Thursday, August 9, 2012

KIT SIANG MAKAHAI :FOTO UNTUK SEBARAN RAKYAT.


104 comments:

Anonymous said...

KEBODOHAN DAN KETOLOLAN PAS NI MEMANG REAL .

Anonymous said...

INILA FAKTA DAN HAKIKATNYA ! jahanam betul pmimpin2 PAS nih. x habis2 mempergunakan ISLAM demi memuaskan nafsu syaitan mereka. juak2 yg bodo mnyokong tu mmg jenis golongan melayu yg x sedar diri. buta perut buta sejarah ! moga UMNO akn terus kuat mnyatupadukan perpaduan umat2 ISLAM di Malaysia. HIDUP UMNO ! HANCUR PAS !

Anonymous said...

Pas akan dapat kulit babi free utk ditampal kat muka apabila mereka berbaik2 dgn DAP.

Anonymous said...

SEBANGSAT SO NGERI SE JUBOR...

OII..u allz sambut jer le Merdeka len ari...31 ogos tu merdeka atas perjuangan pejuang2 UMNO ...

Anonymous said...

Yang bahlol dan BANGANG saja sokong PAS.

OTAK simpan DALAM JAMBAN DAP.

KENA BERAK DENGAN LIM KIT SIANG.

ITULAH OTAK HADI AWANG DENGAN NIK NAJIS.

BODOH TETAP BODOH.

Anonymous said...

GAP, Topi LKS satu bintang je ke?? Ko patut letak 3 bintang..bersebelahan gambar Chin Peng..baru nampak cauvinis DAP...muahhhh..muahhhhhhh...

Anonymous said...

PAS MEMANG BODOH DAN LANCAU...BAIK BUBAR SAJA

UMNO LAWAN PAS
PKR TIKAM PAS
DAP SEMBELIH PAS

MAMPUIH PAS!

Anonymous said...

JANGAN...........NANTI MAT SABU BODOH MARAH......

Anonymous said...

yang kelakarnya....apa yg PAS sibuk2 nak tema merdeka ni? kan kata malaysia ni belum merdeka? masih mengamalkan undang2 tinggalan British?

PAS ni mmg kelakar laa..

Anonymous said...

Wwooiii... pencacai hamPAS, nape nak sambut hari merdeka pada 31 Ogos ni??? Sambut la pada 16 September sempena pemimpin peliwat dan penzina korang tu jadi PM dulu.....

Kah kah kah kah kah... MUKA TARAK MALU KAA????

Anonymous said...

Yang panas bontot pasal pilam Tanda Putera adalah puak Dog and Pig, tapi yang teruk meroyan membela puak Dog and Pig tu pulak puak hamPAS mengkarung hijau.... kah kah kah kah... lawak-lawak....

Anonymous said...

Btol3...

Anonymous said...

masa awal penubuhan, pas dipimpin oleh org cerdik pandai, akhir2 ini, pas telah dipimpin oleh manusia yg makin bodoh & bangang.

Anonymous said...

RUMOURS KATA LKYEW IS DEAD.
TENGOK ORANG ORANG DAP PERGI TAK.
DAP AND PAP KAN ADIK KAKAK.
NIK AZIZ SURE PERGI KOT ?

Anonymous said...

AKU TAK SANGKA RAMAI SETUJU DENGAN AKU YANG ORANG PAS NI BODOH DAN BANGANG..............AKU DAH TAHU DULU LAGI..........

Anonymous said...

Anonymous said...
RUMOURS KATA LKYEW IS DEAD.
TENGOK ORANG ORANG DAP PERGI TAK.
DAP AND PAP KAN ADIK KAKAK.
NIK AZIZ SURE PERGI KOT ?

August 9, 2012 3:17 PM

----------------------------------

N.Ajis mesti pergi punye, nak letak bendera cap bulan hijau atas keranda LKY, senang sikit nak tebus masuk ke syurga Pork Nick, tak payah nak tanye dia tu ahliPAS ke bukan....

Anonymous said...

Anonymous said...
AKU TAK SANGKA RAMAI SETUJU DENGAN AKU YANG ORANG PAS NI BODOH DAN BANGANG..............AKU DAH TAHU DULU LAGI..........

August 9, 2012 3:23 PM

-----------------------------------

Aku sejak 15 tahun yang lepas baru tau mereka ni BODOH-BODOH dan BANGANG-BANGANG belaka. Tapi lagi hebat Pak Syeikh Al-Juburi, sebelum dia masuk UMNO dia dah tahu yang parti hamPAS tu memang BODOH sejak azali. Itu sebab senang je nak kotak-katikkan parti mengkarung hijau tu... sampai la sekarang ni hanya layak jadi parti suruhan je...!!!

Anonymous said...

ORANG PAS KUAT BOHONG, BERDEBAT PUN BOHONG...SATU MALAYSIA TAHU PAS PARTI PEMBOHONG. CERDIK KAH ITU.
KETUA PEMUDA PAS BOLIH KOMEN SIKIT.........

Bomo Siam said...

3:23 PM

Woi..aku tak setuju!

Point of Order! Point of Order!

Anonymous said...

alhamdulillah...ramai yang dah sedar PAS ni BODOH...dulu ramai tak berani sbb pikir PAS itu Islam. tahniah GAP, tahniah juga para komentar di blog GAP!teruskan usaha kalian!!

