IKLAN BERBAYAR

Tuesday, August 28, 2012

KALAU DASAR PARTI TAKLEH DIPERJUANG, ELOK BUBAR JE LAH PAS !


Lakonan PAS, DAP dan PKR mengenai hudud semakin memualkan.  Tidak ada apa di dalam lakonan ini selain dari skrip berbelit yang bermain dengan kata-kata.  Sedangkan, umum sedia maklum bahawa hudud tetap tidak akan dilaksanakan sekiranya PR memerintah biar apapun perkataan yang PAS gunakan untuk menunjukkan kesungguhan mereka ingin melaksanakannya.

Walaupun PAS cuba mengheret UMNO dalam kemelut hudud antara mereka dengan DAP, tetapi akhirnya PAS terpaksa juga berhadapan dengan DAP apabila DAP berterusan menempelak PAS yang mungkir janji untuk tidak lagi menyebut tentang hudud.

Apapun, kata putus mengenai hudud pastinya terletak di tangan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim sebagai ‘bakal’ Perdana Menteri atau Presiden sekiranya PR memenangi PRU kali ini.

Hari ini, Ketua Pembangkang itu telah pun menegaskan bahawa hudud tiada dalam Buku Jingga iaitu dokumen dasar serta program jangka panjang PR sekiranya mereka memerintah negara nanti.  Alasan Anwar lagi, hudud tidak akan dilaksanakan selagi tidak mendapat persetujuan DAP.

Apa yang kita tahu ialah DAP tidak akan sekali-kali bersetuju dan sanggup mati dari membiarkan hudud dilaksanakan, manakala PAS pula sanggup merelakan apa saja asalkan dapat sehidup semati dengan DAP.

Maka, kesimpulannya, hudud tidak akan sekali-kali dilaksanakan sekiranya PR memerintah.  Noktah.

Justeru, eloklah Nasaruddin, Nik Abduh, Hadi Awang, Nik Aziz dan semua pemimpin dan penyokong PAS meletakkan senjata hudud mereka segera.  Tak perlulah dibazirkan air-liur dan tak perlulah menghabiskan masa berdebat di dalam laman-laman sosial.  Kata putus sudah pun nyata, hentikanlah lakonan yang sia-sia.

Drama yang meleret-leret amatlah menjengkelkan dan tidak mustahil jika drama ini tidak ditamatkan segera akan mengakibatkan semakin ramai yang meninggalkan PAS di saat-saat akhir sebelum pilihanraya.

38 comments:

hangkedee said...

Ayah Pin ramai Pengikut yang Bebal walaupun berpendidikan tinggi Pas ramai pengikut sama bebal, belacai Dapig musuh Islam yang nyata.

Anonymous said...

Percayalah Tuan Tuan,

Kita menentang PAS, bukan kerana namanya PAS,
Kita menentang PR, bukan kerana namanya PR,
Kita menentang PAS ialah kerana dia menyokong murtad, jual Islam, sokong liwat, sokong zina, sokong kebas isteri orang dan berpura pura melaksanakan hudud.
Didepan menentang undang undang kafir tapi dibelakang menyokong undang-undang kafir malah bersahabat dengan kafir untuk menghancurkan Islam,
Berperangai jahiliyyah dan tindak tanduk jahilliyyah,
Oleh kerana itulah kita menentang mereka,
Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka,
Oleh itu, kita berlawan dengan mereka!

Percayalah Saudara2 Sekalian,

Perjuangan kita adalah jihad,
Ucapan kita adalah jihad,
Derma kita adalah jihad,
Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi)
puak-puak ini...!

Takebeer...! PAS Syaitan BESAR!

Anonymous said...

aku keluar pas bila mat sabu dipilih oleh perwakilan pas sbg timb presiden. kalau dibandingkan antara ust nasharudin dgn mat sabu dan disuruh pilih diantara keduanya, ia ibarat kita disuruh pilih antara daging babi dgn daging lembu. nampaknya PERWAKILAN PAS memilih daging babi drp daging lembu.

Bomo Siam said...

Why will the people reject the promises of UMNU? Because they offer pessimism as opposed to optimism by PR. The people are waiting for deliverance. Najib can run, but he can never hide.

UMNU offers darkness which shall no longer be seen as light. It offers stillness that shall never again be mistaken as the graceful dance...!

Bomo Siam said...

Jika kita terima asuhan UMNU, org Melayu akan feudal. Feudal ertinya, majority rakyat akan dihamba abdikan. Elit Melayu turun temurun akan memerintah Melayu kebanyakan walaupun yg memerintah itu bodoh dan bebal...!

