Friday, July 20, 2012

ARTIKEL TERBARU TUN M.


1. Gelaran, seperti label untuk barangan berjenama, sukar untuk dikikis. Berasas atau tidak, gelaran kekal sepanjang hayat. Oleh itu gelaran amat berguna dalam politik, terutama gelaran yang memburuk musuh. Buatlah apa pun, musuh pihak yang bergelar tidak akan hentikan mengguna gelaran.
2. Sebagai Perdana Menteri dahulu saya diberi banyak gelaran. Mahazalim, Firaun, diktator adalah antara gelaran yang dicipta oleh musuh politik saya.
3. Apabila saya ditemuramah sekarang, walaupun oleh orang yang tidak bermusuh dengan saya, soalan-soalan mereka ternampak yang mereka agak percaya bahawa gelaran terutama gelaran diktator yang diberi kepada saya adalah tepat dan berasas kepada kepercayaan bahawa saya adalah seorang diktator.
4. Apakah yang saya lakukan yang menyamakan sifat dan perbuatan seorang diktator.
5. Sekarang kita sedang melihat kejatuhan beberapa ketua negara yang dicap sebagai diktator. Hosni Mubarak umpamanya dituduh membunuh beribu ahli Muslim brotherhood. Dia juga dikatakan telah mengumpul harta kekayaan bernilai 70 billion dolar Amerika.
6. Semasa saya berada di Kaherah di zaman Mubarak untuk bermesyuarat, apabila Presiden Mubarak bermotor dari istananya ke tempat persidangan, jalan yang dilalui olehnya dikosongkan dan askar bersenjata lengkap berderet sepanjang jalan. Di atas bumbung bangunan terdapat askar ‘sharp-shooter’ yang bersenjata untuk menembak sesiapa yang disyaki cuba menyerang rombongan Presiden.
7. Istana Presiden dikelilingi tembok tinggi dan askar bersenjata berada di sekililing sepanjang masa.
8. Musuh Mubarak tidak dibenar berpolitik, sering ditangkap, dikurung tanpa dibicara dan dihilangkan.
9. Selama 30 tahun Mubarak menjadi Presiden, pemilihan bagi jawatan ini tidak pernah ditandingi oleh orang lain. 99% daripada undi didapati oleh Mubarak.
10. Tidak ada kebebasan bersuara atau akhbar bebas. Tidak ada pilihanraya untuk ahli dewan. Siapa sahaja boleh dilantik oleh Mubarak untuk menjadi menteri. Mereka juga boleh dibuang bila-bila sahaja.
11. Ada lagi diktator yang dikenali umum. Hitler mendirikan pemerintahan kuku besi Nazi di Jerman. Enam juta Yahudi dibunuh dalam kamar gas. Yang tidak dibunuh, disiksa sehingga ramai yang mati.
12. Benito Mussolini, Ferdinand Marcos, Presiden Rumania Nicolae Ceauşescu yang dibunuh, dan ramai lagi yang dicap sebagai diktator. Demikian juga Gadaffi dan Saddam Hussein.
13. Saya ingin tahu daripada pelawat ke blog saya tentang apakah yang saya telah lakukan semasa saya menjadi Perdana Menteri Malaysia yang menjadi bukti bahawa saya adalah seorang diktator.
 

279 comments:

1 – 200 of 279   Newer›   Newest»
Melayu Perak said...

perilaku diktator.....

kesannya.....

mereka dibunuh....dipenjara....digulingkan....

tiada satupun yang tun dr.mahathir harungi....

siapa diktator sebenarnya dah 22 tahun perintah tak mahu turun takhta....

Anonymous said...

Dalam sejarah tak pernah ade diktator yang letak jawatan, semuanya samaada digulingkan, dibunuh atau di tangkap dan dipenjara seumur hidup. Tun M ada kesamaan dengan mereka ke??? Berapa ramai rakyat Malaysia yang mati atas arahan Tun M???

Mesti pencacai Fuckatan akan cuba kaitkan peristiwa Memali dan pemecatan Al-Juburi sebagai bukti Tun M adalah diktator. Benarkah peristiwa-peristiwa sebegitu atas arahannya....???

Abd Hayee said...

Apakah seorang yang melepaskan kuasa dengan sukarela boleh dianggap diktator?

Mereka yang menggelar Tun seorang diktator itu tidak faham maana perkataan tersebut sebenarnya.

Anonymous said...

Syabas ayahanda Tun Mahathir, Tun memang berwawasan dan berpandangan jauh demi kemajuan negara dan rakyat. Pasal diktator, lihatlah dalam PAS, Dr. Hasan Ali dipecat dari jawatan Pesurujaya PAS Selangor kerana kelantangan beliau mempertahankan Islam, kemudian beliau dipecat dari PAS kerana keberanian dia mempertahankan akidah orang Islam, sekrang siapa yang diktator, Nik Aziz dan Hadi Awang bapak segala diktator kerana tidak memberikan peluang kepada Dr. Hasan Ali untuk mempertahankan diri, terus dipecat kerana PAS lebih rela menjadi anjing suruhan kepada DAPigs berbanding melindungi seorang Pesuruhjaya PAS Negeri yang berani mempertahankan Islam, sekarang apa cerita penganut PAS? Korang tuduh macam-macam, lihat tok guru korang, tak boleh ditegur, kononnya alim sangat dan berilmu tinggi sedangkan Rasulullah pun sanggup menerima teguran dan pandangan orang biasa, jadi siapa Nik Aziz yang berlagak lebih sangat tu? Itulah jenis diktator yang mempergunakan agama dengan gelaran tok guru sedangkan dirinya adalah diktator rejim PAS. PRU 13 Undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air, Takbir! Allahuakbar.

Anonymous said...

TUN YOU ARE THE BEST STATESMAN & LEADER MALAYSIA CAN EVER HAVE.DICTATOR IN THE MAKING ADA DALAM PAKATAN GOING 80s pun tak mau turun dari jawtan....dulu bukan main sound TUN DAH LAMA DAH.....AMBO TAK TAHU SIAPAKAH GERANGANNYA, SENDIRI MAU TAHULAH...HA..HA....HA.

zk said...

diktator sebenar adalah MB yg dah lebih 22 tahun memerintah, tak membangunkan apa2 selain banner dan poster dan masih belum berhenti mengeluarkan fatwa2 songsang...

Bomo Siam said...

Tun!

Olih sebab aku seorang yg sukakan pemerintahan secara diktator, aku akan ulas ikut fahaman aku!

Ya! Tun memang perintah secara 'diktator' but, bukan seorang diktator tulin!

1. Jika ada org kata Tun akan amik kira pendapat org lain...it's nonsence! Perangai camni....aku suka!

2. Jika ada org kata Tun bertindak ikut kemampuan...ini jugak karut! Sebab Tun mana kenai kemampuan or had or tahap sesuatu! Pd Tun, suma org musti seperti Tun! Ini pun aku suka!

3. Jika ada org kata Tun berani buat sesuatu! Tapi takut pd KEGAGALAN! Ya, itu memang benar! klu Mobarak ikut Tun bersara dulu.....

Anonymous said...

Lim Guan Eng dan DAPigs juga diktator hingga sanggup menekan Tunku Abdul Aziz berundur dari DAPigs kerana pendirian Tunku Abdul Aziz yang menentang BERSHIT 3.0 yang merupakan perhimpunan jalanan yang berbahaya kepada keamanan negara.

Lihat juga Anwar, mengangkat dirinya menjadi Ketua Umum PKR, ada pernah ada pengundian melantik Anwar jadi Ketua Umum PKR ke?

Bukan itu saja, lihatlah DAPigs dan PKR parti anak beranak, lihat DAPigs dinasti Lim berkuasa penuh dalam DApigs, dalam PKR pula jadi parti anak beranak dan suku sakat bila Ketua Umum adalah Anwar (diktator kerana melantik diri sendiri), Presiden Wan Azizah (Isteri Anwar), Naib Presiden Nurul Izzah (Anak Anwar), Timbalan Presiden Azmin (kroni Anwar). PAS pun sama lihatlah Nik Aziz Mursyidul Am dan Hadi Awang adalah Presiden, kemudian Nik Abduh dan anak Hadi Awang yang entah apa namanya itu pun ada jawatan besar juga dalam parti, itulah parti anak beranak, parti kroni, diktator. Penipu Rakyat cakap macam lidah biawak, diri sendiri diktator tapi tuduh orang lain pula.

Tun Mahathir dulu pun, anaknya dicalonkan jadi bendahari parti pun dia larang hingga anaknya letak jawatan, lepas dia bersara barulah anaknya terlibat politik, itu pun sekarang tak ada jawatan apa pun dalam parti, sekadar jawatan dalam kerajaan saja.

Anonymous said...

nik aziz yg diktator. dah umur 80tahun lebih masih lagi tak nak pencen. penjawat awam yg umur 60tahun pun org dah riuh dan perleceh. nik aziz... bawa2 lah pencen. dah tua sangat dah tu. sampai bila nak duduk di kerusi mb kelantan tu?

Anonymous said...

NIK AJIS BUKAN DIKTATOR.
DIA KEMARUK NAK JADI EMBI SAMPAI MATI.

Anonymous said...

Hang merepek ape ni BOMOH SIAL SETANNNNN??? Cakap berbelit-belit macam ular dalam semak.....

Anonymous said...

DAP parti anak menantu.

Lim Kit Siang (bapa), Lim Guan Eng (anak), Betty Chew (menantu). Molek sangat.

Karpal Singh (bapa), Jagdeep singh deo (anak), Gobind singh deo (anak).

Anonymous said...

TAK PEDULI LA DIKTATOR KE, SEPARA DIKTATOR KE, DIKTATOR TAK TULEN KE..

YANG PASTI AKU BERSYUKUR DAN BERBANGGA MEMBESAR DI BAWAH PEMERINTAHAN TUN M DAHULU. AKU BERSYUKUR SEBAB TUN M JADI PM YANG WALAUPUN DIKATAKAN DIKTATOR TAPI RAKYAT HIDUP AMAN.. TAKDE YANG BERANI MEMPERMAINKAN ISU2 SENSITIF..TAKDE HURU HARA..TAKDE DEMO ATAS JALAN RAYA, TAKDE MINTAK KALIMAH ALLAH BLA BLA BLA

Anonymous said...

tun adalah doktor pembangunan malaysia sementara diktator adalah seperti lim kit siang malah dia juga nepotisme

Bomo Siam said...

Pandai bebenor Tun ni buat drama lawak pd hari dia umumkan nak bersara dulu!

Rupa2nya bimbang 'kegagalanya' dibongkar or takut kena guling! Dosa dia, Pak Lah yg kena!!!

Anonymous said...

Tun. I salute you. You Have done so much for us. No words can describe that. tq.

Anonymous said...

Peguam tonto pas yang handle kes peneroka saman felda tu ada kena mengena dgn ketua pemuda pas nasrudin tantawi. peguam tu abg ipar nasrudin. mcm mana dia dapat handle kes tu? mesti ada kena mengena dgn pas juga. peguam tu balun rm3.3 juta hasil kemenangan kes. peneroka cuma dapat rm19k je. jutawan segera peguam tu.

Anonymous said...

nik ajis adalah diktator melayu yang sebenarnya.hanya tunggu masa untuk digulingkan ahlol pas

Anonymous said...

mursamdol hampas n.ajis nikmat tu kuku besi nak mati di kerusi menteri besar

Anonymous said...

Orang politik yang keras menentang dasar dasar Tun dan menentang apa yanbg Tun buat masih memegang jawatan kononnya nak membawa negara lebih baik. Tun yang dah banyak berjasa dan dituduh diktator telah pun diganti oleh 2 orang perdana menteri tetapi puak pembangkang yang dah tentunya berasa malu kerana apa yang dibangkang semasa zaman pemerintahan tun telah nampak depan mata. Jambatan Pulau Pinang contohnya; semasa hendak membinanya dulu puak pembangkang yang masih ada inilah membangkang kononnya membazirkan wang rakyat. Tetapi cuba lihat sekarang, apa jadi kalau jambatan itu tidak dibuat sudah tentu susah hendak ke Pulau Pinang dan sekarang dah nak buat jambatan yang kedua pula. Semasa Tun laksanakan Proton pada awal 80an cukup banyak tentangan daripada pembangkang dan sekarang hasilnya kita merasa bangga kereta Malaysia berada di jalan raya.

Sudah ditunjukkan di hadapan mata pun puak-puak yang menyokong pembangkan tetap buta tuli yang mana benar dan yang mana salah.

Wahai rakyat Malaysia yang telah berjasa dan memperlihatkan hasilnya dengan yang belum tentu baiknya adalah baik kita perbaiki yang telah ada di depan mata dari mencari benda yang belum pasti dan jauh samar-samar. Pembangkang menjanjikan berbagai-bagainya yang baik tetapi diantara mereka pun masih belum dapat menunjukkan kesepakatan yang boleh dipercayai.

Anonymous said...

DAP dah kantoi... rupanya diktator... diktator lg baik dari dap ni..diktator tak lantik anak beranak... dia lantik anak beranak.. lim kit siang lim guan eng dan betty mmg spesis lg teruk dr diktator...

Anonymous said...

tun cadang jambatan pulau pinang...

pembangkang: mcm biasa..kita bangkang sampai cirit.... (membazir... bla bla bla)... haram guna duit rakyat.. bla bla bla... nak bangkrap kan negara.. bla bla bla)


hari ini... nak 1 lagi jambatan pulau pinang! kah kah kah

Hj Mohammad Hj Dit said...