Anonymous said...

Aku dapat pengesahan Pas ni memang parti bodoh bila mat sabu jd timb presiden & mahfuz jd naib presiden. Sebelum ni aku ingat org saja2 tuduh jee pas ni bodoh, rupa2nya memang sah parti ni bodoh.

Anonymous said...

Meraung giler laa LKS lau LKY mati..abg dia tue woooooooiiii...

Lau orang Melayu Singapura tau LKY nak mampus, ramai bersorak gembira...dia laa perosak orang Melayu Singapura..dia laa punahsihat LKS berpuluh-puluh tahun rosak kann orang Melayu sini...dua-dua cauvinis...dua-dua King of Nepotisme..tak caya tanya anak-anak diaorang..sorang PM Singapore, sorang CM Penang..Cina Singapore pun tak suka LKY..hahahaa...

Anonymous said...

Nik Aziz, Anwar dan Lim Kit Siang adalah Sebangsa, Senegara, Sejiwa. Memang mereka bertiga ni daripada bangsa yang tak gheti baso, Sama-sama negeri berkebajikan yang berlandaskan Pluralisme,Sejiwa iaitu hati mereka sama-sama nak laksanakan hukum hudud.

Anonymous said...

Bomo siam@ Musangka...

lama tak jumpa...bini kau dah ambik beras subsidi Bernas.

....sedap mah....

Bomo Siam said...

Tiap2 yg idup, pasti akan mati.....

DAP TAKKAN MATI, SELAGI UMNU IDUP!!!

....bila Najib nak menikah lagi?

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Banyak kan lah istifar bulan2 puasa ni.. Tumpukan amalan yang dituntut.. Hentikan segala cerita n berita buat seketika.. Mohon pada Allah jika berkehendak kan sesuatu.

Anonymous said...

Memang sah PAS parti untuk mereka yang bodoh, diperturunkan keBODOHan mereka pada macai2 seperti bumuh siye dan zat pulak...

Bomo Siam said...

3:47 PM

Everymonth...4 kampit!!!

TQ...Tuan Syed Mokhtar!!!

Anonymous said...

Mari kita tengok rayuan BUMUH SIAL yang FLIP FLOP.....


Walaupun aku sokong PAS atas dasar perjuangan Islam, jgn benarkan samasekali mereka ini memerintah Msia! Tolong sekat puak2 ni dari berkuasa dgn apacara sekalipun, demi masa depan Melayu Islam & seluruh rakyat yg sedang berbahagia kini.

Namun aku sokong jika PAS berkuasa di 3 negeri melayu ini...Kelantan, Kedah & Terengganu! Cukup sekadar itu! Jgn nak lebih2 nafsu tamak haloba!

P.Pinang mungkin sukar dpt semula pd BN. Tetapi, tidak bagi Selangor & Perak. 2 negeri ini, BN kena pastikan dpt tawan semula! Walaupun Perak la ni bawah BN, namun cara dpt balik dulu dilihat kurang gentleman! Jadik, hati2 dlm bab 2 negeri ini. Lagi satu, tulong tgk Sabah & Sarawak sungguh2. Kedua-duanya wajib dlm tgn BN. Takleh kalah satu dpdnya!

Dan....jgn lalai & leka pd negeri2 traditional UMNO yg lain. Kena alert selalu!
Ingat! GE13 ni nyawa UMNO! Jika kalah....payah nak bangun semula! Silap haribulan, kojol terus! Yg penting suma peringkat grassroot or pimpinan kawasan, bersatu bawah Najib! Dia ketua, kena dengaq suma arahan dia! Klu kalah jugak nanti.....kita londeh seluaq dia!!!

Aku sokong PAS! Tapi, aku tak rela depa perintah Msia secara berkongsi dgn musuh Islam....DAP! Jika PAS dah kemaruk juga nak rasa dok kat Putrajaya, join UMNO! Bentuk Pakatan Ummah! Baru betui...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam

Entry sebelum nie ko tak balas-balas take break konon..tak boleh nak balas ko balas entry baru..hahahaha...bebal

Ari tue LKY datang penang jumpa LGE, LKS, patut kena halau jer dengan warga Penang..dengar nama LKY, LGE, LKS melutut belajar ilmu cauvinis

Anonymous said...

sebangsa, senegara, sejiwa = ASOBIYYAH

Bomo Siam said...

Point of Order! Point of Oder tuan yg dipertua....!

"DAP TAKKAN MATI, DAP TAKKAN MATI selagi UMNU ada...!"

'Sebangsa, Senegara, Sejiwa'

Bomo Siam said...

3:54 PM

Wakakakaka...apa punya bangang!

Penang tu Cina punya! Apasal mau ligan sama itu LKY???

Akai mana taruh ni...???

Anonymous said...

Bomo Siam beria2 sangat dengan dap...hoi bomo siam, aku pernah tengok seorang penjaja melayu yang dihalau menjual air cendol depan kedai cina iaitu milik orang2 dap..bukannya jual kat tempat letak bersimen tapi jual dikawasan atas rumput...tu baru orang melayu jual air cendol bayangkan kalau dap perintah malaysia entah dengan bomo2 siam sekali depa halau baru padan muka bomo siam

Bomo Siam said...

3:53 PM

Tima kasih kerna promote blog aku....!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
3:53 PM

Tima kasih kerna promote blog aku....!

