerai berai,anak-anak terputus hubungan dengan ibu bapa, adik beradik berkelahi berpuluh tahun kerana fatwa politik sesat tok guru pembohong korang ni, tak malu ke korang buat kerja bidaah dolalah yang sesesatnya seperti ini? Tak gunalah ko pakai serban tok guru PAS, ko pakai bikini pun tak apa, sesuai benarlah dengan kelakuan buruk korang tu, penipu, perosak masyarakat, menyebabkan perbalahan, korang tak takut pembalasan di akhirat ke? Konon tok guru, ingat korang dengan mudah boleh masuk syurga ke dengan membuat hukum hakam sesuka hati hingga menjadi fitnah sekeji ini? Ingatlah korang, orang ramai yang tersesat dengan fatwa sesat lagi keji korang akan mengheret korang ke neraka bersama-sama kerana koranglah punca kesesatan mereka, malahan korang tak ada rasa tanggungjawab untuk membetulkan akidah mereka, malahan bila kerajaan cuba betulkan akidah mereka dari terpedaya dengan fatwa songsang korang tu, korang burukk-burukkan kerajaan dan korang hasut mereka jangan ikut saranan mulia kerajaan itu, korang memang dasar perosak, muka tak tahu malu, gok guru konon, korang guru ajaran sesat, penipu masyarakat. Meluat aku dengan gelagat korang ni, ingat pakai serban dan jubah itu mulia sangat ke? Kalau macam itu anjing dengan babi dipakaikan serban dengan jubah jadi mulialah? Aku memang geram dengan kesesatan yang dibawa oleh PAS ini, menyebabkan masyarakat berpecah belah, porak peranda dan kacau bilau, memang PAS ni tali barut Yahudi, macam Syiah yang merupakan tali barut Yahudi, PAS pun memang geng talibarut Yahudi, perosak negara dan masyarakat

Anonymous said...

PAS = Parti Anjing Suruhan (kepada DAPigs dalam Penipu Rakyat)

Anonymous said...

Dalam Bee Ants Blues siapa yang dapat kepercayaan majoriti maka dialah pegang putrajaya

Dalam Pack & Ride, hanya mereka yang tertentu saja layak pegang putrajaya?

Anonymous said...

Fatwa sesat oleh PAS telah menyebabkan suami isteri bercerai berai, anak-anak menjadi mangsa kerana ibu bapa terpedaya dengan hukum hakam penipu dari tok guru PAS perosak masyarakat.

Fatwa sesat PAS juga telah menyebabkan anak-anak bermasam muka dengan ibu bapa hingga terputus hubungan kerana perbezaan politik.

Adik beradik juga berkelahi dan bermasam muka kerana terpedaya dengan fatwa sesat PAS hingga terputus hubungan akibat perbezaan fahaman politik.

Masyarakat jadi berpecah belah dan berkelahi sesama sendiri kerana fatwa sesat PAS akibat pebezaan politik. Kenduri kendara dipulaukan kerana fahaman politik, yang lagi teruk kalau mati pun jenazah dipulaukan kerana perbezaan fahaman politik, solat satu masjid dua jemaah dalam satu waktu solat yang sama, ini ajaran Islam ke ajaran sesat PAS?

Tak malu ke tok guru PAS menjadi agen pemecah belah masyarakat sebegini rupa? Tak malukah mereka berbuat perkara sekeji ini hingga kehidupan berkeluarga punah ranah dan masyarakat jadi rosak akibat Fatwa Haji Hadi di Banggol Peradong tahun 1980an yang kononnya UMNO tidak Islam hingg berlaku perpecahan dalam keluarga dan masyarakat. Hadi Awang bertanggungjawab untuk membetulkan akidah puak taksub PAS yang telah tersasar dari ajaran Islam kerana termakan hasutan politik kedengkian Hadi Awang terhadap UMNO. Hadi Awang, ingatlah, kalau ko nak larikan diri dari tanggungjawab untuk menyelamatkan akidah mereka yang tersesat kerana terpedaya dengan hukum hakam sesat ko tu di dunia ini ko bolehlah lepas, di akhirat kelak, ko akan diseret ke neraka oleh orang-orang yang telah ko sesatkan itu, masa itu gelaran tok guru pun tak guna dah, tok guru apanya kalau menyesatkan orang? Sedarlah, insaflah dan ko perlu selamatkan akidah penyokong PAS totok yang mati-matian percaya dan yakin dengan fatwa sesat ko dulu tu.

