Friday, June 8, 2012

VIDEO TERBAIK USTAZ FATHUL BARI !

94 comments:

Anonymous said...

saya suka anda menjawab isu

Bomo Siam said...

Keupayaan menarik audience amat penting dlm menyampaikan mesej. Kelemahan UMNU & ulama mereka ialah dlm hal sebegini, amat ketara!

Ustaz muda ini jelas memperlekehkan audience. Beliau fikir, antara lawak & mesej, lawak yg jadi penghalang. Atas sebab beliau kekurangan bakat sedemikian.

Mengatakan ahli sunnah wal jemaah menyokong kerajaan BN....amat pelik bunyinya. Wallahualam.

Anonymous said...

Bomo siam yg bodoh..ape maksod anda ulamak umno plak ni?

Anonymous said...

PAS SAHAJA YANG MENGANGGAP UAI ITU HEBAT.,,,DIA ULAMAK POLITIK...OPSSSS,,,ULAMAK GITAR...SUKA MEMAKI HAMUN MACAM NIK AJIS...NABI TAK SUKA MAKI HAMUN.....DAN TAK PAPTUT DIBERI GELARAN ULAMAK BERDASARKAN LATARBELAKANG BELIAU...
...
KEPADA BOMO SIAM..TOLONG BACA INI
http://kedahkekl.blogspot.com/2012/06/panass-allah-tuhan-kristian-dan-islam.html
....
HARON DIN
http://www.youtube.com/watch?v=9r9Vp-wPwpE

DAN
http://www.youtube.com/watch?v=LL6uiv1-mos&feature=related
JANGAN ASYIK BERPOLITIK SAJA SAMPAI DOSA PUN TAK INGAT...
HANG NI MEMANG TAK ALIM ..NAM PUN BOMO SIAM....BOMO SIAM SUKA BUNUH ORANG....

Bomo Siam said...

Pd aku, ulama muda UMNU ini, seorang yg 'gopoh' dlm banyak isu terutama apabila berdepan dgn provokasi debat secara ilmiah.

Beliau amat bimbang dgn fenomena seseorg.

Dlm isu tutup aurat, beliau telah mengatakan bahawa beliau hanya sekadar mampu menegur secara tertutup. Terpulang pd individu tersebut utk ikut atau tidak.

Inikah kemampuan seorang yg mahu dikatakan 'ulama'?

Kenapa tak berani secara terbuka, tegur isteri pemimpin negara bahawa tak tutup aurat itu bermakna menolak Islam!

Ustaz Azhar tegur TGNA Nik Aziz hingga kena ban 3 bulan di Ktan!

Bomo Siam said...

Ustaz Azhar secara jelas memandu audience secara terang & jelas bahawa UMNU telah SESAT dari Islam berdasarkan tajuk utama NST.....

'PM SAY NO TO HUDUD'

Adakah ini dikategorikan sebagai fitnah???

Bomo Siam said...

Ingat! Ugama dlm berpolitik adalah wajib.

Ustaz Azhar menyemarakkan lagi kewajipan ini.

Sesiapa yg menolak faktor ugama sebagai teras dlm berpolitik, jawapannya.....

SESAT!!!

Anonymous said...

Sebenarnya, masalah dunia Islam di seluruh dinia dan di malaysia ni adalah disebabkan oleh 3 buah negara/negeri sahaja:
1. israel
2. USA
3. kelantan !
dan Bomo Siam agaknya dari Kelantan !!

Bomo Siam said...

Ustaz muda belaan UMNU ini, terang2 mengatakan bahawa Msia belum bersedia laksanakan HUDUD!

Nas mana dlm AlQuran yg membolehkan sesuatu yg wajib, ditangguhkan tanpa dateline???

Klu kiamat jatuhnya pd esok hari! Amacam ustaz woi...!!!

Anonymous said...

Sah Bomo Siam ni sah suku sakat wali selipar. Confirm. Tu sebab bodoh bingai mcm wali selipar jugak. Jawapan pun etereotype . Asyik2 merapu, tuduh org tolak Islam. Gunalah akal untuk berfikir sikit. Lembam.

Anonymous said...

Dalil mana kata "ugama dalam politik adalah wajib"

Asal politik dari fahaman sekular, demokrasi pun dari cabang situ jugak.

Harap dapat jelaskan.

Bomo Siam said...

Bukti dah teramat jelas Allah SWT tunjukkan betapa UMNU sepertimana yg Ustaz Azhar katakan....SESAT dari Islam!

1. Najib kata, Msia takkan guna undang2 Islam!

2. Mahathir kata, hudud takdak dlm AlQuran. Ianya semata-mata ciptaan ahli feqah!

Jadi 2 pimpinan tertinggi UMNU jelas anti Islam!!!

Anonymous said...

merokok dah lama rasanya fatwakan sebagai haram

tapi masih ramai org islam merokok jugak

benda individu pun tak mampu buat inikan pula nak buat sesuatu yg lagi besar dari itu

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Pd aku, ulama muda UMNU ini, seorang yg 'gopoh' dlm banyak isu terutama apabila berdepan dgn provokasi debat secara ilmiah.

Beliau amat bimbang dgn fenomena seseorg.

Dlm isu tutup aurat, beliau telah mengatakan bahawa beliau hanya sekadar mampu menegur secara tertutup. Terpulang pd individu tersebut utk ikut atau tidak.

Inikah kemampuan seorang yg mahu dikatakan 'ulama'?

Kenapa tak berani secara terbuka, tegur isteri pemimpin negara bahawa tak tutup aurat itu bermakna menolak Islam!

Ustaz Azhar tegur TGNA Nik Aziz hingga kena ban 3 bulan di Ktan!
-----------------------------------

Betoi tu Bomo Siam, Tok Guru Sampah Sarap Nik Aziz Kepala Otak Ting Tong memang rileks saja, lihatlah hukum hakam sesat yang dia buat untuk meraih undi, dengan penuh selamba dan tak peduli kesesatan yang akan menimpa orang yang tak tahu agama. Lihatlah dengan selambanyak Nik Aziz membuat hukum hakam kononnya demontrasi adalah seperti solat berjemaah, kononnya sama seperti menunaikan fardhu haji, sebab itulah masa BERSHIT 3.0 dulu, puak PAS yang bebal ni melontar batu bata, kayu, botol, kon serta macam-macam benda bahaya kepada pihak polis, mungkin itu adalah perbuatan melontar 'jamrah', maklumlah Nik Aziz dah buat hukum hakam sesat kononnya demontrasi macam buat haji, mestilah kena ikut rukun seperti lontar jamrah, saei, tawaf, berzikir, tapi saie puak PAS yang bebal ni adalah dengan berlari ke hulu ke hilir menyepak terajang polis, lepas itu zikir puak bebal PAS ni pula adalah maki hamun kepada kerajaan dan pihak berkuasa, tawaf puak bebal PAS ni adalah bekerliaran macam penyamun menakutkan orang ramai, inilah ibadat sesat ajaran tok guru sampah sarap seperit Nik Aziz perosak pemikiran masyarakat ini. Sekarang ini orang ramai berpecah belah kerana hukum hakam sesat lagi merosakkan yang dibuat oleh para ustaz, tok guru dan ulamak PAS yang suka menyesatkan orang ramai demi meraih undi, mereka ini tak peduli dosa dan balasan azab di akhirat kerana taksub sangat dengan politik, mereka sanggup bersikap asobiyah iaitu membela kemungkaran, kemaksiatan, jenayah dan salah laku rakan-rakan mereka walaupun bukti terang dan nyata telah didedahkan, tapi yang peliknya tok guru PAS tuduh UMNO asobiyah sedangkan UMNO bukan asobiyah, tapi UMNO wataniyah iaitu sayangkan bangsa dan negara dengan berlandaskan Islam, bukannya macam PAS dan tok gurunya yang sanggup menjual agama dan menyesatkan orang ramai dengan hukum hakam sesat hingga orang ramai berpecah belah, membuat perkara keji seperti demontrasi liar, dan menjadi penderhaka kepada ulil amri yang sah iaitu Kerajaan Barisan Nasional, korang memang penyebar kesesatan dari dulu lagi, lihatlah dalam tahun 1980an, Amanat Haji Hadi dalam ceramah di Terengganu yang sesuka hati buat hukum hakam sesat menuduh UMNO tidak Islam hingga suami isteri bercerai berai, anak dan ibu bapa bermasam muka dan memutuskan silaturrahim, masyarakat menjadi porak peranda di mana solat dalam satu masjid pada satu waktu solat yang sama dengan dua jemaah, kononnya imam yang menyokong kerajaan tak sah solatnya kerana tidak menyokong PAS, kenduri kendara dipulaukan, kematian pun dipulaukan kerana perbezaan fahaman politik, ada pernah Hadi Awang mengambil inisiatif membetulkan keadaan ini? Sedarlah Hadi Awang, Nik Aziz dan para tok guru dan ustaz serta ustazah dan ulamak PAS yang menyesatkan orang ramai dengan hukum hakam sesat korang ni, korang akan bertanggungjawab di akhirat kelak, korang akan menerima pembalasannya kerana menjadi golongan perosak masyarakat semasa korang di dunia ini.