Kuah kuaah kuaaah!!!

August 9, 2012 3:58 PM

----------------------------------

Bila masa aku promote blog ko...???

Aku tolong promote keBODOHan ko la....!!!

Kah kah kah kah kah

Bomo Siam said...

...opps! Break jap! Nak pi bazar....lagi pun, takde yg ngancam sgt tika ini...!!! Assalamualaikum!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
...opps! Break jap! Nak pi bazar....lagi pun, takde yg ngancam sgt tika ini...!!! Assalamualaikum!

August 9, 2012 4:00 PM

----------------------------------

Keh keh keh keh.... lepas promote keBODOHan bumuh SIAL, terus dia lari....

Jumpa lagi malam nanti....!!!

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Akai Bomo Siam taruk tang mana?..Penang tu bila Cina punya..Penang tu semua bangsa punya..bebal punya Bomo..bagus ko take break..baru kul 4 dah nak pi bazaar..apa punya bebal bomo siam

Akai taruk mana??muahhaaaaaaaaa....

Anonymous said...

Bomo Siam tak tahan kena belasah...tu yang asyik take break buka posa awal..kuang3....

Anonymous said...

TERBARU DARI KARPAL MENGENAI HUDUD
KUALA LUMPUR - Pengerusi Kebangsaan DAP, Karpal Singh melahirkan rasa kesal dengan sikap Pas yang masih mahu melaksanakan hudud.

Beliau berkata, Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali telah menyebut hudud mungkin tidak menjadi sebahagian Buku Jingga pakatan pembangkang tetapi tidak bermakna Pas akan menggugurkan idea tersebut.

"Hudud hanya boleh diguna pakai dalam negara Islam. Ia tidak boleh dilaksana di negara sekular seperti Malaysia. Negara sekular seperti Malaysia mesti mempunyai undang-undang sekular.

"Ini diputuskan pada 1988 apabila bekas Ketua Hakim Mahkamah Persekutuan (kemudiannya Mahkamah Agung) Tun Salleh Abas membuat keputusan negara ini ditadbir melalui undang-undang sekular yang bermakna Malaysia merupakan negara sekular," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Karpal Singh berkata, Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang sendiri tahun lepas berkata bahawa al-Quran tidak memperuntuk sebuah negara Islam tetapi negara kebajikan.

"Kenyataan ini perlu menghentikan objektif jangka panjang Pas untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara Islam," katanya.

Anonymous said...

kulit babi hutan percuma utk pas kerana menyokong DAP. Boleh tampal kat muka anak beranak.

Anonymous said...

ada lg ke yg berbangga jadi ahlul PAS???? hahahahhaa

Anonymous said...

pas telah di BAHLOL kn oleh si TOLOL
kakahhh

Anonymous said...

PAS anjing DAP selamanya..good boy.
-Humban PR!

Anonymous said...

mana anjing2 DAP (PAS) semua diam??!

Anonymous said...

kalau tambah lagi satu lagi sedap bunyinya:
Senagsa Senegara Sejiwa dan Seneraka

ambe said...

PAS takkan mati selagi Dapig idup!!
Bile nik hajes nak mati?

Mmuahuahuahua!!!

Anonymous said...

Malulah aku orang Islam PAS tiba2 jadi penakut dgn DAP. Tidak ada semangat juang.. macamana nak mentadbir.

Anonymous said...

SEBANGSA,SEJIWA,SENEGARA,SEKOTEI,SEPEPET,SEBUNTUT,SEJAMBAN,SEKULUM N SEAISKRIM.

Anonymous said...

Hotak hang bomo siam. Apa punya mangkaq.

tobeng said...

Penyokong2 pakatan ni bodoh.Kalau pakatan menang,majoriti kerusi dah tentu kafir pegang.Inilah masalahnya tak faham dengan permainan demokrasi yahudi lagi mahu cerita politik.

tobeng said...

Aku tengok bahlol2 ni kalau dah sokong satu2 parti,sampai mampos pun dia akan sokong parti bodoh dia tu.Tak kiralah parti tu jadi hanjeng ka jadi pencacai ka.Ingat sokong team bola ka macha?

Anonymous said...

Salam...

GEMPAR..!!! KISAH BENAR...!!!

Sape nak beras free, sila pacak bendera BN depan rumah. Free Of Charge... orang bagi kita ambik la der....


http://aloqlaloq.blogspot.com/2012/08/awas-jika-gantung-bendera-bn-kat-rumah.html

Anonymous said...

Sebangsa sejiwa senegara bole gak sekatil kongsi BINI..

Muahaaahahahaha

xgitu abg Non..

Anonymous said...

UMNO TAKKAN MATI SELAGI PARTI KOMINIS CINA DAP, PAS = PARTI AHLI SYAITAN DAN PKR = PARTI KONGKEK RAKYAT ADA.

BANTAI TERUS SPESIS MELAYU BUDUH MCM BUMU PELACURSIAM YANG BEROTAK DI LUBANG DUBUR!!

Anonymous said...

BOMO SIAM PUN SPESIE AL BAHALOL, TONGONG, TOLOL.
OTAK DALAM JUBUR LIM KIT SIANG.
OTAK BUSUK, YANG TAKUT DGN REALITY IN POLITIC.

Anonymous said...

