Friday, July 6, 2012

TUN M 'TAMPAQ' MUKA ANWAR.



KUALA LUMPUR – Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak perlu berlengah-lengah dengan hasratnya untuk bersara daripada dunia politik, kata bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.
“Dia patut bersara sekarang, tak ada guna langsung…dia (Anwar) punya hajat cuma nak jadi Perdana Menteri,” katanya kepada pemberita selepas melakukan kunjungan hormat ke atas Presiden Republik Czech Vaclav Klaus di sini hari ini.
Dr Mahathir berkata kenyataan Anwar itu merupakan retorik politik sahaja kerana menurut beliau jika pakatan pembangkang kalah dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13, Anwar masih terus dengan impiannya untuk menjadi Perdana Menteri.
Beliau diminta mengulas mengenai satu wawancara Anwar yang disiarkan akhbar Financial Times pada Selasa lalu membayangkan akan berundur daripada politik negara jika pakatan pembangkang kalah dalam PRU-13 dan akan kembali mengajar.
Bekas perdana menteri dengan nada bergurau mencadangkan supaya diwujudkan jawatan Perdana Menteri ‘terhormat’ selama lima hari untuk diisi oleh Anwar bagi memenuhi impian beliau sebelum bersara.
“Kita buat dua jawatan Perdana Menteri, bagi dekat dia satu ‘Honour Prime Minister’ selama lima hari, lepas itu dia boleh bersara,” katanya.
Sementara itu, mengulas mengenai dakwaan penyelewengan bernilai RM1 bilion oleh kerajaan negeri Selangor dalam urusan penyelesaian hutang sebuah syarikat senaraian awam, Dr Mahathir berkata rakyat Selangor harus bangkit dan sedar dengan penyelewengan kerajaan Selangor.
Katanya, kerajaan Selangor tidak sepatutnya menyalahguna kuasa dan mengguna duit rakyat bagi memenuhi kepentingan tertentu.
Justeru, katanya rakyat Selangor perlu memberi semula kepercayaan kepada kerajaan Barisan Nasional yang sebelum ini telah memerintah Selangor selama 50 tahun untuk kembali memajukan Selangor. –Bernama

34 comments:

Anonymous said...

.

Merokok merbahayakan kesihatan ... kurangkan merokok .

.

Anonymous said...

adeyyy...musibat,

tak perlu resign lepas PRU13 laa..lu resign SEKARANG la brader

resign
bersara
pencen
tarik-diri
quit

lu takde....SELAMAT MALAYSIA!

GI BERAMBUS!! shoo! shoo!

Anonymous said...

buat ape nak tunggu KALAH PRU baru nak resign? toksah la mintak kesian kat rakyat. anda amat dialu2kan resign secepat yang mungkin.

Anonymous said...

ntah anwar ni...nak bersara bersara je la.....ingat kalau ko takde bumi berhenti pusing ke????sembang je la lu nuar berahi...betul cakap tun tu..bg la peluang kat nuar ni merasa duduk kat putrajaya... kempunan plak nanti........tapi 5 hari lama sgt tun... 5jam k la....

Anonymous said...

haiyaa..Tun mau kasi ini olang 5 hali ka??ayo..yo..lima hari ini orang kasi jual ini malaysia apamacam..1 hali pun tak bole kasi ini olang ma..

Anonymous said...

Tun Dr Mahathir! tetap konsisten, tajam, sinikal, jujur, berwawasan, terus terang...Moga ALLAH swt terus merahmati beliau, melanjutkan usia, dikurniakan kesihatan yang sempurna..tengok TDM senyum, hilang penat, hilang stress..tak caya cuba pergi jumpa dia..look into his eyes!!..i've done it thousands of times but yet still look forward to meet him again and again

Anonymous said...

anu war al jub nak bersara?? KAH KAH KAH KAH HA HA HA HA HE HE HE HU HU HU HU KEK KEK KEK!!!

Anonymous said...

kalau dia bersara macam mana suku sakat kroni kroni dia nak cari makan?? dia ni tak akan bersara sampai bila2 pun.. dia akan menyusahkan negara selama-lamanya!

Anonymous said...

idup tun

Anonymous said...

