Tuesday, July 17, 2012

PAS MALU KEMALUANNYA DIMALUKAN.



Maka benarlah bahawa Pakatan Rakyat itu tidak sepakat.  Bukan sahaja tidak sepakat sesama parti sekutu tetapi juga di dalam parti sendiri.  PKR sudah lama diketahui mempunyai masalah dalaman antara kumpulan penyokong Azmin dengan penyokong Khalid Ibrahim.  Dan PAS pula antara Anwarinas dengan pro-Ulama.  

Tetapi, akhir-akhir ini semakin terserlah satu lagi kumpulan atau individu di dalam PAS yang tidak pro sesiapa, tidak terlibat dengan apa-apa perancangan, aspirasi atau strategi parti tetapi hanya mengikut kepala sendiri, iaitu Ustaz Azizan Razak, Menteri Besar Kedah.  

Sebelum ini, Ustaz Azizan telah mencipta masalah kepada PAS dan PR dalam isu-isu agama dengan ‘menyinggung’ perasaan DAP, serta isu pentadbiran negeri sehingga beberapa EXCO bertindak biadap dengan menolak kepimpinannya secara terang-terangan.   Akibatnya, beliau diletakkan di bawah ‘seliaan’ Jawatankuasa Pemandu untuk memastikan beliau tidak ‘memandu’ Kedah ke arah yang berlainan dari destinasi yang ditetapkan oleh PR.  

Di kalangan rakyat pula, Ustaz Azizan dilihat sebagai Menteri Besar yang tidak tahu apa-apa.   Tiada satu projek pun yang dapat dijayakan di bawah pemerintahannya.  Malah segala masalah dalam negeri seperti balak yang sudah sampai di tahap kronik, perobohan madrasah, krisis dalaman KUIN, dan pembaziran yang berleluasa di Kulim Hi-Tech Park diketepikan saja oleh Ustaz Azizan sebagai ‘serangan tidak berasas UMNO’ terhadapnya.  

Masalah-masalah lain seperti isu air dan sampah pula ditepisnya sebagai berpunca dari kerajaan terdahulu.  Pendek kata, mudah sungguh menjadi Menteri Besar di negeri Kedah di mana semua masalah akan diabaikan saja dengan kenyataan, “tiada masalah” atau “semua sudah selesai”.  

Kenapa terjadi begini ialah kerana Ustaz Azizan tidak mengambil pusing terhadap apa yang dilaporkan di media sama ada media pro-kerajaan mahupun pembangkang.  Beliau juga buta IT selain angkuh dan enggan mendengar kata atau nasihat orang.   Beliau ‘menguruskan’ negeri serta ‘menyiasat’ sebarang masalah dengan cara mendengar laporan dari orang-orang kelilingnya sahaja.  Jika orang yang melapor itu menipu, maka penipuan itulah yang akan dipercayainya.  

Justeru, tidak mustahil Ustaz Azizan sebenarnya tidak tahu menahu mengenai pendirian PAS yang menentang penyenaraian Felda selama ini.  Malah, beliau juga mungkin tidak tahu menahu mengenai ‘seruan rasmi’ kerahan kepada ahli-ahli PAS agar meramaikan Himpunan Oren.  

Oleh itu, apabila Ketua Eksekutif Perbadanan Kemajuan Negeri Kedah (PKNK), Datuk Abdul Rahman Ibrahim menyuarakan hasrat untuk melabur sejumlah RM2,275,000 atau 500,000 unit ke dalam saham Felda, Ustaz Azizan langsung mengiakannya kerana baginya ia pastilah sesuatu yang baik.  

Apatah lagi apabila dijelaskan yang PKNK mampu mendapat keuntungan pantas sebanyak RM47,500 apabila menjual 50,000 unit pada harga RM5.50 seunit berbanding harga belian RM4.55 seunit.  

Akibat dari sikap tidak ambil tahu Ustaz Azizan ini, PKNK telah membuat untung, tetapi PAS telah rugi dari segi modal politik.  Ustaz Azizan telah secara ‘tidak sengaja’ memalukan PAS dan membuktikan kepada penyokong dan ahli PAS bahawa pendirian parti PAS adalah salah, sekali gus keputusan kerajaan untuk menyenaraikan Felda adalah bijak.  

