Tuesday, July 24, 2012

JAUHI : POLITIK ALA SYAITAN

23 comments:

Melayu Perak said...

Saya Tidak Mahu JADI ALAT Anwar Ibrahim Lagi - Yusuf Qaradawi
| Monday, July 23, 2012


Pejabat Anwar punya masalah besar untuk mendapatkan Qardawi kebelakangan ini. Ada sahaja yang menghalang. Kalau menurut strategi asal Anwar, Qaradawi akan bersama di Malaysia bagi memberikan kekuatan moral kepada Anwar menjelang pilihanraya. Sayangnya, masih tak ada kesempatan. Qaradawi pun dikhabarkan enggan menjadi alat lagi. Perkataan ‘alat’ itu yang merisaukan Anwar.

Disebabkan itu, Tariq Ramadan adalah option yang terbaik bagi menggantikan aura Islamik Qaradawi. Jika Qaradawi tidak mampu memberi imej yang Anwar mahukan, Anwar boleh gunakan orang lain. Tariq adalah sempurna untuk tujuan itu. Semuanya berkenaan image building. Not sincere intellectualism.


Tariq Ramadan, Muslim, scholar, activist, Swiss citizen, resident of Britain, active on several continents, is a hard man to pin down. People call him “slippery,” “double-faced,” “dangerous,” but also “brilliant,” a “bridge-builder,” a “Muslim Martin Luther.” He wants Muslims to become active citizens of the West but four years ago was himself refused permission to enter the U.S. He could not take up the teaching position he’d been offered at the University of Notre Dame. Oxford University took him on as a visiting fellow instead.

Dengan Tariq, Anwar nak pinjam imej ‘universal’ dan progressive Muslim. Disebabkan itu Anwar tidak berselindung dengan keperluan bersikap lebih neutral dalam soal LGBT dan sebagainya.

Kehadiran intelektual ini dibayar oleh Anwar dengan harga yang cukup mahal. Sangat mahal. Layanan yang first class.

Anwar tahu dan faham, Tariq adalah seorang ‘socialist’, tapi pada Anwar imej socialist itu tak penting. Yang Anwar nakkan adalah imej ‘muda dan progresif’.

Bukan imej tua macam ahli majlis syura PAS.


Artikel seterusnya, Qardawi Lari, Tariq Ramadan pun Jadi…

Bomo Siam said...

Hg buat cam debat budak2 sekolah je, kalut semacam!

Kesimpulannya Ostat 'kalut' woi....!

Kenapa UMNU takleh sokong & tulong realisasikan hudud di Ktan? Klu rasa hudud tu songsang, tulong songsengkan!!!

Ni tak, laju bukan main bagi alasan! Persepsi jugak tuuu...!!!

Bomo Siam said...

Jika PAS dikatakan tak jujur dlm melaksanakan hudud, kenapa UMNU yg punya kuasa tak 'jujurkan'!

Hudud ni hak sapa? Hak PAS ka? Hak UMNU ka? Or hak Tuhan???

Ktan sekurang-kurangnya berusaha kearah ikut hukum AllahSWT dgn terteranya enakmen hudud didewan negeri.

Mengkalu kata ada kelemahan, sama2 la kita perbetulkan! Jgn la halang terus!

Jika Genting Highland kita buleh kasik kat non muslim, kenapa Hudud kita takleh sedekahkan pd umat muslim di Msia ini???

Bomo Siam said...

Setahu aku yg hina ini.......

Hanya ostat sorang di Msia ni yg di lantik olih UMNU sebagai ulama, TAPI lantang & begitu celupar sekali MENENTANG hudud (hukum Allah Taala)!

Awat jadik camtu...???

Bomo Siam said...

Ingatlah, jgn kerana mengejar jawatan didunia, hingga sanggup gadaikan maruah umat Islam!

Bersubahat pun....satu DOSA!!!

Bomo Siam said...

Hudud ni...apa menatang?

Potong tangan ka?

Abis, klu mencuri, tak amanah, nak hukum apa?

Penjara 7 tahun?

Ada akai ka???

Bomo Siam said...

Jika nakkan kuasa politik melayu terus kekal di Msia, WAJIB jalankan hudud! Sekurang-kurangnya diperingkat negeri!

Klu tak, sampai kiamat la melayu dok bawak tempurung & cuci punggung cina!!!

Dlm hal ni, takde kena mengena dgn PAS/UMNU! Ini kewajipan suma umat muslim di Msia!

Anonymous said...

PAS yang siang malam mahu hudud tapi malangnya hanya acah acah saja. Dalam otak bukan nak hudud tapi acah acah nak hudud untuk dapat undi umat Islam. Seperti kata Nik Ajis politik itu penuh dengan tipu muslihat....ulama juga pandai main tipu muslihat...muahaaaaaaaaa

Anonymous said...

PAS sepatutnya mencontohi DAP yang begitu gigih tanpa mengenal putus asa memperjuangkan konsep Malaysian Malaysia dalam memperjuangkan hudud.

Anonymous said...

Assalamu'alaikum GAP;

Agak2 saudara GAP; beghuk mat yeh bumu sie nih ada rasa malu tak posting banyak kali mcm ni blog makbapak die???

