Monday, July 23, 2012

TEMUBUAL XKLUSIF BERSAMA TUN M.

42 comments:

kingnek said...

tun M sangat bijak, betul tun kata, melayu tak pandai politik, mereka takut ditegur rasis oleh mereka yang sebenarnya lebih rasis. percayalah, kita melayu di singapura ni sudah takde apa2, bukan 2nd class, malah 4th class,.di belakang foreign talent, orang.cina, india kemudian baru melayu. apa nak buat, melayu singapur.sudah jadi bangsa terhina, nasi dah jadi bubur. korang di malaysia masih blum sedar lagi

Anonymous said...

cayangggg tun....

Bomo Siam said...

Tun...! Aku tak bijak utk tafsirkan apa niat sebenar luahan hati hg tadi.

Cuma, apa yg aku paham ianya berhubungkait dgn survival politik & nasib bangsa Melayu Islam di negara ini.

Dlm perkara ini, faktor PAS & UMNU adalah jawapannya! PKR tolak tepi, pasai depa hanya tunggu Anwar mati je...parti pun ikut mati sekali!

Nak kan perpaduan Melayu Islam?

PAS kena terima UMNU, UMNU kena terima PAS!

Bab cina! Kita bincang kemudian!

Cammana nak realisasikan PAS/UMNU terima-menerimai.....?

Camna Jin? Woi Jin!!

...dengaq tajuk camni, Jin aku selalu 'pengsan'!!!

Anonymous said...

Selagi UMNO dan PAS tidak bersatu hati serta bergandingan dalam perjuangan.... selagi itulah nasib Melayu akan terumbang ambing/tidak menentu... dikhuatiri akan musnah secara total dan kekal seperti saudara mara kita di Spura di masa akan datang.

Bomo Siam said...

Buleh tak PAS & UMNU selesaikan dua perkara ini dulu?

1. PAS kata UMNU zalim.
2. UMNU kata hudud PAS tak betui.

Pd aku, dua2 kenyataan diatas adalah salah belaka!

Perbetulkan dua benda ni dulu, baru kita sembang pasai nasib Melayu Islam di Msia ini.!!!

Anonymous said...

Wahai MELAYU yang hilang ingatan lupa diri, Insafilah diri, ingat masa depan anak cucu ciicit kita, jangan sampai mereka kencing kubur kamu, kerana kamu petualang petualang bangsa yang meranapkan masa depan mereka

Bomo Siam said...

Sebenarnya, kuasa politik melayu Islam di Msia ni dah cukup ramuan dah utk jadik sebagai satu kuasa mutlak yg tak ada sesiapa pun dlm dunia ini(tanpa izin AllahSWT) dpt mengalahkannya!

UMNU dgn kepakaran pentadbirannya!

PAS dgn kepakaran dasar Islamnya!

Piagam Madinah dulu, bangun atas dasar ini!

Syaratnya...kena kongsi la! Bekerjasama!

Percaya la! Jika ini dpt terlaksana, Karpal Singh gerenti akan mati terkejut atas wilcanya!!!

Anonymous said...

Macamana nak kata hudud PIS tu BETOL, Melayu Islam saja yang akan dihukum, lain bangsa tidak dihukum, contohnya bomo p mencuri dengan Cina India, tubi la kena tangkap bomo saja yang dipotong tangan 2 org lagi terlepas, apakah ini hukum Islam hudud?

Bomo Siam said...

Jika PAS mendabik dada menjerit mengatakan bahawa mereka mampu mentarbiahkan DAP dlm PR!

Atas alasan apakah UMNU tidak dpt ditarbiahkan olih PAS dari dlm satu barisan???

Bomo Siam said...

11:18,

Jgn berpesepsi sedemikian jika jujur nakkan melayu bersatu!

matt said...

Pas + umno = dream team..

Apa lg bomo, hang lobi la pas supaya team dgn umno, najib n muhyidin dh bg lampu hijau..

Anonymous said...

Kepakaran Islam apa? Mai tengok dikedah nmacam macam ada, pub, Judi, disko, rumah urut, pelacuran, sampai org bang subuh, masoh beroperasi lagi

Bomo Siam said...

UMNU dah nyatakan kesediaanya utk bermuzakarah!

Kenapa PAS berdegil?

TGNA! Dimana Islamnya pendirian ini?