Anonymous said...

ambiga disokong kerana menguntungkan parti agama tetapi karpala pusing di tentang kerana tidak menguntungkan parti agama?

itupun indigaga tak sedar lagi ke?

Anonymous said...

kalau yahudi mampu hantar puak Pack & Ride ke putrajaya, yahudi itu juga akan dijadikan batu loncatan

kesian si batu loncatan

Anonymous said...

That boat is for all

On that boat only the owner can be the captain

So up to all to think what is the meaning of that all

Anonymous said...

mukmin sepatutnya jadi jambatan tetapi bukannya batu api

kalau mukmin jadi batu api dikhuatiri satu masa nanti batu itulah yang membakar dirinya

tak takut ke

apapun puak-puak serpihan Hindraf harus lebih matang berbanding pra 2008.

Anonymous said...

Anonymous said...

mukmin sepatutnya jadi jambatan tetapi bukannya batu api

kalau mukmin jadi batu api dikhuatiri satu masa nanti batu itulah yang membakar dirinya

tak takut ke

apapun puak-puak serpihan Hindraf harus lebih matang berbanding pra 2008.

May 28, 2012 4:06 PM

------------------------------------

Mukmin yang teruk seteruk-teruknya adalah golongan yang mengaku tok guru kemudian memberikan fatwa dan hukum hakam sesat hinggga memecah belahkan masyrakat, memporak perandakan keluarga dan menimbulkan fahaman sesat kepada orang yang mempercayai kesesatan berkenaan kerana diungkapkan oleh seorang yang kononnya tok guru, lebih-lebih lagi tindakan tok guru penyesat itu adalah untuk kepentingan politik kedengkian yang sangat melampau.

Lagi satu kelompok yang teruk juga, tapi kurang sikit dari kelompok tok guru tukang penyesat orang itu adalah golongan yang bangang tak sudah-sudah mempercayai pembohongan dan hukum hakam sesat rekaan tok guru penyesat kerana taksub terhadap parti politik, golongan ini adalah pengamal asobiyah, bebal tak berkesudahan kerana menyokong membuta tuli walaupun perkara sesat pun disokong juga, itulah asobiyah sejati.

Kepada puak-puak HINDRAF, sedarlah diri korang mendapat banyak manfaat kerana korang dapat tinggal di Malaysia, jangan mudah diperdaya dengan segelintir pihak yang suka menggunakan orang lain untuk dijadikan alat untuk kepentingan dirinya. Saya ada berbicara dengan seorang tua yang mengatakan bahawa apa yang menjadi masalah dalam masyarakat sekarang ini adalah ada golongan perosak yang menjadi petulang mencetuskan permusuhan dan perbalahan dalam masyarakat dengan menghasut orang itu, menghasut orang ini untuk berbalah, inilah golongan petulang yang sepatutnya kita sedari bahawa mereka ini adalah manusia yang sangat jahat yang tidak berhati perut dan sekiranya ini di zaman Hang Tuah, golongan petualang sebegini dihumban ke kandang buaya untuk dikoyak-koyakan tubuhnya hingga mampus tak nampak rupa orang dah.

Tukang Komen said...

Pas dah terkencing dalam seluar sampai presiden Hadi malas atau takut nak bertanding lagi. Mat Sabu pencacai parasit No.1. Dia cakap pakai otak lembu.

Anonymous said...

CAKAP BERUBAH-UBAH; DERMA AJE KONSISTEN

masa pancing undi, parti lawan dikatakan pengamal fahaman nasionalisme dan kepuakan maka dimintalah marhen menolaknya

bila sampai bab kerusi kuasa semuanya berubah! dengan tanpa malunya sokongan dari puak serumpun yang ditagih untuk pastikan kerusi kuasa tidak diduduki oleh puak yang bukan serumpun!

kalaulah kebijakan ini digunakan dalam bidang perniagaan sudah tentu ekonomi dunia boleh dikuasai oleh puak serumpun. ini adalah harapan yang berkemungkinan besar akan kekal sebagai harapan.

punggok sudah tidak lagi rindukan bulan. hanya pungkok jumud masih amalkan budaya yang telah ketinggalan zaman.

