Saturday, August 4, 2012

PAS NAK KELENTONG LAGI.



Seharusnya kita mengangkat tabik kepada Ketua Pemuda PAS Terengganu, Mohd Nor Hamzah kerana berani menempelak Karpal Singh dalam isu hudud tetapi malangnya, kita tidak merasa yang beliau yang layak menerimanya.   Bagaimana kita boleh memberi tabik hormat kepada seorang yang tidak punya pendirian?   

Umum tahu bahawa DAP bersetuju untuk bekerjasama dengan PAS kerana PAS sanggup menggadaikan Negara Islam dan hudud.  Jika tidak, kerjasama kedua-dua parti dalam Pakatan Rakyat tidak mungkin direalisasikan.    

Jadi, mungkinkah Mohd Nor Hamzah terlepas pandang bahawa PAS telah menggadaikan hudud lama dahulu, manakala Karpal Singh pula tidak pernah berganjak dari pendiriannya?   

Jika benar pendirian PAS mengenai hudud adalah tetap, tidak berubah dan nekad ingin melaksanakannya, kenapa PAS sanggup bekerjasama dengan Karpal yang sanggup mati dan membiar mayatnya dilangkah semata-mata menentang hudud dan Negara Islam?    

Bahagian manakah dalam kata-kata Karpal atau DAP mengenai hudud yang PAS tersilap faham atau tidak faham langsung?   Kenapa baru hari ini, dan saat ini si Mohd Nor Hamzah nak melenting dan menyuruh Karpal berhenti?

Atau apakah ketika memeterai persetujuan untuk bekerjasama dalam Pakatan Rakyat dahulu, PAS sememangnya berniat untuk menipu DAP dan PKR konon bersedia menggugurkan hudud dan Negara Islam tetapi sebenarnya tidak berniat begitu?

Sebenarnya, soal hudud tidak ada kena mengena dengan pandangan Karpal yang maju ke depan atau terkebelakang seperti tempelak Mohd Nor.   

Yang menjadi persoalan kini bukan hudud, tetapi PAS.  Masyarakat perlukan kepastian apakah PAS sebuah parti penipu atau sekadar tidak tetap pendirian?   Walau apapun, sama ada PAS penipu atau tidak tetap pendirian, kedua-duanya adalah sifat munafik yang tidak wajar dihormati, jauh sekali dilantik sebagai pemerintah.  

Ini kerana pendirian atau prinsip melambangkan maruah.   Manusia tanpa prinsip boleh dijual-beli serta tidak harus dipercayai.   Apatah lagi jika prinsip yang dilaungkan mereka berkisar soal hukum hakam agama. Begitu juga manusia yang suka menipu, bukan sahaja tidak wajar dihormati, tetapi tidak harus dijadikan kawan sekali pun.  

Rakyat dan negara pasti tidak akan selamat jika diperintah oleh parti yang tidak punya maruah dan penipu seperti PAS.  

Bagi seorang pemimpin kecil di dalam PAS untuk menyuruh pemimpin besar di dalam DAP meletak jawatan kerana PAS memilih untuk membuat U-turn adalah tidak masuk akal sama sekali.   

Lagipun, pendirian Karpal bukan pendirian peribadi tetapi pendirian parti.  Justeru adalah lebih sesuai jika Mohd Nor menyuruh DAP keluar dari PR, daripada menyuruh Karpal meletak jawatan.  

Tetapi adalah jauh lebih bermaruah jika PAS yang memberi kata dua untuk keluar dari PR jika DAP terus menerus menentang hudud.  

Atau lebih baik lagi jika Mohd Nor sendiri memberi kata dua kepada PAS untuk keluar parti jika terus bersekongkol dengan DAP.  Jika ini berlaku, maka barulah layak Mohd Nor menerima tabik hormat dari kita.  

Kita tahu PAS meletakkan politik mengatasi agama dan PAS tidak pernah berniat pun untuk benar-benar melaksanakan hudud.  Malah ‘pertengkaran’ dengan DAP ini juga tidak mustahil hanya strategi PAS untuk ‘memujuk’ hati umat Islam dan strategi DAP untuk mengekalkan sokongan bukan Islam.  Untuk itu mereka akan saling menyalak sesama sendiri sementara menunggu keputusan PRU.  Hudud, hanyalah bahan kempen dan publisiti - tidak lebih dari itu.  

176 comments:

Anonymous said...

.

Merokok merbahayakan kesihatan ... kurangkan merokok .

.

Anonymous said...

Dap konsisten, tapi ajaran agama pas berubah2

Anonymous said...

klu ditanya pada ahli biasa PAS pun merek akan kata HUDUD menjadi keutamaan...akan tetapi percayalah.. bila ditakdirkan memerintah negara nanti..jawapan mereka tidak sama! hanya tersengih tanda hudud tak kemana...mereka akan bertakbir..kuasa jugak didambakan paling utama!

dari level pemimpin paling atas hingga ke bawah mereka hanya menipu sahaja!

kerna mana mungkin kerusi yg PAS menangipun tidak tentu hudud mampu direalisasikan!

percayalah kita...PR tidaak mungkin menjadi kerajaan sampai bila-bilapun!

Bomo Siam said...

Bagi penyokong PAS, Negara Berkebajikan itu ialah Negara Islam!

Masaalah tentangan DAP, dipandang sebelah mata & sering ditertawakan penyokong PAS dlm mana2 ceramah sekalipun!

Soal samada dpt dilaksanakan or tidak, bergantung pd kemampuan majoriti. Ini suma org paham.

Sekurang-kurangnya PAS dilihat punya NIAT kearah kebaikan. Bukan macam UMNU...yg lebih teruk dari DAP!!!

Bomo Siam said...

1:50 AM
percayalah kita...PR tidaak mungkin menjadi kerajaan sampai bila-bilapun!

...jgn cuba medahului qada Tuhan!

Bomo Siam said...

Aku amat suka dgn situasi terkini dimana dlm banyak ceramah PAS, udah ujud istilah.....

'Melalaknya seorang Benggali di Msia!!!'

Karpal Singh dah lama disyaki sebagai 'staff' UMNU olih DAP sendiri. Ini dilihat penuh waspada olih PAS!

Siapalah 'Pengerusi' dlm DAP jika nak dibandingkan 'Presiden' dlm UMNU ?