Beberapa pemimpin PAS telah pun menyuarakan rasa marah dan tidak puas hati dengan Ustaz Azizan.  Tetapi kita percaya, selagi tiada media yang bertanyakan perkara tersebut kepadanya, Ustaz Azizan tidak akan tahu apa-apa.   Dan apabila beliau tersedar kesilapannya, beliau hanya akan berlagak selamba sahaja.  

Kini, yang pastinya PKNK telah pun berbuat keuntungan dari penyeneraian itu dan apapun alasan Ustaz Azizan kerana bertindak bertentangan dengan pendirian parti, tidak akan mengubah hakikat ini iaitu bahawa penyenaraian FGVH membawa banyak kebaikan dan keuntungan kepada banyak pihak, termasuk negeri yang ditadbir oleh PAS.   Justeru, penentangan PAS terhadap penyenaraian FGVH adalah tidak berasas dan berupa cerminan sikap hasad dengki semata-mata.

79 comments:

matt said...

kita pasti ustaz bomo siam boleh pertahankan azizan dgn alasan2 yg kona baring. mana ustaz bom siam ni?

Anonymous said...

kah kah kah

tangan kanan ketuk-ketak

kah kah kah

tangan kiri rembat-remmbit

kah kah kah

Anonymous said...

siap merempet dan menyelet!

Anonymous said...

dalam kata lain, benda yang baik sukar untuk dinafikan kebaikannya... dalam kontek isu...secara tak sengaja pihak sendiri membuktikan perkara baik sukar dinafikan kebaikannya. hik hik

Anonymous said...

Bomo siam,zat mana?

Bomo Siam said...

Sapa pulak kata Felda tak baguih? Agih tanah & kehidupan pd rakyat! Itu sudah cukup baguih!

Masaalahnya! Felda la ni dah lari dari tujuan asal yg dibuat olih UMNO ori dulu (under Tun Razak).

UMNU la ni, yg rampas harta UMNO ori dulu dgn putaq belit, telah gadaikan Felda!

FELDA BUKAN MILIK RAKYAT LAIE!!

Anonymous said...

kalau dapster ada projek yang boleh menguntungkan sebegini rupa, sapa pun tak akan lepas peluang... kalau parti halang...i said:"go to hellalujah"...cumanya bermimpikah aku?

bertuah sangatlah kita kalau betul dapster akan buat skim seumpama ini dan sahamnya di tawarkan kepada golongan majoriti...tunggu bila babi bertanduk?

muahhhahhhaa!!!

Anonymous said...

harap-harap skim lebuhraya rakyat akan disenaraikan agar semua dapat dividen (paler).

Bomo Siam said...

Pasai saham 500,000 unit tu....

Bak kata pepatah : 'Bagai Katak Berak Di Hotel'!

UMNU balun duit rakyat! PAS balun duit UMNU!

Mmuuaahhahahahaha...!

Anonymous said...

.
.
pas parti paling bodoh dan menyesatkan melayu....jauhi diri dari menyertai pas..
.
.

Bomo Siam said...

Pasai Ostat Azizan selalu 'luku' kepala DAP & PKR di Kedah, hangpa kata dia bodo...!

Mahadzir Khalid 'luku' kepala Ahmad Bashah! Ahmad Bashah 'jentik' idung Mukhriz! Mukhriz 'cucuk' punggung pak dia!....hangpa tak sembang ka?

Anonymous said...

agak-agaknya kalau ladang rakyat disenaraikan apa respons pasaran ye?

Anonymous said...

Bomo siam merapu..... mati-matian sokong oren, pknk bawah pas azizan beli 500k unit. Cakap tak serupa bikin. Buat kenyataan lawak bodo, tak ada unsur ilmia langsung. Sure semua org nampak Bomo Siam tak ubah macam org bodo tapi berlagak pandai. Bodoh sombong, tak boleh di ajar langsung. Pandai tak boleh di ikut sebab memang bodoh.

Anonymous said...

Apa benda Bomo Siam merapu luku meluku tu, org cakap pasal mati-matian sokong oren, tetiba pknk pas kedah beli hingga 500k unit. Bomo Siam terluk kepala hotak dia yg teramatlah dungu... muahhaaaahaaa

Anonymous said...

BOMO SIAL

Wa ingat lu sudah MATI lo tertelan buah oren manyak sgt...aiyaakkkk lope2nyer yg mati lu punya jin...lia mati atau kene cirit birit sbb makan buah oren manyak sgt!!!!!!

ekekeekekekekekk

Anonymous said...

