Friday, August 3, 2012

KHALID MEMUDAHKAN KERJA KAMI.



Polemik isu air di Selangor kelihatan reda sedikit selepas Kementerian Tenaga, Teknologi Hijau dan Air (KeTTHA) mengemukakan data dan fakta penting bagi menjawab satu demi satu auta yang di gembar gemburkan oleh Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim.

Apabila data dan fakta dibentangkan di depan mata, semakin jelaslah rupanya selama ini Khalid langsung tidak pernah ambil tahu kedudukan sebenar bekalan air bersih di Lembah Klang yang turut membabitkan Selangor.

Mungkin disebabkan itulah, bila pasukan pemantauan Kerajaan Selangor membentangkan laporan yang meragukan berkaitan kapasiti maksimum loji-loji rawatan air bersih, terus sahaja Khalid menerima bulat-bulat tanpa memeriksanya secara terperinci.

Dalam laporan jawatankuasa pemantau tersebut, Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS) dikatakan telah gagal melaksanakan tanggungjawab menyalurkan air bersih yang mencukupi sedangkan semua 34 buah loji rawatan air di seluruh Selangor berupaya mengagihkan sehingga 4,807 juta liter air sehari (JLH).

Serentak dengan itu, Khalid memanfaatkan laporan tersebut untuk menjustifikasikan dan menghalalkan tindakannya untuk cuba campurtangan dalam pengurusan SYABAS.

Hakikatnya, angka 4,807 JLH yang disebut oleh pasukan pemantau yang dilantik oleh Khalid itu, adalah merupakan kapasiti air terawat yang dikira bersekali dengan bebanan lebihan yang terpaksa ditampung oleh 5 loji rawatan air (Loji Sungai Selangor, Sungai Semenyih, Sungai Langat, Sungai Batu dan Bukit Tampoi).

Sedangkan kapasiti maksimum sebenar yang mampu diagihkan oleh keseluruhan loji rawatan air ialah cuma 4,371 JLH sahaja.

Dalam menguruskan bekalan air terawat, walaupun keseluruhan rekabentuk loji mampu menampung jumlah kapasiti yang tinggi sedikit, lazimnya had maksimum pengagihan air ditetapkan pada aras tertentu supaya dapat diketahui dengan tepat jumlah air bersih yang diagihkan dan digunakan setiap hari oleh pengguna.

Untuk memudahkan pemahaman, seandainya sebuah kenderaan memiliki tangki petrol yang mampu menampung 20 liter petrol, lazimnya kita tidak akan guna pakai kaedah memanfaatkan sepenuhnya 20 liter tersebut sehingga habis kemudian barulah mengisinya semula.

Sekali sekali semasa kecemasan di perjalanan bolehlah manfaatkan reserve petrol yang berbaki sambil mengharapkan stesyen minyak berada tidak terlampau jauh di hadapan.

Jika tidak, alamatnya terpaksa menghayun kaki sambil membawa tong minyak kecil mencari stesyen petrol berdekatan untuk diisi semula ke dalam tangki kenderaan yang tersadai di tepi jalan.

Demikianlah dengan loji rawatan air bersih, kita tidak perlu tunggu keseluruhan kapasiti digunapakai sepenuhnya untuk pengagihan bekalan air bersih kepada pengguna.

Sekiranya amalan guna habis dijadikan amalan, kita sukar untuk mengetahui sama ada bekalan air bersih sedia ada benar-benar mencukupi untuk semua pihak.

Di sinilah nampak kebodohan dan tidak caknanya Khalid serta kerajaan negeri pimpinannya, gagal memahami isu tapi memandai-mandai semacam tikus diberikan sebiji labu.

Sudah elok perancangan jangka masa pendek dan panjang disediakan oleh pemimpin BN, datang saja pemimpin PKR dan rakan sepakatannya, habis dikacaunya sehingga menyebabkan kehidupan rakyat bakal terjejas sekiranya masih tiada usaha disegerakan untuk melaksanakan Langat 2.

Punyalah terdesak untuk membuktikan keputusan kerajaan negeri pimpinannya bertindak betul menangguhkan kelulusan tanah untuk projek Loji Rawatan Air Sungai Langat 2 (Langat 2), sampai tergamak pula Khalid menyembunyikan kenyataan sebenar.

Eloklah kiranya Khalid didaftarkan sekali bersama kelab MB yang serba tidak tahu biar sama setaraf dengan MB Kelantan, Nik Aziz Nik Mat yang sudah 22 tahun tapi masih tidak tahu kaedah sebenar untuk menyelesaikan masalah bekalan air bersih di Kelantan.

111 comments:

Anonymous said...

.

Merokok merbahayakan kesihatan ... kurangkan merokok .

.

Anonymous said...

Kami cayunk sama Khalid... kipidap...

"Sekarang kita buat perubahan dan sekarang ialah masanya...dan saya berharap kita semua bersama-sama untuk... untuk membuat perubahan dan mengundi calon Barisan Nasional sebagai yang menang untuk Dewan Undangan Negeri Ijok. Terima kasih, vanakam nandri,"

Anonymous said...

hahahaha!! KELAB MENTERI BESAR YG BODOH!!!

PRESIDEN>>>NIK AZIZ NIK MAT A.K.A PEMINTA SEDEKAH

SETIAUSAHA>>>>AZIZAN RAZAK...

BENDAHARI>>LIM GUAN ENG A.K.A PLASTERMAN

AJK>>> KHALID IBRAHIM A.K.A KALID GAGAP

Anonymous said...

apsal badi 'celaka' asyik kena sahaja pd siapa pegang jawatan mb selangor!!!!....?....orang pandai akhirnya tindakan bodoh....akan datang cari calon cerdik pulak!

zat said...

Pemeriksaan oleh pengerusi Jawatankuasa Kajian dan Penyelidikan Kerajaan Tempatan Negeri Selangor, Ronnie Liu mendapati pam di takungan di Balakong dibawah pengawasan Syarikat Bekalan Air Sdn Bhd (Syabas) sama ada rosak atau tidak berfungsi. “Jadi kita boleh membaiki atau menggantikan pam melalui pihak berkuasa tempatan dan bil akan diberi kepada Syabas", katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Exco di sini semalam.

OI SYABAS !! DH LA TAK BUAT KEJE LEPAS TU MENYUSAHKAN ORG PLAK...!! TAU LA KAU ADA NETWORK MENTERI BAIK PUNYE UTK COVER KAU...INSAF LAH PIKIR LA SIKIT PASAL ORG2 BIASA MCM KAMI NI....

zat said...

Kjaan pusat halang usaha pengambialihan SYABAS ini jelas menunjukkan Kerajaan UMNU lebih menyebelahi syarikat korporat yang ada kaitan langsung dengan mereka dan bukannya melindungi kepentingan rakyat....

pengambilan operasi air dari swasta pernah dilakukan di melaka & Johor...

zat said...

Tarif air:

Johor RM12 utk 20 meter padu pertama,
PPinang RM4 utk20 meter padu pertama, Sgor PERCUMA/ 20 meter padu pertama.

Anonymous said...

oi bodoh! johor & ppinang tak pernah janji nak bg air percuma..cuma selangor yang janji..itu pun bukan semua yg dapat! meter pukal yg dihuni oleh golongan pertengahan dan kebawah tak dapt pun! golongan berada yg huni rumah teres & banglo dpt la rasa air free..sudah la anjing dap!

Servant of God said...

Ooo.. Ronnie Liu sekarang rupanya pakar tentang air... bila masa dia pegi ngaji yer? Pegh.. hebat

Servant of God said...

20 meter padu pertama percuma *

*Terma dan syarat2 tertakluk takluk.

Hahahahahahahaha

Bomo Siam said...

'Eloklah kiranya Khalid didaftarkan sekali bersama kelab MB yang serba tidak tahu biar sama setaraf dengan MB Kelantan, Nik Aziz Nik Mat yang sudah 22 tahun tapi masih tidak tahu kaedah sebenar untuk menyelesaikan masalah bekalan air bersih di Kelantan.'

Takpe la MBKhalid & MBNik.........

Jgn sampai termasuk dlm 'Kelab MB2 Sngor yg dahulukala', dah le tak...!!!

Kuah kuaah kuaaah!

Bomo Siam said...

MBKhalid....!

Ada ka UMNU suruh hg guna report dari KeTTHA? Depa2 tu staff UMNU! Suma tu 'racun' belaka!

Lebih baik guna report Ronnie Liu!

Klu ayaq takde jugak.....

Catu rumah Ronnie Liu & rumah hg dulu...!!!

Rumah Khir Toyo, potong terus! Membazir je!!!

Anonymous said...

.
sapa cakap air tak cukup?
cuba tangkap yang berdua tu,
ikat dengan batu,
campak kat tengah kolam loji tu.
tengok mampuih ke tak??

tak pecaya??cubalah!!!
.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
MBKhalid....!

Ada ka UMNU suruh hg guna report dari KeTTHA? Depa2 tu staff UMNU! Suma tu 'racun' belaka!

Lebih baik guna report Ronnie Liu!

Klu ayaq takde jugak.....

Catu rumah Ronnie Liu & rumah hg dulu...!!!

Rumah Khir Toyo, potong terus! Membazir je!!!

August 3, 2012 12:57 PM

-----------------------------------

Ya.. ya... aku setuju tu. Tapi rumah urut dan rumah pelacur kat selangor tu kita jangan kasi terus, seal terus paip ke premis mereka. Biar berlendiaq tak basuh... barulah Chinadoll balik China. Ni siap bermaharajarela.... Ronnie Liu yang jaga ka???

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Baru aku nampak jelas kebodohan MB Selangor...

Tidakkkkkkkkkkkkkkkkkkk.......
Aku vote Khalid di parlimen Bandar Tun Razak!
Aku minta maaf pada diri aku kerana menyangka
MB Selangor seorang yng genius.

expkr

Anonymous said...

Baru aku nampak jelas kebodohan MB Selangor...

Tidakkkkkkkkkkkkkkkkkkk.......
Aku vote Khalid di parlimen Bandar Tun Razak!
Aku minta maaf pada diri aku kerana menyangka
MB Selangor seorang yng genius.

expkr

Anonymous said...

setakat percuma 20 meter padu... pembohong betul!!!! aku ni termasuk dalam golongan "terma dan syarat" tu... harrggghhhh tuuuiiiii betul la pakatan rakyat ni...

Anonymous said...

Laporan Ronnie Liu depa gunakan...sapa itu Ronnie Liu?

