Thursday, June 21, 2012

PKR MENUJU KEHANCORAN: RAFIZI LEMBU MANGSA PERCATURAN !


rafizi lembu telah letak jawatan sebagai pegawai penasihat ekonomi kerajaan selangor.

semalam azmin declare akan taat setia pada kalid gagap.
rupanya ia tak seindah kabar.

jelas perletakan jawatan rafizi lembu di pejabat kalid sebenarnya bermotifkan politik.

azmin/anwar/rafizi lembu nak bagi tekanan pada kalid gagap !

namun  mengikut sumber pkr, rafizi telah diasak oleh beberapa exo kerajaan negeri selangor kerana keterlanjuran melampau beliau memainkan isu PTPTN dan pendidikan percuma hingga menyebabkan kerajaan pakatan mendapat malu besar.


selamat hancur pkr !

43 comments:

Anonymous said...

.

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .


.

Anak Lenggong said...

kah kah kah..ayat paling best oleh si lembu ni "Ramadhan dah dekat. tumpu ibadah"...

ehmm.. ingat pun ko pada tuhan eks..yang selama ni ko asyik dok fitnah dan jatuhkan maruah orang ngape..tak ingatkan mati kee..tapi elok la kalau ko dah insaf..pegi la mohon keampunan kepana mangsa fitnah ko..diwaktu mereka masih lagi hidup ni..

Anonymous said...

ada ke apa apa pencapaian signifikan jabatan penasihat ekon negeri nih

Anonymous said...

real fighter will not abndon his post

Tukang Komen said...

Patutlah si Nuar ambil elaun seringgit je sebab elaun lain gi kat budak si Fizi ni. Ada apa2 ke?

Anonymous said...

ANWAR AMBIL ELAUN SA HENGGET AJE SEBAB ADA 20 AKAUN YANG BERBILION HENGGET HE....HE...HE..

Anonymous said...

politikus jantan tak akan tinggalkan kapal yang sedang karam waima nyawa sendiri di hujung tanduk

Zaeydee said...

Takde benda aku nak tulis tentang Rafizi lembu dan PKR...takde isu penting...semua MP PKR loww class.. PTPTN nak bagi percuma...dah kantoi! LYNAS? MP PKR Kuantan dok berani issued dalam twitt je...nak berdepan dengan JK Parlimen ttg LYNAS tak berani sbb takde point..orang bercakap tentang nadir bumi dia bercakap tentang nuklear...langit bumi jauhnya..isu inipun dah kantoi! Nak bercakap ttg integriti? lagi teramatlah terkantoinya...jadi dah takde isu.. dok gitu!

Meow Bergaya said...

Rafizi letak jawatan pasal baru sekarang ni PKR perasan jambu sebijik ni rupanya berotakkan otak lembu, lembu sejati. Main mmoooooooo saja isu NFC last2 langgar BAFIA. Kemudian perasan hebat sangat main pula isu PTPTN, kerajaan PR Selangor semua dapat kemaluan besarrrrrr.

Anonymous said...

siapa yg akan jadi mangsa kutukan penganut penganut PAS selepas ini??? adakah kalid gagap atau rafizi jambu madu nuar? letak jawatan sebab nak tumpukan pada ramadhan???tahun lepas cam mana???klu mcm ni mampus la sapa yg ambik jambu madu ni bekerja ngan dia..puasa je letak jawatan... ekk eleh...apa brg bro... org keja kontrak pun boleh puasa gak..k je.. ko duduk dalam bilik air cond cam tu pun nak kecoh ke??atau khidmat ko lebih diperlukan oleh abg nuar??oppssss!!!

tekanan yg ingin diberikan kepada kalid gagap..kerana apa dan siapa??mungkin kerana faekah...ya la terang2 assmin dah tak suka kat dia tapi kalid masih berani lawan tokey issh isshhh..

krisis air ngan pusat ni pun ntah betul kalid yg nak buat atau ada tangan ghaib dari belakang yg operate si kalid ni??hmmmm.....apa pun mampus la korang semua... kerana tamak kan kuasa apa pun blh jd...ini baru peringkat negeri..kalau pusat???naye la rakyat jd mangsa permainan politik mrk ni...

p/s betul ke cikgu mala..bekas calon PAS dun tenang dah join umno??? habis la cikgu mala lepas ni... tiket syurga ditarik semula..dan secara automatik menjadi ahli neraka walaupun belum menghadap Illahi.......

