Tuesday, July 31, 2012

KISAH BENAR LAJIM UKIM, PAPA GOMO, GAP,PISAU DAN SANGGAH TOK JANGGUT.



Datuk Seri Lajim Ukin kelmarin mengumumkan peletakan jawatan sebagai Anggota Majlis Tertinggi Umno, Ketua Umno Bahagian Beaufort dan pengerusi Barisan Nasional (BN) Beaufort berkuatkuasa serta-merta. Dan beliau juga menyatakan sedia berkerjasama dengan pihak pakatan pembangkang terutama Anwar Ibrahim.

Malah semalam beliau Lajim Ukin menyambut ketibaan Anwar Ibrahim ketua umum Pakatan Pembangkang di lapangan terbang Antarabangsa Kota Kinabalu Sabah. Sambutan dari seorang yang Gomo kenal pada PRN Sarawak yang lalu.

Gomo tidak mahu mengulas mengenai perletakkan jawatan ataupun apa apa pekara mengenai jawatan Lajim Ukim dalam UMNO ataupun jawatan beliau dalam barisan kabinet. Apa yang Gomo nak ulas disini adalah pengalaman Gomo bersama beliau Lajim Ukin di Pilihanraya Negeri Sarawak tahun lalu.

Gomo turun membantu Barisan Nasional pada PRN Sarawak lalu dan pada waktu inilah Gomo diperkenalkan oleh rakan blogger Rafi Awang Kecik kepada Lajim Ukin dilobi Hotel Pull Man Kuching. Turut sama dengan Gomo waktu itu adalah rakan blogger Gerakan ANti PKR dan juga Pisau.Net.


Video Seks Anwar Tersebar Seluruh Negara

Waktu itu kecoh mengenai video Seks Anwar Ibrahim dan semua orang tahu bahawa Papa Gomo dan Gerakan Anti PKR yang mula mula menyebarkan video tersebut. Mungkin atas faktor tersebut Lajim Ukin berminat untuk berjumpa Gomo dan GAP dan pertemuan tersebut diatur oleh Rafi Awang Kecik.

Kami duduk santai biasa biasa sahaja dan hanya tertumpu mengenai masaalah moral Anwar Ibrahim. Antara Gomo, GAP, Pisau dan juga Rafi Awang Kecik. Lajim Ukin lah paling banyak sekali mendedahkan masaalah moral Anwar Ibrahim. Dari masaalah moral sampailah kepada masaalah Rasuah, Keronisme yang dilakukan Anwar Ibrahim dijelaskan oleh Lajim Ukin.

Lajim Ukin sendiri mengesahkan bahawa Anwar Ibrahimlah perosak UMNO dan memang tepat tindakan Tun Mahathir memcat Anwar Ibrahim. Malah Lajim Ukin juga mengakui betapa rakusnya Anwar Ibrahim sehingga meluluskan perjudian di negeri Sabah sewaktu beliau menjawat jawatan Menteri Keewangan dan Timbalan Perdana Menteri.

Pendek kata pertemuan kami itu memberikan banyak manfaat buat Gomo, GAP dan Pisau dalam mengetahui lebih mendalam sikap syaitan bernama Anwar Ibrahim ini.

Selang sejam kami berbicara mengenai Anwar Ibrahim, Lajim Ukin bertanyakan mengenai video seks Anwar Ibrahim dan China Doll. Dan Gomo yang merupakan Blogger yang telah menyaksikan rakaman tersebut memberikan Tab Galaxy Gomo kepada Lajim Ukin untuk beliau tonton video tersebut.


Reaksi Lajim Ukim yang pertama sekali apabila melihat kelibat lelaki dalam video tersebut yang Gomo masih ingat sampai kehari ini:

"Sah memang Anwar ini."


Itulah kata kata Lajim Ukin apabila melihat video seks Anwar Ibrahim dan China Doll. Lajim Ukin melihat video tersebut sampai habis dan dalam beliau menyaksikan video tersebut mulut beliau tidak henti henti berbicara soal Anwar Ibrahim yang tidak berahlak dan tidak bermoral apatahlagi untuk menjadi pemimin rakyat Malaysia.