Jgn ingat PAS tak tahu bahawa 100% ahlinya terlalu suka utk langkah mayat Karpal!!!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

UMNO lebih teruk dari DAP? sekurang-kurangnya hang lahir dan membesar serta berjaya kerana pemerintahan sekarang.
jangan tengok dalam pekan saja, hang fikir dan renung apa yang kerajaan buat untuk keamanan negara. siapa orang melayu kalau tidak bangsa yang menjaga keamanan. sungguh miskin dan hina di negara sendiri tapi inilah bangsa yang menjaga negara hingga hang dan kaum lain boleh tidur lena. hang jangan pandang sebelah mata, hang kena pandang keseluruhan kerja kerajaan. hang kena beza dan banding pentadbiran negara ini dengan jiran. tak kan selama berpuluh tahun sejak merdeka tak ada satu pun jasa UMNO kat hang? apa jasa DAP kat hang? berjasa sangat ka abang besar DAP di Spura kat melayu di sana?

Bomo Siam said...

Adapun kiranya apa yg diwarwarkan olih UMNU tentang akan 'kelentong' PAS itu sebenarnya adalah akujanji PAS jika mereka diberi kuasa memerintah!

Jadi mempersoalkannya pd waktu ini, adalah kerja sia2!

Berlainan samasekali dgn UMNU. Mereka dah pegang kuasa lebih dpd 55 tahun. 'Kelentongan'nya ada asas utk diperdebatkan!

1. Apa jadi pd janji wawasan 2020? By socialis Mahathir?
2. Apa jadi pd Islam Hadhari by islamis Pak Lah?
3. And now showing...1Malaysia! By 'ahli sunnah' Najib! Agak2 mampu dilaksanakan or macam biasa?

Mmuuaahhahahaha...!!!

'UMNU TAK PERNAH MENEPATI JANJI'
2

Bomo Siam said...

2:11,

Berikan aku hanya 'satu' apa yg dikatakan sebagai jasa UMNU pd aku, pd Melayu, pd negara, pd Islam...!!!

Hanya sekedar 'satu' sahaja!!!

Anonymous said...

hidup umnu hidup umnu hidup umnu.....dulu kini dan selamanya....bumu raja temberang....drama king....

Anonymous said...

hidup umnu hidup umnu hidup umnu...duku kini dan selamanya....bumu kaki kelentong..pencacai prngangkat najis

Anonymous said...

satu malaysiaaa....

Bomo Siam said...

Cara umnu menepati janji, adalah semata-mata melalui ciptaan slogan demi slogan!

Macam kementerian Pelajaran gak! Yg klu dihimpunkan slogan2 yg telah dicipta....mau penuh satu kapal!

Pengisian...bertaburan, berkecamuk merata-rata!!!

'RAKYAT BUKAN BUTA'

Bomo Siam said...

Lihat saja pd pemilihan slogan tema hari merdeka...!

Bila dikritik, kalut buat pertukaran.

Kenapa?

Kerana sesuatu yg dihasil tanpa memikirkan perlaksanaannya adalah petanda kpd ketidakyakinan si pencipta!

Ketidakyakinan yg lahir dpd takdenya pemikiran utk menunaikannya!!!

Anonymous said...

Kalau dah dia tu staff umno awat hangpa pi dok pi bagi tengkok kat dia? hangpa takut orang taktau ka kata hangpa tu jenis bodoh piang. dah tu nak tunjuk pandai waspada konon. Balik pi bohong kat budak2 boleh la ooi..!

Bomo Siam said...

Penyokong PAS memandang UMNU & DAP ialah musuh utama kpd kebangkitan Islam di Malaysia! Kedua-duanya adalah musuh nombor wahid!

Kedua-duanya wajib dihapuskan! Namun musti punya strategi bersesuaian!

Maka, PAS memilih utk hapuskan UMNU secara direct & perlahan-lahan dlm masa yg sama melingkupkan DAP melalui kerjasama dalaman!

Samada berjaya atau tidak...berserah kpd AllahSWT. Namun...usaha kearah itu tidak pernah diketepikan! Wallahualam!

warisan tmk said...

Dari tindak-tanduk PAS sejak PRU 2008, keutamaan PAS ialah untuk menjatuhkan UMNO, bukan untuk laksanakan hudud.

Kenapa PAS begitu ghairah untuk jatuhkan UMNO? Tidak lain kerana PAS amat cemburu dengan UMNO kerana majoriti umat Melayu/Islam berterusan memberikan sokongan kepada UMNO sejak penubuhan UMNO pada tahun 1046.

Dulu PAS tidak pernah mengimpikan untuk menewaskan UMNO di peringkat Persekutuan. Apa tidaknya, kepercayaan PAS suatu masa dulu ialah ADALAH HARAM BEKERJASAMA DENGAN ORANG KAFIR.

Tetapi setelah PAS dapat 'wahyu baru', PAS sudah boleh bekerjasama dengan orang kafir, termasuk yang jelas memusuhi Islam seperti Cina DAP.

Penyokong PAS tidak lebih dari sekumpulan penyokong bolasepak yang FANATIK kepada satu-satu pasukan...prinsip sama sekali tidak ada dalam PAS...sebab itu, yang berperinsip akan keluar dari PAS, atau dikeluarkan, seperti Dr Hassan Ali.

Lebih buruk lagi, penyokong PAS seolah-olah sudah tidak yakin bahawa Allah swt Maha Mengetahui isi hati mereka. Mereka sudah tidak takut kepada Allah swt di atas perpecahan yang mereka cetuskan di kalangan umat Islam.

Bomo Siam said...

Olih kerana PAS punya dua musuh secara serentak....

Gaya tindakan mustilah umpama 'tarik benang dlm tepung'! Benang tak putus, tepung tak berselerak!

'Bacalah yg tersirat, bukannya yg tersurat!'

6803man sarawak said...

Oh my daling..tor-tor..janji ditetapi made in indonesia.

Bomo Siam said...

tmk 3:07 AM

Bukan kerana cemburu! Tidak sesekali!

Ianya kerana UMNU dilihat menafikan perlembagaan persekutuan yg menetapkan ISLAM ADALAH UGAMA BAGI PESEKUTUAN...! ( lihat takrif mahkamah tentang hal ini dlm kes murtad lina joy )

Umnu hanya melabelkan Islam hanya sekedar UGAMA RASMI...!!!

Sebab itulah UMNU adalah musuh bagi PAS...!!!

Anonymous said...

ok lah bomo, hang bagi pulak apa jasa Pas pada Islam dan kat diri hang. satu saja! jasa UMNO banyak bukan hanya satu. hang nikmati jasa tu dah bertahun, duduk keliling hang. hang mana sedar, kerana hang sangat sayang kat pas yang gila kuasa dan tak ada kalibar. hang jangan ingat bila depa dapat title doktor, ulamak, la tu juga depa boleh jadi PM. bukan semua Allah bagi bakat pemimpin. bukan kalau dia jadi imam, dia boleh jadi PM. pembangkang hanya lahir dari jiwa yang memberontak, sentiasa tak puas hati, kagum diri sendiri, panas kepala dan tak ada sifat tolak ansur. orang yang nampak alim belum tentu jiwa dia beriman. Allah maha mengetahui. dia tak kan bagi sifat pemimpin pada orang yang galau.

