IKLAN BERBAYAR

Monday, May 7, 2012

SENARAI WAJAH PENGGANAS BERSIH ! CARI SAMPAI DAPAT.





67 comments:

Anonymous said...

WARGA YANG BAIK IALAH MEREKA YANG MEMBERIKAN KERJASAMA DALAM APA JUA BENTUK (MAKLUMAT DSBNYA) KEPADA PIHAK PEMERINTAH DALAM ASPEK PENJAGAAN KESELAMATAN AWAM

Anonymous said...

ko jgn main2

ada 60 org paling korangPUN'..


baru satu GAP KUARKAN

SOKONG PR BERMAKNA SOKONG 40% Cibai dap naik kepala pijak kapala melayu

SOKONG BN MALAYSIA selamat..MALAYSIA KEKAL AMAN

sokong pakatan bermakna 13mei bakal menjelang...

ingat xkan melayu hilang di donia akan menyebab kehancuran keamanan di tanah air ni

Anonymous said...

Melayu terlalu baik hati .

Anonymous said...

kemungkaran boleh diatasi dengan tiga cara:

gunakan tangan
gunakan mulut
atau gunakan hati

kalau penggunaan hati adalah tahap yang paling bawah dalam aspek kebertanggungjawaban

makanya kalau ada pihak dalam hatinya menyokong rusuhan apa pula tahapnya? longkang? kongkang? pendatang atau apa lagi kang?

Anonymous said...

Peguam Fitri menceritakan beliau melihat polis sedang membelasah orang awam di hadapan bangunan DBKL berdekatan Dataran Merdeka, dan beliau mendekati kelompok polis itu dan menasihati polis supaya berhenti membelasah orang itu. Setelah itu, polis bertanyakan siapa beliau dan beliau memperkenalkan diri sebagai peguam yang memantau demonstrasi Bersih. Setelah itu, beliau pula menjadi mangsa belasahan gerombolan polis tidak kurang 10 orang. Kaca mata beliau ditarik dan dicampakkan ke tanah. Setelah itu ditendang bertubi-tubi dengan kasut polis. Mujurlah, ketua gerombolan polis datang dan hentikan sesi belasahan itu.
Oleh: Jabatan Undang-Undang & Hak Asasi Manusia

Anonymous said...

Bleh prcaya cite lwyer dr barua council ni? Kt sana aku x mmpk pn seko lwyer kena balun, ms polis kens provoked, lwyer sumer ada kt frontline, xder 1 pn lwyer bleh berani bg statement yg polis wat provoke or start the chaos, diorg sumer diri mcm patung x lyn provocation...lu tny bdk2 yg join aritu..lu tny blogger ameno pn bleh..FUCK off pd sapa2 yg xtau citer sbnr..pastu nk jd hero..

Anonymous said...

mana ada la?? ini konspirasi pembangkang je ni... polis tu org upahan pembangkang... peguam fitri tu dah dibeli oleh puak babi kuning!!!!

Anonymous said...

SEMUA ITU ADALAH....BABI KUNING..
yg sgp mengkhianati negara , nak jatohkn kjaan pilihan majoriti rakyat...

Nak naikkn pakatan yg di dominasi oleh Cibai n ANU...mmg ayat yg sesuai utk puak BINATANG KUNING INI....HANYA ORNG2 YG KEJI n JIJIK SHJ AKAN MEMILIH/MENGANGKAT PEMIMPIN YG KEJI n JIJIK ..

kingnek said...

CIA manual on how to "create disturbances during public demonstrations", dasyat Anwar ni, sanggup hancurkan dan menjual negara pada yahudi, hanya kerana nafsu rakus mahu menjadi PM Malaysia

Anonymous said...

sy kebetulan tinggal disini lebih lama untuk melihat bersih. Saya melihat keseluruhan Polis Malaysia bersifat beralah. Saya melihat polis jatuh dari kudanya (motorsikal). Polis juga lari kebelakang apabila di serang. ini tidak pernah terjadi dalam mana_mana negara (almost none at all).

sekian saja

Anonymous said...

Subhanallah...Umno Sokong Mamat Jijik Nii..

