IKLAN BERBAYAR

Wednesday, August 29, 2012

KENYATAAN MEDIA GAPS.



Kenyataan Media

Amat tidak memeranjatkan langsung apabila Anwar terus berdalih dalam soal polemik hukum hudud dinegara ini. Anwar tolak hudud itu adalah bukti bahawa selama ini dia berjaya memperkudakan Pas untuk meraih pengikut pas agar menyokong cita-cita nya untuk menjadi PM dan tidak lebih dari itu. 

Sebaliknya Pas sudah menjadi mangsa nafsu serakah anwar yang sudah gilakan kuasa. Pas telah menggadaikan prinsip memperjuangkan negara islam dan hudud apabila tewas dalam belaian politik anwar yang lunak dan penuh hipokrasi.

Anwar berjaya melahirkan pemimpin pas yang menjadi meneraju semangat "anwarinas" yang kini sudah hampir 80% menguasai hirarki pas. Inilah yang disebut sebagai parasit dalam pas oleh YB Dato' Dr Hasan Ali, mantan Naib Presiden Pas. 

Akhirnya Pas kini tunduk patuh kepada anwar tanpa perlu anwar menjadi presiden Pas. Dasar perjuangan 'pas asal' kini menjadi lipatan sejarah dan berkubur tanpa nisan. 

Hanya golongan dewan ulama sahaja yang mampu melawan anwar namun mereka terlalu lemah untuk bangun memimpin pas yang sudah termeteri dengan barisan pimpinan anwarinas dalam pas.

Pas tanpa hudud dan negara islam yang diokestrakan oleh anwar ini akhirnya akan pupus seperti pupusnya Parti Sosialis Rakyat Malaysia (PRM) yg dulu amat bermegah dengan semangat sosialisnya. 

Saya tidak terperanjat pas akan terus cair ciri perjuangan islamnya dan akan bergabung dengan PKR dalam masa yang terdekat. Pas semakin hampir menjadi bahan selingkar sejarah dalam politik kepartian di negara ini. 

Anwar pula akan mencipta sejarah kerana berjaya mengkuburkan dua parti politik dalam usahanya ke persada memanda menteri negeri pinang sebatang.

Hamidzun Khairuddin

Presiden 

GAPS

29 Ogos 2012

38 comments:

Bomo Siam said...

SDr Hamidzun Khairuddin...

Kenapa pulak Anwar yg harus ditentang?

Bukankah musuh melayu Islam sebenar ialah Mahathir & Najib...!

Anonymous said...

hidup.mahathir hidup najib...dulu kini dan selamanya...bumu BERUK SARKES

Bomo Siam said...

MCA, SUPP akan sertai PR..???

...kita tengok apa yg UMNU mampu lakukan lagi!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Bomo Siam said...

Nampaknya Anwar Ibrahim sedang bersiap sedia untuk kembali memainkan peranan utama dalam melibatkan diri dalam ceramah dan perbincangan dengan pelbagai kumpulan politik untuk bersama-sama membentuk kesepakatan yg dipersetujui oleh semua.

Pembangkang mesti merebut peluang ini, susulan dari tsunami politik 2008 dan seterusnya menjadikan hasrat rakyat untuk reformasi dalam pilihan raya akan datang menjadi realiti.

Anwar mesti tegas dan berani untuk memainkan peranan Tunku di era moden ini dan sanggup membawa Kemerdekaan sebenar kepada rakyat Malaysia dengan memastikan bahawa rakyat bersatu kembali pada tahun 1957 dengan cita2 Tunku untuk keadilan dan kesaksamaan berkembang dengan cara yg sihat dalam negara.

Ia sudah jelas bahawa Anwar sudah bersedia untuk meneroka beberapa kemungkinan, jika bukan sebelum PRU ke-13, maka dia akan sentiasa memikirkannya dan membuat perancangan untuk memuaskan hati semua pihak dalam masa terdekat...!

Bersediakah UMNU menghadapi insan hebat ini? Cukupkah hanya semata-mata dgn menabur FITNAH...?

Bomo Siam said...

Kita perlu sedar dan bersedia menerima hakikat bahawa PAS kini dilihat lebih fleksibel yg boleh menerima kepelbagian dalam urusan keagamaan. Tindakan ini telah memikat hati ramai rakyat Malaysia termasuk Cina dan India. Parti PAS dengan jelas memperjuangkan hak asasi rakyat dan mereka juga menentang rasuah.

Tapi mungkinkah PAS akan mengejutkan orang ramai dengan rela membentuk pakatan bersama MCA & SUPP di dalam PR?

Hanya masa yg khusus perlu ditunggu...!

Bomo Siam said...