Musuh politik Tun Mahathir memberi gelaran tanpa asas.Diktator didunia yang tercatit dalam sejarah semuanya mati dibunuh kecuali Kamal Aturtuk yang mati dilaknat Allah.Tun M letak jawatan setelah berjaya mengangkat bangsanya dipesana dunia.Orang kenal Malaysia kerana Tun M sebab keberaniannya memberi hujah yang pedas. Orang Australia, US, British , China, Jepun , Indonesia dan semua negara Islam menyanjung Dr M.
Nik Aziz dah 22 tahun sebagai MB kelatan habuk pun dia tak buat. Yang bakal diingat ialah Nik Aziz sebagai ustaz yang merubah sejarah Nabi Muhammad SAW kerana disamakan dengan Mamat2 yang lain sebelum diangkat menjadi Nabi.Nik Aziz juga akan dicatitkan didalam kitab akan datang sebagai Penghulu Syurga dan Neraka sebab ketua PAS kata undi PAS masuk Syurga jika tidak masuk Neraka.Memang kalut betul orang2 PAS dan PKR ini.

Anonymous said...

tun mahathir memberikan ilham hebat putrajaya..

pembangkang: membazir... akan bangkrap... kita akan lelong putrajaya..kikiki... bla bla bla

hari ini: kami akan tawan putrajaya.. kah kah kah

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Tun!

Olih sebab aku seorang yg sukakan pemerintahan secara diktator, aku akan ulas ikut fahaman aku!

Ya! Tun memang perintah secara 'diktator' but, bukan seorang diktator tulin!

1. Jika ada org kata Tun akan amik kira pendapat org lain...it's nonsence! Perangai camni....aku suka!

2. Jika ada org kata Tun bertindak ikut kemampuan...ini jugak karut! Sebab Tun mana kenai kemampuan or had or tahap sesuatu! Pd Tun, suma org musti seperti Tun! Ini pun aku suka!

3. Jika ada org kata Tun berani buat sesuatu! Tapi takut pd KEGAGALAN! Ya, itu memang benar! klu Mobarak ikut Tun bersara dulu.....

July 20, 2012 4:38 PM

-------------------------------------

Bomo Siam, Nik Aziz yang tak boleh ditegur itu diktator juga ke? Diktator mana boleh terima teguran, sebab lihatlah dalam isu kerajaan perpaduan antara UMNO dan PAS, siap menghentam Nasharuddin Mat Isa dan Hadi Awang bila mereka berdua utarakan usul berkenaan demi perpaduan orang Islam. Itu lagi bukan sekadar bapak diktator, itu sudah nenek moyang diktator.

Anonymous said...

Alhamdulillah. Atas usaha Tun Dr Mahathir, Malaysia dikenali dunia. Pernah tahun lepas di Tanah Suci orang Arab bertanya dari mana saya datang. Saya jawab Malaysia. Dia dengan spontan membalas: Dr Mahathir - Dia adalah pemimpin Islam yang disayangi, katanya. Terkedu saya. Semoga Tun dikurniakan kesihatan yang baik. Saya menghormati kepimpinan Tun. 22 tahun Tun mentadbir Malaysia dengan cukup baik.

-MRSMKT94/95-

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Pandai bebenor Tun ni buat drama lawak pd hari dia umumkan nak bersara dulu!

Rupa2nya bimbang 'kegagalanya' dibongkar or takut kena guling! Dosa dia, Pak Lah yg kena!!!

July 20, 2012 4:44 PM

-------------------------------------

Yang lagi lawak tahap nenek moyang adalah Nik Aziz yang masih tak reti-reti nak bersara, nak jadi diktator hingga mati sebagai Menteri Besar Kelantan, dulu cakap kalau hari ini Tun Mahathir bersara dari jawatan Perdana Menteri, esoknya Nik Aziz akan bersara dari jawatan MB Kelantan, tapi janji palsu saja, sudah hampir 10 tahun Tun Mahathir letak jawatan, Nik Aziz masih lagi jadi MB Kelantan hingga hari ini, itu pun PRU 13 ada hati nak bertanding lagi, alamatnya sampai matilah Nik Aziz ni nak jadi diktator rejim PAS, diktator tahap nenek moyang, itu Diktator Nik Aziz, tak gitu Musangka @ Bomo Siam? Berani kerana benar, takut kerana salah. Takbir! Allahuakbar.

Anonymous said...

TUN.. biar apapun kata dan gelaran yang diberi.. mereka tak mampu melakukannya seperti Tun.. Dengan izin Allah segala idea Tun terbukti bernas, positif, menguntungkan dan menjadi kebanggaan kami di Malaysia malahan mereka yg juga mengata Tun juga bangga.. Teringat satu ketika dulu.. Rakyat Indonesia pernah berkata, kalau seperti Tun ada di Indonesia nescaya negara itu akan kaya raya.. Pengorbanan Tun tak terbalas dan moga Allah lindungi Tun dan barkati Tun.. Amin.

Dulu PAS sekarang UMNO.

Servant of God said...

Teramat besar jasa Tun M pada Malaysia.

Sehinggakan langau2 hijau pun boleh menjadi kaya sekarang.

Anonymous said...

Karikatur khas buat titipan Pok Nik Alaihissalam...

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/294355_2270085344993_1034370552_2471892_918374222_n.jpg

Anonymous said...

N.ajis nak kata diktator ke apa ke aku pun tak tau... dah macam kain buruk adala... kalau tak pun kaburator... org dah pakai injection engine.. dah bertongkat lagi camana nak pergi tahap international... malu weeeii

Anonymous said...

Jasa Tun yg tidak dicanang Pas. Arahkan kapal terbang TUDM terbangkan jenazah Allahyarham Fadzil Noor. Jasa yang terus disenyapkan pemimpin dan ahli2 Pas.

Anonymous said...

Perangai diktator suka mempertahankan kuasa tanpa mempedulikan masalah rakyat, lihat di Chile, Augusto Pinochet menindas rakyat dan membiarkan rakyat melarat kerana hendak berkuasa, macam Nik Azizlah, tidak mempedulikan pembangunan negeri, sibuk berpolitik siang dan malam dengan memperalatkan agama, undi PAS masuk syurgalah, undi PAS dapat pahala konon, demontrasi liar umpama menunaikan haji dan solat jemaah konon, itu ajaran Islam ke ajaran sesat PAS yang direka oleh Nik Aziz untuk merosakkan masyarakat demi mengekalkan kuasa? Cakap banyak tak guna, Nik Aziz adalah diktator sebenar di Malaysia ini, sama juga macam Anwar dan Lim sekeluarga dalam DAPigs, para diktator dalam Penipu Rakyat yang suka beretorik dan menipu masyarakat untuk mengekalkan kuasa, itulah tahap diktator tahap nenek moyang. Blah la korang, korang semua diktator, kemudian muka tak tahu malu tuduh Tun Dr. Mahathir pula, kalau Tun Dr. Mahathir diktator sudah tentu Nik Aziz, Anwar dan Lim Kit Siang serta Mat Sabu dan Hadi Awang akan dipenjarakan dan disiksa hingga mati dalam penjara kerana mereka ini bukan saja mengkritik Tun Dr. Mahathir dengan berbagai gelaran keji, malahan mereka juga menghina dan memfitnah tun dengan tuduhan tak berasas dan sangat buru, ada ke diorang ni jadi cacat atau dah mampus disiksa oleh Tun Dr. Mahathir? Tak pun, jelas ini semua propaganda perosak yang cuba diterapkan oleh Penipu Rakyat yang gentar dengan pengaruh Tun Dr. Mahathir yang bukan saja disegani di negara ini, malahan hingga ke persada antarabangsa Tun Dr. Mahathir adalah amat dihormati sebagai negarawan ulung.

Anonymous said...

Segala gelaran yang tak elok mcm MahaFiraun kepada Mahathir dilabel "halal" oleh orang Pas. Apa dalam Islam Pas mcm tu ke ajarannya? Pas nampak jelas sebuah parti politik. Bukan agama Islam. Kerana agama Islam sungguh suci tanpa sebarang cacian dan maki keji dan memberikan gelaran yang bukan bukan. Wallahualam.

Anonymous said...

Diktator ye kenapa kalau untuk kebaikan ugama, bangsa dan negara.. Apa jasa mereka yg mengata Tun berbanding Tun...

zat said...

Bunyi cakap mcm orang byk buat salah ja Tun M ni...makin dkt p/raya makin kelam kabut aku tgk Tun M ni...

jgn takut la Tun..kalu anda rasa anda clean nak takut apa kalu PR ambil alih kjaan...tp ingat2 la apa Tun buat dkt sultan2, hakim2, pembangkang2 & kpd parti UMNU sendiri....

Anonymous said...

mereka yg gelar tun dgn bermcm2 gelaran akan jawab esok di akhirat tun. tun dah lama bersara tapi satu salah tun pun mereka tak boleh jumpa, baik kawan atau pun lawan mereka tak jumpa satu apa pun utk dakwa tun.

saya tabik tun dunia sampai akhirat. bukan senang nak jadi pemimpin dimana peluang utk songlap duit rakyat yg terbuka luas. tapi tun kekal berdisplin dan jalankan amanah Allah swt hingga akhirnya.

hanya manusia terpilih dan iman yg kuat sahaja yg dpt melalui semua ini dgn jayanya.

otai
subang

Ms Pearl said...

GAP?

I cuma nak cakap I loveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee Tun M :D :D :D :D

Anonymous said...

dalam PAS pun ada pemimpin yang lama memerintah...dalam DAP pun ada dan ramai yang dah lama jadi pemimpin...??? siapa diktaktor??? pemimpin PAS atau DAP atau PKR???

Anonymous said...

zat said...

Bunyi cakap mcm orang byk buat salah ja Tun M ni...makin dkt p/raya makin kelam kabut aku tgk Tun M ni...

jgn takut la Tun..kalu anda rasa anda clean nak takut apa kalu PR ambil alih kjaan...tp ingat2 la apa Tun buat dkt sultan2, hakim2, pembangkang2 & kpd parti UMNU sendiri....
July 20, 2012 5:20 PM

-----------------------------------

Bomo Siam dah bertukar menjadi zat, tak apalah, ni nak tanya mike, Penipu Rakyat nak ambil alih kerajaan apa jadahnya pula? Lihat di Kedah, Kelantan, Pulau Pinang dan Selangor yang penuh caca marba, nanti semua negeri jadi caca marba kerana kebangangan Penipu Rakyat. Ko suruh Anwar buat penjelasan isu RM 3 bilion dulu, nak takut apa kalau tak terlibat, kalau tak beri penjelasan teliti, sekardar menafikan tanpa bukti apa guna? Isu projek SULIHH di Sungai Lima dalam DUN Menteri Besar Azizan Razak apa cerita, ada berani ke Azizan keluarnya kenyataan rasmi yang teliti berhubung projek itu yang sudah jadi projek gajah putih sekarang ni? Di Kelantan, projek Lebuh Raya Diktator Nik Aziz Kuku Besi bila nak buat, berapa banyak dapat derma untuk buat lebuh rayat tu? Di Penang, pasal apa kedai-kedai bumiputera dan India yang menjual makanan dan barangan keperluan harian dirobohkan dan dihalau sedangkan pusat hiburan dan pusat maksiat serta pusat judi tak berlesen makin berleluasa sampai pusat maksiat songsang pun bersepah-sepah, sila pergi Pulau Tikus. Di Selangor, bila nak beri pendidikan percuma, apahal mengamuk tak tentu arah bila kerajaan pusat bekukan pinjaman PTPTN kepada UNISEL milik kerajaan negeri Selangor, kata nak beri pendidikan percuma, Rafizi sampai letak jawatan sebagai pegawai eksekutif Penasihat Ekonomi Selangor sebab malu teramat sangat cakap tak serupa bikin. Zat, ko tengoklah betapa gila babinya Penipu Rakyat ni, punah ranah negara ini kalau diperintah oleh Penipu Rakyat, tapi zat tak risau sebab komisen bulanan akan masuk hasil penindasan terhadap rakyat apabila Penipu Rakyat akan menaikkan cukai berkali ganda sebagainama penduduk rumah kos rendah milik kerajaan negeri Selangor yang dikenakan sewa 100% walaupun dalam menifesto PRU 12 Penipu Rakyat nak turunkan cukai itu dan ini dan nak kurangkan sewa rumah, tapi lihat sekarang apa dah jadi, sudahlah pengurusan PBT tunggang langgang di Selangor, cukai dinaikkan sesuka hati, kemudian sewa rumah orang miskin dinaikkan, jenis lidah biawak betullah puak Penipu Rakyat haramjadah ni. Orang macam ni boleh percaya ke, alamat terjerumus ke lubang biawaklah semuanya kalau mereka ini berkuasa kerana mereka ini jenis manusia tak berhati perut dan sanggup berbuat apa saja untuk kepentingan diri, oleh itu sedarlah semua, PRU 13 nanti undilah Barisan Nasional dan berikan mandat besar kepada Barisn Nasional demi agama, bangsa dan tanah air. Takbir! Allahuakbar.

Anonymous said...

Dulu diktator, sekarang Dapster.

Pemerintahan Dapster di Silver state menyaksikan proksi Dapster diarah berikan tanah berstatus 9999 tahun pada kaum kerabat Dapster.

PEMERHATI

Anonymous said...

zat said...

Bunyi cakap mcm orang byk buat salah ja Tun M ni...makin dkt p/raya makin kelam kabut aku tgk Tun M ni...

jgn takut la Tun..kalu anda rasa anda clean nak takut apa kalu PR ambil alih kjaan...tp ingat2 la apa Tun buat dkt sultan2, hakim2, pembangkang2 & kpd parti UMNU sendiri....
July 20, 2012 5:20 PM

-------------------------------------

PRU 13 kelak, jangan takutlah Penipu Rakyat sampai spin cerita itu dan ini untuk memburukkan kerajaan kerana kerana kalau kerajaan Barisan Nasional ambil alih kembali Kedah, Pulau Pinang dan Selangor serta mengambil alih semula pentadbiran Kelantan, kalau korang tak buat hal yang meragukan, apahal nak ditakutkan, PRU 13 kelak jika Barisan Nasional berjaya menguasai kembali negeri-negeri itu, adakan siasatan menyeluruh untuk menangkap petualang yang selama ini menyonglap wang rakyat, terutama isu beli tanah lombong yang 80% berada di bawah air dengan harga RM 87 juga, siasat hingga ke akar umbi, kebenaran tetap kebenaran.