Bomo Siam said...

Olih kerana UMNU itu musuh PAS dlm menegakkan perjuangan Islannya....

Maka UMNU wajib ditentang!

Utk menentang UMNU waktu ini secara bersendirian agak merugikan kerana ianya tidak hasilkan sesuatu secara menyeluruh.

Jadi PAS memilih musuh keduanya, DAP utk digunakan sebagai alat mencapai cita2!

Musnahkan UMNU terlebih dahulu! Kemudian, adalah lebih mudah berhadapan dgn DAP secara satu lwn satu!!!

Inilah pilihan yg ada pd PAS waktu ini...!!!

Bomo Siam said...

3:22 AM

PAS mendekatkan aku kerumah Allah & menjadikan Islam itu satu2nya cara hidup yg membawa berkat.

UMNU pula penuh dgn kepalsuan dunia.

Ini yg aku rasai & dpt lihat selama ini.

Bomo Siam said...

Ce lihat ciri2 betapa UMNU bermain dgn Islam.....

Sistem perbankan Islam di Malaysia!

Adakah Bank Islam Bhd itu benar2 lulus kaedah syariahnya?

Lihat saja pd sistem pendidikan di Malaysia. Apakah berlandaskan Islam sebenar?

Lihat saja pd sistem kehakiman! Sistem komunikasi!

Sistem social....apa dah jadi kini?

Bomo Siam said...

Lihatlah bagaimana begitu kejamnya UMNU menipu org2 Melayu secara berdikit-dikit!

Sebagai muslim, kita percaya bahawa dajjal laknatullah sentiasa lepaskan jarumnya utk lemahkan umat Islam. Antara usaha terkenalnya ialah menghapuskan seberapa banyak huruf2 AlQuran dari di amali olih umat Muslim.

UMNU turut bersekongkol dgn dajjal dlm hal ini! Lihatlah kpd nasib tulisan jawi, warisam melayu agung! UMNU sanggup ikut kata2 dajjal dgn gantikannya dgn huruf2 bangsa non muslim!

Hinggakan generasi Mahathir pun hanya mampu baca terjemahan je...!!!

Astaqfirullah al'azim...!!!

Bomo Siam said...

Tima kasih GAP...!

Kerana sedekahkan aku sedikit ruang berbicara pagi ini...!

Muga AllahSWT melimpahkan rahmat & hidayah pada mu sekeluarga di bulan mulia ini.

Segala kelemahan adalah dari aku belaka...!

Assalamualaikum!

Anonymous said...

Cerita kosong dari bumuh siam... no value at all...

Anonymous said...

PAS nak laksanakan hudud??? Yang ni ape cer...???? Bile nak abis mesyuarat daa...???

Hudud: Mesyuarat teknikal masih tertangguh

KOTA BHARU 18 April - Mesyuarat Jawatankuasa Teknikal Hudud kerajaan Pas Kelantan masih gagal diadakan sehingga kini meski pun telah ditubuhkan sejak Oktober tahun lalu.

Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam, Pendidikan dan Dakwah negeri, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah berkata, beberapa tarikh mesyuarat telah dicadangkan sebelum ini namun ditangguhkan kerana kesibukan Timbalan Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakub.

Menurut beliau, Ahmad yang juga Pengerusi Jawatankuasa Teknikal Hudud mempunyai pelbagai komitmen lain dan mesyuarat jawatankuasa itu hanya boleh diadakan dengan kehadiran Ahmad.

“Kita tidak bimbang sekiranya dikritik lambat mengadakan mesyuarat kerana pada asasnya Enakmen Kanun Jenayah Syariah (II) Kelantan 1993 sudah lama kita gubal dan sahkan.

“Apa yang tinggal sekarang hanyalah daripada sudut teknikal, maka tidak menjadi masalah jika ia mengambil sedikit masa,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

----------------------------------------

Pengurusan yang lembab atau kencingan semata-mata...????

Anonymous said...

Semakin bomoh dan org pas berdoa smakin tertegak islam d malaysia mlalui pemerintah bwibawa dan smakin tbuka aib pas yg mreka sokong.. Strategi pas mhancurkn umno dan bkerjasma dgn dap umpama mhancurkn islam dan mnyokong kafir.. Doala byk2 solat hajat byk2.. Smoga smakin kukuh islam d mlaysia mlalui umno

Anonymous said...

Manusia tidak di larang meneka ...
Asalkan tidak lari dr aqidah Allah...

Mallah Allah menggalakkan kita berusaha agar jgn sampai menjadi hamba dan bodoh..

Apa gunanya kita berusaha ..kalau bukan untuk mengubah masa depan....menjadi lebih baik dari yg terbaik..

Adakah itu...
Mendahului kada tuhan....???

Apapon yg berlaku sudah d tulisnya bro...
Kita sebagai hamba d suruh berfikir...

Anonymous said...

Layan bomoh siam...

Buang masa...

Buta pikiran..
Buta hati..

Anonymous said...

Nama pun Bomoh Siam, what do u xpec from such mentality?

Anonymous said...

Bomo siam ni kurang kasih sayang n didikan mak bapak... Sbb tu tiap2 hari meroyan dgn komen yg syok sendiri.... Buat semak blog je... Macam langau....

Anonymous said...

PAS ini hanya parti yg ditubuhkan oleh hawa nafsu dan berfahaman sesat. dlm PAS dipenuhi dgn fahaman sesat SYIAH ! sperti saudara mereka kaum majusi di iran mempergunakan 'SAIDINA ALI' dan 'AHLUL BAIT' untuk memecahbelahkan perpaduan sesama umat ISLAM di dunia begitu jugalah halnya dgn PAS. ini yg mereka sedang lakukan di Malaysia dan mereka akan terus GAGAL kerana UMNO. DAPIG sebuah parti rasis laknatullah tp tapak kakinya dijilat2 oleh org2 PAS. kwujudan PAS hanya akan melemahkan umat ISLAM di Malaysia kerana fahaman sesat yg dibawa oleh mereka. pemimpin agung PAS poknik sanggup bergantung pd SYAITAN laknatullah demi nafsu. UMNO pula akan sentiasa berserah dan bergantung pada ALLAH SWT dari dulu kini SELAMANYA

Anonymous said...

Namanya pun dah Bomoh Siam......mengucap belum lagi tuh....kalu tak, takkan lah meroyan merepek meraban cengitu sekali.

Anonymous said...