Selesai menonton video Seks Anwar Ibrahim dan China Doll beliau Lajim Ukin meminta video tersebut untuk dimuat naik kedalam Tab Galaxy beliau. Rakan blogger Pisau.Net kemudiannya mengambil Tab Gomo untuk dibluetooh kepada Tab Lajim Ukin dan Gomo serta rakan lain masih ingat apabila selesai video Seks Anwar Ibrahim didownload beliau menyatakan:

"Saya nak kasi orang saya semua tengok siapa Anwar Ibrahim ini"


Itulah pertemuan pertama Gomo dan Lajim Ukin dan sesiapa sekalipun boleh bertanyakan kepada Lajim Ukin mengenai pekara ini dan Video Seks Anwar Ibrahim yang Gomo berikan kepada beliau.

Tetapi hari ini beliau Lajim Ukim MENJILAT balik kata katanya keatas Anwar Ibrahim. Beliau Lajim Ukim sanggup berkiblatkan Anwar Ibrahim semata mata kerana kuasa yang beliau inginkan iaitu Jawatan Ketua Menteri Sabah. Sunggup tak bermoral dan tidak berperinsip Lajim Ukin. Sungguh jelek perbuatannya waktu ini.


Inilah politik yang Gomo benci, politik Hipokrit yang sememangnya amat kotor untuk dicontohi rakyat Malaysia. Satu politik jijik yang sanggup menjilat semula kata kata yang dihamburkan sebelum ini. Pada Gomo Lajim Ukin tidak ubah seperti bangkai yang sudah berulat dan membusuk sampai ke tulang.

Buat Lajim Ukin, berpolitik lah setakat mana yang anda mampu, namun untuk membohongi diri anda bahawa Anwar Ibrahim tidak layak mentadbir Malaysia adalah pahit sama sekali. Minta anda Lajim Ukin buat kenyataan terbuka apakah Anwar Ibrahim layak menjadi Perdana Menteri?

Semoga rakyat Malaysia sedar bahawa mereka yang berpaksikan Anwar Ibrahim ini bukanlah kerana rakyat tetapi adalah kerana Sikap TAMAK HALOBA dan kerakusan diri dalam mencari kekayaan untuk diri sendiri semata mata.

Psssttt.... Lajim Ukin cakap Anwar Ibrahim bapak Rasuah, sekarang dia pi jilat Bapak Rasuah. Tak ke Binatang tu?


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM




ARTIKEL SALIN TAMPAL DARI PAPA GOMO.

77 comments:

paritjawa said...

ABU = Allah Bersama UMNO

Anonymous said...

Peliwat pun peliwat la... janji banyak duit. Kalah pilihanraya nanti, lajim dan wilfred boleh mencacai ikut Al-Juburi ke USA. Al-Juburi jd third class lecturer, mereka berdua jadi tukang bancuh coffee dan tukang cari Chinadoll, Vietnamdooll, Arabdoll dan macam2 doll lagi la...

Kalau gay yang tadah bontot, Al-Juburi tak susah nak cari, berlambak kat sane....

Anonymous said...

jangan lupa nigeria-doll

Ms Pearl said...

Simple GAP,

Dalam politik tak selamanya kawan tak selamanya musuh :D - macam penah dengar? YES POLITIK LA TU!

p/s: katak bawak tempurung: siapa lajim ukim ni??????

Ghazali said...

Sepatutnya, diri sendiri boleh merasakan bahawa apakah sumbangan yang boleh diberi kepada negara. Sekiranya tidak boleh lagi menyumbang... janganlah berkelakuan sumbang kerana mahukan sesuatu. Ingat itu bukan hak kita tetapi keistimewaan yang diberi Allah kepada kita. Berundurlah secara baik, kelak kita bukan sahaja dikenang orang lain, tetapi mendapat keberkatan hidup dan rahmat dari Allah.

Ghazali said...

Sepatutnya, diri sendiri boleh merasakan bahawa apakah sumbangan yang boleh diberi kepada negara. Sekiranya tidak boleh lagi menyumbang... janganlah berkelakuan sumbang kerana mahukan sesuatu. Ingat itu bukan hak kita tetapi keistimewaan yang diberi Allah kepada kita. Berundurlah secara baik, kelak kita bukan sahaja dikenang orang lain, tetapi mendapat keberkatan hidup dan rahmat dari Allah.