Kepada Bomo Siam, apa yang jelas adalah ko memang jenis manusia tak guna, tak berfikiran, tak ada akhlak, jenis perosak sama macam tok guru sesat ko tu. Orang macam ko ni memang tak guna, sekadar menjadi masalah di dunia ini, ko kalau di pihak yang benar, sila jawab apa yang aku ulas itu. Aku ulas berdasarkan fakta, bukan macam ko, buat sesuka hati, macam tok guru tak guna ko tu jugalah.

Bomo Siam said...

10:47,

Klu macam tu......kenapa sekular yg diikut???

Hukum ugama dlm politik takyah difatwakan. Bukahkan politik itu ciri2 kehidupan? Siapa yg memberikan 'kehidupan' ini?

Juara Wira said...

hang ni pun satu la bomoh woi.... tang dia cakap dia hanya mampu menegur tu betoi la... habis klu kelantan yg dipimpin oleh ulama tersohor tu semua pempuan pakai tudung ka???? takda kes rogol ka???? ulama apa dok perintah lagu tu??? ulama umno ni pun bukan ada kuasa apa pun.. ulama kelantan tu berkuasa penuh kat kelantan tu bro...

hudud hudud hudud... aduh takda cita lain dah.. bila cheq tanya kalau ditakdir pakatan dok perintah malaysia adakah hudud akan dilaksana??? tak pernah pun hang jawab bomoh??? berani ka masukkan dalam manifesto???

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Bukti dah teramat jelas Allah SWT tunjukkan betapa UMNU sepertimana yg Ustaz Azhar katakan....SESAT dari Islam!

1. Najib kata, Msia takkan guna undang2 Islam!

2. Mahathir kata, hudud takdak dlm AlQuran. Ianya semata-mata ciptaan ahli feqah!

Jadi 2 pimpinan tertinggi UMNU jelas anti Islam!!!

June 8, 2012 10:53 PM

------------------------------------

Bomo Siam yang bebal lagi dungu nak mampus, ko tak baca ke kenyataan Hadi Awang yang tak mahu buat hudud dan negara Islam kalau Penipu Rakyat menjadi kerajaan di negara ini kerana nak jaga hati tuan besar mereka iaitu DAPigs si haramjadah? Itulah Bomo Siam, ko ni memang baghal, bebal nak mampus, bodoh tak berkesudahan, sikit-sikit salahkan UMNO, sedangkan yang macam celaka buat masalah macam-macam tu adalah tok guru sesat dalam PAS yang suka buat hukum hakam sesat sesuka hati seperti yang aku ulas sebelum ini.

UMNO tak anti Islam, sebab itulah UMNO bermatian mempertahankan kalimah Allah dari digunakan oleh penganut agama lain supaya kalimah Allah tidak dimanipulasikan untuk memurtadkan orang Islam, tapi tok guru PAS menentang hasrat murni UMNO kerana tok guru PAS dah jadi anjing belaan DAPigs, dengan sedikit habuan jawatan dan sokongan, maka tok guru PAS menyalak ke hulu ke hilir membela tuntutan orang bukan Islam nak gunakan kalimah Allah dalam penerbitan mereka, ini sebabnya kerana tok guru PAS bebal tak reti nak menilai bahawa penerbitan yang diselitkan perkataan dan kalimah yang sama dalam ajaran Islam akan menyesatkan akidah orang Islam sendiri, inilah jenis tak fikir guna akal, guna nafsu serakah kedengkian kepada UMNO, maka jadi bebal macam tok guru PAS inilah. Jadi ko jangan nak salahkan UMNO kerana UMNO pertahankan kesucian Islam, tapi PAS melacurkan agama demi meraih sokongan si kafir harbi DAPigs haramjadah. Bertaubatlah, insaflah dan sedarlah dari ketaksuban politik kedengkian yang dilarang oleh agama ini, bertaubatlah, insaflah. Aku dah nasihat, terpulang ke koranglah, kerana nanti di akhirat jangan salahkan aku tak ingatkan korang pula, aku dah ingatkan sekarang ini.

Anonymous said...

Tepat wahai juara wira. Di kelate tu dah berpuluh tahun wali selipor tu dok ceramah siang malam. Akhirnya dapatlah dinobatkan sebagai:
1. Darul Sampah
2.Darul cerai berai
3.darul GRO
4.Darul HIV
Buka la mata sikit Bomo Siam oii. Cakap Islam konon, tp kosong.

Bomo Siam said...

Memilih pemimpin tertinggi dari kalangan bukan berpengajian Islam adalah lambang kesesatan!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

10:47,

Klu macam tu......kenapa sekular yg diikut???

Hukum ugama dlm politik takyah difatwakan. Bukahkan politik itu ciri2 kehidupan? Siapa yg memberikan 'kehidupan' ini?

June 8, 2012 10:56 PM

----------------------------------
DAPigs mengikut syariat Islam ke? Sekular jadah apanya, kalau UMNO ni sekular, dah lama dibiarkan orang Islam main judi, minum arak, berzina dan sebagainya kerana orang sekular tak peduli agama, tapi lihatlah UMNO menubuhkan Jabatan Agama Islam di negeri-negeri untuk menyekat perbuatan maksiat dikalangan orang Islam, malahan gerakan untuk merosakkan akidah orang Islam juga dibenteras oleh Jabatan Agama Islam Negeri yang ditubuhkan oleh UMNO ini, jadi di mana sekularnya wahai Bomo Siam yang bebal?

Pihak yang sekular sekarang ini adalah Penipu Rakyat termasuk PAS yang membela golongan seks bebas dan songsang iaitu golongan LGBT yang didokong oleh Ambiga, malahan Pakatan Rakyat yang dianggotai oleh PAS juga menyokong Irshad Manji yang menjadi pembela kesesatan membuat seks songsang dan seks bebas dan untuk membiakkank LGBT. Malahan PAS sendiri yang mana tok guru dan ulamanya yang mempermainkan hukum agama sesuka hati hingga sanggup buat hukum hakam sesat adalah golongan sekular yang bertopengkan agama, sekadar pakai serban dan jubah, tapi mempergunakan agama untuk kepentingan politik, itu pun sekular juga kerana mereka tak peduli dosa dan azab akibat perbuatan menyesatkan masyarakat menerusi hukum hakam sesat mereka itu. Jadi bertaubatlah, insaflah, ingatlah terutama kepada ulama PAS yang dah tua bangka terujtama Nik Aziz kerap sangat masuk hospital itu, sedarlah bahawa anda bukannya selamanya hidup di dunia ini, sekiranya anda tidak sempat membetulkan akidah orang ramai yang tersesat akibat hukum hakam sesat korang ni, maka buruk padahnya di alam barzah dan di akhirat kelak, ini melibatkan akidah, bukannya seperti membeli baju di kedai yang boleh ditukar dengan mudah, jadi bertaubatlah dan insaflah serta perbetulkanlah segala kesesatan yang telah korang buat itu sementera pintu taubat masih terbuka, ingatlah aku dah peringatkan kepada kamu, maka tanggungjawab aku dah habis, sekarang tindakan koranglah untuk perbetulkan segala kesesatan yang dah korang buat itu, sedarlah, insaflah, bertaubatlah.

Juara Wira said...

mai la kita berhujah bomoh... takkan hang nak berhujah bila takda org ja bro...klu lagu tu elok hang jgn dok bangkitkan hudud dah....

bro anon 11.09

bukan rakyat kelantan tu sayang kat tok nik tu... cheq ni ada kawan kelantan gak.... cuba hang tgk awat klu pru kecel bn boleh menang tp pru umum blh kalah??? ni pasai anak2 depa yg dok kat luar ni..depa hidup senang kat luar..tu yg bila blk sana pakat undi pas... tp mak bapak depa ni yg dok terseksa kat sana tu dok pangkah bn dgn harapan boleh menikmati kemajuan.... sian rakyat kelantan ni bro... tiap2 hari tok nik buat ceramah dan rasmikan projek yg akan terbengkalai!!!

Juara Wira said...

hang spin cita buat apa bomoh???? habaq la... KIRANYA DITAKDIRKAN PAKATAN MENANG PRU13 NATI ADAKAH HUDUD AKAN DILAKSANAKAN??ADAKAH AKAN DIMASUKKAN DALAM MANIFESTO?????