Oiii zat klu Ronnie Liu buat kajian berapa banyak air kote di selangor boleh di kumpulkan itu boleh di guna pakai la bedol.Sebab dia tauke rumah urut hahahaha

Anonymous said...

Anonymous said...
setakat percuma 20 meter padu... pembohong betul!!!! aku ni termasuk dalam golongan "terma dan syarat" tu... harrggghhhh tuuuiiiii betul la pakatan rakyat ni...

August 3, 2012 2:37 PM

--------------------------------

Banyak lagi JANJI YANG DITABURI bersekali dengan "terma dan syarat" tu. Masa buat manifesto nampak macam general, nampak semuanya free, tapi bila dah kuasai negeri, pelbagai syarat yang dikenakan.... hehe, kencingan yang berjaya beb. Demi kerusi empuk..... dan peliwat jadi PM...

zat said...

Anon 2:37

kau ada byk tunggakan tak byr kot...bil air aku tiap2 bulan dpt potongan...so sapa yg pembohong...MB ke kau?

Anonymous said...

setuju-setuju.... SYABAS mesti catu kedai perniagaan dan rumah MB...

Anonymous said...

Kera jaan Selangor urus sampah pon bertaboq nak amek alih urusan SYABAS..sok nnt semua org Selangor pas berak kene istinjak ajela sbb terus xde ayaq....

Yg depa dok caya laporan Ronnie yg keje juai ayaq lioq jeerrr..

Anonymous said...

Lapuran si kafir harbi tu jugak yang dioarang ni nak percaya.Dioarang ni Memang betul-betul pemuja bangsa berak tak cebok ni.Tak kisahlah apa pun..fakta ker auta ker...memang dioarang ni percaya habis.Apa sajelah asalkan yg bercakap tu puak2 berak tak cebok ni...

Servant of God said...

zat said...

Anon 2:37

kau ada byk tunggakan tak byr kot...bil air aku tiap2 bulan dpt potongan...so sapa yg pembohong...MB ke kau?

August 3, 2012 2:43 PM

--------------------------

Ooo, orang yang tak bayar hutang takkan dapat air free, tetapi wajib mereka bayar yek?

Masa depa announce nak bagi air percuma nih, berapa kerat orang yang bil air dia settle penuh, termasuk yang current month?

Aku rasa kita tau sapa yang tipu...

Hahahaha

Anonymous said...

sudahlah... kalo dah kapitalis tetap kapitalis... Allah bg air free.. ko amik untung tahap maksimum... setakat amik pengurusan dan maintanance sudah... dasar kapitalis... nama pun UMNO diasas oleh ketua Kapitalis.. semua di swastakan... belajarlah ekonomi islam elok2

Anonymous said...

menyesal aku undi PKR bangang haritu...kali ni undi aku solid 100% utk BN!

Servant of God said...

Anonymous said...

sudahlah... kalo dah kapitalis tetap kapitalis... Allah bg air free.. ko amik untung tahap maksimum... setakat amik pengurusan dan maintanance sudah... dasar kapitalis... nama pun UMNO diasas oleh ketua Kapitalis.. semua di swastakan... belajarlah ekonomi islam elok2

August 3, 2012 3:07 PM

--------------------------

Dalam ekonomi Islam dah ambil barang dari penjual kena bayar tak?

Habis tu, kenapa kerajaan Selangor tak bayar2 lagi Syabas hutang untuk air percuma nih?

zat said...

SYABAS nak tekan negeri selangor dengan menaikkan tarif air yang lebih tinggi atas alasan kos penyelenggaraan yang meningkat naik sbb SYABAS ingin negeri Selangor menarik balik subsidi air kepada rakyat Selangor

zat said...

SoG said

Dalam ekonomi Islam dah ambil barang dari penjual kena bayar tak?

Habis tu, kenapa kerajaan Selangor tak bayar2 lagi Syabas hutang untuk air percuma nih?

August 3, 2012 3:13 PM
===================================

kau telah meyakini kami bahwa Syabas patut dibuang...yg dia claim tu bhgian air percuma yg diberi...kan aku dah kata ini isu hasad dengki..sampai seksa org sekat air..

lagi satu SoG, aku tiap2 bulan byr bil..takde tunggakan..

Anonymous said...

zat said...

Pemeriksaan oleh pengerusi Jawatankuasa Kajian dan Penyelidikan Kerajaan Tempatan Negeri Selangor, Ronnie Liu mendapati pam di takungan di Balakong dibawah pengawasan Syarikat Bekalan Air Sdn Bhd (Syabas) sama ada rosak atau tidak berfungsi. “Jadi kita boleh membaiki atau menggantikan pam melalui pihak berkuasa tempatan dan bil akan diberi kepada Syabas", katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Exco di sini semalam.

OI SYABAS !! DH LA TAK BUAT KEJE LEPAS TU MENYUSAHKAN ORG PLAK...!! TAU LA KAU ADA NETWORK MENTERI BAIK PUNYE UTK COVER KAU...INSAF LAH PIKIR LA SIKIT PASAL ORG2 BIASA MCM KAMI NI....


--------------------------------------------------------

Hoi zat, nak baiki macam mana lagi, hutang kerajaan Penipu Rakyat Selangor RM 1.05 bilion bila mau bayar? Ingat RM 1.05 bilion, bukannya RM 1.05 saja tau.

Hang ingat nak baiki loji tu guna air liur saja ke? Guna duit beb, duit, kalau Penipu Rakyat bayar hutang RM 1.05 bilion tu, maka bukan setakat pam loji di Balakong boleh diperbaiki, tapi boleh ganti baru, ganti baru di semua loji rawatan air di Selangor, bilau mau bayar hutang tu Penipu Rakyat?

Ronnie Liu berlagak bukan main, kononnya kalau diserahkan kepada PBT boleh selesai, ingat pam air tu dua posen satu ke? Nak baiki pun ambil masa, bila dah dibaiki, bukannya boleh digunakan serta merta, aku pun ada kawan dengan orang yang uruskan bab air ni, jangan nak kelentonglah, dasar penipu memangnya Penipu Rakyat, sememangnya Penipu Rakyat komunis!

zat said...

Segala operasi SYABAS dibiayai oleh hutang dari kjaan persekutuan. Apabila tiba masa utk membayar hutang, Syabas akan naikan tariff air supaya rakyat Selangor yang membayar hutang mereka.

Inilah bisnes atas angin kroni UMNU. Hak rakyat digunakan utk mengaut untung. Tapi bila rugi rakyat jugak yg kena bayar...

agaknya ini lah yg dikatakan 'Ketuanan Melayu'...atau adakah 'Janji Ditepati..'

Anonymous said...

nak air percuma tadah air hujan la..

air terawat tu memang la kena bayar ats perkhdmatn rawatan yg diberikan. ko rompak harta orng (ambil air terawat tanpa byr kt syabas) pastu bagi percuma kt org lain.. xke zalim namanya?..

kalau ini dikatakan kebajikan, aku tak setuju.. ala2 robin hood konon!!

bodoh punya MB!!

Anonymous said...

zat said...

SYABAS nak tekan negeri selangor dengan menaikkan tarif air yang lebih tinggi atas alasan kos penyelenggaraan yang meningkat naik sbb SYABAS ingin negeri Selangor menarik balik subsidi air kepada rakyat Selangor

August 3, 2012 3:29 PM

------------------------------------------------------

Hutang kerajaan Penipu Rakyat terhadap SYABAS sebanyak RM 1.05 bilion bila mau bayar, SYABAS nak guna belanja operasi, belanja pengurusan, nak bayar gaji, nak buat penyelenggaraan, bilau mau bayar hutang SYABAS wahai Penipu Rakyat?

Blah la, Penipu Rakyat sanggup berbohong untuk kepentingan diri sendiri, mereka bukan saja mengainaya penduduk Lembah Klang, malahan mereka juga menindas operator air seperti SYABAS, sungguh memalukan, memalukan, hoi Penipu Rakyat bila mau bayar itu hutang RM 1.05 bilion, lu boleh bail-out Talam dengan kos hampir RM 400 juta, lepas tu lu boleh beli tanah yang 80% bawah air dengan harga RM 87 juta, tapi hutang korang terhadap SYABAS korang tak nak bayar, memalukan, bila jadi masalah korang tuduh SYABAS dengan berbagai tuduhan palsu, sebenarnya puncanya adalah Penipu Rakyat tidak membayar hutang SYABAS sebanyak RM 1.05 bilion hinggakan operasi SYABAS terganggu.

Rakyat sekalian, lihatlah golongan zalim yang tidak berhati perut seperti Penipu Rakyat ni, diorang ni lebih sibuk berpolitik siang dan malam, hinggakan rakyat dalam krisis air pun diorang bukannya nak membaiki keadaan, tapi sibuk berpolitik untuk kepentingan diri sedangkan kepentingan rakyat dihumban ke longkang, sungguh memalukan, jelas Penipu Rakyat zalim dan kejam serta tidak berhati perut, Penipu Rakyat hanya peralatkan rakyat, Penipu Rakyat menipu rakyat, selama ini banyak masalah rakyat diuruskan oleh Barisan Nasional hingga selesai, nak tunggu Penipu Rakyat mau mati beratus-ratus orang dululah, Penipu Rakyat ni mana tau buat kerja, sekadar kaki kelentong sajalah, blah la, Penipu Rakyat komunis!

zat said...

Anda bayangkan segala infrastruktur air seperti paip, loji pembersihan, empangan dan sebagainya adalah milik Kerajaan Negeri. SYABAS menggunakan infrastruktur ini secara percuma tanpa bayaran walau satu sen pun.

Air mentah plak anugerah Allah Ta'ala kpd kita...

Skrang kononnya kjaan Sgor hutang RM1.0bil dgn mereka..bayangkan drpd tak keluar satu sen pun alih2 dia kata kita plak yg berhutang dgn dia...perghh aku nak bisnes mcm ni...

zat said...

Anon 3:52pm

nk duit byr bonus CEO & Pengerusi ke?

Anonymous said...

zat said...

Segala operasi SYABAS dibiayai oleh hutang dari kjaan persekutuan. Apabila tiba masa utk membayar hutang, Syabas akan naikan tariff air supaya rakyat Selangor yang membayar hutang mereka.

Inilah bisnes atas angin kroni UMNU. Hak rakyat digunakan utk mengaut untung. Tapi bila rugi rakyat jugak yg kena bayar...

agaknya ini lah yg dikatakan 'Ketuanan Melayu'...atau adakah 'Janji Ditepati..'

