Friday, August 3, 2012

BAHAYA KALAU PEMIMPIN PEMALAS.


Perkembangan terbaru yang diberitakan oleh TV3 malam semalam mengesahkan bekas pemimpin UMNO Sabah, Lajim Ukin telahpun dilucutkan jawatannya sebagai Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan.

Sebelum ini pada Sabtu lalu, Lajim telah bertindak meletakkan jawatan sebagai anggota MT dan Ketua UMNO Bahagian Beaufort serta Pengerusi BN Beaufort, namun dimasa yang sama masih enggan melepaskan jawatan Timbalan Menteri.

Keengganan Lajim untuk meletakkan semua jawatan secara serentak hanyalah satu lakonan politik murahan yang matlamatnya sengaja mahu mensensasikan isu supaya dapat menarik perhatian ramai terhadap dirinya.

Sebetulnya pelucutan jawatan Lajim sebagai Timbalan Menteri merupakan satu langkah yang bijak dan tepat.

Sampai bila mahu disimpan saja orang sedemikian yang langsung tidak memiliki prinsip yang jelas kerana kerap berubah-ubah pendirian dan gemar bermain tarik tali untuk kepentingan diri sendiri.

Lagipun mengikut sumber dari kementerian terbabit, sejak Mac lalu lagi Lajim sudah jarang masuk ke pejabatnya. Malah ruang pejabatnya sudah lama kosong dan segala barangan peribadi juga sudah lama di bawanya keluar.

Ini bermakna sejak Mac hingga Julai 2012, sekurang-kurangnya sudah tiga, empat bulan kerajaan terpaksa membayar gaji Lajim sekalipun dirinya jarang masuk ke pejabat untuk menunaikan amanah dan melaksanakan tanggungjawab tugasan.

Apakah tidak ada sedikit rasa malu dalam sanubari dirinya apabila gagal melaksanakan tanggungjawab sebagai Timbalan Menteri tapi masih tidak segan pula bercita-cita ingin menjadi Ketua Menteri Sabah?

Bayangkan sekiranya kedudukan Lajim sebagai Timbalan Menteri dikekalkan, tentu sahaja hanya akan membazirkan wang rakyat untuk membayar khidmat seorang pemimpin yang hanya makan gaji buta.

Sepatutnya sejak Mac lepas Lajim sudah secara terbuka menyatakan dirinya sudah tidak lagi mampu menjalankan tugas dan amanah sebagai Timbalan Menteri.

Tapi, ternyata Lajim lebih mengutamakan kepentingan sendiri apabila tetap berterusan bermain tarik tali semata-mata mahu memaksa PM untuk akur pada permintaan peribadinya.

11 comments:

Anonymous said...

Bagus pun mamat tu dah berambus dari BN. Yang tukang kutip sampah tu pastinya dari parti Penipu Rakyat.... biarkan..

Cili Padi said...

Akhirnya! Berambus juga bangkai hidup haramjadah pukimak tu dari BN! Yes! Apa lagi pakatan kimak oii kutiplah anjing tu , dia tengah lapar tu bagi lah dia makan , kesian dia dah lapar sangat. Memang layak masuk Pakatan kimak sebab ciri-ciri pemimpin dorang pun lebih kurang muahaha!

rakab said...

Fuuuuhh! Leganyaaaaa....duri dalam daging dah tercabut keluar..

rakab said...

Lajim oh Lajim

Kau terjunlah ke dalam lubang kubur yang kau gali sendiri !!

tak baca sejarah punya orang !!

Megat Alam Gempita said...

Elok benar le si Lajim ni berambus dari BN/UMNO masuk fuckatan sebab selalunya yang busuk-busuk akan Allah longgokkan dalam Fuckatan.

Selama ni memang banyak kebocoran maklumat berkaitan Felda hasil perbuatan Lajim dan konco-konconya. Gamaknya apakah "projek rahsia" Wong Cheng dan Mazlan Aliman dengan Lajim yer! Besar tu! Siapa pula "orang dalam @ runner" dalam Kementerian Lajim dulunyer...hehehe rahsia apa yang dia sedang korek tu yer?

Anonymous said...

Duri dalam daging sudah keluar! Semoga berbahagia bersama PKR..orang Sabah jangan terpengaruh dgn Lajim < Sabahan >

zat said...

nampak jelas sikap anggur masam (sour grape) UMNU...terima je lah org dh tinggal penjuangan kau...

kah kah kah...

Anonymous said...

dia bukan tinggal perjuangan zat oi! dia cuma kejar sesuatu yg aljuburi dh janji...lajim keluar umno? ade aku kisah? lantak la...ape sumbangan dia selama ni? baik ko kaji dulu sejarah dia dgn aljuburi!

Anonymous said...

Sebab datok pujangga kesayangan kau da bagi puisi busuk dekaat laajim.


Kah kah kah

Anonymous said...

Pemimpin gred si Avocado sangat banyak di sana.Si bodoh akan memilih si bodoh juga sebagai pemimpinnya.Namun Al-Juburit tetap pujaan hati.LIWAT TETAP LIWAT!!!

Anonymous said...

Spesis Keparat Bangsat saspesis Zat dan Bumu SundaSiam mmg patut di sepak!!

Spesis Haram Jadah minority Pembangkang Parti Orang2 Kecewa.