Anonymous said...

Anonymous said...

zat said...

Bunyi cakap mcm orang byk buat salah ja Tun M ni...makin dkt p/raya makin kelam kabut aku tgk Tun M ni...

jgn takut la Tun..kalu anda rasa anda clean nak takut apa kalu PR ambil alih kjaan...tp ingat2 la apa Tun buat dkt sultan2, hakim2, pembangkang2 & kpd parti UMNU sendiri....
July 20, 2012 5:20 PM

-------------------------------------

PRU 13 kelak, jangan takutlah Penipu Rakyat sampai spin cerita itu dan ini untuk memburukkan kerajaan kerana kerana kalau kerajaan Barisan Nasional ambil alih kembali Kedah, Pulau Pinang dan Selangor serta mengambil alih semula pentadbiran Kelantan, kalau korang tak buat hal yang meragukan, apahal nak ditakutkan, PRU 13 kelak jika Barisan Nasional berjaya menguasai kembali negeri-negeri itu, adakan siasatan menyeluruh untuk menangkap petualang yang selama ini menyonglap wang rakyat, terutama isu beli tanah lombong yang 80% berada di bawah air dengan harga RM 87 juta, siasat hingga ke akar umbi, kebenaran tetap kebenaran.

Anonymous said...

Whatever comes and whatever names given to you does'nt matter to me.

As far as I am concerned...

TUN M TOU ARE THE BEST!!

I LUV YOU TUN!!

Semoga Tun panjang umur dalam keadaan sehat walafiat.

Amin.............

Anonymous said...

Dulu diktator, sekarang Dapstor.

Atas perintah ketua Dapster, arak boleh dikomersilkan di daerah yang mana majoriti populasi adalah pembenci arak.

PEMERHATI

Anonymous said...

mcm nuar juboq, dari pemimpin islam kunun, duk jadi pemimpin habis seme songlap, la ni seme org tau nuaq kaki juboq, kaki rasuah 3 billion, kaki songlap duit judi dato nalla 250juta, kaki amoi, kaki yahudi, kaki temberang, kaki auta....kuikui

slamat posa tun.

Anonymous said...

Siasat juga pembalakan tak berlesen di hulu Kelantan, di Kedah, pusat hiburan tak belesen yang juga pusat maksiat di Pulau Pinang serta di Selangor, isu penyelewengan projek kerajaan negeri di DUN Seri Kembangan, isu raba tetek, isu 'aiskrim', isu Chinadoll, isu menindas peniaga kecil bumiputera dan India di Pulau Pinang, dan macam-macam lagi isu, siaplah korang Penipu Rakyat jika Barisan Nasional menguasai kembali negeri yang korang perintah secara kuku besi selama ini.

Anonymous said...

Dulu Diktator sekarang Daputor

Diktator/Daputor dan maksiat tak dapat dipisahkan. Suruh potong tak nak tapi nak pasang dua tiga.

PEMERHATI

Anonymous said...

nik aziz diktator tua yg takut nak letak jawatan... kalu letak jwatan kes balak akan terburaii...

lim kit sial komander komunis, kalu letak jawatan kene tembak dgn prebet komunis yg kene tipu..

kapral kalu letak jawatan kene tembak dgn gangster dan pengedar dadah yg kene tipu...

anwar kalu letak jawatan kene assasin dgn jew dan cia...

Anonymous said...

TUN DIKTATOR KERANA X BAGI PELUANG LANGSUNG KAT PEMBANGKANG UNTUK BERNAFAS...BELUM SEMPAT NAK DEMO DAH DICANTAS HEHEHE SEBAB TUE PEMBANGKANG BENCI SGT KAT TUN...DIORG RISAU SEKARANG KERANA TUN BOLEH NGAM DENGAN NAJIB X MACAM ZAMAN PAK LAH DULU.....

Anonymous said...

Biar apa pon gelaran yang di lemparkan ka atas TUN yang nyata.

Tun takde dalam video lucah dgn chinadoll.
Takde dalam video dalam jamban makan aiskrim.
Takde dalam bilek 121 dgn bini kawan.
Tak kasi ceramah pat bini orang dalam bilek hotel pukol 3 pagi.
Rakyat tak minom Milo straight from the tap.
Takde Sakau duit tabong dan duit rakyat.
So on and so forth.

I LUV YOU TUN!!

Anonymous said...

Diktator adalah gangster:

Bawah diktator/Dapster, pilihan yang ada kalau membocorkan rahsia adalah sama ada terjun bangunan atau berdepan dengan ketua gangster.

PEMERHATI

Anonymous said...

Anonymous said...

Diktator adalah gangster:

Bawah diktator/Dapster, pilihan yang ada kalau membocorkan rahsia adalah sama ada terjun bangunan atau berdepan dengan ketua gangster.

PEMERHATI

July 20, 2012 5:50 PM

-------------------------------------

Berkemungkinan Teoh Beng Hock mati dibunuh oleh Dapster kerana bimbang penyelewengan projek kerajaan negeri Selangor di DUN Seri Kembangan terbongkar, tapi yang jadi mangsanya adalah SPRM. Mungkin juga Teoh Beng Hock diberi tekanan oleh puak DAPigs hingga membunuh diri kerana berbagai ugutan untuk melindungi penyelewengan projek di Seri Kembangan, dan pada malam sebelum kematian Teoh Beng Hock ditemui mati, Teoh Beng Hock telah bergaduh dengan seorang seorang orang kanan DAPigs Selangor, berkemungkinan ini adalah angkara DAPigs tapi akhirnya SPRM dan kerajaan dituduh pula, tegakkan kebenaran.

Anonymous said...

Dikatator sebenarnya subjek pada Q-control

Depan khalayak memang Diktator nampak macho

Belakang khalayak, kalau tak kuasai Tai Chi...diktator juga berdepan risiko dahi berplaster.

kah kah kah

yogibear's season said...

Ulama yg tulin di gelar Al 'Alim Allamah Bahjatuddin Sheikh Daud bin Abdullah Al Fathoni, imam dan khotib aliran Asy'ariyyah, bermazahab Syafi'ie dan bertarekat Syathariyyah berbangsa Melayu-Pattani yg PERTAMA di Makkah Al Mukarramah.

Ulama tak tulin iaitu ulama as-suu' yg sanggup bertahalluf dgn kafir yg terang lagi nyata memusuhi Islam, Al Khawariji wal Wahhabiyyah sebab berpegang dgn 'jihad yg suci' utk ke Putrajaya.

Anonymous said...

Aku cadangkan Malaysia Buka Uni belajar dasar Tun M bepolitik.

Biar Musibat Mata sepet dan Melayu Pencacai dan Socai Kominis (PAS/PKR) kasi kicap muka Musibat ni.

Anonymous said...

Diktator dan Cerut berpisah tiada

Dikataor apanya kalau tak hisap curut?

Diktator apanya kalau tidak dicurutkan dalam tandas bersalut emas?

Helo, usah rendahkan status diktator dengan memasukkan DM dalam senarai berkenaan, Key!

kik kik kik

zat said...

Anon 5:20pm

aku tgk sgor, penang, ktan & kedah ok ja..jgn ckp pasal pusat maksiat la..bende tu dh ada berpuluh tahun dah oi..

Bangsa, agama & negara bukan hak mutlak BN/UMNU...itu realiti yg kau terima..skrang dh ramai melayu yg confident boleh hidup tanpa UMNU..itu yg UMNU & Tun M takut skrang ni...

kalu kat sgor & Penang kita dh boleh bongkar penyelewengan pemerintahan BN/UMNU dulu cuba bayangkan apa scandal2 yg kita boleh bongkar dan hapuskan di peringkat nasional..mesti lg besar dr state-level...itu sebenarnya yg ditakuti oleh Tun M & pemimpin2 atasan UMNU...pertahankan bangsa & agama konon...peeerrahh!!

Anonymous said...

Tun M bukan diktator. Anwar Ibrahim peliwat lubang taik!!

Anonymous said...

DAP diktator racists. Sesiapa bukan Cina yang berbeza pendapat akan dipecat. Contoh: Tunku Aziz

yogibear's season said...

The only similar trait that Hitler And Dr.M has is that they both dislike the Jews.

The only difference is that Dr.M does not has the luxury of a gas chamber and the Nazi war machines.

Furthermore his Deputy is busy eating karipap or playing tennis in a Diamler, the only German made war machine he owned!

Or is an Audi?

Anonymous said...

110% setuju..

Anonymous said...

Brilliant...!! Kenapa bangsat sungguh hati pembangkang melayu especially? Buta ! Tuli! Bodoh!! Dan sejuta kat nista aku buat diorg...

Bomo Siam said...

Bagi bukan pemimpin, jadik imam pd anak bini adalah jasa & kebolehan paling tinggi disisi Tuhan.

Bagi seorang pemimpin, klu tak mampu jadik imam dlm solat bermakmumkan rakyat, Itu pemimpin PALSU!

Sapa pernah dengaq Madet kata....

"Jika kita bertemu masaalah, selesaikanlah berpandukan Quran & Sunnah!"

Bomo Siam said...

Siapa yg jadikkan UMNU la ni sebagai 'anak haram', klu bukan madet?

Dia bunoh UMNO yg tak haram! Dia cipta UMNU haram!!!

Anonymous said...

Nik Aziz masih kekal berada pd kedudukannya melalui proses pilhanraya dikendalikan oleh kerajaa pusat UBN -- pilihanraya spr 'UBN'- walau diragui oleh BERSIH!

TGNA, beliau tetap berani berdepan dengan umno dlam setiap PRU .....

tapi.... maukah Madey bertanding lagi dalam PRU berdepan dengan rakyat untuk buktikan beliau setulus & seberani TGNA?

pru10-1999 -- cukup CEMAS?... pru11-2004 Pak Lah menyelamatkan keadaan ...... tapi Pak Lah pula dimusuhi Madey.... didesak berhenti untuk tabalkan Najib......

pru13.... penentu nasib Najib & de facto leader Madey .....

Bomo Siam said...

Tun bukan lepas jawatan secara sukarela....!

Dia dah nampak 'kecelakaan' dpd dasar2 pecah perintahnya(diktator terpimpin - pinjam istilah UMNU)!

Buktinya....apa yg UMNU tanggung la ni la...nyawa2 ikan!

Bomo Siam said...

Tun ni sebenaqnya nak celen LKY di mata dunia!

Jgn bermimpi la...bagai langit & bumi jaraknya!

Bomo Siam said...

Cara Tun memerintah hanya mampu sukses kekal jika dia dapat hidup hingga kiamat!

Klu tak...penggantinya akan kelam kabut sepanjang hayat!!!

Anonymous said...

ada 3 orang tu dah jadi tukun tapi tak nak turun2..dari parti mana tu ye?

Bomo Siam said...

Apakah Tun tak sedar bahawa berjuta rakyat Msia bertepuk tgn & buat kenduri pisang....masa dia pencen dulu!

Pasai apa tu? Pasai rakyat tak pandai nak menangis tipu2 macam rafidah!!!

Bomo Siam said...

Tun memang menjahanamkan melayu!

Buktinya...dia tak sanggup teruskan dasar yg dia cipta! Dia tinggal dlm keadaan lintang pukang.

Supaya org lain dipersalahkan!

Pemimpin jenis apa camni?

LARI DARI TANGGUNG JAWAB!

Anonymous said...

bomoh siam ,

Tun Mahathir tanya apa sebab oran kata dia diktator ?

soalan mudah je .. tak yah nak belit belit ..

cuba jawab dengan jawapan yang mudah juga ..

bagi orang lain faham kenapa dia diberi gelaran firaun ?

japan anda sangat ditunggu tunggu kerana jawapan anda bakal membuatkan orang yang pro umno menyokong aljuburi .. kah kah kah kah

Bomo Siam said...

Kenapa UMNU marah bila Tun digelar 'diktator'?

Bukankah ianya akan menaikkan imej melayu dimata dunia!!!

Anonymous said...

marah la .. sebab gelaran tu sangat berat tuduhannya..

kalau betul berikan buktinya :)

yogibear's season said...

Penat aaa... diorang nih samer spesis jenis kat mulut cakap benci UMNO/BN ... tapi dalam hati berbunga suka kat UMNO/BN..... sebijik sebuntat macam Azizan Razak....

Hampeh tul la...

Abduh,abduh...poh kiri poh kanan, jom kte pi!

Anonymous said...

dah nak pose dah bomo .. bawak bawak la bertobat ..

Anonymous said...

Anonymous said...
Nik Aziz masih kekal berada pd kedudukannya melalui proses pilhanraya dikendalikan oleh kerajaa pusat UBN -- pilihanraya spr 'UBN'- walau diragui oleh BERSIH!

TGNA, beliau tetap berani berdepan dengan umno dlam setiap PRU .....

tapi.... maukah Madey bertanding lagi dalam PRU berdepan dengan rakyat untuk buktikan beliau setulus & seberani TGNA?

pru10-1999 -- cukup CEMAS?... pru11-2004 Pak Lah menyelamatkan keadaan ...... tapi Pak Lah pula dimusuhi Madey.... didesak berhenti untuk tabalkan Najib......

pru13.... penentu nasib Najib & de facto leader Madey .....

July 20, 2012 6:49 PM
-------------------------------
TUN M BRSARA KRN SEMASA ITU KEADAAN NEGARA KITE AMAN N MAKMUR..NEGARA PESAT MMBANGUN, MASA TUH MALAYSIA GAH DI MATA DONIA...TAPI BILA PAK LAH AMEK ALIH N LEPASKAN ANUwar SGL KEMAKMURAN n KEDAMAIAN MULA TRKOYAK...

ANUwar MULA MMBUROKKN NEGARA DI MANA SJ DIA BERADA..KESEMPATAN INI DIAMBIL OLEH CIBAI2 YG SELAMA INI XBERANI UTK MENYALAK DGN NYARING KRN TAKOTKN AYAHANDA TUN...