MALAYSIA PASTI AKAN LEBIH AMAN TANPA ANWAR IBRAHIM

Bomo Siam said...

Assalamualaikum Tun!

Cerita Anwar nak jadik PM ni. cerita versi UMNU! Namun, klu ada rezeki serta disokong rakyat, apa pulak salahnya.

Sebenarnya Tun, cita2 Anwar & rakyat yg terbesar ialah nak lihat keadilan sebenar yg selama lebih 50 thn ini yg dikelabukan olih UMNU!.

Tun & UMNU tentu tak senang duduk, sebab banyak kes2 penyelewengan akan dibongkar olih kerajaan baru nanti.

Silap aribulan Tun...masuk dalam!!!

Anonymous said...

Ko buat lawak ker bomoh.... Disokong rakyat.... Hahaha.... Disokong rakyat minoriti yg sengal n menyokong pemimpin2 kaki seks n rasuah sama...... Gaya dah mcm musangka... Tukar nama ke derrr..... Hahaha

Anonymous said...

Kalo ikot dialek kelantan ,,,bomo siam jadi BOMO SIYE....

KAH KAH KAH KAH KAH

BOMO SIYEL BOMO SIYEL BOMO SIYEL
BOMO SIYEL BOMO SIYEL BOMO SIYEL

Seumor idop la lu SIYEL....

yogibear's season said...

Dlm masa Pakatan memerintah Selangor hingga la nie baru dua org telah disabitkan menyeleweng...

1. Ibnu Toyo

2. Dr Hasan Ali

50 tahun BN memerintah, takkan 2 org jer..?

Bomo, hang bleh beri nama lain tak?

Kan dinegeri Selangor ramai 'whistle blower'...hang pi cariq lah!

Tp jgn ambik yg blowing kat jamban tau...eeeeeie!

Anonymous said...

To all...skip je komen bomo ni... N tak perlu bagi komen. Saya tak baca komen dia... Anwar upah dia kacau... Gaya dia gaya anwar

Anonymous said...

dan sibomo ini lah rakan sepermainan nuar berahi di tivolli villa kini..kejap ada jap takde..time takde tu servis kot......

nabi ajees said...

jangankan lima hari, lima saat pun tarak boleh bagi kpd ini setan nirrojim.

Anonymous said...

angkuh & sombongnya komen kamu semua kecuali komen bomoh siam.

ingat lah Allah Maha Mengetahui Segala nya apa yg kamu semua tidak ketahui.

Maha Suci Allah..Maha Pengasih & Maha Penyayang ..berilah petunjuk dan hidayah mu keatas mereka..amin.

Anonymous said...

eh? angkuh? sombong? itu manifestasi rakyat yang muak dengan segala tindakan dia. adakah kamu redha dengan apa yang telah dia lakukan? selama ini dia canang rakyat berkuasa, jadi salahkah bila rakyat bersuara? selama ini dia juga menjadi juara mengatkan kerajaan zalim, patut ditumbangkan, kita pembela rakyat. itu tidak angkuh kah? itu tidak sombong kah? sila buang jauh2 sifat munafik dalam diri anda sebelum menegur orang lain. sekian

Anonymous said...

angkuh & sombongnya komen kamu semua kecuali komen bomoh siam.

ingat lah Allah Maha Mengetahui Segala nya apa yg kamu semua tidak ketahui.

Maha Suci Allah..Maha Pengasih & Maha Penyayang ..berilah petunjuk dan hidayah mu keatas mereka..amin.

July 6, 2012 8:44 PM

----------------------------------
kalau kena btg idung puak sendiri mula la tunjuk baikkkk...seolah olah puak puak kamu itu lebih sopan , x sombong dan angkuh...PTUIHHH...

Anonymous said...

PENCACAI PAKATAN NI NICKNAME PUN SYIRIK BOMOH SIAM....MEREKA NI HIDUP PERCAYA BENDA2 PARANORMAL EK.
WHAT THE HECK ANWAR NAK JADI PM BUKAN VERSI UMNO ...DIA YANG SELALU CAKAP NAK TAWAN PUTRAJAYA.KALAU TAK NAK JADI PM....BILA2 BOLEH PERGI PUTRAJAYA.
BERSARALAH NOBODY WILL MISS OR MOURN YOUR RETIREMENT.GOOD RIDDANCE TO BAD RUBBISH. TUN YOU ARE THE BEST LEADER MALAYSIA CAN EVER HAVE.MOGA TUN SENANTIASA DI BERKATI ALLAH.

