IKLAN BERBAYAR

Monday, May 28, 2012

PAKATAN : MODAL MAKIN KERING..


pakatan makin ketandusan isu. sejak 2 tahun lepas beberapa isu besar dah BN settlekan. jadi terpaksalah pakatan ulang recycle isu lama. KLIK SINI

30 comments:

Anonymous said...

lebih lebih lagi apabila modal berkaitan paler dan dosier dianggap tidak beretika

modal apa pulak yang akan dispin?

Anonymous said...

Modal recycle pakatan,
Altantuya - bapak altantuya pun bagi se das pada diorang..spin tak jadi..

Scorpene - maleh nak cakap dah.. Nama pun kapal selam. Patut tak payah layan langsung..tapi, kalau tak layan kang, penyokong pakatan yg sedia bodo ni akan percaya la bulat bulat ckp LGE, khalifah umar la katakan...

UMNO kroni - padahal anwar la bapak segala kroni. Pink form. Parti politik kroni anak beranak, mak bapak, anak, menantu. Tak caya? Tgk la DAP. Fuh...terer..

Anonymous said...

APABILA KERUSI PI EM JADI MODAL

dalam bab modal karpal paling kreatif berbanding yang lain

apabila modal pembangkang berada bawah paras reserve tup tup karpal dapat IDE ekspres!

berita tentang karpal jual kerusi PI EM kepada maharaja lim poi poi bukan saja boleh dijadikan modal baru>>>

malah kalau dapat persetujuan dari pok syek DAN pok nik sudah tentu modal berkenaan cukup untuk menjadikan putrajaya milik proksi dapig

soalan pada pok syek dan pok nik ialah <> kome nak atau tak nak berumah dipinggiran putrajaya?

kalau masih nak > ayuh terima ajelah modal yang bakal diperoleh hasil dari jualan kerusi berkenaan kepada dapig!

FIKIR FIKIRKAN

Anonymous said...

ubat chinadoll dah tak best... ianya tidak mampu menyembuhkan pening nuar.... kini ubat terbaru dipasaran.... UMMI HAFILDA..... selamat mengelak dari ubat ummi abg nuar muahhhhhhhh!!!! nak spender warna pink.... baru mari bang nuar... LEVIS tau..... ouchhhhhhh!!!

Anonymous said...

DEY MACHA!!!
UMNGOK BN TERPAKSA MELAKUKAN AKTIVITI HIBURAN BAGI MEROSAKKAN BELIA NEGARA KERANA HANYA ORANG-ORANG YANG ROSAK AKAN MENYOKONG UMNGOK BN.
KAH! KAH! KAH!
MENTERI BELIA PUN KATA HANYA PENDEKATAN MELALUI HIBURAN CARA YANG BERKESAN UNTUK BELIA DI NEGARA INI.
KAH! KAH! KAH!
APA ADA HAL SOAL AGAMA LETAK TEPI.
JANJI BELIA AKAN SOKONG BN.
KAH! KAH! KAH!

Published with Blogger-droid v1.7.4
Oleh: Biaqpila® >>>Pada hari Isnin, Mei 28, 2012 2 komen (Sila komen sikit..) Links to this post


Read more: http://biaqpila.blogspot.com/#ixzz1wAm9Sebb

Anonymous said...

K-Pop punca kuliah Ustaz Azhar Idrus dibatal

(Ini buktinya)

Semua orang tau yang kuliah perdana Ustaz Azhar Idrus di PICC yang dijadualkan pada 26 Mei ini telah dibatalkan, dan lokasinya telah berpindah ke Masjid As-Salam, Puchong Perdana.

Aku pernah bangkitkan hal ini secara loose tak lama dulu.

Difahamkan Setiausaha Politik Najib, Dato Jailani Ngah telah meminta menghubungi JAKIM agar membatalkan kuliah tersebut. Antara alasan yang diberikan adalah kuliah itu akan berlangsung serentak dengan sambutan Himpunan Belia Negara anjuran BN juga di Putrajaya. Kononnya dikhuatiri akan berlaku pertembungan program dan kesesakan lalulintas yang teruk di Putrajaya.