Sementara kaum Cina dan India mula bersatu dan mencari representasi yg lebih kukuh dan baik dalam kerajaan dan urusan negara, sebahagian besar org Melayu yg cuba mencari kebaikan bersama, juga bersama mereka.

Walaupun pada ketika ini, mereka seakan tidak sekufu antara satu sama lain, kerana perbezaan politik yang kecil dan remeh, realitinya, PKR, DAP, MCA, MIC, Gerakan dan parti politik yang lain mula menyesuaikan diri antara satu sama lain...!

BN hanya tinggal tiangserinya mungkin. Tiang2 yg lain...makin condong!

Anwar Ibrahim...insan cekap, cemerlang & terbilang!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Satu kelemahan jelas undang2 Hudud PAS ialah mengecualikan perlaksanaanya kepada org bkn Islam. Dari segi hukum, hudud terpakai utk semua jenayah yg merosakkan masyarakat samada penjenayah itu Islam & bkn Islam kecuali dlm bab2 akidah dan zina @ maksiat yg dihukum takzir.Maknanya org Islam & bkn Islam yg mncuri atau membunuh menurut Islam kedua-duanya dihukum hudud.Barulah keadilan Islam akan terlaksana.Fakta inilah yg disorokkan oleh PAS demi keuntungan politik. Benar zaman Nabi juga Madinah adalah sebuah masyarakat majmuk tetapi Nabi tidak dipilih melalui peti undi. Berani kah PAS isytiharkan hudud untuk semua? Faktor peti undi inilah yg mnyebabkan PAS hipokrit & tersasar.

Waallahualam...

Anonymous said...

Kesian mu Bomo Siam....

Bomo Siam said...

Kemungkinan mereka akan memberi kejutan besar dan bersatu untuk membentuk satu pakatan yg mana ianya tentu lebih kukuh & kuat dpd BN, tidak mustahil akan tercapai.

Ianya boleh direalisasikan mungkin selepas GE13 nanti....!

Jika PAS juga sedia utk bersama, apa yg akan terjadi pd UMNU...?

Mmuuaahhahahaha...!



Bomo Siam said...

10:51 AM

UMNU yg patut hg kesiankan.....!

Kuah kuaah kuaaah!

Bomo Siam said...

10:50 AM

Keadilan?

Bagi tau Mahathir...Cina takyah solat & berpuasa!

Kuah kuaah kuaaah...!!!

Anonymous said...

laaaaaaaaaaaaaaa..bomoh siam..puasa & solat bukan jenayahlah.Itukan bab ibadah & akidah. Hudud untuk kesalahan jenayah lah..kalau jahil jgn.lah bercakap...banyakkan istigfar ye

Bomo Siam said...

Adilkah undang2 dokongan UMNU ini...

“pleaded guilty to rape” but “was not jailed for committing rape...”

...pls refer to Afizal case!

Bomo Siam said...

11:03 AM

Jgn baca hudud dari sudut jenayah je...!

Jgn ikut cara sekular yg pisahkan agama dgn cara hidup!

Bomo Siam said...

(Kenyataan Mahathir pada 14 Julai 1992 kepada wartawan).

"...Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan. Ini sangat MEMALUKAN umat Islam, kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja."

Inikah yg dikatakan ucapan dari seorang pemimpin yg mengaku Islam?

Bomo Siam said...

(Dr. Mahathir Mohamad, ucapannya di Pasir Mas, 14 Ogos 1994).
“....Al-Quran perlu ditafsirkan semula untuk DISESUAIKAN dengan keadaan masakini.”

Jelas ini kenyataan yg datang dari seorang yg paham Quran hanya melalui 'terjemahan'...!

Bomo Siam said...

(Ucapan Mahathir pada 14 Ogos 1994 di Pasir Mas Kelantan).
"...SUKAR dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam."

Sukar or tak mampu or tak mahu?

...kemudian amik batu, baling kat org lain!

Bomo Siam said...

Cuma kita nak lihat samada Mahathir & UMNU masih kuat berhujah bila MCA, SUPP, MIC & Gerakan....

Beralih pd PR!

Siapa Mahathir? Siapa Anwar?

Sama2 kita tunggu & lihat...!

Mmuuaahhahahaha...!!!

"Boss! dengaq cite, tak lama dahh...!"

Moga AllahSWT memberkati atas segala usaha mulia ini...amin!

Bomo Siam said...

Selepas menuduh ada malaikat yg buat kesalahan, hari ini Mahathir Mohamad berdolak dalih pula mengenai hudud. Katanya dia bukan tolak hukum hudud tetapi hanya menolak hukum hudud Pas. Itulah dolak dalih Mahathir mengenai hudud sejak berdekad lalu.