AYAHANDA TUN BKN DIKTATOR TAPI SEORNG YG TEGAS n TEGUH PENDIRIAN...XBOLE NAK KONA2 DGN DIA...BELIAU BIJAK MNILAI SAMAADA SESEORG ITU JUJUR n IKHLAS THDP TUGAS n AMANAH NEGARA...

Tapi sbg manusia Ayahanda Tun punya kelemahan juga, kelemahannya ialah beliau trsilap menilap ANUwar..makhlok yg mmbawa bencana dalam negara kite...

Krn kelemahan pentadbiran PakLah brlaku ketirisan sana sini dlm pentadbiran...masa itulah org ramai mula marah n shingga ramai yg mmprotes BN dgn mengundi pakatan...

Pakatan menang byk dlm PRU12 bkn krn kuat tapi HANYA KRN UNDI PROTES rakyat thdp pemerintahan Pak Lah...

Skrg DSN telah melakukn pelbagai transformasi utk mmperbaiki kerosakan yg brlaku...kerja keras DSN mula menampakkn hasil..ramai yg kini kembali kpd BN...insyaAllah...

Anonymous said...

encik bomo, macam mana hang baca Basmalah?

Anonymous said...

Esok puasa aku nak menulis dngn bahasa yng elok2.Jadi sebelum sembahyang sunat terawih mlm ini aku membenarkan diri aku nak menyumpah pukimak yng namanya zat.....

Aku tak pasti siapa dia nie tp yng aku perasan zat cibai nie cybertrooper haramjadah PR mungkin dia nie kafir harbi.

Hoiii sial zat bila umno pernah kata bangsa agama negara hak mutlak umno?Lu lepas memantat lu punya amak ka?Umno memperjuangkan dia punya hak seperti juga pemakan babi2 yng rasis dari Dong Ziong memperjuangkan kaumnya.Sial punya anak haram tak baca perlembagan Malaysia!
Lu ingat Malaysia umno perintah ke?UMNO dominan sebab dia majoriti la bodohhhhh!

Lu punya lidah serupa lidah biawak,nak cerita pasal penyelewengan, oiiii zat sial pegi ambil sepanah hidup bagi bukak lu punya mata yng dah berkarat,sampah pun lu orng tak boleh nak settle sebab ada penyelewengan lagi mau tuduh orng lain. Pukimak punya anak haram kafir harbi.

Lu tak mau cerita itu babi LGE bina projek rumah mahal dia mahu halau siapa?
Sial anak haram la lu!

Bomo Siam said...

7:02,

Aku penyokong diktatorship! Aku penentang demokrasi ala UMNU!

Tun belum sampai tahap seperti yg aku harapkan dari seorang diktator tulin!

Anonymous said...

umno tak de de fackuto.. yang ada de fauckto cuma PKR .. aljuburi

Anonymous said...

sebelum menyokong jawab dulu .. kat mana diktatorshinya yang pernah tun buat ?

jawab jawab .. jangan tak jawab..

Bomo Siam said...

7:12,

Aku dah jawab dah...jgn buat tak paham!

Bomo Siam said...

Pemimpin yg membelakangkan Quran & Sunnah ni kita nak sebut apa?

Diktator ka? Hitler ka? Firaun ka?

Memerintah ikut hukum akai otak dia! Nak gelar apa tuh...???

Bomo Siam said...

Memerintah family sendiri pun tunggang langgang!

Org camni nak dipanggil 'negarawan'???

Anonymous said...

Bila hang jawab? nak spin lagi ke?

ok la. aku bagi chance. apa maksud kalimah Basmalah tu?

Anonymous said...

Diktator hanya keluar dari hati dan mulut busuk yang Tidak faham istilah sebenar DIKTATOR, puak puak ni kalau tnggal dinegara pengamal diktator sebenar DAH lama hilang TAK berkubur, MACAM Bomo Siam ni 3 HARI saja dia berkara kata akn hilang tanpa dpt dikesan

Anonymous said...

ada cucu raba nenen..sape atok dia?

ada anak meroyan dapat wahyu...sape bapak dia?

ada atok sontot jantan betina..sape dia?

hihihi

Bomo Siam said...

7:24,

Ertinya ialah....

'Kuat jugak wifi surau ni ye, bilal?'

Anonymous said...

Oitt Bomoh....

Pemimpin yng mendakwa sebagai ulamak ttp membuat kenyataan boleh menerima pertolongan syaitan kita nak panggil apa pula?

Anonymous said...

bomoh siam nak bagitau yang konon kononnya dia skat tengah main internet kat surau ..

kat surau main tenet apa kejadahnya ..hehe

tok bilal tersedak dengar .. bila pulak surau ni ada wifi .. kah kah kah

Anonymous said...

hahahaha...

spin lagi bomo...spin lagi...
itu sifat hang kan?

Bomo Siam said...

Surau memang banyak yg dilengkapi wifi...sedekah koporat!

Terutama yg warna HIJAU!

Mmuuaahhahahaha...!

Pi la jengok2 surau sama....!

Bomo Siam said...

Mai kita tengok anak2 yang dikatakan Diktator Malaysia....

1. Pengarah San Miguel.
2. Kencana petroleum.
3. Penyokong Bersih & LGBT.

Sapa tuh...?

Anonymous said...

bagus la, senang wat port tabur fitnah ..

Bomo Siam said...

Break dulu no.....! Tok bilal dah pegang mike!!!

Anonymous said...

kah kah kah..bomo siam baca basamalah camni laaa..

Dengan Nama Tanpa Nama Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang..??

sesat..lagi menyesatkan!!

PAShit said...

"Pada suatu ketika dulu, semasa menjelang dan selepas PRU-10 (tahun 1999), Nik Aziz Nik Mat mencabar Perdana Menteri ketika itu Tun Mahathir Mohamad supaya meletakkan jawatan Perdana Menteri kerana didakwanya Mahathir sudah tua dan nyanyuk, sentiasa uzur.

Nik Aziz kata lagi, jika Mahathir letak jawatan pada hari ini, esok ambo (saya) pula letak jawatan sebagai Menteri Besar Kelantan. Sila baca di sini.

Mahathir telah letak jawatan pada tahun 2003. Hingga ke hari ini pun, sudah lebih 9 tahun Mahathir letak jawatan, Nik Aziz masih belum letak jawatan lagi walaupun sudah tua dan nyanyuk seperti apa yang dia pernah kata kepada Mahathir dahulu.

Ada ulama-ulama berpendapat, di antara orang-orang fasik ialah orang- orang yang suka berjanji tetapi tidak suka menunaikannya, atau sanggup memegang amanah tetapi tidak berpegang kepada amanah itu.

Sebenarnya ajaran agama yang boleh dikategorikan sebagai sesat yang dibawa oleh penceramah dan penyokong Pas ialah dikatakan jika orang-orang itu mati dalam UMNO maka dia akan dimasukkan ke neraka. Jika orang-orang kita mati dalam Pas akan dimasukkan ke syurga.

Bab mati ini, harap-harap kita akan mati dalam Islam sahajalah, dan mati dalam keadaan beriman kepada Allah SWT.

Sesetengah Mat Rempit pun ada berkata bahawa mereka juga akan dimasukkan ke syurga jika mati kemalangan semasa merempit kerana 'mati di jalan yang lurus'.

Dalam al-Quran ada ayat menyuruh kita berbuat baik, jangan berbuat jahat dan terus beribadat kepada Allah. Dalam al-Quran juga ada ayat menyuruh kita berlumba-lumbalah membuat kebaikan."

ANTARA TUN DR MAHATHIR, LEE KUAN YEW, LIM KIT SIANG, LIM GUAN ENG, N.AJIS SIAPA AGAKNYA LEBIH BERCIRI DIKTATOR EH?

Clue: SEORANG DIKTATOR TIDAK AKAN SEKALI2 LETAK JAWATAN SEMASA DI PUNCAK KEKUASAAN!

PAShit

PAShit said...

ADAKAH PARTI SEKS BEBAS PKR BERCIRI DEMOKRATIK ATAU DIKTATOR?

KUALA LUMPUR 27 Sept. – Kekecohan yang berlaku semasa Mesyuarat Agung Tahunan Cabang Parti Keadilan Rakyat (PKR) di seluruh negara didakwa berpunca daripada calon-calon mendapat ‘restu’ penasihatnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan pencabar jawatan Timbalan Presiden, Azmin Ali tidak dipilih oleh ahli.

Bekas Setiausaha Sulit Kanan Anwar, Anuar Shaari berkata, ia jelas membuktikan bahawa parti itu langsung tidak bertunjangkan kepada kepentingan ahli akar umbi tetapi sebaliknya berpaksikan kepada agenda peribadi pemimpin tertentu sahaja.

Sambil menyatakan keadaan itu amat serius, Anuar mendakwa ia berpunca kerana langsung tiadanya unsur ketelusan dan keadilan dengan kuasa dipusatkan sepenuhnya kepada Anwar dan Azmin semata-mata.

“Segala-galanya perlu selari dengan hasrat Anwar dan Azmin, sekiranya calon-calon yang ditaja mereka tidak beroleh kemenangan seperti dirancang, pasti akan ada tangan-tangan ghaib menggagalkan perjalanan mesyuarat termasuk mencetuskan kekacauan.

“Ia juga bukti bahawa PKR bukannya parti yang menjaga kepentingan ahli akar umbi, hasrat mereka langsung tidak diendahkan kerana apa yang paling utama adalah agenda Anwar dan Azmin tercapai,” dakwa beliau.

PAShit

PAShit said...

ANWAR AL JUBURI ADALAH KETUA UMUM PARTI SEKS BEBAS PKR.

DIA TIDAK DI LANTIK MELALUI PROSES UNDIAN SEPERTIMANA ORANG LAIN.

MAKA TAK SALAHLAH KALAU KITA GELAR ANWAR AL JUBURI SEBAGAI DIKTATOR TERUNGGUL SEANTERO MALAYA!

PAShit

Anonymous said...

zat said...

Anon 5:20pm

aku tgk sgor, penang, ktan & kedah ok ja..jgn ckp pasal pusat maksiat la..bende tu dh ada berpuluh tahun dah oi..

Bangsa, agama & negara bukan hak mutlak BN/UMNU...itu realiti yg kau terima..skrang dh ramai melayu yg confident boleh hidup tanpa UMNU..itu yg UMNU & Tun M takut skrang ni...

kalu kat sgor & Penang kita dh boleh bongkar penyelewengan pemerintahan BN/UMNU dulu cuba bayangkan apa scandal2 yg kita boleh bongkar dan hapuskan di peringkat nasional..mesti lg besar dr state-level...itu sebenarnya yg ditakuti oleh Tun M & pemimpin2 atasan UMNU...pertahankan bangsa & agama konon...peeerrahh!!
July 20, 2012 6:12 PM

-----------------------------------

ok kepala otak ko sajalah, semak samun berleluasa, taman awam tidak dijaga dengan baik, kemudian pusat maksiat terutama di penang dan selangor, malahan di kedah juga makin bertambah bak cendawan selepas hujan, apa cerita? Ko jangan nak spin lah, dah terbukti di sana sini, ko ni jenis manusia lihat dengan punggung fikir guna kepala lutut, sebab tu ko nampak semuanya ok saja sedangkan masalah bertimbun-timbun di sana sini, pasal SULIHH dan KUIN serta Lebuh Raya Diktator Nik Aziz Kuku Besi ko tak nak komen ke? Cakap banyak tak guna, yang penting bukti, bukti kezaliman dan pembohongan Penipu Rakyat terdedah di sana sini ko nak sorok mana lagi malaun? Itulah kerana nak berkat ko minum air basuh berak tok guru pembohong ko tu, itulah jadi bangang sampai macam ni. PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air, terbukti selama ini Barisan Nasional membela rakyat, Penipu Rakyat sibuk mempergunakan rakyat untuk demontrasi liar saja, pergi jahanam sama Penipu Rakyat, syabas Barisan Nasional.

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Tun memang menjahanamkan melayu!

Buktinya...dia tak sanggup teruskan dasar yg dia cipta! Dia tinggal dlm keadaan lintang pukang.

Supaya org lain dipersalahkan!

Pemimpin jenis apa camni?

LARI DARI TANGGUNG JAWAB!

July 20, 2012 7:00 PM

------------------------------------

Yang menjahanamkan Melayu adalah jenis manusia berperangai babi seperti Bomo Siam, jenis fikir guna kepala butoh, sebab itulah bodoh nak mampus. Tun tak bertanggungjawab jadah apanya, negara diserahkan dalam keadaan aman kepada Pak Lah untuk diuruskan mengikut perancangan Tun Dr. Mahathir, tapi apa Pak Lah buat? Dia rosakkan segala perancangan Tun Dr. Mahathir, akhirnya landasan berkembar dari Johor Bahru ke Padang Besar terbengkalai, pembangunan Gerbang Perdana dan Jambatan Bengkok pun dimusnahkan oleh Pak Lah, yang jadi masalah adalah Bomo Siam yang bangang nak mampus fikir guna kepala butoh, ko ni jenis tak reti berfikir. Ko lihat negara dihuru harakan oleh Penipu Rakyat dan tok guru penyeleweng dari PAS dengan berbagai ajaran sesat hingga menjahanamkan pemikiran rakyat hingga berlaku rusuhan di sana sini, itu semua angkara Penipu Rakyat, itu pun ko nak salahkan Tun juga ke bangang? Itulah dasar bodo adalah Bomo Siam, komen macam bagus, tapi sebenarnya komen ko macam jahanam, komen dari budak tadika lagi berkualiti jika dibandingkan dengan komen bangang ko ni. PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air. Takbir! Allahuakbar, Takbir! Allahuakbar, Takbir! Allahuakbar.

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Tun bukan lepas jawatan secara sukarela....!

Dia dah nampak 'kecelakaan' dpd dasar2 pecah perintahnya(diktator terpimpin - pinjam istilah UMNU)!