Bomo Siam said...

Sebab itu kita amat berharap agar undang2 Islam perintah AllahSWT itu di maktubkan di Msia selari dgn perlembagaan 'Islam adalah ugama bagi Persekutuan'!

Masaalah jenayah sedemikian akan dpt di tangani dgn berkesan.

Apakah kita ragu2 dgn kebersanan hukum AllahSWT???

Anonymous said...

Sah. Bomo siam ni jenis tak sekolah dan lembam. Statement bodoh. Buang masa layan dia ni. Tiga suku@ bingai@ wayar putus @ tak cukup akai@ sesat.

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Memilih pemimpin tertinggi dari kalangan bukan berpengajian Islam adalah lambang kesesatan!

June 8, 2012 11:14 PM

-------------------------------------

Lambang kesesatan adalah para tok guru dan ulamak yang mempunyai pengetahuan dalam agama tetapi memutar belitkan hukum hakam agama demi politik kedengkian mereka. Malahan lambang manusia sesat adalah seperti Bomo Siam, jenis tak berfikiran, bodoh nak mampus, oleh itu manusia seperti Bomo Siam ini mudah sangat disesatkan kerana dia tak berfikiran, bengap sebengap-bengapnya. Tak gitu Bomo Siam yang bebal? Ko ulaslah pertanyaan aku sebelum ini pasal kesesatan yang dibuat oleh para tok guru dan ulama PAS itu, itu pun kalau ko di pihak yang benarlah, kalau jenis asobiyah pembela kesesatan golongan sesat ko tu dan ko sendiri jenis manusia yang tak peduli pasal dosa pahala, maka ko tak akan jawab apa yang diutarakan oleh aku ini.

Bomo Siam said...

Bila masa aku spin?

Bila ternampak wajah ustaz muda UMNU ni.....otomatik teringat pasai hudud & aurat!!!

Bomo Siam said...

Apabila faktor ugama dilihat sebagai penghalang bagi UMNU utk kekal berkuasa, PAS di kambing hitamkan!!!

Anonymous said...

bomo nk tanya..apa pendapat hang tentang anwar?

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Sebab itu kita amat berharap agar undang2 Islam perintah AllahSWT itu di maktubkan di Msia selari dgn perlembagaan 'Islam adalah ugama bagi Persekutuan'!

Masaalah jenayah sedemikian akan dpt di tangani dgn berkesan.

Apakah kita ragu2 dgn kebersanan hukum AllahSWT???

June 8, 2012 11:18 PM

----------------------------------

Bomo Siam, hang pi pejabat Hadi Awang esok dan hang bawak wartawan Harakah, Sinar Harian serta TVPAS TV Selangor, hang cuba pi tanya Hadi Awang apakah PAS akan laksanakan hukum hudud dan negara Islam kalau Penipu Rakyat jadi kerajaan di Malaysia lepas PRU 13 nanti. Jangan cakap banyaklah Bomo Siam, hang ni bangang dan bebal, hang asobiyah, membela kesesatan perangai gila babi para geng hang termasuk tok guru penyebar kesesatan dalam PAS hingga sanggup spin sana sini, blah la, itulah kalau dah bodoh tu, bodoh juga si Bomo Siam ni, buktinya dia tak jawab pun lagi soalan aku sebelum ni pasal kesesatan oleh tok guru sesat PAS itu. Jawablah kalau berani wahai Bomo Siam yang bebal dan senang disesatkan kerana ko bebal tak berfikiran, mudah benarlah ko disesatkan oleh tok guru penyesat itu. Berani kerana benar, takut kerana salah. Jawablah apa yang aku utarakan itu.

anon 1047 said...

sekurang2nya ustaz muda ni tak asobiyah,
dia tau benda salah dia kata salah,
benda betul dia kata betul

Juara Wira said...

tengok la sampai skrg hang masih nak dolak dalik... aduhai kawanku bomoh..................... adakah hudud akan dilaksanakan kalau pakatan menang pru13 nanti??? adakah pas berani memasukkannya dalam manifesto??? jawab la!!!!!!!!!! ang nak undi cheq atau tak ni... klu pas masukkan hudud dalam manifesto bkn cheq ja..ramai yg nak undi pas ni!!!!

Bomo Siam said...

Jika usaha2 Ktan melaksanakan hudud dikatakan sesat atas alasan ianya 'hudud PAS',

UMNU patut laksanakan hudud AllahSWT! Dgn otomatiknya...PAS rela dibubar & join UMNO!

Inilah perpaduan sebenar!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Apabila faktor ugama dilihat sebagai penghalang bagi UMNU utk kekal berkuasa, PAS di kambing hitamkan!!!

June 8, 2012 11:25 PM

-------------------------------------

PAS bukannya kambing hitam, tapi PAS adalah babi hutan, semberono berbuat kesesatan hingga merosakkan akidah, tak sedar dosa pahala ke para tok guru PAS yang suka buat hukum hakam sesat itu? Tak malu ke perangai macam itu, apakah korang semua jenis manusia tak berakhlak dan tak peduli dosa dan azab di alam barzah dan di hari akhirat hingga sanggup buat perkara sesat demi kepentingan politik kedengkian korang? Inilah jenis manusia yang sangat keji dan hina memperalatkan agama hingga menyesatkan orang lain demi politik kedengkian yang sangat jelas dilarang oleh agama Islam, aku tak belajar agama tinggi macam Nik Aziz dan para tok guru PAS, tapi aku belajar asas-asas agama, apa yang jelas PAS makin teruk dan makin sesat hingga menyesatkan orang ramai, sungguh keji dan hina PAS sekarang ini, teruk bebenor. Aku tak akan undi puak Penipu Rakyat ni, malahan sekarang ini aku meluat bebenor dengan puak Penipu Rakyat ni kerana mereka suka menyesatkan orang ramai dan menjadikan kerajaan Barisan Nasional sebagai mangsa dan memperalatkan agama untuk menjadikan kerajaan Barisan Nasional sebagai mangsa mereka, sungguh keji dan tak tahu malu PAS ini, teruk bebenor. Aku akan terus berjuang untuk mempertahankan kerajaan dari terus dizalimi oleh puak sesat PAS ini kerana kerajaan Barisan Nasional jauh lebih baik jika nak dibandingkan dengan PAS penyesat ini. Undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air, takbir! Allahuakbar.

Anonymous said...

pas launngkan hudud utk politik je... pas penyebar fitnah..itu perbetulkan dulu...klu betul pas yakin anwar tak liwat knp dulu pas jaja kat ceramah anwar liwat masa anwar masih dlm umno...pas perlu jujur...

Anonymous said...

BOMO SIAM NI MEMANG BODAH, KERANA NAMANYA BOMOH SIAM, MANA ADA ILMU DARI SEGI ISLAM. NAMANYA BOMOH! BERKAWAN DENGAN SYAITAN DAN IBLIS. USTAZ NI TIDAK ADA PUN MENYEBUT AHLI SUNNAH WALJUMAAH MENYOKONG KERAJAAN BN, TETAPI DIA CUMA BERCAKAP MENGENAI PEMERINTAH YANG MEMPERTAHANKAN AMALAN ISLAM. KALAU DAH BODOH TU, TAK PAYAHLAH NAK BERI KOMEN YANG MEMUALKAN.

Juara Wira said...

aduh apa punya jawapan ini kawanku bomo........... kelantan tu dari awal lg depa dak canang umno penyebab depa tak dapat laksana hudud... pasai tu la depa minta putrajaya... ni nak bg putrajaya la ni... tp nak tau pas akan masukkan hudud dalam manifesto tak? pas berani tak?? tu je yg nak tau... atau pas nak ckp mcm umno gak??? habis tu apa beza pas ngan umno??? ckp la bomo......... manifesto pas ada hudud tak??? boleh masuk tv wooo manifesto!!!! ckp bomo!!!!

Anonymous said...

aku tak pandai agama mcm bomo siam. tapi aku nak tegur sikit en bomo siam 10:07 PM.

part mana ufb cakap ahli sunnah wal jamaah sokong BN? part mana?

tafsiran kepala kau semua menyonsang. penuh fitnah dan hasad dengki. kau tak layak nak komen pasal ulamak2 la bomo siam oi.

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Jika usaha2 Ktan melaksanakan hudud dikatakan sesat atas alasan ianya 'hudud PAS',

UMNU patut laksanakan hudud AllahSWT! Dgn otomatiknya...PAS rela dibubar & join UMNO!

Inilah perpaduan sebenar!!!