Katanya hudud Pas tidak adil dan tidak ada dalam Qur'an. Soalnya Mahathir hanya tahu berkata-kata dan menuduh tetapi dia tidak pernah membuktikan dari juzuk mana enakmen jenayah syairah (hudud) yg diluluskan oleh Dewan Undangan Kelantan bertentangan dengan Qu'ran seperti mana dakwaannya itu...!

Anonymous said...

laaaah bomoh siam...dah memang jelas Hudud adalah undang-undang jenayah Islam, nape lah tak nak tgk dari perpekstif hukum. Janganlah undang2 Allah pun kamu nak politikkan. Yg keduanya betullah kenyataan Dr. Mahathir tu..Kalau nak buat hudud mslnya potong tangan kepada pencuri, maka hendaklah dilaksanakan kpd semua samaada Islam & bkn Islam...dan inilah yg dianjurkan Islam dan sepatutnya PAS tegaskan.Jangan kerana takut hilang undi kita nak kelirukan public..Untuk jenayah yang sama, janganlah kita potong tangan org Islam, tapi org bkn Islam kena denda je. Kes Afizal tu,peruntukan undang2 memang jelas cuma Yg Arif hakim2 yg buat pelbagai pertimbangan berdasarkan hujah,bukti, darjah kes dll. Kamu tak ada dlm mahkamah, jd jgnlah nak memandai-mandai. Bab tafsiran Al-Quran tu kenapa pula tak boleh? Ini Tafsiran bukannya dia suruh kita mengubah nas al-Quran. Yg terakhir bab masyarakat majmuk tu saya dah nyatakan dlm posting sblm ni.

So kalau benar2 PAS nak perjuangkan hukum hudud tu, berbaliklah pada kehendak sebenar Islam. Islam ni adil dan saksama jadi jangan kita jadikan Islam nampak huduh kerana kejumudan politik, kerakusan undi dan kejahilan ilmu. Bomoh SIam, kalau kamu org Siam bkn Islam saya faham, tapi kalau kamu Islam, nasihat saya janganlah kita menfitnah,menghina & pergilah tuntut lagi ilmu. Banyakkan istigfar..Saya doakan kamu moga2 diberikan pentunjuk & hidayah Allah s.w.t...Amin

Bomo Siam said...

11:55 AM

Politik itu sebahagian dari agama! Kedua-duanya tak boleh dipisahkan!

Anonymous said...

Sedikit tambahan;

Bomoh Siam jgnlah kamu nak fitnah Dr. Mahathir. Beliau jelas menyatakan di Nilam Puri pada 1994 bhw "Ini tidak bermakna kita menolak hukum hudud. Kita hanya menolak tafsiran dan undang-undang PAS Kelantan yang tidak serasi dengan maqasid syariah. Penolakan sesuatu yang salah adalah wajib jika kita berpegang kepada ajaran Islam". Dan dlm berita hari ni pun beliau ulang sekali lagi pendirian yg konsisten ni.

Bab juzuk mana yg kamu tanya tu, dah banyak dibincangkan. So saya malas nak ulas. Tp yg pokoknya ialah undang2 ini hanya untuk orang Islam sahaja dan ini jelas ketidak adilan & bertentangan dengan ajaran Islam. Dalam bab mencuri contohnya, dlm nas jelas menyatakan;

'Laki-laki yang mencuri dan perempuan yang mencuri, potonglah tangan keduanya [sebagai] pembalasan bagi apa yang mereka kerjakan dan sebagai siksaan dari Allah. Dan Allah Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana. QS 5:(38).'.

Dalam hadis pula antaranya, Hadis riwayat Aisyah ra., ia berkata:
Rasulullah saw. memotong tangan pencuri dalam (pencurian) sebanyak seperempat dinar ke atas. (Shahih Muslim No.3189). Dan Hadis riwayat Abu Hurairah ra., ia berkata:
Rasulullah saw. bersabda: Allah melaknat seorang pencuri yang mencuri sebuah topi baja lalu dipotong tangannya dan yang mencuri seutas tali lalu dipotong tangannya. (Shahih Muslim No.3195)

Dalam semua nas2 ini tidak ada satupun yg mengatakan bhw hukum hudud ini hanya kepada mukmin/Islam ye. Ia disebut kepada semua pesalah/penjenayah.Rasuluallah tak hukum org mukmin je tapi SEMUA!Kamu ni menulis kat sini ramai org membacanya, jadi hati-hatilah...jangan kita dah sesat tapi kita nak menyesatkan org lain...berdosa besar tu...Nauzubillah..





Bomo Siam said...

12:16 PM

Itu paksaan namanya! Islam tidak memaksa kecuali kpd umatnya.

Non muslim yg tak percaya AllahSWT...kenapa mereka perlu ikut?

Inilah keadilan...!

Anonymous said...


