IKLAN BERBAYAR

Monday, July 30, 2012

ANWAR CUBA CUCI TAIK NYA BALIK.



Baru-baru ini, Anwar Ibrahim direkodkan berkata bahawa diskriminasi terhadap golongan homoseksual adalah tepat.  Dalam jawapannya kepada peguam Firoz Hussein jika Malaysia wajar mendiskriminasi homoseksual, Anwar menjawab, “ya”.  “Kita tidak memberi tempat kepada homoseksual.”

Timbalan Pengarah Human Rights Watch (Asia), Phil Robertson, menuduh Anwar bermain politik dengan kepentingan awam.  “Anwar adalah salah secara asasnya apabila beliau menyatakan bahawa ia adalah tidak salah untuk mendiskriminasi golongan homoseksual.”

Respon Human Rights Watch’s (HRW) terhadap pendirian baru Anwar mengenai hak homoseksual ini telah pun dijangka oleh kebanyakan pemerhati politik.  Tetapi sama ada ini hanyalah satu permainan politik yang dimainkan oleh Anwar, kekal menjadi tandatanya. 

Phil Robertson juga tidak mengenepikan ide ini dan berkata, “Walaupun ini adalah strategi yang baik untuk mendapat undi di beberapa bahagian di Malaysia, kenyataannya adalah memalukan dan bertentangan dengan prinsip tiada diskriminasi di dalam undang-undang hak asasi manusia antarabangsa.”

Walaubagaimanapun, ramai rakyat Malaysia bersetuju bahawa Anwar hanya memancing undi bila berkata beliau bersetuju untuk mendiskriminasi golongan seperti dirinya (homoseksual), tetapi sama ada ‘tuannya’ di barat, termasuk Phil Robertson sendiri bermain permainan yang sama dengan mengecam dan menghentam Anwar semata-mata untuk memastikan Anwar dapat meraih undi orang Islam dalam PRU yang akan datang, tidak dapat dipastikan.  

Laman anwaraidc mendedahkan bahawa Phil Robertson diketahui mempunyai hubungan rapat dengan PKR melalui peguam-peguam hak asasinya, seperti, Surendran, Latheefa Koya dan Fadiah Nadwa.  Yang paling akrab dengannya ialah Fadiah di mana dikatakan mampu menimbulkan kesangsian orang yang melihat. 

Tempat mesyuarat yang digemari oleh para peguam ini ialah di Bangsar Village.  Phil telah mengunjungi Ibu Pejabat PKR beberapa kali mengadakan bengkel dan latihan tentang bagaimana untuk menggunakan isu hak asasi untuk menundukkan kerajaan. 

Phil juga lantang dalam isu ISA di Malaysia yang mana dijuarai oleh SUARAM.  Seperti juga Phil, SUARAM juga begitu sibuk memburukkan imej kerajaan Malaysia terutamanya dalam isu pembelian kapal selam scorpene. 

Justeru, kita tidak mungkin tersilap jika mengandaikan bahawa HRW, PKR, SUARAM semuanya bekerja sebagai satu pasukan. 

Pasukan ini tentunya telah menyedari bahawa mereka berada di pihak yang kalah bila Anwar menerima tamparan hebat kerana menyatakan pendirian yang kabur dalam isu homoseksual apabila disoal media sejurus selepas dibebaskan dari kes liwatnya.   Ini, ditambah dengan siri-siri pembohongan SUARAM yang terkantoi menyebabkan PKR/PR ketandusan isu.  Maka Awnar perlu mencari cara lain bagi menguatkan kedudukannya di mata rakyat, terutamanya, di kalangan majorti Melayu Islam. 

Kenyataan yang kabur mengenai hak homoseksual sebelum ini ternyata memakan diri.  Apa lagi dengan kenyataan tidak popularnya di Wall Street Journal mengenai melindungi hak Zionis di Palestin.  Ramai penyokong Islam meninggalkan Anwar sejurus selepas kedua isu ini berbangkit.  