Subhanallah..siapa mamat nii..??Inilah Raja Gay iaitu Elton John yang telah pun berkhawin dengan kekasihnya seorang lelaki Gay..Raja Gay ini telah dibenarkan oleh Pemimpin Umno serta tanpa bantahan sedikit pun daripada para Mufti Malaysia yang sangat warak dan hebat dengan ilmu agama mereka untuk beliau mengadakan konsertnya di Genting Highland dengan Megahnya..
Apa-apa pun lu orang sendiri boleh pikir..Allah bagi kita akai dan ilmu untuk kita dapat menilai yang mana Warak dan yang mana Wakerak..Yang mana Ulamak dan yang mana Ular Dalam Semak..(Yg sesekali keluar apabila ada habuan

Nukilan Oleh Juragan pada 7:34 PTG

Anonymous said...

loyar fitri tu ade ilmu kebal ke? 10 polis balun dia takde ape2 cedera pun. loyar suhakam??

nak temberang pun agak2 lah sikit!!

Anonymous said...

Anonymous said...
Peguam Fitri menceritakan beliau melihat polis sedang membelasah orang awam di hadapan bangunan DBKL berdekatan Dataran Merdeka, dan beliau mendekati kelompok polis itu dan menasihati polis supaya berhenti membelasah orang itu. Setelah itu, polis bertanyakan siapa beliau dan beliau memperkenalkan diri sebagai peguam yang memantau demonstrasi Bersih. Setelah itu, beliau pula menjadi mangsa belasahan gerombolan polis tidak kurang 10 orang. Kaca mata beliau ditarik dan dicampakkan ke tanah. Setelah itu ditendang bertubi-tubi dengan kasut polis. Mujurlah, ketua gerombolan polis datang dan hentikan sesi belasahan itu.
Oleh: Jabatan Undang-Undang & Hak Asasi Manusia
May 7, 2012 7:41 PM

Kami rakyat Malaysia bukan baru hidup sehari dua Kat Malaysia ni, tulisan hang tu skrip anuar bagi ka? atau anuar yang suruh ....? tahniah kerana telah diyahudikan..

Anonymous said...

YA ALLAH YA TUHAN KU..

TIADA DAYA HAMBA2 MU YANG TERANIAYA UNTUK MEMBALAS PERBUATAN MEREKA YG SANGAT KEJI.

PADA MU YA ALLAH KU POHONKAN UNTUK PEMBALASAN DARI MEREKA YANG SABAN HARI MEMBUAT FITNAH..MENCACI..DAN MENCERCA..

SESUNGGUHNYA YA ALLAH YANG MAHA MENGETAHUI..MAHA PENGASIH DAN MAHA PENYAYANG..AMIN

Anonymous said...

budak perempuan tudung merah tu yg suaranya nyata memaki ' sialnya polis ..babinya polis ' dan suaranya juga yg mengarahkan agar kereta polis tu diterbalikkan, siap bagi kiraan 1 2 3, setelah kereta terbalik suara dia juga yg kata 'bahaya. ..bahaya' dan suruh orang lari

budak ni kecik je tapi jahatnya ya ampunnn. ..mungkin mak dia masa ngandung dulu ketagih makan anak tebuan

sapa jumpa tangkap budak ni serah pada polis! !!

Anonymous said...

NGO dan BN patut anjur perhimpunan aman di stadium peringkat pusat dan negeri untuk duduk bantah secara sopan anti BERSIH dan anti demonstasi jalanan...ajak seluruh majoriti rakyat yang sokong BN dan anti demonstrasi BERSIH...kita kumpul tanda tangan berjuta-juta rakyat malaysia yang anti demonstrasi jalanan...

Anonymous said...

Peguam Fitri...mana video sbg bukti?..klau tarak, hakim kata kamu lawyer buruk..

Anonymous said...

DALAM BYK2 GAMBAR YG TERTERA CUMA 1 JER CINA KOMINIS LAKNAT DAN LEBIH KURANG 4 JER KELING PARIAH BANGSAT.
YANG LAIN SEMUA MELAYU PEMBANGKANG SIAL ANAK HARAM.
TERSRLAH KEBODOHAN DN KEBANGANGAN MELAYU PEMBANGKANG SIAL!!

Anonymous said...

Sdr GAP....saya lebih bersetuju jika mereka ini digelar pengKHIANAT, kerana mereka semua adalah WNM, tetapi telah mengKHIANATi Undang-Undang dan Perlembagaan Negara. Sewajarnya mereka ini dilucutkan kerakyatan dan dihumbankan kelaut bersama2 dengan KEPALA-KEPALA nya sekali iaitu ALJUB, ASSMIN, KAPAL SINGKI, WALI TEROMPAH, KHALID GEREJA dan lain2 yang sekepala dengannya.