Nak tunjuk keras kepala disebalik serban sunnah tu? Untuk apa? Kerana dasar or kerana DENDAM???

Anonymous said...

lain betul bomo menari hari ni ya ..
dah mula belajar tarian joget ke ?

kah kah kah

Bomo Siam said...

Tun pun dah mengaku tadi bahawa UMNU dah kehilangan sokongan cina!

Dan PAS pulak jgn terhegeh-hegeh mendabik dada mengatakan yg cina sokong PAS! Mana ada....?!

Nampak tak? Cina dah mula tunjuk depa tolak melayu Islam! Tak kira UMNU or PAS!

Jadik...apa pilihan yg UMNU/PAS ada??

matt said...

Walaupun org melayu ramai marah pas tapi org melayu sentiasa sedar pas di atas landasan Islam yg mulia..

Bila ada ura2 pas nk bersekutu dgn umno saja, kita boleh tgk betapa ramai org luahkan rasa gembira..

Takbir!

Bomo Siam said...

Realiti sekarang ni ialah.....

UMNU dlm BN, cerita dongeng/penglipurlara!

PAS dlm PR, lagi pemuhung besaq!!!

Benda ni berlaku mula lepas GE12 yg lalu!!!

Bukan meayu tak sedaq! Cuma gelap mata sekejap!

Tulong celik semula!!!

Bomo Siam said...

Jika pimpinan2 Melayu Islam dari UMNU/PAS masih DUNGU! Keras kepala!

Dpd kita berdemontrasi Bersih 1, bersih 2, kotoq 3, jijik 4, lebih baik kita ramai kuaq atas jalan, panjat tiang letrik, laungkan pd pimpinan2 tua keparat yg dok ada lani supaya....JV atas dasar Melayu Islam Corp!!!

Jika Nik Aziz masih keras otak, kita londeh kain dia!

Klu Najib masin tersipu-sipu malu, bagi dia menikah satu laie...!!!

INI YG DIKATA KUASA RAKYAT!!!

Anonymous said...

bomo,

Hg buat lapan ke 20 tadi?

aku dok kira nak balun Dap tadi,tp tengok entri hg kali ni...lain macam jer?

Mcm nak berdamai jer?

Hg jgn main2 bomo!

Hg jgn buat kelaku Amru bin 'Ash r.a perdayakan Musa Asy'ari r.a pulak!

Hg ini aku nampak mcm 'kui' cina!

aku akan perhati...

Bomo Siam said...

11:52,

Memang ada masaalh sikit kat surau tadi....aku buat 8 je, pasai duty aku kena rebus kerang. Surau aku ni campoq2 'hijau/biru'!

Tup2 aku tgk gas abis! Aku sound JKK sekoq tu! Last2 dari kerang rebus melalut sampai ke masaalah parti. Angin la aku satu badan...nasib baik tok imam settle! Tok imam pi amik gas!

Balik rumah, bukak blog GAP...Tun pulak cucuh api. Lagi angin la aku...!!!

Aku dah angin kalu...nampak lah diriku yg sebenar!!!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Anonymous said...

Wei bomo,

ompteh cakap twice shy once bitten tau!

manalah tau kebenaran hadis...syaitan serta segala tok nenek 'kui' kena rantai bulan ni!

...kalaulah bulan ramadhan ada 354 hari....

tika tu mungkin melayu bersatu!

'kui' ramai sangat , dari yg songkok tinggi sampailah yg pale semuntal...

Bomo Siam said...

UMNU baik sebagai sebuah parti. PAS juga bagus sebagai sebuah parti. Yang merosakkan parti adalah pemimpin dan ahli-ahlinya.

PAS amat berjaya menghalang sebahagian Melayu Islam menolak konsep2 Islam yang diperkenalkan oleh UMNU.

UMNU plak berusaha menjaja PAS guna Islam berdasarkan kepentingan. Apa yg salah guna ugama utk politik? Tak salah sama sekali dlm politik Islam!

Jika kita masih ingat. Tun M ada memperkenalkan konsep penerapan nilai2 Islam dalam pentadbiran kerajaan, pun dihina dan disindir. UMNU dituduh menolak Islam kerana melaksanakan nilai2 Islam secara tidak serius.

