Thursday, June 7, 2012

4 TAHUN. INILAH REALITI KERAJAAN PAKATAN SELANGOR !



29 comments:

Anonymous said...

saya tak pernah dengar macam mana bunyinya orang GapGap ketawa. sapa boleh tunjukkan?

Anonymous said...

papan tanda senang di bina dan ia adalah sumebr rezeki untuk pemerintah yang amalkan kronikisme

Anonymous said...

kah kah kah

di kedah, pemegang kunci surau salihiyah (musangku) ketawa berdekah-dekah menuju ke bank!

kah kah kah

di Selangor tukang cat papan tanda ketawa berdekah-dekah menuju Public Bank!

kah kah kah

hangkedee said...

terjemahan. Bertapa ngoknya Melayu melayu bebal di perkuda Dapig.

Anonymous said...

marhaen dapat Brim, si ngok-ngek gembira tengok "krim pie"!

kah kah kah

JOMO MALAYA said...

Bro... Mohon linkkan Blog saya... http://pendekarawang1.blogspot.com/ saya peminat Blog Bro!

Anonymous said...

toleh kiri massage parlor

toleh kanan rumah urut

toleh belakang Pak Hasan kena tendang!

toleh depan...rumah ulut baru naik lagi!

nak wat camno Pak San oii! depa ibarat durian...timun juga calar-balar.

kik kik kik

Anonymous said...

dalam negara membangun, pendidikan percuma A-Z akan menjadikan si kaya (ultrakiasu) bertambah kaya dan si kais pagi (melaise) berganda-ganda kaisnya.

4 tahun bawah pembangkang, belum lagi ada pendidikan percuma, sedar atau tidak, perbedaan antara poket ultarakiasu dan poket melaise bertambah ketara.

bagaiman kalau 40 tahun?

Fikir-Fikirkan

OKU (orang kuat Umno) said...

Wahai makhluk-makhluk UMNO !!

Fakta:

1- Jasa Umno kepada orang Melayu ialah dengan cara depa berjaya menghilangkan tanah rezab Melayu dari 3 juta hektar pada tahun 1957 kepada 1.7 juta hektar (1995). Maksudnya 44% tanah rezab Melayu yang ditinggal oleh penjajah dengan susut kadar 1.2% setahun. Tahun 1992, banyak kes pemimpin UMNO memperalatkan Pindaan Kanun Tanah Negara nak bagi peluang kepada kerajaan-kerajaan negeri mengambil tanah-tanah rezab Melayu dengan alasan untuk pembangunan.


2- Di Kelantan : UMNO telah gadai tanah rizab melayu kat bandar Baru Kubang Kerian masa perintah Kelantan, rujuk Warta Kerajaan Kelantan 22 April 1990 (ketika Kelantan masih diperintah oleh Barisan Nasional).

3- Di Kedah masa UMNO perintah, depa rampas tanah sawah 2,000 ekar kat Kerpan (kawasan anak tok det la ni, Jerlun) dan diserahkan kepada Syarikat Benladin Group untuk projek udang harimau.

Projek tu gagal, pesawah kat Kerpan hilang hak depa. Masa persidangan DUN Kedah bulan Ogos 1996, Menteri Besar Kedah masa tu, Tan Sri Sanusi Junid bagi jawapan bertulis untuk soalan ADUN Sala, Ustaz Azizan Abdul Razak (la ni MB Kedah), dia bagitau yang 20,677.89 hektar tanah rezab Melayu telah dijual.

4- Di Johor Darul UMNO, Umno rampas 26,000 ekar tanah dari Tanjung Langsat sampai ke Tanjung Piai, Pontian nak bina Bandar Baru Piai. Kampung rakyat tu diserahkan kepada Syarikat Kok Brothers dan UEM.
Lebih teruk lagi, tanah-tanah rezab Melayu dan tanah-tanah projek Wilayah Pembangunan Iskandar juga telah dijual kat Cina Singapura.

5- Di Melaka, Umno ambik tanah rakyat di Kampung Pantai Kundur dan tanah Merah, nak bina Butter Zone oleh Petronas.

6- Di Terengganu, Umno jual tanah orang ramai di Pulau Redang kepada Syarikat Berjaya Group (Milik Cina Vincent Tan) seluas kira-kira 300 ekar dengan harga RM500.00 seekar. Pastu dijual pula dengan harga RM70,000.00 seekar.