Dengan sikap sesumpahnya yang semakin menyerlah, Anwar perlu memilih hanya satu karaktor atau imej sahaja untuk menghadapi PRU.  Nampaknya, beliau memilih untuk menunjukkan yang beliau masih seorang Muslim sejati yang menolak dengan tegasnya agama baru yang dipromosi barat, iaitu Hak Asasi.  Sebagai seorang Muslim yang baik, beliau tidak mungkin akan menimbangkan langsung hak homoseksual, lesbian atau transeksual. 

Beliau juga harus meyakinkan rakyat bahawa beliau tidak menerima sokongan barat seperti yang didakwa oleh musuhnya.  Beliau wajib memadamkan imej ‘boneka barat’ yang telah tertepek di mukanya.  Jadi, kita mungkin akan mendengar lebih banyak kutukan yang dilemparkan oleh pihak barat terhadapnya selepas ini.  

Jangan terkejut jika dalam masa beberapa hari lagi, kita mungkin akan mendengar Anwar menolak dan mengutuk liberalisme dan pluralisme agama walaupun kita tahu yang beliau hidup berdasarkan prinsip kedua-duanya. 

Justeru, untuk semua rakyat Malaysia, penulis hanya mampu berpesan:  bersedialah untuk menyaksikan Anwar yang baru walaupun penulis tidak dapat menjanjikan tempoh beliau akan membawa watak baru ini.  

49 comments:

Anonymous said...

Dah dekat nak PRU ni... macam-macam edan yang Al-Juburi sanggup lakukan. Jangan terkejut kalau beberapa hari sebelum nak PRU si Al-Juburi ni sanggup bersumpah tak pernah meliwat jantan atau berzina dengan Chinadoll... teringat kata Ezam, ada benarnya...

Anonymous said...

AS terpekik terlolong menjaja demokrasi tetapi AS jugalah penjajah moden paling ke depan.

Anonymous said...

Aq heranla..nape mangkok jamban nih bebas lepas ke mana2 saje dia nak pegi..pastuh dok ngutok, dok maki, dok fitnah dan mncipta pelbagai isu sensasi mncemar nama negara dan pemimpin2 pro kjaan tanpa ADA 2 PON TINDAKAN DI AMEK...nape HAAAAAA???

Pelbagai fakta tentang salahlaku seks dia, tentang kemungkaran menyonglap wang negara semasa jadi TPM dulu, dan sgl macam mak nenek kejahatan yg dia dalangi siap dgn ada bukti, ada saksi yg sgp tampil kehadapan TETAPI XDE APA2 TINDAKAN DI AMEK....nape HAAAA????

Tolongla wahai pihak yg berkaitan atau bersangkutan ...aq takot kebencian aq pada MANGKOK JAMBAN ini aq lepaskn pada kjaan pulak sbb TERLALU LEEEEEMMMMMBAAABBBBB utk amek tindakan...

Aq amat sayangkn negara ku ini..keamanan, kemakmuran dan kedamaian yg kite kecapi ini xtrtanding dgn ngr len bg aq....

SALAM DARI PENGUNDI MUDA

Anonymous said...

Bukan sedikit pemimpin ternama dunia sembunyikan tabii songsang kerana tidak mahu sokongan dari golongan normal terkesan.

Anonymous said...

Hipokrit adalah sebatian semula jadi:

mulut kata nak buat hudud tapi nafsu kata kalau boleh biar ada kuasa dulu

realiti pula berkata kalau nakkan kuasa, tuhannya adalah dapig...makanya berkawanlah!

nah sekarang caca merba...salah siapa?

khik khik khik

BOB MALAYA said...

sudah2 lah anwar ..jgn main politik haram jadah...rakyat tidak mudah tertipu..kanya mereka yang lurus dan bodoh jer percaya cakap engkau...

Anonymous said...

LGBT tidak diberikan lesen sosial waima di kebanyakan negeri-negeri dalam AS adalah bersebab

Penyebaran agama dihadkan dengan undang-undang juga ada sebab yang munasabah.

ini adalah realiti kehidupan duniawi

Bomo Siam said...