August 3, 2012 3:48 PM

--------------------------------------------------

Hang jangan nak pusinglah Bomo Siam, hutang Penipu Rakyat terhadap SYABAS berjumlah RM 1.05 bilion tu tanggungjawab kerajaan pusat juga ke? Kalau dah berhutang tu pandai-pandailah bayar, dasar penipu, kaki pembelit sememangnya Penipu Rakyat, memalukan, sungguh memalukan! Bila SYABAS kekurangan dana akibat hutang Penipu Rakyat berjumlah RM 1.05 bilion itu, Penipu Rakyat buat konar baring 360 darjah tuduh kerajaan pusat pula, lepas tu tuduh SYABAS pula, asyik menuduh orang sajalah kerja Penipu Rakyat ni, nak selesai masalah mana depa ni tau, bodo piang, dasar Penipu Rakyat bodo piang, pengkhianat, penipu, tidak berhati perut, zalim, kejam dan tidak berperi kemanusiaan, blah la Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

zat said...

Anon 3:52pm

nk duit byr bonus CEO & Pengerusi ke?

August 3, 2012 3:55 PM

----------------------------------------------------------

Hutang tetap hutang zat, kena bayar, jangan pusing sana sinilah, pasal bonus ke apa ke ko apa peduli? sekarang ni masalah utama adalah Penipu Rakyat berhutang dengan SYABAS sebanyak RM 1.05 bilion, SYABAS kekurangan dana akibat perkara ini, bila loji tidak dapat diselenggara dengan baik bila penggantian paip tidak dapat dibuat, bila pam air tidak dapat diperbaiki akibat kekurangan dana, Penipu Rakyat pusing sana pusing sini, dasar pembohong macam Penipu Rakyat ni mana ada kerja lain, asyik kelentong sana sini sajalah, itu sajalah kerja mereka, depa berak tengah jalan tapi tuduh orang lain, dasar muka tak malu, penipu, pengkhianat, perosak masyarkat, korang memang tak guna, korang sanggup membiarkan rakyat tersiksa dengan catuan air akibat korang tak bayar hutang hingg SYABAS kekurangan dana untuk beroperasi dengan sebaik mungkin, korang memang kejam, zalim, tidak berhati perut, ganas dan tidak berperikemanusiaan, blah la, dasar komunis macam korang ni mana ada hati budi, mana ada belas ihsan, korang tidak akan peduli kalau rakyat mati kehausan pun kerana korang lebih pentingkan kuasa politik dasar zalim, dasar tidak berhati perut, dasar tidak beperi kemanusiaan, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Servant of God said...

zat August 3, 2012 3:35 PM,

Apa yang kamu yakini aku sudah tidak peduli lagi.

Kamu yakin yang kerajaan Malaysia perlu diganti dengan yang lebih baik, tapi kamu sokong anwar.

Kamu yakin dengan laporan air ronnie liu, walhal dia bukannya pakar.

Kamu yakin ini ialah isu dengki, tetapi kamu tak fikir kalau ibu negara putus bekalan air, kerajaan BN yang dapat malu di persada antarabangsa. Camane nak tarik pelabur kalau air pun takde?

So kami tak heran. Kamu cuma yakin dengan benda2 yang kamu letak depan batang hidung kamu.

Anonymous said...

Khalid dah giler…N Surendran tu Naib Presiden PKR. Duit setengah juta dibayar kepada Naib Presiden PKR untuk mempertahankan Pengarah Strategi PKR di Mahkamah demi Kerajaan PKR di Selangor….cuba saudara bayangkan, apa kita nak jawab dengan puak puak UMNO ni

Servant of God said...

zat August 3, 2012 3:53 PM

"Air mentah plak anugerah Allah Ta'ala kpd kita..."

Tapi kita minum air mentah ke zat oooiii

Anonymous said...

zat said...

Anda bayangkan segala infrastruktur air seperti paip, loji pembersihan, empangan dan sebagainya adalah milik Kerajaan Negeri. SYABAS menggunakan infrastruktur ini secara percuma tanpa bayaran walau satu sen pun.

Air mentah plak anugerah Allah Ta'ala kpd kita...

Skrang kononnya kjaan Sgor hutang RM1.0bil dgn mereka..bayangkan drpd tak keluar satu sen pun alih2 dia kata kita plak yg berhutang dgn dia...perghh aku nak bisnes mcm ni...

August 3, 2012 3:53 PM

-----------------------------------------------------------

Kalau macam itu, maka tanggungjawab untuk membuat segala penyelenggaraan dan urusan penggantian alat-alat yang rosak adalah di bawah tanggungjawab kerajaan negeri lah zai hoi, apahal kerajaan Penipu Rakayat di Selangor tak buat penggantian setiap barangan yang rosak tu? Jangan nak pusinglah, walaupun aset-aset air itu adalah milik kerajaan negeri, tetapi, penyelenggaraan diuruskan oleh SYABAS, kos operasi ditanggung oleh SYABAS, Penipu Rakyat mana buat apa, sibuk membohong sajalah.

Hoi hutang kerajaan Penipu Rakyat di Selangor berjumlah RM 1.05 bila mau bayar, tak malu ke? Cakap Selangor ada duit banyak tapi hutang SYABAS pun tak mampu bayar, dasar kaki kelentong, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

nak air free, tadah air hujan la..
bodoh punya mentaliti pakatan haram ni..

Anonymous said...

zat said...

Anon 3:52pm

nk duit byr bonus CEO & Pengerusi ke?

August 3, 2012 3:55 PM

-------------------------------------------------------

zat, Penipu Rakyat di Selangor bayar sebuah syarikat swasta luar negeri RM 500 ribu untuk buat audit Trinity Corporation apa kejadahnya? Kalau melibatkan Trinity, biar Trinitylah tanggung kos itu, apahal pula Penipu Rakyat nak mentedarah duit negeri dengan alasa bodo piang macam tu?

RM 500 ribu, dulu RM 400 juta, lepas tu RM 87 juta, banyak, banyak, banyak betul Penipu Rakyat mentedarah duit negeri, dasar penyeleweng, dasar penindas, dasar pembohong, dasar tidak berhati perut, dasar tidak berperi kemanusiaan, itulah Penipu Rakyat zalim dan kejam, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Anonymous said...

Khalid dah giler…N Surendran tu Naib Presiden PKR. Duit setengah juta dibayar kepada Naib Presiden PKR untuk mempertahankan Pengarah Strategi PKR di Mahkamah demi Kerajaan PKR di Selangor….cuba saudara bayangkan, apa kita nak jawab dengan puak puak UMNO ni

August 3, 2012 4:03 PM

------------------------------------------------------

Penipu Rakyat ni tak tahu ke prinsip conflict of interest tidak boleh berlaku dalam perolehan kerajaan? Malahan si Rafizi tu dah tak ada kena mengena dengan kerajaan Penipu Rakyat Selangor, dia hanya ahli Parti Kelentong Rakyat sajala lepas dia meletak jawatan dalam kerajaan Penipu Rakyat Selangor sebelum ini.

Inilah sikap Penipu Rakyat, kelentong sana sini, sibuk mentedarah duit negeri, dasar muka tak tahu malu, sibuk tuduh orang, tapi Penipu Rakyat lagi teruk, dasar moyang penyamun, dasar penyangak besar, dasar perompak besar, blah la Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

zat said...

Kjaan pusat halang usaha pengambialihan SYABAS ini jelas menunjukkan Kerajaan UMNU lebih menyebelahi syarikat korporat yang ada kaitan langsung dengan mereka dan bukannya melindungi kepentingan rakyat....

pengambilan operasi air dari swasta pernah dilakukan di melaka & Johor...

August 3, 2012 12:20 PM

---------------------------------------------------

zat, bail-out hutang Talam yang dah bertukar jadi Trinity sebanyak hampir RM 400 juta tu mementingkan kebajikan rakyat ke? Malahan Penipu Rakyat beli tanah 80% bawah air dengan harga RM 87 juta tu mementingkan kepentingan rakyat ke?

Pengambilan alihan SYABAS oleh Penipu Rakyat boleh ke menyelesaikan masalah atau semata-mata Penipu Rakyat nak larikan diri dari hutang sebanyak RM 1.05 bilion tu?

Tak payah pusing sana sinilah, kalau Penipu Rakyat bayar hutang SYABAS sebanyak RM 1.05 bilion tu, maka SYABAS akan dapat menguruskan operasinya dengan baik, malahan kalau Penipu Rakyat tak kacau pembinaan loji air Langat 2, maka isu krisis air ini tidak akan muncul kerana semuanya telah diselesaikan, sekarang ini masalah berlaku disebabkan kepandiran Penipu Rakyat, dengki tak sudah-sudah terhadap Barisan Nasional hinggakan kepentingan rakyat jadi galang gantinya, blah la Penipu Rakyat, Barisan Nasional nak buat loji Langat 2 kerana menjaga kepentingan rakyat, korang pula Penipu Rakyat, sibuk nak menghalang projek Langat 2 kerana korang dengki dengan kejayaan Barisan Nasional, korang lebih mengutamakan dengki berbanding kepentingan rakyat, Penipu Rakyat memang tak guna, Penipu Rakyat sangat zalim, Penipu Rakyat sangat kejam, Penipu Rakyat sangat tidak berhati perut, Penipu Rakyat tidak berperi kemanusiaan, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Khlid dgn Bomo Siam tu lebih kurang je...2x5...bodo dgn menatang anjing...
wakakakakakaka....

Melayu Perak said...

Perkhabaran mengenai pengumuman pemberian royalti kepada Kelantan dikhabarkan akan diumumkan oleh YAB Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam waktu terdekat ini, sejauh mana kebenaran itu mungkin ada benarnya dan sekiranya benar ia adalah satu berita gembira buat seluruh rakyat Kelantan.

Bagaimanapun kenyataan Setpol kepada Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang di siarkan Harakah pagi ini menggambarkan situasi sebenar sekaligus pemikiran Nik Aziz sendiri berhubung isu tuntutan royalti.

Pas lupa jika sebelum ini mereka mengatakan bahawa isu tuntutan royalti ini bukan isu politik sebaliknya ia isu rakyat tanpa mengira ideologi politik. Namun setelah pemimpin Umno turut bersedia untuk bersama berjuang tetapi melalui perundingan yang diajar oleh Islam dalam membuat tuntutan tersebut lain macam pula nada pimpinan Pas terhadap keadaan yang terbaru ini.