Bomo Siam merapu cakap dah lari tajuk. Penyokong Oren terbodoh diketuai pemimpin bodoh, himpun nak tunjuk kehebatan penentangan, pknk pas kedah pi beli 500k uit saham. Mana satu ni Bomo Siam oi, tak kan azizan tergamak khianat gang Oren. Ataupun Azizan dalam diam nampak kebaikan dari pembelian saham tu. kalau ikut kepala Mat Sabu, Oren and Bomo Siam.... Sure PLUS, Proton, Penang Bridge, KLIA, Putrajaya, Cyberjaya, MSC, ERL, LRT, PTP, MSE dan sebagainya tak kan ujud. Semua tak bagus tapi yg dikata tak bagus.. Ternyata bagus akhirnya. Nak buat macamana, pandangan tak jauh, kepala hotak tak berapa matang, org belajar nak jadi Dr...dia dok bangga jadi Bomo.. muahahahaha!!!,

Anonymous said...

skim untungkan marhaen (FGV) ditentang!

skim merabakkan poket rakyat (lebuh raya pok nik) disokong membabi-buta!

ish! ish!

Anonymous said...

Kalau aku jadi Bomo Siam, su muka aku jadi tebal gileerrr punya. Tapi nak buat macamana, bak kata pepatah Inggeris..walaupun salah, hanya org yg bodoh shaja yg amat berpuas hati dan yakin dgn apa yg diperkatakannnya. Nah... Ia tak ubah seperti si Bomo Siam... Kah, kah kah!

matt said...

Hahaha

Bomo siam, aku minta maaf kalau ada salah dan silap..

Dah faham buah hang, mesti hang boleh kona baring , apa2 problem pun hang boleh settle...

Anonymous said...

Apa ni Bomo Siam, Mat Sabu bawa gang Oren tentang, Azizan pulak bawa gang (PKNK) beli pulak. Siap kuar lebih 2 juta beli 500k unit. Geli hati aku dgn ko org ni. Lawak betul.

Anonymous said...

Mana ada PAS balun duit UMNO.... Yg bagi duit dan bantuan pada rakyat tanpa mengira parti politik... BN iaitu kerajaan yg memetintah. UMNO hanya salah satu kompenen terbesar dan terkuat BN. Yang PAS selalu balun adalah duit penyokong sendiri tanpa mengira penyokong tu miskin atau kaya. Ni nak balun duit rakyat Kelantan nak buat Lebuhraya Rakyat sebab mungkin duit derma Memali dah kering kut. Cakap pasal lebuhraya ni.. Dulu Mahfuz dan Mat Sabu terguling-guling atas jalan tunjuk perasaan menentang projek PLUS. Kini baru sedar peri pentingnya lebuhraya. Macamana nak jadi pemimpin dgn akal yg pendek. Tu la kalau mentality rendah... Org lain sibuk nak jd dr. Ada yg bangga jd Bomo. muahhahaha!!!!!

Bomo Siam said...

Bab peluang bisnis macam saham nih, klu aku, aku tak kira PAS ka? UMNU ka?

Budak2 aku, pasang kanopi majlis Najib...pakai Tshirt biruu...!

Majlis himpunan oren! Guna bodymark's hijau selalu...!

Alooo...UMNU! DUIT TAK KENAI POLITIK!

Bomo Siam said...

10:05,

Alooo...mangkok! Mana ada beza, kerajaan federal dgn UMNU?

Pusing2..! Muka tu gak!

Bomo Siam said...

Mana ada org sebut 'projek kerajaan' laie...zaman la ni!

Org sebut 'Projek UMNU'!

Sekolah? Sekolah Kebangsaan UMNU!

Jalanraya? UMNU punya!

MyKad kita tu pun...UMNU punya!!!

MANA ADA HARTA RAKYAT laie dah...!!!

Bomo Siam said...

HUKUM TUHAN tu pun, UMNU kata dia punya!

Boleh pulak repair2!!!

Bomo Siam said...

Plaza Tengku Yaakob, selama 33 tahun adalah lambang kegagalan politik pem...bangunan UMNU di Kedah. Ia semak, menyakitkan mata, sarang penagih dan bagai habuk dalam kelopak mata penganut mazhab ini. Selama beberapa dekad, bertukar menteri besar dan exco, ia gagal diselesaikan.