Anonymous said...

tak sabar nak tengok semua tu dikenakan hukuman setimpal terutama penganjur ambiga anwar azmin hadi aziz mat sabu...

Zaeydee said...

Di tempat aku...PAS spin kona leper cerita bershit 3.0 ni...siap pasang video dalam surau lagi...puak2 baju merah unit amal yang terjah polis kat KLCC dan dataran merdeka dikata kan bukan terjah polis tapi nak lari dari dikejar polis...kereta polis yang terbalik kat sogo diterjemahkan kerana nak angkat kereta peronda tu sebab ada orang kat bawah kereta.. budak yang sepak terajang polis pulak dia kata acah2 main2 saja.. woi tahap gabang betul orang2 PAS ni..lepas tu pakat ramai2 takebeer kat surau tu... masyaAllah...laknatullah betullah puak2 gerabak PAS ni...maknanya kalau itulah tahap Islam PAS makanya lebih kuranglah dengan puak2 teroris jugalah...pandai buat spin cerita...Islam lagu manalah orang2 PAS ni dok belajar

Anonymous said...

wajah2 vangang yg tak tahu bersyukur..ptuihh!!!!

Anonymous said...

Polis mungkin langgar undang-undang tolak lokasi Bersih?

kadiak said...

Semua byk muka org islam jer? Kang ckp muka melayu plak. Asabiyah plak, Mane pegi muka org cina? Cina yg bijak bijak guna kan org islam gaduh sesame sendiri yg rosak islam jugak, pemimpin cabut lari. Kesian bersatu la undi jer siapa undi pr, dan siapa undi bn pun dah cukup dah bab main tayar powau ni biar tuhan menentukan toksah buat fitnah toksah bogelkan sape sape. Buat keje masing2 meraih undi dgn sifat sabar amanah ikhlas itu jek.

Anonymous said...

sedihnya kita miliki pasukan polis yang rendah IQ, tidak professional, tidak berintegriti, tidak patriotic, ..... bongkak & pemakan rasuah? ... mangsakan rakyat yang lemah, belakangkan rakyat majoriti, utamakan elit berkuasa authoritarian, bahkan ditunggangi secara leluasa oleh politik kepartian UBN,..... demi TUAN BESAR elit UMNO/BN & habuan mereka??


sekiranya kamu semua nak tengok KEKEJAMAN & BRUTALITI POLIS .... sila lihat youtube -- BERSIH 3.0 -kekejaman polis, peserta dibelasah, dll............ TVPAS.COM, TVSelangor pun boleh dicapai....

nilailah sendiri dengan otak yang tidak beku kamu tu......

Anonymous said...

Pengganas2 UMNO baling batu nak 'bonuh' Anwar diKota Baru, Kapar, Semberon, dll. tuuu ... APA CERITA? tak dakwa jugak ke

Anonymous said...

Cam mana ada masih ramai lagi meneguk kencing Anwar. Aku rasa beruk beruk kat zoo dan juga dalam hutan kalau diberi akal mampos tak akan sokong Anwar, terang terang pemaksiat, pemecah belah umat, penentang Islam, penyokong murtad, yahudi & kafir harbi, jangan beruk kalau babi sekali pun diberi akal akan tidak menyokong Anwar apatalagi berkorban utk dia.

Kalau tak suka BN/UMNO beruk beruk zoo masih boleh faham, tapi angkat Anwar sebagai pemimpin tu yang buat beruk terperanjat gila. Haram jadah punya Melayu PKR & PAS.

Anonymous said...

Inilah muka2 org melayu yg masih jilat tahi palat punggung anwar al juburi.....puak cina dap dok tepuk tangan dan puak melayu dok buat kecoh huru hara sana sini.....korang ni tk rasa bodoh ke atau buat2 bodoh....aku rasa puak cina dap bagi mkn makanan special kt puak2 melayu ni smpai puak2 melayu ni tunduk dan ikut kata puak cina dap....

Anonymous said...

mintak abng zaidee counter balik..jgn dibiarkan ..tanpal poster2 yg patut...kalau nak cara terbaek bleh minta dari Email.bro gap gapkembali tu

Anonymous said...

cuba,buat di singapore..british... adakah. polis,sayang ngan korang atau meluat...

anwar mbawa rkyat msia bgaduh sesama sendri...rakyatlah yg akn terkorban...percayalah...

