Saturday, July 21, 2012

PAKATAN SELANGOR MENGHANCURKAN NEGERI.


Tatkala Selangor dibawah tampuk pemerintahan BN, setiap perancangan pembangunan dibuat dengan mengambil kira keperluan jangka masa pendek dan panjang bersandarkan kajian data-data semasa dan sebelumnya.

Cadangan pembinaan cawangan UiTM bernilai RM300 juta di atas tanah milik Yayasan Basmi Kemiskinan (YBK) di Serendah misalnya, merupakan salah satu pandangan jauh ke depan yang mengambil kira tuntutan semasa dan impak kebaikan pada kawasan sekitarnya.

Apabila pusat pendidikan tinggi itu siap dibangunkan, ia akan membawa bersamanya limpahan kemakmuran untuk penduduk sekitarnya dan mampu mengubah wajah tempat tersebut sebagai salah satu pusat tumpuan pendidikan serta membuka banyak ruang perkembangan aktiviti ekonomi.

Namun apabila Selangor diambil alih oleh DAP, PKR dan PAS, cadangan tersebut diganggu oleh Khalid hanya semata-mata YBK tidak memenuhi permintaannya untuk menjadi Pengerusi baru bagi yayasan tersebut.

Selanjutnya, Khalid mula menunjukkan langkah pemusuhan dengan YBK dengan sengaja memulangkan semula bayaran cukai tanah oleh yayasan tersebut yang jelas berniat bagi menghalalkan tindakan jahat kerajaan negeri merampas tanah milik YBK.

Disebabkan mahu mengelak kontroversi berpanjangan dengan kerajaan negeri pimpinan Khalid, maka cadangan pembinaan kampus UiTM di Serendah terpaksa dibatalkan dan dipindah ke Jasin, Melaka. Akhirnya siapa yang rugi?

Demikian juga yang berlaku dengan projek pembinaan Loji Rawatan Air Sungai Langat 2 (Langat 2), sejak 2010 lagi kelancaran pembinaannya sengaja diganggu gugat oleh Khalid dan kerajaan negeri pimpinannya dengan berselindung disebalik alasan kenaikan tarif air.

Sedangkan projek yang dirancangkan oleh kerajaan sebelumnya itu  bertujuan untuk menambah bekalan air bersih untuk kegunaan semasa dan akan datang yang manfaatnya bukan saja memberi kebaikan kepada rakyat malah menjamin kelangsungan ekonomi negeri.

Selepas dua tahun isu ini dipolemik dan diganggu gugat oleh kerajaan negeri yang diketuai Khalid Ibrahim, kesan negatifnya mula terasa bukan sahaja menyebabkan rakyat dirundum keresahan malah para pelabur mula menjauhi negeri ini.

Bayangkan apabila 138 syarikat swasta dan pelabur asing dengan nilai pelaburan berbilion RM tiba-tiba terpaksa membatalkan perancangan pelaburan mereka di negeri ini kerana tiada jaminan konkrit dari kerajaan negeri yang krisis air tidak akan berlaku.

Berikutan itu, sekurang-kurangnya 12,000 peluang pekerjaan hilang begitu sahaja. Bukankah ini satu dosa besar kerajaan negeri terhadap rakyat yang sepatutnya dapat dielakkan sekiranya Khalid dan pemimpin negeri yang lain dapat berfikir lebih jauh ke depan.

UiTM Serendah dan Langat 2 hanyalah secebis contoh klasik betapa ceteknya tahap pemikiran Khalid dalam mendepani tuntutan semasa sehingga kesan buruknya terpaksa pula diharungi oleh rakyat jelata.

Barangkali tidak keterlaluan kalau kita katakan untuk selama 5 dekad akan datang, rakyat Selangor akan mengenang Khalid Ibrahim sebagai satu-satunya MB yang banyak 'berdosa' dalam merosakkan masa depan negeri Selangor.