June 8, 2012 11:30 PM

-----------------------------------

Bomo Siam yang bodo nak mampus, kerajaan Barisan Nasional bukannya tak mahu buat hudud, tetapi kerajaan dalam proses untuk mendidik masyarakat menjadi baik dan memahami Islam dengan sebenarnya, lepas keadaan dah sesuai dan rakyat memahami Islam dengan sebenarnya, maka bolehlah kerajaan melaksanakan hudud, hang kena faham Bomo Siam, ini melibatkan keadilan, Islam mementingkan keadilan sebagaimana surat yang diutuskan kepada Nik Aziz oleh Tun Dr. Mahathir semasa tahun 1994 yang meminta Nik Aziz mengkaji sedalam-dalamnya supaya apa yang hendak dibuat itu tidak mendatangkan kesan yang buruk kepada masyarakat akibat ketidak fahaman masyarakat terhadap hudud. Malahan PAS yang sibuk promosikan budaya liar bersama dengan PKR dan DAPigs, macam mana kerajaan nak bentuk masyarakat yang baik dan berhemah dan faham akan ajaran Islam yang sebenar jika PAS dan kuncu-kuncunya hendak mencetuskan kekacauan dan menyebarkan kesesatan hingga rakyat menjadi rosak? Itulah, jangan salahkan kerajaan, puncanya adalah PAS yang bebal bersekongkol dengan PKR dan DAPig haramjadah yang memang anti Islam itu, kalau keadaan aman damai dan kerajaan boleh merangka dasar untuk mewujudkan masyrarakat yang baik dan penerapan nilai-nilai Islam dapat dijalankan dengan selancarnya, insyaAllah hudud dapat dilaksanakan dengan sebaiknya, kerana lihatlah sejarah Islam sendiri berkenaan pengharaman arak, bukannya dengan serta merta Allah memerintahkan Rasulullah mengharamkan arak, tetapi berperingkat, mula-mula arak tidak dibenarkan diminum sebelum solat kerana tak sah solat dalam keadaan mabuk, kemudian sedikit demi sedikit umat Islam diasuh untuk menjauhi arak, dan akhirnya bila dah sesuai maka Islam mengharamkan arak sepenuhnya, nak buat sesuatu kena fikir guna otak dan akal serta iman, bukan pakai hentam tak tentu arah saja, itu bebal namanya. Jadi kalau PAS bekerjasama dengan Kerajaan Barisan Nasional untuk membentuk masyarakat yang berakhlak mulia, dan membantu Barisan Nasional untuk memahamkan masyarakat berkenaan Islam termasuk hudud, maka makin cepatlah hudud dapat dilaksanakan, kalau nak bermuzakarah dengan UMNO pun macam-macam syarat untuk gagalkan muzakarah berkenaan, apa guna? Sedangkan dengan DAPig tak pula PAS kenakan syarat untuk PAS jadi pecacai DAPig dalam Penipu Rakyat, apa cerita? Jangan berdolak dalihlah Bomo Siam, hang dah la tak jawab lagi ulasan aku pasal kesesatan yang dibuat oleh para ulamak dan tok guru penyesat PAS melalui hukum hakam sesat mereka itu, la ni hang nak pusing sana pusing sini pula, hang tak reti jawab ke, atau hang asobiyah dan hang memang tak peduli dosa dan azab alam barzah dan azab akhirat kerana asobiyah hang sangat tinggi hingga sanggup selindungkan perbuatan mungkar puak Penipu Rakyat termasuk ulamak PAS yang buat hukum hakam sesat itu? Manusia yang paling hina adalah golongan yang menyembunyikan kebenarang untuk menjadi asobiyah membela kesesatan yang diperbuat oleh kelompok mereka, inilah sehina-hina manusia, adakah hang dalam kelompok itu Bomo Siam? Kalau di pihak benar, sila jawap ulasan aku sebelum ini, takbir! Allahuakbar. Undilah Barisan Nasional, demi agama, bangsa dan dan tanah air.

Bomo Siam said...

Benda yg belum berlaku & tiba harinya, takdak makhluk yg tahu! Itu dlm kekuasaan AllahSWT.

Kita sebagai makhluk hanya mampu menilai perkara yg dah berlalu.

Macam UMNU, dah setengah abad lebih memerintah, masih gagal tegakkan hukum AllahSWT yg dah 1400 thn lebih dlm AlQuran!

Hangpa tanya, bila PAS menang nanti, apakah hukum Islam akan terlaksana? Jawapannya...insyaalah!

Tapi, jika PAS kalah, UMNU menang! Bila hukum AllahSWT ni akan terlaksana???

Anonymous said...

tak ada sapa yang menolak hukum Allah. tak payah menuding jari kepada mana pihak sedangkan kedua2 pihak masih tak mampu nak tegakkan hukum Allah dibumi m'sia ini.

bomo siam@ musangka. record komen kau dr dulu mmg mengarut. banyak menyimpang dari landasan islam. tak payah la nak tunjuk berilmu sgt dlm bab ni..

Anonymous said...

bomo ni asyik guna isu hudud sebagai talian hayat nak kembalikan kegemilngan politik pas ... islam bukannya hudud saja...pas da menang kat kelantan dan kedah ... arak di kelantan da di hapuskan ke?

Anonymous said...

bomo siam penah menyokong penggunaan Khalimah Allah oleh puak kristian. di jua penah sokong bible dlm bahasa m'sia. tapi dr harun din tak sekong kedua2nya.

sekarang dia nak komen pasal ulamak pulak. unik gila mamat nih.

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Benda yg belum berlaku & tiba harinya, takdak makhluk yg tahu! Itu dlm kekuasaan AllahSWT.

Kita sebagai makhluk hanya mampu menilai perkara yg dah berlalu.

Macam UMNU, dah setengah abad lebih memerintah, masih gagal tegakkan hukum AllahSWT yg dah 1400 thn lebih dlm AlQuran!

Hangpa tanya, bila PAS menang nanti, apakah hukum Islam akan terlaksana? Jawapannya...insyaalah!

Tapi, jika PAS kalah, UMNU menang! Bila hukum AllahSWT ni akan terlaksana???
June 8, 2012 11:47 PM

-----------------------------------

Hang tak payah pusing sana sinilah, Bomo Siam, kepala butoh hang sajalah, bodoh punya Bomo Siam. Pasai Hudud, Hadi Awang sendir berganding tangan dengan Lim Kit Siang dan Anwar dan dengan bangganya Hadi Awang tandatangan kenyataan bersama PAS, PKR dan DAPig yang menyatakan bahawa Hudud dan Negara Islam tidak ada dalam agenda Penipu Rakyat, malahan PAS juga menggugurkan Hudud dan Negara Islam dari Menifesto mereka dalam PRU 13 akan datang, jadi hang tak payah nak burukkan kerajaan Barisan Nasional pasal Hudud ini pula kerana yang jelas Hadi Awang dan PAS sendiri sanggup tolak hudud ke belakang kerana PAS nak terus jadi anjing suruhan kepada DAPig dalam Penipu Rakyat. Hang memang kepala butoh betoi la Bomo Siam, hang pusing sana pusing sini, hang jawablah soalan aku pasai tok guru PAS buat hukum hakam sesat menyesatkan masyarakat itu, apakah hang sanggup bersekongkol dengan kemungkaran ini dan apakah hang tidak peduli dengan dosa dan azab di alam barzah dan pembalasan di hari akhirat sampai sanggup bersekongkol dengan kesesatan yang dibuat oleh PAS itu? Jangan banyak dolak dalihlah Bomo Siam, jawablah ulasan aku itu kalau hang dipihak yang benar, aku menulis berdasarkan fakta, bukan macam hang ikut suka hati yang dipandu oleh iblis dan syaitan, macam tok guru PAS juga suka-suka hati buat hukum hakam sesat meraih sokongan politik, tak malu ke? Tak ada maruah ke? Tak peduli dosa dan azab di alam barzah dan di hari akhirat ke? Korang ni jenis manusia apa sampai sanggup buat benda sesat sebegini? Mana keimanan korang hingga sanggup buat kesesatan sebegini rupa? Jangan banyak dolak dalihlah, kalau hang dipihak benar, sila jawab ulasan aku pasal hukum hakam sesat yang dibuat oleh tok guru PAS termasuk Nik Aziz dan Hadi Awang sebelum ini, itu pun kalau hang jenis yang sedar dosa dan pembalasan di alam barzah dan di hari akhiratlah, aku dah peringatkan, tanggungjawab aku dah selesai, sekarang ni bergantung pada hang dan para tok guru penyesat itu untuk selamatkan akidah orang yang dah disesatkan oleh mereka itu. Sehina-hina manusia adalah manusia yang mempunyai ilmu tetapi menggunakan ilmu mereka secara salah untuk menyesatkan orang ramai demi kepentingan peribadi, sungguh keji dan hina orang sebegitu rupa. Apa yang jelas, aku memang meluat benar dengan Penipu Rakyat kerana mereka ini adalah golongan perosak, tetapi Barisan Nasioal adalah kerajaan yang bertanggungjawab, maka sokongan aku dalam PRU 13 adalah kepada parti Barisan Nasional yang jelas bermutu tinggi dan bewawasan serta berakhlak mulia.

