Sunday, July 8, 2012

ANWAR SAKIT JANTUNG TENGOK PERANGAI DAP !


pengumuman DAP nak rampas kerusi parlimen milik PKR sudah bikin anwar sakit jantung. KLIK SINI

122 comments:

Anonymous said...

Laaaaa....nape porky nicky xbagi CPR kat ANUwar...lagi sadis gambar tuh...

kah kah kahak kahak haktuii

Anonymous said...

taktik licik DAP...kalau menang pru13 nanti mungkin pm org melayu tetapi pengarah urusan malaysia ialah DAP... dgn jumlah kerusi yg tertinggi takkan DAP yg rasis ini akan ikut nik aziz yg kurang cerdik dan anwar ibrahim yg rendah akhlaknya ini....

sakit jantung??elok mampuih terus je......

Anonymous said...

...ini semua punca dpd UMNO... alasan apabila Cina perintah Malaysia... dah agak dah... sampai dahi calar LGE pun BN yg salah.... tak reti pikir waras ke org pembangkang ni.... n.ajis bila nak bsara.. dah tua sgt tuuuuu...

Anonymous said...

blog ni mcm dah tak ada yg lawat jer..boring lah..citer yg sama jer..

jom baca biaqpila..mcm2 fakta yg lojik oleh akal..

Anonymous said...

Ella (46) sah bergelar isteri kepada pilot Firefly, Azhar Ghazali (30-an) dengan sekali lafaz. Majlis pernikahan / perkahwinan mereka diadakan di rumah keluarga Ella di Teluk Gadung, Klang kira-kira pukul 10.30 malam Sabtu, 7 Julai 2012.

Ella dan Azhar sebelum itu telah ditunangkan sebelum majlis akad nikah bermula. Pengantin perempuan menerima RM50,300 sebagai mas kahwin berserta tujuh dulang hantaran dan dibalas sembilan dulang.

Manakala majlis resepsi mereka akan diadakan pada 1 Disember depan di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC).

Anonymous said...

Shahir yang satu masa dahulu pernah terkenal dan tenggelam dek arus perubahan diri, kini tampil dengan imej botak. Ini dibuktikan lagi apabila dia muncul ketika berlatih untuk program Astro, ‘Akustik Shahir’ bersama band Hujan yang akan dijadualkan keluar pada bulan suci Ramadhan nanti. Sihat-sihat sahaja Shahir ni nampaknya, mesti tersenyum lebar peminat-peminat setia yang dah lama merindui bintang Akademi Fantasia ni kan. :)

Anonymous said...

kalau dua dua mati lagi org suka

Anonymous said...

tekan tubi dado mu, bagi ambo no hal...tang resusitasi mulut ke mulut ambo belum belar so camno ni?

Anonymous said...

mu wat cpr pung apo gunonyo...kalu dia PULIH sekalipung...dapig juga buleh kerusi pm, buke si mamat pkr tu, he he.

Anonymous said...

MUNG KETAWO KENAPA?

HIK HIK HIK

mano tak ketawanya, selepas pok nik kiro satu, dua, tiga...booom

KIK KIK KIK

bom angin tak busuk ke?

KIK KIK KIK

tak...dio ke anugreh tuhee...sume wangi!

Anonymous said...

kadang aku tengok gambar nik aziz ni macam bebudak jer. nampak macam tak sajak lagi jadi pemimpin. nak kata apa lak pencacai pencacai dok ampu jer.

Anonymous said...

Anon - July 8, 2012 8:44 PM

Datang tak dijemput, pergi tak dihalau .......

MELAYU ULTRA said...

Pencacai2 DAP atau dalam kata mudah PAS dan PKR ni memang sudah dgelapkan hati mereka daripada apa jua kebenaran.. (Penyokong UMNO/BN perlu terima hakikat ini dengan hati yang terbuka dan tidak berkecil hati)

Maklumla terlalu banyak minum kahak hijau Pork Nicky dan air lendir stor kunyit Pak Syeikh Al-Jubori..

Walaupun kita bacakan nas-nas dan hadis sahih kepada mereka, mereka tetap tidak akan menerimanya.. tetapi apa sahaja fatwa songsang dan sesat yang keluar dari mulut Pork Nicky akan diterima bulat2 tanpa perlu dipersoalkan mana nas, mana hadis..

Bagi mereka ISLAM PAS adalah ISLAM yang paling tepat dan paling BENAR! (sekali lagi penyokong UMNO/BN perlu terima hakikat ini dengan hati yang terbuka dan tidak perlu berkecil hati) semoga ALLAH membuka pintu hati mereka...

Ingatlah, HALAL itu jelas, dan HARAM itu jelas.. antara keduanya adalah SYUBHAH yg perlukan penjelasan dari ilmu2 hadis dan ulama2 berdasarkan nas dan hadis.. adakah Pork Nicky keluarkan fatwa berdasarkan nas dan hadis???

Allah berikan kita akal supaya berfikir dan memilih berdasarkan yang benar. Perlu ada bukti, bukan dari sumber fitnah.

Ya ALLAH janganlah engkau matikan hati2 pengikut PAS yang hanya berpaksikan dendam kepada UMNO yang juga beragama ISLAM.

BERSATULAH KERANA ISLAM YANG TULEN DAN BUKAN
ISLAM YANG DISONGSANGKAN OLEH PAS!!

Hidup UMNO !
Hidup MELAYU!
Hidup ISLAM!

Anonymous said...

Hahahah kpd N.ajis dan Anu.war sedarlah diri sikit orang melayu kini sudah bersatu. hamPAS dan PgayR kini dah tak releven lagi utk bangsa melayu. Buat apa kita pilih orang yg hanya bersandar pada kekuatan kaum minoriti? Umpama menyerahkan maruah kami penduduk asal utk diperkosa oleh penjajah baru.