Buktinya....apa yg UMNU tanggung la ni la...nyawa2 ikan!

July 20, 2012 6:50 PM

-----------------------------------

Paling kurang Tun bertanggungjawab terhadap agama, bangsa, tanah air dan parti, bukannya macam Nik Aziz dan pimpinan PAS nak pegang jawatan sampai mampus tanpa mempedulikan keadaan agama, bangsa dan tanah air bila agama dipermainkan oleh orang bukan Islam pun PAS boleh bersekongkol sekali, buktinya Dr. Hassan Ali dipecat dari jawatan Pesuruhjaya PAS Selangor dan dipecat dari PAS kerana PAS adalah anjing suruhan DAPigs yang telah mengarahkan supaya Dr. Hasan Ali dipecat kerana kelantangan dan ketegasan Dr. Hasan Ali mempertahankan akidah Islam dari dibuli oleh DAPigs, tapi pimpinan PAS termasuk Nik Aziz jadi pecacai DAPigs kerana mahu mendapat ihsan undi dari DAPigs untuk menentang UMNO, keutamaan PAS adalah bermusuhan dengan UMNO berbanding keutamaan menyelamatkan agama, bangsa dan tanah air, sebab itulah PAS rela jadi anjing suruhan kepada DAPigs berbanding bermuafakat dengan UMNO demi kesejahteraan agama, bangsa dan tanah air. PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air. Takbir! Allahuakbar, Takbir! Allahuakbar, Takbir! Allahuakbar.

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Siapa yg jadikkan UMNU la ni sebagai 'anak haram', klu bukan madet?

Dia bunoh UMNO yg tak haram! Dia cipta UMNU haram!!!

July 20, 2012 6:45 PM

------------------------------------

Hoi bangang, yang pergi bawa kes untuk mencabar keputusan pemilihan UMNO di mahkamah tu siapa? Tun Mahathir tiada kena mengena dengan kumpulan itu, malahan adakah Tun Mahathir hakim yang menjatuhkan hukuman bahawa UMNO diharamkan pada tahun 1988 itu? Tun Mahathir bukannya hakim kes itu pun, hang jenis dengki dengan Tun sebab tu hang tuduh macam-macam dekat Tun, dasar pendengki macam hang ni penyebab kejatuhan bangsa dan negara, hang ibarat si Kitol yang bersekongkol dengan bangsa asing untuk menjahanamkan bangsa dan negara sendiri, hang jelas pengkhianat bangsa dan negara, itulah taraf hang, bangang!

Anonymous said...

Sebenarnya Nik Aziz amat menghormati Tun M dan jika diperhatikan TGNA mana pernah hentam Tun M berlebih-lebihan. Kalau Lim Kit Siang pula, dia amat takut pada Tun M, dan teramat takut jika Melayu Islam menjadi seperti Tun M yang bijak, tegas dan kepimpinan yang sukar ditandingi.Lebih-lebih lagi jika LKY mengiktiraf kehebatan Tun M, bukan sahaja LKY malah Perbadanan Dunia juga mengiktiraf Tun M.Sebab itu Lim Kit Siang selalu cuba memperkecil-kecilkan Tun M jika ada sesuatu kelebihan atau rakyat mula merujuk kembali kepada Tun M. Allah itu Maha Adil, dilanjutkan usia Tun M dan Nik Aziz untuk memperlihatkan kebenaran yang sebenar. Dahulu memfitnah Tun M berkenaan janggut sekarang dengan video yang jelas, Nik Aziz mempersendakan kemuliaan Rasulullah s.a.w. dengan menyamakan baginda dengan mamat-mamat kampung dan Allah s.w.t. memilih mana yang molek untuk menjadi Rasul.

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Kenapa UMNU marah bila Tun digelar 'diktator'?

Bukankah ianya akan menaikkan imej melayu dimata dunia!!!

July 20, 2012 7:03 PM

----------------------------------------

Mengapa juga puak PAS naik angin bila Tan Sri Rahim Noor memberikan gelaran sesuatu kepada Nik Aziz beberapa bulan lepas? Tidakkan itu mempopularkann Nik Aziz di mata dunia? Inilah jenis Bomo Siam yang berotak kerbau dan berfikiran lembu, jenis tak reti berfikir guna akal, guna nafsu serakah saja. Kalau orang buat banner dan backdrop besar-besar letak seluruh negara tulis Bomo Siam atau nama sebenar ko adalah manusia berhati babi koi marah tak? Jenis manusia tak berakal memang jenis Bomo Siam, bodoh nak mampus, hari-hari hang kena maki dengan orang, hidup hang tak akan senang, mungkin hang akan mampus dalam kutukan orang yang meluat dengan perangai macam haram jadah hang ni.

Ali said...

Saya dgn ini menobatkan kpd Tun Dr. Mahathir. DIKTATOR PEMBANGUNAN yg siapa pun sampai hari ini malah akan datang x dapat menandingi T.M. Terima kasih T.M

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Mai kita tengok anak2 yang dikatakan Diktator Malaysia....

1. Pengarah San Miguel.
2. Kencana petroleum.
3. Penyokong Bersih & LGBT.

Sapa tuh...?

July 20, 2012 7:34 PM

----------------------------------

Lihat pula manusia bodo dan bangang yang jenis berotak kerbau dan berfikiran babi:

1. Musangka
2. Bomo Siam
3. Zat
4. Anak Sepuluh
5. Zali

Siapa tu, orangnya sama, dasar jenis manusia berhati serigala macam ko ni memang tak guna, pakai serban dan jubah pun kalau jenis hati busuk dan khianat tak guna juga, ingatlah hari ini ko bolehlah sesuka hati berbuat itu dan ini, di mahsyar kelak ko nak lari mana? Kalau ko orang Islam ko akan faham apa yang aku tulis kalau jenis kafir harbi keturunan Abu Jahal dan Abu Lahab, sampai ke mampus pun ko tak akan faham apa yang aku tulis ni.

Anonymous said...

Teka teki sebelum Isyak...


Suka kuasa walau dah tua..
Kutuk orng lain sampai dirinya lupa
Katanya undi bulan masuk syurga
Hah siapa dia?


SALAM RAMADHAN AL MUBARAK UTK SEMUA!
Assalamualaikum.

Anonymous said...

Blogger Bomo Siam said...

Pemimpin yg membelakangkan Quran & Sunnah ni kita nak sebut apa?

Diktator ka? Hitler ka? Firaun ka?

Memerintah ikut hukum akai otak dia! Nak gelar apa tuh...???

July 20, 2012 7:18 PM

-------------------------------

Ada pernah Tun Mahathir sokong penggunakan kalimah Allah untuk bukan Islam? Ada pernah Tun Mahathir mempromosikan arak dan judi di sana sini? Ada pernah Tun Mahathir mempromosikan tak payah bayar hutang sebagaimana yang dibuat oleh Anwar? Ada Tun Mahathir membuat hukum hakam sesuka hati untuk kepentingan diri sebagaimana yang dibuat oleh Nik Aziz?

Jangan cakap besarlah pasal agama, diri ko sendiri pun entah di mana tahapnya ko nak cakap besar sangat tu. Manusia macam ko ni jenis riyak sedangkan riyak itu dilarang keras oleh Islam, ini ke ajaran Islam yang ko ikut dengan bersikap riyak dan takbur sesuka hati? Inilah didikan ulamak poltik dan tok guru songsang yang menyesatkan golongan bangang macam ko ni yang tak reti hukum agama suka hati mak bapak ko saja tuduh itu dan ini.

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Surau memang banyak yg dilengkapi wifi...sedekah koporat!

Terutama yg warna HIJAU!

Mmuuaahhahahaha...!

Pi la jengok2 surau sama....!

July 20, 2012 7:31 PM

-----------------------------------

Berapa banyak masjid yang dibina oleh kerajaan PAS Kelantan semasa mentadbir Kelatan selama 22 tahun ini? Hanya satu, yang lainnya adalah diusahakan oleh Barisan Nasional, bukan setakat wifi, malahan penghawa dingin, karpet solat, Al-Quran, alat pembesar suara dan macam-macam lagi diusahakan oleh Barisan Nasional, cuma tak canang sana sini macam PAS dan geng sesat dia iaitu PKR dan DAPigs sajalah, sebab Barisan Nasional bukannya jenis parti yang suka telur sebiji riuh sekampung, telur sereban pun Barisan Nasional diam saja, tak payah canang lebih-lebih sangat, kerana keredhaan Allah itu bukanlah kerana dicanang di sana sini, tapi keikhlasan di hati.

Anonymous said...

Hehe... makin banyak BOMOH SIAL aka MUSANG UNGKA beri komen, semakin banyak nampak KEBODOHANnya.... kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Memerintah family sendiri pun tunggang langgang!

Org camni nak dipanggil 'negarawan'???

July 20, 2012 7:20 PM

---------------------------------------

Jangan cakap besar sangat Bomo Siam, nanti Allah Taala beri pembalasan pada ko baru ko padan muka, sedangkan Nabi Nuh dan Nabi Luth pun tak dapat berdakwah kepada keluarga sendiri. Malahan ko jangan ingat pimpinan UMNO tak pakai jubah dan tak pakai serban tak reti agama, ramai yang reti agama, ada yang hafiz Al-Quran dan menjadi imam di parlimen masing-masing, cuma tak tayang kepada pimpinan PAS sajalah yang serban dan jubah bukan main, tapi lihat perangai, ada yang serban dan jubah, tapi tak mau jadi imam pun ada puas dipaksa pun tak mau, itu ertinya sekadar pakaian sajalah, bukannya tau apa pun, pak turut sajalah hingga yang sesat pun diturut juga.

Ingat Bomo Siam, kita tidak tahu pengakhiran kita, lihat kisah Bashisha seorang alim di zaman sebelum Rasulullah seorang ahli ibadat yang beribadat lebih dari 200 tahun tapi akhirnya mati dalam kesesatan kerana terpedaya dengan pujukan syaitan. Salah satu cara syaitan menggoda manusia adalah menimbulkan perasaan ujub, riyak, takbur, sombong, angkuh kerana kelebihan kita, orang agama pun tak terkecuali kerana ada yang kononnyha digelar tok guru hingga tak boleh ditegur kesalahannya, kononnya dia lebih pandai, dia mursyidul am dan sebagainyas seperit Nik Aziz yang aku lihat dia dah dijangkiti pengyakit sombong, takbur dan bongkak dengan apa yang ada pada dirinya sekarang ini, ingatlah, keikhlasan itu penting, bukannya pakaian jubah putih melepak dan serban sebesar tongkang saja.

Anonymous said...

DIKTATOR TIDAK AKAN MELETAKKAN JAWATAN SEPERTI YANG DR. M LAKUKAN!

DIULANGI!

DIKTATOR TIDAK AKAN MELETAKKAN JAWATAN SEPERTI YANG DILAKUKAN OLEH TUN M!

DIKTATOR SEBERNANYA BERLAMBAK DALAM PAKATAN HARAM!

LIM KIT SIAL PEGANG JAWATAN DALAM DAPig LAGI LAMA DARI TUN M PEGANG JAWATAN PRESIDEN DALAM UMNO!

KARPAL SINK PEGANG JAWATAN DALAM DAPig LAGI LAMA DARI TUN M PEGANG JAWATAN DALAM UMNO!

NIK NAJIS SAMPAI DAH NYANYUK PUN MASIH PEGANG JAWATAN DALAM PASetan!

ANUwar BERAHI JADI ORANG NO. 1 DALAM PKRabak TANPA MELALUI SEBARANG PROSES PEMILIHAN!

JADI, SIAPA YANG DIKTATOR SEBENARNYA?!

PAKATAN RABAK DAN ROSAK HANYA TAHU MEREKA DAN MENCIPTA FITNAH, TAPI TANPA MEREKA SEDARI FITNAH YANG MEREKA CIPTA ITU SEBENARNYA BENAR-BENAR TERJADI DALAM PARTI BUSUK MEREKA!

PAShit said...

FAKTA YG TUN DR MAHATHIR TIDAK PERNAH UMUMKAN KPD RAKYAT:

1. TUN DR MAHATHIR ADALAH PENASIHAT KERAJAAN2 QATAR DAN BOSNIA HERZEGOVINA.

2. TUN DR MAHATHIR BELI KAPAL2 UTK BELAYAR KE GAZA MEMBAWA BANTUAN KEMANUSIAAN DAN 2 ORG PEMENANG NOBEL PEACE PRIZE ATAS KAPAL TU.

DINAMAKAN SATU KAPAL ITU THE RACHEL CORRIE SEMPENA NAMA AKTIVIS US YG MATI DI HEMPAP JCB REGIM ISRAEL.
NAMA RACH
EL CORRIE INI MEDIA BARAT DAN YAHUDI CUKUP TAKUT DAN SEGALA USAHA DIBUAT UTK MENUTUP CERITA INI.

DGN SEKALI SENTUHAN GENIUS TUN, APABILA ASKAR REGIM ISRAEL MENYERANG KAPAL2 TERSEBUT MAKA NAMA RACHEL ITU MENJADI TANDA TANYA KPD MASYARAKAT BARAT MENGAPA SEBUAH KAPAL DARI MALAYSIA DINAMAKAN SEBEGITU.

YAHUDI TIDAK BERANI MENGEBOM KEDUA2 KAPAL ITU KERANA JIKA 2 PEMENANG HADIAH NOBEL ITU MATI
MAKA YAHUDI AKAN DPT NAMA BURUK.

SBB ITU MEREKA HANYA SERANG DAN MEMBUNUH BEBERAPA ORG AKTIVIS SAHAJA.

TETAPI INSIDEN INI TELAH MEMBUKA MATA DUNIA DAN PUBLISITINYA SGT HEBAT SERTA MEMBANGKITKAN SEMANGAT ORG2 ISLAM SELURUH DUNIA.

SIAPAKAH MASTERMIND SEMUA INI?