Anonymous said...

Ho ho ho....jgnkan 5 saat...sedetik pon majoriti rakyat Malaysia xmau brPMkn makhlok yg rendah moral...

Wlpon dlm mimpi tolongla jgn Anuwar jadi PM ... takot akan laknat Allah S.W.T akan menimpa rakyat Malaysia spt kaum Nabi Luth di kota Sodom..

Anonymous said...

Ho ho ho....jgnkan 5 saat...sedetik pon majoriti rakyat Malaysia xmau brPMkn makhlok yg rendah moral...

Wlpon dlm mimpi tolongla jgn Anuwar jadi PM ... takot akan laknat Allah S.W.T akan menimpa rakyat Malaysia spt kaum Nabi Luth di kota Sodom..

Anonymous said...

ya..anon 844, kami juga berdoa..ssghnya ALLAH maha mengetahui..Allah yg mementukan kehidupan hamba2 nya didunia ini..jadi..sepatutnya terimalah Qada dan Qadar yang telah ditentukan..kalau kata Nya jadi maka jadilah ia PM...janganlah sampai menghuruharakan negara kerana nak jadi PM...terimalah ketentuan ILLAHI...

rakab said...

Tun Mahathir bila menyindir,...bisa, bisaaaa !!

Anwar diberi peluang jadi PM kehormat selama lima hari, lepas tu bersara...

PM kehormat tanpa kuasa !

Kalau ada lagi sikit pun maruah pada diri Anwar, pergi ajelah benam kepala tu dalam pasir !!

Zaeydee said...

Bomoh Siam punya cerita dari dulu sampai sekarang konsistem...nuar dok main jubur ke...nuar dok main dengan cina doll ke..nuar duk tutuh belakang depan ke..nuar dok tutuh bini orang ke...nuar duk songlap lebih 3 billion ke...nuar duk merapu siang malam ke.. bomoh siam and the geng tak ambil kisah...dan macam2 nuar duk pusing dunia dok hina negara sendiri ke.. yang penting bagi mereka nuar jadi pm..kononnya umno takut.. poooooorah!

Anonymous said...

Apa nak diherankan...bomoh siye nii dan kuncu2nya, adalah daripada golongan yang se species dengan si Anu war AlJubr tuu! hahaa... :))

Anonymous said...

ADOI! ADOI! ADOI! PEDIHNYA SINDIRAN TUN. MACAM KENA TOREH DENGAN PISAU CUKUR.

TAPI TUN, 5 HARI PUN RASA LAMA SANGAT. BERI DIA RASA JADI PM 5 MINIT JE CUKUP LE. SEMPAT UNTUK DIA MENJERIT "AKU PM MALAYSIA".

LEPAS TU BERANGKAT KAT US UNTUK MENGAJAR ILMU BAGAIMANA NAK KUATKAN TENAGA BATIN.

Anonymous said...

anwar sbnrnya dah tau pakatan akan kalah teruk pru13 nie.tu pasal awal2 lg angkat bendera putih.tp niat nak bersara tu kena adjust la skit...jgn tggu pru13.skrg pun lu blh blah dari politik malaysia.rakyat dah meluat la bro!!!...

Anonymous said...

bomo siaM = bomo siaL

Anonymous said...

ada penemuan terbaru, tembakau anti kanser. update ckt.

Anonymous said...

Yang angkuhnya ko dan juak2 ko
Perosak ugama dan bangsa
Pengikut kafir harbi DAP
Apa DAP kate korang angguk
SOK DAP SUROH SEMBELIH BANSA SENDIRI KAMU AKAN IKUT
Inilah menifestasi sikap munafik puak2 PASPISPUS
Tak bolih dipercayai

Anonymous said...

dah bersara nak jadi pelakon filem porno

Anonymous said...

anugerah Tuhan nak bersara????...anugerah tu dah kena tarik balik ke?...kehkehkehkeh.