Malay Ultra said...

PAS IS DEATH!!

Anonymous said...

transparensi nasional pung tak tahan kerenah dap, inikan pula orang lain...bukan setakat heart attack malah liver also painful dibuatnya, he he..

Anonymous said...

SURAT TERDEDAH UNTUK MOKMIN DAP

kalau mukmin join parti ultrakiasu kerana nak perbetulkan dalamannya patut disokong. kalau disebabkan faktor ultrakiasu perlukan muka melayu untuk membolehkan ultrakiasu BERSAING dengan lain-lain melayu pembangkang, baik fikir berkali-kali.

ATAS PAGAR

Anonymous said...

Blog pembangkang memang ramai pembanca yang suka sensasi tapi tak ada isi. Kes suaram sbg contoh, diwarwarkan oleh blog pembangkang ada kredibiliti ka? atau cuma sensasi, auta bagi sedap cerita.. Cerita cincin Rosmah 24 juta, gambar superimposed najib dll, memang meloya la..watdehel.

Bomo Siam said...

DAP....seribu kali lebih baik dari UMNU yg dok ada la ni!

DAP tentang Islam! Dia tak berselindung! Dia bagitau terang2!

UMNU? Mengaku Islam! Tapi takmau libatkan ugama dlm politik. Kerana ianya tak bagi untung pd UMNU!

Mana yg lebih jahat?

Bomo Siam said...

Lebih mudah berkawan dgn DAP dpd UMNU!

DAP...kita dah confirm dia ahli neraka jika matinya bukan dlm Islam! Ini memudahkan kita bermualat dgn dia!

Tapi dgn UMNU! Payah bin Susah! Sebab dia kata dia pun Islam, tapi 'say no to hudud'!

Bomo Siam said...

Bila masa pulak PAS setuju terima DAP sebagai ketua negara?

Yg dok jaja PAS tunduk pd DAP ialah UMNU! UMNU ingat rakyat bodo!

PAS tak heran pun bila KapakSing kata 'over my dead body'! Apa nak heran! Apa kuasa KapakSing ada?

Yg kita terkejut ni, bila UMNU say no to hudud! Pasai UMNU ada & pegang kuasa! Mengaku Islam pulak tu...!!!

Bomo Siam said...

Apa nak susah? Apa yg nak berbalah?

Jika andainya PR berkuasa nanti, KapakSing masih menyalak 'over my dead body', PAS sure say goodbye to PR!

Memang PAS kejar kuasa! Tapi kuasa Islam! Lain pd tu....lebih baik jadi pembangkang!

Inilah kemenangan bagi PAS yg UMNU tak paham2!

Anonymous said...

Wahai musangka@BM......DAP mendominasi kerusi parlimen utk pru13 nanti....PAS pulak , jika menang pun semua kerusi yg ditandingi, tetap hanya akan jadi puak minoriti je dlm PR.....kerusi PAS tetap tidak akan melebihi jumlah kerusi milik DAP.......adakah dgn jumlah kerusi yg ciput tu,PAS mampu menegakkan Negara Islam dan menggubal Undang2 Hudud ? DAP boley kawtim ke......

Bomo Siam said...

Bagi UMNU....Kuasa ialah bila presidennya naik jadik PM!

Bagi PAS, kuasa ialah bebas membela Islam! Tak jadik PM pun takpe!

Jika UMNU nak rampas Ktan! Hah...usahalah bersungguh-sungguh! Jika AllahSWT izinkan, PAS rela! No hal punyer!

Jgn bila tak dpt...tuduh rakyat taksub!

Bomo Siam said...

11:13,

Seperti apa yg aku kata tadi. PAS peduli apa DAP nak bolot suma kerusi pun. Lantak dia la klu dia mampu!

Namun jika sampai pd tahap tak munasabahan....

Hi hi...alangkan dgn tok imam lagikan bole mufarakah, inikan pulak setakat KapakSing!

Bukankah PAS dah pernah buktikan! PAS pernah keluar APU, malah, pernah keluar dari kerajaan federal tika bersama UMNU dulu!

Anonymous said...

sapa kata org umno tolak islam. ingat org umno tak reti sembahyang, tak sembahyang, tak reti mengucap, tak buat apa org islam lain buat. Apa punya yahudi mabuk le lu bomo. Lu ingat org pas je islam. piiiirahhh puuuiiii

Bomo Siam said...

Nak tegakkan negara Islam dgn DAP?

Sampai kiamatpun ianya takkan terjadi.

Sedangkan bersama UMNU pun, tak berjaya!

Tapi, matlamat tetap matlamat! Namun jika tak mampu kerana tak punya kuasa & tak mampu berkuasa, apa nak buat...berserah & pulangkan pd AllahSWT.

Kerana hanya Dia yg Maha Mengetahui!

zat said...

ala..susah apa...bila PR menang nnti ramai la MP UMNO nk lompat mai belah kami..

Bomo Siam said...

11:47,

Who say no to hudud?

Siapa yg kata perintah AllahSWT bole ditangguhkan?

Siapa yg kata, kena teguhkan iman, ekonomi umat Islam terlebih dulu?

Bukan ekonomi yg teguhkan hudud! Hudud yg mantapkan ekonomi....Dr Mashitah woi!

Anonymous said...

Org UMNO yang lu kata tolak islam ni tak pernah pun kata nak kawan ke atau nak mintak tolong dgn SETAN. Kalau gitu memang BERSETAN la lu puak puak pas ni yang berketua kan tua nyanyuk nak mampus

Anonymous said...

bomo siam dah islamkan anak2 kau blum

Bomo Siam said...