Bomo Sial ni hatinya sakit tu sebab dok kecoh di blog ni. Dia tak puas hati dgn isu2 yg GAP publish. Hujah2 die pun hujah2 syok sendiri mcm die tu la presiden PAS padahal die hanya seorang fanatik PAS yg berterusan dok tunjuk kebodohan yg melantun lantun

Anonymous said...

Namapun bomoh...
Depa mana percaya islam...
Depa lebih percayakan nik ajis...
Nik ajis kata nabi muhamad tu cam mat2 kat kelantan...
Dah tu dia kata boleh kawan ngan setan... Nie yg haru..
Dah tu boleh lak doa pecah perut...
Dan banyak lagilah.....
Yg paling kelakou giler.... Video adalah besi tak boleh dipakai sebagai bukti... Hadi awg...... Kah.. Kah.. Kah..!
Lepas tu adalak cakap.... Perut saya tak sama sebab lam video tu boroi.... Apa laaa bodoh nya pengikut 2 pkr nie senang jea kena kencing...
Tu yg pakai bomoh sebab bomOh kan leh buat cam kat atas.... Kah.. Kah.. Kah...!

Servant of God said...

Bomo Siam said...

Adapun kiranya apa yg diwarwarkan olih UMNU tentang akan 'kelentong' PAS itu sebenarnya adalah akujanji PAS jika mereka diberi kuasa memerintah!

------------------------

Akujanji?

Hahahahahahahahaha

Kita semua tahu apa nilai janji PAS

Hahahahahahaha

Anonymous said...

syabas anon 5:48.. terus hilang bomo, malu la tu

Servant of God said...

Bomo Siam said...

2:11,

Berikan aku hanya 'satu' apa yg dikatakan sebagai jasa UMNU pd aku, pd Melayu, pd negara, pd Islam...!!!

Hanya sekedar 'satu' sahaja!!!

August 4, 2012 2:38 AM

--------------------------

Kau bebas mengamalkan hidup sebagai anjing DAP ni cukup bukti laa bomo.

Anonymous said...

bukan gap sedekahkan ruang pad kau bumu tapi kau yang mengambil ruang ini untuk menjual temberang kau..... maklumla RAJA TEMBERANG

Servant of God said...

Bomo Siam said...

[...]

Astaqfirullah al'azim...!!!

August 4, 2012 3:53 AM

--------------------------

Lihat ejaan dia.

Begitukah orang Islam berastaghfar?

Semakin lama aku lihat bomo ni, semakin aku rasa dia ni sebenarnya bukan Islam.

Anonymous said...

kesian tgk tahap pemikiran bomo siam..

matt said...

Fikiran bomosiam ni dh dirasuk syaitan.. Di bulan posa sysitan tkde, tapi fikiran bomo ni dh dilatih dgn bagus oleh syaitan.. Fikiran bomo terus dgn kesyaitanannya di bulan ramadhan ni..

Ingat bomo.. Rasul berjuang dgn penuh kasih sayang dan hikmah bukan mcm pas..

Anonymous said...

Bumu SundaSiam ni tunjuk pandai tapi sebenar nya dia ni Melayu paling Buduh dalam Bumi Malaysia ni. Kalau luar Bumi Malaysia pulak dia Melayu Paling Bengap.

Komen dia semua macam Sial!! Pem belot dan Perasok Bangsa dan Agama si Bumu SundaSiam ni lah!!

Bumu SundalSiam dpt 50sen per komen dari PAS/PKR dan mungkin juga DAP. Kalau dia nak masuk lebih dia tonggeng buntut pat AlJuburi.

Bumu SundalSian spesis Binatang yg akan bust apa saja asalkan dpt masuk duit.

Sebenarnya Spesis Bumu SundalSiam ini lah musuh terbesar Bangsa dan Agama kita!!

Anonymous said...

Bumu SundalSiam ni saja nk Sabo Blog GAP. Dia merepek pat Blog ni supaya orang benci dan tak masok Blog ni lagi.
Blog dia sendiri kosong dia merepek sendrik jugak.
Bumu SundalSiam spesis Anak Haram Cacat Otak!!

Anonymous said...

wajib PIS ditentang olih UMNU krna PIS tidak menegakkan negara ISLAM ....
hidup umnu hidup umnu hidup umnu...dulu kini dan selamanya

Anonymous said...

bumu tu merepek tu bkn ape...dia dh lame tk makan ubat.... tu yg asyik meroyan je....bnyk simpan sakaaa...

Bomo Siam said...

Borak malam pelan2, borak siang pandang2...!

Mmuuaahhahahaha...!

Siapa yg lebih rasis? DAP or UMNU?

Jika DAP dilihat cuba beri peluang pd calon bukan cina sebagai wakil, UMNU plak hanya beri peluang pd Melayu bumi semata-mata!

'United MALAY National Organisation'

Lihat saja pd nama partinya. apakah bukan racist? Samalah dgn rakan kongsinya....MCA & MIC!

UMNU...BAPAK RACIST!!!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Bomo Siam said...

10:54AM,

Tak semenggahnya aku nak 'sabo' blog kesukaan ramai ni....tempat carik makan yg menarik!!!

Bomo Siam said...

UMNU semakin memperlihatkan kecelakaannya apabila berura-uran utk menghapuskan perkataan 'bin/binti' pd tanda pengenalan dikalangan generasi Melayu.

Berhati-hatilah dgn kemungkaran janji2 UMNU...!!!

Anonymous said...

Ko bleh ker terima Qada dr tuhan....?

Anonymous said...

Pulak.... Banggali tu plak ko tuduh umno... Klu nik ajis buat2 lupa hudud, ko pun tuduh org tua kutuk 2 agen umno gak.... Yg sebeno nyer ko nak buat hudud ker idak nie...?

Anonymous said...

Bumu SundalSiam pembelot Bangsa dan Agama

Bomo Siam said...

Lagi janji2 UMNU pd peneroka Felda....BERKECAI...!

Kegagalan Isa Samad mengheret KPF kedlm FGV akan buatkan janji2 hanya tinggal janji. Nilai saham makin merudum begitu drastik!

Isa...! Desak Najib bank-in lagi 6-7 billion...! Cepat, sebelum terlambat!!!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Bomo ni xde keje lain dah hari2 dok masuk blog GAP ni pastu bagi comment kontra. GAP aku rasa bomo sial ni dah jatuh cinta dgn blog ni. Tak boleh tidak, mesti jengok & komen. Kalau tak jengok sehari rindu tak keruan hahaha....syabas GAP

Anonymous said...

Bumu Siam berlagak pandai tapi sebenar nya Buduh Pencacai dan Socai Pakatan Rosak.

Anonymous said...

Rupe ko takut kat karpal sing melebihi tuhan ekkk...

Anonymous said...