Sebenarnya apa masalah Pas ? Adapun Pas dahulunya berjuang Islam khasnya perlaksanaan hukum hudud tapi kini berjuang royalti tidak pula dijadikan isu, sebagai seorang Islam yang mukmin tambahan pula di bulan Ramadhan yang mulia ini, tidak eloklah kepala berkopiah tapi hati berkulat hijau, kalau pemimpin Umno pun dah bersama menuntut royalti, biarkanlah bahkan itulah yang lebih baik jika benar tuntutan Pas selama ini ikhlas untuk rakyat bukan kerana politik.

Jika perubahan yang berlaku dan kesannya baik untuk kepentingan rakyat, perlukah Pas mencanang segala 'mok niko' buruk keatas pemimpin Umno dalam usaha mereka bersama menuntut royalti ini.

Bukan soal isu ini masih dalam tuntutan mahkamah bermakna semua pihak perlu diam dan tidak boleh melakukan apa-apa usaha keatas tuntutan tersebut, tengoklah dulu usaha yang bagaimana dilakukannya, apakah usaha melalak, menghasut dan menghuru-harakan ? jika tidak apa masalahnya.

Inilah masalahnya kalau tidak faham maksud demontrasi dan perhimpunan itu adalah berbeza. Solat dan politik juga adalah berbeza, Nabi dan Ulamak juga adalah berbeza, tuhan dan makhluk juga adalah berbeza, Nabi Muhammad semasa kecilnya dengan Mat di kampung kita juga adalah berbeza, melakukan sesuatu tindakan ketika masih didalam proses mahkamah juga berbeza samada tindakan buruk ataupun tindakan yang baik, kesemuanya adalah berbeza, jangan politik kan ia menjadi sama.

Andainya berlaku seperti kemalangan jalanraya melibatkan dua pihak, pihak 'A' berlanggar dengan pihak 'B', untuk claim insuran dan sebagainya kes tersebut dibawa ke mahkamah, bila begitu sudah pasti proses mahkamah mengambil masa yang lama untuk dapat claim tu, apakah salah dan bersifat menghina mahkamah sekiranya pihak 'A' mendahulukan wangnya untuk diberikan kepada pihak 'B' ? begitulah sebaliknya dan Anda Jua Mampu Mengubahnya....

Anonymous said...

Perbuatan menghasut dan memfitnah oleh akhbar pembohong no. 1 di Malaysia, Harakah, lihat ini:

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/12201-ngo-bantah-jkm-tahan-oku-penglihatan-cari-rezeki

Perbuatan Harakah memanipulasikan tugasan JKM untuk mengelakkan golongan OKU dieksploitasi telah dipusing secara konar baring 360 darjah oleh Harakah. Sungguh memalukan, dalam bulan puasa pun nak fitnah lagi ke?

Kepada Harakah, OKU yang ditahan sebab kegiatan mengemis tu dipenjarakan ke? Ada ke? Korang dasar pembohong, penipu, kaki pembelit!

Untuk pengetahuan Harakah, pihak JKM menjaga kebajikan OKU tak kiralah jenis kecacatan apa pun. Pihak JKM mengeluarkan Kad OKU yang mana pemilik kad itu mendapat beberapa keistimewan tertentu bila berurusan dengan pihak-pihak tertentu, malahan mereka juga diberikan elaun bulanan, jadi tuduhan Penipu Rakyat melalui Harakah ini adalah suatu kezaliman yang sangat keji dan sunggu memalukan.

Sudah-sudahlah nak memfitnah orang lain Harakah, tak malu ke buat macam itu? Sampai korang pergunakan orang buta untuk dijadikan sebagai mangsa?

Patutnya orang-orang OKU itu, Penipu Rakyat tolong bawa pergi ke Jabatan Kebajikan Masyarakat untuk diberikan pembelaan, bukannya sibuk mempergunakan orangn buta untuk dijadikan alat untuk Penipu Rakyat memfitnah kerajaan, memalukan, sungguh memalukan!

Pihak JKM dan Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat yang sekarang ini menterinya adalah Perdana Menteri sendiri perlu melihat isu ini dan ambil tindakan pemulihan dengan segera, jangan dibiarkan Penipu Rakyat memanipulasikan orang kurang upaya untuk kempen politik mereka pula.

Kami rakyat yang menyokong kerajaan Barisan Nasional akan terus mempertahankan kerajaan dan memberikan input kepada pihak kerajaan bagi menyelesaikan masalah rakyat dan membangunkan negara ini demi agama bangsa dan tanah air.

Penipu Rakyat dasar pengkhianat, perosak masyrakat, zalim, kejam, tidak berhati perut, tidak berperikemanusiaan, ganas, penipu, pembohong, memperalatkan rakyat, Penipu Rakyat tidak boleh dipercayai. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Johor xde masalah air pon n air yg keluar bersih walaupun utk kegunaan industri. Ada rakyat johor gebang bil air tgi ke?

Anonymous said...

Ye ye betol.
Nnt akan ada jamban berbayar di setiap tasik kat selango
wujud 1industri baru hohoho

Anonymous said...

Tipoooooooooo

Anonymous said...

Aku duk selangor x dapat pun....kalau segelintir je yg dapat nak buat ape.... Dah tentu ramai yg duduk flat n aparment.... Kalau setakat 10 hinggit ni juak pakatan nak bangga x payahlah... Mana janji lain??? Ada buat ker... Umah urut tpt ayam korang banyak la buat

Anonymous said...

Mana zat sudah berambus? Sudah lari pergi menghadap ostat google ke untuk cari penipuan demi penipuan terbaru?

zat, penyokong kerajaan bila nak berbahas, dah ada dalil-dalil untuk kami berbahas, tak main hentam sesuka hati saja macam korang, akhirnya kena tiau sampai pusing, sudah lari.

Oi zat, hang pi ajak pak sedara hang si Bomo Siam mai sekali bagi komen kat sini, biaq kami lunyaikan hangpa dua ekoq selunyai-lunyainya.

Blah la zat, hang berlagak saja lebih, tapi mentaliti lowest class, bukannya nak menghina, tapi itulah hakikatnya.

PAS hingga kini tidak berani membuat pengumuman rasmi berhubung hudud dan negara Islam kerana takutkan DAP, PAS takut kepada DAP, memalukan, tok guru berseban dan berjubah datang melutut kepada geng-geng sekular dalam DAP untuk merayu belas ihsan, PAS lowest class dalam Penipu Rakyat, tiada tepat langsung dalam Penipu Rakyat, kalau dalam rumah tu, DAP tidur dalam bilik ber-aircond dengan katil size superking, PKR pula sekadar tidur di ruang tamu berlapikkan toto, PAS pula tidur di tepi pintu pagar rumah berlapikkan surat khabar dan berbantalkan sampah sarap yang dikutip dan diletakkan dalam plastik merah, buat bantal, itulah taraf PAS dalam Penipu Rakyat, tiada tempat, bukan sekadar melukut di tepi gantang saja, tapi sudah sekadar sampah sarap di dalam longkang sajalah, ada tak ada pun tiada gunanya.

PAS, adakah berani menyahut cabaran ini:

Bomo Siam, bila PAS nak buat debat dengan DAP pasal hudud dan negara Islam dalam Penipu Rakyat?

Bila PAS nak buat forum berhubung hudud dengan ahli panelnya adalah Nik Aziz, Lim Kit Siang, Anwar, Karpal, dan Hadi Awang, moderatornya adalah Nasruddin Tantawi, Lim Guan Eng dan Shamsul Iskandar Mat Akin, bila depa nak buat Bomo Siam?

Bila PAS nak buat sidang media dengan memanggil semua media dalam Malaysia dan beberapa media antarabangs berhubung pendirian PAS berkenaan hudud dan negara Islam di depan Karpal anak beranak, Lim anak beranak, pimpinan DAP, pimpinan PKR, pimpinan PAS, dan para pengikut Penipu Rakyat terdiri dari PAS, PKR dan DAP serta orang ramai, ada berani ke?

Kalau PAS tak berani buat semua itu, bermakna:

PAS pengecut!

PAS Bacul!

PAS Penakut!

PAS sudah tiada kote kerana kote PAS sudah kena kerat oleh DAP, malahan kote PAS sudah kena buang dalam longkang oleh DAP, teloq PAS pun dah tinggal sebelah sebab sebelah lagi DAP dah kerat juga, PAS sudah jadi bapuk, PAS sudah jadi ponda, maka selayaknya PAS jadi anjing suruhan DAP selamanya, PAS adalah anjing suruhan DAP selamanya, PAS boleh tukar motto mereka dari Membangun Bersama Islam kepada Membangun Kerana DAP, tak gitu Bomo Siam?

Ada berani ke PAS menyahut cabaran di atas? Jelas PAS tak berani, PAS dah tak ada kote, PAS teloq tinggal sebelah, PAS sudah jadi anjing suruhan DAP kerana teloq PAS yang sebelah lagi telah dipicit oleh DAP supaya PAS jadi anjing suruhan DAP selamanya. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

kalo aku, stakat subsidi 4@5hengget sebulan berbanding kesukaran takde air walau sehari..rasenye x berbaloi!
nak beromen pon kena stemet!!

apatah lagi dok nak pikul tong air ke tingkat 4@5. blum lg kalo lif rosak..
bayar lebih sikit takpe, janji air senang, x gitu org johor?

Anonymous said...

PAS, adakah berani menyahut cabaran ini:

Adakah PAS sanggup nak buat debat dengan DAP pasal hudud dan negara Islam dalam Penipu Rakyat?


Adakah PAS sanggup nak buat forum berhubung hudud dengan ahli panelnya adalah Nik Aziz, Lim Kit Siang, Anwar, Karpal, dan Hadi Awang, moderatornya adalah Nasruddin Tantawi, Lim Guan Eng dan Shamsul Iskandar Mat Akin, bila depa nak buat Bomo Siam?


Adakah PAS sanggup nak buat sidang media dengan memanggil semua media dalam Malaysia dan beberapa media antarabangs berhubung pendirian PAS berkenaan hudud dan negara Islam di depan Karpal anak beranak, Lim anak beranak, pimpinan DAP, pimpinan PKR, pimpinan PAS, dan para pengikut Penipu Rakyat terdiri dari PAS, PKR dan DAP serta orang ramai, ada berani ke?

Kalau PAS tak berani buat semua itu, bermakna:

PAS pengecut!

PAS Bacul!

PAS Penakut!