Bila Ostat Azhar sebut BODO....

Ulaq Dlm Semak UMNU kata tak bole sebut camtu!

Pd jenis yg tak kenai mesjid! Yg buat mesjid hanya tempat berak! Yg biaq bini telanjang dlm majlis2 protokol! Yg tak kenai kuliah maghrib or others....

nak panggil apa pd golongan camni?

yogibear's season said...

Bomo 11:16 pm,

DAP...kita dah confirm dia ahli neraka jika matinya bukan dlm Islam!

UMNU mengaku Islam tp tk mau libatkan ugama dlm politik ... jawabnya kena bakaq dulu baru masuk syurga!

Alternatif lain?

...jgn Pilih Ahli Sakar!

Anonymous said...

11.48pm bomo said
Tapi, matlamat tetap matlamat! Namun jika tak mampu kerana tak punya kuasa & tak mampu berkuasa, apa nak buat...berserah & pulangkan pd AllahSWT.

ha ha ha
tau pun. bila nak berkuasa klu agama islam tu dimainkan untuk dapat kuasa. sampai kiamat pun allah akan laknat dan tak akan dapat kuasa. hoi rakyat pun bole pikir le.

Anonymous said...

knapa tak jawab soalan saya bomo siam

Bomo Siam said...

11:56,

Alhamdulillah...kesemua anak2 aku, dgn izin AllahSWT tak masuk sek kebangsaan! Sek rendah, di SJK Cina, menengah...dok pondok!

Anonymous said...

Bukan kah Dr Hassan Ali cuba selamatkan org Islam dari kegiatan pemurtadan dan menghalabg penjualan arak di kawasan penduduk majoriti Melayu Beragama Islam. Kenapa pula beliau di pecat.... mungkin kerana DAP tidak suka tindakan beliau itu.

Bomo Siam said...

Jika UMNU kata dia dah jlnkan syariat Islam dlm pemerintahan.....

Aku nak tanya sikit, kenapa bila berhutang dgn sistem bank Islam, kita akan lebih rugi dpd guna bank konvensional?

Kenapa?

Anonymous said...

Pakatan Rakyat telah bersetuju untuk tidak bersetuju Huduf dijadikan agenda utama dalam PRU13 nanti. Habis bagaimana ia nak dilaksanakan kalau PR menang nanti. Bagi yg merasakan pemimpin mereka akan laksana Hudud... ibarat kena tipu. Depan penyokong cakap berapi-rapi nak laksana Hudud, depan gang bersetju untuk tidak bersetuju pulak. Sepatutnya Parti Islam SeMalaysia ni dinamakan PIS, bukan PAS.... tak kena tu.

Bomo Siam said...

12:09,

Hassan Ali kena pecat,

1. Kerana langgaq dasar parti.

2. Kerana BODO!

Adakah kerana nak selamatkan keislaman seseorang, gereja disalahkan?

Ulaq telan katak! Salah ulaq ka?

Anonymous said...

itu sekolah.aku tanya dah islamkan anak anak kau ke blum

Anonymous said...

PR menang, Anwar peliwat dan penzina yg doconfirmkan oleh Mat Sabu sebagai Al Juburi, dan Karpal serta Taib Azimudin ada bukti skandal seksnya itu akajd PM. Bersubahat lah kamu dgn manusia yang tergolong dalam kalangan kaum Nabi Lut itu. Kalau kamu semua berani, cuba tanya Mat Sabu knp dia tergamak memberi gelaran Al Juburi kpd DSAI. Tak kan fitnah kut?

Anonymous said...

Ooooo, salah rupanya selamatkan org Islam dari dimurtadkan. Apa dasar Parti yg dia langgar? Tolong jelaskan supaya kita semua tahu apa sebenarnya kesalahan besar Dr Hassan Ali jika nak dibandingkan dgn skandal ADUN dgn isteri org dalam keretapi.

hamPAS meliPAS said...

Islam PAS la ni adalah versi 3.0 baru yg di'reformasi'kan mengikut citarasa Nik Aziz and the gang ...

Sungguh menggerunkan bila fahaman Islam versi 3.0 ni membolehkan pemimpinnya menerima bantuan dari syaitan utk berkuasa ...

Dalam PR pun PAS hanya jadik budak suruhan, hanya dgn bantuan syaitanlah agaknya PAS baru boleh jadi ketua dlm PR dan utk memerintah! ...

Persoalannya versi apa pulak hukum hudud dan negara Islam yg PAS nak tegakkan? Dgn persetujuan syaitan?

Anonymous said...

Kilang Anchor kat PJ dan Carlsberg di Shah Alam yg perbah dilontar Molotov Cocktail oleh tentera Hijau tu dah ditutup atau masih beroperasi lagi. Kalau ikut apa yg dilalakkan berkenaan Kilang tu sebelum Ni sure kilang tu dah tutup sekarang. Ada sesiapa yg boleh bagi jawapan?

Anonymous said...

Hudud PAS boleh meliwat isteri. Patutla Tun M tak bersetuju. Dalam Islam liwat tetap haram walaupun dilakukan dengan isteri.

Anonymous said...

Aku cabar PAS supaya bertanding kat semua kerusi Dun & Parlimen termasuk kerusi milik DAP bagi mendapatkan majoriti mudah 2/3 dari jumlah kerusi yang akan dipertandingkan kelak.

Itupun jika PAS berhasrat nak jadi dominan dan seterusnya menjadi leader kpd kerajaan baru PR. Persoalan yg nak ditimbulkan di sini ialah PAS taknak ke jadi leader kpd PR ?

Anonymous said...