Anonymous said...

dlm mana2 negara xboleh ada kaum yg sama ada dua pemuda nak jadi PM KETUA..

salah satu mesti jual bangsa agama dia...padahnya tidak terhenti masa mencari kuasa tp masa 'mengekalkan kuasa' . ''

memang benar pas naik agama hilang kuasa ..pkr naik bangsa akan hilang kuasa.. masalah nya bukan saja dap tu..dan terlebih penting 'cara' nak naik tu...jika engkau yakin dgn hukum politik ni.. ko pun nak baling anua dgn batu bata..

Anonymous said...

SEMUA ITU ADALAH....BABI KUNING..
yg sgp mengkhianati negara , nak jatohkn kjaan pilihan majoriti rakyat...

Nak naikkn pakatan yg di dominasi oleh Cibai n ANU...mmg ayat yg sesuai utk puak BINATANG KUNING INI....HANYA ORNG2 YG KEJI n JIJIK SHJ AKAN MEMILIH/MENGANGKAT PEMIMPIN YG KEJI n JIJIK ..

May 7, 2012 8:04 PM

-----------------------------------------------

BUKAN BABI KUNING TAPI BERPK KUNING ANAK HARAM!!!

Anonymous said...

PAS JENIS PALING TERKUTUK!!

MENGGUNAKAN AGAMA ISLAM UNTUK MENHALALKAN SEMUA PERBUATAN HARAM MEREKA!!

SAHINA2 MAKNUSIA IALAH MEREKA YG MENGGUNAKAN AGAMA UNTUK KEPENTINGAN SONSANG MEREKA!!!

Anonymous said...

GAP.. dioarng dah lancarkan serangan. Dioarng buat poster "POLIS YANG DIKEHENDAKI KERANA MELANCARKAN RUSUHAN DAN MEMUKUL ORANG AWAM".

Bunyi macam sial je.

Apa yang diorang buat menyebabkan penjenayah, perogol, pencuri, perompak bersiul riang.

Anonymous said...

aku faham kalau org tak suka najib, tapi aku tak paham kalau diorang angkat ambiga atau anwar jadi pemimpin.

Kalau Datuk Harun Din pun ok le jugak.
Arwah Fadzil Noor kalau hidup lagi sure geleng2 kepala punya.

Anonymous said...

xtau tuju pd sapa

tp

junalis mat salleh pn ada kata..

''anuar hv many thing to explain''

decission suruh rempuh akibatnya polis2 jatuh berderet dirempuh.THIS ONE VERY2 CLEAR..

SUDAH2 Anwar... main2 politik akhirnya agama sendiri yg susah...bangsa sendiri yg susah..

kpd org2 pas pkr yg bersih hati...cepat2 la buka mata..lillahitala...

Anonymous said...

manusia terdiri dari golongan LBGAHT

angkara siapa yang membahagikan manusia kepada LBGT dan menolak golongan AH?

golongan majoriti adalah AH tetapi kenapa LBGT pula dijadikan sebagai kelompok pendesak oleh sekumpulan polytikus?

apa agenda polytikus polytikus ini?

Anonymous said...

harap contact unit umno bn sana.. tinggalkn surat layang pun xpa

Anonymous said...

Tangkap je pastu hanta ke palestin biar dia orang rasa penangan yahudi israel kat sane....

Anonymous said...

azwan ali mgamuk?? interest??


http://www.wfauzdin.blogspot.com/2012/05/bondanya-dipergunakan-azwan-ali.html

usin said...

anon 7:41pm.
ni aku nak respon apa yg ko tulis. peguam fitri tu pembohong & penipu. dia ada kt situ atas kapasiti apa? atas kapasiti majlis peguam bukan! apa tindak tanduk majlis peguam ketika ini? asyik menyebelahi pembangkang bukan! majlis peguam sudah tidak menjalankan peranannya yg sebenar dan sentiasa memihak. bagaimana sistem perundangan akan bebas jika majlis yg dianggotai oleh peguam sentiasa tidak neutral? fitri akan berbohong kerana itu tujuan dia kesitu. dia akan mencipta seribu satu situasi bagi menyalahkan pihak polis. ni aku nk beritahu ko, sop polis hari itu ialah tidak bertindak memulakan provokasi kerana kerajaan malaysia tidak mahu nama busuk dimata dunia!! so, siapa yg buat provokasi dahulu supaya nama malaysia busuk? ko sendiri boleh jawab. lagi satu, kerajaan malaysia dh terlalu baik kerana pembohong2 dari majlis peguam dan pembangkang bebas menjual temberang kerana tidak diambil tindakan. Yg aku pelik, kalau objektif bersih 3.0 adalah duduk bantah, apasal pergi serbu penghadang, langgar halangan anggota polis, terbalikkan kereta polis, belasah anggota polis, cederakan wartawan tv alhijrah dsb? Adakah org yg duduk boleh melakukan itu semua? Ini semua adalah agenda untuk melakukan rusuhan jalanan dgn cita2 agar ianya akan berterusan sehingga menjadi spt “arab spring” bagi membolehkan pembangkang merampas kuasa. Modus operandi dah dikesan lebih awal. So, sebelum kita menjahanamkan apa yg kita nikmati sekarang, gunakan otak, rasai denyut nadi 25 juta org lg rakyat Malaysia yg lebih sukakan keamanan dan bukan gilakan kuasa secara tidak sah. Sapa2pun boleh menjadi pemerintah tetapi gunakanlah sistem pilihanraya. Kalau sistem yg ada sekarang ini tidak adil, mana mungkin ada negeri yg dibawah pemerintahan pr. Kalau bn mengawal spr, taka da satupun negeri boleh diperintah pr. Aku harap otak ko masih berfungsi dgn waras….