ADAKAH ANWAR IBRAHIM KAKI BONTOT? N.AJIS BAPAK PENGKAPIR UMAT ISLAM MALAYSIA?

FIKIR2KAN...

PAShit

Anonymous said...

Bahlol kau ni

YB Raz said...

Tun dipanggil diktator sebab rakyat malaysia taknak sokong pembangkang.tu je sebabnya..

Anonymous said...

Ok.ilap yu tu.heh(mark syabu)

YB Raz said...

takyah layan bomoh siam tu..buang masa je..lantak dia ler nak cakap apa..setiap perkataan buruk dia cakap, malaikat tetap akan catit..lepas tu pandai pandai dia ler menghadap Allah nanti..

Bomo Siam said...

Alhamdulillah....selesai 20!

"Boss! Bulan posa ni, buleh ka 'balun UMNU'?

Takleh! Kurang pahala posa! Silap ari bulan, batai posa hg!

"Abih? Camna nak lepas gian?"

Kita bagi tarbiah kat suma! Tambah pahala!

Anonymous said...

Alhamdulillah....selesai 20!

"Boss! Bulan posa ni, buleh ka 'balun UMNU'?

Takleh! Kurang pahala posa! Silap ari bulan, batai posa hg!

"Abih? Camna nak lepas gian?"

Kita bagi tarbiah kat suma! Tambah pahala!

------------

dah kalau fitnah mmg la berdosa .. tambah tabah bulan pose

jangan kata kat umno kat sapa sapa pun berdosa

gila bos ko tu bomo .. kekeke

ko tarbiah dia dulu patut nya

kah kah kah

Bomo Siam said...

Tun, sejahtera hendaknya....!

Dpd Abu Hurairah RA katanya: Rasulullah SAW pernah menggalakkan sahabatnya berqiam Ramadhan tanpa menyuruh mereka dengan kesungguhan (yang menunjukkan wajib), kemudian sabdanya: “Barangsiapa yang berqiam Ramadhan dengan penuh keimanan dan ihtisab (mengharapkan redha dan ganjaran Allah) akan diampunkan dosa2nya yang telah lalu”.

(HR al-Bukhari, Muslim, Abu Dawud, al-Tirmizi dan al-Nasa’i)

Bomo Siam said...

Salam sejahtera Tun....!

Hadith Abu Zar RA, sabda Nabi SAW: “Barangsiapa berqiam (Ramadhan) bersama-sama imam sehingga ia selesai, akan ditulis baginya (ganjaran) seumpama berqiamullail”.
(HR al-Tirmizi).

Nak tanya sikit Tun! Sapa nama tok imam mesjid/surau hg tu...? Aku ni, mudah lupa!

Anonymous said...

Tok guru ko bila nak bersara?xbaek mungkir janji...

Anonymous said...

Lagi dosa seksa rakyat di negeri sendiri...minum air karat,xbagi pluang pekerjaan....

Anonymous said...

Spesis mat gian x reti bersyukur...diberikan kpd zat

Anonymous said...

Hahaha....ni lah cerita zat..jom!2 denga..dy nk jd mcm tokoh dy,anugay ngan pak nek..

Bomo Siam said...

Dari kitab 'Kaifa Nataamul Maa' AsSunnah" oleh Dr Yusof Al-Qardhawi'....

" Akan berlaku selepas peninggalanku nanti para pemimpin yang tidak mengikut petunjukku, tidak mengikut sunnahku dengan panduan sunnahku. Akan muncul pula di kalangan kamu orang-orang yang hatinya adalah hati syaitan (manusia berhati syaitan). Aku (Huzaifah) bertanya: Apakah harus aku lakukan jika aku menemuinya? Baginda bersabda: Hendaklah kamu mendengar dan taat kepada pemimpin walaupun dia memukul punggungmu dan merampas harta-bendamu." [HR Imam Bukhari dan Imam Muslim].

Apa pandangan Tun mengenai hadis ini?

Anonymous said...

Ha,elok sangat ko banggekan tue kutok tu...nni puak xbace sj...nilah akibatnye

Bomo Siam said...

Memahami kata2 Imam Nawawi yang dinyatakan oleh Rasyid Arraz...

“Dan makna hadis ini adalah, jangan kamu menentang kekuasaan ulil amri (pemimpin) dan janganlah kamu membangkang melainkan apabila kamu melihat kemungkaran yang nyata daripada mereka, yang kamu ketahui bahawa perkara tersebut termasuk tunjang-tunjang Islam (min qowaa’idil Islaam). Apabila kamu melihat seperti itu, maka ingkarilah dan sampaikanlah yang benar di mana pun kamu berada.

Adapun memisahkan diri keluar dari ketaatan kepadanya dan memusuhi (atau memerangi) mereka, adalah haram berdasarkan ijma’ muslimin (umat Islam), walaupun pemimpin tersebut termasuk orang2 yang fasiq lagi zalim.” (Imam an-Nawawi, Syarah Shahih Muslim, 12/229. Turut disebutkan oleh al-Hafiz Ibnu Hajar di dalam Fathul Bari, 13/8).

Apa kata Tun...takkan senyum saje kut...?

Anonymous said...

hg tk pyh nk tulis petikan hadis la bumu soklan aku yg paling mudah ia itu hg dh islam ka blum jawab lagi sampai la ni. hg ni memang low class la bumu

Bomo Siam said...

Apabila seorang pemimpin menggunakan kekayaan negara dengan cara yang tidak sah ataupun melakukan kezaliman dalam melaksakan hukuman, kepimpinannya dianggap batal..!

Apabila berlaku pada seseorang pemimpin tanda2 kekufuran, perbuatan mengubeh syariat ataupun amalan bidaah, wajiblah dilucutkan kepimpinannya dan gugurlah ketaatan rakyat kepadanya.

Kesimpulannya kita berhak menentang pemimpin dengan cara yang berhikmah dan berhak menjatuhkannya melalui pilihanraya!

HIDUP SPR..!!!

Melayu Ultra said...

BOMO

aku kesian kat hang.. merapu tak habis.. macam tong taik.. baik jaga percakapan daripada menimbulkan perpecahan.. kalau tak tau cakap lebih baik hangDIAM!!

jap.. hang solat, puasa ni sebab tuhan hang yang tanpa nama tu ka??

Orang ISLAM semua solat, puasa kerana ALLAH! hang??

Tolong jawab soalan aku BOMO!

Anonymous said...

low class la hg. merapu kt sini soklan aku hg tk jawqb lgi.piraaah islam kunun

Bomo Siam said...

Abu Hurairah ra. meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda:

"Terdapat tiga jenis orang yang doa mereka tidak ditolak; doa daripada orang yang berpuasa sehinggalah dia berbuka puasa; imam (penguasa) yang adil, dan orang yang dizalimi yang kerana doanya itu Allah mengangkatnya melepasi awan dan membuka untuknya pintu-pintu langit dan Allah berfirman: "Daku bersumpah demi kemuliaanKu, sesungguhnya Daku pasti menolongmu walaupun pada suatu masa nanti."

Anonymous said...

Apabila seorang pemimpin memperolehi kekayaan yang luar biasa walaupun dia hanya pegawai kerajaan bergaji RM3000, maka dia wajib dibicara dan ditolak.

Apabila bini seorang pemimpin yg tidak bekerja dan menjadi surirumah sepenuh masa tetapi memiliki kekayaan yg juga luar biasa, dia mestilah disiasat.

Apabila seorang bos lelaki memberi hadiah spender pada pekerja lelakinya, ianya pelik dan bos lelaki tersebut wajar dipersoalkan tujuannya.

Anonymous said...

PAS dan PKR dulu pernah buat solat hajat mohon Allah tunjukkan kebenaran kepada rakyat siapa yang benar sama ada Anuwar atau TDM sendiri bila memecatnya. Ternyata Allah telah menunjukkan kebenarannya sehingga Anuwar hilang banyak sokongan dan terbukti banyak rakan dan penyokong semakin menyusut. Buktinya Pilihanraya Sarwak membuktikan mereka angan-angan kosong. Agaknya penyokong PR tidak menyakini taqdir dan petunjuk Allah yang telah menggagalkan usaha Anuwar itu untuk berkuaasa walaupun dengan cara main belakang sept ... Agaknya sebab percvayakan bomoh kuat sangat ataupun tersilap menerima ajaran tok guru. Nur Iman terlihat diwajah, justeru, lihatlah wajah-wajah pembangkang yang semakin keruh, kerana mereka memprotes apa yang Allah telah tunjukkan. Nyahkan segala nama agama jika yang dipegang bukan agama tetapi emosi, ilusi, hipokrasi, dengki dll...

Bomo Siam said...

Diriwayatkan dari Al-Hasan: ' Ubaidillah bin Ziyad pernah menjenguk Ma'qil bin Yasar Al-Muzanni pada waktu sakit menjelang wafatnya. Lalu Ma'qil berkata,

"Aku akan menceritakan sebuah hadis yang aku dengar dari Rasulullah saw. Kalau aku tahu bahawa aku masih akan hidup, tentu aku tidak mau menceritakannya kepada mu. Aku mendengar Rasulullah saw. bersabda,

"Seseorang yang diberi amanat oleh Allah untuk memimpin rakyat, lalu mati ketika sedang MENIPU rakyatnya, maka Allah mengharamkan baginya syurga."

(6:9 Shahih Muslim)

Anonymous said...

Terdapat satu kaum yg dilaknat dan dimusnahkan oleh Allah swt. Kaum Lut yang menyukai sesama jenis.

Tak ubah seperti anwar..

Anonymous said...

Bagaimana pula jika seorang pemimpin itu, memakai dan bertopengkan seperi Islam. Berserban? Berjubah? Kemudian dia mendabik dada menunjuk nunjuk bahwa dia lah yg lebih Islamnya dari hamba Allah yang lain?

Tun Mahathir dipilih Allah utk memasuki kaabah.

Nik aziz ke mekah berkerusi roda.

Bomo Siam said...

Hadis riwayat Abdullah ra., ia berkata:

Rasulullah saw. bersabda: Sesungguhnya akan muncul sepeninggalku sifat egois (pemimpin yang mengutamakan kepentingan diri sendiri) dan beberapa perkara yang tidak kamu sukai. Mereka bertanya: Wahai Rasulullah, apakah yang engkau perintahkan kepada seorang dari kami yang mengalami zaman itu?

Baginda menjawab: Laksanakanlah kewajiban kamu dan mohonlah kepada Allah yang menjadi hakmu. (Shahih Muslim No.3430)

Anonymous said...

seseorang diberi amanat oleh Allah utk memimpin, kemudian dia menggunakan kedudukannya untuk memecahbelahkan umat Muhammad di tanah jawi.

Melayu Ultra said...

Bomo Siam said...
Diriwayatkan dari Al-Hasan: ' Ubaidillah bin Ziyad pernah menjenguk Ma'qil bin Yasar Al-Muzanni pada waktu sakit menjelang wafatnya. Lalu Ma'qil berkata,

"Aku akan menceritakan sebuah hadis yang aku dengar dari Rasulullah saw. Kalau aku tahu bahawa aku masih akan hidup, tentu aku tidak mau menceritakannya kepada mu. Aku mendengar Rasulullah saw. bersabda,

"Seseorang yang diberi amanat oleh Allah untuk memimpin rakyat, lalu mati ketika sedang MENIPU rakyatnya, maka Allah mengharamkan baginya syurga."

(6:9 Shahih Muslim)

--------------------------------------------
Pandai la BOMO ni.. dalam komen2 hang terang2 hang cakap hang berkawan dengan jin.. (walaupun aku tau hang melawak) tapi adakah dengan cara melawak mcm ni kita tidak boleh dikatakan syirik dan menyengutukan ALLAH?

dan sekarang BOMO nak tunjuk baik dengan mengeluarkan HADIS Rasulullah?? Akidah dan Iman kita boleh tergelincir jika kita katakan ALLAH bukan nama TUHAN orang ISLAM.. BOMO nama tuhan hang kan TANPA NAMA?? hang kan tak mengaku ALLAH tu nama TUHAN hang!!

TAK PAYAH tunjuk ALIM la BOMO.. hang betulkan dulu akidah hang.. bertaubatlah sementara pintu taubat masih terbuka...

Bomo Siam said...

Hadis riwayat Ibnu Abbas ra. ia berkata:

Rasulullah saw. bersabda: Barang siapa yang tidak menyukai sesuatu pada pemimpinnya, maka hendaklah ia bersabar. Karena sesungguhnya siapa yang memisahkan diri dari jemaah walau sejengkal lalu ia mati, maka kematiannya adalah kematian jahiliah. (Shahih Muslim No.3438)

Anonymous said...

Dan apabila kamu telah bulatkan hati berserah memohon hanya pada Allah yang satu, kemudian apabila ditunjukkan kepada kamu akan kebenaran yang nyata, kamu palingkan pula dari kebenaran yang telah dibentangkan tersebut.

Bomo Siam said...

MU....

Tuhan tidak bernama....yg bernama itu makhluk!

Anonymous said...

ajaran pas,

Barangsiapa yg tidak menyukai pemimpin, maka ia tidak bersabar dan mengkafirkan pula serta mendoakan yg buruk buruk pula pada saudara seagamanya.

Pas sudah lama memisahkan diri dari jemaah dgn mengkafirkan org yang bukan sehijau langaunya.

Heh

Anonymous said...

Bomo siamang,

Allah ada 99 nama.

Agama apa ko ni?

bomo melayu said...

Org yg bagus seperti lebah, singgah di mana tk menyusahkan bahkan mengahwinkan bunga, dari perutnya keluar madu yg menjadi penawar kpd penyakit..

Tapi penyokong pas dan doktor siam tk pula begitu..

Melayu Ultra said...

TUN M bukan DIKTATOR

TUN M digelar diktator sebab pemimpin pembangkang macam NIK AZIZ, LIM KIT SIANG tidak tahan dengan ketegasan2 keputusan TUN M.