SAPA NAK AIR MILO FREE STRAIGHT FROM THE TAP UNDI PAS = PARTI AHLI SYAITAN!!

Anonymous said...

GAMBAR BAWAH SEKALI.
BETAPA BODOHNYA NIK AZIZ DGN HADI AWANG.
KESIAN PULAK TENGOK KENA MARAH DGN KARPAL.

ITULAH MELAYU BODOH YANG ORIGINAL.
PANDAI TAK BERTEMPAT, BODOH PUN TAK BERTEMPAT...........ADA PAHAM.

MALUKAN UMAT ISLAM SAJA, BUANGLAH JUBAH BANGLAH SERBAN.........BUSUK PUNYA MELAYU.

tobeng said...

Singapora bukan jauh pun.Inilah contoh nyata depan mata yang Melayu2 barua ni purak2 tak nampak.

Bila majoriti kuasa kafir pegang,orang Islam jadi apa?

Di sana azan pun dah tak boleh kecuali dalam masjid.Tanah2 wakaf jadi hakmilik kerajaan secara paksa dan dijual semula berlipatkaliganda.Ucapan salam,alhamdulillah,astagfirullah dsb dah tak boleh diucapkan di radio,tv mahupun dalam drama2 Melayu.Murid2 sekolah dah tak boleh pakai hijab.Sejarah ditukar dimana semua rakyat dianggap imigran dan tidak ada penduduk pribumi.Hak pribumi,Melayu semua habis jahanam.

Melayu barua kalau tak mahu belajar dari sejarah dan realiti depan mata esok buta2 aje kena jual timbang kilo.Masalahnya kalau dia sorang kena lelong takpelah tapi dengan orang2 lain sekali terbabit sama.

Anonymous said...

sebangsa, senegara, sejiwa, sekongsi, sejenis...

Anonymous said...

PAS nie bukan perjuangkan islam sejati.. PAS nie berjuang utk bkuasa semata mata, politik cari makan punya.. Cara Rasul perjuang islam jauh berbeza dgn PAS.. PAS Kasar, suka berdemonstrasi, memfitnah, maki hamun. Itu semua tak di ajar dlm islam. Bygkn PAS punya mabuk nak berkuasa sampai sgup kafirkn sedara seagama,belasah org,buat huru hara dlm bersih 3 yg kotor tu..

Anonymous said...

layarilah laman portal web berita yang disediakan PERCUMA tanpa perlu melanggan Freemalaysiakini2.com , sebarkan kepada rakan-rakan anda.

zat said...

ini ucapan Chua Soi Lek...cuba nilai:

23/9/11 - MCA akan berpisah dgn UMNO jika laksana Hudud

4/12/11 - negara akan berhadapan dengan kemusnahan diri jika hukum hudud dilaksanakan di Malaysia

HALLO UZTAZ CHECK YOUR FACTS FIRST LA SEBELUM BUAT FATWA....TU PUN NAK KENA AJAQ KA...!!

Anonymous said...

PAS = Parti Ajaran Sia2.....yg dikejar tak dapat yg dikendong habuk pun tarak....parti yg diperbodohkan oleh aljuburi laknatullah dan lim kiat sial.

Anonymous said...

BURIT LA ZAT SOALAN AKU PASAL KOMINIS KO TAK NAK JAWAB DI ENTRY SEBELUM NIE...PORAH LAH....SOALAN YNG KO TANYA KAT SINI PUN BELUM TENTU KO FAHAM. ...BURIT ARRRRR...OPS WAKTU ISYAK DAH MASUK...BERHENTI DULU!

Anonymous said...

islam akn ditertawakan di bwh PAS. Org kapir tentu berpandangan dan melihat islam mudah di beli, senang sgt jual agama, bgsa, negara utk berkuasa. Sbnrnya islam tidak selemah itu.. Islam ade pendirian, tegas, tidak mudah diperkotak katikkan. Tapi islam d pandang sebelah mata gara2 makhluk PAS yg membuatkn islam itu nmpk lemah dn senang d budak budakkan..

Anonymous said...

islam akn ditertawakan di bwh PAS. Org kapir tentu berpandangan dan melihat islam mudah di beli, senang sgt jual agama, bgsa, negara utk berkuasa. Sbnrnya islam tidak selemah itu.. Islam ade pendirian, tegas, tidak mudah diperkotak katikkan. Tapi islam d pandang sebelah mata gara2 makhluk PAS yg membuatkn islam itu nmpk lemah dn senang d budak budakkan..

Anonymous said...

islam akn ditertawakan di bwh PAS. Org kapir tentu berpandangan dan melihat islam mudah di beli, senang sgt jual agama, bgsa, negara utk berkuasa. Sbnrnya islam tidak selemah itu.. Islam ade pendirian, tegas, tidak mudah diperkotak katikkan. Tapi islam d pandang sebelah mata gara2 makhluk PAS yg membuatkn islam itu nmpk lemah dn senang d budak budakkan..

Anonymous said...

zat said...
ini ucapan Chua Soi Lek...cuba nilai:

23/9/11 - MCA akan berpisah dgn UMNO jika laksana Hudud

4/12/11 - negara akan berhadapan dengan kemusnahan diri jika hukum hudud dilaksanakan di Malaysia

HALLO UZTAZ CHECK YOUR FACTS FIRST LA SEBELUM BUAT FATWA....TU PUN NAK KENA AJAQ KA...!!