'ramai rakyat Malaysia bersetuju bahawa Anwar hanya memancing undi bila berkata beliau bersetuju untuk mendiskriminasi golongan seperti dirinya (homoseksual)'

Ayat diatas dgn jelas memusnahkan keseluruhan kredebliti article diatas.

'golongan seperti dirinya (homoseksual)'

Mmuuaahhahahaha...!

Tuduhan tanpa bukti sohih...kurangkan pahala puasa!

Bomo Siam said...

'Ramai penyokong Islam meninggalkan Anwar sejurus selepas kedua isu ini berbangkit.'

Lagi satu ayat pemusnah article!

Mana ada kurang! Bertambah laie ada le...termasuk yg baru berlaku kat Sabah kelmarin!

Malang terus-terusan buat UMNU!

Mmuuaahhahahaha...!!!

aku melayu rasis said...

Kalau "SALAM DARI PENGUNDI MUDA" nak tau mengapa pihak berkaitan dan bersangkutan tak berani ambik tindakan pada si juburi ni...SEBAB SIJUBURI NI KAWAN BAIK MR NAJIB! MR. NAJIB NI PLAK ADA RAHSIA YG SIJUBURI NI TAHU. TAK MAHU CARI PASAL, DIORANG KONON HENTAM SAMA SENDIRI TP PAGI-PAGI MINUM KOPI SATU MEJA...

yang bodoh siapa???

KITA SEMUALAH YG BODOH SEBAB TUMPANG MENYALAK LAKONAN DIORANG!

Bomo Siam said...

Utk menampakkan sedikit kredebliti article diatas.....

'walaupun kita tahu yang beliau hidup berdasarkan prinsip kedua-duanya (liberalisme dan pluralisme agama)'

'beliau' yg dimaksudkan sepatutnya dihalakan kpd sidia yg sedang menginap di Seri Perdana kini.

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Mari kita bermain dengan angka...

MP PKR ke BEBAS - 5 orang (Zul Kulim, Wee Coo Keong, Gobalakrishnan, Mohsin Fadzli dan Zahrain Hashim)

MP BN ke Fuckatan - 2 orang

Mane lagi banyak ni??? Jadi Ketua Pembangang pun atas EHSAN DAPig je....??/

Malunye.....

Anonymous said...

Mari bermain angka lagi (sebab musang ungka suke)....


Jumlah pengasas parti mata lebam - 30 orang

Jumlah pengasas yg keluar parti - 27 orang....

Alamak, apsal makin teruk parti mata lebam tu..??? 3 orang pengasas utama je yang tinggal (Jijah Sepat, Assmin Tanggang dan Badrul 3 pagi)....

Huhu.... mane la tak karam....

Anonymous said...

Pak BOMO SIAL

Trime kasih atas usaha nak mmburokn DSN...wl camana marah aq dgn KELEMBABAN pihak berwajib utk mengambil tindakan ke atas AL JUBURI..namun...jauh di sudut ati aq TETAP sygkn apa yg telah ALLAH S.W.T kurniakn kpd negara kite...

Keamanan, pemimpin yg berwawasan wlpon ada kelemahan sana sini... ttp dibwh kepimpinan DSN tlh menampakkn bbrapa prubahan yg ketara brbnding zaman Pak Lah..

Lihatla dgn matahati akan prbezaan DSN dan ANUwar....jadi Pak BOMO SIAL..maafla sy xlangsong trkesima dgn tohmahan anda ...

Apa yg jelas aq nampak ialah PEMBOHONGAN DEMI PEMBOHONGAN di cipta semata2 utk mnjatohkn BN/UMNO/DSNajib....sudah cukup sudah...takotla akan azab di SANA nnt akibat trlalu byk mmfitnah ...

Salam dari pengundi muda

Bomo Siam said...

12:51,

Mari kita bermain dgn lagu tema plak.....!
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=N7GozKyTXN4

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

'Syiah Spring' sedang dipalu.

