Friday, July 20, 2012

DAP DIRASUAH UNTUK SERANG KERAJAAN.


KLIK SINI

28 comments:

Anonymous said...

WALAWEH...TAK SANGKA DAP YANG DAPAT FULUSNYA? SUARA ANAK HARAM MEMANG CELAKA. SKRG APASAL SENYAP?

WOI..PENCACAI2 DAP, MASIH NAK PERCAYA LAGI PARTI KAFIR TU?

Anonymous said...

.

Merokok merbahayakan kesihatan ... kurangkan merokok .

.

Anonymous said...

cerita yg paling bangang.langsung tak menarik cerita kartun ni

Anonymous said...

Penipu Rakyat sedang menyusun penipuan demi penipuan untuk memerangkap rakyat supaya membenci kerajaan sedangkan Penipu Rakyat tak buat apa-apa pun, kebanyakkannya diusahakan oleh kerajaan demi kepentingan rakyat, tapi bila ada kemajuan itu dan ini dengan muka tak tahu malunya Penipu Rakyat mengaku merekalah yang mengusahakan segala kejayaan itu sedangkan Penipu Rakyat hanya tahu mengkritik dan menghina kerajaan saja, sedangkan Kerajaan Barisan Nasional banyak berusaha untuk kepentingan rakyat, manakala Penipu Rakyat sibuk memperdagangkan janji kosong untuk kepentingan peribadi mereka sajalah.

Dalam isu kapal selam ini, jelas sekali bahawa Penipu Rakyat sanggup berbuat apa saja untuk memburukkan kerajaan hatta merosakkan keselamatan negara, mencemarkan imej negara, menyebabkan negara dipandang serong inilah kerja Penipu Rakyat yang kemaruk berkuasa sedangkan mereka tidak berkelayakan untuk menjadi pemerintah pun, sekadar perosak bolehlah.

Kerajaan perlu tegas dalam perkara ini, sekiranya Anwar suka menyaman orang yang mendedahkan perilaku buruknya, maka kerajaan perlu menyaman puak Penipu Rakyat dan kuncu-kuncu mereka yang senantiasa mahu mencemarkan imej kerajaan, mahu memburukkan kerajaan tanpa alasan kukuh dan merosakkan keamanan. Pertama sekali adalah perlu menggantikan Hisham si Obor-Obor ke kementerian lain selain dari Kementerian Dalam Negeri kerana selagi adanya Hisham si Obor-Obor di situ, habis akta-akta yang melindungi negara dimansuhkan sebagaimana ISA, sekarang ini Akta Hasutan pula hendak dimansuhkan sedangkan akta-akta berkenaan tidak perlu dimansuhkan cuma perlu ditambah baik kerana akta baru yang menggantikan ISA misalnya, sebelum ini akta itu akan melindungi keselamatan negara, tapi lihatlah perhimpunan liar seperti BERSHIT 3.0, penentangan Lynas, Perhimpunan Oren dan sebagainya, tidak mampu dikawal oleh kerajaan dengan baik kerana mekanisma pengawalan telah dihancurkan oleh seorang menteri yang tidak bertanggungjawab seperti Hisham si Obor-Obor.