Bomo Siam said...

Kenapa PAS lebih rela dlm PR?

Kerana peluang cita2 menegakkan negara Islam lebih mudah tercapai. Dgn syarat PAS menguasai majoriti.

Itu sebab PAS berusaha bersungguh-sungguh utk tawan sekurang-kurangnya 6 negeri majoriti Islam secara mutlak.

Berlainan jika bersama dlm BN, sebab UMNU terang2 dah tolak Islam!

Dgn syarat, PAS beroleh kelebihan majoriti, DAP & PKR terpaksa akur. Anwar....mustahil jadik PM!

Jika mereka menolak, UMNU yg dah kalah waktu itu, sudah pasti akan terima pelawaan PAS.

Teori ini hanya laku jika PAS beroleh majoriti. Jika tidak.....sampai kiamat le Msia tetap akan sekular!!!

Anonymous said...

komen2 bomo ni aku rasa lebih kepada semangat politik bukan semangat islam pun..

Juara Wira said...

cheq dah mengantuk kawanku bomo.... hang punya jawapan betoi2 buat cheq gelak la bro..... pasai umno tak buat tu la yg hangpa jadikan modal politik....hang pi tanya pasai apa??? hudud ni hukum Allah.... umno belum bersedia..dan ianya diakui secara gentleman oleh pemimpin umno... hang harus tau antara menolak dan belum bersedia... jgn plak hang tanya pasai apa blm bersedia ka apa ka??? sebab ini lah modal politik hangpa.... lupakanlah pasai umno tu... dah dicop dengan pelbagai gelaran dah.....

ni tang hang jawab pasal pas punya hudud...hahahahaha!!! woi bomo... ko sedaq atau tak ni??? patutnya sebagai pejuang hukum Allah dan parti yg dok kafirkan umno pasai hudud ni..bukankah pas harus berani mengatakan yg depa pasti akan melaksankan hudud jika memerintah kelak!!!bukan kah ianya harus dimasukkan dalam manifesto?? benda ni kena pasti bomo..bukan 50 50 ja..... lagu ni la hangpa dok kelentong rakyat.... depan rakyat nak buat tapi umno halang.... bila tanya klu perintah nak buat tak diam seribu bahasa..... kan mudah ckp jika DIIZINKAN oleh DAP........ habis cerita..awat nak kelirukan rakyat????? ntah la hang ni bomo.... nak tido.... lain kali hang mai la nak berborak gak ngan hang ni.... Assalamualaikum sahabat ku......

Juara Wira said...

PAS nak dapat majoriti?????? alamatnya takda la hudud nooo.... good nite bomo bhai!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Kenapa PAS lebih rela dlm PR?

Kerana peluang cita2 menegakkan negara Islam lebih mudah tercapai. Dgn syarat PAS menguasai majoriti.

Itu sebab PAS berusaha bersungguh-sungguh utk tawan sekurang-kurangnya 6 negeri majoriti Islam secara mutlak.

Berlainan jika bersama dlm BN, sebab UMNU terang2 dah tolak Islam!

Dgn syarat, PAS beroleh kelebihan majoriti, DAP & PKR terpaksa akur. Anwar....mustahil jadik PM!

Jika mereka menolak, UMNU yg dah kalah waktu itu, sudah pasti akan terima pelawaan PAS.

Teori ini hanya laku jika PAS beroleh majoriti. Jika tidak.....sampai kiamat le Msia tetap akan sekular!!!
June 9, 2012 12:02 AM

----------------------------------

Majoriti kepala butoh hang, aku ingat lagi tahun lepas Kerajaan PAS Kedah nak sekat operasi pusat hiburan dalam bulan Ramadhan, tetapi kerana hanya ada seorang saja ADUN DAPig iaitu Lee Guan Aik, ADUN Kota Darulaman yang membantah hasrat PAS ini, walaupun PAS mempunyai majoriti dalam DUN iaitu 16 kerusi DUN, tetapi lihatlah begitu mudahnya DAPigs memperbabikan PAS supaya mengikut telunjuk DAPig. Hang tak payah pusing sana pusing sinilah, apa yang jelas PAS dalam Penipu Rakyat adalah sekadar anjing suruhan DAPig untuk membuat perpecahan dikalangan orang Islam dan orang bumiputera sajalah. Lihatlah PAS dengan bangangnya membuat hukum hakam sesat kononnya demontrasi adalah wajib dan menyamakan demontrasi seperti solat berjemaah dan menunaikan fardhu haji hingga penyokong totok PAS terpedaya dengan hukum hakam sesat itu hingga beramai-ramai pergi ke perhimpunan haram BERSHIT 3.0 dan membuat keganasan di sana sedangkan puak DAPig hanya tengok dari jauh sambil bertepuk tangan melihat puak PAS yang berbangsa Melayu dan beragama Islam bertindak ganas memukul dan mencederakan pihak polis yang juga beragama Islam dan berbangsa Melayu. Lihatlah betapa bangangnya tok guru PAS buat hukum hakam sesat hingga orang Melayu dan orang Islam berpecah belah akibat politik kedengkian para tok guru PAS ini hingga sanggup jadi anjing suruhan DAPig. Malahan semasa BERSHIT 3.0 itu juga, semasa puak bebal PAS memukul polis yang sebangsa dan seagama dengan mereka, unit amal PAS menjulang Cina DAPig lahanat yang meraikan kejayaan mereka memecahbelahkan orang Melayu dan menyebabkan orang Melayu/Islam berpecah belah dan bergaduhan sesama sendiri, inilah ajaran sesat oleh tok guru PAS yang tak sedar diri dan bangang nak mampus. Ko jangan dolak dalihlah Bomo Siam, dah jelas PAS adalah pengkhianat bangsa dan perosak ummah dengan hukum hakam sesat mereka itu, itu sangat jelas. Kerajaan Barisan Nasional pula berhempas pulas untuk menyelamatkan negara ini, itu adalah sangat jelas.

Anonymous said...

bomo ni pakar membuat andaian ....nak nampak baguih... kami pun menilai juga...dan yakin umnolah yang mmperjuangkan Islam....mempertabatkan Islam dimata dunia...kelantan ? mundur ..kotor...inikah islam? tlg bomo ... jgn recycle hudud je... tuntutan islam yg lain ...fitnah itu dosa besar...murtad ?

Bomo Siam said...

Kita suma tahu, PKR bukanlah penghalang kpd cita2 PAS. GE13 ini, kelebihan kerusi majoriti Islam dlm PR adalah dlm tgn PAS.

Jika dlm BN, apakah UMNU sanggup bagi pd PAS sedemikian rupa???

Pesaingan antara parti komponen dlm PR jelas memberi PAS kelebihan berbanding dlm BN.

Ingat! PAS tak pernah melutut bila kalah. Apakah UMNU jugak akan sedemikian?

Realiti apa yg berlaku di Perak itu hari. Bukahkah UMNU yg melutut merayu pd PAS sebaik saja menjelang majlis akad sumpah pembentukan kerajaan?

Anonymous said...

itulah pakar andaian...' kita semua tau'... hang sorang je ...

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Kita suma tahu, PKR bukanlah penghalang kpd cita2 PAS. GE13 ini, kelebihan kerusi majoriti Islam dlm PR adalah dlm tgn PAS.

Jika dlm BN, apakah UMNU sanggup bagi pd PAS sedemikian rupa???

Pesaingan antara parti komponen dlm PR jelas memberi PAS kelebihan berbanding dlm BN.

Ingat! PAS tak pernah melutut bila kalah. Apakah UMNU jugak akan sedemikian?

Realiti apa yg berlaku di Perak itu hari. Bukahkah UMNU yg melutut merayu pd PAS sebaik saja menjelang majlis akad sumpah pembentukan kerajaan?
June 9, 2012 12:14 AM

-----------------------------------

Majoriti kepala butoh hang Bomo Siam, apahal dalam DUN Kedah ada seorang sajaADUN DAPig iaitu Lee Guan Aik, ADUN Kota Darulaman yang membantah hasrat PAS ini, walaupun PAS mempunyai majoriti dalam DUN iaitu 16 kerusi DUN, tetapi lihatlah begitu mudahnya DAPigs memperbabikan PAS supaya mengikut telunjuk DAPig. Hang tak payah pusing sana pusing sinilah, apa yang jelas PAS dalam Penipu Rakyat adalah sekadar anjing suruhan DAPig untuk membuat perpecahan dikalangan orang Islam dan orang bumiputera sajalah.