sasaudengo said...

Aku rasa Polis patut tangkap BETINA ni..... memang dia yg mengAPI-APIkan sentimen Melayu! GAP...aku mintak tolong agar nko war-warkan agar dia dpt ditangkap segera!

http://kopitiam-bang-nan.blogspot.com/2012/05/mahathirdengar-larrrr-ni.html

Anonymous said...

.

KEGANASAN BUKAN PILIHAN TERAKHIR

Al-Qeda dalam usahanya menuntut keadilan dari Uncle Sam (US) telah ditempelak oleh Uncle Sam. Uncle Sam kata cara itu ekstrem dan ganas. Menurut US, dunia tidak akan berkompromi terhadap keganasan.

Makanya adalah jelas tindakan ganas bukanlah boleh di satukan dengan tindakan menuntut keadilan. Kalau ketua kuasa besar dunia menolak keganasan makanya kenapa pulak kalangan kuasa kecil (Mukminah) hendak mengambil elemen ganas sebagai satu kaedah penyelesaian?

Kalau benar keganasan adalah jalan pilihan terakhir untuk mengatasi kemungkaran sudah tentu dunia ini hancur lebur sejak sekian lama dulu yakni tak perlu tunggu penghujung hayat bumi.

Dalam konteks Nusantara, sebarang dakwaan politik (si anu itu mungkar dsbnya) sepatutnya disertakan dengan bukti saintifik yang telah diperakui oleh para pakar serta disenaraikan di mana-mana Bursa Saham Politik.

Pertuduhan seumpama itu (tanpa asas) hanya memalukan Mukminah pada pandangan mata dunia kerana membuat pertuduhan yang berniat serong, mendahului kuasa PBB dan bertentangan dengan polisi anti-ganas US.

ALPASIKU

Anonymous said...

ntahapaapantah org melayu nie...umno+pakatan =2x5 jer aku tengok..yang duk pakat tengok+gelakkan orang melayu ialah bangsa2 yang memang nak sangat melayu mamposss!!sedarlah orang2 Islam Melayu..setitis darah orang Islam jatuh ke bumi maka bergegarlah Arasy Allah!!!dan.......KAMU SEMUA TUNGGULAH AKIBAT DARIPADA PERBUATAN BODOH KAMU SEMUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-warga sayang umat Islam-

Adi Kencana said...

Tangkap!!

NURUL IZZAH JADI PENGUNDI HANTU DI LEMBAH PANTAI? Baca di sini...

http://apakecoh2.blogspot.com/

Anonymous said...

Manaaaa Azmin Ali nie ?

Woiii Azmin!!!...Keluar engko dari Jamban tu...Asyik layan kotekkk jer...Cepat!!! pi mintak maaf kat mak engko skang jugak.

Anonymous said...

rakyat tau mereka yg dtg rempuh kubu org ...buat kat penang haram xnak

Njk Aziz Lawan Ulamak said...

NikAzizpertikaikeputusan JawatankuasaFatwa

KOTA BHARU 7 Mei - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia hanya menggunakan sebelah mata apabila mengaitkan perhimpunan Bersih 3.0 dengan huru-hara dan umat Islam haram menyertainya.

Nik Abdul Aziz secara sinis berkata, mata yang digunakan oleh jawatankuasa fatwa itu pula adalah kabur dengan cermin mata yang telah rosak.