Anonymous said...

WAHAI BOMO SIAL YANG TAK SUDAH! TAK PAYAH LAH KO NAK MAIN WAYANG CINA KAT SINI! STICK TO THE POINT PASAL HUDUD..KATA ANWAR IBRAHIM HUDUD TIDAK ADA DALAM BUKU JINGgay DAN JIKA INGIN DILAKSANAKAN PERLU MENDAPAT PERSETUJUAN SUKU SAKAT DApigs DULU!

NOKTAH!

Anonymous said...

kalau nak sesatkan islam senang aje ,daftar je macam PAS ,lepastu cakaplah merapu ,nanti ramai puak2 pengikutnya

Anonymous said...

Sudah la bomo feudal konon. Ada dua tokoh yg boleh merealisasikan impian mu itu wahai bomo.. No.1 Anwar Ibrahim. No.2 Lim Guan Eng. Tapi Nik Aziz tak masuk kategori la sebab dia memang jenis suka kena cucuk hidung dan tarik dgn tali macam kerbau.

Ali said...

Lebih baik diperhambakan oleh UMNO (Melayu)drp diperhambakan oleh kapir harbabi yg telah membunuh datuk nenek aku (Melayu)Belum jadi pemerintah pun sudah dijadikan hamba pecacai. Sudahlah bodoh, sombong x sedo diri.

Anonymous said...

bodo si bomo nie.. Nak samakan zaman feudal plak.. Ckp merepek tah pape tah.. Takde pun kat malaysia nie dihambakan pun.. Rasanya klu PR merintah itu baru rakyat akan diperhambakan.. PKR pun kroni anak beranak yg pegang.. Sial!

Anonymous said...

kepala otak bomo letak kat tapak kaki, Masa jalan dipijak pijak.. pasal tu bangang..

Anonymous said...

Jika kita terima asuhan UMNU, org Melayu akan feudal. Feudal ertinya, majority rakyat akan dihamba abdikan. Elit Melayu turun temurun akan memerintah Melayu kebanyakan walaupun yg memerintah itu bodoh dan bebal...!

========================================= terjemahannya.

jika kita terima asuhan PAS, org Melayu akan makin bodoh. Bodoh ertinya, majoriti rakyat akan diperbodohkan. Pemimpin2 PAS yg telah sah kebodohannya telah dipilih oleh perwakilan Pas yg bodoh akan memerintah malaya dgn idea2 bodohnya itu kerana semua maklum pres, timb pres serta naib2 pres semuaya bodoh2 belaka. Org cerdik tak leh ada dlm pas spt hasan ali & ust nasa. yg bodoh mcm mat sabu & mahfus, itu yg jd pemimpinnya.

Ali said...

Belum dapat negara sudah berpolitit berbelit-belit, benda besar2 buat tak nampak benda kecil2 diperbesarkan umpama gunung. apa akan jadi jika rakyat memilih pemerintah semacam itu. PAS/PKR umpama peniaga yg memohon pinjaman utk berniaga tetapi apabila diminta 'tread record' semua x de. Jadi camana nak lulus? Kalau KPI cemerlang baru boleh bagi. Biasanya kalau org byk berjanji PASTI tidak akan dpt tunai jani. PERCAYALAH.

Anonymous said...

Baru perintah negeri dah tunggang langgang, inikan pulak nak perintah negara.. Masa depan rakyat belum tentu terjamin klu PR perintah.. Takut ekonomi jahanam je.. Haaa masa tu bru tahu taukey2 besar cina yg nak perjudikan masa depan bisnes dia dgn undi PR.. Ekonomi jahanam,bisnes pun telungkup!

Anonymous said...

hidup umno hidup umno hidup umno.....dulu kini dan selamanya....bumu BERUK SARKES....bersidai cari makan kat sini

Bomo Siam said...

Kita tidak faham mengapa UMNU tidak boleh faham2 bahawa hari ini, masyarakat enggan menerima hegemony UMNU.

Oleh yg demikian, perpaduan yg ditakrifkan oleh UMNU, model ekonomi yg ditentukan oleh UMNU, apa2 sahaja yg UMNU buat, org tidak mahu terima. Jika org tidak mahu terima, UMNU tidak boleh paksa.

Yg mahu mengikut UMNU, kita tidak ada halangan. Apa yg kita mintak ialah bersainglah dengan sihat...!

Bomo Siam said...