'Serambi Mekah Spring' bila lagi?

Bomo Siam said...

12:54,

Sejak bile aku suruh hg terkisimang??

Jgn terlalu dibuai perasaan...!

Mmuuaahhhahahaha...!!!

Anonymous said...

kalau para juak dan balaci adalah LGBT, tak jadi isu tetapi kalau bakal ketua tertinggi adalah golongan sama, susah sikit, bro

Anonymous said...

Syria tidak mudah tumbang meskipun AS berusaha keras kerana AS umpama buku bertemu ruas dan ruas itu adalah blok-blok komunis.

Anonymous said...

Angka... angka... angka... dan musang ungka....

Projek KENCINGAN TERBESAR 16 September bermula bila Al-Juburi kata ada lebih 31 MP dari Sabah dan Sarawak akan menyeberang ke Fuckatan and 'number will increasing by the hour'

Tunggu punye tunggu punye tunggu, 4 tahun kene kencing baik punye..... 2 MP je yang masuk Fuckatan??? Weii.... lagi 29 MP mane pigi....???

Kencing tarak basuh punye Al-Juburi.....!!!!

Bomo Siam said...

Anwar telah dibersihkan olih mahkamah melalui 'sodomygate'!

Monggoliangate ? Bila mau bersih daa....!

What? Takde kes?

Kuah kuaah kuaaah...!!!

Anonymous said...

Keh keh keh.... bomoh sial aka musang ungka sudah panas la.....

Mari kita layan youtube ni pulak...

http://www.youtube.com/watch?v=rOWt7KWPwR0

Anonymous said...

Pak BOMO SIAL

Bomo Siam said...
Janji BOMO........

Nakkan dunia, jumpak UMNU!

Nakkan akhirat, jumpak PAS!

Masing2 dah ada peranan, toksah dok bertumbuk la...!!!

July 27, 2012 2:42 PM
-----------------------
Aq xlupa ayat KERAMAT ang la...nak akhirat , jumpa PAS!

ekekekkekekekekk...mmg aq trkesima dgn ayat itu......so Pak BOmo...tolong jgn merekayasa fitnah thdp DSN dan DSR lagi ye...sbb

AQ XNAK AKHIRAT YG DI DOMINASI OLEH PAS SBB PAS ADALAH PARTI AJARAN SESAT....

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Anwar telah dibersihkan olih mahkamah melalui 'sodomygate'!

Monggoliangate ? Bila mau bersih daa....!

What? Takde kes?

Kuah kuaah kuaaah...!!!

July 30, 2012 1:08 PM

--------------------------------

Betul tu...!!!!! Where the case???? Raja Pet pun lari keluar negara ikut jalan tikus....

Kah kah kah kah kah kah......

Anonymous said...

July 30, 2012 1:09 PM....

Tak boleh lupe punye.... siap boleh kasi list mau akhirat, jumpak PAS.... Takebeer..!!!

Kah kah kah kah kah

Bomo Siam said...

Takde ke sesiape yg berusaha utk bawak filam 'chinadoll' kemahkamah?

Selagi mahkamah tak jatuhkan hukuman....Anwar tetap bersih!!!

mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Takde ke sesiape yg berusaha utk bawak filam 'chinadoll' kemahkamah?

Selagi mahkamah tak jatuhkan hukuman....Anwar tetap bersih!!!

mmuuaahhahahaha...!!!

July 30, 2012 1:13 PM

----------------------------------

Watpe nak berusaha.... majalah porno Jepun pun dah kasi interframe crite pak Al-Juburi tu.... free of charge...

Memang terkenal seantero dunia pak Al-Juburi kaki chinadoll... dalam Malaysia apatah lagi....

Kah kah kah kah kah... mau akhirat jumpak PAS pukul 3 pagi kat dalam bilik hotel tau...

Anonymous said...

Bomo Siam Sial dh leburrrrrr....
Bomo Siam Sial dh hangiitttt....