Anonymous said...

Dia ni bukan Binatang tapi Anak Haram sa Haram2 nya.

Semoga rakyat bijak membuat pilihan.

Anonymous said...

Aljubs pemantat Chinadoll Siamdoll Vietnamdoll Samdol dan AlltheDol.

Anonymous said...

Sikit punya pemuhung ka......!

Ini suma plot biasa 'character demolition' amalan ramai blogger upahan!

Anonymous said...

Usah la cuba utk tenangkan hati....

Fix deposit dah nampak goyangnya!

Servant of God said...

Bomo Siam said...

Usah la cuba utk tenangkan hati....

Fix deposit dah nampak goyangnya!

July 31, 2012 9:06 AM

-------------------------

Mungkin goyang, mungkin tidak. Semuanya ditentukan oleh Allah SWT semata2, kami hanya berikhtiar.

Tapi yang pasti, semakin banyak kau berkata2 di GAP nih, semakin jelas kepada semua orang yang engkau dan PR memang paling keparat sekali.

Dengan cakap kau yang berdolak dalik, hujah yang langsung tidak konsisten dan sanggup mempermainkan agama dan nama Allah SWT, semakin kau bercakap semakin ramai orang benci.

Berapa ramai orang yang makin benci tapi tak bersuara? Allah saja laa yang tahu, wahai bomo. Ramai gila orang datang GAP nih, bukan kau tak tau.

Syabas bomo kerana telah menyebabkan tuan-tuannya dalam PR dilaknat cerca oleh semakin ramai rakyat Malaysia.

Anonymous said...

Menjelang pembentukan Malaysia dulu, rakyat Sabah/Sarawak telah berkorban besar memilih utk turut serta dlm persekutuan.

Adakah ianya berbaloi kini? Adakah UMNU melayan rakyat disana dgn adil?

Or...hanya sekedar 'secondclass passenger'?

Renung2kanlah....!!!

Anonymous said...

Teori politik di Msia semakin jelas kelihatan.....

Mana2 negeri yg kelihatan paling mundur & paling maju....akan mudah terlepas ketangan pembangkang!

UMNU...makin kalut!

Anonymous said...

Sog 9:16,

Dlm keadaan undi itu rahsia, apakah konsisten berhujah itu...penting???

Anonymous said...

first class citizen dapat tiket ke syurga?

wow agama baru ke?

Anonymous said...

tuan punya badan yang tonton video yang mirip ketua pembakngang perlu beri penjelasan:

1. untuk bersihkan diri dari dikaitkan dengan isu

2. bersihkan diri insan yang dirakamkan.

AFTERDARK said...

itu laa Gomo, lain kali kalau berborak dengan mana-mana ahli politik tu pasanglah spy cam kat topi, tali leher atau cermin mana.

Servant of God said...

Bomo Siam said...

Sog 9:16,

Dlm keadaan undi itu rahsia, apakah konsisten berhujah itu...penting???

July 31, 2012 9:27 AM

-------------------------

Masya Allah, apa ke kebodohan yang kamu cuba buat ni bomo?

Kamu sedar tak cakap kamu ni dangkal nak mampos?

Bagaimana boleh kamu samakan undi dengan berhujah?

Undi itu ialah keputusan, walhal hujah itu menggambarkan pendirian kamu.

Undi memang boleh berubah2, tapi kalau pendirian kamu tidak pernah kekal, siapa nak percaya kamu?

Kamu faham tak pendirian tu apa?

Tapi, apa nak heran kan. PAS memang pendirian tak konsisten. Dulu kejar negara Islam, sekarang kejar negara Kebajikan. Habis, macam mana dengan penyokong2 PAS yang masih mahukan negara Islam?

Kalau kau benar2 orang Islam, bila bercakap tu cuba laa berpendirian sikit. Boleh tak bomo? Ramadhan nih.

Aku doakan agar kita, termasuk kau jugak bomo, mendapat rahmat di bulan ini.

Amin

Anonymous said...

Kerana cerdiknya Najib popularkan dirinya, buatkan BN jadi unpopular!

55 dpd 57 kerusi parlimen dari Sabah-Sarawak telah dibolosi dan sudah tidak ada lagi jaminan fix deposit but BN!