Come on la - Putrajaya ni jalannya kecik macam KL ke? Putrajaya ni padat macam KL ke? Putrajayalah satu2nya bandar yang aku rasa aku berani baring atas jalanrayanya tanpa risau untuk dilanggar. Punyalah lengang Putrajaya ni. Lagipun, PICC terletak agak jauh daripada pusat sambutan Himpunan Belia itu dan tidak ada sebab untuk merisaukan kesesakan lalulintas!

Apakah pihak penganjur yakni BN takut kurangnya sambutan terhadap Himpunan Belia itu lantaran semua belia tertumpu ke Azhar Idrus? Come on - bukankah baik sekiranya para belia kita mendekati agama dan guru2 agama? Mengapa perlu dianggap kuliah2 agama sebegini sebagai ancaman?

Sekian lama belia2 kita disogokkan dengan hiburan dan karnival yang melalaikan. Bukankan molek sekiranya belia2 dan remaja2 ini dicambahkan dengan nur Islami?

Tetapi, yang menyedihkan ialah kerajaan BN lebih mengutamakan konsert K Pop berbanding kuliah Ustaz Azhar. Pada malam 26 Mei itu, rupanya penganjur Himpunan Belia telah menyediakan satu tentatif program persembahan konsert dari sebuah kumpulal K Pop yang terdiri dari sekumpulan anak2 gadis korea yang seksi meksi. Jadi, secara asasnya kerajaan BN yang menganjurkan Himpunan ini lebih mengutamakan "pengisian" artis K Pop korea yang seksi itu berbanding pengisian agama oleh Ustaz Azhar Idrus.

Inikah kerajaan yang kononnya mendakwa depa menegakkan Islam?

Aku tau, akan ada puak UMNO kutuk hal ni dengan kata "Ustaz Azhar tak berceramah agama, tapi dok kutuk mengutuk dan cerita politik". Sapa yang dok kata begitu, dia adalah BODOH dan jahil. Pernahkah korg pergi mana2 ceramah Ustaz Azhar? Lihat tak selautan manusia yang membanjiri mana sahaja lokasi Ustaz Azhar dan ini termasuklah mat rempit, kutu lepak, kaki rayau dan pelbagai lagi golongan yang dianggap sampah masyarakat? Apakah dalam setiap kuliahnya, pengisian utama Ustaz Azhar adalah mengutuk UMNO BN, caci maki suka suki dan sebagainya?

Tolong jangan jadi bodoh.

Apakah kononnya "kutuk mengutuk" dan "cerita politik" itu boleh dijadikan dalil untuk lebih menghalalkan konsert K Pop itu? Sila jawab dengan akal yang dipandu iman bukannya dipandu punggung para veteran tentera.

Wahai para mufti, wahai para ulama muda UMNO, wahai Hasan Ali - MANAKAH KORANG????



Fais Al-Hajari

Hahn said...

Memang kering gila idea. Sampaikan mangsa kemalangan drag racing pun jadi.

Sebabnya mudah. Pembangkang tiada ketua mutlak. Bererti tiada pemutus mutlak.

Resam dunia memang begitu. Mana kita jumpa anak ayam jalan selonggok tiada ibunya. Pasti bertabur.

Oleh itu satu tindakan yang seragam Dan berkesan tidak pernah dapat di buat.

Tiada slogan atau konsep mudah perjuangan.

Konsep yang ada ialah: Masing masing pergi ke kaum masing2 dan KENCING!

Dalam hal ini Melayu LGBT, jahil ugama didekati PKR dan Melayu 'macam' alim atau rasa rasa alim didekati Iblis bernama PAS.

Anonymous said...

anon 10:03

betul tu..aktiviti maksiat yg mengundang kemurkaan Allah..

mungkinkah kemalangan di putrajaya adalah bala dari Allah..Allah Maha Mengetahui..jadikan lah iktibar.

fikir2kan lah

Anonymous said...

service charge dikata commision....sape mau niaga klu servis free charge....komisen Pm sapu....bodo ler orang percaya kelentongan pembangkai PR........!!!!!

Anonymous said...

DEY MACHAI....

elok bebenor la anon 10.00 ngan 10.03(yg pro nuar tu) dok sebut pasal ustaz la.. k pop la... baguih dok ada la... nak tanya dua soalan ja........... jawab ikhlas... klu tipu kita tak tau..tp Allah nampak bro...... 1st.. solat tak pernah tinggal??? puasa tak pernah tinggal???