PAS sudah tiada kote kerana kote PAS sudah kena kerat oleh DAP, malahan kote PAS sudah kena buang dalam longkang oleh DAP, teloq PAS pun dah tinggal sebelah sebab sebelah lagi DAP dah kerat juga, PAS sudah jadi bapuk, PAS sudah jadi pondan, maka selayaknya PAS jadi anjing suruhan DAP selamanya, PAS adalah anjing suruhan DAP selamanya, PAS boleh tukar motto mereka dari Membangun Bersama Islam kepada Membangun Kerana DAP!

PAS sudah jadi pengecut, bacul dan penakut, PAS tiada upaya untuk menentang DAP yang begitu berkuasa dalam Penipu Rakyat sedangkan PAS sekadar anjing suruhan kepada DAP sajalah dalam Penipu Rakyat.

Kepada pimpinan PAS, korang bagilah serban korang tu kepada puak-puak sekular DAP, korang pula ambik spender DAP buat kopiah, lepas tu coli DAP korang buat balut kopiah tu buat serban, itulah selayaknya bagi korang, Motto PAS terbaru: Menjadi Anjing Suruhan Demi DAP dan Membangun Kerana DAP, 'syabas' PAS, 'syabas dan tahniah' atas kebangangan korang, padan muka korang!

Ada berani ke PAS menyahut cabaran di atas? Jelas PAS tak berani, PAS dah tak ada kote, PAS teloq tinggal sebelah, PAS sudah jadi anjing suruhan DAP kerana teloq PAS yang sebelah lagi telah dipicit oleh DAP supaya PAS jadi anjing suruhan DAP selamanya. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

Mmuuaahhahahaha....!

I am buzy rightnow! Kepala paip tercabut! Presure kuat sgt!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Mmuuaahhahahaha....!

I am buzy rightnow! Kepala paip tercabut! Presure kuat sgt!!!
August 3, 2012 6:46 PM

----------------------------------------------------------

Hang sibuk kepala paip tercabut ke atau kepala butoh hang kena picit dengan playar oleh DAP sebab hang gagal untuk mematahkan hujah-hujah dan pertahanan oleh penyokong kerajaan?

Jaga-jaga Bomo Siam, PAS dah kena kerat kote dah, PAS la ni dah tak ada kote sebab DAP dah kerat, hang akan menerima nasib yang sama seperti PAS selepas ini, teruskan mengerang Bomo Siam, teruskan menjerit, tentu sakit bila DAP picit kepala butoh hang guna playar, lepas ni mungkin teloq hang pula kena ketuk dengan spanar, 'syabas' Bomo Siam, teruskan jadi anjing suruhan DAP, padan muka hang! Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

6:58 PM

UMNU patut malu bila ada askar macam hg! Tak menghormati Ramadhan! Mencarut, memaki hamun...astaqfirullahaa'azim!

Muga AllahSWT memberkati atas diri mu...!

Anonymous said...

DAP sudah pijak kepala PAS, mana berani PAS lawan sama DAP, kote PAS pun DAP sudah kerat, PAS sudah tak ada kote, PAS sudah jadi bapuk, PAS sudah jadi pondan, kah! kah! kah!

PAS tidak akan berani nak buat debat dengan DAP pasal hudud dan negara Islam dalam Penipu Rakyat.

PAS sudah tak berani nak buat forum berhubung hudud dengan ahli panelnya adalah Nik Aziz, Lim Kit Siang, Anwar, Karpal, dan Hadi Awang, moderatornya adalah Nasruddin Tantawi, Lim Guan Eng dan Shamsul Iskandar Mat Akin.

PAS sudah tak berani nak buat sidang media dengan memanggil semua media dalam Malaysia dan beberapa media antarabangs berhubung pendirian PAS berkenaan hudud dan negara Islam di depan Karpal anak beranak, Lim anak beranak, pimpinan DAP, pimpinan PKR, pimpinan PAS, dan para pengikut Penipu Rakyat terdiri dari PAS, PKR dan DAP serta orang ramai.

PAS sudah jadi PENGECUT!

PAS sudah jadi BACUL!

PAS sudah jadi PENAKUT!

Sebabnya, DAP sudah pijak kepala PAS, mana berani PAS lawan sama DAP, kote PAS pun DAP sudah kerat, PAS sudah tak ada kote, PAS sudah jadi bapuk, PAS sudah jadi pondan, kah! kah! kah! DAP kencing atas kepala PAS dan DAP berak atas muka PAs pun, PAS dah tak boleh larang, sebabnya PAS anjing suruhan DAP yang layak diperlakukukan sesuka hati oleh DAP. Kah! Kah! Kah! Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

6:58 PM

UMNU patut malu bila ada askar macam hg! Tak menghormati Ramadhan! Mencarut, memaki hamun...astaqfirullahaa'azim!

Muga AllahSWT memberkati atas diri mu...!

August 3, 2012 7:06 PM

----------------------------------------------------------

Macam hang tu mulia sangat, Harakah si Penipu tu pun bulan posa ni asyik fitnah, tengok depa fitnah JKM pula, itulah, hangpa muka tak tau malu, muka mangkuk jamban tempat DAP berak dan kencing, jangan nak bersyarahlah, hang tu Bomo Siam, sejuta kali lebih jahat lagi, dasar tak malu, penipu, blah la, kalau anjing tu anjing jugalah, menyalaklah puas-puas, DAP tengah picit kepala butoh hang dengan playar lagi ke? Tentu dah lunyai kepala butoh hang kena lanyak dengan DAP, padan muka hang, dasar penyamun, dasar penindas, Penipu Rakyat zalim, kalau tidak, masakan begitu keras penentangan rakyat terhadap Penipu Rakyat? Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Bomo Siam said...

7:10 PM

Muga AllahSWT memberkati atas diri mu...!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

7:10 PM

Muga AllahSWT memberkati atas diri mu...!

August 3, 2012 7:13 PM

------------------------------------------------------

Bomo Siam dah mula berdrama, ingat aku nak kesian ke? Blah la, hang patut pi nasihat Harakah si Penipu yang sibuk memfitnah siang dan malam, menuduh yang bukan-bukan terhadap pimpinan Barisan Nasional dan kerajaan, tak malu ke? Ini ajaran Islam ke ajaran apa yang korang ikut? Sedarlah diri, sekadar berdrama bolehlah, memalukan, dasar tak malu, blah la! Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

1Malaysia lebih simple dan menyeluruh..
sebangsa tu kan assobiyah? bukan ke pas menolak assobiyah?
sejiwa tu tang mana? yang pasti hudud confirm tak sejiwa daaaaaah..
senegara untuk rakyat malaysia..tapi ada yang mengaku rakyat malaysia tapi tak reti bahasa malaysia..walaweh..

Anonymous said...

Adeh... lepas ni bumuh sial kene tukar nama lagi la... musang ungka dah tak sedap, bumuh sial dah asyik kene lunyai je. Lebaih tukar jadi kepala paip, lagi banyak fitnah boleh keluar dari kepala paip hang tu wahai bumuh sial...

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Jangan berdramalah Bomo Siam, kerana sikap suka berdrama itu sifat orang munafik, pura-pura baik, tapi pejahat yang sangat keji, tapi kalau ko benar-benar insaf tu ok lah, aku minta maaflah kalau hang dah benar, benar insaf, tapi kalau hang pura-pura, akan ku tentang segala keganasan, kezaliman, penindasana dan sikap tidak perikemanusiaan serta sikap tidak berhati perut Penipu Rakyat ni hingga kel lubang cacing, aku bukan bayaran, aku bertindak atas kebenaran, kebenaran tetap kebenaran walaupun pahit, aku tidak mahu menjadi orang yang menjual maruah diri dan menjahanamkan agama, bangsa dan tanah air demi secebis sedekah dari golongan yang mahu menghancurkan agama, bangsa dan tanah air tercinta ini. Takbir! Allahuakbar.

Bomo Siam said...

7:15 PM Penipu Rakyat komunis!

BUKANKAH KOMUNIS ITU "SAHABAT ALAM'...???

Bomo Siam said...

&:19, kerana sikap suka berdrama itu sifat orang munafik, pura-pura baik,

Aku tak pernah berdrama....Aku tetap mengatakan bahawa Mat Indera adalah seorang pejuang bangsa & ugama!!!

Anonymous said...

empangan, loji dan kolam takungan bukan di bawah seliaan syabas la bodoh! kjaan negeri punya tugas tuh....

Anonymous said...

at least kroni umno tu melayu. kalau kjaan sgor ambik alih, dah tentu dpt kt sykt sungai harmoni, sykt cina. ko ada selidikke.....?

Anonymous said...

Bomo Siam said...

7:15 PM Penipu Rakyat komunis!

BUKANKAH KOMUNIS ITU "SAHABAT ALAM'...???

August 3, 2012 7:19 PM

-----------------------------------------------------------

Bomo Siam, ko manusia berpura-pura, ko ingat dengan cara provokasi murahan ni ko boleh hasut aku terima komunis ke? Boleh blah, komunis memang jahanam dan tidak berguna, dasar penindas, Penipu Rakyat tidak berguna dan Penindas, maka Penipu Rakyat adalah komunis, jangan harap aku boleh terima golongan pengkhianat macam ini, boleh blah, boleh pergi jahanam, hanya anjing macam ko sajalah yang boleh terima komunis sebab ko tu anjing komunis, boleh blah, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

kepala paip tercabut ka atau kepala butoh hg tercabut....pasai ayaq lendiaq lama tak keluaq tu yg pressure tinggi tuuu...

Anonymous said...

bumu bedrama bumu berdrama bumu berdrama....dulu kini dan selamanya.....bumu drama kingggg.....

Anonymous said...

Bomo Siam said...

&:19, kerana sikap suka berdrama itu sifat orang munafik, pura-pura baik,

Aku tak pernah berdrama....Aku tetap mengatakan bahawa Mat Indera adalah seorang pejuang bangsa & ugama!!!

August 3, 2012 7:23 PM

-------------------------------------------------------

Bomo Siam, hang adalah manusia yang paling hina aku pernah jumpa, sangat memalukan, sangat menghinakan, sungguh keji! Aku tidak akan dapat menerima kekejaman komunis yang membuat huru hara di negara ini, aku tidak dapat menerima kezaliman yang dibuat oleh komunis terhadap orang ramai terutama orang Melayu di kampung-kampung yang diaianaya dengan kejam, di manakah kebaikkan komunis bila menangkap orang kampung dan mengheretnya ke hutan, kemudian disiksa dan dipukul dengan kejam, tidak cukup dengan itu, ditembak hingga mati dan dibiarkan begitu saja tanpa dikebumikan mengikut syariat Islam, itu baik ke?