13 comments:

Anonymous said...

akhbar Sinar Harian baru-baru ini ada melaporkan kenyataan Ketua Pemuda Pas, Nasrudin Hassan Tantawi berkenaan hubungan PAS dengan DAP yang mana beliau menegaskan bahawa Pas tidak pernah bersekongkol dengan DAP kerana ia adalah tahaluf siasi. Tetapi, beliau mengakui bahawa PAS bekerjasama dengan DAP kerana politik.

Kita faham bahawa Nasrudin bercakap atas kapasiti beliau sebagai ahli politik dan bukannya agamawan dan kerana itu beliau merasa selesa bermain dengan kata-kata tanpa menghiraukan maknanya. Dengan menggunakan perkataan ‘bekerjasama’ dan bukan ‘bersekongkol’, maka Nasrudin menyangka yang PAS akan terlepas dari dikaitkan dengan agenda DAP
............................
OI PENCACAI PAS 'KERJASAMA' DENGAN 'BERSEKONGKOL' TU SAMALAH MAKNANYA,, MACAM PERKATAAN MEMANTAT, MENGONGKEK,MENGAWAN, TU SAMALAH ERTINTA...
KALAU MENJUBOR, MEMBONTOT,MELIWAT TU SAMA ERTINTA,,
YANG TAKDA BEZA ANWAR ALJUBURI ..MENCINA DOLL, MELIWAT,

Anonymous said...

Berhubung pembangunan UiTM kampus Serendah yang dicadangkan oleh kerajaan Barisan Nasional adalah strategi jangkamasa panjang untuk memajukan kawasan berkenaan kerana dengan adanya universiti, maka kegiatan ekonomi akan rancak kerana di universiti berkenaan akan terdapat beribu-ribu pelajar dan pensyarah serta kakitangan universiti, ini akan membuka peluang ekonomi kepada penduduk tempatan untuk menyertai bidang ekonomi. Saya tidak pastilah mengapa Pakatan Rakyat di Selangor menentang perkara ini, apakah ianya dibuat di kawasan majoriti bumiputera dan universiti berkenaan adalah universiti bumiputera? Berkemungkinan YA, kerana kalaulah YBK menjual tanah itu kepada DAP untuk membuat universiti DAP sudah tentu kerajaan Pakatan Rakyat Selangor tidak akan menghalangnya malahan mugkin YBK akan diberi diskaun cukai. Kalau dilihat isu antara YBK dan Talam Corporatian yang kini dipanggil Trinity Corporation, hutang talam yang lebih 10 kali ganda dari hutang YBK boleh pula kerajaan negeri Pakatan Rakyat 'bail-out' sedangkan hutang YBK yang hendak dibayar oleh Yayasan Melaka tidak pula kerajaan negeri Pakatan Rakyat ambil peduli, ini bermaksud tindakan Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor adalah bersikap politik terhadap YBK kerana YBK adalah organisasi yang berkait dengan kerajaan Barisan Nasional.

