Monday, July 9, 2012

DONG ZONG CABAR PERLEMBAGAAN.


dong zong pertubuhan rasis cina desak bahasa mandarin disamaratakan/dijadikan bahasa pengantar utama di sekolah.

maknanya dong zong sedang berusaha untuk mencabar perlembagaan.

kalau dah tak sabar sangat nak cabar kontrak sosial pra merdeka, elok serah balik kerakyatan lah.

19 comments:

Anonymous said...

Ibarat anjing menyalak bukit. Perlembagaan selesaikan di parlimen. Itu pun tak semua.

Misal hak istimewa orang Melayu kena dapat persetujuan Majlis Raja Raja.

Buat seronok seronok boleh lah.

Kerajaan pula tidak boleh membuat tindakan yang melampaui perlembagaan seperti yang di minta.

Buang masa tak da kerja buat boleh lah bising bising pasal ni

Anonymous said...

.

merokok merbahayakan kesihatan ... kurangkan merokok .

.

Anonymous said...

Kalau menyalak bukit iyelah bukit tak beralih....dalam kes ni menyalak kat orang....anjing pulak tu yang menyalak...lambat laun beralih jugak gamaknya orang tu.....

Ada benda kita boleh berlembut...

Melayu Ultra said...

Dong Zhong terlalu melampau! Adakah melayu terus berdiam diri? Tunggu! Sarang tebuan jangan diliwat! Buruk padahnya!

Anonymous said...

hulur mikrophone pada anwar busuk

apa jawapan dia ...

Anonymous said...

Dong Zong hanya wujud sblm setiap pru........lepas pru nanti senyaplah diaorg......jgn dilayan sgt.....aku rasa najib dah cukup memanjakan sekolah2 cina.....mcm2 diberi.....tapi akhirnya kaum yg satu ni tetap jugak sokong bersih 2.0 & perhimpunan anti-lynas....

Anonymous said...

apa kata a samad said (ass)? sebagai pejuang bahasa, mintak dia jawab dan kita lihatkan pendirian dia.

Ghazali said...

Ini semua Peliwat tu punya pasal.... sebabkan semua cina berani tuntut yang bukan-bukan

Anonymous said...

Kini kaum ini merasa terlalu kuat dan ampuh kerana perpecahan melayu serta penguasaan ekonomi oleh mereka. Kerajaan MESTI menghentikan mono[poli ekonomi mereka pada kadar SEGERA.

hangkedee said...

Hoi juak juak tegar PAS tenguk saja ke.geng kamu semakin kurang hajar bila nak berguling tidur atas jalan. barau Dapig

Anonymous said...

Lepas PRU nanti suruh DZ balik Hong Kong....kurang ajar

Zaeydee said...

KDN buat apalagi...main senyap sokmo2 mana boleh jadi wahai KDN...takkan sampai dah parah macam bersih 3.0 dulu baru nak ambil tindakan...ISA masih jalan...sumbat je kat Kemunting..bagi ilmu perlembagaan semula...dia orang ni nak kena ajar cukup2...AKU HARAP BILA BN MENANG SELESA NANTI TUTUP JE SEKOLAH2 VENIKULAR NI...TAK SEDAR DIUNTUNG LANGSUNG...LUPA ASAL USUL!

Anonymous said...

DONG ZONG RACIST! PATUT DIKENAKAN TINDAKAN!

Anonymous said...

Nanti lepas pru......mintak sangat2 kat najib....tolonglah gantikan hisham ngan org lain sebagai bos KDN.

Anonymous said...

Salam
keberanian mereka ini didorong oleh rasa kebal, sebab Melayu berpecah dan penguasaan ekonomi.
Harap kerajaan SEGERA menghentikan monopoli ekonomi oleh puak ini.... orang Melayu pula... BERHENTILAH dari berpecah belah, rapatkan saf dan BERSATU ATAS NAMA AGAMA, BANGSA DAN NEGARA.

Anonymous said...

Wsalam...anon 10:19 setuju sangat2... Musuh sebenar Islam ialah orang kafir... Mereka sanggup buat apa utk memecah belahkan umat Islam... Harap kita semua sedar tipu daya mereka....

Tukang Komen said...

Dong Zong ni keldai abdi DAP.

Anonymous said...

To July 9, 2012 7:28 AM

kerajaan dah buat,tapi sapa yang beria2 sangat nak menggagalkanya

Anonymous said...

Pemerintah.mesti tegas dalam merelisasi pengunaan bahasa malaysia sebagai dasar peyatuan bangsa. Sikap perkauman yang melampau dari dong zong dan kesatuan yg senada suara patut diberi amaran keras. Negara akan hancur disebabkan ketaksuban cina melebihi kebangaan bahasa malaysia dan tanah melayu. Hidup melayu.