Fitnah makanan ruji Bomo Siam Sial..
KANTOIIIIII.!!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Janji BOMO........

Nakkan dunia, jumpak UMNU!

Nakkan akhirat, jumpak PAS!

Masing2 dah ada peranan, toksah dok bertumbuk la...!!!

------------------------------------

Kene tambah iklan BUMUH SIAL satu lagi...!!!

Nakkan buntut, jumpak PGayR!

Nakkan dahi diplaster, kene jumpak DAPig loo!

Anonymous said...

Mr Anwar - Raja Porno Dll...
Bomo Siam - Raja pencacai FITNAH.!!!

Bomo, hari ni buka posa dgn fitnah lagu apa plak.?!

Anonymous said...

Anwar memang seorang yg cerdik.......

Bomo Siam said...

Nak kenal Islam, jumpak PAS!

Nak kenal tempurung, jumpak PEKEMBAR!

Kuah kuaah kuaaah!

Bomo Siam said...

'bersedialah untuk menyaksikan Anwar yang baru walaupun penulis tidak dapat menjanjikan tempoh beliau akan membawa watak baru ini'

Ya...ada butui jugak tu! Juga menyaksikan bila Najib nak tutup orat bini dia!

Mmuuaahhhahahaha...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Nak kenal Islam, jumpak PAS!

Nak kenal tempurung, jumpak PEKEMBAR!

Kuah kuaah kuaaah!

July 30, 2012 1:48 PM

-----------------------------------

Tarak cedap... tak masuk langsung...

Kah kah kah kah kah.... nak kenal qualiti Chinadoll kene jumpak PGayR ke????

Koh koh koh koh koh....

Anonymous said...

Bomo Siam said...
'bersedialah untuk menyaksikan Anwar yang baru walaupun penulis tidak dapat menjanjikan tempoh beliau akan membawa watak baru ini'

Ya...ada butui jugak tu! Juga menyaksikan bila Najib nak tutup orat bini dia!

Mmuuaahhhahahaha...!!!

July 30, 2012 1:52 PM

------------------------------------

Orat Al-Juburi juga yang terbuka, konek panjang ooo... nak harap jijah sepat dapat tulang je, nak isi lebih kene cari chinadoll.....

Orat assmin..??? dalam tandas tengah ber'aiskrim' tau.....

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Jijah... jam Omega aku mane jah..???

usin said...

...dan jangan lupa, anwar jugak suruh HRW belasah dia cukup2. kasi anwar jadik putih balik.....hahahahaha

zat said...

Anon 11:42

takde tindakan sbb semua tu takde bukti...takde bukti maknanye fitnah lah...

UMNU = fitnah

fitnah = UMNU

Anonymous said...

jadik? isu altantuya tu lagi la takdak bukti. isu scorpene kononnya ada bicara ..tak dak pun..apehal plak korang asyik tuduh najib dan rosmah?

fitnah = PR

PR = fitnah

Anonymous said...

apa mohamed morshi memilih golongan nasionalis? eh? bukan ke dia ni yang dilabel bayangan iman Mahdi di mesir oleh puak2 pas tu? apecer ni?

zat said...

scorpene pi tanya mahkamah perancis... dia org yg siasat... harap2 tak betol la...kalu tak malu msia..

Anonymous said...

Anon 122pm.,

Pembetulan..

...nakkan plaster pi tengok Rainbow!

Anonymous said...

MOHD MORSHI PILIH NASIONALIS (KEBANGSAAN). MACAM MANA NI TUAN GURU NIK AZIZ? TUAN GURU KATA NASIONALIS ATAU KEBANGSAAN TU TIADA DALAM ISLAM..

Servant of God said...

zat said...

Anon 11:42

takde tindakan sbb semua tu takde bukti...takde bukti maknanye fitnah lah...

---------------------

Hahahahahahahahaha

Kau pandai main mintak bukti ke sekarang? Wat lawak laa lu...

