IKLAN BERBAYAR

Wednesday, August 29, 2012

KENAPA HARON DIN TERUS MEMBIARKAN KEKUFURAN BERLAKU DALAM PAS ?


lihat video kat atas.
di upload pada 16 januari 2010.
hari ini dah nak masuk 3 tahun usia video ni.

apa kandungan video ini ?

video kenyataan haron din yang mengesahkan/mengatakan BARANG SIAPA MENYOKONG KALIMAH 'ALLAH' DIGUNA PAKAI OLEH BUKAN ISLAM, MAKA DIA AKAN JATUH KUFUR.

ulang kata haron din kat atas.
tak puas lagi, ulang dengar video kenyataan youtube ni.

dah masuk 3 tahun kenyataan ini dikeluarkan oleh haron din.

hari ini jelas dan nyata ribuan penyokong/ahli pas dan pkr yang rata-ratanya beragama islam masih terus menyokong penggunaan kalimah ALLAH oleh bukan islam sepertimana yang dilulus kan oleh parti pas.

kenapa haron din membiarkan kekufuran ini berlaku dalam kelompok yang dimaksudkan ?

kenapa haron din selepas keluarkan kenyataan kufur, dia terus membisu ?

haron din sendiri telah mengeluarkan kenyataan jatuh KUFUR kepada mereka yang menyokong kalimah ALLAH ini digunakan .

haron din selaku timbalan mursidul am pas perlu dipertanggungjawapkan di atas kealpaan beliau membiarkan ribuan ahli pas hanyut dengan persetujuan yang membawa kekufuran ini. 


60 comments:

Anonymous said...

sebab haron din pun kufur dan munafik mcm nik aziz setannnnnn!

Anonymous said...

Sokong anon diatas, kalau dah tahu isu sokongan PAS tu boleh jadi punca kekufuran kenapa tak tegah? Kenapa masih sokong PAS? Dimana kuasa anda sbg Timb. Mursyidul Am? Nik Aziz tu kita sedia maklum dia dah sah2 munafik, gaya je warak tp ilmu songsang. Alim taik kucing.... Hai munafikun munafikun.

Anonymous said...

Komen yang ringkas.

PAS SIAL!!!

Anonymous said...

PAS PELACUR BANGSA DAN AGAMA!!

Anonymous said...

Lagi baik dgr Jeffrey Din daripada Haron Din!!

Apa saja yg berkaitan dgn PAS adalah HAMPAS!!

Anonymous said...

HARON DIN MCM SARDIN!!

Tukang Komen said...

Dengan rendah hati aku menerima pendapat Haron Din. Mengapa dia berdiam diri Allah saja yg tahu. Mengapa masih ramai ahli hamPas yg menerima pendapat Nik Aziz adalah kerana over taksub pada ulamak yg kuninnya berdarjat wali. Aku tak nampak pun ciri2 kewalian. Nik Aziz semasa kecil dulu sama dengan mamat2 di kampong2.

Anonymous said...

agaknya ni la contoh ulama yg mengejar nikmat DUNIAWI!!!
ada ilmu tinggi...kelayakan sampai PhD tapi di sembunyi dan letak bawah alas kaki...demi daki daki duniawi...
kalau wali terompah jamban tu.., kita paham la...ilmu setakat paras buku lali...ni yg ada PhD....apa cer ni tok ki????

mk said...

Buat tambah dosa aje kalau dok kritik dan menghina Dato Harun Din. Ada kalanya kita perlu diam dan bertindak pada waktu yang mengizinkan. Dato Harun Din bukan nya calang calang ulamak bahkan lebih bersikap mulia kalau nak dibandingkan dengan wali terumpah nik ajis. Mungkin masanya akan tiba dan Datuk Harun akan melakukan sesuatu - Wallahualam

Anonymous said...

Ulama akhir zaman!

