Sultan Ibrahim Sultan Iskandar menyampaikan piala kepada Muhammad Anuar Ghazali sambil diperhatikan Jamil Khir Baharom pada majlis penutup Tilawah Al-Quran Peringkat Kebangsaan ke-55 di Pusat Konvensyen Antarabangsa Persada Johor, Johor Bahru, malam tadi. - Utusan/Nasirruddin Yazid


Salam GAP,

 Semalam berakhirnya acara Tilawah Al Quran Antarabangsa. Kagum saya dengan kemurahan hati Kerajaan Malaysia. Saya rasa hadiah bagi pemenang pertama qari dan qariah RM 40k soerang, pemenang kedua RM30k, pemenang ketiga RM20k dan seterusnya sehingga tempat ke lapan serta hadiah saguhati adalah lumayan.

Perbelanjaannya setiap tahun bagi saya ke atas perserta2 dan juri2 termasuk kos penerbangan, pengangkutan, makan minum , sewa dewan dan kos2 lain semuanya mencecah jutaan ringgit.

Alhamdulilah walaupun dalam krisis kewangan seperti yang berlaku tahun 1997-1998 dan kemelesetan ekonomi global tahun 2008 , Malaysia tidak pernah gagal menganjurkan . Memang dari mata kasar orang yang tidak memahaminya akan mempersoalkan kenapa tilawah ini diadakan dan kerajaan membelanjakan jutaan ringgit.

 Tetapi pada pandangan saya, mereka yg mempersoalkan tidak faham ; tilawah ini bukan sahaja mempereratkan silaturrahim antara saudara seislam tetapi sebagai keberkatan.  Saya percaya oleh kerana keikhlasan kerajaan Malaysia mengadakan acara ini setiap tahun maka Malaysia dilindungi rahmatnya, ekonomi kita masih lagi berkembang dan positif setiap tahun nisbahnya.

Ini adalah hasil pertolongan Allah dan juga mungkin keberkatan doa peserta dan juri  negera luar yang hadir setiap tahun .

Bagi peserta-peserta dari negara miskin wang tunai RM3k itu adalah besar nilainya bagi mereka; apatah lagi kalau mereka memenangi tempat ketiga dan ke atas.

Apa  yang ingin saya katakan disini, adakah jika Pakatan Rakyat (PR) memerintah yg diketuai oleh DAP , tilawah Al Quran ini dapat diadakan? Jangan mimpi DAP akan meneruskannya.

 Syiar Islam akan berkubur dengan penghapusan sekolah agama, Universiti islam akan ditukar sistemnya yang berpaksikan sekular, azan tidak dibenarkan lagi kedengaran di udara. DAP akan berpaksikan kepada PAP. Kampung-kampung Melayu tanahnya akan diambil dan akan dipecahbelahkan.

Setiap kawasan pangsapuri  akan dipastikan tidak sampai dari 40 keluarga akan didiami. Kafir harbi ni tahu dalam Islam masjid hanya akkan dibenarkan dibina apabila ada lebih 40 keluarga yang tinggal sekitar kawasan tahu. Ini lah taktik kafir harbi ini.

Oleh itu, orang-orang Melayu mesti bersatu tidak kira apa ideologi pun mestilah memastikan bahwa BN dan UMNO akan menang dlm PRU ke 13 ini.

Memang BN bukanlah sempurna kerana dlm negara yg mempunyai masayarakat majmuk,sukar bagi pemerintah utk bersikap adil dlm memenuhi kehendak mereka tapi dlm keadaan genting sekarang ideologi ini mesti dikorbankan . Persoalannya parti manakah yg mana mampu menegakkan syiar islam, Melayu dan Raja2 Melayu sekarang ini?

PAS adalah tunggangan DAP sekarang ini dan ahli politik PAS minta maaf bagi idea dan hujah mcm budak sekolah rendah.Tidak bernas lansung dari dahulu sampai sekarang. PKR pula tak payah lah cakap. Ketuanya dari dulu sampai sekarang tidak pernah berubah. Oleh itu, sebagai umat yg sayangkan Islam dan Melayu dlm pilihnaraya ke 13 , marilah sama2 kita undi BN dan UMNO!!!

Intan