Kejayaan Kerajaan Negeri PAS sekarang melalui PKNK menyelesaikan lambang kegagalan 33 tahun UMNU/BN dalam kes Plaza Tengku Yaaob adalah pukulan maut kepada mereka. Parti yang tidak bercakap pasal menara tertinggi di dunia, bangunan pencakar langit, jambatan terpanjang, tiba2, dalam tempoh 3 tahun mampu menyelesaikan masalah bangunan yang cacat di tengah bandar Alor Setar.

Hati mana yang tidak sakit, muka mana yang tak malu, telinga mana yang tak merah, lidah mana yang tak kelu!

Betui tak, Jin?

Bomo Siam said...

Gara-gara malu & jatuh saham mazhab politik pem...bangunan itu, satu-satunya modal yang ada untuk gagalkan Aman Central ialah Madrasah Solihiah dan tanah wakaf.

Maka dipasanglah kaki dan perkakas yang sedia menurut perintah untuk GAGALKAN Aman Central. Cari apa saja alasan, gerakkan apa saja sentimen, pertikai apa saja keputusan dan fatwa, pusing apa saja fakta...asalkan Aman Central yang akan menjadi mercu tanda baru bandar Alor Setar dapat digagalkan.

Bukti kewujudan perkakas ini ialah kelibat Sobri Sudin yang tetiba bertungkus lumus dalam isu surau dan wakaf...nampak macam bagai rusa masuk kampung! Sewaktu demontrasi depan majlis pelancaran pecah tanah Aman Central, dia terjumpa aku & konvoi... dan dia cakap lain daripada apa yang dia buat sekarang...!

Hangpa budak2! Apa tau???

Bomo Siam said...

Anwar balun 3 billion...!

Ostat Azizan ka yg bodo? Bukann....!

SPRM yg BODO! 13 thn tak selesai2 siasat! Atau tak siasat langsung! Or...syyhh..! Takleh nak siasat???

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Anonymous said...

here comes my dog, bark bumu bark wuf wuf... bark for bone bumu

Bomo Siam said...

Alooo...Woi UMNU!

Awat hangpa suma pakat diam?

Malu kemaluan ka???

Kuah kuaah kuaaah!

Anonymous said...

here's ur bone bark more for more bones bumu wuf wuf wuf......good dog

Anonymous said...

hg jgn cerita pasai tuhan la bomo, tuhan pun hg tak kenai....mangkuk

Anonymous said...

keep barking bumu wuf wuf wuf......

Anonymous said...

10:05

Setuju...setuju...setuju....

La nie orang berebut jadi Dr tapi ada orang bangga jadi bomoh....
Dr letak otak di kepala, bomoh letak otak kat lutut.

Aku biasa dengar bomoh kena penjara 20th dan dikenakan sebat 12 x...nak tau kenapa....sebab bomoh suka ubat anak dara dalam bilik sorang2 hahahahahaha...cilakak punya bomoh!

Anonymous said...

10:05

Setuju...setuju...setuju....

La nie orang berebut jadi Dr tapi ada orang bangga jadi bomoh....
Dr letak otak di kepala, bomoh letak otak kat lutut.

Aku biasa dengar bomoh kena penjara 20th dan dikenakan sebat 12 x...nak tau kenapa....sebab bomoh suka ubat anak dara dalam bilik sorang2 hahahahahaha...cilakak punya bomoh!

Anonymous said...

provoke tk jdi ke bomo.crita hg tk sedap

Anonymous said...

lepaih ni hg tk yah jdi anjing la bomo hg jdi serigala plk pjng skit menyalak

Anonymous said...

Bukti?

Anonymous said...

Aq rase pas la hipokrit...xd usehe,sokongan terhadap felda pon haramjadah,twu berontak,pastu balun saham frlda..betul x jin?

Anonymous said...

Asal kan bukan kne cucuk ngan cina kiasu...pikiaq la...

Anonymous said...

Pasar khadijah mcm mna?betul tak jin?

Anonymous said...

Ala bomo mcm la xtwu,anugay bapak ko kan suke ckp,ni adalah hak asasi manusie,ini tidak adil..nnt last2 dy burukkan kerjaan jgak...bodo ka?

Anonymous said...

Orang da xd modal,mcm tu la gamaknye...da xdapat jwb,diam jela...kan nmpak kebodohannya..betul tak jin?

hamPAS meliPAS said...

Bomo Siam July 17, 2012 10:12 PM,

... MANA ADA HARTA RAKYAT laie dah...!!!