Anonymous said...

cermin muka pakatan

Anonymous said...

Ala tahun lps konsert kpop gak kat icity,xde lembu pr meroyan pn.xde plak ckp pelbagai fatwa.bila bn buat smua x kena.kenapa ada double standard?

Aku pn x suka gak konsert melalaikan tp kalo nal tegur,dedua la kena tegur.bukan jd buta kayu tegpr satu je then pakat jd holier than thou.puiii...!!!

Anonymous said...

alih...setakat alih tarak hal...

Anonymous said...

kemalangan boleh ada dimana2 ...

Anonymous said...

lebih bala....bila kerajaan negeri selangor anjur himpunan belia.....tiada sambutan.....kerajaan perabis peruntukan, program tiada....peniaga rugi besar.....akan dipersoalkan oleh rakyat...kerajaan Pr selalu gagal !!

Anonymous said...

setan pas yg dok kapirkan org ni...bila berhala sebesar ultraman depa suport... crita semua sapu masuk.karpet.

yg umno tetap kapir..depa plak xkapir jugak..

Mr.Kerengge said...

Baik sokong K-Pop dari jadi penyokong LGBT...

Anonymous said...

GAP LINK KE.MALAYSIAN LINK KO TU ...AKU XLEH BACA ...FONT HITAM ...BACKGROUND HITAM...

NYAMPAH AKU

Anonymous said...

Video cina doll sama babi taknak pulak dorang kritik. Babi aka anuar jubur peliwat tak heran ke? Kpop tu yang di bisiing. Lagi teruk nurul jijah pun ada video jugak. Setakat tengok kpop tu takde hal la kalau nak dibanding zina si babi , babi meliwat dan zina dengan bini kawN sendiri. Lagi teruk dosa nya. Babi babi bila la kau nak unaaf babi aka nuarr berahi

Anonymous said...

dua ekor tu bukan ikhlas tegurpun.....kerna fi'il 'kuman disbrg nmpk ....gajah dpn mata buat buta..tuli'....cecite lah sikit k pop bagai kat i city tu....hahaha

Anonymous said...

Sabar bro mengapa nak mengamuk?Kebetulan hari yg dibooking tu sama tarikh sambutan HBN bertaraf nasional.

Maaf saya nak tahu kenapa tidak boleh dipinda tarikh ceramah tersebut? Adakah ada niat lain pihak tertentu utk menganggu sambutan? Amat jarang kita dengar PICC digunakan utk ceramah boleh saya dapatkan maklumat ini ceramah apa?

Saya hormat ust. Azhar kerana kepetahanannya berdakwah dan menterjemah ayat2 dari Al-Quran dan hadith dgn gaya bahasa yg menarik lebih2 pd remaja yg suka kisah2 kehidupan berkait rapat dgn cerita kasih sayang dan cinta.

Tapi selain kisah kehidupan kadang2 diapun ada menyimpang kearah politik. Sebab itu majoriti golongan dewasa kurang mendengar ceramah ust. Azhar. Malah Kelantan yg ditakbir Pas pernah haramkan ust. Azhar berceramah diKelantan. Sehingga ust minta maaf kerana terkutuk Pok Nik.

Anonymous said...

kalau ustaz dari al azhar memang lojik beri lalaun tetapi kalau ostad azhar apa hal bro

banyak lagi agamawan lulusan PHD tetapi tidak pulak beri ceramah atas pentas politik

selama pentas politik dijadikan pentas agama dah berapa ramaidari kalangan donkeys and pepijat yang berjaya ditarbiyahkan?

kalau ada tolong berikan statistiknya

kalau tak ada kenapa?

tak berkesan?

tak lut?

Anonymous said...

kalau tak ada rakaman cinadol mungkin anuar ibrehim ditabal sebagai ularmak tersohor?

keh keh

Anonymous said...

aku sokong perhimpunan 1 juta belia ni tapi yang aku xsokong kenape nak pnggil kpop tu? bik ko panggil si maher zain tu bagus la jugak, kepada orang2 pas pulak, ceramah2 yang korang cakap tu bagus tapi yang xbagus bila dipolitik kan satu lagi korang siapa yang nak mengkafir2 kn orang2 selain pas?kes LGBT pun korang diam pastu salahkan kerajaan pulak.kepada pkr pulak jgan cakap je nak bagi free tu la ni la sampai aku rase klu pkr pegang negara free segale-galenyer buat dulu bagi contoh ni x selangor nyer pendidikan percume untuk taska pun tah kemane nak bagi pendidikan percume tuk satu negara camner??