August 9, 2012 8:27 PM

--------------------------------------

Chua Soi Lek tidak terima hudud kerana dia kufur...

Anonymous said...

TERBARU DARI KARPAL MENGENAI HUDUD
KUALA LUMPUR - Pengerusi Kebangsaan DAP, Karpal Singh melahirkan rasa kesal dengan sikap Pas yang masih mahu melaksanakan hudud.

Beliau berkata, Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali telah menyebut hudud mungkin tidak menjadi sebahagian Buku Jingga pakatan pembangkang tetapi tidak bermakna Pas akan menggugurkan idea tersebut.

"Hudud hanya boleh diguna pakai dalam negara Islam. Ia tidak boleh dilaksana di negara sekular seperti Malaysia. Negara sekular seperti Malaysia mesti mempunyai undang-undang sekular.

"Ini diputuskan pada 1988 apabila bekas Ketua Hakim Mahkamah Persekutuan (kemudiannya Mahkamah Agung) Tun Salleh Abas membuat keputusan negara ini ditadbir melalui undang-undang sekular yang bermakna Malaysia merupakan negara sekular," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Karpal Singh berkata, Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang sendiri tahun lepas berkata bahawa al-Quran tidak memperuntuk sebuah negara Islam tetapi negara kebajikan.

"Kenyataan ini perlu menghentikan objektif jangka panjang Pas untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara Islam," katanya.

Bomo Siam said...

Malam ni dpt tok imam dari Mesir! Fuh..! Punya la panjang surah...! 8 je le...!

....mlm esok, dia laie...!!!

Anonymous said...

kecoh...tak penah semayang terawih ke?

Anonymous said...

Malam ni dpt tok imam dari Mesir! Fuh..! Punya la panjang surah...! 8 je le...!

....mlm esok, dia laie...!!!

August 9, 2012 10:13 PM

...........................................................................................................................................

hanya tiga perkara yg aku terbayang!!!

1)memuji imam dari mesir yg baca surah2 panjang... (baru 1st time dgr kot!!)

2)mengajak umat islam berjemaah disana (coz esok imam tu ada lg kat sana!!)

3) 1st time gi terawih kot!!teruja kot!!!

Anonymous said...

nak bgtau yg dia pi terawih la kot...

Anonymous said...

kalau berani ajak LKS pi terawih sekali esok..sembang kencang takan x berani kot?

Bomo Siam said...

Masa takzirah lepas maghrib tadi, imam dari mesir ni ada sampaikan (in english), betapa katanya kita kat Msia ni amat bertuah kerana keadaan disini masih terkawal & aman jika nak dibandingkan dgn negara2 di rantau Arab termasuk Mesir sendiri.

Apa yg dikatakan sebagai 'perpecahan' di Msia kini, kata beliau, belum mencapai kpd tahap keruntuhan akidah seperti yg berlaku disesetengah negara Arab!

Di Msia, katanya, perpecahan hanya dilihat berlaku dlm sekitar hal berkaitan politik semata-mata. Manakala di negara2 Arab, perpecahan udah melangkaui hal2 berkaitan ugama!

Apa yg aku rasa terbangga ialah apabila beliau menegaskan bahawa Melayu Islam di Msia ni sebenarnya sudah pun mempunyai identiti bangsa yg kuat, tidak seperti di Arab yg terus kuat berpecah atas dasar berpuak-puak mengikut kaum, walaupun masing2 berpegang kpd Islam!

Di Msia kata beliau, Bugis, Banjar, Jawa or yg lain2...sudah bersatu jadi satu atas nama MELAYU ISLAM!

Cuma pesan penting beliau....berhati-hatilah dgn panah asmara SYIAH...!!!

...maaf jika kurang tepat, kerana imam tu punya english, ada sikit gulung2!!!

Bomo Siam said...

Aku bukan saja2 nak cerita bab terawih surau aku mlm ni atas apa2 kepentingan diri...TIDAK sesekali! Aku cuma nak kita sama2 sedar bahawa, apa yg berlaku kpd kita hari ini di Msia, dah lama berlaku di negara2 Arab terlebih dahulu, pd satu masa dulu.

Jika keadaan kita ini tidak dibendung dari awal, tak mustahil negara ini jugak akan mengalami seperti apa yg negara2 Arab lalui kini.

Bagaimana imam tersebut memberitahu bahawa Amerika TAK MUNGKIN akan serang IRAN & kenapa...? Serta kemungkinan IRAQ akan digabungkan dgn IRAN...Aku akan cuba ceritakan perkhabaran imam ini pd hangpa nanti...! Insyaalah!

Bomo Siam said...

Aku masih disurau....masih ganas gunakan kemudahan wifi ( aku ketua biro penerangan/internet...kua kua kua!).

Depa kat dlm tuu...baru abis 16...kot!

Apa2pun...tima kasih pd Cikgu Manan (AJK UMNO Bahagian) atas usaha bawakan Imam Sheikh Mukhsin ni selama 2 mlm di surau kecik kami ini.

Tima kasih daun keladi, Cikgu! Agak2 depa bagi 'calon' kut kali ni???

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

woiii bomoh ekelehhhhh......


Kita orang dah lama sedar apa yng baru ko sedar,kita orang dah lama sedar bahaya syiah..kita orang dah lama tahu dalam pas ada penganut syiah.