Kerajaan perlu tegas, ketegasan adalah perlu, ketegasan bukanlah kezaliman, tapi berpegang kepada yang hak dan menentang kebatilan, tidak guna kita bercakap pasal demokrasi dan hak asasi manusia jika banyak membawa kepada keburukkan hingga negara jadi porak peranda akibat demokrasi dan hak asasi manusia yang tidak kenal pada batas akhlak dan tata susila masyarakat timur dan beragama. Bertindaklah sebelum terlambat, ketegasan adalah perlu, lihatlah ketegasan di era pentadbiran Tun Dr. Mahathir sebagai Perdana Menteri, keamanan terkawal dengan sebaiknya, misalnya dalam Operasi Lalang 1987, Tun Dr. Mahathir telah mengesan bahaya jika perhimpunan besar-besaran antara pihak pembangkang dan penyokong UMNO dibiarkan berleluasa, oleh itu dengan nasihat dari PDRM, maka Tun Dr. Mahathir telah mengarahkan tangkapan kepada individu yang berpotensi dan telah menjadi dalang kekacauan, bukan saja di pihak pembangkang, malahan di pihak Barisan Nasional pun ada yang kena tangkap, itulah ketegasan yang diperlukan oleh pimpinan negara, kelembutan yang tanpa batasan akan menyebabkan kerajaan akan bukan saja kena pijak kepala, malahan kepala kerajaan akan dikencing berak oleh pihak yang tidak bertanggungjawab yang suka mengambil kesempatan. Rakyat Malaysia tidak mampu lagi untuk menerima kelonggaran dalam pengamalan hak asasi manusia seperti di negara Eropah Barat dan di Amerika serta di Australia dan New Zealand kerana mentaliti masyarakat di Malaysia tidak lagi mencapai mentaliti kelas pertama. Saya bukanlah mahu menghina rakyat negara ini kerana saya pun rakyat negara ini, tapi renungkanlah apakah ramai rakyat negara ini yang masih mengerti kebebasan dalam konteks yang sebenarnya atau kebebasan itu digunakan untuk mencetuskan kekacauan demi kepentingan peribadi? Oleh itu langkah-langkah pencegahan dan perlindungan adalah perlu bagi menjamin kelangsungan Malaysia sebagai sebuah negara yang aman damai serta makmur sejahtera.

Anonymous said...

Selamatkan Malaysia, hancurkan Penipu Rakyat perosak masyarakat pemusnah negara!

Anonymous said...

Kerajaan juga jangan benarkan para pelajar membawa telefon bimbit ke sekolah kerana risiko kecurian dan risiko pembulian yang dirakam menggunakan telefon bimbit mungkin akan berleluasa, malahan kanak-kanak juga dalam bahaya akibat peragut yang akan meragut kanak-kanak yang dipercayai membawa telefon bimbit. Cadangan dari Timbalan Menteri Pelajaran adalah tidak munasabah dan merosakkan para pelajar saja. Apa yang jelas guru-guru serta ibu bapa perlu bertanggungjawab terhadap keselamatan murid dan anak-anak masing-masing. Perlu diingat, apakah pentingnya kanak-kanak mempunyai telefon bimbit? Apakah mereka itu pegawai besar atau menteri yang akan dihubungi setiap masa kerana perkara penting? Jangan nanti anak-anak pelajar sibuk bermain permainan elektronik yang ada dalam telefon bimbit atau menonton video-video tidak senonoh yang telah dirakam sedangkan guru sedang mengajar di hadapan. Menteri Pelajaran merangkap Timbalan Perdana Menteri perlu menolak cadangan tidak masuk akal itu kerana itu semua adalah cadangan yang bukan saja merosakkan pelajar, malahan membahayakan pelajar.

Anonymous said...

SUARAM dan SUHAKAM adalah NGO haram jadah, perangai macam anjing kerana mereka adalah anjing-anjing dan babi-babi suruhan kepada Penipu Rakyat yang perangainya macam celaka. Hancurkan Penipu Rakyat, selamatkan Malaysia, PRU 13 Undilah Barisan Nasional, takbir, Allahuakbar.

Anonymous said...

YANG PELIK MENGAPA KERAJAAN BN/UMNO/NAJIB/ROSMAH TAK SAMAN DAP/SUARAM/PKR/PAS WHAT EVER YANG MEMBUAT BANYAK TUDUHAN/FITNAH. INI MEMBUATKAN ORANG RAMAI BURUK SANGKA KEPADA KERAJAAN/NAJIB/ROSMAH/UMNO . PEMBANGKA DAP/PKR/PAS INI PERLU DIKENAKAN BANYAK SAMAN BARU MEREKA RASA GERUN NAK BUAT FITNAH.

Anonymous said...

Pak Lah kecewa namanya diguna pada Himpunan Oren

KEPALA BATAS 20 Julai - Bekas Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi kecewa dengan tindakan kumpulan yang mengadakan perhimpunan "Oren" kerana menggunakan gambar beliau pada poster perhimpunan berkenaan.

Abdullah berkata tindakan kumpulan itu menjatuhkan dan memburukkan imejnya sebagai bekas Perdana Menteri.

"Saya rasa tidak seronok langsung bila mereka (penganjur perhimpunan oren) guna nama dan gambar saya dalam poster, sedangkan saya tiada kaitan langsung dengan perhimpunan itu.