MARHEAN

hangkedee said...

Mat sabun bau burit mah nak ganti Mat Indera.

Anonymous said...

HITAM METALIK JUGA ADA MARUAH DIRI

uNCLE sAM berbaik dengan golongan minoriti asia barat bukan untuk kepentingan asia barat secara keseluruhannya tetapi untuk kepentingan sendiri.

Hal ini harus disedari oleh minoriti agar perkara sama tidak terjadi pada mereka. Sebelum terlajak perahu, serpihan Hindraf harus tanya diri sendiri, apakah jasa puak-puak yang cuba menangguk di air yang keruh.

ATAS PAGAR

Anonymous said...

LAGI DULU AKU TENGOK MAT SABU NI BUKAN ORANG YANG CERDIK. TIADA SIFAT INTTELECTUALISM.
CAKAP SELALU MERAPU.
MACAMANA KARPAL NAK REKOMEN JADI PERDANA MENTERI MALYSIA. TAKDE QUALITY LANGSUNG.

Anonymous said...

Ya! Apakah jasa dapig dan rakan-rakan selain mencambahkan pusat 'cuci mata dan silinder'?

Anonymous said...

Anonymous said...

"LAGI DULU AKU TENGOK MAT SABU NI BUKAN ORANG YANG CERDIK. TIADA SIFAT INTTELECTUALISM.
CAKAP SELALU MERAPU.
MACAMANA KARPAL NAK REKOMEN JADI PERDANA MENTERI MALYSIA. TAKDE QUALITY LANGSUNG."

May 28, 2012 5:26 PM

komen:

Saya setuju dan saya tambah

Kalau PKR tidak ada dalam senarai Karpal masakan Pas ada dalam senarai?

Karpal bukanlah politikawan yang akan berikan kredit pada kengkawan cuma kerana kengkawan tolong angkat bola.

Anonymous said...

Correct correct SABU is no intelligent man.
No no SABU Is no PM material.
He only knows how to bark at the command of his Mr Dog And Pig.
What happen to PAS ?
PAS is now Parti Ajaran Sesat.
That is what Dr SULAIMAN of Saudi Arabia said.

Anonymous said...

copy paste pendapat rakyat dlm malaysiakini.

renung2kan lah


Jawapan penuh tanggungjawab ala UMNO dari Menteri Belia & Sukan - "Kes kemalangan boleh berlaku di mana-mana. Kalau tak berlaku di sini, tiada jaminan ia tak berlaku di tempat lain".


inilah balasan Allah kpd org yg hadir ke majlis2 maksiat anjuran UMNO, jd lepas ni beringat2lah, UMNO penganjur maksiat kpd muda mudi, so drp pegi ke majlis begitu, baik ramai2 pegi majlis ilmu di masjid2 utk tambahkan ilmu agama, kerna UMNO sgt takut jika REMAJA DAN ORG MUDA berilmu agama yg tinggi, sukar utk UMNO LEMBUkan mereka.... tahniah kpd USTAZ AZHAR IDRUS yg berjaya menarik golongan muda utk minat kpd ilmu agama manakala UMNO berasa gelisah jika godaannya utk anjurkan maksiat x mendapat sambutan..... UMNO umpama tentera2 IBLIS yg tugasnya menggoda manusia ke arah kelalaian...

Anonymous said...

Sembelihan orang2 pas tidak halal dimakan...darah orang2 pas adalah halal...Mengikut Fatwa & Amanat Hadi !! hahaha... :))

Jawajohor said...