Bumuh Siam 1 komen 50sen tonggeng buntut pat AlJuburi 5 ribu.

kahkahkah

Bomo Siam said...

11:54 AM

Benggali tu ramai yg tau, dia adalah 'staff' UMNU! Sepertimana ramai yg mengakui, Mat Indera itu, adalah pejuang Ugama & Bangsa Melayu...!

Sejarah tak mampu ditutup dgn 'tempurung'!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Bomo Siam said...

11:57 AM

Demi ugama & bangsa yg tercinta, jgn sesekali pinggirkan blog GAP...!!!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Anonymous said...

bomo siam adalah sekor makhluk bodoh mcm gampamg! ko tak payah nak spin banyak2 psl siapa yg racist! hakikat sebenarnya dap cina haramjadah pujaan ko tu adalah celaka paling racist! siapa pencetus 13 mei klu bkn lim kit sial & dap! ko faham apa mksd malai si, wahai bomo sial? ko ni spesis pukimak!

Anonymous said...

Bumu Siam dan Parti kelPASdai spesis paling Buduh sbb rela sekatil dgn kafir harbir yg terang2 anti Melayu dan Islam daripada berkerjasama dgn yang sebangsa dan saagama.

Bumu Siam dan Parti kelPASdai spesis Mothet Fuc_ker!!

Anonymous said...

pas kawan ngan setan......pas macam setan.......pas kawan ngan dap.......pas pun dah macam dap..........negara berkebajikan sama la dengan negara sosialis......sama ngan dap...........

bomo siam, ko aku tak tahu la macam apa..........tapi yang pasti ko jilat telur dap, ko tidur bawah ketiak pas, ko cium buntut nuar berahi.........yang busok pun ko kata wangi, yang hitam pun ko kata putih........takpe la bomo........

* klu ke seri kembangan, jangan lupa pi tengok roni punya port.......maybe ko bule dapat free full service ke...


-anti jubur-

Anonymous said...

Bumu Siam dan PAS bukan saja Spesis Morher Fuc_ker tapi juga spesis other people's wife fuck_er contoh nyer pemimpin mereka Ostart Badigol dn Mat Sa_bauburit.

Hehehehe

Anonymous said...

Bumu Siam ialah spesis cacat otak yang rela mantat mak sendiri.

Anonymous said...

Bumu Siam spesis Si Tanggang yang rela derhaka pada Mak Sendiri demi wang ringgit.

SATU KOMEN BERBAUR FITNAH DPT UPAH 50SEN DAR PAKATAN ROSAK.

Bomo Siam said...

12:02 PM.

May13 dicetuskan olih DAP? Pelik...! Mahkamah mana yg kata cam tu....!

Yg sampaikan fitnah itu ialah pilam UMNU, Tanda Putera!

Agak2nye, itulah sebab pengharaman tayangannya kan...!!!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Bumu Siam spesis mantat mak sendiri!!

Bomo Siam said...

Lihat lagi bagaimana liciknya UMNU menipu melayu melalui janji2 manisnya....

1. UITM - khas utk melayu! Hasilnya ialah...hanya diikhtiraf ijazah kelas kedua olih sektor pekerjaan!

2. Uni Pen Sultan Idris - kununnya melahirkan guru berijazah! Namun...sekedar ijazah'kosong' tanpa nilai dipasaran!!! Hanya laku di sekolah2 je!!!

JANJI UMNU, JANJI KOSONG!!!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Bumu Siam suka hisap kotek bengkok AlJubs.

Anonymous said...

Bumu Siam Otak kosong!!

Anonymous said...

Bumu Siam 1komen dan fitnah dpt 50sen hulur dubur pafa AlJubs dpt lebih!!

Anonymous said...

Bumu Siam spesis yg sanggop jual anak uadi pelacur!!

Anonymous said...

Bumu Siam sudah jadi kaya raya siang malam tak tidur 1 fitnah atau komen dpt 50sen!!

Anonymous said...

Bumu Siam bebual mcm Ahli Politik tapi sebenarnya dia Ahli puletik pundek!!

Bomo Siam said...

Jika takut dilambung ombak
Jgn berumah atas perahu
Jika malu UMNU diasak
Berhentilah jadik melayu!

Anonymous said...

Bumu Siam spesis Anak Haram mantat Mak sendiri!

Bomo Siam said...

Berikan aku hanya 'satu' apa yg dikatakan sebagai jasa or janji UMNU yg telah ditunaikan pd Melayu, pd negara, pd Islam...!!!

Hanya sekedar 'satu' sahaja!!!

Anonymous said...

UMNO sudah memakmurkan negara hingga memberi kemampuan spesis anak haram mother fuck_r saperti Bumu Siam menabur fitnah dan menghasut sesuka hati!!

Pihak berwajib wajib bertindak terhadap si sial ni!!

Anonymous said...

hoi Bomo Siam baik kau balik cuci berak lim guan eng...

Anonymous said...

Tanya jasa UMNO!!

Tapi apa jada ko Bumu Siam spesis Anak Haram mantat mak sendiri selain dari apa yg ko buat skarang yang menghasut dan memecah belah Melayu??

Besar punya sial ko BUMU SIAL!!

Bomo Siam said...

Lihat juga pd janji UMNU utk perkasakan pendidikan nasional....! Apa yg terhasil?

1. Kemorosotan siasah remaja melayu yg rata2nya lepasan sekolah2 kebangsaan UMNU.
2. Kemorosotan kemahiran bahasa Inggeris yg begitu ketara di sekolah2 melayu.
3. Jgnkan subject sains & maths, gred A dlm BM pun dimonopoli olih sjk(c)!

Inikah kualiti janji UMNU pd melayu...???

Anonymous said...

Dah nama Bomo Siam...dia nio bukan melayu la woiiii....tu yang dia kuat hentam umno tu...

Anonymous said...

Jasa besar Bumu SundalSiam ialah memecah belahkan Melayu dan akan tercatit dalam sejarah bloggers Malaysia!!

Bumu Siam Jek Meh Merng!!

Anonymous said...

Bomo siam baik kau tinggal kat selatan thai..malaysia bukan tempat kau...kau kan bomoh siam..kau bukan melayu kau tu siam weii...

Bomo Siam said...

12:43 PM - Pihak berwajib wajib bertindak terhadap si sial ni!!

Dah tak berupaya nak balas hujah...suruh pulis tangkap aku....

Wakakakakakaka....ADA AKAI KA???

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Anonymous said...

Kualiti Bumu Siam Jek Meh Merng terbaik sebagai pencacai dan Socai PR 1 komen atau fitnah dpt 50sen!!

Anonymous said...

Orang mcm ko takyah nak balas hujjah takde makna dan buang masa sbb hujhah ko semua haprak!!