Bomo


Boleh ulas sedikit bideo DHH yng mengatakan sesiapa yng setuju selain dari islam menggunakan kalimah Allah jatuh kufur?

Kufurkah TGNA berdasarkan kenyataan tersebut kerana bersetuju orng bukan islam menggunakn kalimah Allah?

Untuk perhatian kedua2 mereka adalah tokoh ulamak PAS!

Anonymous said...

sambungan...

Utk perhatian kedua2nya tokoh PAS. Jadi ini bukan salah umno!

Bomo Siam said...

12:52 PM

Setakat DHH dgn TGNA tak sependapat apa nak heran...

Wafat je Nabi SAW, mula lah era berlainan pendapat!

Mazhab pun terbahagi lebih dari empat...!

Yg penting...UMNU perlu dihapuskan terlebih dahulu!

Anonymous said...

Bomo...

HHD telah mejatuhkan hukum.
Begitu juga n.ajis.Kedua2 ahlul sunnah waljamaah mazhab syafei.

Kedua2nya menimbulkan kekeliruan, kedua2nya dari PAS.Untuk tidak menimbulkan kekeliruan Undilah UMNO dan tumbangkn PAS!

Takbirrr 3x.

Jom solat zohor.
Assalamualaikum.

Anonymous said...

Fuck you Bumu Sial Mother Fucker!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
SDr Hamidzun Khairuddin...

Kenapa pulak Anwar yg harus ditentang?

Bukankah musuh melayu Islam sebenar ialah Mahathir & Najib...!

August 29, 2012 9:59 AM

----------------------------------

Musuh Melayu Islam sebenar adalah engkau Bumu Sial Pukimak!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
SDr Hamidzun Khairuddin...

Kenapa pulak Anwar yg harus ditentang?

Bukankah musuh melayu Islam sebenar ialah Mahathir & Najib...!

August 29, 2012 9:59 AM

--------------------------------

Bumu Sial menggelabah sebab bini dia kena Gang Rape!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
SDr Hamidzun Khairuddin...

Kenapa pulak Anwar yg harus ditentang?

Bukankah musuh melayu Islam sebenar ialah Mahathir & Najib...!

August 29, 2012 9:59 AM
______________________________

Bumu Sial support Anwar sebab dapat hasil melalui bini dia di mantat Anwar.

Anonymous said...

Makcik aku dari Singapore. Beratur nak dekat 3 jam sangkut kat immigration kat Jeddah. Tiba2 group dari Malaysia tiba. Polisia sana terus bukak pintu kasi jump queue group malaysia sambil cakap "Malayzia...Malayzia...Mahathir"..makcik aku aku angin pasal malaysia dapat priority. Semua kerana Tun Dr. Mahathir.

BOMOH BARUA ni yang sebenarnya MUSUH ISLAM. Hj Hadi taknak keluarkan FATWA ke? Halal haramnya Bangsat sekor ni? Ooohh...balaci..patut pun..!

Anonymous said...

walau macammana pun jua nuar aljuburi tidak akan berjaya, Allah SWT tidak akan menolong org2 munafik saperti nuar aljuburi dan pok nik situa kutuk.

Anonymous said...

meluat benar pulak aku kat bomo ni

Anonymous said...

bomo ni bukan islam pun
namanya pun bomo siam
tujuannya memporak perandakan orang islam
sama-sama kita berhati-hati....

Anonymous said...

punyanya berbuih si bodoh siam melalut.. nike ajis pun mengatakan Nabi Muhammad mcm mamat2 dikampung.. dan mcm lg fatwa sesatnya.. bila nak hududnya.. gebang2 brtahun2 tarak guna.. habul pun tarak..

Anonymous said...

Apa yg kau melalut ni bomo@nj...
Syok sendiri tahap gaban ni.. Elok2 dpt 4 negeri pd pru 12..
Kau akan hilang semuanya mcm kau rasa d perak..he..he..

Puak kau ni npknya akan hilang semuanya. .kau tiada apa2 lg utk meyakinkan rakyat..cuma manabur fitnah, berbohong sana sini, janji di engkari, moral leader kau d tahap terendah, pakatan kau pun goyah..
Tiada justifikasi lg utk meyakinkankan rakyat majoriti..
Kau akan berkubur.. Amin..

Anonymous said...

Baik sungguh penjelasan di atas..terdiam bomo@nj. .
Dan cuba nak ubah isu lak...
Itu la tiktik bodoh dan akal pendeknya..
Blaja bidang lain tp nak tunjuk bijak bab2 agama...
Maka makin terserlah lah tahap kejahilannye..

Hidup Tun Mahathir..
Keikhlasan dan kebijaksanaan mu membuat kami berbangga sabagai rakyat Malaysia...
Kamu anugerah Allah utk kami..