"Sepatutnya mereka tidak boleh buat macam itu dan jangan ambil kesempatan. Saya sangat kecewa dengan tindakan berkenaan," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan cek pinjaman Majlis Amanah Rakyat (Mara) di sini, hari ini.

Abdullah berkata demikian ketika diminta mengulas tindakan kumpulan tertentu yang menggunakan gambar beliau dan tokoh veteran UMNO yang juga Ahli Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah, pada poster Himpunan Oren. - BERNAMA

--------------------------------

Alahai, baru bangun tidur ke????

Bomo Siam said...

Kontroversi berkaitan kapal selam ini timbul apabila dana rakyat bernilai RM6.7 billion digunakan bagi membeli 2 buah kapal selam laut cetek!

Sedangkan kerajaan Thailand cuma perlu mengeluarkan RM770 juta sahaja bagi 6 buah kapal selam serbaguna.

Awat jadik lagu tu?

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Kontroversi berkaitan kapal selam ini timbul apabila dana rakyat bernilai RM6.7 billion digunakan bagi membeli 2 buah kapal selam laut cetek!

Sedangkan kerajaan Thailand cuma perlu mengeluarkan RM770 juta sahaja bagi 6 buah kapal selam serbaguna.

Awat jadik lagu tu?
July 20, 2012 4:04 PM

------------------------------------

Kerajaan Penipu Rakyat menggunakan duit rakyat untuk membeli tanah lombong yang mana 80% kawasan itu adalah dibawah air apa cerita Musangka @ Bomo Siam? Lauc cetek jadah apanya kapal selam itu dari perancis dibawa belaya ke Malaysia, inilah puak bangang Penipu Rakyat dah tak tau nak spin lagi hingga bagi komen macam orang tak berotak, bodoh nak mampus! PRU 13 nanti Hancurkan Penipu Rakyat, Undilah Barisan Nasional demi Agama, Bangsa dan Tanah Air, takbir! Allahuakbar.

Melayu Perak said...

bomo siam....

apasal proton murah....

bmw mahal.....

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Kontroversi berkaitan kapal selam ini timbul apabila dana rakyat bernilai RM6.7 billion digunakan bagi membeli 2 buah kapal selam laut cetek!

Sedangkan kerajaan Thailand cuma perlu mengeluarkan RM770 juta sahaja bagi 6 buah kapal selam serbaguna.

Awat jadik lagu tu?

July 20, 2012 4:04 PM

------------------------------------

Bomo Siam, pembeli bekas lombong di Perak beli tanah bekal lombong tak ada pun sampai 87 juta ringgit, apahal Penipu Rakyat Selangor beli tanah lombong yang 80% di bawah air dengan harga 87 juta ringgit? Tak reti mengira ke? Penipu Rakyat bodoh, yang lagi bodoh adalah pecacai Penipu Rakyat seperti Musangka ni, bangang nak mampus.

Melayu Perak said...

bomo siam....

kapal selam Thai tu mampu ke tembak torpedo....

kapal selam perancis bukan saja torpedo malah ballistic missile....

Anonymous said...

Bomo Siam nak mengaum macam singa, tapi akhirnya menyalak bak anjing kurap yang kelaparan menunggu DAPigs menghadiahkan seketul tulang babi untuk jadi tukang salak bai memburukkan kerajaan, tak gitu Bomo Siam, Auk, auk, auk salakan Bomo Siam, itulah jenis bangang adalah Bomo Siam, bangang dan tak guna!

Anonymous said...

Kerajaan patut menyaman SUARAM dan Penipu Rakyat sebanyak RM 10 bilion ringgit sebagai ganti rugi terhadap kecederaan imej yang dibuat oleh puak jahanam ini, kemudian tambah lagi RM 10 bilion untuk ganti rugi teladan, RM 20 bilion boleh beri bonus pada penjawat awam yang setia menyokong kerajaan dan beri bantuan kepada rakyat dengan projek-projek pembangunan terutama di luar bandar, di bandar pula lantaklah mereka, terutama di kawasan DAPigs suruh DAPigs yang usahakan, dasar jahanam puak haram jadah tu. PRU 13 Hancurkan Penipu Rakyat, PRU 13 Undilah Barisan Nasional untuk Agama, Bangsa dan Tanah Air.