----------------------

Bab Rakyat Merakyatkan semua perkara dah terkumpul kat Selangor, contoh:

1. Merakyatkan Ekonomi Selangor (sampaikan bank penuh melimpah dgn duit rakyat),
2. Ceramah Demi Rakyat (mengajar cara2 menyebar fitnah, mengutuk, buat tohmahan dll),
3. Air percuma utk rakyat (air liur pemimpin, air hujan, air kencing ...),
dan macam2 lagi.

Tapi utk layak dapat semua tu mesti bagi nombor keahlian PKR dulu utk check, kalau tak peruntukan akan terbatal dan jadi milik penuh pemimpin PR Negeri.

Kerana itu lantik Khalid Gagap jadi MB, supaya dgn kecacatan otaknya rakyat tak boleh nak pertikaikan - rakyat tanya benda lain, dia jawab perkara lain.

hamPAS meliPAS said...

Bomo Siam July 17, 2012 10:15 PM

HUKUM TUHAN tu pun, UMNU kata dia punya! Boleh pulak repair2!!!
---------------------------------

Tapi kan Bumu, PAS bukan hanya repair2, terus ubah2 pulak !!!

PKR pulak terus TOLAK2 ...

Anonymous said...

orang zaman skrg dah tak main bomo bomo ni.. lagi la bomo siam, mak bapak bomo siam dan suku sakat PR je yg percaya bab2 khurafat nie.. cetek pengetahuan agama la katakan.. tak gitu bomo?

Anonymous said...

sorry la bomo siam.. ko merapu meraban sampai menurun2 pon aku tak caya cakap ko.. menjejaskan akidah aku je..

yogibear's season said...

Apa nak buat kalu 'kemakbulan' do'a depan kuboq sebelum Himpunan tempoh hari, oleh Si Mazlan Aliman telah bertukar menjadi 'bala' besar bagi Pas?

Ada cadangan sesiapa...?

Anonymous said...

Awat la hang bangan sgt ni, nama pun bomo Siam tentu bab ugama pun kurang, maka otak pun Asyik dengan benda benda tahyul, sebab tu hang TAK fikir benda yg logik, memang org mcm hang ni kalau nik ajis keluar fatwa taik pun boleh makan, aku yakin hang org pertama yg akan terkam dan mentedarah taik tu, ha ha

Anonymous said...

Bomo Siam le yang jampi konek anwar tu, tu yang bengkok tu, tu yang sentiasa mengamuk cari mangsa tu, tak gitu Bomo Siam?? berapa kau dapat upah aritu?

Anonymous said...

Kan itu aja anon 1:05am,

Entah2 Bomo Siam yg jampi serapah suruh Jin peliharaan dia terbangkan bontot mahasiswa utara spt yg Papagomo tulis kat blog dia ...

yogibear's season said...

Mengimbau kembali komen bomo bhw Allah swt telah mengkabulkan doa Mazlan Aliman disisi makam Al Marhum Tun Razak , dgn kelulusan Polis utk Himpunan Oren dan 'bala' yg Pas terima dlm isu ini, teringat aku dgn insiden gelak ketawa penyokong Pas diPRK Bagan Pinang selepas YB Bagan Serai Gobalakrishnan, membaca QS Aali Imran yg 54 bermaksud,

"Orang-orang kafir itu membuat tipu daya, dan Allah membalas tipu daya mereka itu. Dan Allah sebaik-baik pembalas tipu daya.

Allahuakbar,Allahuakbar,Allahuakbar.

yogibear's season said...

PORT DICKSON 4 Okt. - Pentas ceramah Pas sekali lagi dipergunakan oleh pemimpin bukan Islam pakatan pembangkang untuk menggunakan ayat suci al-Quran demi kepentingan politik sempit mereka.

Dalam ceramah di markas Pas pada Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang, di sini malam tadi, Ahli Parlimen Bagan Serai, N. Gobalakrishnan tanpa segan silu dan tanpa rasa bersalah membaca ayat dari surah Al-Imran ayat 54 bagi menarik perhatian kira-kira 300 penyokong parti itu.

Gobalakrishnan membacakan ayat dari surah itu ketika berhujah mengenai usaha untuk mengumpulkan penyokong pakatan rakyat pada satu perhimpunan yang akan diadakan Disember ini.

Dipercayai Ahli Parlimen Bagan Serai itu berbuat demikian dengan tujuan menarik perhatian para penyokong Pas pada majlis ceramah itu.