Tak ada ke mana-mana tentera Hijau yg berani nak lontar Molotov Cocktail atau apa-apa bom ke kat Kilang Anchor dan Carlsberg tu. Bukan ke PR yg jadi kerajaan.... oh baru aku faham... Tentera Hijau hanya menurut arahan Ambiga dgn tukar kepada warna kuning

Anonymous said...

1 soalan kat bomo sial.
Kenapa org k,tan mai negeri orang utk cari rezeki. bukan ke allah jadikan negeri tu kaya dengan nikmat rezeki yg pelu dicari, dibangunkan supaya seluruh rakyatnya mendapat nikmat darinya.Atau nama je islam tapi nak bangunkan negeri jadi maju tak reti reti. Dah lebih 20 thn perintah pun masih ketinggalan 50 thn kebelakang. Ini kenama nya membangun bersama islam. Ini macam ke islam nak kuat. Jgn le sembang pasal islam islam islam klu hanya nakkan kuasa.

Bomo Siam said...

Perkara perjuangan hudud dlm PAS adalah berlainan penerimaan & pemahamannya diantara org PAS & UMNU!

Kena paham! Dlm organisasi PAS, kami guna majlis syura', yg anggotanya terdiri para ulama. Macam yg diguna era Rasulullah dulu.

Jadik, dlm bab2 keputusan kerjasama dlm PR, kami yakin akan kemampuan majlis tersebut!

Perkara khilaf...tak perlu berbalah!

Bomo Siam said...

12:16,

Itulah jawapannya! Tak sekolah ke?

Anonymous said...

Hudud tu saja diderafkan begitu supaya Dr M tak setuju... jadi bolehlah fitnah yg menyatakan Tun M tolak Hudud.

Anonymous said...

Dulu haram kerjasama dgn bukan Islam, tetiba oleh pulak sebab baru jumpa Tahalul Siyasi. Rupanya UMNO dah Tahalul Siyasi sejak PRU1 1955 lagi iaitu dalam Perikatan. Dalam Islam ni ada menda UMNO dah Khatam dulu rupanya.

Anonymous said...

cetek ilmu rupanya bomoh siam ni.soalan mudah pun takleh jawab

Anonymous said...

Sudahla, pg jahanam ko ngn pas. Setakat kt Selangor pn org pas x diiktiraf sbg exco agama Islam, inikn nk tunjuk hebat dlm pakatan baghal..rakyat bukannya bodoh skang ni..sudah la, pg balik la pengkhianat bangsa dn agama!

Bomo Siam said...

12:29,

Ini kes iri hati le ni....!

Inilah berkat pemerintahan PAS di Ktan! Rakyatnya mampu tawan banyak kementerian persekutuan! Mampu tawan banyak GLC kerajaan UMNU!

Tak gitu ke?

Ce semak berapa ramai resident Putrajaya yg balik mengundi di Ktan!

Walaupun hg kata di Ktan kerja takde...rakyat Ktan sebenarnya...mewah2 belaka! Alhamdulillah!

Anonymous said...

Nabi Muhd SAW pernah mengingatkan bahawa Syaitan itu adalah musuh manusia yg nyata. Tapi ada pulak manusia yg lebih hebat dari Nabi Muhd rupanya.... boleh bersahabat dgn syaitan. Dan satu lagi yang pasti, Allah tidak mencarut.

Anonymous said...

Betul kata Bomo Siam, rupanya K'jaan BM tidak sekali kali menganaktirikan negeri dan rakyat Kelantan. Aku setuju sesangat tu.

yogibear's season said...

Bomo 11:53 pm

Siapa yg kata perintah AllahSWT bole ditangguhkan?

Siapa yg kata, kena teguhkan iman, ekonomi umat Islam terlebih dulu?

---------------------------------

Ayoh Chik Tok Presiden ghoya'

...Akhbar semalam melaporkan Hadi sebagai berkata jika pakatan pembangkang memerintah negara, hukum hudud hanya akan dilaksanakan apabila masalah pengangguran dan kemiskinan diselesaikan, serta penetapan gaji minimum dilaksanakan.

Nampak gayenya Bomo, hh klu dh terlanjur pi Kelate, dlm perjalan balik hg singgahlah kejap kat Rusila dengar kuliah Ayoh Chik...kat bagus gitu!

Anonymous said...

hoi bomo sial...
Lu tengok TUN MAHATHIR berani tegor yahudi di PBB. Pak arab pun tesembor air liur bila dia dengar tu. Itu le contoh orang islam yg berani dan maju kedepan. TUN tak sembang pun lebih2 tentang islam walaupun dia islam. Itu menunjukan beliau org islam yang betul2 berani dan berwawasan.
Tak mcm puak pas yang tak berani nak kata apa bila DAPig sergah mereka . Kecut sekecutnya telo telo pemimpin mereka. Itu baru DAPig belum lagi yahudi

Anonymous said...

Tapi Hudud PAS boleh liwat isteri. Harap benda ni tidak benar, tapi bila Zul Noordin dedahkan perkara ini, SalahudinmAyob kata boleh..... bukan le haram ikut chanel belakang ni walau pun dgn isyeri sendiri.

hamPAS meliPAS said...

Anon July 9, 2012 12:31 AM;

Setuju. Memang deraf hudud PAS versi 3.0 tu dibuat sebegitu rupa, supaya senang nak 'spin' cerita ...

Masa Tun M tak setuju tu rasanya Nik Aziz belum confirmkan lagi sanggup terima bantuan syaitan utk berkuasa, tengok macamana PAS pusing cerita ...

Bayangkan selepas Nik Aziz sahkan dgn kata2 sanggup terima bantuan syaitan, PAS punya spin isu hudud ni mengalahkan puting beliung, itulah sebabnya sampai skrg tak habis2 cerita nak tegakkan hudud dan negara Islam.