14 dpdnya dah pasti milik PR...!!!

Anonymous said...

Sog 9:41,

Maksud aku...berhujah diblog yg macam ni...! Berhujah di blog....bukan kempen! Ia lebih kpd mencari input!!!

Anonymous said...

Sog 9:41,
'Kamu faham tak pendirian tu apa?'

Apakah pendiran yg ditegakkan melalui blog, tanpa identiti diserlahkan itu...boleh dipakai?

Who is really Gomo? GAP? or...me?

Menegakkan pendirian disebalik 'tudung'....who care???

Anonymous said...

kah kah kah

lumrah dikalangan negara membangun ialah kegunaan janji KAFIR untuk kelirukan rakyat.

kah kah kah

bagi janji ditepati, rakyat akan ulangi sokongan; bagi pemungkir...ucapan syonara diiringkan

kah kah kah

Anonymous said...

UMNU media including Gomo & GAP are working overtime to try and damage control for Najib, who faces a firing squad for failing to attend to the grouses of two BN MPs despite knowing about their problems more than a year ago......

Najib/UMNU had a year to prepare for the Lajim-Bumburing exit and yet still scramble for an intelligent response.

"Boss! Like many, I am stunned....!"

Mmuuaahhahahaha...!

Servant of God said...

Bomo Siam said...

Sog 9:41,
'Kamu faham tak pendirian tu apa?'

Apakah pendiran yg ditegakkan melalui blog, tanpa identiti diserlahkan itu...boleh dipakai?

Who is really Gomo? GAP? or...me?

Menegakkan pendirian disebalik 'tudung'....who care???

July 31, 2012 9:51 AM

-------------------------

Siapa peduli?

Masya Allah, kamu perlu tanya siapa peduli?

Bomo, tudung atau tak tudung, apa nak kisah. Kalau kami di sini tidak berkata benar, siapa di kalangan pembaca blog nak percaya apa yang kami kata?

Kalau hujah2 kami tidak berlandaskan fakta atau dalil, dan mudah saja kami dibuktikan sebagai penipu, siapa yang nak bersama2 kami menyokong UMNO?

Kamu ni faham ke tidak konsep kejujuran nih?

Wahai bomo, biarpun kami tiada wajah di Internet ni, tapi orang kenal nama kami, URL kami. Kalau orang tak percaya dengan pendirian blogger atau commentor, orang terus tak baca tulisan dorang.

Kau sedar tak berapa ramai orang yang sekarang nampak jek gambar sebelah nickname kau tuh, terus scroll ke bawah dan tak baca apa yang kau tulis?

Korang penyokong PR, bila ketua2 kamu janjikan kebebasan bersuara, kamu terpekik terlolong beri sokongan. Rupanya kamu tak faham pun asas2 bersuara tu macam mana.

Ini kamu kata

"55 dpd 57 kerusi parlimen dari Sabah-Sarawak telah dibolosi dan sudah tidak ada lagi jaminan fix deposit but BN!

14 dpdnya dah pasti milik PR...!!!"


Kamu dapat dari mana? Mohon2 kongsi ya, boleh gak kami tambah ilmu.

Anonymous said...

Penduduk Sabah dan Sarawak selalu dikatakan kurang maju berbanding Semenanjung Malaysia. Tapi adakah sebarang tindakan (plan) yang akan pembangkang ambil untuk majukan Sabah & Sarawak? Pembangkang dari Semenanjung sendiri takut untuk ke kawasan pedalaman kedua-dua negeri ini. Sebenarnya mereka lah yang menggangkap penduduk Sabah & Sarawak sebagai second class. Pernahkan anda dengar pemimpin kerajaan umpamakan penduduk Sabah dan Sarawak sebagai second class? Tak penah rasanya. Tapi kalau pemimpin pembangkang akan menggunakan ayat yang "second class" bagi menggambarkan penduduk Sabah dan Sarawak.

Servant of God said...

Kepada pembaca2 GAP, ingat tak satu artikel dari pembaca tak lama dulu?

Ni haa: http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2012/07/komen-khas-dari-pengkomen-blog-gap.html

Dalam artikel tuh ada disebut tentang penipuan yang disebarkan dalam ruang2 komen blog2 anti-PR.