Anonymous said...

semua umat islam didunia ini menjadikan Rasullullah S.A.W dan sunnahnya sebagai rujukan namun hanya umat islam penganut PAS sahaja yg menjadikan Father nicky ajis mrk sebagai rujukan.. MasyaAllah.....

Anonymous said...

Biarlah dia nak buat apa saja. Letak atau tak itu dia punya pasal. Lagi pun dia bukanlah penting sangat dan tiadak memberi sebarang kesan kepada sesiapa terutamanya BN. Apa juga tindakannya tidak langsung merugikan atau menjejaskan BN tetapi sering menyusahkan PKR an PR sendiri. Sebab itu dia letak jawatan. Betul juga dia kata, Ramadhan dah nak dekat, nak dekatkan diri dgn amalan dan ibadat. Alhamdulillah.

Anonymous said...

Rafizi? Siapa dia ek? Aku tak kenal pun. Yang aku kenal dan tahu PKR ni ialah DSAI dan Azmin saja. Itu pun sebab ada Video dan photo porn. Kira depa ni porn star lah juga. Yang lain-lain tu aku tak tahu. Oh ya, Wan Azizah dan Nurul tu kenallah juga. Isteri dan anak dia kan.

Anonymous said...

Rafizi letak jawatan sebab beliau jenis manusia ada prinsip ..... tidak TAMAK jawatan macam puak2 umno ...... Walaupun tak upaya lagi masih merasuahakan untuk dapat jawatan .. Dah tu macam jeneral2 keturunan Firaun diMesir walaupun dah kalah pilihanraya masih nafikan hak & keputusan rakyat melalui demokrasi itu... Masih nak tegakkan kerajaan totalitarian / autokratik sekular pro Zionis itu!

Ketua2 umno pun macam tu jugak ... Kalaulah boleh kuasa politik dimalaysia ini ekslusif untuk Umno/BN saja..... Bagi UMNO--"Aku tuan besar.....Melayu lain kena sembah aku!"

Tolak umno/BN ..... tolak diktator ........

Anonymous said...

ada beza ke ramadhan kali ini dengan ramadhan yang lalu

Anonymous said...

.

anon 7.17 -- setuju bab diktator dan saya tambah:

Diktator Barat dunia jadi korban

Diktator komunis agama jadi korban

Diktator illuminati prinsip peguam jadi korban

Diktator Arab demokrasi jadi korban

Diktator serambi mekah gunung jadi korban

Diktator Melayu, komunis terkorban, kemajmukan dapat belaian.

555

zat said...

Anon 7:17PM

mmg semua org tau laungan ketuanan melayu tu sebenarnya adalah utk ketuanan UMNO...

GAP ni org pegang byk jawatan dia bising...org letak satu jawatan dia bising...aku tgk dia ni mcm dh takde modal...

Anonymous said...

RAFIZI LETAK JAWATAN SEBAB DIA ADA PRINSIP TAK TAMAK JAWATAN...BETUL KATA ANON 7.17PM...BUKAN MACAM NIK AZIZ ....DAH LAMA DAH, BILA NAK LETAK JAWATAN...DULU BUKAN MAIN SOUND DEKAT TUN MAHATHIR.ANYWAY RAFIZI IS GOOD RIDDANCE TO BAD RUBBISH.MEMANG RAFIZI BANYAK KENA FIKIR ...BAFIA ON THE WAY EK?

YB Raz said...

hahaha rafizi ingat muka jambu dia boleh kekal lama ke..silap lah oii.dalam politik tak pakai muka...kalau berdua dgn nuar mungkin ler pakai kekekeke

Anonymous said...