Dalam isu loji air Langat 2, apa yang dinilai oleh kerajaan pusat adalah kesan jangka panjang terhadap pertambahan penduduk di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya, sekarang pun sudah lebih kurang 6 juta penduduk di ketiga-tiga kawasan itu, dalam masa dua tiga tahun lagi, mungkin akan mencecah 8 atau 9 juta berdasarkan penghijrahan kemasukan dan kadar kelahiran keperluan domestik dan keperluan industri serta pertanian adalah makin meingkat, inilah yang dinilai oleh pihak kerajaan. Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor terlalu degil kerana mereka tidak menilai itu semua, mereka melihat Selangor banyak sungai, tapi lihatlah sungai di Lembah Kelang, sampai tak tahu nak kata yang dalam sungai itu air ke apa sampai hitam legam, malahan sungai di kawasan Sepang, Kuala Langat dan Klang di mana ada kandang-kandang babi yang bersepah-sepah entah berlesen atau tidak pun tak tahulah, tiada pula tindakan dari kerajaan Pakatan Rakyat Selangor mengatasi masalah ini, apahal ladang babi yang mencemarkan alam sekitar dibiarkan berleluasa sedangkan pembinaan loji air untuk kepentingan rakyat diabaikan? Perlu sedar jika krisis air sudah memuncak sampai mandi wajib pun kena tayamum, apa akan jadi, itu kalau mandi wajib atau ambil wudhu', kalau mandi jenazah macam mana pula? Nak tayamum juga ke sebab tak ada air? Ingatlah, nak buat loji air bukannya macam nak buat mi goring yang tak sampai setengah jam boleh siap, loji air ambil masa bertahun, dalam tempoh itu berapa ramai rakyat akan jadi mangsa, adakah Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor tidak peduli dengan kesengsaraan rakyat di tempat-tempat itu? Pada saya YA kerana apa yang penting bagi Pakatan Rakyat adalah kuasa, rakyat hidup atau mati itu belakang kira, rakyat adalah alat untuk Pakatan Rakyat berkuasa saja, sebab itulah Pakatan Rakyat tidak pedulikan masalah rakyat kerana apa yang penting adalah kuasa. Sebab itulah mereka sanggup menghasut rakyat berdemontrasi liar tapi tidak pula membantu membangunkan ekonomi untuk kepentingan rakyat. Jelas pembela kepentingan rakyat adalah Barisan Nasional kerana pimpinan Barisan Nasional prihatin kepada rakyat.

Anonymous said...

Siapa cakap Khalid Ibrahim cetek pemikirannya dan tidak permandangan jauh?? Kita lihat apa dah jadi di Puchung..pesat membangun pusat penyundalan dan mengenyaman....memei Khalid panjang akal n kotei

Anonymous said...

1 – 2 of 2

Anonymous Anonymous said...

akhbar Sinar Harian baru-baru ini ada melaporkan kenyataan Ketua Pemuda Pas, Nasrudin Hassan Tantawi berkenaan hubungan PAS dengan DAP yang mana beliau menegaskan bahawa Pas tidak pernah bersekongkol dengan DAP kerana ia adalah tahaluf siasi. Tetapi, beliau mengakui bahawa PAS bekerjasama dengan DAP kerana politik.

Kita faham bahawa Nasrudin bercakap atas kapasiti beliau sebagai ahli politik dan bukannya agamawan dan kerana itu beliau merasa selesa bermain dengan kata-kata tanpa menghiraukan maknanya. Dengan menggunakan perkataan ‘bekerjasama’ dan bukan ‘bersekongkol’, maka Nasrudin menyangka yang PAS akan terlepas dari dikaitkan dengan agenda DAP
............................
OI PENCACAI PAS 'KERJASAMA' DENGAN 'BERSEKONGKOL' TU SAMALAH MAKNANYA,, MACAM PERKATAAN MEMANTAT, MENGONGKEK,MENGAWAN, TU SAMALAH ERTINTA...
KALAU MENJUBOR, MEMBONTOT,MELIWAT TU SAMA ERTINTA,,
YANG TAKDA BEZA ANWAR ALJUBURI ..MENCINA DOLL, MELIWAT,

July 21, 2012 6:16 PM

-----------------------------------

Dulu UMNO mengamalkan tahaluf siyasi dengan MCA dan MIC apahal PAS kata haram dan berdosa? Sedangkan kerjasama UMNO dengan MCA dan MIC banyak memberi keuntungan kepada orang Islam apabila negara aman damai dan hasil cukai dari bukan Islam digunakan untuk kepentingan Islam seperti bantuan membina masjid, jalan raya dan sebagainya, sedangkan kerjasama antara PAS dan DAP pula hanya DAP memperkudakan PAS saja, lihatlah Dr. Hasan Ali, Mantan Pesuruhjaya PAS Selangor dipecat kerana kelantangan Dr. Hasan mempertahankan akidah umat Islam dari diperkotak katikkan oleh DAP, apa cerita ni Nasruddin? Ini tahaluf siyasi ke tolol siyasi yang diamalkan oleh PAS? Jangan bermuka-mukalah PAS, apa yang jelas PAS sekarang ini ibarat anjing suruhan yang sentiasa diarahkan untuk menyalak ke hulu ke hilir untuk kepentingan DAP sajalah, sedangkan kepentingan Islam dan bumiputera dihancurkan oleh PAS untuk kepentingan DAP sajalah. UMNO dan Barisan Nasional konsisten dari dahulu hingga sekarang dalam isu agama di mana ada pertikaian berkaitan agama akan dibincangkan secara tertutup untuk menyelesaikan masalah itu, lihatlah isu kalimah Allah bila pimpinan beragama Kristian dalam Barisan Nasional boleh terima keputusan kerajaan supaya kalimah Allah hanya boleh digunakan oleh orang Islam saja, bukannya macam PAS, sanggup sokongan kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam kerana telah jadi anjing suruhan kepada DAP. UMNO dan Barisan Nasional terbaik kerana mempertahankan agama, bangsa dan tanah air tercinta ini. PRU 13 Barisan Nasional pilihanku.