Tak sangka bomo/musangka pun dah jadi tukang copy n paste.

Ke.. dia sendiri yang tulis.. tak tau laa.

Anonymous said...

tidak banyak contoh dalam dunia ini yang mana lompatan katak kerana pengaruh kedudukan, wang dan oportuniti telah membuahkan hasil. ini fakta. noktah

Servant of God said...

Anon July 31, 2012 10:17 AM,

Tepat sekali. Ingat tak apa Haji Hadi sebut tentang orang kat Sarawak?

Anonymous said...

79 parliamentary seats held by UMNU, 13 are from Sabah!

So....Berhati-hati di jalanraya!!!

Anonymous said...

10:17 AM,

second class passenger adalah passenger yang disuruh bayar untuk perkhidmatan yang boleh didapatkan percuma.

contohnya ialah jalan serambi yang sepatutnya percuma untuk passenger sebaliknya, secara liciknya, dijadikan jalan pra bayar (prepaid)

Anonymous said...

Sog 10:13,

Kejujuran? Jika benar2 'jujur', kenapa masing2 bersembunyi di sebalik ID?

Lain le macam Che Det blog! Khalid Samad blog or others! Dia org punya hak utk paparkan 'kejujuran'!

Anonymous said...

.
jumlah kerusi yang ditandingi bukanlah isu tetapi jumlah kerusi yang bakal dimenangi dapig itulah yang bakal menjadi isu: penentuan ketua pembangkang yang baru gitu.

Anonymous said...

kecoh la bomo siam nie...pd aku lajim ukin keluar bn same je mcm mp gobalakrishnan keluar pkr....merajuk je lebih...blah la wei...xde effect sgt pn...

Anonymous said...

Blog2 yg tak punya ID sebenar ( termasuk aku), tak punya hak or kredebliti utk memperkatakan apa2 mengenai 'kejujuran'.

Ia hanya sekedar tempat tambahkan 'perbendaharaan kata'...!!!

Anonymous said...

ciss.. penjilat tegar punya olang!!

Anonymous said...

woi bomo siam sume org ade hak kt malaysia nie....even minority pn ade hak selagi ikut lunas undang2...

Anonymous said...

selain janji ditepati ada juga istilah JANJI CARI MAKAN.

dalam konteks ini, janji bukan untuk ditepati tetapi akan dimungkiri.

ia 'terpaksa' dimungkiri kerana mustahil ditunaikan. contoh bla, bla

Servant of God said...

Bomo Siam said...

Sog 10:13,

Kejujuran? Jika benar2 'jujur', kenapa masing2 bersembunyi di sebalik ID?

Lain le macam Che Det blog! Khalid Samad blog or others! Dia org punya hak utk paparkan 'kejujuran'!

July 31, 2012 10:28 AM

---------------------------

Wahai bomo yang tidak mahu melihat kebenaran,

Kamu masih tak faham lagi?

1) Biarpun kami tak letak nama di sini, tetapi para pembaca boleh check fakta yang dijumpai di blog ini sendiri.

Aku bagi contoh. Dulu Joseph LGE tetiba kata dengan gah yang dia berjaya settlekan hutang PP sebanyak RM600 juta. Terkedu gak aku. Tapi lepas tu aku research sikit, rupanya bukanya hutang tu dibayar, tetapi hutang dipindahkan kepada Pengurusan Aset Air Berhad, yang ditubuhkan kerajaan pusat.

Bukan saja hutang dipindahkan, tapi aset juga bertukar nama. Jadi sekarang Penang dah kurang hutang RM600 juta hutang, tapi kerajaan negeri langsung dah takde aset air, dan tak dapat pendapatan dari air.

So walaupun Joseph LGE dengan terang menunjukkan muka dia, tapi kata2 dia boleh disangkal dengan sedikit usaha.

Sama laa kat sini. Siapa2 saja boleh baca artikel kat sini. Kalau dorang jumpa bukti yang sokong kenyataan di sini, boleh laa dorang sokong kami.

Faham tak ni? Muka terbuka atau terlindung bukan faktor laa bomo.. kamu faham tak?

2) Kamu kata boleh caya blog Che Det? Bagus! Che Det selalu kata yang PAS, PKR dan DAP adalah penghancur negara. So kenapa kamu tak percaya dia? Kenapa kamu masih sokong PR?