Bomo Siam, orang yang bersekongkol dengan komunis memang komunis, kalau tidak masakan dia sanggup besubahat dengan komunis untuk menghancurkan bangsa sendiri, aku malaslah nak ulas pasal orang yang dah mati, tapi komunis tetap komunis, komunis tetap jahanam yang tidak berguna, dasar bangsat penindas orang ramai dan pengkhianat negara, komunis memang tidak boleh dipercayai, boleh blah la, Penipu Rakyat komunis, Penipu Rakyat boleh pergi jahanam, boleh blah, dasar komunis, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

&:19, kerana sikap suka berdrama itu sifat orang munafik, pura-pura baik,

Aku tak pernah berdrama....Aku tetap mengatakan bahawa Mat Indera adalah seorang pejuang bangsa & ugama!!!

August 3, 2012 7:23 PM

------------------------------------------------------------

Bomo Siam ni mungkin adalah antara tali barut dan anggota komunis pengkhianat negara yang masih wujud. Bomo Siam tanpa segan silu membela komunis, Bomo Siam pengkhianat, sudah berapa banyak bangsa sendiri yang ko khianat Bomo Siam, dasar komunis macam hang ni memang tidak berguna, sangagup mengkhianat bangsa sendiri. Sebagaimana laporan polis, memang Penipu Rakyat telah diresapi komunis, antaranya Bomo Siam, dasar komunis yang tak berhati perut, zalim, tidak berperi kemanusiaan, blah la, Penipu Rakyat komunis, dulu, kini dan selamanya, blah la, Penipu Rakyat tetap komunis bangsat!

Anonymous said...

Bomo Siam tali barut komunis, Bomo Siam komunis, Bomo Siam pengkhianat bangsa dan tanah air, Bomo Siam bersekongkol dengan golongan zalim, Bomo Siam dasar pengkhianat, Bomo Siam komunis, Penipu Rakyat komunis, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Bomo Siam, hang tak malu ke tangan hang berlumuran dengan darah bangsa sendiri yang hang khianati? Bomo Siam pengkhianat, Bomo Siam komunis, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Patut la bumuh siam suka jilat buntot DAP, rupa-rupanya manusia sial ni pencinta komunis no. wahid.

Anonymous said...

Tangan Bomo Siam penuh dengan darah rakyat yang tidak bersalah yang telah Bomo Siam khianati semasa Bomo Siam aktif dalam komunis sebelum ini, Bomo Siam pengkhianat bangsa dan pengkhianat tanah air, Bomo Siam adalah salah seekor anjing-anjing komunis, Penipu Rakyat komunis, Bomo Siam Komunis, selama ini kehidupan Bomo Siam berlumuran dengan darah bangsa sendiri yang Bomo Siam khianati demi komunis, Bomo Siam komunis, Bomo Siam komunis, Bomo Siam komunis! Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Marilah kita menyokong Chong Wei dalam perlawanan separuh akhir menentang Chen Long di TV1.... go Chong Wei go..!!!

Anonymous said...

Duduk dengan bini je bleh la free... Yang lepas 20m padu tu bayar sama je mcam sebelum PR dulu..

Anonymous said...

Tahniah Chong Wei... first gold for Malaysia... go Chong Wei go..!!!!

Anonymous said...

Lepas tu kata dia yang kasik free ekk.....

Servant of God said...

Bomo Siam said...

7:10 PM

Muga AllahSWT memberkati atas diri mu...!

August 3, 2012 7:13 PM

--------------------------

Uiks? Boleh pulak kau sebut Allah SWT?

Kan hari tu kau kata Tuhan itu tiada nama?

Kan kau kata barangsiapa yang kata "Allah" itu nama Tuhan, kononnya memberikan sifat makhluk iaitu nama kepada Tuhan, lalu jatuh kufur?

Kamu sebut itu, dan kami saksi.

Masih kamu kata kamu tidak berdrama?

Selama ini aku sudah katakan bahawa PAS itu ialah lidah syaitan.

Nampaknya kamu adalah produk PAS yang sangat baik sekali, wahai bomo.

Terima kasih bomo. Kamu menunjukkan kepada seluruh Malaysia bagaimana sesatnya PAS ini.

Semoga balasan Allah SWT cepat tiba kepada kamu.

Janji Ditepati...... said...

SOG

bro..bomo tu ada pendirian ke bro??? sembang je lebih..budget hebat walhal menggong.........dia jawab org pun bukan pakai fakta..tapi semuanya ikut persepsi dia je..dia je lah yg betul..org lain kalau ikut cakap dia ok...tak ikut maka tak betul lah org tu.... biasa lah.... pembangkang pe...

Bomo Siam said...

SoG 9:55 PM

Nak baca Quran, khatamkan kesusasteraan Arab terlebih dahulu....!

Klu tak...jadik macam mahathir!!!

Anonymous said...

Mahathir memang masih jahil dalam agama lebih-lebih bahasa arab tetapi beliau tetap lagi belajar. Jangan jadi tok gundu, dah "khatam" kesusasteraan Arab tetapi boleh kata Tuhan pun mencarut.... berkawan dengan setan pun boleh...

Lawak... lawak punye N.Ajis...

Anonymous said...

Bomo Siam said...

SoG 9:55 PM

Nak baca Quran, khatamkan kesusasteraan Arab terlebih dahulu....!

Klu tak...jadik macam mahathir!!!
August 3, 2012 10:16 PM

-------------------------------------------------

Cuba tengok kelentong Bomo Siam kaki penipu ni:

Bomo Siam said...

6:58 PM

UMNU patut malu bila ada askar macam hg! Tak menghormati Ramadhan! Mencarut, memaki hamun...astaqfirullahaa'azim!

Muga AllahSWT memberkati atas diri mu...!

August 3, 2012 7:06 PM

Tadi bukan main berlagak kata kena hormati ramadhanlah itulah inilah, sekarang apa sudah jadi, apahal ko dah jadi kurang ajar Bomo, ko fitnah Tun Mahathir pula, ko tahu ke apa yang ko tuduh pada Tun itu betul ke tak betul? Dasar kaki fitnah, Bomo Siam, aku tau lah hang ni dasar anjing-anjing komunis, tangan dan kehidupan hang dipenuhi darah bangsa Melayu yang hang khianati demi komunis, Bomo Siam komunis, dasar pengkhianat, tak payah nak berdramalah, komunis memang jahanam, keji dan tidak berperi kemanusiaan, Bomo Siam muka tak malu, dasar anjing komunis, dasar muka mangkuk jamban di pejabat DAP sajalah, blah la, dasar pengkhianat macam hang ni, memang tak ada maruah, sangat hina, maruah dah tak ada, sebab tu hang jadi pengkhianat, sebab itu hang jadi anjing komunis, Penipu Rakyat komunis, Bomo Siam komunis, dasar komunis jahanam!

Anonymous said...

Kami cayunk sama Khalid... kipidap..

Tanda cayunk kami buat MB paling briliant dalam Malaysia.....

http://4.bp.blogspot.com/-MB_XBzOAMQw/UBvbTkdx8PI/AAAAAAAAUNI/r-0GoZsBCRY/s1600/394716_274361939339918_2130903409_n.jpg

Anonymous said...

Betul..


Bodoh tahap lembu..

Lepas ni...jgn mimpi melayu dspat pegang segala kepentingan..yg berkaitan koprat...akan dapat kat cine le jawapnye...
Kalau dapat kat melayu...srkurangnya dorang membayor zakat...buat kenduri...bayo fidyah pd orh islam balik...
Kurang kurang kalau tak makan nasi..dapat makan bubur...
Walau bukan kita yg makan.
Tapi sekuramg kurangnya bole membantu org melayu dan islam lain...

Anonymous said...

Nenek aku dok kg..
Mmg tak penah bayor bil air sejak dulu..bil sebulan tak sampai 20m...
Dr zaman bn mmg dah preee...
Apa pakatan nak ek sangat..????

Anonymous said...

Apa yang jelas sekarang adalah Penipu Rakyat di Selangor lebih sibuk berpolitik tanpa mempedulikan kepentingan rakyat, begitu ramai rakyat yang tersiksa akibat bekalan air yang tergendalah kerana loji sedia ada sudah tidak dapat menampung kapasiti pemprosesan air terawat, tapi Penipu Rakyat tidak peduli itu semua, mereka lebih sibuk berpolitik dengan memperjudikan kehidupan rakyat demi politik kotor mereka. Penipu Rakyat menentang pembinaan loji air Langat 2 oleh kerajaan Barisan Nasional kerana Penipu Rakyat dengki dengan kejayaan Barisan Nasional yang cerdik untuk membantu rakyat supaya dapat keluar dari krisis air, bukannya macam Penipu Rakyat, bodo piang, siang dan malam politik hinggakan kehidupan rakyat dipolitikkan walaupun rakyat dalam keadaan sengsara, sungguh keji, sungguh memalukan sikap penipu Rakyat ini, tapi macam itulah, dasar komunis seperti Penipu Rakyat ni mana ada hati perut, mereka tidak pedulikan rakyat, mereka hanya pentingkan politik kotor mereka saja, sebab itulah mereka tidak membayar hutang SYABAS berjumlah RM 1.05 juta hingga SYABAS tidak dapat menjalankan operasi dengan tahap yang terbaik, kononnya Penipu Rakyat di Selangor banyak duit sangat, bila nak bayar hutang SYABAS? Blah la, asyik mentedarah duit negeri sajalah Penipu Rakyat ni, dasar memalukan, dasar komunis!

Kepada PAS pula, adakah anda berani untuk mengadakan perdebatan dengan DAP berhubung hudud dalam Penipu Rakyat?

Adakah PAS berani hendak mengadakan forum dengan ahli panel terdiri dari Nik Aziz, Karpal, Lim Kit Siang, Hadi Awang dan Anwar dengan moderatornya Lim Guan Eng, Nasruddin Tantawi, dan Shamsul Iskandar Mat Akin di hadapan khalayak ramai?

Adakah PAS berani mengadakan sidang media dengan menjemput sidang media seluruh negara dan media-media antarabangsa dan membuat pengumuman pendirian PAS berhubung hudud di hadapan Karpal anak beranak, Lim anak beranak, pimpinan PKR, PAS dan DAP, para pengikut PAS, PKR dan DAP serta orang ramai yang lain?


PAS tak akan berani buat semua perkara di atas kerana:

PAS pengecut!

PAS Bacul!