Eloklah PAS tegakkan hudud PAS versi 3.0 tu dlm syurga PAS, pasti takde siapa yg tentang. Kalau tak boleh jugak, tolong tegakkan kote bengkok sajalah pakai KY Jelly ...

Anonymous said...

Tolong jawap benda ni, apa Dasar Parti yg dilanggar oleh Dr Hassan Ali. Sehingga kini tiada pun sesiapa yg sanggup memberikan jawapan.

Anonymous said...

Tu kalu menang..la ni nik ajis ulamak sesat pn dok kena maki siang mlm pasal salu melacurkn agama, bole menang ka? 2008 bole la hormat org tua kutuk tu..skrg tidak lg slps dh lihat sendiri doa nik ajis yg Allah x pkenankn, malahan sume tembelang pas dh byk yg pecah..paling bangang sekali bila mat sabu kaki mcarut jd timb. Presiden..apa la baghal pas ni..patut la sarawak ari tu haram x menang pn..podah!

Bomo Siam said...

Yg sebenarnya......

UMNU ni jaki dgn PAS pasai PAS berjaya snyckan ugama dlm politik! Yg tak mampu ditiru olih UMNU!

Mana pernah Nik Aziz kata kita bole main pondok dgn setan!

Tapikan...yg Seri Perdana tu berbau kemenyan....apasei???

Anonymous said...

Kenapa tergamak sekali Mat Sabu menggelarkan DSAI sebagai Al Juburi? Jika benar knp kamu masih sanggupmbersekongkol dgn manusia peliwat itu dan jika tidak benar, knp kamu semua biarkan pemfitnah duduk di kerusi no. 2. Tolong jelaskan hal ini.

Anonymous said...

Ceh, br Allah tunjuk perak jatuh balik kt BN, nizar si kitol pelacur agama dh meroyan. Agaknya, kalu ler klantan jth kt BN PRU 13 ni, aku ingt bomoh sial dn n.ajis bkn meroyan lg, tp giler terus kot, sbb almaklum ler sbb nk jd MB sampai máti..baghal punya pas!

Bomo Siam said...

12:48,

Biaq aku yg jawab!

Hassan Ali langgaq dasar PAS sebagai parti yg memperjuangkan Islam! Dia bertindak bukan dgn cara Islam bila berlakunya murtad...gereja dipersalahkan!

Sepatutnya, majlis ugama Islam yg dipertanggujawabkan kerana gagal menjaga kebajikan & iman puak2 yg murtad tadi sejak awal2 kehidupan lagi!

yogibear's season said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

UMNO berjaya selamatkan Melayu dari Bala Malayan Union dan seterusnya mendapatkan kemerdekaan dgn berTahalul Siyasi bersama MCA dan MIC. Malaysia terus maju dan berjaya di bawah UMNO dan BN. Selalunya pihak yg berjaya tidak sesekali jaki pada pihak lain yg belum ada apa-apa kejayaan.

Anonymous said...

bomo sial kata.....
Walaupun hg kata di Ktan kerja takde...rakyat Ktan sebenarnya...mewah2 belaka! Alhamdulillah!

ya ya ya alhamdulillah
tapi mu ingat le yang mewah2 banyak mana klu di bandingkan yang tak mewah2 nya. Klu pemerintahnya pandai untuk bangunkan negeri tak kan org lari ke negeri lain. rakyat nak kan parti kamu tu untuk bangunkan negeri, pertingkatkan ekonomi. Bukan nak kan tiap2 mlm berceramah buang taik gigi.

Bomo Siam said...

12:43,

Jika benar begitu jajarnya Hj Hadi....longkanglah tempatnya!

Anonymous said...

Maaf kan saya kerana tersilap, baiklah... nabi Muhammad SAW. Terima kasih kerana menegur kesalahan saya dgn ikhlas dan jujur.

Anonymous said...

bodo rupanya bomo siam tulisan hebattt tp soalan mudah pn tk leh nk jawab

Anonymous said...

Ramai PATI yg ditahan oleh pihak berkuasa adalah w/ negara Indonesia. Cuba jelaskan knp,mereka sanggup meninggalkan negara yg mereka amat banggakan itu semata-mata nak cari rezeki di Malaysia.

Bomo Siam said...

Alooo UMNU!

Mana mai hudud PAS plak ni....

Hudud ni hak sapa?

Tang mana pulak dlm enakmen kerajaan Ktan tu yg halalkan liwat bini...!

Subhanallah...!

Anonymous said...

Di negara Indonesia ramai rakyatnya juga bejaya dan kaya, akan tetapi kenapa ramai yg jadi majoriti PATI kat Malaysia ni ek? Lebih kurang sama dgn Kelantan lagaknya. Ramai yg berjaya dan kaya tapi ramai yg cari rezeki dgn meninggalkan negeri tercinta.

Anonymous said...

hati hati bomo siam tengah menurun tu... bior dia terbakor dengan lilin merah didepannya.... syirik percaya dengan bomoh... lebih llebih lagi bomo siam yg kapir... Nauzubillah..

Anonymous said...

JOHOR BAHRU - Hukum hudud perlu diterima semua umat Islam dan menolaknya boleh dianggap sama seperti mempertikaikan al-Quran kerana hukum berkenaan telah disebut di dalam kitab itu.

Pendakwah, Dr Mohd Sukki Othman berkata, perbincangan yang lebih terperinci mengenai perkara ini perlu diadakan bagi membentuk kefahaman yang jelas dalam kalangan masyarakat khususnya golongan bukan Islam.

“Hudud adalah sesuatu yang disebut dalam al-Quran dan kalau kita cakap ia tidak sesuai, maknanya kita telah menafikan kesahihan kitab itu.