Anonymous said...

Azizan Razak tak mau ke buat peraturan halang operasi pusat hiburan sepanjang bulan Ramadhan ni? Tahun lepas kerana hanya seorang ADUN DAP dalam DUN Kedah berbanding 16 orang ADUN PAS dalam DUN Kedah, Azizan boleh ketar lutut dan tarik balik larangan operasi pusat hiburan di Kedah pada tahun lepas, tahun ni macam mana Azizan? Apa yang nampak banyak pusat hiburat seperti kelab malam, pusat karaoke, rumah judi di Kedah, apa bulan puasa ni diorang beroperasi tak Azizan, bila ko nak tarbiah diorang ni? Barisan Nasional konsisten dalam mempertahankan Islam, tapi PAS pula flip flop dalam mempertahankan Islam, bila DAP tengking terus PAS ketar lutut dan abaikan saja kepentingan Islam, teruk bebenor PAS ni. Syabas Barisan Nasional yang konsisten mempertahankan Islam dari dahulu hingga sekarang dan insyaAllah hingga masa akan datang. Takbir! Allahuakbar.

Anonymous said...

.

Merokok merbahayakan kesihatan ... kurangkan merokok .

.

Anonymous said...

Anonymous said...

.

Merokok merbahayakan kesihatan ... kurangkan merokok .

.
July 21, 2012 6:53 PM

-------------------------------------

Salah tu, merokok membahayakan kesihatan, jangan merokok, baru betul.

Lagi satu, membuat hukum hakam sesat untuk kepentingan politik membahayakan akidah, sedarlah diri sebelum ramai orang yang tak berapa dalam pengetahuan agama terpengaruh dengan hukum hakam sesat sebegitu rupa, macam undi PAS masuk syurga, undi PAS dapat pahala, cuba bagitahu dalil Al-Quran dan dalil hadis yang bagitau macam tu? Jangan sibuk mempergunakan agama untuk kepentingan politik, nanti ramai orang tersesat akibat hukum hakam sesat, walaupun yang buat hukum hakam sesat itu solat siang dan malam, puasa hari-hari, jadi muflis di akhirat kerana pahalanya dipotong kerana menyesatkan orang ramai semasa di dunia, tak pasal-pasal masuk neraka.

Saya ni bukanlah belajar agama sampai ke Universiti Madinah seperti Hadi Awang atau hingga ke Darul Uloom Deoband India seperti Nik Aziz, tapi budak sekolah pun tahu mana ada dalil undi PAS masuk syurga dan undi PAS dapat pahala, malahan yang lagi teruk demontrasi liar disamakan dengan solat jemaah dan menunaikan haji, sesat lagi menyesatkan, tak sedar ke yang sedang menyesatkan orang atau jenis tak peduli dosa pahala dan halal haram kerana kepentingan politik dosa pun boleh jadi pahala, haram pun boleh jadi halal, jahanam, jahanam kalau macam ni. Syabas Barisan Nasional yang konsisten mempertahankan Islam dari dahulu hingga sekarang dan insyaAllah hingga masa akan datang sehingga hari kiamat. Takbir! Allahuakbar.