Katanya, beliau bersetuju perhimpunan yang bertujuan untuk mencetuskan huru-hara dan merosakkan harta benda adalah haram, tetapi bukan Bersih 3.0.

Beliau turut menyifatkan jawatankuasa berkenaan membuat keputusan hanya berdasarkan laporan akhbar prokerajaan, tanpa mendapat penjelasan daripada penganjur Bersih 3.0.

“Saya menghormati ahli-ahli Majlis Fatwa Kebangsaan dengan setinggi-tinggi penghormatan, namun dalam hal ini saya amat berbeza dengan pendirian yang dikemukakan oleh Pengerusi Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan ini (Prof. Emeritus Tan Sri Dr. Abdul Shukor Husin).

“Tidakkah disedari bahawa himpunan Bersih 3.0 bukannya bertujuan untuk mencetuskan huru-hara? Himpunan ini menggariskan lapan tuntutan untuk membersihkan pilihan raya bukannya mencetuskan huru-hara,"katanya dalam kenyataan melalui Facebook beliau hari ini.

Anonymous said...

kah kah kah

pemimpin sambil kencing berdiri suruh korang kencing duduk tapi korang kencing berlari-lari.

kah kah kah

kalaulah pemimpin sambil kencing berlari suruh korang kencing berdiri agaknya korang kencing terbang?

kah kah kah

kesimpulannya: korang salah dalam adab kencing tetapi pemimpin korang lagi bersalah.

Wajib jaga ibu Azmin !! said...

KUALA LUMPUR 7 Mei - Tindakan Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali menuduh UMNO sebagai dalang di sebalik luahan hati ibunya, Che Tom Yahaya, 78, agar anaknya itu bertaubat sebelum beliau menutup mata disifatkan sebagai 'cukup melampau'.

Adiknya, Ummi Hafilda Ali berkata, Che Tom tidak pernah dipengaruhi mana-mana pihak, sebaliknya luahan berkenaan dibuat kerana ibunya terlalu rindu dan sayang kepada Azmin yang telah 11 bulan tidak menjenguk beliau walaupun tinggal berdekatan.

Menurutnya, kenyataan Azmin bukan sahaja derhaka tetapi biadab kerana ia memberi gambaran kepada masyarakat, kononnya ibu mereka yang kini uzur itu sanggup menerima bayaran daripada pihak tertentu bagi memburuk-burukkan anak sendiri.

"Insaflah Azmin. Ibu tua inilah yang bersusah-payah mengandungkan kau selama sembilan bulan 10 hari. Ibu tua inilah yang menjaga kau dari umur sehari sehingga berjaya

Anonymous said...

Bila Agama dijadikan Alat:

Melontar objek dalam ibadat haji ada adab dan peraturan.

Melontar objek dalam Bersih 3.0 tidak ikut adab dan peraturan.

Anonymous said...

Aku rasa Polis patut tangkap BETINA ni..... memang dia yg mengAPI-APIkan sentimen Melayu! GAP...aku mintak tolong agar nko war-warkan agar dia dpt ditangkap segera!

http://kopitiam-bang-nan.blogspot.com/2012/05/mahathirdengar-larrrr-ni.html

Anonymous said...

Oleh FAIZAH IZZANI ZAKARIA pengarang@utusan.com.my

KUALA LUMPUR 6 Mei - DAP tidak akan sesekali menyokong Pas untuk meminda Perlembagaan Persekutuan bagi menjadikan Islam sebagai addin atau cara hidup walaupun pakatan pembangkang menang pada Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti.

Bekas Naib Presiden Pas, Datuk Nakhaei Ahmad berkata, agak sukar bagi parti itu meminda Perlembagaan Persekutuan berkaitan agama Islam jika tidak mendapat sokongan DAP ataupun Parti Keadilan Rakyat (PKR).'

"Kalaupun Pas mahu pinda, dia kena ada majoriti dua pertiga. Tetapi masalahnya Pas mahu bertanding di 60 kerusi sahaja, mana boleh dia dapat majoriti sebanyak itu melainkan disokong DAP dan PKR. Persoalannya adakah DAP hendak sokong?," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas kenyataan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang baru-baru ini yang berkata, pakatan pembangkang akan meminda Perlembagaan Persekutuan yang ketika ini meletakkan Islam sebagai agama rasmi kepada Islam sebagai addin, iaitu yang merangkumi seluruh kehidupan manusia sekiranya menang pada pilihan raya itu nanti.