Mentaliti pukimak mcm ko patut di balas dgn maki hamun saperti anjing!!

Hujjah yg wajib di balas ialah hujjah yang membina saja!!

Bumu Siam Jek Meh Merng!!

apada said...

Haha blogger2 UMNO tak payah pun masuk blog2 PR buat komen2 yg ntah pape mcm Bomo Siam.Aksi2 org yg desperado..hehe

Bomo Siam said...

'Bahagian manakah dalam kata-kata Karpal atau DAP mengenai hudud yang PAS tersilap faham atau tidak faham langsung?'

PAS tak pernah tersilap faham...

Karpal adalah musuh! Namun utk hapuskannya, HAPUSKAN TAUKEH DIA DULU....UMNU!!!

Kuah kuaah kuaaah...!!!

Anonymous said...

Hujjah Bumu Siam berbaur fitnah dan hasutan!!

Fuck you Bumu Sial!!!

Anonymous said...

Memang PAS tak petnah tersilap paham tapi PAS tersilap mantat bini orang atas nama Islam dan Ulamak lagi!!

Perbuatan jijik saperti Bumu Sial sendiri!!

Anonymous said...

Komen Buduh Bumu Siam Taukeh Karpal UMNO.

Terserlah kebuduhan Bumu Sial mother fuck_r!!!

Bomo Siam said...

12:56 PM

Apakah hujah menyebelahi UMNU baru dikira membina...?

....keh keh keh! Antorlah anak2 anda ke Sek Ugama & Sjk(c).....!!!

Mmuuaahhahahaha...!

Anonymous said...

Tak habis dgn HUDUD tapi memerintah Kelantan bertahun2 tak laksanakan hudud!! Hud bini orang tu adalah.

Anonymous said...

Ko antar anak dara atau bini ko pat Aljubs ka Ostart Badigol ka atau Mat Sabu bau_ki lagi vaik BUDUH!!

Bomo Siam said...

Lagi sekali......

Berikan aku hanya 'satu' apa yg dikatakan sebagai jasa or janji UMNU yg telah ditunaikan pd Melayu, pd negara, pd Islam...!!!

Hanya sekedar 'satu' sahaja!!!

...apa kalian suma tak mampu beri? Suruh pulis tangkap aku...!!!

Kuah kuaah kuaaah!!!

Anonymous said...

1) Islam tak perlu PAS untuk hidup.
2) Islam wujud beribu tahun sebelum PAS.
3) PAS wujud sebab orang berserban terasa teruja dipuja2 dan diangkat2.
4) PAS wujud hanya kerana orang berserban dengki orang tak berserban jadi kaya dan dihormati.
5) Orang yg dikatakan soleh dan pandai bercakap dalam PAS ramai tak pandai memimpin dan mengurus ekonomi. Mereka hanya tahu mengutuk, menghina dan mencaci.
6) Tujuan PAS bergabung dengan DAP semata2 nak menjatuhkan orang Islam lain.

Anonymous said...

PAS wujud sebab kecewa tak daoat kepentingan dalam Kerajaan. Antara satu sbb ialah orang BUDUH2 belaka yang mereka tahu cuma mantat bini orang fitnah rasuah dan memecah belah Agama dan Bangsa!!

Pengikut2 nya pula orang2 BUDUH mcm Bumu Sial Jek meh merng!!

Anonymous said...

kau x payah la nak hasut2 orang islam lain la bomo sial bodoh...orang tak sebodoh kau jilat bontot jobor dap...kuahhhh kuahhhh kuaahhhhh

Anonymous said...

Lagi skali....

Berikan aku setu 'hanya' satu apa kah jasa kau pada Agama dan Negara?? Selain dari kesungguhan ko mahu memecah belah orang2 Melayu dan menfitnah tk henti2.

Anonymous said...

Jwb Bumu Sial jwb.

Anonymous said...

Lagi skali....

Bumu Sial!!

Berikan aku satu 'hanya' satu apa kah jasa kau pada Agama dan Negara?? Selain dari kesungguhan ko mahu memecah belah orang2 Melayu dan menfitnah tk henti2.

Anonymous said...

Lagi skali....

Bumu Sial!!

Berikan aku satu 'hanya' satu apa kah jasa kau pada Agama dan Negara?? Selain dari kesungguhan ko mahu memecah belah orang2 Melayu dan menfitnah tk henti2 dan juga memperalatkan Islam.

Anonymous said...

Lagi skali....

Bumu Sial!!

Berikan aku satu 'hanya' satu apa kah jasa kau pada Agama dan Negara?? Selain dari kesungguhan ko mahu memecah belah orang2 Melayu dan menfitnah tk henti2 dan juga memperalatkan Islam.

Anonymous said...

7) Gabungan PAS ngan DAP/PKR semata-mata nak gunakan Islam tahap maksimum untuk kuasa.
8) UMNO takdela bersih tapi tahu buat kerja, memilih PAS yg tahu bercakap tapi tak tahu buat kerja boleh bawa bencana.
9) PAS manipulasi agama, melayar alam mimpi dan janjikan syurga kepada pengikutnya, tapi takde sapa dalam PAS tu dah sampai syurga pun. Mereka terlampau overconfident ibadat mereka diterima Allah.
10) Kerajaan PAS dan DAP/PKR tak akan bertahan lama, membawa bencana kepada rakyat Malaysia dengan akan wujudnya pertelingkahan mengenai agama dan bangsa.
11) PAS keldai DAP/PKR. Orang PAS sanggup baring atas jalan kononnya jihad, tapi untuk melawan lawan sebangsa seagama, tapi takde sapa dikalangan mereka berani pergi Palestin lawan Yahudi.
12) DAP/PKR bijak gunakan penaksub PAS ke tahap maksimum untuk berdemonstrasi dan baring atas jalan, tapi bab kuasa DAP/PKR yg control.
13) Pengumuman PKR bertanding di kerusi Parlimen lebih dari PAS menutup mimpi PAS untuk hudud.
14) Pengikut PAS masih tak sedar-sedar bahawa melayu dalam PKR tu pun liberal macam UMNO.. Jadi perjuangan mereka nak jatuhkan UMNO hanya untuk naikkan "UMNO" lain.

Anonymous said...

Lagi skali....

Bumu Sial!!

Berikan aku satu 'hanya' satu apa kah jasa kau pada Agama dan Negara?? Selain dari kesungguhan ko mahu memecah belah orang2 Melayu dan menfitnah tk henti2 dan juga memperalatkan Islam.

Anonymous said...

Mana pulak si pukim_k Bumu Sial ni ?? Tak tau nak jawab ka??

Anonymous said...

Lagi skali....

Bumu Sial!!