8.29

sapapun jadi pemerintah dialah jadi tuan, contohnya di P Pinang dan di Temasek. Tak semena-mena dapster dan papster jadi tuan.

kalau boleh satu hari nak jugak tengok pas jadi tuan cumanya kalau kerusi yang ditandingi tidak melayakkan pas jadi tuan, tunggulah sampai kucing bertanduk.

Anonymous said...

bila rasa tak baloi maka letaklah jawatan gamaknya. Itu pun prinsip juga, he he....

Anonymous said...

YUHuuuuuuuuuuuuuuu!!

Anonymous said...

Elokla letak jwtn..sbb jwtn dia tuh di ujudkn utk mencipta fitnah..utk menjatohkn pihak lawan...

Rezeki datang dari cara yg haram dgn mncari aib org xberkat wooo....

Elokla pegi minta mahap dgn org2 yg telah di fitnah itu, bkn apa, takot azab di 'sana' nnt...

Anonymous said...

''semalam azmin declare akan taat setia pada kalid gagap...''

....-....
mampuih la khalid ''taat setia tu mksud nya xsetia ''mcm ghafar baba la ko khalid

SELAMAT DI GHAFAR-BABA KAN kah kah kah...

Anonymous said...

Pada saya Umno da banyak berubah... yang angkuh, yg salah guna kuasa ramai juga da jatuh... yg masih berkuasa klu tak betul pun akan jatuh juga.. mereka reda dgn ketentuan Allah..tapi yg satu ni bro Anwar...dia antara segelintir pemimpin umno yg tak blh terima kenyataan.. sanggup laku apa saja demi nafsu nk jadi pm...penipuan 16/9...pun cukupla sebagai cth..dan pembangkang pulak kwrana terlalu dengki kat umno sanggup menghalalkan tindaktanduk anwar... walhal dulu mereka juga yg mengata anwar peliwat...

Anonymous said...

Selangor bakal menjadi negeri yang bankrap apabila penasihat ekonomi yang begitu tinggi komitmennya dalam membangunkan Selangor dari era kegelapan, kemunduran (rakyatnya hidup amat daif, sehingga memerlukan seorang yang bijak menjadi penasihat) kepada negeri yang begitu maju dan amat dicemburui oleh semua orang. Kalau bukan si Rafizi ini sudah pasti Selangor tidak berubah dan masih kekal hidup segan mati tidak mahu bergantung kepada sokongan Carlbergs sahaja. Cubalah anda nyatakan apa yang Rafizi tidak buat semuanya adalah hasil dari pemikiran beliau yang berhari-hari memikirkan demi untuk memajukan Selangor... beliau kini keletihan..Mampukah Selangor bertahan kerana tidak ada lagi orang yang sanggup seperti Rafizi ini....Selangor bakal bangkrap tanpa pemikir Rafizi... percayalah.

Anonymous said...

awak ni meroyan pula.

Anonymous said...

Kalau Nike letak jawatan ..PAS mampos lah. Kan...

Anonymous said...

Umno dan bn dapst jadi kerajaan sbb menjadi pilihan rakyat bro..

Lu apa citer..???

Kjasn bn dan umnonya buat keje majukan negara
.termasoklah majukan ngko sekali bro...
Yg ngko dengki dan sakit hati pedih jiwa tu pasai apa...???
Muhasabah la diri tu sikit..
Apa kjaan dah buat pd ngko..??
Dia bako rumah ngko ke!!!???
Kot laa..dia mengedap anak bini ngko mandi...."!

Melayu Perak said...

anon 11.00 pm....

rafizi nih jadi punaisihat selangor pada 2010.....

selangor dah maju sebelum dia datang....

apa rafizi buat sehingga ko kata selangor maju...????

Anonymous said...

Anon 11.00 pm ni aku pk dari planet of the apes la.