“Umat Islam perlu terima hukum ini cuma pelaksanaannya perlu dibentuk dengan lebih efisien dan teratur agar ia mendatangkan kebaikan secara menyeluruh kepada semua pihak.

“Di samping itu, pendidikan dan kefahaman berterusan yang jelas mengenai hukum ini amat penting supaya tidak menimbulkan kekeliruan dan rungutan di kemudian hari,” katanya.

Mohd Sukki yang juga Pensyarah di Universiti Putra Malaysia berkata, hukum hudud tidak bercanggah dengan Perlembagaan negara ini yang mendukung agama Islam sebagai agama Persekutuan.

“Apabila Islam dijadikan agama Persekutuan negara ini bermakna kita (Malaysia) menerima secara keseluruhan, jadi hukum hudud ini tidak bercanggah dengan Perlembagaan negara,” katanya.

Katanya, cadangan yang dikemukakan Adun Kemelah, Datuk Ayub Rahmat mengenai pelaksanaan hudud menunjukkan ruang untuk melaksanakan undang-undang itu lebih mudah.

“Melihat kepada senario hari ini menunjukkan hukum hudud mula diterima kedua-dua pihak (Umno dan Pas), jadi ada ruang lebih mudah untuk dibincang ke arah pelaksanaan,” katanya.

Sementara itu, Pengerusi Himpunan Ustaz dan Ulama (Murshid), Dr Zaharuddin Abd Rahman berkata, pelaksanaan hukum hudud di negara ini sentiasa relevan terutamanya dalam keadaan masalah sosial yang semakin membimbangkan dan makin meruncing pada masa ini.

“Saya percaya hukum hudud dapat membantu mengurangkan gejala negatif dan membentuk akhlak masyarakat dengan lebih baik.

“Namun pelaksanaan perlu diproses dengan penjelasan yang menyeluruh kepada masyarakat supaya tidak menimbulkan salah faham,” katanya.

Katanya, isu ketidakadilan dalam pelaksanaan hudud bagi bukan Islam tidak timbul kerana undang-undang itu merupakan pilihan bagi mereka, malah undang-undang sedia ada juga tidak terbatal setelah hudud diguna pakai.

“Saya yakin walaupun hudud dilaksanakan, ia hanya akan diguna pakai pada kadar minimum berdasarkan syarat-syarat yang ditetapkan,” katanya.

Anonymous said...

jangan2 tempat bomo siam dlm longkang tak

Bomo Siam said...

Buku sejarah mana hg baca yg kata UMNU yg hapuskan Malayan Union?

Karya sapa? Winstedt?

...line 1 bar je mlm nie! Aku cau lu! Assaamualaikum!

Anonymous said...

Ko mabuk ka bomoh sial? Pas mana ada lg pjuangkn negara Islam, tp negara kebajikan la..pí la mabuk! Mcm la negara Islam tu xde citer psl kebajikan..apa punya baghal la..lg satu, lambang parti pas tu pn dh nampak x kreatif..setakat bulan je..bengong, pikiran singkat, ada hati nk martabatkn Islam...lu bole blah ngan n.ajis sekali!

Anonymous said...

Bukan ke Zul Noordin dedahkan di Dewan Rakyat bahawa Hudud yg PAS buat dalam enakmen ti boleh meliwat isteri. Rakaman tu bukan tak jelas, tapi ia begitu teran lagi nyata dan boleh ditontom melalui youtube. Nanti aku cari dan aku kasi pautannya sama ko.

Anonymous said...

Siapa la pulak nk masuk parti baghal ko tuh..pemesong + melacurkn agama Islam, parti pas la punya keje!

Anonymous said...

hasan ali langgag dasar pas bomo siam kena langgag lori

Anonymous said...

cau lancau

Anonymous said...

Bomo siam... sedarlah hang melalut... PAS dah tak perjuangkan HUDUD tapi KEBAJIKAN... PAS baru rancang... Tapi UMNO dah laksana dan muliakan ISLAM dengan pendidikan, universiti, perbankan, takaful, arrahnu, IKIM,jakim dan banyaknya Surau serta Masjid... PAS adaa... hampehhh.. jangut je panjang tapi akal pendek dan selekeh... N.ajis bila nak 'jalan'.. ingat.. usia yg panjang juga ujian Allah SWT..

Anonymous said...

Wei bomoh sial yg bodoh..ko pg cari kt youtube..mustapa ali bengong yg kata hudud bukan matlamat pas buat ms ni baghal..! Buku jingga pn xde ckp benda ni..nampaknya pas skrg ni lebih bkiblatkn buku jingga dr Quran dn hadis..sekali lg baghal utk pas!

hamPAS meliPAS said...

Bomo siam dah cau, biar aku bagitau!

Dialah bomoh yg anu.war guna khidmat utk urut kotenya supaya jadi hebat.

Tapi bomo siam salah tarik urat, itu pasal kote jadi bengkok. Dan lebih sedih lagi kedua-dua otak mereka dah tak boleh pakai, hanya tau spin isu saja ...

Anonymous said...

Ko pí tanya mať sabu tu, timb presiden..camner dia hisap buret bini kawan dia dulu la baghal..jaga sikit bini ko kt umah tu..jgn2 ada ust2 pas sesat yg dh sedut dalam buret bini ko kt umah..ingt tu...

Anonymous said...

BOMO SIAM, sebelum kau cau... harap ko tido nanti terus tak bangun bangun... sebab aku tengah bakar kemenyan nak santau kau.... Ho Hho ho ha ha

Anonymous said...