Anonymous said...

pemimpin DAP dah dapat lesen besarrrr.....bukan setakat guna kalimah dorang sukaaa...lebih besrrr lagi bila diundang menjadi penceramah PAS..mereka tidak kekok utk guna ayat suci ikut tafsiran emak bapak dorang...dan masuk masjid semacam masuk rumah ibadat dorang selamba jer...

arakian..kenyataan harun din dianggap kenyataan peribadi sahaja!!

bertambahlah semangetnyer penyokong totok PAS bertakbirrr...

maka dimana kesucian agama islam...khalimah ayat suci dan ahli PAS kononnya martabatkan islam???

natijahnya...agama Allah umpama lebih rendah dari agama lain oleh
orang kafirrr!!!

Anonymous said...

kekadang terfikir jugak..dalam pas ada dewan ulamak..tapi tiada fungsi yg nyata!!!...tiada taring utk menyanggah...atau melorong kpd pemimpin utk berkata benar ikut lunas-lunas yg gariskan islam sebenar!!...adakah di dalamnya sudah menjadi bisu atau munafik?

Anonymous said...

klu semua pendapat yg bernas dan tidak selari dgn pimpinan yg songsang dianggap kenyataan peribadi...bagaimana pula jika ada orang kata firman..hadis anbia dan suruhan Allah itu pula hal peribadi juga?

jika itu halnya...maka manusia yg mengaku ulamaak dalam PAS itupun
sanggup keluarkan fatwa songsang
tanpa disanggah oleh majoriti ahli PAS!!!

hauzubillah minzalik!!

Anonymous said...

setuju.. haron din sendiri pn sayang jawatan dia dlm pas tu.. sebab tu dia membisu sanggup biar agama dilacurkan..

Ex Kristian K.Kinabalu Sabah said...

Kenapa pihak gereja beria ia benar hendak menggunakan kalimah Allah untuk menyebut tuhan dalam agama mereka. Sebenarnya ia satu taktik halus yang berkait rapat dengan niat mereka untuk memurtadkan orang Islam. Tujuannya adalah untuk megelirukan orang islam agar mempercayai bahawa tuhan orang islam dan orang kristian adalah sama ia itu Allah. Apabila orang Islam sudah mempercayai bahawa tuhan orang kristian adalah juga Allah maka bertambah senanglah pihak gereja memurtadkan orang islam. Taktik ini digunakan dengan jayanya oleh penjajah Belanda untuk memurtadkan orang Islam di Indonesia ketika zaman penjajahan mereka dahulu, beribu ribu orang Islam telah dimurtadkan. Dan di Indonesia taktik ini masih berterusan hingga ke hari ini. Selepas berjaya di Indonesia maka kini Malaysia pula menjadi sasaran mereka. Sasaran utama mereka adalah orang Islam yang kurang pegangan, miskin, sakit, bermasaalah peribadi, menghadapi masaalah kewangan, menghadapi masaalah keluarga dan sebagainya.
Malah di Indonesia sebuah buku telah ditulis khas yang diterbitkan dalam tahun 60an yang menerangkan dengan terperinci taktik taktik yang digunakan untuk memurtadkan orang Islam. Buku ini menjadi panduan kepada pengembang pengembang agama kristian dalam usaha mereka memurtadkan orang Islam. Malang sekali buku yang bertajuk 'Bagaimana menggiring (membawa) orang Islam kepada Kerajaan Yesus' dalam bahasa Indonesia telah hilang dari simpanan saya. Diantara taktik yang mereka gunakan untuk memurtadkan orang islam berhubungan dengan penggunaan kalimah Allah adalah “Tuhan orang islam dan kristian adalah sama iaitu Allah. Kalau Tuan masuk kristian tak payah sembahyang lima waktu , tak payah puasa, sembahyang hanya sekali seminggu. Jadi kalau Tuan masuk kristian tidak rugi apa apa kerana tuhan Tuan masih Allah, Tuan tidak meninggalkan Allah, bezanya selepas masuk kristian Tuan menyembah Allah dalam gereja”.
Hakikatnya Tuhan orang islam dengan orang kristian bezanya umpama langit dengan bumi. Dalam Islam Tuhan itu satu tetapi dalam ajaran kristian Tuhan itu tiga dalam satu(trinity) ia itu Tuhan bapa, Tuhan anak dan roh suci atau kalau mereka menggunakan kalimah Allah maka jadilah Allah bapa, Allah anak dan Roh suci. Jadi kalau orang islam percaya bahawa tuhan orang kristian adalah juga Allah maka seperti kata Dr Haron Din hukumnya syirik kerana percaya Allah itu tiga dalam satu dan percaya Tuhan itu ada anak. Malangnya amat menyedihkan terdapat orang Islam sendiri yang menyokong dan menggalakkan orang bukan Islam menggunakan kalimah Allah tanpa menyedari tujuan yang tersirat dalam penggunaannya di kalangan orang kristian.