PAS Penakut!

PAS sudah tiada kote kerana kote PAS sudah kena kerat oleh DAP, malahan kote PAS sudah kena buang dalam longkang oleh DAP, teloq PAS pun dah tinggal sebelah sebab sebelah lagi DAP dah kerat juga, PAS sudah jadi bapuk, PAS sudah jadi ponda, maka selayaknya PAS jadi anjing suruhan DAP selamanya, PAS adalah anjing suruhan DAP selamanya, PAS boleh tukar motto mereka dari Membangun Bersama Islam kepada Membangun Kerana DAP.

Pimpinan PAS patut bagi serban yang dipakai itu kepada puak Sekular DAP dan pimpinan PAS mintak sedakah dari DAP spender buruk yang koyak rabak yang dah masam yang DAP nak buang untuk buat kopiah, lepas tu mintak sedekah sekali coli buruk yang DAP nak buang untuk buat kain serban, itu sesuai dengan PAS yang sudah terlalu hina, tiada tempat dalam Penipu Rakyat, taraf PAS sangat rendah, the lowest class in Penipu Rakyat, memalukan, memalukan, PAS sudah jadi begitu jijik sekarang ini!

Ada berani ke PAS menyahut cabaran di atas? Jelas PAS tak berani, PAS dah tak ada kote, PAS teloq tinggal sebelah, PAS sudah jadi anjing suruhan DAP kerana teloq PAS yang sebelah lagi telah dipicit oleh DAP supaya PAS jadi anjing suruhan DAP selamanya. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Hiii...geli aku

Wekkk!!!!
Berlendiak....!!

Anonymous said...

Pembetulan:

RM 1.05 bilion, bukan RM 1.05 juta.

Apa yang jelas sekarang adalah Penipu Rakyat di Selangor lebih sibuk berpolitik tanpa mempedulikan kepentingan rakyat, begitu ramai rakyat yang tersiksa akibat bekalan air yang tergendalah kerana loji sedia ada sudah tidak dapat menampung kapasiti pemprosesan air terawat, tapi Penipu Rakyat tidak peduli itu semua, mereka lebih sibuk berpolitik dengan memperjudikan kehidupan rakyat demi politik kotor mereka. Penipu Rakyat menentang pembinaan loji air Langat 2 oleh kerajaan Barisan Nasional kerana Penipu Rakyat dengki dengan kejayaan Barisan Nasional yang cerdik untuk membantu rakyat supaya dapat keluar dari krisis air, bukannya macam Penipu Rakyat, bodo piang, siang dan malam politik hinggakan kehidupan rakyat dipolitikkan walaupun rakyat dalam keadaan sengsara, sungguh keji, sungguh memalukan sikap penipu Rakyat ini, tapi macam itulah, dasar komunis seperti Penipu Rakyat ni mana ada hati perut, mereka tidak pedulikan rakyat, mereka hanya pentingkan politik kotor mereka saja, sebab itulah mereka tidak membayar hutang SYABAS berjumlah RM 1.05 bilion hingga SYABAS tidak dapat menjalankan operasi dengan tahap yang terbaik, kononnya Penipu Rakyat di Selangor banyak duit sangat, bila nak bayar hutang SYABAS? Blah la, asyik mentedarah duit negeri sajalah Penipu Rakyat ni, dasar memalukan, dasar komunis!

Kepada PAS pula, adakah anda berani untuk mengadakan perdebatan dengan DAP berhubung hudud dalam Penipu Rakyat?

Adakah PAS berani hendak mengadakan forum dengan ahli panel terdiri dari Nik Aziz, Karpal, Lim Kit Siang, Hadi Awang dan Anwar dengan moderatornya Lim Guan Eng, Nasruddin Tantawi, dan Shamsul Iskandar Mat Akin di hadapan khalayak ramai?

Adakah PAS berani mengadakan sidang media dengan menjemput sidang media seluruh negara dan media-media antarabangsa dan membuat pengumuman pendirian PAS berhubung hudud di hadapan Karpal anak beranak, Lim anak beranak, pimpinan PKR, PAS dan DAP, para pengikut PAS, PKR dan DAP serta orang ramai yang lain?


PAS tak akan berani buat semua perkara di atas kerana:

PAS pengecut!

PAS Bacul!

PAS Penakut!

PAS sudah tiada kote kerana kote PAS sudah kena kerat oleh DAP, malahan kote PAS sudah kena buang dalam longkang oleh DAP, teloq PAS pun dah tinggal sebelah sebab sebelah lagi DAP dah kerat juga, PAS sudah jadi bapuk, PAS sudah jadi ponda, maka selayaknya PAS jadi anjing suruhan DAP selamanya, PAS adalah anjing suruhan DAP selamanya, PAS boleh tukar motto mereka dari Membangun Bersama Islam kepada Membangun Kerana DAP.

Pimpinan PAS patut bagi serban yang dipakai itu kepada puak Sekular DAP dan pimpinan PAS mintak sedakah dari DAP spender buruk yang koyak rabak yang dah masam yang DAP nak buang untuk buat kopiah, lepas tu mintak sedekah sekali coli buruk yang DAP nak buang untuk buat kain serban, itu sesuai dengan PAS yang sudah terlalu hina, tiada tempat dalam Penipu Rakyat, taraf PAS sangat rendah, the lowest class in Penipu Rakyat, memalukan, memalukan, PAS sudah jadi begitu jijik sekarang ini!

Ada berani ke PAS menyahut cabaran di atas? Jelas PAS tak berani, PAS dah tak ada kote, PAS teloq tinggal sebelah, PAS sudah jadi anjing suruhan DAP kerana teloq PAS yang sebelah lagi telah dipicit oleh DAP supaya PAS jadi anjing suruhan DAP selamanya. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Mcam org tak tinggi ilmu ekonomi dan perdagangan aje ..tulisan budak ni..

Anonymous said...

layarilah laman portal web berita yang disediakan PERCUMA tanpa perlu melanggan Freemalaysiakini2.com , sebarkan kepada rakan-rakan anda.

Anonymous said...

Bomo Siam sudah tidak dapat mematahkan hujah-hujah penyokong kerajaan, pastinya hukuman berat menanti Bomo Siam, kalau petang tadi DAP sudah picit kepala butoh Bomo Siam dengan playar sampai lunya dan berdarah meramu-ramu, sekarang ni mungkin batang butoh Bomo Siam akan dihentak dengan tukul besi yang telah dipanaskan kerana kegagalan Bomo Siam masih berterusan, Bomo Siam tengah mengelupur kesakitan sekarang ini kerana menerima pembalasan dari tuan besar dia dalam DAP yang sudah tidak puas hati dengan kerja-kerja kotor Bomo Siam hendak merosakkan perpaduan negara ini yang semakin gagal dari hari ke hari.

Jin Bomo Siam termengah-mengah datang jumpa aku ni.

Jin apa dah jadi dengan Bomo Siam la ni?

Jin: Bomo Siam sudah teruk kena lanyak dengan tuan besar dia dalam DAP, kepala butoh dia dah leper kena picit dengan playar, la ni dia tengang menggelupur bila batang butoh dia pula kena hentak dengan penukul besi yang dipanaskan, sambil kayu besbol dijolok ke lubang juboq dia. Inilah balasannya kalau jadi anjing belaan DAP, ishk ishk (jin bomo siam menangis)

Itulah Bomo Siam, lepas ni tak tau lagilah apa lagi hukuman yang akan hang terima akibat kegagalan hang hendak memburukkan kerajaan, mungkin butoh hang akan dikerat sebagaimana butoh PAS yang dah kena kerat dengan DAP tu, lepas kerat bagi makan kat anjing peliharaan DAP, padan muka hang, dasar pengkhianat macam hang ni memang tak guna, blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Anonymous said...

Mcam org tak tinggi ilmu ekonomi dan perdagangan aje ..tulisan budak ni..

August 3, 2012 11:28 PM

----------------------------------------------------------

Penipu Rakyat terlebih belajar ilmu ekonomi dan perdagangan, sebab itulah projek SULIHH di Kedah sampai la ni masih terbengkalai, hanya ada papan tanda, lepas tu kerana terlebih pandai ilmu ekonomi sangat, gaji kakitangan Kolej Universiti Insaniah Kedah dipotong untuk biaya operasi KUIN, negara kebajikan tahap haram jadah yang dibohongi oleh Penipu Rakyat!

Di Penang, kerana terlebih pandai ekonomi sangat sampai habis peniaga-peniaga kecil bumipuera dan India diainaya ada yang kedai dirampas dan dirobohkan dengan alasan tak ada lesen sedangkan minta lesen tak pernah nak lulus. Tapi pusat hiburan yang penuh dengan acara-acara maksiat yang tak berlesen dan menceroboh tanah kerajaan dibiarkan berleluas. Ada lagi yang terlebih pandai ekonomi sangat sampai halang peniaga di Padang Kota berniaga pada waktu siang dan kebenaran berniaga hanya mulai jam 12 tengah malam, bodo piang, siapa nak mai beli, hantu ke? 'Syabas' tahap babi kepada Penipu Rakyat yang merosakkan kehidupan peniaga kecil.

Di Selangor, tanah yang 80% bawah air dibeli dengan harga RM 87 juta dan bail-out hutang syarikat swasta dengan kos RM 400 juta kemudian buat perjanjian jadah apa entah yang merugikan negeri hingga melibatkan kos RM 1 bilion sedangkan tanah milik yayasan orang miskin yang ada hutang cukai tertunggak RM 6 juta saja tanpa ada belas ihsan, dirampas begitu saja walaupun ada pihak lain nak bayar bagi pihak yayasan orang miskin tu, tapi Penipu Rakyat tak mau terima kerana mereka memang nak rampas tanah tu tanpa mempedulikan hak orang miskin, blah la dasar penindas. Sekarang ni pula, bekalan air tergendala, sibuk berpolitik siang dan malam tanpa mempedulikan kesengsaraan rakyat, bila kerajaan pusat Barisan Nasional nak buat loji Langat 2 untuk atasi masalah bekalan air, Penipu Rakyat menentang kerana dengki dengan kejayaan Barisan Nasional untuk membantu rakyat, Penipu Rakyat lebih mengutamakan dengki berbanding kesengsaraan rakyat yang perlu diberi perhatian.