YM TENGKU AZIZ KENA LANYAK DALAM BLOG OLIH CHINA DAP.
NAMPAK SANGAT DAP PARTI CHAUVINIST CHINA.
KEPIMPINAN PAS, SILA AMBIL IKTIBAR. KAMU HANYA DI KEHENDAKKINAPABILA PERLU...........LEPAS ITU......MACAM TOLONG ANJING TERSEPIT.
ORANG MELAYUVDALAM PAS PERLU SEDAR.

Anonymous said...

dari blog asd

renung2kan lah!!

Tragedi Himpunan Jutaan Belia 2012: Siapa bohong? Shabery Cheek, Penganjur atau Mangsa?


Ketika mengulas mengenai perlumbaan drag yang diadakan sempena Himpunan Jutaan Belia 2012, pada Sabtu lalu yang bertukar menjadi tragedy hingga menyebabkan 17 cedera dan 4 parah, Ahmad Shabery berkata pihak penganjur telah memberi amaran supaya orang ramai berada di belakang bahagian yang dibenarkan.

Namun apabila sesi itu berlangsung ramai yang tidak mengendahkan arahan tersebut disebabkan kawasan tersebut terlalu sesak dengan kira-kira 10,000 penonton, katanya - sepenuhnya sila baca di ( SINI )

Bagaimanapun hari ini salah seorang mangsa Muhamad Aidil mendakwa “Saya tak dengar ada sebarang pengumuman oleh penganjur dan saya duduk di benteng pokok. Saya sedar kereta itu datang dan tak sedar apa yang jadi,”.

Bukan beliau sahaja malah semua mangsa yang ditemui mendakwa pihak penganjur, Motorsport MUSC gagal membuat pengumuman untuk berundur daripada kawasan berkenaan, malah aspek keselamatan turut dipandang ringan.

Siapa bohong? Ahmad Shabery, MUSC Motorsport atau mangsa kejadian?

Maka dengan itu bermulalah adengan menuding jari antara pemimpin Kerajaan UMNO/BN, Penganjur dan juga mangsa..

MUSC Motorsport milik siapa agaknya??

Mangsa langgar kereta dakwa tak dengar pengumuman

PUTRAJAYA: “Limpa Fairuz hancur habis kena buang. Makcik hiba lihat anak kami terlantar kesakitan macam ini. Kami tak mampu nak tanggung segala perubatannya.”

Demikian rintihan ibu salah seorang 17 mangsa yang cedera selepas dilanggar kereta ketika menonton perlumbaan drag yang diadakan sempena Himpunan Jutaan Belia 2012, pada Sabtu lalu.

Hamidah Zainal Abidin, 51, yang bekerja sebagai guru tadika di Rembau hanya mampu menitiskan air mata tatkala ditanya mengenai perkembangan anaknya itu.


Fairuz yang disahkan doktor cedera parah di bahagian limpa membuat pembedahan petang semalam untuk membuang organ tersebut yang hancur.

Menurut Hamidah, beliau dihubungi tunang Fairuz dan memaklumkan kejadian malang yang menimpa anaknya itu.

Fairuz yang dijadualkan akan berkahwin pada Februari tahun depan kini stabil dan mendapat rawatan rapi di wad ICU sejak malam kejadian tersebut.

Anak ketiga daripada empat orang adik-beradik ini bekerja sebagai seorang pemandu dan menurut Hamidah pihak penganjur perlu bertanggungjawab di atas kemalangan yang menimpa anaknya itu.

“Penganjur ada datang tapi tiada jaminan yang diberi. Malah mereka salahkan budak-budak ini kerana duduk dekat dengan kawasan lumba itu, seperti yang saya baca di akhbar.

“Saya dapat tahu anak saya cedera jam 1.00 pagi. Dimaklumkan kejadian berkenaan berlaku jam 11.30 malam. Fairuz datang dengan tujuh rakannya yang lain, malangnya enam jadi mangsa dan sekarang alami kecederaan.

“Penganjur perlu bertanggungjawab atas apa yang berlaku. Budak-budak ini kata tiada pengumuman oleh pihak berkenaan dan tahap keselamatan juga terabai,” katanya kepada FMT.

Pada kejadian tengah malam Sabtu lalu, kereta yang mengambil bahagian dalam acara tersebut hilang kawalan dan terbabas menyebabkan ia melanggar sekumpulan penonton yang dikatakan berada di luar kawasan yang dibenarkan.