Tertinggal bas la lu...pi belajar jadi Dr jangn jadi bomoh lagi..syirik,muahahahaha!

Bomo Siam said...

GAP...! Blog hg ni, adalah blog politik yg antara paling tinggi ratingnya di kawasan perumahan aku ni. Aku ketua biro dlm hal2 internet di area aku ni, aku tahu benar berkenaan ini! Dan ianya makin merebak ke kaw2 kejiranan berhampiran....

Namun hg tau tak...hampir 80% dpd netuser2 ni adalah dari puak2 PAS! Tetapi bukan pembangkang jenis macam aku...! Mereka hanya memerhati & meneliti....lantas tersenyum!

Ikhlas dari aku GAP...dlm hg sibuk menerima input2 dari unit media baru UMNU...berhati-hatilah dgn komen2 budak2 hg tu...! Cernakanlah kesungguhan mereka sikit...!!!

GAP! Bijak jugak hg programkan posting2 'original' hg ni nooo...!

Kuah kuaah kuaaah...!!!

Bomo Siam said...

Ada lagi satu, GAP!

Kebanyakan kawasan kejiranan area aku ni, bila tiba waktu berkempen, mereka membuat satu peraturan dimana suma bendera2 parti politik diharamkan berkibar dlm kawasan perumahan!

Namun berbeza dgn kawasan perumahan aku & beberapa yg berhampiran...bendera parti BEBAS dikibarkan. LANTAK HANGPA la!!! Rumah no 90 - PAS, 91 - Dacing, 92 -PAS, 93 - Dacing! Bendera PKR pun ok...But, DAP punya....elekk!!!

Namun...kesemua kawasan2 ini bersepakat dlm satu hal... UAI & UFB ditegah samasekali dari dijemput olih mana2 pihak utk berceramah! Nak buat...buat kat Laketown dgn izin Mustafa Kamal!!!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Yang mengikuti tazkirah, bertambahlah ilmu didada untuk diamalkan, BAGAIMANA mereka yang masih menjauhkan diri dengan amal ibadah?, Ramadan memberi kelebihan kerahmatan, keampunan dan dijauhi dari api neraka kepada umat islam, BAGAIMANA mereka yang terus leka dengan nikmat dunia?. ALLAH maha pengampun walau dosa umatnya setinggi langit, BAGAIMANA hendak mendapatkan pengampunan Allah, sedangkan dalam sehari semalam perkataan ALLAH pon tak pernah disebut jauh sekali dari diingati?

Dinegara kita berada dalam kedamaian dan keharmonian walau penduduknya berbagai bangsa, agama dan fahaman, kejayaan ini hasil tolerensi berbagai pihak yang diterajui Kerajaan sekarang. Hanya manusia yang kurang cerdik tidak menikmati hakikat sebenarnya. Sesiapa pon jangan memberi alasan bodoh, menyatakan tidak puashati dengan layanan yang diterima, disyurkan berhijrahlah kemana-mana negara lain baru tahu langit itu tinggi atau rendah.

Keamanan yang ada tidak akan kekal, jika segelintir sentiasa menimbulkan perasangka buruk sesama rakyaat dan inginkan kesengsaraan ciptaan mereka. pergolakan dinegara arab bolih dijadikan iktibar, negara yang diperintah olih satu bangsa satu agama pon huruhara, kerana mereka berkiblatkan nafsu dan rakus kuasa.

ALLAH telah menurunkan kitab; TAURAT, INJIL, ZABUR DAN ALQURAAN, NAMUN manusia tidak mengamalkan ajaran yang terkandung didalamnya, kesesatan manusia akan berterusan jika kita mengikut jalan yang salah. Peluang masih ada dan sentiasa terbuka jika itu pilihan kita......

Anonymous said...

ngok betul c bomo siam aka momok siam..tu kannn.
kasihan juga tenguk dia berhujah.. yalah itulah titik peluh dia memfitnah dan memesongkan jati diri org melayu.. agak2 nik aziz bg tak lesen dia masuk syurga atas kerja 'halal' dia tu?

Anonymous said...

Penganut PAS dah tepu...cakaplah kebenaran macam mana pun mereka telah di programkan dng software yng benar itu hanyalah PAS.

Senyumlah wahai penyokong PAS kerana tok guru anda telah mberi jaminan kesyurga.Hebat tok guru tuan2 sekelian!

Aku bekashardcore paspispus.

Bomo Siam said...

GAP...!

Satu gerakan telah dimulakan olih A Samad Said utk menghimpunkan lautan 'baju kuning' pd malam Ambang Merdeka di Dataran Merdeka mlm 31 Ogos nanti dgn tema....

'Sebangsa, Senegara, Sejiwa'

Aku yg kurang cerdik ni, nak tanya sikit....nak kena amik permit jugak ka???

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Bomo Siam said...

Dengor cite, antara persembahan gemilang mlm tersebut ialah...bukan dentuman bunga api! Tapi....

Dikir barat moden...Janji Karoooot!!!

Dtg la beramai-ramai menyambut Ambang Merdeka Baru...!!!

"Boss! Sambut Merdeka...takyah permit!"

...butui ke ni, Jin...???

Bomo Siam said...

GAP...!