Berikan aku satu 'hanya' satu apa kah jasa kau pada Agama dan Negara?? Selain dari kesungguhan ko mahu memecah belah orang2 Melayu dan menfitnah tk henti2 dan juga memperalatkan Islam.

Anonymous said...

woi...bumu sial lagi cuci berak dap berak la tu la dia tak jawab tu...sekarang dap berak cuci tak pakai kertas sebab ada bomo sial tolong cucikan....kuahahhhh....kuahhhh..kuahhhhh

Anonymous said...

Oiii puki_ak Bumu Sial jwb lah!!!!

)))))))BUMU SIAL(((((((

Anonymous said...

wahkahkahkahkah...

Anonymous said...

Lagi skali....

Bumu Sial!!

Berikan aku satu 'hanya' satu apa kah jasa kau pada Agama dan Negara?? Selain dari kesungguhan ko mahu memecah belah orang2 Melayu dan menfitnah tk henti2 dan juga memperalatkan Islam.
Dan jugak selain dari mengagong2 dan mempertahankan Ulamak2 PAS yang melakukan maksiat.

Anonymous said...

Bomo Siam, kamu makin menjadi-jadi membuat kerosakkan, sikap kamu seperti yakjuj dan makjuj, membuat kerosakkan, aku bukan hendak menghina,tetapi inilah hakikatnya.

Berkenaan hudud dan negara Islam, adalah PAS berani membuat perdebatan dengan DAP mengenai kedudukan hudud dan negara Islam dalam Pakatan Rakyat?

Adakah PAS berani membuat forum di mana ahli panelnya adalah Nik Aziz, Lim Kit Siang, Anwar, Karpal dan Hadi Awang dengan moderatornya terdiri daripada Lim Guan Eng, Nasruddin Tantawi dan Shamsul Iskandar Mat Akin?

Adakah PAS berani membuat sidang media dengan memanggil semua media dalam negara ini dan beberapa media antarabangsa untuk mengumumkan pendirian rasmi PAS berhubung hudud dan negara Islam di hadapan Lim Kit Siang, Karpal Singh, pimpinan DAP, PKR dan PAS, ahli-ahli DAP, PKR dan PAS serta orang ramai?

Adakah PAS berani membuat itu semua wahai Bomo Siam? Jelas PAS tidak berani kerana PAS hanya mengikut telunjuk DAP disebabkan DAP adalah ketua dalam Pakatan Rakyat sedangkan PAS hanyalah pak turut yang diseret ke sana ke mari oleh DAP untuk menjayakan agenda sekular dan agenda chauvinist DAP sajalah.

Bomo Siam, berhubung tuduhan bahawa DAP bukan punca tragedi 13th May 1969, aku ingin bertanya, siapakah yang menlalak di atas kenderaan dengan meludah kepada orang-orang Melayu dan memaki hamun orang-orang Melayu dengan kata-kata kesat kalau bukan DAP dan sekutunya pada masa itu, Parti Buroh? Jangan hendak menafikan sejarah sebagaimana ada puak-puak komunis yang cuba hendak menafikan sejarah kononnya mereka berjuang untuk membebaskan negara ini sedangkan mereka menindas, menyiksa, membunuh, merompak dan mengainaya rakyat negara ini yang tidak berdosa tanpa belas kasihan, tanpa berperi kemanusiaan, dan dengan perlakuan yang tidak berhati perut.

Golongan komunis, DAP, PAS, PKR dan Bomo Siam dan juga zat adalah antara golongan yang dijangkiti penyakit sindrom penafian di mana mereka seringkali dihantui oleh kesalahan-kesalahan silam mereka, tetapi kerana mereka tidak mahu menerima hakikat, mereka mereka-reka cerita, membuat cerita-cerita palsu, mengada-adakan cerita yang molok-molok untuk mengelirukan masyarakat sedangkan mereka dihantui rasa bersalah yang teramat sangat atas kesalahan, kezaliman, penipuan, kejahatan, kedengkian, pengkhianat yang mereka bergelumang selama ini.

Bomo Siam, kamu sedang mengalami gangguan mental yang serius iaitu sindrom penafian akibat segala salah laku dan mungkin pengkhianat kamu terhadap agama, bangsa dan tanah air hinggakan kamu menjadi tidak keruan sebegini, semakin banyak kamu mengarut semakin terserlah bahawa aku memang mengalami gangguan mental sindrom penafian yang sangat serius.

Sudah-sudahlah Bomo Siam, kamu kalau masih terus dengan sindrom penafian ini, tidak akan ke mana, akan jadi seperti pimpinan Pakatan Rakyat yang makin hari makin keliru dengan dirinya sendiri, dia sendiri sudah tidak jelas dengan dirinya kerana asyik berbohong kepada diri sendiri kerana dia dihinggapi gangguan mental sindrom penafian.

Kamu lihatlah Nik Aziz sendiri, beliau semasa Tun Dr. Mahathir jadi Perdana Menteri pernah mencabar Tun Dr. Mahathir letak jawatan dan kononnya Nik Aziz juga akan letak jawatan, tapi lihatlah, sudah hampir 10 tahun Tun Dr. Mahathir letak jawatan, tapi Nik Aziz bukan saja masih tidak letak jawatan, tetapi makin angkuh dan tidak boleh ditegur kerana dirinya adalah Mursyidul Am, sekadar mursyidul am pun dah nak berlagak, itulah golonga penyakit sindrom penafian.

Bersambung.................

Anonymous said...

Sambungan............

Lihat pula Anwar, berbagai bukti salah laku beliau keluar, tetapi beliau menafikannya, yang peliknya beliau tidak berani berhadapan dengan perbicaraan terbuka di mahkamah tetapi sibuk menyalah gunakan undang-undang untuk mengelakkan diri dari didakwa dan disoal oleh pendakwaraya hinggakan membuat komplot untuk menggangu hakim yang hendak menjatuhkan hukuman bila menghasut pengikutnya membuat demontrasi di luar mahkamah semasa hakim hendak membuat keputusan, ini adalah sindrom penafian, sejenis penyakit mental, kalau Anwar benar-benar berani dan berada di pihak yang benar, dia tidak perlu menghasut orang berdemontrasi, tidak perlu menghasut orang membuat perkara-perkara yang melanggar undang-undang kerana kebenaran akan terbukti.