Hang memang tak guna, hang memang cibai dan lancau, hang bodo nak mampus,hang pengkhianat bangsa, pengkhianat ummah hang adalah ahli persekongkolan pengkhianat dalam PAS yang mengutamakanan kepentingan politik hingga sanggup jadi pengkhianat ummah, bangsa dan tanah air. Blahlah Bomo Siam, hang memang pengkhianat, hang muka tak tahu malu, Bomo Siam Pengkhianat, PAS Pengkhianat, korang pengkhianat kepada ummah dan bangsa serta tanah air.

Anonymous said...

kan da sah bomo ni perjuangkan politik pas ....

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Kita suma tahu, PKR bukanlah penghalang kpd cita2 PAS. GE13 ini, kelebihan kerusi majoriti Islam dlm PR adalah dlm tgn PAS.

Jika dlm BN, apakah UMNU sanggup bagi pd PAS sedemikian rupa???

Pesaingan antara parti komponen dlm PR jelas memberi PAS kelebihan berbanding dlm BN.

Ingat! PAS tak pernah melutut bila kalah. Apakah UMNU jugak akan sedemikian?

Realiti apa yg berlaku di Perak itu hari. Bukahkah UMNU yg melutut merayu pd PAS sebaik saja menjelang majlis akad sumpah pembentukan kerajaan?
June 9, 2012 12:14 AM

-----------------------------------

Majoriti kepala butoh hang Bomo Siam, apahal dalam DUN Kedah ada seorang sajaADUN DAPig iaitu Lee Guan Aik, ADUN Kota Darulaman yang membantah hasrat PAS untuk menguatkuasakan larangan operasi pusat hiburan pada bulan Ramadhan, walaupun PAS mempunyai majoriti dalam DUN iaitu 16 kerusi DUN, tetapi lihatlah begitu mudahnya DAPigs memperbabikan PAS supaya mengikut telunjuk DAPig. Hang tak payah pusing sana pusing sinilah, apa yang jelas PAS dalam Penipu Rakyat adalah sekadar anjing suruhan DAPig untuk membuat perpecahan dikalangan orang Islam dan orang bumiputera sajalah.

Hang memang tak guna, hang memang cibai dan lancau, hang bodo nak mampus,hang pengkhianat bangsa, pengkhianat ummah hang adalah ahli persekongkolan pengkhianat dalam PAS yang mengutamakanan kepentingan politik hingga sanggup jadi pengkhianat ummah, bangsa dan tanah air. Blahlah Bomo Siam, hang memang pengkhianat, hang muka tak tahu malu, Bomo Siam Pengkhianat, PAS Pengkhianat, korang pengkhianat kepada ummah dan bangsa serta tanah air.

Anonymous said...

good bomo ...think harder ok...

Anonymous said...

Apa yang jelas adalah PAS adalah pengkhianat kepada umat Islam kerana membuat hukum hakam sesat hingga menyesatkan orang ramai. Malahan PAS juga adalah pengkhianat orang bumiputera kerana sanggup jadi anjing suruhan kepada DAPig kerana nak memuaskan nafsu serakah para tok guru yang lebih mengutamakan politik kedengikian yang jelas dilarang oleh agama itu.

Bomo Siam juga pengkhianat kepada ummah dan bangsa kerana dia menjadi pecacai PAS yang telah jadi anjing suruhan DAPig untuk merosakkan umat Islam dan memecah belahkan perpaduan umat Islam dan perpaduan orang bumiputera.

Apa yang jelas PAS dan Bomo Siam adalah pengkhianat Ummah dan pengkhianat bangsa.

Sedangkan Barisan Nasional yang dituduh macam-macam oleh PAS dengan pelbagai tuduhan palsu itu pula yang menjadi pejuang mempertahankan umat Islam dan orang bumiputera. PAS boleh pergi jahamam, pergi mampuslah korang. Syabas kepada Barisan Nasional yang konsisten mempertahankan agama, bangsa dan tanah air. Takbir! Allahuakbar.

Anonymous said...

Apa yang jelas adalah PAS adalah pengkhianat kepada umat Islam kerana membuat hukum hakam sesat hingga menyesatkan orang ramai. Malahan PAS juga adalah pengkhianat orang bumiputera kerana sanggup jadi anjing suruhan kepada DAPig kerana nak memuaskan nafsu serakah para tok guru yang lebih mengutamakan politik kedengikian yang jelas dilarang oleh agama itu.

Bomo Siam juga pengkhianat kepada ummah dan bangsa kerana dia menjadi pecacai PAS yang telah jadi anjing suruhan DAPig untuk merosakkan umat Islam dan memecah belahkan perpaduan umat Islam dan perpaduan orang bumiputera.

Apa yang jelas PAS dan Bomo Siam adalah pengkhianat Ummah dan pengkhianat bangsa.

Sedangkan Barisan Nasional yang dituduh macam-macam oleh PAS dengan pelbagai tuduhan palsu itu pula yang menjadi pejuang mempertahankan umat Islam dan orang bumiputera. PAS boleh pergi jahamam, pergi mampuslah korang. Syabas kepada Barisan Nasional yang konsisten mempertahankan agama, bangsa dan tanah air. Takbir! Allahuakbar.

yogibear's season said...

Mohon pencerahan dr Bomo Siam, kerusi PAS + UMNO cukup 2/3 ka utk meminda perlembagaan?

Tukang Komen said...

Bomo siam.
Kau fokus dan concerntrate dgn serapah jampi,colok kemenyan dan patong2. Buat apa kau masuk politik sampai jadi bomo politik pulak. Serupa mcm Nik Aziz dah jadi ulamak politik. Dah sedap2 jadi bomo dgn income baik kau sibuk nak jadi wakil rakyat pulak. Tanya sikit, nombor ekor kau buat tak?

Anonymous said...

bomo da lari kat topic yg latest...

yogibear's season said...

...dan hg buat mai sini dari jumlah 222 kerusi parlimen berapa kerusi kah yg mempunyai majoriti pengundi Melayu/Melanau/Islam?

Anonymous said...

yogibear's season said...

Mohon pencerahan dr Bomo Siam, kerusi PAS + UMNO cukup 2/3 ka utk meminda perlembagaan?
June 9, 2012 12:34 AM

-------------------------------------

Kerusi bumiputera dan Islam adalah jauh lebih dari cukup untuk menguasai parlimen, malahan kalau UMNO nak halau semua bangsa bukan bumiputera pun boleh kerana lebih dari 70% kawasan parlimen di negara ini adalah majoritinya bumiputera, tetapi UMNO bukannya kejam tak tentu pasal hingga nak buat keganasan sebegitu rupa tehadap bukan bumiputera, kerana UMNO bukannya asobiyah yang sanggup bertindak kejam terhadap orang lain untuk kepentingan UMNO saja, tetapi UMNO bersikap wataniyah iaitu sayangkan bangsa dan berusaha gigih untuk memajukan bangsa dan pada masa yang sama tidak menindas orang bukan bumiputera. Oleh itu kepada orang bukan bumiputera terutama orang Cina mestilah sedar diri, korang tu minoriti yang diberikan bantuan oleh orang bumiputera untuk terus berada di negara ini, jangan nak besar kepala pula. Tok guru PAS seperti Nik Aziz bebal tak reti bahasa, dia tak fahama dan tak reti perbezaan asobiyah dengan wataniyah. Asobiyah adalah seperti sikap PAS yang membela segala kemungkaran yang dibuat oleh puak dan sekutu mereka kerana mereka satu geng, itu adalah asobiyah, kerana asobiyah hanya mementingkan puak dan geng saja tanpa mempedulikan halal haram dan dosa pahala, semua boleh hantam selagi untuk kepentingan puak mereka. Wataniyah pula adalah sayang kepada bangsa dan negara dan berusaha gigih untuk memajukan bangsa, tetapi pada masa yang sama tidak menindas orang lain secara kejam. Itulah Nik Aziz bangang tak reti bahasa, istilah pun tak reti-reti, itulah masa belajar dulu pemalas gamaknya hingga tak reti istilah sebegini rupa. Apa pun kepada Penipu Rakyat termasuk PAS korang boleh pergi jahanam dengan perangai buruk korang tu, tetapi kepada Barisan Nasional, syabas dan tahniah atas usaha gigih membangunkan agama, bangsa dan tanah air selama ini, terima kasih banyak-banyak atas usaha gigih itu.

Anonymous said...