Anonymous said...

si rafizi nie...tak ngikut nuar yg tebal muka,putar alam...ilmu sonsang tak setara nuar....lembikkk dah.....liabiliti jer dlm PKR.....

kantoi bagai!!!

hadapi sendiri lah gamaknya!!mahkamah tunggu masa seret budak bertuah nie,,,hehehehe

takbirrrrrrr......

Anonymous said...

Rafizi ini saya kenal personally. Dia orang pandai. Oleh sebab dia pandailah maka saya kini cukup yakin yang dia tidak berkata benar dalam hal PTPTN. Tipu politik, half-truth, dan memperbodohkan orang.

Mustahil dia tidak tahu bagaimana higher education dibiayai dimana-mana negara pun didunia ini. Dia akauntan bertauliah, belajar dan bekerja di England. Takkan tak tahu student loan system macamana.

Tapi segalanya tenggelam kerana buta hatinya.

Sayang

Anonymous said...

Belajar tingi2 pun tak guna ibarat ada senapang tapi tak tahu menembak, hidup kalau hanya nak menumpang hasil buruan orang lain maka kena jadi balaci dulu baru dapat makan. Bagi orang yang otak bukan belacan adakah akan selamanya redha hidup macam tu.

RH said...

itulah hasil keseronokan melampaui batas menghentam orang. Rasakan apa yg telah dirasai oleh sharizat.

Anonymous said...

Kan ada pepatah Melayu-pandai pandai tupai melompat akhirnya jatuh juge.

Anonymous said...

Si Anu dah songlap 3 billion wang rakyat.Pastu dia tubuh parti baru namanya Keadilan.Nik Aziz serta puak khawarij menadah tangan setingginya.

Servant of God said...

Anonymous said...

Rafizi letak jawatan sebab beliau jenis manusia ada prinsip ..... tidak TAMAK jawatan macam puak2 umno ......

[...]

June 21, 2012 7:17 PM

------------------------

Berprinsip? Hahahahahahahahaha

Kepala bana kamu anon!

Kamu ingat lagi cerita konon Tun M yang cuba jual negara ni kat IMF? Kononnya Anwar yang hero, selamatkan Malaysia?

Siapa yang buat dongeng ni kalau bukan mamat Rafizi nih?

Dan kau perasan tak, sekarang ni takde siapa lagi cuba mainkan isu "Anwar Penentang IMF" tuh.. sebab dorang FAIL giler bab tuh!

Jadi, orang yang boleh buat dongeng camtu kau kata berprinsip? Hahahahaha

Rafizi ooi.. kalau betul laa kau berenti sebab tak larat, then malu laa kamu kat sharizat. Makcik tuh stamina lagi hebat dpd kamu.

Eh, sekarang pencacai dah tak mainkan isu PTPTN lagi ek? Kenapa ek?

Anonymous said...

Hai... Rafizi je yang berenti... tak heran langsung, siapa dia ni...

Kalau Nik AJIS bahalol berenti baru aku pelik dan heran... Panjang plak umo orang tua nyanyok tu yek....

Umo panjang pun ujian gakkkk...

Anonymous said...

Lantak le PKR
Memang dah parti tunggang langgang pun... orang yg jauh lebih baik dari budak Fizi ni pun dah lama keluar...
Tinggal penyokong2 yang bangang je terus kekal menyokong memBABI buta..

Nik Ajis bila plak nak berenti, ramadhan dah dekat, kubor pun dah dekat...

PEMBANGKANG memang SESAT

Anonymous said...

Bila hidup sentiasa diselubungi perkara negatif begini la jadinya. Menipu data dan fakta yang memerangkap diri sendiri.


Betul betul Bodoh macam Lembu kak Izat... he he he

Anonymous said...

belum apa apa dah tunggang langgang PKR ni. Kerja mengomen dan bangkang je. BN sekurang kurangnya dah beri dan hasilkan macam macam. BN jauh lebih baik.

Anonymous said...

lawak bodoh mana ni bro..sejak bila si fafizi ni "bersaha" dan "memikirkan" ekonomi selangor?