Anonymous said...

PAK LAH KATA KECEWA TAPI MUNGKIN GENG OREN INGAT PAK LAH SETUJU JUGA KERANA PAK LAH YANG BAIK TAK DAK MANUSIA MELEPASKAN ANWAR DARI JIL.

Anonymous said...

Mana Bomo Siam, dah mampus sebab terkejut dengan komen-komen penyokong kerajaan ke? Ke kena sawan tengah berbuih mulut terkejut dengan komen pembalasan dari penyokong kerajaan? Atau dah jadi gila babi meracau sambil berbogel di jalanan kerana terkejut dengan komen dari penyokong kerajaan? PRU 13 Hancurkan Penipu Rakyat, PRU 13 Undilah Barisan Nasional demi Agama, Bangsa dan Tanah Air. Takbir! Allahuakbar.

Anonymous said...

Pak Lah tak payah nak masuk campur bagi komen itu dan ini, kerana ko sampai Malaysia jadi caca marba sebegini, ko melepaskan Anwar dari penjara, ko beri kebebasan tanpa batasan hingga disalah gunakan, ko merosakkan hubungan kaum dengan membiarkan ekstrimis kaum bertindak sesuka hati, ko membiarkan huru hara di sana sini, ko menyebabkan ekonomi negara tunggang langgang dengan merosakkan perojek yang dirancang dengan teliti oleh Tun Dr. Mahathir, kepada Pak Lah, tak payahlah sekatak nak bagi komen yang entah apa-apa lebih baik ko diam sajalah, menyemak saja. PRU 13 ko nak bertanding lagi ke? Jadi ahli parlimen biasalah sajalah kalau ko masih nak bertanding dan kalau ko menang. Sudah-sudahlah, sedarlah, segala masalah di negara ini berpunca dari pentadbiran tunggang langgang ko hingga negara jadi caca marba dan tunggang langgang, berhempas pulas Datuk Seri Najib dan Tun Dr. Mahathir serta penyokong kerajaan untuk pulihkan keadaan, ko jangan masuk campur, ko bukannya nak mengelokkan keadaan, sekadar menyemak sajalah. PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Mana Bomo Siam pergi, pergi mengadu kepada DAPigs ke? Mengadulah, dapatlah ko tulang babi seketul untuk terus menyalak merosakakn masyarakat dengan komen bodoh lagi bangang ko tu.

Anonymous said...

Cuba tunjukkan mana satu komen BOMOH SIAL yang bernas???? Hampir kesemuanya hanya merapu wal-kerapu. Cuma BOMOH SIAL tu je tak sedar-sedar bahawa dirinya cukup bodoh bin bahalol......

Anonymous said...

KPD. ANON 4:24PM-AKU SETUJU 100% PENDAPAT HANG.HIDUP BN/NAJIB/UMNO. PKR/DAP/PAS BOLEH P MAMPUIH.

Anonymous said...

dap adalah komunis

Anonymous said...

Setuju!

Anonymous said...

Apa lagi yang di tunggu??

Saman saja kasi mampos si Mata Sepet fahamn Kominis ni!!

Dgn bukti2 ni Kementerian wajar bertindak. Jgn lah lembat beb!!

Anonymous said...

Bomoh SundalSiam masok lokap sbb byk buat fitnah dan sasau.

Anonymous said...

Takpe..dap mkan duet haram..sial dap

Anonymous said...

“I will NEVER compromise,” said Karpal in a telephone interview with the New Straits Times.
“I will NEVER compromise,” said Karpal in a telephone interview with the New Straits Times.
“I will NEVER compromise,” said Karpal in a telephone interview with the New Straits Times.
“I will NEVER compromise,” said Karpal in a telephone interview with the New Straits Times.
Karpal in a telephone interview with the New Straits Times.
“I will NEVER compromise,” said Karpal in a telephone interview with the New Straits Times.
“I will NEVER compromise,” said Karpal in a telephone interview with the New Straits Times.
“I will NEVER compromise,” said Karpal in a telephone interview with the New Straits Times.
.........................
HADIAH DARI DAP KEPADA PAS SEMPENA RAMADHAN