C.i.n.t.a g.i.l.a.....bomo gila

Anonymous said...

kesian ustaz ini...sifat dengki masih ade...ustaz ni pn nk jadi cm ustaz azhar idrus ramai peminat kerana ceramahnya tapi apakan daya...

Anonymous said...

Anonymous said...

kesian ustaz ini...sifat dengki masih ade...ustaz ni pn nk jadi cm ustaz azhar idrus ramai peminat kerana ceramahnya tapi apakan daya...
June 9, 2012 1:36 AM

------------------------------------

Beginilah sikap penyokong totok PAS yang berlagak alim tapi jahil, tak tahu apa-apa suka-suka hati tuduh itu dan ini. Apa yang tak betul semuanya disalahkan kepada UMNO, jangan ingat pakai serban dan jubah itu pandai agama sanat, malahan ramai yang bangang dan jahil hingga mudah diperdaya oleh hukum hakam sesat yang dibuat oleh tok guru PAS kerana politik kedengkian mereka, oleh itu berhati-hatilah kita semua dengan fitnah akhir zaman ini oleh para perosak masyarakat yang berselingdungkan jubah dan serban sedangkan mereka adalah golongan perosak melalui hukum hakam sesat mereka itu, berfikirlah secara matang dan waras bila berjumpa dengan hukum hakam meragukan lebih-lebih lagi membawa kepada perbuatan sesat dan keji sertga keganasan, itu adalah perbuatan sesat dan keji dan perlu dijauhi untuk menjaga akidah kita dari dicemari oleh hukum hakam sesat berkenaan, oleh itu berhati-hatilah.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Ustaz muda belaan UMNU ini, terang2 mengatakan bahawa Msia belum bersedia laksanakan HUDUD!

Nas mana dlm AlQuran yg membolehkan sesuatu yg wajib, ditangguhkan tanpa dateline???

Klu kiamat jatuhnya pd esok hari! Amacam ustaz woi...!!!

---------------------

Nik Aziz kata kalau kena tunggu 30 tahun lagi pun tak apa...

Hadi kata dalam al quran tak jumpa pun pasal negara islam...

Hadi kata kafir kalau bekerjasama dengan orang bukan islam....


Ini apa ni???

Cakap seberono ....

Anonymous said...

adanya bomo siam di sini ada baiknya juga
membuatkan mereka yang proUMNO/BN semakin matang berhujah
tahniah UMNO/BN
Bomo, terima kasih
teruskan usaha membantu BN.

Anonymous said...

perghh.. ramai gile ostaz wannabe dlm ni..ceh!!

Anonymous said...

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.demi Islam semua majoriti umat Islam akan mempertahankan dari sebarang elemen yang cuba memusnahkan dan membinasakan.walaupun saya dr Sarawak bukanBN maupun PR.
bukan juga memiliki ijazah dlm bidang agama tetapi berdasarkan komen yang diberi ingin saya memberi pandangan.
1. Berbicara dengan perkataan yang elok dan hikmah seperti yang disarankan oleh para ulama yang muktabar.
- Janganlah kita mencerca dan memaki hamun seseorang hanya kerana tidak sebulu @ tidak mahu dipengaruhi dengan hujah atau fakta.
2. Pstikan fakta yang diberi adalah benar dan realistik berdasarkan Al Quran dan Al Hadith.
- Jangan jadikan hukum agama seperti hukum hudud sebagai fakta untuk melebal umat Islam itu sesat.Bukan mudah untuk melaksanakan(Telah dikiupas oleh para ulama luar negara,dalam negara dan ulama yang tidak berkepentingan sejak dulu lagi)

3. Lihat perkembangan dunia Islam di serata dunia termasuk di Malaysia
- Perhatikan secara mendalam kenyataan yang ada sekarang.Yang jelas nampak dan hak juga nampak termasuk di Malaysia.dulu orang yang dikatakan tinggi ilmu agama dipandang tinggi tapi oleh kerana strategi mereka untuk menegakkan Islam adalah salah menyebabkan impaknya lebih banyak dan besar dosa berbanding kebaikan yang sepaptutnya dia harapkan.
4 Berlapang dada jika kita dalam keadaan kekhilafan dan kembali kepada Allah s.w.t
-Wahai saudaraku yang seagama sekalian kembalilah kita kepada Allah s.w.t.Jangan kita merasa diri kita lebih cerdik untuk menegakkan syiar Islam dari orang lain dengan ilmu yang sebenarnya amat sedikit dianugerahkan oleh -Allah kepada semua maklhuknya maka kita sanggup untuk membuat kerosakkan dimuka bumi ini dengan memfitnah, mencerca dan lebih dahsyat bersekongkol dengan manusia yang jels nyataingin merosakkan aqidah umat Islam dan menjahanamkan negara.

Anonymous said...

balik-balik soal isteri PM tak pakai tudung,yang hampa tu kononnya ulamak terbilang tapi penyokong babiga dan DAP komunis anti Islam kira macam mana pulak?Mana dia TUDUNG orang PAS yang sesat?oSTAZ kamu itu tidak mengajar ilmu,dia adalah iblis dan syaitan,memang kamu sekalian adalah pengikut Parti Ajaran Syaitan.Al-Juburit telanjang bulat tak apa sebab dia anuberahi tuhan kepada isle.

Anonymous said...

sebelum ni fathul bari cakap berdosa besar kalau melagakan ulamak.tapi die yang memburukkan ulamak yang lain pe cite nih?ustaz politik jugak ni!!!sebelum ni ceramah die bolehla tahan..tapi makin lame ceramahnya ke arah politik..xleh pakai jugak!!!sifat dengki tebal ade dalam diri tu.

Anonymous said...

To bomoh siam,

abis tuh,bang nuar merangkap bakal PM malaysia tuh lulusan pondok mana?..kit siang lulusan al- azhar mana?..guan eng lulusan pesantren mana?..cuba cakap...ckp cm org mabokk je..

To Live Again said...

anon June 9, 2012 6:38 PM,

aku nk tanya totok pas mcm ko ni..Ko selama ni follow tak ceramah UFB..Saper yg mulakan dulu hal maki hamun ni..

Aku dh follow lama dh ceramah UFB ni dia x pnh sentuh saper pon sblm ni..Tp bila azhar 2 mula fitnah dia mcm2 dgn gelaran USTAZ 15K la,PARTI TONG NAJIS la,SESAT DALAM NERAKA dn terbaru bab CINTA GILA,BN GILA..Takkan la dia nk senyap jer kot.ala org kutuk ko pon takkan la ko nk diam kot bhai!

Anonymous said...

aku nk tanya totok pas mcm ko ni..Ko selama ni follow tak ceramah UFB..Saper yg mulakan dulu hal maki hamun ni..

Aku dh follow lama dh ceramah UFB ni dia x pnh sentuh saper pon sblm ni..Tp bila azhar 2 mula fitnah dia mcm2 dgn gelaran USTAZ 15K la,PARTI TONG NAJIS la,SESAT DALAM NERAKA dn terbaru bab CINTA GILA,BN GILA..Takkan la dia nk senyap jer kot.ala org kutuk ko pon takkan la ko nk diam kot bhai!

June 9, 2012 8:19 PM

;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

booo....sifat dengki ade tu...boooo fahthul bari

Anonymous said...

BOOOO FATHUL BARI..BOOOO...LU MCM MANE CKP PN USTAZ AZHAR BERJUTA2 PEMINAT CERAMAHNYA...X KIRA TUA ATAUPN MUDA

LU MCM MANE NK BURUKKAN DIE SEKALIPUN..CERAMAHNYA TETAP DI HATI RAKYAT

X MCM LU..LU CKP MCM MANE PN..ORG UMNO JE YANG DENGAR

UZI CERAMAHNYA X KIRE UMNO KE PAS ...SEMUA DENGARRRR CERAMAHNYA...

BOOOOOOOO.........PENGDENGKI

Anonymous said...

MULA2 AKU TAK AMBIK POT NAK TGK BIDEO NI

BRODBAND SLOW SORI LA NAK LAYAN...


TAPI DPT WIFI AKU TRY LA TGK..

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

UIIKK SATU MACAM 'FULAMAK' FACTOR

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

LA PATUT LAH KOMEN MENCANNAK NAIK WALAU SEMALAM POST

Anonymous said...

ustad ni masuk neraka..

sapa cakap??


haaaa sapa lg...

sang penjaga konci syorga neraka

aku lawak saja ya...utk pengesahan sila berjompa beliau sendiri...
hahahahaha..

Anonymous said...

Kesian kat kau anon 9.34pm. Kalau ustaz azhar baca komen kau aku x tau la dia nak suka ke nak sedih.

Unknown said...