Menurut Abdul Hadi, Perlembagaan Persekutuan sekarang dirangka oleh orang bukan Islam yang mempunyai ideologi dan teori manusia yang tidak adil kepada umat Islam.

Presiden Pas itu bagaimanapun hari ini menafikan beliau mengeluarkan kenyataan berhubung cadangan meminda Perlembagaan tersebut.

Nakhaei berkata, jikapun Pas berjaya meminda Perlembagaan Persekutuan seperti yang dirancang, ia hanya diibaratkan seperti 'tikus membaiki labu'.

"Nampaknya, Abdul Hadi tidak faham peruntukan sedia ada sekarang ini yang sudahpun merangkumi Islam sebagai cara hidup. Islam itu agama rasmi negara dan ia sudah jadi cara hidup. Itu sudah cukup. Kalau dia hendak ubah dengan memasukkan Islam sebagai addin sahaja, itu tidak membawa makna apa-apa," katanya.

Beliau berkata, kenyataan Abdul Hadi itu juga hanyalah sebagai gimik politik Pas semata-mata bagi menarik perhatian orang ramai.

Sementara itu, Pensyarah Undang-Undang di Universiti Utara Malaysia (UUM), Dr. Rusniah Ahmad berkata, Pas tidak boleh menganggap semua ahli Parlimen termasuk daripada pakatan pembangkang akan bersetuju dengan cadangan pindaan itu.

Katanya, pindaan tersebut juga akan memberi impak besar kepada keseluruhan rakyat Malaysia yang bukan semuanya beragama Islam.

"Perlembagaan memayungi undang-undang, jadi pindaan seperti itu akan memberi implikasi besar kepada keseluruhan rakyat Malaysia. DAP juga kemungkinan besar tidak akan setuju," katanya.

HARAP ADA ORG DPT BUKTIKAN DAP BERSETUJU !!!

Anonymous said...

Benarkah selama ini kekuatan UMNO dibantu oleh warga asing dan anasir dari luar , orang Melayu kebanyakkannya sudah menolak UMNO yang tinggal hanya yang berkepentingan sahaja...mengenai gambar di bawah apa komen ANDA?

Anonymous said...

Tapi bukan untuk ketua saya beli cincin RM24.4juta , gelang tangan RM14 juta duit lembu RM250juta , pinjaman wang RM589juta lupus begitu saja...itu perjuang Melayu BODOH namanya...Najib kes Antantuya yang sedang hangat di France sekarang ni dan di Port Dickson kenapa menyepi...sekarang siapa yang berjuang untuk kepentingan KETUANYA...???

Anonymous said...

Dalam konteks demokrasi sesiapa saja boleh bersuara tetapi dalam konteks agama macam mana?

Anonymous said...

>

PENDAPAT POLITIK V PAKAR

Dalam konteks demokrasi BOLA semua pihak boleh bersuara tetapi bukanlah bermakna suara anda mengatasi suara FIFA

Sebabnya mudah iaitu FIFA lebih arif tentang BOLA

Dalam konteks agama semua individu boleh bersuara tetapi itu bukan bermakna suara anda lebih benar berbanding institusi yang ada kaitan dengan agama

Sebabnya mudah iaitu institusi agama lebih arif tentang agama

CONTOHNYA

INDIVIDU prokahwin sejenis boleh berhujah tentang sokongannya terhadap kahwin sejenis tetapi jangan berharap ia akan mengatasi ketetapan pihak Gereja yang menolak kahwin sejenis

SUARA MARHAEN

Tukang Komen said...

Nak dapat kuasa melalui PRU 13 tak konfiden so buat huru haralah dgn harapan rakyat satu negara join diaorang. Malangnya perusuh impot digunakan. Kuala Lumpur pun tak penuh dgn pendemo camne nak kata rakyat sama diaorang. Yg jadi boss keling Ambiga lesbian. Anwar pulak gay sepenuh masa. Apalah rupa negara kalau diaorang perintah.