Anonymous said...

Sog 10:40,

Umpama percaya kpd hantu!

Mana hg tahu aku sokong PR or BN? Hg tak kenai sapa aku?

Memilih utk mempecayai sesuatu yg datang dari sumber yg gelap (tersembunyi)...takleh pakai walaupun ada kebenaran!

Mahkamah tak terima!!!

Anonymous said...

SoG...!

Mempercayai or menyokong sesuatu yg dtg dari sumber yg tak terang....umpama pecaya or sokong 'Hadis yg tak sohih'!!!

figura said...

Bomoh..kau tak payah cerita banyak..aku da bg dalil tentang maulid..apa kau nk jawab sekarang? dn masih byk lg isu nik aziz sesat yg kau xjawab..dasar wahabi..puak2 bid'ah..

Servant of God said...

Bomo Siam said...

Sog 10:40,

Umpama percaya kpd hantu!

Mana hg tahu aku sokong PR or BN? Hg tak kenai sapa aku?

Memilih utk mempecayai sesuatu yg datang dari sumber yg gelap (tersembunyi)...takleh pakai walaupun ada kebenaran!

Mahkamah tak terima!!!

July 31, 2012 10:53 AM

--------------------------

Dah kamu tak nak kata terang2 kamu sokong siapa, jadi aku lihat kamu menghina UMNO sampai ke tahap namanya pun kau permainkan jadi UMNU, jadi aku simpulkan yang kau ni anti UMNO dan anti BN.

Bermaksud kau pro-PR lah.

Mau sangkal lagi ka? Sangkal la, kami nak tahu pendirian kamu, wahai bomo.

Laa.. sumber gelap apanya? Dah bukti depan mata.

Eh, kamu percaya ke mahkamah kat Malaysia nih? Kan pencacai PR semua kata mahkamah Malaysia kangaroo court, dah dibeli UMNO, tak boleh pakai. So kenapa sebut?

Ke, kamu nak sebut mahkamah Allah SWT sebenarnya?

Anonymous said...

Sog...!

Siapa yg buleh saman Gomo, GAP, Biaqpila, Tranganukite or me...?

Dlm manyak kes...buang masa mahkamah!

Kecuali Gomo mengaku...dia la yg tumbuk tok imam itu hari!!!

Kuah kuaah kuaaah?

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Servant of God said...

Bomo Siam said...

SoG...!

Mempercayai or menyokong sesuatu yg dtg dari sumber yg tak terang....umpama pecaya or sokong 'Hadis yg tak sohih'!!!

July 31, 2012 10:57 AM

--------------------------

Habis tu, fitnah yang Rais Yatim merogol amahnya tiada bukti, tak tau sumber dari mana, kenapa korang percaya?

Anonymous said...

figura 10:58

Lain kali klu nak naik ketaapi....mai awai sikit!!!

Servant of God said...

Bomo Siam said...

Sog...!

Siapa yg buleh saman Gomo, GAP, Biaqpila, Tranganukite or me...?

Dlm manyak kes...buang masa mahkamah!

Kecuali Gomo mengaku...dia la yg tumbuk tok imam itu hari!!!

Kuah kuaah kuaaah?

July 31, 2012 11:02 AM

--------------------------

Kamu tanya blogger yang Rais Yatim saman tuh yer.

Kamu ni, sebelum buka mulut check fakta ke tidak, bomo?

Anonymous said...

SoG 11:03,

Org2 yg bangan je yg percaya...!!!

figura said...

Bomoh siam, kau jawab la..awal ke lambat ke..aku xpeduli..kau jawab sekarang..dasar wahabi..

Servant of God said...

Bomo Siam said...

SoG 11:03,

Org2 yg bangan je yg percaya...!!!

July 31, 2012 11:06 AM

--------------------------

OK, kita masuk buku rekod:

1. Bomo tak percaya Rais Yatim rogol amahnya.
2. Bomo menggambarkan pencacai PR yang percaya fitnah Rais Yatim merogol sebagai BODOH.

Hmm.. bomo ni member2 sendiri pun dia panggil bodo ek..

Anonymous said...

11:06,

Aku tau cite tu....! Azumudin ni or Din Binjai ni terlalu dedahkan diri sebagai sharpshooter! Id dia tak terlindung!