Selain Gobalakrishnan turut berceramah di markas Pas itu malam tadi ialah Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang; bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaludin dan calon Pas, Zulkefly Mohamad Omar.

Sejurus selepas beliau menghabiskan ayat al-Quran itu, ia disambut gelak ketawa oleh penyokong Pas.

Anonymous said...

Ana al sheikh tak suka bomo siam, siam doll ana suka..

Anonymous said...

minyak sawit adalah satu-satunya komoditi, berserta produk hilirannya yang menggunakan titik peluh mukmin dan digunapakai oleh manusia sejagat. apakah PAS tidak mahu iktiraf pencapaian ini..

Anonymous said...

bomo siam tengah meratap minta ilham dr jin

Anonymous said...

bayangkan betapa besarnya sumbangan peneroka felda dalam aspek penggunaan lemak berasaskan tumbuh-tumbuhan sebagai alternatif kepada lemak bersasalan haiwan...apakah PAS tidak berasa bangga...

Anonymous said...

minyak sawit adalah satu-satunya produk halal yang diproduksikan oleh mukmin tetapi dimanfaatkan oleh bukan mukmin seantero dunia...tidakkah PAS nak tumpang nama...he he

Meow Bergaya said...

Ostat Jijan dah tumpang buat untung dah melalui PKNK.

Penganut PAS yg lain masih lagi bangkang dari longkang parit estet kelapa sawit ...

Anonymous said...

sedarkah PAS bahawa minyak sawit adalah barang dagangan mukmin yang paling laris di dunia dan permintaan bagi barangan ini sentiasa meningkat.

Tukang Komen said...
This comment has been removed by the author.
Tukang Komen said...

BILA AJIJAN NAK KELUAR ARAHAN BULAN RAMADHAN SEMUA PUSAT HIBURAN DI KEDAH DITUTUP! TAK BERANI KE?

BUKAN APA2,TANYA JE. TADI JALAN2 SELISIH DGN EN.KARPAL SINGH,DIA TANYA PAS KEDAH BUAT PERANGAI LAGI KE???? SO SAYA KENA BAGI FEEDBACK KT DIA. DALAM PAKATAN SINGH IS KING!

KAN? KAN? KAN?

Anonymous said...

hujah bomo tak valid dah..tak terpakai...terbatal..takleh pakai...merapu.....tak laku...tiada ilmia.....statmen bodo lagak pandai.....takleh ambil pusing....merapu sgla macam!

Anonymous said...

Bomo Siam SIAL selama-lamanya

Anonymous said...

Mana ada org sebut 'projek kerajaan' laie...zaman la ni!

Org sebut 'Projek UMNU'!

Sekolah? Sekolah Kebangsaan UMNU!

Jalanraya? UMNU punya!

MyKad kita tu pun...UMNU punya!!!

MANA ADA HARTA RAKYAT laie dah...!!!

========

Aku bangga semuanya projek UMNO yg menguntungkan rakyat.

Projek PAS apa ? Jual Islam, jalan raya tol prepaid, jual sorga, minta sedekah setiap ceramah, sokong murtad, jual air liur......

Anonymous said...

Pasai saham 500,000 unit tu....

Bak kata pepatah : 'Bagai Katak Berak Di Hotel'!

UMNU balun duit rakyat! PAS balun duit UMNU!

Mmuuaahhahahahaha...!

========

Sebenarnya PAS yang balun duit rakyat, buktinya setiap kali ceramah, minta sedekah dari rakyat!

Mmuuaahhahahahaha...!

Anonymous said...

Bab peluang bisnis macam saham nih, klu aku, aku tak kira PAS ka? UMNU ka?

Budak2 aku, pasang kanopi majlis Najib...pakai Tshirt biruu...!

Majlis himpunan oren! Guna bodymark's hijau selalu...!

Alooo...UMNU! DUIT TAK KENAI POLITIK!

____________

Hang memang bijak buat bisness tak kira UMNO ka PAS ka, yang penting duit bertambah dan tambah kaya. Tapi PAS dan bos hang tu Mat Sabu bijak bercakap tapi bodoh, di depan malu malu taik kucing tapi di belakang diam diam makan taik kucing. Kesannya PAS tambah miskin, penyokong banyak yang lari.

Anonymous said...