Datang Pak Lah memperkenalkan 'Islam Hadhari', juga dikutuk dalam ceramah2. Sedangkan idea 'Islam Hadhari' digarapkan melalui perbincangan terperinci di kalangan para cendikawan Islam yang ada. Cuma Pak Lah tidak bergelar Tok Guru!

Mungkin PAS tolak kerana tu kot...!!!

Bomo Siam said...

Sebagai permulaan, UMNU/PAS kena buat yg ni dulu.....

Buang depa2 ni dlm laut!

PAS - Mahfus mahfis! Khalid Samad!
UMNU - Ahmad Maslan! Isa Samad!

KJ ngan Nizar...tunggu round yg kedua!!!

Langsi said...

Betul kata2 Tokoh tu...TOKOH DIKTATOR! Tun M - MahaFIRAUN dan MahaZALIM!

Tak tumbuh tak melata...
Tak sungguh org tak kata...
Itu buktinya...dah lupa ke dah nyanyuk?

ABU-Asalkan Bukan UMNgOk...Be-eNd!

Anonymous said...

wei kawan, ini lu punya obituari ka?

yogibear's season said...

kengkawan semua,

Bomo dah nazak ni!

Tak nak datang ziarah ka?

Hangpa jgn bawak lilin plak!

Bacalah apa yg patut...

Anonymous said...

bomo dah buat u turn?? apahal ni???

esok pagi2 pegi check akaun tu... kalau setakat tak bayar boleh tahan lagi, jgn yang dah bayar tu kena tarik balik....

Tukang Komen said...

Yogibears,

Betul ke bomo dah nazak? Sape pulak nak kena tetas bumbung. Kalau tak tetas takut dia tak lepas pulak. Kalau duduk rumah pangsa bahagian tengah nak tetas camne?

Aku rasa dia tak nazak mungkin prewang lain yg masuk kot.

Anonymous said...

MINTA UTUSAN MALAYSIA MENCETAK TEMURAMAH INI DALAM MINGGUAN MALAYSIA UNTUK BUAT SIMPANAN KEPADA ANAK CUCU

Anonymous said...

KERUSI PARLIMEN MALAYSIA=222 BUAH
KERUSI MAJORITI BUMI/MELAYU=176 BUAH
KERUSI MAJORITI CINA=46 BUAH
MAJORITI MUDAH=113 BUAH
MENGAPA KITA MASIH NAK UNDI CINA?
FIKIRKANLAH BANGSA MELAYU
SEPATUTNYA MINORITI YANG MELUTUT KAT MAJORITI TETAPI SEKARANG MAJORITI YANG MELUTUT KAT MINORITI

Anonymous said...

HAI LAIN MACAM BOMO SIAM NI TAKPA AKU TENGOK DULU,,, BERSANGKA BAIK

bukit selumpit said...

bomo,kalau macam nie lah mentality ko yg sebenar aku salute.Kita sepatutnya perbetul apa yg salah dan sampaikan apa yg benar.Andai ditakdirkan ALLAH SWT kita umat Melayu Islam kembali bersatu akan bergemalah kekuatan Islam di muka bumi tanah Melayu ini.Mudah2 menajdi kenyataan,Amin

Anonymous said...

aku baru nk start panas ngan Bomoh Siam ni...nasib kali ni entry dia ok...
Actually, Bomoh Siam ni ok gak ideologi dia..cuma dia ni spsesis kuat bersentimen, kuat beremosi n kdg2 gelojoh sikit.. Takpa..moga2 kita smua semakin matang dlm mbuat analisis perbandingan n pernyataan..
Cuma da perasan sorg.. LANGSI.. huh, langsi la sgt... Tgk statement dia pun tau dh level otak ada sikit bengap bangsat...hehe Tq.

Kamarul said...

Bomo.. aku respect hang.. kalau lah macam ni hang punya real ideology, aku sebaris dengan hang.. demi kepentingan Islam dan Melayu..

Anonymous said...

Sekarang.... cuma satu cara nak setel masalah kelainan parti parti Melayu... Aku cadangkan... SEMUA PENGUNDI MELAYU/Islam RAMAI RAMAI PAKAT UNDI UMNO/BN.... Jangan salah faham... aku bukan penyokong taksub BN... Untuk penyelesaian sekarang.... HANYA UMNO/Bn yang sesuai untuk diberi mandat... Pas dan PKR sori.... tak layak diberi mandat sebab kedua dua perti ini tak cukup kerusi.... pendapat aku la....