Kemungkinan bumu beghuk sie tuh MENOMPANG fofulariti sdr GAP sama ngan beberapa pelawok lain sebelum nate beghuk sie nih.

Anonymous said...

g buat cam debat budak2 sekolah je, kalut semacam!

Kesimpulannya Ostat 'kalut' woi....!

Kenapa UMNU takleh sokong & tulong realisasikan hudud di Ktan? Klu rasa hudud tu songsang, tulong songsengkan!!!

Ni tak, laju bukan main bagi alasan! Persepsi jugak tuuu...!!!

July 24, 2012 5:40 AM
Bomo Siam said...
Jika PAS dikatakan tak jujur dlm melaksanakan hudud, kenapa UMNU yg punya kuasa tak 'jujurkan'!

Hudud ni hak sapa? Hak PAS ka? Hak UMNU ka? Or hak Tuhan???

Ktan sekurang-kurangnya berusaha kearah ikut hukum AllahSWT dgn terteranya enakmen hudud didewan negeri.

Mengkalu kata ada kelemahan, sama2 la kita perbetulkan! Jgn la halang terus!



NI LA MENTALITI RAKYAT BAWAHAN YANG TAK TAHU CAMN NAK MEMIPIN. SEDANGKAN KELANTAN YANG >90% ISLAM PUN TAK MAMPU KUATKUASAKAN HUDUD, APATAH LAGI NEGARA YANG PERATUSNYA MENJADI LEBIH RENDAH..

Anonymous said...

asal nak pilihanraya, timbul isu hudud...asal nak mengundi, datang hudud..dah bertahun itu je.

konon pejuang..hanya takutkan Allah. tapi smp skrg tak terbukti pun..nampak sangat takutkan makhluk ...pejuang apekebenda?

konon berani langgar undang2, siap join Bersih..demo sini sana...tapi mengapa dalam menguatkuasakan hak Allah takut pulak langgar undang2?

heran...heran..

Anonymous said...

BOMO SIAM....HANG BERANI KA LAWAN KARPAL SING?

Anonymous said...

Setahu aku dengan AMBIGAR pun hang ketag lutut, sembang besar boleh la...Bomo siam woi

Anonymous said...

1017,

Perbandingan yang tepat!

Kalu dah mampu kerah ahli ikhlas utk Ambiga, mengapa utk hudud malu2 kucing!

Kalau Polis nak rempuh biaqpilaa..!

Cuba, test, try, mari tengok!

dari syaitan bisu dah jadi syaitan warak pulak!

Anonymous said...

bomo, ..


kata awak :

Jika nakkan kuasa politik melayu terus kekal di Msia, WAJIB jalankan hudud! Sekurang-kurangnya diperingkat negeri!

Klu tak, sampai kiamat la melayu dok bawak tempurung & cuci punggung cina!!!

Dlm hal ni, takde kena mengena dgn PAS/UMNU! Ini kewajipan suma umat muslim di Msia!

________________

sama la ngan apa UFB kata ... ni sapa tiru sapa ni

ya, ya je kutuk UFB mula mula ... ingatkan ada la pikiran lain ke apa ke ..

tak dak .. hubuk pun tarak

kah kah kah

ala cakpong ala cakpong ...

Anonymous said...

BODO BOMO NIE...HEHEHEHEHE....BOMO NIE DA TAU DIRI NYA HINA......AKU RASA SEHINA-HINANYA....wakakakakakakak...hakkkptuiiii....


Selamat Hari Raya Adil-Fitri...


takbirrrrrrr......

Anonymous said...

Macam kau r,cuci lobang kiasu..akai ad ka?

Anonymous said...

kekadang aku tengok si Bomo ni mcm bijak. ..kadang aku tengok dia mcm ok, tapi banyk jugak aku tengok komen si Bomo ni mcm separuh akal, rasa nak tergelak baca komen si Bomo pun ada, ntah. ..mcm komen oranh mabuk sawan

sori la bomo. ..al fatihah utk si Bomo!

Anti PR said...

Kalau hudud dilaksanakan, Anwar org pertama akan dihukum supaya menjadi tauladan pd org lain. Setuju sgt hudud disegerakan & jgn cari alasan. Ada berani ka @ pencacai isu hudud saja utk memburukan org lain.

Anti PR said...

Kalau hudud dilaksanakan, Anwar org pertama akan dihukum supaya menjadi tauladan pd org lain. Setuju sgt hudud disegerakan & jgn cari alasan. Ada berani ka @ pencacai isu hudud saja utk memburukan org lain.

Anonymous said...

Engko ni bodoh ke apa Pas majoriti kat kelantan nk buat buat ajalah nk suruh umno sokong kejadah apa?Pas ni ckpa aja mcm syaitan perangai pemimpin pas semua kuat main...

Anonymous said...

Kat kelantan berusaha kahkah kah apa ke anjing ko ni? Tanya nik aziz berapa bnyak masjid dia bina? Dgn air punyalah kotor..woi suruh PAs selesaikn masalah rkyat dari nak ckp hudud....PAS bodoh hudud sembang aja bila dapat x nak buat salah kan umno apa kejadahnya..beri satu terjemahan tentang hudud jangan sembang aja..terangkan pada bukn islam dulu...ngan karpal singh pun takut nak buat hudud...kahkah