Azizan memang bijak, guna otak sendiri tak guna otak lembu PAS. Akibatnya PAS kemaluan besar....he he he

Anonymous said...

sekiranya penulis seorang yang beragama Islam... mohon tukar tajuk artikel ini....

Anonymous said...

Mohon juga nik ajis dan pengikut2 nya jangan jual agama untuk politik PAS ( parti ajaran sesat ) yang sempit

Servant of God said...

Bomo Siam said...

Pasai saham 500,000 unit tu....

Bak kata pepatah : 'Bagai Katak Berak Di Hotel'!

UMNU balun duit rakyat! PAS balun duit UMNU!

Mmuuaahhahahahaha...!

July 17, 2012 9:30 PM

-------------------------

Subhanallah...

Ya Allah, bodoh tak terperinya hambaMu yang mengaku bomo siam nih...

Beli saham dari pasaran dikatanya dapat duit dari UMNO?

Kamu memang laknat laa, wahai manusia. Kamu hanya peduli ada kata2 yang keluar, tapi kamu tak peduli betapa bodohnya kata2 kamu.

Memang manusia tak guna.

yogibear's season said...

Komen 118 am bukan bermaksud mengkufurkan Sdr. Mazlan tp menfokus kpd kebiadapan beliau berdoa di makam tersebut, demi publisiti murahan(tipudaya), tetapi milik Allah swt lah segala urusan, iaitu sebaik2 pembalas tipudaya.

Wallahua'lam.

Anonymous said...

Didunia ini tidak ada satu perjuangan yang lebih suci dari perjuangan orang-orang Pas, penyokong dan pejuang Pas menuju Putrajaya, kerana apa ? kerana ini perjuangan suci.

Kenapa kita mahu ke Putrajaya ? Allah mengarahkan kita ke Putrajaya, Allah mahukan kita merampas kuasa itu daripada musuh Allah dan musuh kita, inilah perjuangan yang suci.

Apabila Allah Taala memberikan secalit kuasa kepada manusia didunia ini, maka Allah Taala tidak memberikannya kecuali kepada hamba-hambanya yang beriman, tetapi apa yang berlaku ! yang berlaku ialah syaitan dan orang-orang yang menyembah syaitan telah merampas kuasa ini daripada orang-orang yang beriman.

NIK ABDUH NIK AJIS

Anonymous said...

Tuhan arahkan PAS merampas Putrajaya ? Bagaimana PAS nak merampas putrajaya kalau bertanding 70 kerusi sahaja dari jumlah 222, kalau begini sampai kiamat pun PAS tak akan dapat merampas putrajaya. Kalau nak merampas putrajaya, bertanding lah paling kurang pun 112 kerusi, lagi baik di 222 kerusi. Mungkin yang bagi arahan itu syaitan peliharaan Nik Ajis sebab itu lah PAS hanya bertanding 70 kerusi sahaja, segaja nak bagi kalah PAS. 70 kerusi nak rampas putrajaya ? bertanding 70 kerusi menang 30 kerusi, kelakar lah Nik Abduh ni 30 kerusi buat apa muahaaaaaaa....

Anonymous said...

Nak tanya bomo siam ni, menuntut ilmu Bomo kat sami siam ke? BOMO SIAM HARUS BERTOBAT bersama AL SHEIKH AL-JUB.........Jangan kau yakin dengan fatwa nik ajis masuk PAS boleh masuk SYURGA, maka kau pun yakin kau boleh tulis dan cakap APA SAJA yg kau suka

Anonymous said...

BOMO SIAM MANA TAHU PASAL POLITIK MALAYSIA...MERAPU JER DIA TU..BACA MANTERA PANDAILAH....

Bomo Siam said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

ikot Muhammad Rasulullah...kompom syurga

kalau ikot yg lain? entah..aku tak tau sbb yg lain2 tak maksum

Muhammad ckp syaitan musuh manusia yg nyata

nik ziz ckp syaitan tu kwn

nak masuk syurga?...pilih ler yg mana nak ikot

Anonymous said...

AKU RESPECT UST AZIZAN WALAU APAPUN GAP TUDUH...

DIA ADA STAND SENDIRI ...XMUDAH ROBOH...GOYAH...

BELIAU BERDIRI PD KYAKINAN SENDIRI SAMA SPT PAKAR NUKLEAR PAS...

ORG MCM NI HORMAT...PMIMPIN BEGINI YG DIPERLUKAN RAKYAT...AKAN BERJASA PD RAKYAT