Laporan polis oleh mangsa


Sementara itu, seorang lagi mangsa Muhamad Aidil Azman, 19, berkongsi detik-detik cemas itu sehingga menyebabkan beliau tidak dapat berjalan ekoran lutut kanannya mengalami darah beku.

Menurut Muhamad Aidil, beliau yang tiba agak lewat hanya menonton perlumbaan di benteng pokok, malah mendakwa 22 orang turut mengalami kecederaan.

“Saya tak dengar ada sebarang pengumuman oleh penganjur dan saya duduk di benteng pokok. Saya sedar kereta itu datang dan tak sedar apa yang jadi,” katanya.

Dalam pada itu, tiga laporan polis turut dibuat oleh mangsa termasuklah Muhamad Aidil.

Anonymous said...

inilah balasan Allah kpd org yg hadir ke majlis2 maksiat anjuran UMNO, jd lepas ni beringat2lah, UMNO penganjur maksiat kpd muda mudi, so drp pegi ke majlis begitu, baik ramai2 pegi majlis ilmu di masjid2 utk tambahkan ilmu agama, kerna UMNO sgt takut jika REMAJA DAN ORG MUDA berilmu agama yg tinggi, sukar utk UMNO LEMBUkan mereka.... tahniah kpd USTAZ AZHAR IDRUS yg berjaya menarik golongan muda utk minat kpd ilmu agama manakala UMNO berasa gelisah jika godaannya utk anjurkan maksiat x mendapat sambutan..... UMNO umpama tentera2 IBLIS yg tugasnya menggoda manusia ke arah kelalaian...

mae said...

Pas tak rasis, buktinya ahli pas terdiri dari orang melayu muslim membelasah anggota polis yang melayu muslim juga.

Anonymous said...

ekekekeke..... stakat 1000 undi keling lehh buat apa bebb....

bangsa hindu ni kene berlapang dada laa...

mereka minoriti, stakat 50thn ni org melayu keturunan umno tak pernah sisihkan kaum india...

tapi cina keturunan DAP dan melayu keturunan PAS dah beritahu pada kaum india di kedah dan p.pinang bahawa mereka tak diperlukan...

kerana undi kaum mereka tak merubah apa2 di kedah dan penang...

BN sudah semestinya akan menang, sabah, serawak, johor melaka adalah fix deposit utk BN, sedikit pun tak terjejas malah makin btambah...

melihatkan senario yg ada skrg slgor, kedah dan kelantan sudah pasti akan jatuh ke tgn BN...

manakala terengganu, pahang, perak dan n.sembilan akan terus dlm dakapan BN...

kecuali penang....harap2 cina penang akan terus undi DAP supaya kaum ini akan terus tersisih dari plan transformasi najib utk 5 thn akan dtg...

hidup melayu, daulat tuanku

Anonymous said...

Sepanjang masa manusia berdepan risiko

contohnya tarian tiang
seronok ditonton tetapi ada risiko

begitu juga massage parlor <> seronok dikunjungi tetapi ada psikonya

waima makan ais krim batang dalam tandas ada risiko tersendiri

Anonymous said...

WHEN BLACK METAL HAD ENUF RETHORIC

ideologi dapig bolehlah dianggap tidak lagi laku dalam kalangan balck metal

makanya terpikullah dibahu terbos metal untuk memulihkan sokongan balck metal

jadi anda boleh nampak sekarang bagaimana terbos metal sanggup lakukan apa saja demi dapig!

Anonymous said...

ANON May 28, 2012 8:26 PM

bukan melayu boleh berdikari tetapi mereka jua ta tolak kalau diberikan tongkat

melaise tak tolak tongkat tetapi lebih dari itu kalau boleh nakkan tongkat percuma dan hak milik penuh

kita masih ingat bagaimana bongkaknya melaise perbankan menghina melaise apabila mereka dapat sokongan dari bukan melaise pada pru lalu

kini mereka jua yang tanpa rasa sean dan silu meminta diberikan tongkat

abih nak kato ape bro?