Anonymous said...

Dlm isu kalimah Allah ni Orang Pas mungkin keliru antara perkataan KALIMAH dengan nama KAK MILAH.. kot? Ececeh.. hehehe.

Anonymous said...

Sayang jawatan? Maknanya HD lebih utamakan perutnya dari ALLAH? Sesungguhnya Dajjal punya pengikut yang ramai terutama dari kalangan ulama.

Anonymous said...

Kita semua tahu PAS adalah pengkhianat Islam. Contohnya mereka sendiri yang menolak HUDUD dan Negara Islam dengan menandatagani perjanjian persefahaman tiga penjuru diantara PAS, PKR dan DAP. Merekalah kaum MUNAFIKIN yang paling nyata.

Anonymous said...

kalangan ahli PAS kalu dah disogok pas itu islam..islam itu pas...lebih lebih lagi dlm PAS ada dewan ulamak dan ulamak...apapun yg songsang ditanggapi orang....maka apa nak diherankan kpd ahli biasa?

klu ulamak itupun masuk lubang najis sekalipun..mereka akan ikut patuh masuk jugak!!!

tidak begitu halnya jika ulamak yg neutral di dalam PAS mengambil keputusan kosensus menyangahi kenyatan politik berlapiskan agama
tafsiran songsang pemimpin mereka!!!

agar dewan ulamak dan ahli didalamnya lebih tinggi nilai suara dan peranannya!!....

Anonymous said...

xyah ler nk heran sgt! pepon yg berkaitan dgn PAS lgsg atau x lgsg yg pasti PAS itu anjing pd org2 kafir harbi ! timb presiden k, ulamak k, presiden k, wali terompah ke etc suma nih ejen dajal iblis nk mnjahanamkn ISLAM dr dlm agar umatnya sentiasa brpecah

Anonymous said...

maka carilah ulamak yg diyakini..bukan yg sayang pd duniawi!!!!

bukan kita sesat jalan kerna tiada ilmu...kita sesat kerna patuh kpd ulamak bisu!

Anonymous said...

GAP betulkan diri anda & pemimpin2 fanatik sekular UMNO tu dulu dengan ilmu agama sebelum 'ajar' dan cerca alim ulamak TGNA, DHD, TGHH, dll dalam PAS dan PKR.

Hebat Kah ilmu & amalan Islam anda serta macai2 UMNO dokong berbanding tokoh PAS atau PKR yg tuan2 selalu cerca itu????

berasiam said...

Sila buat carian "joshuaproject" untuk mengetahui lebih mendalam tentang gerakan Kristian di seluruh dunia, termasuk negara kita. Ada video tentang "Ahmad mendapat wahyu" dari youtube dan bermacam bahan propaganda yang digunakan oleh mereka.

zul said...

Dah le Nik Aziz ni keluarkan fatwa mengharamkan Maulidur Rasul, skrg ni kalimah Allah pulak nak kongsi dgn agama lain..

Elok PAS ni didaftarkan sebagai satu agama baru je la kut.

YB Raz said...

haron din dah kena block dalam pas..cuma tak disingkir kan je lagi sebab dia orang veteran ulama so puak syiah dgn anwarinas tak boleh ambil tindakan sesuka hati.

kalau tak dah lama haron din ni kena buang lepas isu nama Allah dulu.

lagipun dia dah uzur..dah kurang aktiviti politik..

Anonymous said...

Macai2 UMNO ni jahil murakkab .......... Orang jahil berlagak alim...... tk mkn diajar.... Nafsu lebih......

Sebab tu rakyat amat meluat dengan perangai2 orang2 UMNO yg berlagak n bongkak!

Sebahagian punca UMNO ditolak rakyat!!!!!!!!!!!!! PRU 13 .. Tetap ABU.

Anonymous said...