Ini diberitahu olih banyak lawyer!

Macam aku...Pak Rais nak carik tang mana...???

Kuah kuaah kuaaah!!!

anak sabah said...

secara jujur, saya dan keluarga akan mengundi BN dalam pilihanraya akan datang. tiada tempat bagi pakatan rakyat di negeri kami. sekian

Servant of God said...

Bomo Siam said...

11:06,

Aku tau cite tu....! Azumudin ni or Din Binjai ni terlalu dedahkan diri sebagai sharpshooter! Id dia tak terlindung!

Ini diberitahu olih banyak lawyer!

Macam aku...Pak Rais nak carik tang mana...???

Kuah kuaah kuaaah!!!

July 31, 2012 11:18 AM

--------------------------

Kejahilan kau membuatkan aku tersenyum.

Terima kasih bomo.

Semoga Allah SWT membuka hati kamu.

Anonymous said...

Sog 11:11,

Dah memang butui depa tu bodo! Takkan aku nak cover plak!

Anak sendiri pun klu bodo...ngaku saje la! Jgn cipta berbagai alasan!

zat said...

SoG 10:40am

Dari segi Pengurusan Kewangan apa yg dilakukan oleh LGE di PP itu ialah membayar hutang...hutang tak semesti nya dibayar cash...boleh dibayar dgn memberi perkhidmatan atau memindah kan aset...apa itu cash? cash juga adalah aset...

sekadar membetul salah faham anda terhadap fakta yg nyata...

Anonymous said...

SoG 11:21,

Alhamdulillah...! Jika kita dpt buat org tersenyum....dpt pahala!

Servant of God said...

Bomo Siam said...

Sog 11:11,

Dah memang butui depa tu bodo! Takkan aku nak cover plak!

Anak sendiri pun klu bodo...ngaku saje la! Jgn cipta berbagai alasan!

July 31, 2012 11:23 AM

--------------------------

Astaghfirullah..

Kenapa kau buat anak kau macam tu? Kenapa kau tak ajar dia baik2? Budak bukan tau apa bomo, jangan marah dia.

Tapi kan, apa nak heran.

Kau ni punya laa jahil, sampai boleh kau kata macam mana menteri komunikasi nak cari kau kat Internet nih?

Masya Allah...

Anonymous said...

Woi zat...!

Hg dah makan tengahari ka ...belum???

zat said...

Bomo Siam said

Woi zat...!

Hg dah makan tengahari ka ...belum???

July 31, 2012 11:30 AM
=====================================

hang jgn ckp tanpa dalil...hehehe

Anonymous said...

Sog 11:30,

Aku butui2 cabar Pak Rais nih!

Carik la daku jika terrer!!!

Kuah kuaah kuaaah...!!!

Tapikan...jgn hacked aku punya Jin dah le...! Ala... sekedar berhibur!!!

Anonymous said...

zat....!

Wakakakakakaka...!

Gelak sama Sog!!!

zat said...

Bomo Siam

hang jgn buang masa dgn Pak Rais tu..naik menyampah aku...kejap ada logo kejap takde logo...pas tu buat lagu cetak rompak...

mcm ni ka standard menteri UMNU...tak dak ka yg lagi pandai...

Anonymous said...

zat...!

Budak kanyiaq Sog nak ajaq aku...?

Dia ingat, aku ni masih menyusu macam dia!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Anonymous said...

Zat...!

Pak Rais tu...org tempat aku gelor, 'Menteri Gempaq Gurindam'!!!

Raja segala pakar bahasa!

Tapi tak mampu sebut PEKEMBAR!

Yg dia tau...UMNU!!!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Servant of God said...

zat said...

SoG 10:40am

Dari segi Pengurusan Kewangan apa yg dilakukan oleh LGE di PP itu ialah membayar hutang...hutang tak semesti nya dibayar cash...boleh dibayar dgn memberi perkhidmatan atau memindah kan aset...apa itu cash? cash juga adalah aset...

sekadar membetul salah faham anda terhadap fakta yg nyata...

July 31, 2012 11:27 AM

--------------------------

Zat, tolong jangan anggap kami di sini semua bodoh2 belaka.