Sejarah pun nak spin. UMNO ditubuhkan untuk menyatupadukan org Melayu bagi menentang Malayan Union. UMNO ug diterajui oleh Tunku Abd Rahman bersama Perikatan telah berjaya mendapatkan kemerdekaan negara. UMNO dan Perikatan juga berjaya membentuk negara baru Malaysia dgn penyertaan Sabah dan Sarawak. UMNO yg diterjuimoleh Tun Razak berjaya menangani Peristiwa Rusuhan kaum 13 Mei dan menyusun semula masyarakat dgn memperkenal dam melaksanakan DEB yg mana DEB berjaya mewujudkan golongan peniaga dan profesional Melayu. Felda, Mara, Felcra, Tabung Haji, Bank Islam, Korporat dan usahawan Melayu, UIA dan sebagainya serta program pembangunan ekonomi negara yg berterusan. Dgn kebijaksanaan pemimpin UMNOmiaitu Tun M maka Proton, Perodua, Penang Bridge, PLUS, KILA, KLCC, Putrajaya, Cyberjaya, MSC dan sebagainya yang pernah ditentan perlaksaannya oleh pihak pembangkang terbukti memberikan banyak faedahnkepada rakyat dan megara. Kalau nakmceritakan sejarah kejayaan UMNO dan prmimpinnya.... Boleh dapatkan dalam mana-mana buku Sejarah Negara. Ada versi lain ke wahai Bomo Siam?

Anonymous said...

Haha..silap aribulan anak bomoh sial ni duk tjelir lidah sbb asyik pandang peha2 amoi yg byk kt sek. Cina tu..sbbnya bapak dia bomoh sial, keje memesong dn mlacurkn agama!

Anonymous said...

bomo siam, zat dan beberapa anony menterjemahkan sikap ketaksuban mereka kepada parti pembangkang, biar hancur Malaysia dan Melayu ni tidak mengapa pada mereka... beginila rosaknya mereka... sial betul mereka ini.. sedangkan banyak negara Islam lain menjadikan kita model dan cuba copycat cara kita memartabatkan Islam.. bukan menjual agama mengikut selera hotak PAS...

Anonymous said...

bomo siam dah tak ada modal, tu yang cau lancau. aku doakan esok bomo siam mati kena lenyek lori babi.

hamPAS meliPAS said...

Bomo Siam merujuk buku sejarah versi 3.0 tulisan Mat Sabu komunis. Sejarah negara versi 4.0 dari PAS belum keluar lagi. Mungkin selepas 'Bersih' 4.0 kot!

yogibear's season said...

Bomo1256,

Tk jajor eh!

Pd Ayoh Chik hudud hanya 0.0001% dr syariat Islam.

Beriman dgn hukum hudud itu wajib bg setiap mu'min tp utk melaksanakannya tertakluk kpd sebab, syarat, mani', sah dan batal

Cuba hg datangkan syarat2 utk sesebuah kerajaan melaksanakan hukum hudud..sebagai pencerahan.

Jgn mudah nak melongkangkan pendapat org nanti jd tinggi bibir dr hidung...buruk rupanya!

Anonymous said...

Haha..nampak sgt lu ni bodoh piang..tu la, suh belajar sampai universiti, belajar muamalat dlm Islam ngok..ni ko asyik dengar ceramah politik pas je, tu la baghal x reti..lain kali, kalu bukan ahli, bukan pakar, jgn cakap dol..aku akan biarkn ko nampak bodoh ngn soalan baghal ko ni..biar ko susah sikit. Pg bank Islam, tanya..biar btepek2 jawapan padu kena kt muka ko..baghal, x reti tp ada hati nk ckp benda ni..agaknya, n.ajis pn sama baghal gak x reti pasal benda ni..tu ada hati nk jd MB sampai mati..mmg betul la pas ni semakin baghal aku nengok..

- pegawai bank Islam bhd, seremban

Anonymous said...

Melayu Islam PKR & PAS, semua boleh jadi, dengan setan pun boleh berkawan. Tadi aku tengok & dengar LGE & CSL, macam sial je LGE, macam cakap kat kedai kopi ala komunis gampang.

Anonymous said...

Pakatan Rakyat telah bersetuju untuk tidak bersetuju Hudud dijadikan agenda utama dalam PRU 13 nanti. Nak buat agenda pun dah pening, nak laksana macamana ni Bomo Siam wei?

Anonymous said...

fuuuhhh kanan fuh kiri, param param tara kuca ca ca bomo siam... butalah mata bomo siam, hitamlah lidahnya, gelaplah hatinya, kosongla otaknya... fuuuuhhhhhh.. merana la bomo siam mulai esok sebab dah gila... jadi pada pengikut GAP semua abaikanlah komen bomo siam selepas ni, sebab hanya komen dari orang gila.

bomo wang

Anonymous said...

Ulamak sesat je yg byk dlm tu..pírah mabuk!

Malay Ultra said...

Bomo Sial ni kalau bg komen memang suka buat provok.. supaya orang marah dengan dia.. mungkin dia terlupa setiap orang yang memaki hamun adalah doa untuk dia.. kalau 40x org cakap BOMO SIAM ni sial, mmg sial la hidup ko bomoh..

komen BOMO SIAM memang berlandaskan nafsu dan membakar sentimen orang melayu UMNO ISLAM.. biasanya hanya musuh ISLAM sahaja yang berani mempertahankan orang kafir seperti LIM GUAN ENG daripada mempertahankan pemimpin ISLAM sendiri..

Kepada pembaca blog GAP, apa kata kita buat report polis supaya pihak berkuasa dapat cari BOMO SIAM dan tahan dia dibawah AKTA HASUTAN 1948. Rakyat seperti BOMO SIAM ni tak perlu tinggal di Malaysia kerana orang seperti dia adalah punca orang MELAYU ISLAM berpecah belah..