Aku kesihan pada PAS ni. Mereka patutnya bijak tapi sebaliknya. Ulama ulama mereka banyak yang hebat tentang Islam tapi sanggup mengadaikan maruah dan kesucian Islam dek percayakan sangat "KELENTONG" siAlJubri Anwar Ibrahim sampai sanggop membuang HUDUD dan NEGARA ISLAM. Sampai sanggop jadi pencacai angkat nagis DAP. Yang untong siapa? Bukan orang Islam tapi kafir laknatullah DAP.

TAHNIAH PAS KERANA BERJAYA MENGHANCURKAN ISLAM.

Anonymous said...

hebat kah puak pas termasuk NIK AZIZ ni sampai bolih mencerca orang lain termasuk orang UMNO...dia pun manusia biasa macam kita juga...orang kalau tinggi pengajian dan ilmunya tak kan tegamak menghina dan mencerca sesama mahkluk....belajar agama biar lah sampai..
ingat tu....

Anonymous said...

ex-kristian k.k....

klu dah orang islam sendiri memberi 'lesen' kpd orang kristian guna kalimah Allah....

klu mereka teriak..'heyy..orang melayu islam!!...kau dan aku sama
tuhan....."

apakah hujah hendak kita lontarkan kembali!!!?

mak 'dayus' dan nampaklah kebodohan kita sebenarnya....dipermainkan oleh golongan yg inginkan undi dan kuasa yg membenarkannya!!!

hangkedee said...

Nak senang cerita semua salah UMNO.punya dajjal PR !

Anonymous said...

abis orang2 pas ni dah betul sangat ke...ingat berjuta rakyat malaysia ni tak meluat ke tengok perangai orang2 pas....ABU...
ALLAH BERSAMA UMNO...AKU BERSAMA UMNO....ANAK ANAK AKU BERSAMA UMNO....HIDUP UMNO HIDUP UMNO HIDUP UMNO....DULU KINI DAN SELAMANYA

Anonymous said...

tu dia orang fasik dan kufur sudah mari...


hello..anon 09.03....!!
dah sarapan ker?

Anonymous said...

Sekarang baru Dato Harun Din tahu siapakah PAS yang sebenarnya. Dalam PAS siapa yang lebih unggul mengutuk, mencerca, memfitnah, memaki org lain adalah dipandang lebih mulia. Kini taraf Dato Harun Din kelihatan lebih rendah jika nak dibandingkan dengan Mat Sabu, Mahfuz, Abby Abdy, Hairee Othman, Bob Lokman dan yang sewaktu dgnnya. Teringat pada Shahnon Ahmad yg dipuja dan dibela setelah mengeluarkan sebuah Novel berudul Shit. Asal saja sesuatu itu penuh dgn makian, cercaan, hinaan pasti mendapat sanjungan dalam Parti Islam SeMalaysia.

Anonymous said...

Patutla Ustaz Nasha kalah dgn Mat Sabu ntuk jawatan Timbalan Presiden PAS. Sebab Ustaz Nasha tak dapat menandingi Mat Sabu dalam hal mengutuk, mencerca, memaki, memfitnah dan mencarut.

Anonymous said...

Sebabnya PAS ialah party yang mengamalkan ASSABIYAH. Apa juga cakap ketua mereka walaupunsalah disisi ugama akan dipertahankan mati-matian. Inilah ASSABIYAH namanya.

Anonymous said...

Betulkan amalan Islam haji najib sekeluarga tu dulu...... Supaya rakyat yg dipimpin tidak sesat........... spt dia kata 'hub hiburan' ....... program sejuta belia dulu dengan penari lucah K-Pop ..... kahkahkah...... Merapu UMNO .... UMNO dah parti lapuk, perjuangan lapuk, dah luput , orang tua tpi perangai jahat.....buang saja UMNO ...

Anonymous said...

UMNO ni bg apikan biawak hidup Melayu........

Anonymous said...

Busuk UMNO lebih teruk dri..................

Anonymous said...

komen ringkas utk anoy. di atas...KIMAK ko BODOH..!!!PAS Parti Ajaran Sesat@ dayus!

Anonymous said...

parti PIS lagi teruk pada biawak....dah macam MENGKARUNG aku tengok .