Aku akui, sebab sifat 'DIKTATOR' inilah lahirnya MELAYU2 yang berdisiplin tinggi dan berjaya di dunia2 korporat dan perniagaan.. Sifat ini nyata ditakuti DAP di zaman pemerintahan TUN M..

Sifat 'DIKTATOR' inilah yang menyebabkan ramai orang MELAYU sedar mereka bukanlah HAMBA ABDI kepada bangsa2 asing!

Sifat 'DIKTATOR' inilah yang menyebabkan bangsa lain tidak berani memperkotak-katikkan MELAYU dan ISLAM di MALAYSIA malah di dunia.

Bacalah buku TUN M ‘Memoir Tun Dr Mahathir Mohamad' Selamilah cara pemikiran ayahnda TUN M. Insyaallah ianya akan merubah persepsi kita pada TUN M.

TUN M pernah digelar 'MELAYU ULTRA' dan aku adalah MELAYU ULTRA!!

Melayu Ultra said...

BOMO SIAM

MU....

Tuhan tidak bernama....yg bernama itu makhluk!

_________________________________________________

OK! Jawapan hang ringkas dan padat untuk menjelaskan AKIDAH hang!

keep it up!!

yogibear's season said...

Dalil tanpa madlul ada saperti seorang membaca kitab Sohih Bukhori tanpa digandingkan dgn syarahnya saperti kitab Fathul Bari Syarah Bukhori bg Ibnu Hajar Asqolani...

....hasilnya pandai2 sendiri dan nafsu jadi Raja!

Anonymous said...

Terbaek dari melayu ultra!

Anonymous said...

Bomo siamang ni...sah cybertrooper DAP.

Anonymous said...

Bomo siamang kantoi bab nama Allah.

Cina DAP menyamar..

Anonymous said...

Diriwayatkan dari Al-Hasan: ' Ubaidillah bin Ziyad pernah menjenguk Ma'qil bin Yasar Al-Muzanni pada waktu sakit menjelang wafatnya. Lalu Ma'qil berkata,

"Aku akan menceritakan sebuah hadis yang aku dengar dari Rasulullah saw. Kalau aku tahu bahawa aku masih akan hidup, tentu aku tidak mau menceritakannya kepada mu. Aku mendengar Rasulullah saw. bersabda,

"Seseorang yang diberi amanat oleh Allah untuk memimpin rakyat, lalu mati ketika sedang MENIPU rakyatnya, maka Allah mengharamkan baginya syurga."

(6:9 Shahih Muslim)
July 20, 2012 11:33 PM

-----------------------------------

Bagaimana dengan janji Penipu Rakyat dalam menifesto mereka dalam PRU 12 dulu, janji lain buatnya lain, misalnya cukai PBT kononnya nak diturunkan, naik lagi adalah, kemudian nak beri setiap anak Selangor yang berjaya masuk ke pusat pengajian tinggi RM 1000 seorang, langsung tak diberi, bukan RM 1000, satu sen pun tak diberikan. Kemudian di Kelantan, bermacam-macam dijanjikan oleh Nik Aziz, tapi apa yang ada? Sekadar papan tanda itu dan ini, projek entah ke mana, Lebuh Raya Diktator Nik Aziz Kuku Besi entah jadi entaH tidak, tapi SULIHH di Sungai Limau Kawasan DUN Azizan Razak dah tak nampak harapan, itu macam mana pula, diharamkan syurga ke kepada tok guru PAS yang suka berjanji kosong ni Bomo Siam? Perangai ko macam perangai babi, merosakkan masyarakat dengan perkara-perkara yang direka-reka untuk memburukkan kerajaan. Sedarlah, golongan macam ko ni akan menerima azab neraka kerana ko mengainaya kerajaan yang sah dipilih oleh rakyat, itu penderhaka namanya, itulah bodoh nak mampus sebab minum air basuh berak tok guru PAS kaki kelentong itulah.

Anonymous said...

"Tuhan tidak bernama..yg bernama itu makluk!"

Macam lahanat cybertrooper PR main main dgn nama Allah SWT.

Bomo Siam said...

Tuhan tidak pernah menyusahkan kita. Tuhan tidak pernah mempermasalahkan nama-Nya. Dia mengizinkan kita menyebut-Nya dengan nama apa saja yang kita suka, sesuai dengan sifat2-Nya!

Firman AllahSWT “Katakanlah : serulah ALLAH atau serulah AR-RAHMAN dengan nama yang mana saja kamu seru, dia mempunyai nama ASMA’UL HUSNA…” (Al-Isra 17:110).

“Hanya milik ALLAH, ASMA’UL HUSNA, maka mohonlah kepada-Nya dengan menyebut ASMA’UL HUSNA itu..”• (Al-A’raf 7:180)

Kalimah Allah itu hanya sekadar 'kata ganti nama' pd Tuhan! Macam yg 99 tu la....!

Tak wajib pun sebut perkataan Allah, utk kenal Tuhan! Sebab Tuhan hanya SATU!

Yg wajib nya kita tahu dgn mengingatinya melalui ASMA’UL HUSNA!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Hadis riwayat Ibnu Abbas ra. ia berkata:

Rasulullah saw. bersabda: Barang siapa yang tidak menyukai sesuatu pada pemimpinnya, maka hendaklah ia bersabar. Karena sesungguhnya siapa yang memisahkan diri dari jemaah walau sejengkal lalu ia mati, maka kematiannya adalah kematian jahiliah. (Shahih Muslim No.3438)

July 20, 2012 11:44 PM

-----------------------------------
Maka tindakan hang memburuk-burukkan pemimpin negara dan puak Penipu Rakyat adalah golongan jahiliah. Dasar Bomo Siam haram jadah, perosak masyarakat, ko memang manusia yang berhati babi dan berotak anjing, perangai macam haram jadah, nak berlagak alim konon, Bomo Siam, ko ni orang Islam ke jenis kafir harbi pemakan babi haram jadah tak sedar diri tu? Memang ko ni jenis haram jadah, celaka, anjing, babi, keldai, dasar haram jadah yang paling tak guna, Yahudi pun lebih baik jika nak dibandingkan dengan perangai ko ni bangsat! Ko buat perangai macam haram jadah ni lagi, seumur hidup ko akan disumpah seranah oleh orang ramai, hidup ko tak akan senang, tak akan tenteram, hidup ko akan porak peranda, ko akan mampus dalam kutukan manusia yang bencikan sikap jahiliah ko ni, dasar anjing.

Bomo Siam, kalau ko benar-benar Islam, cuba ko tuliskan kalimah syahadah, kalau ko tak tulis juga sahlah ko ni jenis kafir harbi yang sengaja cari pasal nak mampus kena parang! Ko jangan main-main Bomo Siam, orang Melayu ni bab dipermainkan cukup pantang sama sekali. Jangan sampai perut ko kena radak dengan parang dan dihumban ke laut sudahlah kalau ko ni jenis kafir harbi yang suka mempermainkan orang Melayu/Islam.

Anonymous said...

aku rasa sebab org pas ni suka berkelahi ialah kebanyakan pemimpin2 mereka lulusan timur tengah..

tengok la perangai org timur tengah, bercanggah pendapat saja mereka kelahi, perang, tembak etc..

sedangkan Rasulullah sebarkan Islam ini dgn kasih sayang dan hikmah bukan dgn pedang dan perang..

org umno kurang alimnya kerana ramai pemimpinnya lulusan england atau negeri org putih lain..

kelebihan org umno ialah tk angkuh dan tk perasan bagus. kalau pemimpin umno jenis angkuh dan perasan bagus dh lama Allah hancurkan kerajaan umno..

Allah shj yg lebih tahu..

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Tuhan tidak pernah menyusahkan kita. Tuhan tidak pernah mempermasalahkan nama-Nya. Dia mengizinkan kita menyebut-Nya dengan nama apa saja yang kita suka, sesuai dengan sifat2-Nya!

Firman AllahSWT “Katakanlah : serulah ALLAH atau serulah AR-RAHMAN dengan nama yang mana saja kamu seru, dia mempunyai nama ASMA’UL HUSNA…” (Al-Isra 17:110).

“Hanya milik ALLAH, ASMA’UL HUSNA, maka mohonlah kepada-Nya dengan menyebut ASMA’UL HUSNA itu..”• (Al-A’raf 7:180)

Kalimah Allah itu hanya sekadar 'kata ganti nama' pd Tuhan! Macam yg 99 tu la....!

Tak wajib pun sebut perkataan Allah, utk kenal Tuhan! Sebab Tuhan hanya SATU!

Yg wajib nya kita tahu dgn mengingatinya melalui ASMA’UL HUSNA!

July 21, 2012 12:12 AM

-----------------------------------

Tuhan itu esa, tidak berbilang, tidak beranak dan tidak diperanakan, tak gitu Bomo Siam?

Mungkin Musangka ni adalah anak murid si Khalil Afandi yang mati dalam serangan terhadap Putrajaya tempoh hari kot, macam biul saja dia ni.

Melayu Ultra said...

BOMO

Bismillah - Dengan nama ALLAH!
Alhamdulillah - Segala puji bagi ALLAH!
Subhanallah - Maha Suci ALLAH!
Allahuakbar - ALLAH Maha Besar!

ILMU hang terlalu hebat!! hang berguru dengan GOOGLE ke apa??

Matt said...

jaga2.. bomosiam dh lupakan kamu semua tentang artikel GAP ni..

kalau ko kenal Allah bomosiam.. maka merendah dirilah..

asyik nk bertaki je.. Allah pun menyampah..

tak gitu Jin?

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Hadis riwayat Abdullah ra., ia berkata:

Rasulullah saw. bersabda: Sesungguhnya akan muncul sepeninggalku sifat egois (pemimpin yang mengutamakan kepentingan diri sendiri) dan beberapa perkara yang tidak kamu sukai. Mereka bertanya: Wahai Rasulullah, apakah yang engkau perintahkan kepada seorang dari kami yang mengalami zaman itu?

Baginda menjawab: Laksanakanlah kewajiban kamu dan mohonlah kepada Allah yang menjadi hakmu. (Shahih Muslim No.3430)

July 20, 2012 11:41 PM

----------------------------------

Pimpinan egois adalah seperti Nik Aziz dan tok guru politik PAS, bajet alim dan berilmu, tapi berlagak nak mampus, sudahlah tu, sanggup membuat hukum hakam sesat seperti demontrasi liar sama seperti solat jemaah dan menunaikan haji, undi PAS masuk syurga, undi PAS dapat pahala, sila bagi hadis dan keterangan Al-Quran berhubung perkara ini? Ikhwanul Muslimin pun tak berjanji macam yang PAS janji ni, jelas PAS menyesatkan masyarakat.

Pimpinan yang mementingkan diri sendiri adalah Anwar, memperalatkan rakyat untuk jadi mangsa dengan hasutan supaya berdemontrasi liar, buat jahat tak nak mengaku, video, DNA, CCTV, apa lagi bukti yang dia nak tak tahulah, kalau menuduh Datuk Seri Najib ada hubungan sulit dengan Altantuya, tak payah ada bukti pun dicanangnya seluruh duniam, inilah pimpinan yang mementingkan diri sendiri seperti Penipu Rakyat. Blah la, golongan perosak saja korang ni, masyarakat jadi punah ranah kerana kesesatan yang dipromosikan korang, di dunia ni bolehlah lepaskan diri, di mahsyar kelak, korang berhadapanlah perhitungan berkaitan dengan segala kezaliman yang korang buat di dunia sekarang ini.

Anonymous said...

boooooooo! Bomo siamang...!!
Dah kantoi, nak spin spin lak...
Wakakakaka..

Bomo Siam said...

Kenapa perkataan ALLAH ini, klu boleh, kita tak bagi org lain guna?

Kerana kita bimbang ianya disalahgunakan! Perkataan Allah tidak boleh digunakan untuk menggambarkan jamak (banyak) atau melambangkan apa2 jantina, atau dinamakan untuk apa2 yang selain dari Tuhan.

Asal perkataan Allah dari dua perkataan Arab; (Al-) yang memberi erti khusus dan (-ilaah) memberi erti Tuhan. Bagaimanapun terdapat pendapat yang berbeza dengan menekankan bahawa perkataan "Allah" itu kata khusus dan bukan terbentuk dari "al" dan "ilaah".

Sebaik-baik translation perkataan Allah itu ialah 'Tuhan yang Esa'.

Anonymous said...

Apa yang jelas Bomo Siam jenis manusia berhati babi dan berotak anjing, sama macam Pimpinan Penipu Rakyat jenis manusia berotak babi dan berhati anjing yang suka membuat kejahatan untuk merosakkan masyarakat demi nak berkuasa sedangkan mereka tak berkelayakan pun.

Mana Bomo Siam ni dah berambus, dah mampus kena serangan jantung ko, pergi mampuslah dengan ko Bomo Siam, ko minta tolonglah dengan jin ko tu, itu pun kalau jin ko nak tolongan dan reti berubat, silap-silap habis ko mampus dikeroyok oleh jin ko sendiri, padan muka ko, itulah pembalasan kepada manusia tak guna seperti ko ni.

Anonymous said...

Hidup lagi Bomo Siam ni, ingatkan dah mampus dah. Ko komenlah macam celaka pun, komen tak berkualiti, air longkang lagi berkualiti berbanding komen haram jadah ko ni.

Melayu Ultra said...

BOMO hang sudah kucut tulur ka?? ada pengkomen kat blog GAP ni nak parang hang.. sebab hang dah pelekeh nama ALLAH..

BOMO kata..

JIN balik2.. kita dah takde modal nak lawan..!!

wakakakakakaka!

Anonymous said...

MU,
Bomosiamang ni cybertrooper PR...dah kantoi bab nama Allah..baik punya spin pegi kat asma ul husna.

Blah la lu bomosiamang...
Kantoi siot!!

Muahahahahahaha....!!!!!!!

Bomo Siam said...