Di sebalik spekulasi bahawa Pilihan Raya Umum ke-13 akan dipanggil dalam waktu terdekat, Tun Dr Mahathir Mohamad menegaskan, kekurangan besar yang sedang dilalui Datuk Seri Najib Tun Razak selaku Perdana Menteri ialah beliau mewarisi sebuah kerajaan yang lemah.

Bercakap kepada Bloomberg, Dr Mahathir berkata, sebarang bentuk berpaling tadah akan menyebabkan BN kalah dalam pilihan raya akan datang.

"Sebelum ini, rakyat bukan menentang BN, tetapi mereka marah dengan perdana menteri sebelum ini, keluarganya dan menantunya," kata beliau dengan merujuk kepada penggantinya, Tun Abdullah Ahmad Badawi....

Kuah kuaah kuaaah! Ada ka lagu tu hg kata....!!!

Anonymous said...

Dulu pun aku selalu tersenyum bila tengok puak2 umngok. Kerana aku perasaan lebih islam dari mereka.Umngok masuk neraka,aku PAS masuk syurga.Doktrin ini di tanamkan di dalam darah penganut2 paspispus.

Sehingga aku terlupa bahawa syurga neraka itu hak Allah swt.Ke syurga adalah atas rahmatnya.

Wahai penganut2 PAS tersenyumlah!

Akuexhardcore paspispus.

Anonymous said...

kenapa bomo tetiba ckp bersopan satun nie? Pelik3.. Dah meresap dgn semangat lailatul qadar ke si bomo nie..? Bgus lah kamu diresapi semangat lailatul qadar mlm mlm camnie.. tak sakit ht!, tp msa dgr komen2 kamu dri siang td yg merapu rapu dn meraban mmg tak igt dunia.. Kutuk, caci memanjang, Bulan pose plak tu... Brangkali siang td kena sampuk jin hutan agknya.. Itu yg melalut lalut.. Merapu rapu komen si bomo.. Barangkali Allah beri petunjuk supaya tidak beterusan melakukan dosa d bulan ramadhan pd si bomo nie..

Bomo Siam said...

Hallo Lim Kit Siang! Man of May13...!

Apa maciam dgn fatwa ulama UMNU yg HARAMkan Karpal with 'over my dead body'?

Dan HALALkan CSL with 'MCA akan keluar BN jika UMNU laksanakan hudud'!

Apa maciam kawan...???

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Mangkuk hang

Anonymous said...

Oi bomoh baik ko sembah patung buddah perut buncit..nk solat tarawih pn hang nk complan..

pok ngah nik ajis said...

Peristiwa 13 mei adalah titik hitam kpd kaum cina kerana hajat mereka tidak sampai utk menjatuhkan kaum melayu. . Namun mereka sentiasa mencari jln bagaimana nak menjahanamkn melayu. .
1.Peristiwa jatuh negara china kpd british adalah disebabkn candu. .Maka ahli fikir cina mencari jln bagaimana nak jatuhkan bangsa melayu melalui dadah. .modus mereka berjaya. .Tertegaklah 180 pusat serenti dgn 90% ialah penagih2 melayu.
Memandangkan byk org2 tua melayu yg mempunyai akal telah menasihat kaum muda ttg bahaya dadah. . Menyebabkn ahli fikir cina tersentak. .maka dicari jln lain. ,

2.Org tua harus dibunuh dulu supaya tak sempat menasihati org muda. .Ahli fikir cina mengatakn buat makanan yg cepatkn proses kematian spt pecah buah pinggang,jantung dan kencing manis kronik. . Maka terciptalah kopi 3 dlm 1, spt lingzi,gano,tongkat ali,mengkudu dllnya..keluaran sykt infolia dan wetra, kedua dua sykt cina dialor star. Namun ramai kaum melayu yg berpelajaran tlh berinfo. .Menyebabkn pergerakan tersebut terbatas. .

3.Ahli fikir cina berfikir lagi. .Ikut sejarah islam. . Cina mesti mempelajari islam dan menjatuhkn mereka dgn agama mereka. . Ternyata ngah dan ngeh berjaya mengucap sepotong dua ayat alquran kpd org PAS dan diTakbir penuh syahdu. .

Kini modus mereka kian berjaya. .Samada ekonomi dan budaya. . Jatuhkan org melayu dan berpura pura ikut sunah dan hadis. . Biar muka mcm org islam tapi mkn babi. . .

Pada satu hari Mr Lim kafir harbi sembelih ayam dan dibaca bismillah cukup harkatnya serta tajam pisaunya dan terputus urat tengkoknya. . Melayu PAS akan berkata halal memakan sembelihan itu krn ayam tadi tlh dibaca bismillah walau Mr Lim tu tak masuk islam pun. . .

Fikir2 wahai kekawan. . Islam musnah kerana jahil bukan kerana org kafir dan kafir harbi sentiasa akan keluarkn hadis palsu bg menjatuhkan islam khususnya umat melayu malaysia.

Bomo Siam said...

2:44 AM

Terlalu mudah utk menjawab segala persoalan yg ko bagi dgn panjang lebar diatas....hanya dgn satu ayat!

...segalanya berlaku kerana kelonggaran iman serta akidah umat Melayu Islam itu sendiri, bukan kerana PAS or UMNO!!

Sila nafikannya...!!!

Anonymous said...