Zaeydee said...

Kali ini aku setuju sebahagian daripada pandangan bomoh siam.. memang sepatutnya UMNO dan PAS lama dah bersatu...tapi kalau dah nama Melayu...dendam kesumat amat tebal..hari ni realitinya PAS dan UMNO bergaduh disebabkan penyakit hati masing-masing...yang lain2 pakat ikut seronok je...saya percaya dalam hati kecil masing-masing kalau kena gaya nya mereka masih saling sayang-menyayangi antara satu sama lain..dok gitu

Anonymous said...

BOMO SIAM CANNOT WRITE INTELLIGENTLY. BOMO SIAM CANNOT ANALYSE HIS OR HER FACT.
BOMO SIAM'S BRAIN ALWAYS FREAK OUT AND SCREWED UP, LOST CONCENTRATION AND HAVING NO SUBSTANCE IN THINKING.
BOMO SIAM IS ANTI-UMNO DAN HARBOURS ILL-WILL AGAINST D S ROSMAH AND BOMO SIAM TARGET PM NAJIB'S WIFE TO WEAKEN PM NAJIB.

BOMO SIAM IS PAID BY ANWAR BECAUSE ANWAR'S ILL-WILL AGAINST PM NAJIB AND FAMILY HAS GONE UP TO MAXIMUM, LIKE HIS DAUGHTER NURULIZZAH SAID "PAPA MUST GO 5TH GEAR TO HENTAM PM NAJIB!"

EITHER BOMO SIAM IS A WOMAN OR A MAN, HE/SHE IS DEFINITELY AN IDIOT BAST***!!

yogibear's season said...

Semoga blog nie berubah wajah...

Tiada lagi maki hamun dok tentu kalu!...ikut sedap mulut jer, dek kerana provokasi Bomo Siam.

Wahai Allah, tuhan yang Menghalkan segala Hal, halkan olehMu akan kami kepada hal yang lebih baik.

Wahai Yang Maha Perkasa, wahai Yang Maha Tinggi.

Wallahua'lam.

Anonymous said...

Bomo dpt hidayah kebenaran kot di hari ke 4 ramadhan

rakab said...

Golongan muda barisan pimpinan Pas hari ini sedang mabuk mengintai kuasa selepas PRU13 nanti. Segala tenaga dan tumpuan kumpulan yang diketuai oleh Mat Sabu disasarkan semata-mata untuk memperolehi atau menambah kuasa
politik bagi kumpulan mereka [Anwarinas].

Kita dah pun melihat bagaimana mereka sanggup bukan saja berkompromi malah menggugurkan terus dasar-dasar parti Pas yang dilihat boleh merencatkan perancangan mereka.

Malangnya puak Anwarinas inilah yang menguasai parti Pas ketika ini. Golongan ulamak dan agamawan dalam parti yang menentang usaha kumpulan ini telah dicantas dan semakin terpinggir. Haji Hadi hanya boneka kepada kumpulan ini sahaja.

Nik Aziz?? Dendam kesumatnya kepada Umno mengatasi segala-galanya !!

Bekerjasama dengan Umno tidak ada dalam perancangan mereka ini. Kegilaan untuk menjamah kuasa semakin memuncak. Isu LGBT dan umat Islam yang dimurtadkan adalah remeh pada mereka.

Umno, pemimpin, ahli dan penyokongnya tidak boleh terleka walau sedetik pun. Tumpuan adalah menguasai seberapa banyak kerusi parlimen dan dun serta menang besar dalam PRU13 nanti.

Hanya itu saja jaminan untuk memastikan keamanan, kestabilan dan kepentingan semua kaum dapat terus dipelihara.

HIDUP UMNO !!!

HIDUP BN !!!

Anonymous said...

BUDO BOMO NIE....BELA JIN KAPIQ...JMPA PAS JER PENGSANNN...JIN BUTO BESAQ.....CEPAT PENGSAN....MCM TUAN JIN...wakakakakakakakak.....

Selamat Berbuka....takbirrrr....

Anonymous said...

aku suka baca hujah bomo siam..tapi buang masa dan buang karan jer bomo siam berhujah dgn dia org kat sini..tak der makna nya..tak payah lah bomo siam layan mereka2 tu...