Anonymous said...

apa yg saya nampak, puak pr walau sejahat dan sekeji manapun perbuatan mereka tetap juga dianggap baik dan benar, pasal apa? kerana mereka terlalu bijk membohong dan berbohong sana sini siang dan malam, berselindung disebalik nama dan pelbagai slogan semuanya demi menghalalkan cara

sekarang puak laknat pr buat hebahan dlm blog dan sebagainya, konon nama dan wajah2 polis yg bertidak ganas, siapa pihak berkuasa sebenarnya? bagaimana jika kerajaan lepaskan tanggungjawab polis tu dan serah pd rakyat utk bertindak ikut selera memasing? nak gaduh sanggat? nak revolusi sanggat? nak perang saudara berlaku? ? sdh bersediakah utk melihat ribuan nyawa melayang dan mayat bergelimpangan?

puak laknat pr jgn fikir marah sendiri je, marah orang dia tak tahu! jgn fikir kuat sendiri je, kuat orang dia tak nampak lagi! !

kalau puak pr tahu merusuh, orang lain juga tahu memukul, kalau puak pr tahu pukul polis, saya pun tahu pancung orang orang. ..memasing ada dua tangan, sama2 makan nasi, nak takut apa ??

Anonymous said...

1;43

Ko salah meletakan emosi "PERASAN"
sprti penyokong PAS PIS PUS yng "terperasan" lebih islam dari orng islam yng tidak menyokong mereka.Merekalah penghuni syurga, biarpun sifat2 keji Khawarij diamalkan di dalam kehidupan mereka.

Dari fakta kajian mana ko ambil sebagai bukti orng2 melayau menolak umno?

Sebenarnya paling simple ko boleh merujuk kpd pilihanraya DUN yng terakhir sebagai trend pengundi.8 pilihanraya DUN yng terakhir di menangi oleh umno/BN.

Lagi satu rajin2lah baca komen majalah berpengaruh dari luar,apa komen mereka pada pengganas Bersih 3.0 dan kesanya kpdPakatan Rakyat.

Mengikut Malaysiakini jumlah peserta bershit 300,00O.Tetapi wartawan luar negara menganggarkan
hanya 50,000.Takiralah berapa ramai yng pasti semakin hari orng semakin rasional untk berfikir.Sebab itu semakin ramai yng tinggalkn PR.

Kesimpulanya jngn mudah perasan krn klu kecewa nanti mati jadi hantu..!

Anonymous said...

AGAMA SUCI INI DISINONIMKAN OLEH BARAT DENGAN KEGANASAN

MACAM MANA TANGGAPAN BARAT ITU MAHU DIPERBETULKAN KALAU MEREKA MELIHAT RUSUHAN DI SEBALIK "DUDUK DAN BANTAH"?

KALAU DUDUK DAN BANTAH BOLEH TIMBUL KEKECOHAN MACAM MANA KALAU "BERDIRI DAN BANTAH"?

PELIK BIN AJAIB

Anonymous said...

hanya perkataan bodoh..sial, bengong,pengganas,samseng,kurang ajar dan biadab paling tepat diberikan pada puak2 pendemo berShiT !!

mereka bukan manusia tapi haiwan, binatang ternak anwar ambabiga ..

Jawajohor said...

BUKANKAH SHAMSUL AMK MENGATAKAN BAHAWA KALAU TIDAK DAPAT AMBIL KUASA MELALUI PILIHANRAYA, MEREKA AKAN AMBIL PUTRAJAYA MELALUI JALANRAYA.
BUKANKAH INI MAKSUDNYA CARA KEKERASAN.
SAYA PERCAYA tv3 ADA VIDEO NYA.
JANGANLAH PAKATAN NAK BERDOLAK DALIK, DAN SALAH KAN KERAJAAN.
PAKATAN NI MEMANG RUBBISH, TROUBLE MAKER.

Anonymous said...

Since nik aziz kata halal buat demonstrasi jatuhkan ketajaan, apakata buat pulak demonstrasi Di kelantan untuk jatuhkan dia. Tengok pulak apa fatwa dia keluar.

Budak2 ni buksn tau pun bersih untuk apa macam orang cina yg join. Dia orang kena hasut lepas tu tahap iq rendah pulak tu.

Ali said...

Cari sampai dapat geng petualang negara walau bagaimana cara sekali pun. Agar ianya akan menjadi pengajaran buat mereka itu. Rakyat Malaysia yg sayangkan kedamaian dan kemakmuran pasti mengenali mereka itu. Ayuh tampil, salurkan maklumat kepada pihak berwajib untuk tindakan undang-undang yang setimpal dengan angkara mereka. Jangan lupa bos-bos mereka, pastikan mereka dihukum. Tawarkan hadiah kepada pemberi maklumat. Jangan sayang wang ringgit demi negara tercinta.

Anonymous said...

18+7 mirip-lokasi-P.Indah-asal-kelate-pelandok 2 serupa mungkin????

Anonymous said...

SASPEK NO. 18 HENTAK POLIS DENGAN KUN MERAH DUA KALI