Kalau mahu memindahkan aset untuk melangsaikan hutang, aset itu perlu ditukar kepada bentuk wang tunai. Sebabnya ialah ada di antara hutang yang dipindahkan itu adalah hutang kepada bank ataupun mana2 peminjam.

Boleh ikut tak ni?

Kalau tak tukar kepada tunai, macam mana nak bayar bank? Kau nak hantar berlori2 tanah ataupun paip besi ke bank?

Jadi PAAB nak jual aset air PP kepada siapa? Kalau jual kat orang asing, nanti korang jugak yang menyalak, kata kerajaan tak jaga kebajikan rakyat laa, apa laa.

So buat masa ni, PAAB tidak ada buat pengumuman dia jual bekas aset air PP, jadi kita anggap yang hutang yang diambil alih dari PP itu pun masih kekal.

Jadi hutang tuh masih ada zat, cuma bukan di bawah PP lagi. So tak payah nak jaja cerita yang kerajaan PP bayar. Kalau betul bayar, aset air masih bawah kerajaan PP.

Servant of God said...

Pepatah mengatakan: berhati-hatilah apa yang kamu doakan.

zat said...

Bomo Siam 11:42,

mmg kat sini aku tgk ramai depa masih mentah...tak guna cut & paste sana sini tanpa pemahaman yg dalam ttg apa yg di cut & paste itu...

Anonymous said...

Berbalik kpd....KISAH BENAR LAJIM UKIM, PAPA GOMO, GAP,PISAU DAN SANGGAH TOK JANGGUT!

Dlm ramai2 ni yg aku kenai hanya Lajim! Itupun sekedar di TV or newspaper! Yg lain2 tu macam aku...HANTU belaka! Beroreantasikan alam ghaib & fantasi!

Apa2pun....masing2 ada channel perjuangan tersendiri!

Hormatilah sekedar yg perlu! Percaya...jangan!!!

Mmuuaahhhahahaha...!!!

Servant of God said...

Ooo.. bomo kata dia dah besar, dah pandai yer.

Iyalah bomo. Memang kau bijak. Semua kata2 kau di sini mencerminkan kebijaksanaan kamu. Satu dunia di Internet ni menjadi saksi.

Semoga Allah SWT memberi balasan yang setimpal dengan tingkah laku kamu, wahai manusia.

Amin.

Anonymous said...

Contoh kredebliti blogger macam aku...bila bawak berita:

'SUDAH 55 TAHUN UMNU MEMERINTAH, INILAH HASILNYA...257,000 SIJIL KELAHIRAN TANPA BAPA'!!!

Nak percaya ,buleh! Tak percaya pun...buleh!!!

Betui tak, GAP?

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Contoh kredebliti commentator macam aku...bila bawak berita:

'SUDAH 22 TAHUN PAS MEMERINTAH, INILAH HASILNYA...AIR TEH TERUS DARI PAIP...MUKJIZAT!!! HIV NO.1..CAYALAH!!!!

Nak percaya ,buleh! Tak percaya pun...buleh!!!

Betui tak, GAP?

Mmuuaahhahahaha...!!!

Servant of God said...

Memang orang dah lama tau kamu takde kredibiliti, wahai bomo.

Kamu je baru hari ni nak sedar.

Pun kamu masih tak mahu segan?

Kesian PR, ada penyokong cam kamu nih.

Anonymous said...

Bukti?

Anonymous said...

ada sekor anak tupai jln atas dahan. ..kuduhg ekor perut lapar nama dia lajim!

woiiiii. .lajim tu dah tak laku, benar ramai ketua bahagian Beaufort sokong lajim tapi mereka tu bkn satu rahsia dibela si lajim, dpt projek, lesen bisnes, hutang budi dgn lajim sjk dulu

lajim akan kalah pru ni! percayalah. ....

Anonymous said...

LAJIM UKIN ni memang binatang, spesis BABI haram jadah. tak pernah bersyukur. Jadi timbalan menteri pun sebab kuota Sabah. bukan ada apapun jasa dia..Memang sial dia ni. Aku doakan dia jahanam..

Anonymous said...

PKR leader Anwar homo bought Lajim Ukin with millions of ringgit.

Anonymous said...

hj.hadi...dasar mulut malaya cabang 44