Masih da totok pas ni nak hudud?. Tertinggal kapal k? Hadi dn Pas dah kat tak perlu lagi hudud..negara islam pun tak ada dlm al quran...ahahahhaha..kesian sungguh.
Akudari dulu dah kata...ustaz yg suka sangat buat lawak mcm azhar ni sama lah macam ismail kamus dulu dll. Bila dah glamour maka mulalah tunjuk belang. Tapi aku selalu percayak kebenaran bukanpd panjangnya seban, jnggut dll...
Juga aku tak sesekali nak seahkan iman aku pd ustaz azhar atau sesiapA SAHAJA dgn mengikut membabibuta.

Anonymous said...

Tiap kali Bomoh Siam a.k.a Musangka a.k.a Anak Sepuloh ni masuk mesti kecoh. Kawan- kawan seperjuang jangan layan ..tiap statement dia tu, semuanya takde value. Sampah sarap selangor je..

Anonymous said...

Salam semua, satu perkara ingat bersederhanalah dlm semua perkara, saya ni dtg keluarga fanatik pas, bila kita tak sependapat bukannya dia nak jwb elok2 n x emosi, awak semua nak tau ahli keluarga saya yg mengkafirkan saya kerana x senada, almaklum kalau x senada bkn maksud kita sokong pihak yg sebaliknya.. Apabila ahlak dh mcm tu maka kelompok inilah tdk bercampur dgn mastarakat, apabila ada kekurangan bkn nak berdakwah tp memandang serong, makin hamun... Kalaulah dakwah rasulullah mcm ni dah lama islam x berkembang, lg 1 jadikan komen ini muhasabah realiti bagi kita semua, jgnlah kata saya org umno n mcm2, sy ni pengundi ats pagar, saya ada kebebasan memilih dalam demokrasi sekular yg diiktiraf semua parti politik.

Anonymous said...

bodo gak fahtul bari ni.manusia ni hati dia sangat keras jadi harus Setuju dgn bahasa yg keras, pasalnya hati manusia keras cam besi, harus di pailing, cam org bina rangka bangunan, ngerti?
ada sahabat yg garang bersama Rasulullah seru Agama Islam seperti Umar....namun marahnya Umar kerana Allah dan RasulNya....cube buka kitab sirah....

kalau dh x famous tu jgan la menjatuhkan org lain.ko jugak ckp dosa besar melagakan ulamak.yang ko tu burukkan ulamak lain pe crite?

ko kalo x ske...berjuta2 lagi org suka dengan cara penyampaian ustaz azhar idrus

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=3lmQKyFdwyk

http://www.youtube.com/watch?v=dvB-hibatNc&feature=related

Anonymous said...

atleast ...CERAMAH USTAZ AZHAR IDRUS MAMPU MEMBERI IMPAK YANG BESAR PADA GOLONGAN BELIA MENGENAL AGAMA

Anonymous said...

bak kata ustaz khazim..ulamak sebenar adalah untuk membawa kepada perpaduan dalam islam. bukan membawa perpecahan.

fikirkan sendiri..

Kati biru senget sebelah said...

Hebat menantu shahidan kasim ni, menggelarkan diri sendiri ulama dengan cara tubuh Sekretariat Ulama Muda UMNO (ILMU) dan jadi pengerusi jawatankuasanya. Baguslah tu, tegurlah kepincangan akidah, syariah dan akhlak yang ada dalam UMNO tu. Jangan jadi ulama yang suka mengampu untuk dapat habuan dunia iaitu dua 'ta'. Harta dan takhta.

Anonymous said...

ha ha ha... ko ada dengar dia doakan memecahkan perut org org pakatan...


emmm.. aku respect dia.. tak sangka dia ada ilmu dan talent...

Anonymous said...

jgn krn politik ko bodokan dia..adakah ini ajaran TGNA?

Anonymous said...

dari guna 'atleast'

guna 'walaupun' .....
adakah dia membuak2kan juga semangat asobiyah -membenci muslim yg lain. sesama islam. brpuak2 sama zaman jahilliyah je...'

jgn ulang lg...
sembelih iman umno xsah
solat dua imam.xpergi kenduri. xmandi jenazah...pelik2 punya asobiyah..




.

Anti ulama umno yang setuju genting highland (las vegas Malaysia)dibina di tempat tinggi supaya lebih tinggi dari mana-mana menara masjid di malaysia said...

Inilah masanya dan peluang untuk ustaz kita ni kaut keuntungan dunia, ikutilah jejak langkah orang-orang yang mendapat pendidikan agama terdahulu, yang telah menjadi ulama umno, seperti:

1) Tan Sri Abdul Hamid Othman
2) Tan Sri Abdul Hamid bin Ngah @ Haji Zainal Abidin
3) Tan Sri Dr Mohd Yusof Nor
4) Dato' Mohd Nakhaie Haji Ahmad
5) Tan Sri Haji Wan Mokhtar Ahmad
6) Datuk Ghazali Hj Ahmad
7) Dato' Dr. Abdullah Md Zin

diorang ni dapat juga habuan dunia dan pangkat datuk dan tan sri. kemudian diorang akan disisihkan, habis madu sepah dibuang dan dibuang-buang.

tinggal 2 orang lagi yang belum dibuang, si jamil khir dan si mashitah ibrahim. Pilihanraya ni, dua-dua orang ni katanya nak jadi calon di parlimen Yan dan parlimen Pokok Sena, tapi Umno bahagian dah cantas awal-awal. Dalam umno kan budaya cantas mencatas dah jadi biasa. karier politik orang agama dalam umno takkan bertahan lama.

Kapal selam Scorpène said...

Sebagai ulama (kononnya), patut ustaz Fathul Bari beri cadangan dalam bidang siaran televisyen kepada kerajaan BN yang wasatiyah itu (dulu islam had hari hari)supaya :

1. Batalkan konsert-konsert di tv, program-program nyanyian seperti mentol, akademi fanta sia sia(dah kiok), One In A jahiliah, maniaaam, versusu dan banyak lagi. Tak mendidik jiwa pun.

2. Banyakkan program keagamaan supaya masyarakat kenal dan faham islam. Ada yang kata, rancangan tanyalah ustaz kan ada? kita tanya dia balik, yer la, tayang waktu bila? waktu orang-orang sibuk pergi kerja. kenapa tak tayang waktu 9 malam?

3. Kita tahu, niat dia baik untuk membawa kebaikan dalam umno. tapi dia perlu ingat, nak cuci tong najis, kalau cuci dari dalam, entah-entah dengan kita sekali kena najis, akhirnya bukan kita yang cuci najis, tapi najis yang akan me'najis'kan kita.

Servant of God said...

Kapal selam Scorpène said...

Sebagai ulama (kononnya), patut ustaz Fathul Bari beri cadangan dalam bidang siaran televisyen kepada kerajaan BN yang wasatiyah itu (dulu islam had hari hari)supaya :

1. Batalkan konsert-konsert di tv, program-program nyanyian seperti mentol, akademi fanta sia sia(dah kiok), One In A jahiliah, maniaaam, versusu dan banyak lagi. Tak mendidik jiwa pun.

2. Banyakkan program keagamaan supaya masyarakat kenal dan faham islam. Ada yang kata, rancangan tanyalah ustaz kan ada? kita tanya dia balik, yer la, tayang waktu bila? waktu orang-orang sibuk pergi kerja. kenapa tak tayang waktu 9 malam?

3. Kita tahu, niat dia baik untuk membawa kebaikan dalam umno. tapi dia perlu ingat, nak cuci tong najis, kalau cuci dari dalam, entah-entah dengan kita sekali kena najis, akhirnya bukan kita yang cuci najis, tapi najis yang akan me'najis'kan kita.

June 10, 2012 5:52 PM

-------------------------

Penyokong Pas subahat jual kalimah Allah pada kristian, apa kejadahnya nak ajar orang pasal Islam?

Kamu jual nama Tuhan kamu, wahai manusia.

Kamu buka pintu untuk mubaligh2 kristian mengelirukan, menyesatkan dan memurtadkan anak2 kita.

Itu pun masih bangga perasan kamu di jalan yang benar kaaa?

Aku bermohon supaya kau, anon, bersama penyokong2 pas lain dapat bayaran cash kat bumi ni jugak dpd Allah SWT.

Pengkhianat!

Servant of God said...

Ralat...

Aku bermohon kepada Allah SWT supaya bayar cash kat korang kat dunia ni jugak.

Anonymous said...

Tolonglah berhenti berhujah dan berbuat dosa.. lebih baik gune akal utk kebaikan bersama.. bersatulah islam..berpadulah umno pas untuk islam sejati, syumul.. semua ada salah dan betoinya..ingat ulamaklah yg ramai skali masuk neraka kalau mereka hanya menyesatkan org lain xkira fahaman politik apapun.. waallahu alam,