Harap pihak PDRM akan dapat trace I.P address BOMO SIAM dan tahan/tangkap atas AKTA HASUTAN 1948 dan dibicarakan di mahkamah..

Malay Ultra said...

Jom buat report polis.. biar BOMO SIAM kena tangkap!

Malay Ultra said...

Kepada sesiapa yang tak pernah baca AKTA HASUTAN 1948 boleh baca di link bawah..

http://www.agc.gov.my/Akta/Vol.%201/Akta%2015.pdf

Malay Ultra said...

AKTA HASUTAN 1948

Kesalahan
4. (1) Mana-mana orang yang—
(a) melakukan atau cuba melakukan, atau membuat apaapa persediaan untuk melakukan, atau berkomplot
dengan mana-mana orang untuk melakukan, apa-apa
perbuatan yang mempunyai kecenderungan menghasut,
atau, jika dilakukan, akan mempunyai kecenderungan
menghasut;
(b) menyebut apa-apa perkataan menghasut;
(c) mencetak, menerbitkan, menjual, menawarkan untuk
dijual, mengedarkan atau mengeluarkan semula apaapa penerbitan menghasut; atau
(d) mengimport apa-apa penerbitan menghasut,

Anonymous said...

BOMOH SUNDALSIAM MEMANG SIAL SESIAL DIAL NYA!!

SEMOGA NOMOH SUNDALSIAM MAMPOS DI LANGGAR LORI BALAK!!

Anonymous said...

Demi Bangsa dan Agama aku doakan Bomoh Sial mampos di lennggek kereta api!!

Anonymous said...

Bomoh Sial Pelacur Bangsa dan Agama.

Anonymous said...

Bomoh Sial Anak Haram yang tak pasti siapa bapak nyer.

Anonymous said...

Bomoh Sial adalah Bapak Ayam yang sanggop menjual bini dan anak gadis nyer sebagai pelacur.

Anonymous said...

Bomoh Siam..
Nabi Muhammad S.A.W melaksanakan hukum islam termasuk hudud di kawasan pemerintahan Baginda dahulu.. Kemudian Baginda berdakwah ke negeri dan negara lain sehingga terbangun islam lalu dilaksanakn hukum islam ddi situ.. Kalaula betul TGNA nak laksanakan hukum islam dan hudud, laksanakanlah di kelantan dahulu.. Bila berjaya dan ada keberkesanannya, barulah didakwahkan pada negeri lain dan dilaksanakannya kerana waktu itu orang pun dah yakin apa yg pas nak laksanakn.. Saya bukan penyokong umno.. Islam tu kan agama Allah, takkan kerana daulatkan islam, kena ikut jalan yg dibawa oleh orang bukan islam seperti dap.. Takkan nak kena tunduk dgn dap baru islam boleh terbangun.. Itu jalan mereka.. Sepatutnya pas sebagai parti islam haruslah berada di landasan sendiri.. Barulah nampak islam tu kuat.. Ini tak, nak kene bergabung dengan org kafir baru jadi kuat? Tak.. Masalahnyaorang x nmpak islam yg dibawa pas itu islam yg kuat.. Islam yg hanya bersandarkan pada kekuatan allah.. Sebab tu org susah nak sokong.. Mulakan di kelantan, insya allah orang akan yakin dan berfikiran terbuka..

Anonymous said...

N.ajis cuma nak laksanakan Kerusi menteri Besar kelantan di bawa ka Akhirat.

Anonymous said...

PAS menggunakan Islam sebagai alat untuk memecah-belahkan ummah dan dan memesongkan Akidah.

Mereka yakni Pemimpin PAS bergelumang dgn maksiat.

Anonymous said...

Bomoh Sial Sundal Agama dan Bangsa.

Anonymous said...

Melayu Berpecah Bangsa Lain mengambil kesempatan.

Kalau Melayu terus mementingkan diri sendiri alamat hancur Bangsa dan Agama.

Anonymous said...

Boleh tahan jugak sawan bomo siam ni. Mesti lupa makan ubat ni...

Kepada bomo siam jgn persoal akidah umat islam lain sedangkan kita sendiri tak kenal orang tersebut. Dan jangan mudah mengagungkan orang hanya memandang dari segi luaran. Selama orang Umno jugalah yg membina masjid dan memenuhinya. Org Umno jugalah yg melaksanakan undang2 syariah walaupun ada perbezaan dr segi hukuman.

Hanya hukuman yg membezakan kerana kita tak potong tangan budak umur 15 tahun tetapi kita bimbingnya ke jln yg baik. Kita juga tak potong tangan orang yg download gambar di internet tanpa kebenaran. Kita tak potong tangan orang yang mencuri dokumen rahsia seperti yg dibuat Rafizi, jika dilaksanakan sudah tentu dah takda apa lagi yg nak dipotong mamat ni.. Tapi pelik juga masyarakat luar yg masih mempertikai hukuman sebat/rotan.

Malaysia jelas bukan negara liberal ala barat. Ada batasan nya. Adakah kita bukan negara islam hanya berdasarkan satu perkara shj..... Bukankah hukuman (cara) HUDUD yg di akui tidak begitu penting dan hanya 0.0001 % disebut didlm Alquran menurut Hadi Awang?

Pengundi Segambut

Anti PR said...

Ceta apa ni bro?

Anti PR said...

Ini satu mamat yg terkeluar tajuk. Majalah B-Pop ke ni?

Anti PR said...

Ceta apa ni bro?

Anti PR said...

Ceta apa ni bro?

Anonymous said...

.....ceta ulaq tertelan katak beracun...kehkehkehkeh.