Di Kelantan, mungkin yang pertama dalam dunia bila Menteri Besar meminta sedekah untuk membuat lebuh raya, kerja pecah tanah dah dibuat, tapi sampai sekaran projek tak jalan-jalan lagi, tak pasal-pasal tanggungjawab kerajaan negeri dibebankan kepada rakyat, inilah kerana terlebih pandai dalam ekonomi dan perdangangan sampai jadi pelingkup, jadi perosak, dan menindas rakyat, Penipu Rakyat memang dasar tak guna, tak berhati perut, apa yang jelas adalah Penipu Rakyat sememangnya komunis!

Anonymous said...

Itu di Selangor Darul Urut.... meh kita tengok situasi di Kelantan pulak...

Nik Aziz Tidak Tahu Krisis Air Di Pasir Mas

KOTA BHARU – “Kalau khusus pasal masalah di Pasir Mas itu wallahu a’lam, kalau tempat tertentu itu tidak kerja saya, itu kerja pihak dan pegawai yang berkenaan yang jaga tempat itu bertanggungjawab.”

Itu reaksi ‘biasa’ Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat ketika ditanya mengenai krisis air yang melanda daerah Pasir Mas sejak kira-kira lima hari lalu selepas kuliah mingguannya di depan Pejabat Pas Kelantan di sini hari ini.

Malah Nik Abdul Aziz juga tidak mahu ambil pusing mengenai ancaman saman yang dibuat oleh Ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali terhadap kerajaan Pas Kelantan dan Air Kelantan Sdn Bhd sekiranya masalah air masih belum selesai.

“Itu dia punya pasal (saman), kita sudah ikhtiar habis- habisan untuk jaga air dan kita sekarang buat jawatankuasa

khusus bagi tiap-tiap jajahan, ada jawatankusa masing-masing.

“Ikhtiar kita habis-habisan, baki lagi mungkin kerana tidak cukup kakitangan, itu nanti kita tengoklah keadaan,” katanya,

Daripada kenyataan ini amat jelas menunjukkan bahawa Nik Abdul Aziz tidak ambil peduli tentang masalah yang dihadapi oleh rakyat.

Biarpun mempunyai pegawai dan kakitangan sewajarnya Musyidul Am Pas itu ambil tahu apa yang berlaku dan berusaha untuk mencari jalan yang terbaik untuk menyelesaikannya.

Sekiranya perkembangan politik tanah air Nik Aziz boleh ambil tahu jadi apa salahnya masalah rakyat juga diambil tahu.
Jangan terlalu sibuk berpolitik sehingga rakyat terus diabaikan.

Memang benar fenomena alam adalah faktor penyebab krisis air di Pasir Mas tetapi sekiranyan Nik Aziz dan pegawai cekap mengurus, mereka boleh merancang lebih awal dan masalah ini sudah tentunya dapat diselesaikan.

Servant of God said...

Anonymous said...

Mcam org tak tinggi ilmu ekonomi dan perdagangan aje ..tulisan budak ni..

August 3, 2012 11:28 PM

---------------------------

Kalau tuan punyai ilmu yang hebat dalam bidang ekonomi dan perdagangan, mohon jasa baik tuan untuk berkongsi dengan kami.

Sebagai seorang yang berilmu, tentu tuan mampu mengulas dengan baik isu2 yang berkenaan dengan rakyat Malaysia.

Saya sudah bosan dengan pencacai2 pakatan. Datang ke sini mendabik dada, nak ajak debat, tapi bila diaju hanya satu soalan, langsung tidak kelihatan kelibat mereka lagi.

Kami nantikan ulasan tuan.

Anonymous said...

tak lama lagi rakyat selangor jadi macam rakyat kelantan la nak mandi junub susah wakakakakkaka

kalo kena dok tingkat 10 ..kena pakai kain pelikat angkut air naik ke atas hahahahahah.. lagi naya..

apa barang PKR.. menyusahkan rakyat je hahaha

Servant of God said...

Janji Ditepati...... said...

SOG

bro..bomo tu ada pendirian ke bro??? [...]

August 3, 2012 10:01 PM

---------------------------

Setiap seorang mesti ada pendirian.

Jika dia kelihatan seperti tiada pendirian, besar kemungkinan pendiriannya ialah sama ada wang ringgit tuannya, ataupun keinginan untuk popular ataupun menang dengan apa2 cara sekalipun.

Si bomo ni narsistik, iaitu cenderung untuk memuja dirinya secara berlebihan. Dia sangat yakin dia lebih bijak daripada kita semua, dan antara KPInya ialah untuk menang cakap. Dia apa peduli yang dia cakap tu betul ke tak, asalkan timbul persepsi yang dia kononnya telah berjaya mematahkan hujah orang. Konon je laa.

Aku nak tengok apa yang bomo ni sanggup kata untuk menangkan diri dia. Setakat ni kira power gak laa najis yang terhambur dari mulut dia tuh, kalah zat yang dikira amat tebal liberalisme dia tuh.

Anonymous said...

Krisis bekalan air di Selangor makin meruncing, pihak kerajaan negeri Selangor yang diketuai oleh Pakatan Rakyat tidak seharusnya mempolitikkan isu ini untuk kepentingan peribadi sedangkan kehidupan rakyat makin sengsara, saya melihat tindakan kerajaan negeri Selangor yang diketuai oleh Pakatan Rakyat tidak prihatin akan permasalahan rakyat yang makin meruncing sekarang ini kerana apa yang menjadi isu sekarang adalah bekalan air terawat yang tidak dapat menampung permintaan penggunaan oleh penduduk bukan saja di Selangor, malahan di Kuala Lumpur dan Putrajaya, janganlah berpolitik hingga menyebabkan rakyat jadi sengsara, itu adalah kekejaman yang sungguh tidak berperikemanusiaan.

Saya hairan dengan sikap kerajaan negeri Selangor yang menghalang pihak kerajaan pusat hendak membuat loji Langat 2 di mana keputusan yang dibuat oleh kerajaan pusat adalah untuk mengelakkan krisis bekalan air yang makin meruncing disebabkan pertambahan penduduk, bilangan perniagaan yang makin meningkat yang memerlukan pertambahan bekalan air terawat dengan segera.

Oleh yang demikian, janganlah sibuk berpolitik hingga memperjudikan nasib rakyat hingga jadi sengsara dan menderita, sudah-sudahlah berpolitik, jangan disebabkan politik kedengkian akhirnya rakyat menjadi mangsa, sudah-sudahlah, insaflah, bertaubatlah, tidak guna sibuk menyalahkan orang lain sedangkan diri sendiri tiada inisiatif untuk membetulkan keadaan, janganlah diganggu projek Langat 2 kerana kalau pun Pakatan Rakyat tidak tahu untuk menyelesaikan masalah rakyat, janganlah menggangu usaha kerajaan pusat mahu membantu rakyat. Rakyat sedang menilai yang mana racun dan yang mana madu.

First time voter.

mat13 said...

hahahahaha padan muka orang2 kat Selangor nak tukar kerajaan konon Ambil kau sebijik dapatlah pemimpin algap hahahahahahah orang selangor dah berbau bucuk heheheheheh

Anonymous said...

hg memang patut kena carut

Servant of God said...

[...]

Oleh yang demikian, janganlah sibuk berpolitik hingga memperjudikan nasib rakyat hingga jadi sengsara dan menderita, sudah-sudahlah berpolitik, [...]

First time voter.

August 4, 2012 12:13 AM

-----------------------

Betul.

Baik PR baik BN, politik perlu ada had masa dan tempat.

Adalah tugas kita sebagai rakyat untuk mengingatkan dan menegur ahli2 politik tugas mereka.

Kita tegur dengan baik kedua2 belah, tapi nampaknya kerajaan PKR Selangor bermati-matian untuk menegakkan benang basah dia.

Anonymous said...

kalau aku, aku bagi je kerajaan selangor urus air ni..
confirm fail.. sedangkan sampah pun dok terabur, jln lubang2.. kalau bagi air, sah la kering kontang..

undilah pakatan rakyat... hahaha!!!

Anonymous said...

PKR ada muka berani letak iklan "terima kasih kerana memilih kami" di depan jalan yg berlubang2 macam permukaan bulan. Rujukan jalan Klang-Morib.
Betul2 la Khalid tak pandai buat kerja tapi pandai politik aje.. Orang pilih mereka harapkan perubahan, tapi kalau takde perubahan, baik takyah pilih mereka dulu!!!!

Anonymous said...

Zat dan Bomoh Siam bodoh piang, suka pusing cerita, tak intelek langsung, sama taraf dengan MB Selangor, saya dah duduk di negeri selangor di rumah flat tak pernah dapat air percuma, sedangkan kami lebih miskin dari rumah bawah/teres/sesebuah. Terma dan syarat mereka bukan untuk membantu orang-orang miskin macam kami ini. Tiada apa yang di buat oleh PKR di selangor ini, hanya menambah penderitaan orang-orang kelas bawahan macam kami ini.

Anonymous said...

PKR ada muka berani letak iklan "terima kasih kerana memilih kami" di depan jalan yg berlubang2 macam permukaan bulan. Rujukan jalan Klang-Morib.................
TAHNIAHLAH ORANG SELANGOR UNDILAH PR DALAM PRU 13 NANTI PADAN MUKA KAU ORANG,, SERONOKNYA!!!!!

Global Products & Services Review said...

1Malaysia semua...

Daripada anda semua blog atau ber-facebook 24jam tak dapat sesen pun, ada baiknya sambil sambil invest beli share syarikat di Europe. Bulan bulan dapat duit, stable monthly income. Lagi banyak yang di invest, lagi besar dapat tiap tiap bulan.

Dengan RM 2300 boleh mendapatkan anda RM 310 tiap-tiap bulan, Dengan RM 10,000 boleh dapat RM 2,000 - RM 3,000 sebulan. Atau share paling murah berharga USD $ 20 dengan bulanan anda akan dapat USD $ 2.2 sahaja.

Kalau berminat, sila layari :

(Versi English)
http://tinyurl.com/UinvestWorld


(Versi Melayu)
http://PelaburanHartanah.blog.com


( * versi English lebih lengkap documentasi dan maklumat mengenai investment ini)


Layari mana mana laman blog diatas, setelah membacanya. Click pada FREE REGISTRATION dan daftar account pelaburan anda, ianya percuma, walaupun anda tidak mahu lagi membuat investment. Tetapi anda boleh lihat lihat dan survey dulu di dalam account anda itu. Dan anda juga boleh chat dengan Admin dan Pihak Management investment berkenaan, secara LIVE dan kadang kadang ada webcam session bersama admin.

Belum cuba belum tahu, selamat melabur.

Anonymous said...

kepala apa yg trcabut bomo...