Tu belum kira lagi tanah Keretapi Tanah Melayu yang dijual di Singapura dan rundingan Pulau Batu Putih yang memperlihatkan kecerdikan kerajaan UMNO/Barisan Nasional.

Banyak lagi la, ni mesti ada yang melenting dan tak mau terima hakikat, nak buat macam mana, tak dapat hidayah lagi.

"Allahummahdi qaumi fainnahum la ya'lamuun".

Anonymous said...

anon 12:12,

yang pertahankan tanah rezab melayu sejak merdeka adalah parti ameno tetapi apa yang pembangkang pertahankan untuk melaise? sudahlah tak ada perancangan untuk melaise tetapi PTPTN pun melaise pembangkang nak hapuskan agar sume bukan melaise dapat biasiswa!

melaise, melaise

OKU (orang kuat Umno) said...

Tambahan dari fakta di atas, kat Terengganu 23 April baru ni lebih 5000 orang melayu berdemonstrasi depan wisma negeri, bantah rampasan tanah oleh kerajaan umno/bn di kawasan yang dikuasai oleh umno sendiri, iaitu:

1) Tanah sekolah rendah Islam Darul Bayan, Paka, Dungun,
2) Tanah rakyat di Banggol Donas, Kuala Terengganu,
3) Tanah petani di Kampung Jelapang, Langkap,
4) Tanah peneroka generasi kedua di Paka, Dungun dan
5) Tanah rakyat di Kubang Labi, Banggol, Permasuri, Setiu.

Anonymous said...

'susut nilai' melayu di penang dalam 4 tahun saja sudah mengatasi susut nilai dalam tempoh 40 tahun!

kalau Daputera naik tekhta, kemungkinan yang tidak dapat di nafikan ialah semua nak jadi bumisutera!

sedarkah melaihoo pembangkang apa implikasinya terhadap haq-haq pribumi kalau impian Daputera jadi realiti?

justeru jangan ungkit apa yang telah berlalu tetapi proaktif dalam mengekang kehilangan yang berlipat ganda lebih besar di masa depan.

ATAS PAGAR

Kati biru senget sebelah said...

Anon 12:20 PM ni mesti bangla. Takpun myanmar. Mungkin Vietnam. Nepal kot. Pakistan jual karpet ni, eja Malaysia pun tak betul, melaise, melaise.

Woi Umno-umno...mat Bangla, myanmar, vietnam, nepal dan pakistan boleh daftar jadi ahli UMNO dak?

kahkahkah.

Anonymous said...

4 TAHUN PENUH DENGAN HIPOKRASI:

1. DEPAN MATA, RUMAH IBADAT MAKMUR DENGAN CERAMAH POLITIK

2. BELAKANG MATA PREMIS MUNGKAR TUMBUH MACAM PENEMPATAN HARAM YAHUDI

KAH KAH KAH

Anonymous said...

Ada otak tak guna sepenuhnya utuk berfikir. Tahu pulak ramai Bangla, Indon, Myanmar, Pakistan, India dan seantero dunia. Kenapa mereka sanggup bergadai bergolok sampai ada yg bergadai nyawa semata-mata nak menumpang cari makan di negara yg kononnya teruk sangat ni. Sebabnya mengikut fakta sahih, Malaysia merupakan sebuah negara membangun ang paling maju di antara semua negara membangun di dunia ini. Kalau nak dikira kejayaan negara ini sejak merdeka..... Tidak terkira banyaknya. Cuba teka, siapalah yang mentadbir negara ini sedemikian rupa sehingga tak terbanding rasanya dengan Indonesia, Bangladesh, Filipina, Thailand, Myanmar, Kemboja, Vietnam, India, Pakistan, Sri Lanka dan banyak lagi negara yag lebih dulu merdeka juga negara-negara baru seperti Uzbekistan, Kazakhstan, Afghanistan, go head gostan dab banyak tan lagi. Pikianq la sikit, bukan susah sangat pun.

Anonymous said...

Tak kan la kita nak kasi ini negara kepada PM yg kaki liwat dan ada skandal seks. Bukan ke DSAI itu telah digelar Al Juburi oleh Mat Sabu, Karpal Singh siap kemukakan bukti Akuan Bersumpah Azizan diliwat DSAI dan Taib Azimudin menemuduga mangsa seks DSAI yang tersebar CD nya seantero Malaya. tak kan hangpa semua tidak mempercayai Mat Sabu yang merupakan Timbalan Presiden PAS sekarang ni, Karpal Singh iaitu Pengerusi DAP dan Taib Azimudin juga pemimpin kanan PAS. Lagipun mereka bertiga tu semua masih belum memberikan sebarang kenyataan yang menarik balik tindakan mengemukakan salah aku seks DSAI pada 1997 dulu. Sekali lagi kita tanya pada penyokong PR yang beragama Islam.... Nak tak Malaysia ditadbir oleh seorang PM yang tidak bermoral sebagaimana yang dibuktikan oleh Mat Sabu, Karpal Singh dan Taib Azimudin.