PAS lah punca segala permasalahan umt islam semakin goyah iman dan hilang akidah.. Kapir baca surah aura yg takde dlm alquran PAS bole takpirrr.. Nik Aziz bole kata kapir tetap bole guna kalimah Allah.. UMNO bangkang sekeras kerasnya, tp Nik Aziz bg.. Ade melayu islam yg goyah iman dn akidah, tp semakin di sesatkan oleh parti politik yg mengangkat diri mereka ini makhluk suci.. Itulah PAS.. Parti politik yg sgup jnjikn syurga,neraka,pahala.. Tak menyesatkn umat islam ke mcm itu?

Kuasa tuhan jnjikn syurga,neraka,pahala.. Tp PAS pulak yg nak amik alih kuasa tuhan.. Tak menyesatkn ke mcm itu? Sudah Pasti PAS menyesatkn kerana nak setaraf dgn tuhan yg bole jnjikn syurga neraka dn pahala

pok ngah nik ajis said...

Duhai bomo siam. . Ketua unit penerangan. . Ketua media dan seangkatannya. . PAS dan UMNO ialah parti. . Masing masing ada agenda dan arah tuju.

Iman adalah satu pegangan daripada puluhan cabang sesuatu agama.

Iman dtg dari sudut fekah,tauhid,sirah dan usul.

Iman dtg dari manusia berakal dan berilmu. . Kalau jahil jadinya mcm kamu. . Yg pandai kamu. . Yg moden kamu. . Yg celik IT kamu. .Sbb itu kamu boleh idup bak sesumpah.

Islam kalah kerana jahil pergertian ttg hukum,adap dan sejarahnya. . Iman yg tipis itu yg menyebabkan fitnah spt kamu kepada najib. . Mengapa tak berbaik sangka. .!!!!!!

Anonymous said...

Suatu waktu dahulu seorang tok guru memberi alasan Tuhan pun mencarut,jadi kita pun boleh mencarut.

Persoalanya tak kira apa yng Tuhan lakukn apakah wajar manusia melakun sesuatu perbuatsn dengan alasan Tuhan pun melakukan perkara yng sama?

Siapa kita untuk di samakan dgn Tuhan maha pencipta?

Fikir2kan lah.

Selamat menunaikan solat subuh.

Anonymous said...

TERBARU DARI KARPAL MENGENAI HUDUD
KUALA LUMPUR - Pengerusi Kebangsaan DAP, Karpal Singh melahirkan rasa kesal dengan sikap Pas yang masih mahu melaksanakan hudud.

Beliau berkata, Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali telah menyebut hudud mungkin tidak menjadi sebahagian Buku Jingga pakatan pembangkang tetapi tidak bermakna Pas akan menggugurkan idea tersebut.

"Hudud hanya boleh diguna pakai dalam negara Islam. Ia tidak boleh dilaksana di negara sekular seperti Malaysia. Negara sekular seperti Malaysia mesti mempunyai undang-undang sekular.

"Ini diputuskan pada 1988 apabila bekas Ketua Hakim Mahkamah Persekutuan (kemudiannya Mahkamah Agung) Tun Salleh Abas membuat keputusan negara ini ditadbir melalui undang-undang sekular yang bermakna Malaysia merupakan negara sekular," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Karpal Singh berkata, Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang sendiri tahun lepas berkata bahawa al-Quran tidak memperuntuk sebuah negara Islam tetapi negara kebajikan.

"Kenyataan ini perlu menghentikan objektif jangka panjang Pas untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara Islam," katanya.

Anonymous said...

"Ikhlas dari aku GAP...dlm hg sibuk menerima input2 dari unit media baru UMNU...berhati-hatilah dgn komen2 budak2 hg tu...! Cernakanlah kesungguhan mereka sikit...!!!"

********************************

hahahaha ke situ pulak hg spin ye bomu siam...

dlm byk2 komen sini komen sapa yg paling mengarut? komen sapa yang suka spin isu? komen sapa yang selalu flip flop? komen sapa yang selalu menyimpang akidah? komen sapa yang menyokong perbuatan agama lain? komen sapa yang sangat sehaluan (tahap kembar siam) dengan puak khawarij pas? komen sapa yang selalu mengarut tahap budak tadika? komen sapa? komen sapa bomu? sila jawab?

Anonymous said...

Cernakanlah kesungguhan kesungguhan ko dulu sebelum nak cernakan kesungguhan org lain...

Anonymous said...

Dulu aku simpati juga dengan PAS. Tapi bila dia join DAP dan PKR, hilang terus simpati aku pada PAS. Cakap dengan buat tak sama langsung.

Anonymous said...

Aku pulak hilang selera bila dia ketepikan ulama dan isytihar dasar parti ditukar kepada negara berkebijikan. Pusing 360 darjah kerana desakan parti komponan DAP dan PKR. Kalau datang dari UMNO pasti PAS akan pertahankan. Macam-macam tuduh UMNO.

Dato Dr Hasan Ali pun disingkir tanpa dipanggil membela diri kerana menurut desakan PKR dan DAP yang tak suka dengan tindakan beliau dalam perjuangan mencegah kemungkaran.

Dalam bulan Ramadan yang mulia ini diharap ahli PAS dapat mahasabah tentang perjuangan PAS yang telah jauh menyeleweng.

Anonymous said...

Tak AKAN undi PAS selagi meka berliwat dgn pkr dan dap..dulu kita undi PAS sebab bencikan Paklah dan KJ..