Koru said...

tu lah org PAS, bila ada isu yg dh trkena kt batang hidung sndri, mula nk tukar crita. apa yg nik aziz ni katakn mlibatkn akidah. Harun Din ckp blh jtuh kufur, ingat, bkn ulamak yg myebelahi umno pun yg ckp. Nik Aziz ni seorg pmimpin yg dkatakn Isle. mmne tu? tu la, mgatakn ke ulama umno syaitan bisu. skrg sape yg bisuny. ingat dlm alquran ada myatakn jgnlh mgata org lain brngkali org yg dikatakn itu lbih baik dr org yg mngata.

Anonymous said...

apakah amalan yang kau amalkan dah betul sangat ke...tanya lah pada diri ngkau dulu..
mengaji agama biar sampai...sebelum nak ngata orang..biar apa pun fahaman politik mereka tujuan ny tak lain adalah...MONEY POWWR AND SEX

Anonymous said...

busuk PIS lebih teruk dari......

Anonymous said...

Aku tak nampak lagi bomo siam munafik comment di entry ini.
Bomo comment la video Harun Din nie. ..
Nik Aziz termasuk yng menyokongnya kufur ke tidak?

Anonymous said...

TEMAN SAYANG KAN HARON DIN NI. SEJAK DULU LAGI CUMA TERKILAN DAN KECEWA DULU BILA DIA BOLEH MEMILIH PAS SEBAGAI WADAH PERJUANGAN. NAMUN MUNGKIN ADA ASBABNYA YANG ANTARANYA TEMAN SENTIASA BERANGGAPAN YANG DIA AKAN MENJADI PENGIMBANG KEPADA KEKECAMUKAN DIDALAM PAS, SETIDAK-TIDAKNYA SEKARANG NI KEGOBLOKAN PAS SEMAKIN TERSERLAH BILAMANA PANDANGAN ULAMA TIDAK LANGSUNG DI AMBIL ENDAH OLEH PEMIMPIN MAHUPUN AHLINYA. BONUS UNTUK PEMERINTAH KERAJAAN SEKARANG IAITU UMNO.SEKURANG-KURANGNYA UMAT MARHAIN SEDAR BAHAWA UMNO ADALAH PEJUANG AGAMA DAN BANGSA YANG TULIN.CUMA AKU SEDIH KENAPA YEK AKBAR SINAR HARI NI HARON DIN KATA TUN M HARUS BERTAUBAT HANYA KERANA TUN M MENGUNGKAP ISU SOJONG SYAITAN(YANG SEBENARNYA TUN M HANYA MENYINDIR SEBAB ORG PAS PANGGIL UMNO DAN KERAJAAN TU SYAITAN) SEDANG NIK AXIX PERNAH KATA NAK COLABORATE NGAN SYAITAN BELIAU TAK PERNAH SURUH NIK AZIZ TAUBAT. SAYANG LAH INSAN BEGINI DI PERGUNAKAN.

Anonymous said...

AKU TETAP AHLI UMNO SEJAK 1985 HINGGA SEKARANG..!!!

Anonymous said...

org UMNO kerap memuji haron din, kononnya dia masih rasional

tapi kalau rasional, kenapa masih stay dalam PAS?

isu kalimah Allah, mana suara haron din?

anwar ibrahim sokong lina joy, mana suara haron din?

nik aziz kata nak kerjasama dgn syaitan, mana suara haron din?

isu LGBT, mana suara haron din?

nik aziz samakan nabi muhammad dg2 mamat2 kampung, mana suara haron din?

alih2...bila tun M kata "Better the devil you know than the angel you don’t"...haron din kata tun M mesti bertaubat

kalau sudah namanya politik.....

Anonymous said...

Anon sesat 9:03 am.

Sepatutnya ko bagi satu pandangan yng positif krn kekeliruan ini.DHH kata sesiapa yng menyokong penggunaan kalimah Allah jatuh kufur.N.Aziz pula kata penggunaan kalimah Allah boleh di gunakan oleh orang2 bukan islam.Kedua2 mereka adalah tokoh dan ulamak di dlm PAS tetapi bertentangan pendapat di dalam isu yng besar melibatkn akidah.