Lepas tuh bila orang tanya balik pasal kapal selam, suruh tanya kat perancis... kenapa lu pun tak bagi bukti jek?

Hipokrit!

Anonymous said...

apakah Pah akan kata penetrasi tak apa asalkan tak ada ejakulasi?

kalau kes Syabu jadi perbandingan, tak hairan, bro...apa saja boleh dah sekarang ni.

Anonymous said...

Pah kata Pok Nik tak salah tentang keujudan lombong haram kerana pok nik tak tahu menahu...!!!

Yahoo!!!

Anonymous said...

anon 12.51pm bukan 5 tapi ramai lagi
Senarai Pemimpin PKR keluar parti
Bekas Timbalan Presiden, Dr. Chandra Muzaffar
Bekas Ketua Angkatan Muda, Ezam Mohd. Noor
Ketua Penerangan, Ruslan Kassim
Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT), Zainur Zakaria
Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT), Datuk S. Nallakarupan
Pimpinan awal ketika PKR mula ditubuhkan seperti:
Bekas Naib Presiden, Marina Yusuff
Bekas Setiausaha Agung, Mohd. Annuar Tahir
Bekas Setiausaha Sulit Anwar, Anuar Shaari
Bekas Setiausaha Angkatan Muda Keadilan, Lokman Noor Adam
Bekas Naib Ketua Pemuda Keadilan, Muhammad Zahid Md Arip
Bekas Timbalan Pengarah Pilihan Raya Keadilan, Hamdan Taha
Bekas Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Salehuddin Hashim
Setiausaha Pergerakan Pemuda PKR Sabah, Faizal Julaili
Setiausaha PKR Bahagian Papar, Awang Mumin Awang Marali
Bekas Bendahari Agung, Abdul Rahman Osman
Bekas Naib Presiden PKR, Saidatul Badru Tun Said Keruak
Naib Presiden, Jeffrey Kitingan
Datuk Zaid Ibrahim
Ketua Angkatan Muda (AMK) Kuala Selangor , Nazaruddin Darmawan
Ketua Wanita Kuala Selangor, Fauziah Sulaiman
Bekas calon PKR Teluk Kemang / antara pengasas PKR, Abdul Manap Shahardin
Bendahari Parti Keadilan Rakyat (PKR) Hulu Selangor, Datuk Dr Halili Rahmat
Ketua PKR Tanjung Malim / Ketua Penerangan PKR Perak, Soraya Sulaiman
Timbalan Ketua PKR Bagan Serai, Roshanita Mohd Basir
Ketua Wanita PKR Pulau Pinang, Aminah AbdullahKerusi Parlimen
Ahli Parlimen Bayan Baru - Datuk Seri Zahrain Mohamed
Ahli Parlimen Nibong Tebal - Tan Tee Beng
Ahli Parlimen Bagan Serai - Mohsin Shamsuri
Ahli Parlimen Kulim Baru - Zulkifli Nordin
Ahli Parlimen Wangsa Maju - Wee Choo Keong
Kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN)
Adun Behrang - Jamaluddin Mohd Radzi
Adun Changkat Jering - Kapten (B) Mohd Osman Jailu
Adun Ngemah - Gabriel Adit Demong
Adun Lunas - Md Radzi Salleh
Adun Pelabuhan Klang - Badrul Hisham Abdullah
Adun Bukit Selambau - V. Arumugam
Bekas Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang - Fairus Khairuddin
Datuk Aidit Ghazali

Anonymous said...

Anon July 30, 2012 5:49 PM....

Senarai tu kita simpan dulu.... yang penting mau tunjuk, 5 MP dengan 2 MP mane lebih kuat??? Kalau Lajim Ukin dan Wilfred secara rasmi masuk PKR pun, jawatan Ketua Pembangang tetap disebabkan oleh EHSAN DAPig..... jadi malu la PM 16 September tu. O lupe, muka setebal kulit BABI, mane ade malu-malu... hehe

Anonymous said...

bomo siam dok bela si aljuburi sangat ni jgn2 dia sisa aljuburi tak?