Mengikut kepercayaan Islam, Allah ialah Tuhan yang satu, yang disembah oleh umat Islam adalah Tuhan yang sama yang disembah oleh pengikut Yahudi, Nasrani dan seluruh umat manusia sebelum kedatangan Muhammad. Islam menolak penjelmaan Tuhan di dalam rupa bentuk manusia atau sesuatu apa jua pun.

Ingatlah! Jgn sesekali maksudkan Tuhan namaNya Allah seperti PM yg namanya Najib or MB Ktan namanya Nik Aziz!

Anonymous said...

Denagn nama Allah yg Maha Pemurah dan Maha Mengasihani.

Melayu Ultra said...

BOMO SIAM cakap

JIN! nama tuhan kita sapa eh?

JIN jawab, ntah 'ALLAH' Nik Aziz dah jual kat Kristian!
kita pakai 'Tuhan Tanpa NAMA' la mcm dalam komik Pedang Setiawan tuu!

BOMO cakap

" OK Jin! kita pakai TANPA NAMA!"

SubhaTANPANAMA
TANPANAMAuakbar
BismiTANPANAMA

MELAYU ULTRA kata,
JAHANAM... JAHANAM...

Anonymous said...

Sesat bomo siamang ni..

Tak pun syiah..

Tak pun kafir lahanat.

Setiap satu pekerjaan marilah kita mulakan dengan nama Allah.

Bismillahirahmanirrahim....

Anonymous said...

Sikap diktator Penipu Rakyat di Kedah yang hendak merobohkan sebuah madrasah yang juga sebuah surau untuk dibuat shopping complex, malahan tapak madrasah adalah diwakafkan untuk tujuan buat surau, tapi kezaliman PAS kedah telah sanggung membelakangkan keluarga pewakaf apabila hendak merobohkan madrasah itu bagi tujuan membuat shopping complex, Musangka @ Bomo Siam dapat sub kontrek untuk kerja kecil buat shopping complex tu, dia mengaku sendiri dalam entry tahun lepas.

Di Pulau Pinang kezaliman diktator DAPigs Lim Guan Eng Kuku Besi telah menjahanamkan peniaga bumiputera dan India yang berniaga secara kecil-kecilan dengan alasan tidak berlesen sedangkan dimohon dan dirayu pun tak diberi lesen oleh diktator Lim Guan Eng, habis kedai bumiputera dan India dirobohkan, inilah diktator yang sebenarnya.

Di Selangor, Penipu Rakyat yang hendak berdemontrasi liar di padang awam telah menghalau sekumpulan pelajar sekolah yang sedang berlatih bola, sungguh zalim dan kejam seolah-olah kalau tak demontrasi semua puak Penipu Rakyat akan mampus kebulur.

Di Kelatantan, Nik Aziz tak boleh ditegur, kononnya dia mursyidul am, dia berkuasa dalam PAS, lihatlah betapa bongkaknya Nik Aziz, buat perkara salah pun dia mengaku betul dan larang orang nasihatkan dia, sombong bebenor, inilah adalah diktator.

Diktator yang sebenarnya bersepah-sepah dalam Penipu Rakyat, cuma mereka ni saja yang jenis tak sedar diri. PRU 13, undilah Barisan Nasioal demi agama, bangsa dan tanah air. Takbir! Allahuakbar.

Melayu Ultra said...

Bomo Siam said...
Mengikut kepercayaan Islam, Allah ialah Tuhan yang satu, yang disembah oleh umat Islam adalah Tuhan yang sama yang disembah oleh pengikut Yahudi, Nasrani dan seluruh umat manusia sebelum kedatangan Muhammad. Islam menolak penjelmaan Tuhan di dalam rupa bentuk manusia atau sesuatu apa jua pun.
------------------------------------------

hang cari kat GOOGLE ke?? so?? Which Tuhan you worship? No NAME? Shame on you!!

Anonymous said...

Penipu Rakyat = Diktator

Penipu Rakyat = Zalim

Penipu Rakyat = Kejam

Penipu Rakyat = Peralatkan Rakyat

Penipu Rakyat = Perbodohkan Rakyat

Penipu Rakyat = Penindas Rakyat

Penipu Rakyat = Pelahap Duit Rakyat

Penipu Rakyat = Perosak Masyarakat

Penipu Rakyat = Penyebar Ajaran Sesat

Penipu Rakyat = Promosi budaya kurang ajar

Penipu Rakyat = Memang jenis golongan jahanam yang tak sedar diri

Anonymous said...

tahap orang ni berbeza-beza bomosiam..

hang pi cerita benda yg orang susah nk faham tu apa pasal?

cerita fadhilat ramadhan lagi bagus..

Bomo Siam said...

Ada juga kawan2 UMNU aku yg tanya, bila aku kata Tuhan tak bernama...!

"Tuhan hg yg mana satu?"

Klu kapiaq yg tanya camtu, aku tak heran! Sebab depa memang jahil.

Tapi bila yg tanya tu ngaku dia muslim, aku jawab cam ni la....

"Apa hg nih? Mabuk ka? Tuhan yg mana laie? Yg tu je le yg aku ada! Yg satu tu je! Yg aku sembah hari2 tu!"

Budak UMNU tu tak puas hati! Rupa2nya dia nak tau nama MyKad Tuhan!

Ada ka???

Anonymous said...

Jangan dilayan Bomo Siam ni, dia ni jenis biul dan bajet pandai agama sangat, jenis puak yang suka bajet alim macam puak Penipu Rakyat ni memang jenis takbur, jenis ujub, riyak dan sombong, kononnya mereka bagus sangat sedangkan mereka dah jadi anak murid dan pengikut syaitan bila mereka bersikap riyak, takbur, sombong dan angkuh sebegitu rupa, cuma jenis puak ni mana jenis tahu sedar diri, jenis tak sedar diri katakan.

Anonymous said...

Bomo Siam ni mungkin jenis pengikut atau ketua ajaran sesat macam 'imam mahadi palsu' sebelum ini kot. Bajet alim sangat, mungkin tengah berposingn sakan dengan kostum bila beri komen, bajet hebat sangat katakan, tapi jenis biul dan otak tak betul.

Anonymous said...

org Islam pas dan org Islam umno bersaudara.. apasal kecoh2? lek la..

Bomo Siam said...

Allah SWT ni bukan berbilang!

Cukup sekadar kita tau sifat2Nya serta ikut segala perintahNya, kira kita dah pun kenal akan Dia!

Bila dah kenal, apa perlunya NAMA?

Nama ni hanya sesuai pd yg berbilang!

Melayu Ultra said...

Anonymous July 21, 2012 12:39 AM

Di KELANTAN, Nik Aziz telah diangkat menjadi sama taraf dengan nabi.. MAKSUM dan tiada dosa.. Cakap Nik Aziz adalah fatwa yang tidak boleh dipertikaikan.. Solat Nik Aziz adalah solat yang perlu dipertonton.. Cara makan Nik Aziz adalah cara makan orang alim yang zuhud.. Makian Nik Aziz adalah seruling yang mempersonakan pengikut.. Pendek kata, Nik Aziz tidak berdosa dan MAKSUM!! orang yang menegur Nik AZIZ boleh jatuh hukum KAFIR!! konon2 kalau nak tengok akhlak nabi tengoklah Nik Aziz! Tiada cacat dan celanya!

Kenapa fokus aku hanya Nik Aziz?? Sebab dia adalah penyebab NO. 1 berpecahnya orang ISLAM dan MELAYU!! Adakah NIK AZIZ Diktator?? YA!! ciri2 diktator mmg dah ada pada NIK AZIZ! Hadis dan ayat Quran yang menyokong PAS diambil.. yang tidak menyokong PAS di jambankan!!

Tapi apakan daya, penyokong Nik Aziz telah mati hatinya, lebur jiwanya, beku otaknya!!

Anonymous said...

Jin Bomo Siam dah merasuk Bomo Siam, dah jagi gila babi dah Bomo Siam ni, sampai kata kononnya ada ahli UMNO minta MyKad Allah pula, sah Bomo Siam ni jenis terlebih fantasi sampai jadi wayar putus, mungkin tengah pakai kostum Ultraman sambil melompat-lompat di depan komputer gamaknya.

Anonymous said...

Teruskan Bomo Siam, mungkin ko akan 'berjihad' dengan membawa pisau seposen untuk menentang kerajaan yang ko benci sangat ni, memang Bomo Siam ni jenis orang yang suka fantasi, entah apa yang dia buat sekarang ni, mungkin tengah menggelupur di rumah seorang diri dan menghempas barang-barang, dah jadi gila dan sewel dengan fantasi dia tu.

Bomo Siam said...

Alooo...UMNU!

Bole tak kita fahamkan & ertikan SUBHANALLAH ke bahasa melayu jadik MAHA SUCI TUHAN!

Bole tak?

Ce tanya ostat Fathul Bari?

Anonymous said...

Jin Bomo Siam melaporkan bahawa Bomo Siam makin teruk, bukan setakat memakai kostum Pink Panther dengan serban, malahan sedang menggelupur dan berguling-guling seorang diri di rumah, habis berselerak barang-barang. Laporan diterima lagi, Bomo Siam sedang 'berjihad' menentang peti sejuk dan kabinet pinggang mangkuk, makin teruk nampaknya keadaan Bomo Siam, mungkin komennya tidak akan keluar hingga dia jadi normal semula.

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Alooo...UMNU!

Bole tak kita fahamkan & ertikan SUBHANALLAH ke bahasa melayu jadik MAHA SUCI TUHAN!

Bole tak?

Ce tanya ostat Fathul Bari?

July 21, 2012 1:01 AM

------------------------------------

Ko pergi tanya Mat Sabu dengan Al Fadhil Lim Guan Eng sajalah.

Melayu Ultra said...

BOMO!

Susah sangat ke nak sebut 'ALLAH' Tuhanku???

sampai hang kena keliling satu dunia cari fakta nak spin??

Hang jangan sampai bawak parang panjang dengan bini orang pegi pejabat kat Putrajaya bomo! budak yang mati aritu dia paanggil tuhan dia 'BOSS'

Jahanam.... Jahanam....

Matt said...

bomomesium

cuba hang cite bab afa'l Allah pulak..

kalau Allah benci makhluk benci tak?

Anonymous said...

Bomo Siam masih tidak keruan lagi, sekarang sedang menendang televisyen. Sah Bomo Siam ni jenis tak betul, Jin Bomo Siam pun ketar lutut tengok Bomos Siam menghemas botol kicap, nasib baik tak keluar hantu botol kicap, kalau tak makin parah jadinya.

Melayu Ultra said...

Anonymous said...
Jin Bomo Siam melaporkan bahawa Bomo Siam makin teruk, bukan setakat memakai kostum Pink Panther dengan serban, malahan sedang menggelupur dan berguling-guling seorang diri di rumah, habis berselerak barang-barang. Laporan diterima lagi, Bomo Siam sedang 'berjihad' menentang peti sejuk dan kabinet pinggang mangkuk, makin teruk nampaknya keadaan Bomo Siam, mungkin komennya tidak akan keluar hingga dia jadi normal semula.

July 21, 2012 1:01 AM

-----------------------------------------

Lawak la bro!! terbaik!!

BOMO - aku tak boleh nak terima kenyataaan ini..

Melayu Ultra said...

Anonymous said...
Jin Bomo Siam melaporkan bahawa Bomo Siam makin teruk, bukan setakat memakai kostum Pink Panther dengan serban, malahan sedang menggelupur dan berguling-guling seorang diri di rumah, habis berselerak barang-barang. Laporan diterima lagi, Bomo Siam sedang 'berjihad' menentang peti sejuk dan kabinet pinggang mangkuk, makin teruk nampaknya keadaan Bomo Siam, mungkin komennya tidak akan keluar hingga dia jadi normal semula.

July 21, 2012 1:01 AM

-----------------------------------------

Lawak la bro!! terbaik!!

BOMO - aku tak boleh nak terima kenyataaan ini..

Anonymous said...

Bomo Siam ni bajet dia warak sangat, macam tok guru dia jugalah, bajet warak sangat, tapi harprak. Dasar diktator yang tak boleh ditegur dan tak boleh dinasihati adalah Nik Aziz.

Bomo Siam said...

Kalimah Allah adalah kalimah ”rahmat” sekelian Alam. Allah SWT adalah Tuhan yang bukan sekadar disembah oleh orang islam, sebaliknya wajib disembah juga oleh orang2 selain beragama Islam. cumanya, tafsiran bagi kalimah Allah itu pelbagai dikalangan manusia.

Bagi mereka yang beragama Islam, Allah itu merujuk kepada tuhan yang esa. Adapun bagi mereka yang beragama kristian, ia merujuk kepada triniti. Begitu pula yahudi, merujuk kepada tuhan bapa kepada Uzair.

Justeru, dalam isu penggunaan kalimah Allah bagi non Muslim, apakah ia dibenarkan atau tidak?

Apa yang dapat kita perhatikan, banyak nas-nas Al-Quran, dan hadis yang membenarkan penggunaan kalimah Allah, berbanding nas-nas Quran dan Hadis yang melarangnya. Wallahualam.

Bomo Siam said...

“Dan sesungguhnya jika kamu tanyakan kepada mereka: "Siapakah yang menjadikan langit dan bumi dan menundukkan matahari dan bulan?" Tentu mereka akan menjawab: "Allah", maka betapakah mereka (dapat) dipalingkan (dari jalan yang benar)”

(Surah Al-Ankabut : 61)

Melayu Ultra said...

Fuh!! Terbaik la BOMO! Credit to GOOGLE!!

hehehehehe!

Bomo Siam said...

Ayat diatas tadi, dengan jelas orang bukan Islam menjawab “Allah” dikala ditanya oleh Nabi SAW tentang siapa pencipta langit dan bumi. Selepas menyebut kalimah Allah oleh orang bukan Islam ini, Allah tidak pernah menyuruh Nabi SAW menyerang atau menghalang mereka daripada menyebut kalimah “Allah” tersebut!

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 279   Newer› Newest»