Baru2 ini Najib bercakap UMNU tidak pernah tidak adil dlm segi pemberian bantuan ke Kelantan.

Kebanyakan kita dilahirkan pada waktu malam, tapi bukanlah malam semalam. Kalau malam semalam bolehlah Najib yg kurang cerdik ini kelentong dan gerumal kita...!

Bomo Siam said...

Kita mahu semua org yg boleh berfikir percaya bahawa kita mempunyai kapasiti yg sama seperti Najib untuk memahami sesuatu perkara. If he is cut, he bleeds like we do too.

Kelebihan Najib ialah dia berbinkan Tun Razak. Itu rezeki dia lah. Tapi untuk org Melayu membaca fakta tersebut sebagai memberi Najib suatu kelebihan yg luar biasa akan jadi samalah seperti kita membodohkan diri kita sendiri...!

Anonymous said...

kesimpulannya

kalu dulu terwajib undi pas

skrg da tak wajib...

hanya sikit ja lebih baik dari umno dan
sedikit kurang jahat sket dari dap...

nak harap pas jadi ketua.. xdapat...

nak harap pkr jadi ketua lagilah ada macam rojak kat dalam..semua condong dap..pkr kurang lebih kapala tune dap jugak..

yg rogi org2 melayu..kaum2 melayu .. puak2 beragama islam.. kim salam pas..bye.. bye..

Anonymous said...

PAS nak jd kerajaan, tapi tak bole diharap kat kelantan tu.. 1 negeri perintah pun terumbang ambing.. Masalah air dan masalah rakyat pun PAS buat bodoh aje.. 20 tahun PAS abaikan kelantan dan rakyatnya.. Klu tak bole jd kerajaan jgn jd pulangkan balik pd BN.. Jd kerajaan kena berani pikul tanggungjawab, bukan hnya berani sakau duit rakyat masa ceramah2..

Anonymous said...

nik aziz lawat org meninggal naik mercedes.. Peeergh.. Dasyat.. Nik aziz nak berlagak dgn si mati tu ke? melaram dgn mercedes dia yg beratus ribu tu.. Patutnya naiklah kereta biasa biasa aje masa melawat org meninggal tu.. HORMAT SIKIT LAH NIK AZIZ OIII..!!

Anonymous said...

Saya pun terus bertanya, “mengapa Tun berundur dan tidak melawan apabila Dr. Mahathir berusaha menjatuhkan Tun?”. Tun Musa menjawab dengan nada yang selamba, “kalau saya lawan, maka saya pasti akan dituduh seorang homoseksual malahan mengadakan hubungan seks dengan binatang dan lain-lain. Kamu tidak kenal dia (Dr. M) sepertimana saya. Pada masa itu juga saya tidak ada kekuatan kewangan. Duit semua dipegang oleh Daim.”

Anonymous said...

kalau memberi Nik aziz,anwar,guan eng,lim kit siang suatu kelebihan yg luar biasa akan jadi samalah seperti kita
membodohkan
diri kita sendiri...! Betul tak bomo.? Betul kan? Kan? Kan?

Anonymous said...

pembangkang punya terdesak sampai merekacerita fitnah kat sini.. begitu juga terdesaknya anwar nak jd PM sampaikan sgup kata ahli parlimen nak lompat parti beramai ke PR 16sept.. Satu peristiwa pembohongan yg paling besar yg dilakukan oleh ahli peliwat negara..

Anonymous said...

tak tahu malu punya pembangkang.. kejayaan org dia kata kejayaan dia.. Sapa yg bgunkn negara nie dari hutan belantara sampai nak dekat jd negra maju? Penipu Rakyat ke? Tentu skali kerajaan BN, Kerajaan yg menjaga rakyat.. PR baru merintah 3 tahun dh nak dabik dada tinggi2 konon negeri2 dia perintah jd maju.. Mmg dasar Penipu.. Patutlah nama parti pun Penipu Rakyat..Penipu Rakyat masuk cuma cuci kaki aje semuanya dh siap tersedia.. Muka mmg tak tahu malu.

Anonymous said...

Menyokong PAS samalah kita menyokong dakyah kafir harbi dan sekutu mereka Yahudi Zionist melalaui elemen2 sesat dari Islam.

Menyokong PAS samalah kita menyokong Aqidah disekutukan, mengekalkan ciri sesat jahilliyah dan assobiyyah Arab Jahiliyyah yg mengutamakan BERHALA (PARTI) daripada perintah Allah!

Awaslah kita jgn tertipu dgn ujian ini. Kembalilah pd pihak yg benar wpun masih ada kelemahan, tp Insya Allah boleh dibaiki dn diberkati..AMINN!