Anonymous said...

Khalid gagap memang elok berhenti je jadi MB. Hidup pun menyusahkan orang je. Macam Tun M cakap, dia bukan ahli politik yang masuk politik untuk bangsa dan ugama. Dia ahli korperat yang banyak hutang kemudian terjun jadi ahli politik bila ditawar jadi MB. Blahh lah ko gagap.

Anonymous said...

khalid telah mensabotaj dlm sektor perekonomian utk masa panjang bagi ribuan peluang pekerjaan dlm isu ybk/uitm serendah dan isu air/projek sg langat 2 sedangkan setiap tahun ribuan rakyat perlukan pekerjaan!!

sasha2020 said...

Janganlah risau sangat..

Kerajaan Selangor yang ada ni pun dah tak lama!!!

Lepas PRU13, dah tak ada lagi.
Macam kat Terengganu, sepenggal aje...Lepas tu balik semula ke BN..

Selangor pun macam tu jugak...Akan balik semula ke BN...

Lepas tu mereka kena tunggu lebih 50 tahun lagi untuk menang sbb BN yg memerintah semula akan lebih baik, mereka tahu apa kesilapan mereka dulu dan banyak kebaikan akan dilakukan untuk rakyat.


Sayangi Selangor . Yakini BN

Anonymous said...

Karpal Singh seperti dilaporkan NST menyatakan kemarahan melampau apabila Ketua Pemuda PAS, Nasrudin Hassan Tantawi telah menyarankan bahawa beliau telah bersedia untuk mempertimbangkan undang-undang itu di negara ini dalam debata politik anjuran Sinar Harian, 19 Julai.
“Saya tidak akan bertolak ansur,” kata Karpal dalam satu temubual telefon dengan akhbar New Straits Times.
“Saya sentiasa dikenali umum dan mutlak dengan pendirian saya bahawa tidak akan bersetuju hudud dilaksanakan di negara ini … bagaimana pula boleh dia (Nasrudin) mendakwa perkara seperti ini?” katanya yang terkenal sebagai pembangkang kuat untuk sebarang percubaan memperkenalkan undang-undang Islam di negara ini. - AIDC

Anonymous said...

ADA CERITA BARU WOI...
Karpal nak terima hudud?
Karpal Singh seperti dilaporkan NST menyatakan kemarahan melampau apabila Ketua Pemuda PAS, Nasrudin Hassan Tantawi telah menyarankan bahawa beliau telah bersedia untuk mempertimbangkan undang-undang itu di negara ini dalam debata politik anjuran Sinar Harian, 19 Julai.
“Saya tidak akan bertolak ansur,” kata Karpal dalam satu temubual telefon dengan akhbar New Straits Times.
“Saya sentiasa dikenali umum dan mutlak dengan pendirian saya bahawa tidak akan bersetuju hudud dilaksanakan di negara ini … bagaimana pula boleh dia (Nasrudin) mendakwa perkara seperti ini?” katanya yang terkenal sebagai pembangkang kuat untuk sebarang percubaan memperkenalkan undang-undang Islam di negara ini. - AIDC
..............
JAWAPAN BALAS TANSAWI WOIII
SHAH ALAM – Ketua Pemuda Pas , Nasrudin Hassan Tantawi mempertahankan kenyataannya bahawa Pengerusi DAP, Karpal Singh pernah secara terbuka menyatakan hasrat sedia mempertimbangkan pelaksanaanhudud.Katanya, kenyataan itu dibuat Karpal sewaktu Konvensyen Pakatan Rakyat (PR) kali ke-2 di Dewan Millenium,KepalaBatas,PulauPinang,19Disember2010.Nasrudin dengan tegas menyatakan beliau tidak menipu, tambahan pula kenyataan Karpal itu turut disaksikan ribuan ahli dan pemimpin PR di konvensyen tersebut.

Anonymous said...

PI LANTAK HANGLAH SAMA2PR BERBANTAH ,PENIPU KAWAN PEMBOHONG
PENIPU+PEMBOHONG=PELIWAT