Anonymous said...

Shah Alam, Subang, PJ, Nilai, Cyberjaya, Putrajaya, PLUS, KLIA dan sebagainya adalah ujud kerana pembangunan tidak kira dimana dan atas tanah apa termasuk tanah Rezab Melayu. Tapi ramai sungguh Melayu yg asalnya tidak bertanah kini memiliki sebegitu besar tanah di Felda, Felcra dan ada yang dapat lot-lot tanah di pinggiran bandar-bandar besar. Ada tak sapa-sapa sedar dan puji perkara ini. Jangan tau nak kutuk saja. Biasalah pihak yang menentang PLUS, Proton, Penang Bridge, Sepang F1, Putrajaya, Cyberjaya dan sebagainya kini terlopong mulut mereka melihat hasil perancangan pembangunan yang dilaksanakan oleh kerajaan BN. Dan setelah berpuuh tahun menentang dan membangkang apa saja projek pembangunan yang dilaksanakan oleh kerajaan BN, baru kini sedar perlunya sebuah lebuhraya dibina di Kelantan. Lama setelah PLUS terbina megah merentasi Negeri-negeri Pantai Barat Semenanjung Malaysia.

Anonymous said...

KEBANYAKAN ORANG MELAYU AHLI PAS, DAP DAN PKR YANG SETIAP HARI MENGUTUK BN...SEBENARNYA ORANG2 YANG TAK BERSYUKUR...ATAS PEMERINTAHAN BN...PEMIMPIN2 MEREKA INI ADA YANG KAYA RAYA..HIDUP SENANG, ADA YANG HIPOKRIT..DAPAT HABUAN DARI KERAJAAN TAPI BELAKANG HENTAM KERAJAAN...MACAM TUTUH JUBOR...RAMAI ORANG KELANTAN YANG KERJA DENGAN KERAJAAN DAN GLC...BELAKANG HENTAM KERAJAAN...HARI GUNA JALANRAYA YANG BN BUAT, SEMBAHYANG ATAS MASJID YANG BN BUAT...CARI MAKAN DENGAN AMAN...ATAS KEBIJAKSANAAN BN MEMERINTAH...PUN TAK SEDAR DIRI...DEPA NI BELUM JADI PEMERINTAH DAH NAK HANCURKAN KERAAJAN...DEMO SANA SINI...ITU AJARAN YAHUDI ALJUBORI...KERAJAAN PR PUN BANYAK RASUAH...KERAJAAN PAS TABUR JANJI PROJRK SANA SINI SELAMA 20 TAHUN...PUNGUT DUIT RAKYAT...UNTUK PERUT BOROI PEMIMPINNYA...SIAPA MAKAN DUIT ANAK YATIM MEMALI...SIAPA HAPUSKAN MELAYU PP...SIAPA YANG HINA RAJA...SIAPA SOKONG AMBIGA LINA JOY MURTAD LGBT...SIAPA PECAT PEJUANG ISLAM HASAN ALI VS ARAK MURTAD...PEMBANGKANG LIHAT UMNO RASUAH...SEDANG NEGERI2 PR SENDIRI BANYAK RASUAH...DAN KAKI SEX

Anonymous said...

anon 12.12pm

apa nk sibuk2...bkn tanah mak bapak kau...tanah org...klau tanah mak bapak kau bru bole bising...

klau nk bising..bising psl islam..
klau stakat buat prhimpunan d stadium penuh dgn salib d pentas...apa cer...?buat tarian bogel...


kau blik rmh...tengok mak bapak kau main ikut depan k...atau ikut juborrrr...aku rasa bapak kau main ikut juborrr...psl tu dpt kau....


takbirrrrr....