Menolak PAS kita berjaya menolak mnjadi hamba NAFSU dn SYAITAN!

Anonymous said...

Saya sokong sgt statement August 28, 2012 2:45 PM!

Penipu Rakyat (PR) menipu dan menhasut rakyat seolah2 UMNO BN tidak pernah buat apa kejayaan untuk rakyat. Dr negara hutan, hutan2 tu tumbang sendiri, bangunan2 prasarana semua tu 'tumbuh' sendiri.

Duit cukai semua tu masuk sendiri, pelabur2 pun self-located, seolah2 xde fungsi kerajaan.

Macai2 yg diracuni pemikiran rosak ini tk mampu fikir, hanya laungkan 'rasuah' untuk hentam UMNO sedangkan mana dia bukti UMNO amal rasuah?

PAS merasuah merosak Hutan Lojing Kelantan, Hutan Baling Kedah, pecah tabung Memali, rasuah berlelusa di Selangor mereka cuba tipu helah rakyat.

Penipu Rakyat- Hancur! HANCUR! Pakatan Hancur!!
Tipu Tipu Pakatan Tipu!!

Laknat! Laknat! Pakatan Laknat!

Anonymous said...

nasha perjuangkan dasar parti ke... atau nasha perjuangkan misi asobiah umno... ? NAMPAK asyik dok menempek dengan ketua2 penyamun umno saja.... dok harapkan habuan dari umno jugak ke??????????

Anonymous said...

NASHA... UMNO tu parti setan ( ikut kata madey)....

kau berkawan dgn setan umno tu bahaya... nanti jdik macam kecah adam & hawa yg terkeluar dari syurga kerana hasutan setan....

Anonymous said...

Juak syaitan PAS tgh risau Ust Nasha bg signal yg PAS berkawan dgn syaitan. Ust Nasha buat kebaikan untuk umat Islam, duduk dgn Najib yg Islam pn mereka cemuh dan marah, tidakkah itu perangai syaitan? Perangai Arab Jahiliyyah yg berperang krn benci dendam.

Mmg Tuhan makhbulkan permintaan Pork Nik, berkawan dgn syaitan lebih baik dr berkawan dgn UMNO.

Pok Nik tua kutuk tu sdngr terima balik apa yg difitnahkan pd UMNO!

Anonymous said...

Kasihan macai2 bongok PAS mcm Anon 3.59. Ust Nasha tu Ahli Majlis Syura PAS Pusat, badan tertinggi dlm PAS, ditarbiah lama dlm PAS, tapi krn tegur sikit menggila sakan juak2 bodoh ni pd dia. Nmpak sgt juak2 yg dididik PAS ini adalah nafsu binatang yg xreti fikir kenapa bermusuh teruk sesama Islam tp berkwn cium peluk dgn musuh Islam DAP?

Ust Nasha yg baik pn jd mangsa, adakah lepas ini Dr Harun Din pulak akan difitnah keji begitu?? Asalkan org itu ckp benar terus dilabel nk jawatan. Si barbieboroi Mat Sabu Syiah kaki betina tu mereka xkisah pulak??

Anonymous said...

Azazil tu pakar rujuk penghuni Surga ... sifat pentingkan diri & takbur dengan ilmunya akhir dinyahkan dari surga..... Azazil digelar Iblis dan juak2nya syaitan atau setan....

madey kata ... umno tu parti setan, dia rayu rakyat sokong parti setan ....

pengikut2 parti setan sememamngnya perangai macam setan sejak DULU, KINI, SELAMANYA... mai ramai2 kita tolak parti setan UMNO!!!!

Anonymous said...

tanpa setan ... rakyat selamat, negara makmur....

Anonymous said...

cara nak hapuskan setan kita solat & ratib minta dilindungi banyak2 ... jangan dekati setan & parti setan sebab dalam alquran ada disebut hizbussyaitan (parti setan)..

Anonymous said...

umno = parti setan (hizbu syaithan)...

Anonymous said...

laknat parti setan, dan pengikut setan

Anonymous said...

memang dah strategi pas utk meraih undi.. depan org melayu kata akan laksanakan hudud tp bila depan org cino/india akan kata sebaliknya.. bn dulu kini selamanya

Anonymous said...

Good discussion on Malaysian politics in this US programme, especially about the foreign funded opposition ;-

http://www.corbettreport.com/corbett-report-radio-205-spotlight-malaysia-with-nile-bowie/