Anonymous said...

Lebih baik aku menonton kpop dari mendengar ceramah agama politik yang dipenuhi dengan maki hamun, caci mencaci, mengkafirkan orang dan sebagainya. Aku menonton kpop terhibur, tetapi mendengar ceramah agama politik bertambah dosa ku kerana mendengar ulama ulama politik maki hamun, mencaci, mengkafirkan orang dan sebagainya. Seolah olah maki hamun, mencaci ajaran Islam.

Anonymous said...

si bapak gay makin pening.. isu2 semua dah basi, konco2 pulak semua kaki stim..bangang !

Anonymous said...

anon 8:01

kau memang betul dan bijak!!!

kesian2 kat kau..terlalu angkuh nya engkau.

baguslah kau pilih jalan ke neraka daripada jalan ke syurga..

bertaubat lah sebelum terlambat..

balasan Allah amat pedih..

Tun Teja said...

Pastor Tan in Singapore ever warned churgoers against homosexuality. "Many would be harassing and seducing young boys," giving to more gay people.
He also took issue with homosexual families; saying they cannot be regarded as family units. Doing so, he said, would lead to a downward spiral.
"Next time, people will get married to a monkey and they want rights."

1. Itulah yang direkodkan oleh Carolyn Hong di akhbar STS pada tahun 2010, bulan Februari.
2. Lepas itu ramai masyarakat kafir di Singapura menentang kenyataan Pastor Tan, termasuk pembuat filem, dan pensyarah pun membela homoseksual. Kata mereka homoseksual adalah hak asasi kebebasan kemanusiaan. Ada yang merepotkan kepada polis tentang kenyataan Pastor Tan.

3. Haram jadah bagi orang kafir yang menyokong homoseksual ini.
4. Apabila ditanya sama ada kenyataan Pastor Tan boleh diambil tindakan undang-undang, seorang peguam jenayah mamak yang terkenal di sini bernama Subhas Anandan, ada seksyen Penal Code yang dianggap bersalah menghasut merosakkan keamanan atau menghasut masyarakat yang lain.
5. Begitulah undang-undang di Singapura yang menyokong homoseksual.

6. Anwar makin besar kepala kerana negara jiran Singapura yang diperintah oleh orang bukan Islam menyokong LGBT. Itulah yang Anwar dan Ambiga dan semua penyokong LGBT mahu mencontohi Negara Singapura termasuk LGE dan Karpal Singh dari parti Penipu Rakyat.
7. Cuma penyokong Melayu dari PR sahaja yang bodoh dan bangang, apalagi Nik Ajis, Hadi Awang, dan Mat Sabu. Memang buta mentaliti mereka.

Anonymous said...

Homosexuality is no decease. It is a nuisance some people claim when they in fact have other problem. From the beginning of humanity laws have existed to protect us from chaos and decadens. The laws are divine and have to be respected for the harmony of all of us. Homosexuality cause the "victim" to believe what he or she do is the proper way and they WILL ALWAYS try to seduce others by all means. Homosexuals may be protected by human laws, but if they try to seduce "those who know", there will be conflict.

Tun Teja said...

Sepatutnya homoseksual dan peliwat ini dipancung sahaja seperti yang di rekodkan di dalam AlQuran. Peliwat akan dihabiskan nyawa mereka. Kerajaan tanah Saudi menjalankan hukuman pancung kepada homoseksual.
Tidakkah semua orang Islam mengetahui ajaran dari AlQuran? Selagi peliwat-peliwat tidak dihukum seperti yang terdapat diAlQuran, selagi itulah homoseksual akan berkembang pesat di Malaysia ini. Masyarakat Melayu akan terjebak didalam maksiat yang teruk kerana tiada hukuman yang setimpal dan semua tanah Malaysia pada masa akan datang menerima padah seperti apa yang berlaku dikalangan kaum Nabi Luth. Ini menunjukkan padah dari hukum fardu kifayah.