Anonymous said...

anon 12.12pm
apala ko ni...keluarkan fakta yang sekian lama disorok umno...tapi itu lah matlamat perjuangan asal umno...mampos bangsa melayu tak ada hal...asalkan segelintir puak2 umno kaya raya..
tapi fakta ko ni menyebabkan anon 4.38pm gila babi...meracau macam kena rasuk hantu..mak dia dah putus haid..bapak dia batang tak naik...sebelum tu dia selalu tengok mak bapak dia menutuh...itu lah sbb dia suruh orang lain plak yang buat...kesian anon 4.38pm...mengucap lah...

Anonymous said...

anon 5:10

tanah digunakan untuk pembangunan tak dak hal. tetapi kalau agama di digadai semata-mata untuk dapatkan kuasa duniawi, tuhan tak benarkan.

bawak-bawaklah berfikir.

Zaeydee said...

Wow OKU, 12:12..dahsyat ya UMNO.. sana ribu2 ekar dijual..sini ribu2 ekar dijual..ke atas ratus ribu ekar dijual kat bawah jutaan ribu ekar dijual.. kat utara selatan timur barat berbilion ekar tanah UMNO jual..jahat ya..kejam ya.. kalau dok baca haramkah..tanah yang dijual UMNO habis seluruh pelusuk Malaysia ...itulah fakta haramkah yang nak supaya pengikut totok PAS sentiasa benci kat UMNO ni..kalau semua tanah dah UMNO jual kat mana lagi kamu tinggal.. cuba bagi tahu kat mana kamu tinggal sekarang supaya senang aku suruh orang UMNO jual jugak.. kepala hotak hang..cakap banyak tak guna pergilah kat mahkamah buat report..oooiii terlupa mana ada mahkamah...tanah mahkamahpun UMNO jual..TAK LOGIK DEK AKAL LANGSUNG...DOK GITU!

Anonymous said...

berilah contoh negara mana yg maju...tanah seinci pun tak terusik atas nama pembangunan yakni perumahan,perusahaan,perladangan,jalanraya,pelabuhan dsb......mungkin pembangkang ada alternatif lain dari 'jual' kpd sewa,pajakan atau pinjam sementara.....mungkin dari dulu buat rumah rakyat atas pokok dan air sahaja.....tanah tak 'tergadai' kpd pihak lain.....maka tanah tetap kerajaan punya....klu ini keaadaannya.....ratapilah kenapa tanahair ini raja raja melayu punya atau tanah jajahan british dahulu terlepas dari tangan......kini dianggap tergadai@jual pula spt propa pembangkang?

Anonymous said...

20 tahun lebih perintah Kelate baru mampu buat sebuah masjid nak cakap banyak.... malam dengor ceramah.. siang tidur... macamtu ke Allah suruh..
taiklah orang PR bodoh sombong

Anonymous said...

kat kelantan patutlah takder pembangunan...takut tanah jadi hak milik pengusaha contoh industri...tanah tetap milik rakyatnya...contoh nie kot pembangkang nak sangat seluruh negara tanah tetap 'milik' kerajaan selamanya..!!!...tanpa ada pembangunan?.... nak buat rumah kat tanah...takut kerajaan hilang milikan tanah?

tapi realitinya kelantanpun tanah semakin kecil kerna tuntutan ekonomi utk warganya!!!

Anonymous said...

anon 7 jun 5.10pm

si anon ni klr ikut jubor taik...kahkahkahkah

Anonymous said...

anon 9.12am

anon ini keluaq ikut juboq lembu...sbb bapak dia pi tutuh lembu...sbb itu anon ni sikit ada tandok....kik..kik..kik..kik..

lim mah said...

RASA RASA KALU PR MENANG BOLEH AMEK BALEK KA TANAH REZAB MELAYU TU. KERJA JA LA ELOK2. AKU KERJA GOMEN JA BOLEH BELI RUMAH DUA BIJIK. SATU LEASE HOLD 99 THUN D SELANGOR. SATU FREEHOLD D N9. INSYA ALLAH BERKAT..TAAT JA LA PADA ALLAH DAN TAK GIGIT TANGAN MAJIKAN YANG BERI MAKAN..

Anonymous said...

KELANTAN ADALAH NEGERI PERTAMA MENCIPTA LEBUHRAYA PRABAYAR DI DUNIA INI. RAKYAT KENA BAYAR DULU WALAUPUN LEBUHRAYA BELUM SIAP. sapa la yg ajar ekonomi kat pembesar2 kelantan ni? nanti maintenance sapa nak bayar? jalan berlubang, sapa nak bayar? gajah berak tgh jalan kena cuci, sapa bayar?....adik aku kat tadika pun tau sbb apa kena bayar tol. TOLOL betul la diorang ni.