Yng nak kaitkn dgn umno jahil mukarab pe hal.
Klu ko bukan jahil mukarrab tlong ulas pertentangan 2 tokoh PAS yng boleh membawa kekufuran!Klu ko tak boleh ulas secara ilmiah cermin ko punya muka ada tandok di dahi tak?

Anonymous said...

apa itu JAHIL MURRAKAB?

Anonymous said...

Dulu aku macam tu la...nak maki Nicky Ajeez takut pasal ulama...tapi skrg aku carut je pasal kerosakan yg di buat pada agama Islam lebih hebat.

Anonymous said...

haron din ulamak pekak,buta dan bisu, ckp tak serupa bikin,exsen jer lebih tapi habuk pun tarak... manakala PAS pula adalah sebuah parti yg umpama kotak kertas nipis yg kosong dan kering tak ada roh,semangat,hati dan akal...semuanya hampas sial kering yg mudah terbakar dan lenyap.

Anonymous said...

Ntah ek. dari dulu lagi tak berapa nak setuju dengan DHH. sebab nya adalah seperti yang pengkomen2 semua sebutkanlah.so up till now memang tak setuju kalau orang kata 'hormat dhh sebab dia ulamakla. sebab dia yang rasionalla.sebab dia.. ' papepun dia masih didalam paspispus yang didalam nya terlalu banyak kemungkaran yang nyata yang menyebabkan orang islam di malaysia ni berpecah belah. dia adalah salah sorang yang sangat bertanggungjawab atas perpecahan ini.kerana ramai dan terlalu ramai yang mengikut apa2 yang paspispus cakap/fatwakan disebabkan orang spt dhh ni masih berada didalamnya.Wallahua'lam.

Anonymous said...

Busuk UMNO lebih teruk dri..................

August 29, 2012 9:33 AM

------------------------------------------------------

Engkau bau Pacai!!!

Anonymous said...

Dia diam kerana cari mkn bro..kufur kufur lah janji jd timb mursidur am lg.. Klu tentang sah sah mamat ni kena tendang mcm yg sorang tu.. Ulamak cari mkn nk buat camana bro...

Sebab tu bro di akhirat nanti begitu ramai ulamak msk neraka..ha yg jenis mcm ni lah...

Anonymous said...

Setuju ngan hg..tp ulamak bisu cam ni buat habis beras je..

Anonymous said...

Sebab tu di akhirat nanti byk golongan ulamak msk neraka.. kerana mereka byk yg sesat dan menyesatkan org lain pulak.. Klu kita sesat sorang tkpe tp kita menyesatkan org lain pulak.. Ni yg byk berlaku kpd ulamak pas ni..

Anonymous said...

Aku setuju ngan kau bro..dulu aku penah pangkah utk dia..tp aku dah menyesal kerana dia ulamak munafik sebenarnya kini... Ciri2 munafik nye makin bertambah..klu ikut DHD dia juga telah kufur.. Air muka nyer pun dah tk sejernih dulu..pergi mekah di taja oleh kroni... Aku dh hilang penghormatan utk dia..

Aku lihat dia ada byk ciri utk jd ayah pin..aku harap dia kembali ke pangkal jln dan tidak mengejar kuasa duniawi yang hanya nikmat sementara saja...

Anonymous said...

Aku setuju org2 UMNO mmg ramai yg jahil..
Tp mereka tk menyesat kan orang mcm ulamak pas yg berlagak byk ilmu tp hanya utk kepentingan politik kekuasaan..
Hukum agama boleh diubahsuai ikut sedap hati.. Dulu haram kini halal utk kongsi kuasa dgn kafir..
Bersahabat dgn penzina dan peliwat..
Bersahabat dgn pendokong LGBT..
Bersahabat dgn org pro zionis..
Bersengkokol dgn kafir harbi..
Sesama Islam di musuhi..
Pandangan org yg tidak sehaluan disingkirkan dan di pecat..
SEMUA DEMI KUASA DUNIAWI..

Anonymous said...

Hotak kau tahniah..

Golongan mereka yg menyesatkan ni dah wajib diperangi..

Anonymous said...

*DHD i/o DHH.sori beb.typo.