Kita lihat seorang lagi pimpinan Pakatan Rakyat iaitu Lim Kit Siang, dia melaungkan Malaysian Malaysia, tetapi dia tetap tidak mahu memansuhkan sekolah vernakular yang mengasing-asingkan rakyat di negara ini, di manakah semangat Malaysia yang dilaung-laungkan oleh Lim Kit Siang, sekadar di mulut saja, tetapi di hati pula penuh dengan sikap chauvinist. Jika Lim Kit Siang dan DAP benar-benar mahukan Malaysian Malaysia, mereka perlu jadi seperti orang kaum-kaum lain di Australia, di Amerika, di United Kingdom di mana orang Perancis di Australia tidak menggelarkan diri mereka orang Perancis, tetapi mereka menggelarkan diri mereka sebagai orang Australia, orang Jepun di Amerika tidak menggelarkan mereka orang Jepun, tetapi mereka sudah jadi orang Amerika, orang Arab di United Kingdom menganggap mereka orang United Kingdom, mereka boleh berbahasa kebangsaan negara yang mereka duduki itu dengan fasih dan lancar, tetapi lihatlah di Malaysia, apakah golongan DAP sama seperti orang-orang di Amerika, Australia, United Kingdom? Terlalu berbeza, sangat berbeza, kerana dalam DAP sendiri ramai yang tidak reti cakap bahasa Melayu dengan baik sedangkan mereka mengaku mereka warga Malaysia, malahan tahap bahasa Melayu mereka lebih buruk berbanding dengan pendatang haram dari Myanmar, Nepal, Bangladesh yang baru dua tiga tahun berada di Malaysia. Inilah yang saya sebutkan sindrom penafian dalam diri Lim Kit Siang dan DAP, mereka tidak dapat terima hakikat mereka berada di Malaysia dan mereka sepatutnya jadi Malaysian, bukannya chauvinist kiasu yang masih berlengkar dalam kelompok sendiri tanpa mahu bergaul dengan kaum lain.

Bomo Siam, jika kamu tidak puas hati dengan komen saya ini, dipersilakan memberikan hujah untuk menentang komen saya ini, tapi biarlah hujah kamu hujah yang cerdik, bukannya hujah seperti orang yang tidak pernah menerima pelajaran, setiap hujah pelukan fakta, huraian dan contoh, saya telah memberikan fakta, huraian dan contoh, saya menanti bangkangan dari anda, saya bukannya ingin berlagak, tetapi ingin melihat sejauh mana orang yang dihinggapi penyakit sindrom penafian ini berterusan dengan sikap berpura-pura hingga sanggup menipu diri sendiri. Berani kerana benar, takut kerana salah, kebenaran akan muncul kerana adalah suatu fitrah kebatilan akan diatasi oleh kebenaran.

Sekian, terima kasih.

Anonymous said...

Bukti mentaliti jijik puak pembangkang. Cari pekong fitnah dan soal orang lain tapi kena batang hidung sendiri mengelak.

Bomo Siam said...

Hasil janji UMNU pd peneroka sakalian.....

6:23PM Aug 3, 2012 - FGV share bottoms out at RM4.99, twice in two days.

Inilah akibatnya dpd...OPENING SHAREPRICE SYIOK SENDIRI ONLY!!!

Mmuuaahhahahaha...!!!

It is just a matter of time that FGV shares will roll down hill to RM4.20. Maybe in another 2 months time.

Najib/Isa will have to hide their face...!

Anonymous said...

Bro 1:35 pm!!

Aku da kata mentaliti mcm Mother Fuc_ek Bumu Sial ni tak boleh pakai taktik tunjuk fakta dan berlembu. Yang paling sesuai gunakan bahasa kesat dan lemparkan soalan2 atau hujjah yang dia bagi pada dia balik jer.

Bangsat betul ko Bumu Sial!!

Bomo Siam said...

...break for solat......

"Boss! Katakan...aku sedang berpuasa!"

Anonymous said...

Kepada rakan-rakan seperjuangan, tidak usah kita terlalu mengikut emosi bila berhadapan dengan Bomo Siam ini, kita perlu gunakan kaedah strategi psikologi untuk mematikan hujah yang tidak berkualiti darinya.

Kita perlu gunakan dasar-dasar dan prinsip yang bercanggah dalam pembangkang untuk menghadapi fitnah dan hasutan dari pembangkang, mereka pastinya tidak akan mampu membalas segala kebenaran yang kita dedahkan tanpa perlu memaki hamun.

Kita perlu melihat akbar-akhbar dan blog-blog mereka, kemudian kita lihat pertentangan pendirian mereka, gunakan itu semua untuk mematikan langkah fitnah pembangkang, mereka akan tersungkur apabila mereka sendiri sudah terbukti flip flop.

Kita lihat ucapan-ucapan pihak pembangkang, kita lihat sebarang percanggahan dan kita bongkarkan percanggahan itu untuk menyedarkan rakyat betapa pihak pembangkang hanya berpura-pura dan pembangkang adalah golongan yang tidak berpendirian dalam membela rakyat kerana pendirian pembangkang adalah hanya untuk merebut kuasa tanpa mempedulikan rakyat.

Ayuhlah rakan-rakan seperjuanganku, kita gempur pembangkang secara berhemah, inilah yang dilakukan oleh ulama silam untuk menyebarkan Islam, bila kekuatan musuh sudah dipatahkan, mereka pastinya tidak akan mampu untuk bangkit lagi. Marilah kita semua membuat penyelidikan, bongkar surat khabar mereka, bongkar blog-blog mereka, bongkar ceramah-ceramah mereka dan dedahkan kebenaran kepada masyarakat demi kebenaran, demi agama, bangsa dan tanah air, ayuhlah rakan-rakan seperjuanganku, marilah kita berjuang, bertempur untuk menegakkan kebenaran demi agama, bangsa dan tanah air!

Anonymous said...

Lagi skali....

Bumu Sial!!

Adat share naik turun Buduh!! Kalau tak paham jgn komen Buduh!!

Berikan aku satu 'hanya' satu apa kah jasa kau pada Agama dan Negara?? Selain dari kesungguhan ko mahu memecah belah orang2 Melayu dan menfitnah tk henti2 dan juga memperalatkan Islam.
Dan jugak selain dari mengagong2 dan mempertahankan Ulamak2 PAS yang melakukan maksiat.

Anonymous said...

Bumu Sial Berpuasa tapi tak henti menghina menfitnah membusuk2kan orang lain.

Kompom spesis kelPASdai!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...

Hasil janji UMNU pd peneroka sakalian.....

6:23PM Aug 3, 2012 - FGV share bottoms out at RM4.99, twice in two days.

Inilah akibatnya dpd...OPENING SHAREPRICE SYIOK SENDIRI ONLY!!!

Mmuuaahhahahaha...!!!

It is just a matter of time that FGV shares will roll down hill to RM4.20. Maybe in another 2 months time.

Najib/Isa will have to hide their face...!

August 4, 2012 1:39 PM

--------------------------------------------------

Bomo Siam, di manakah janji Pakatan Rakyat hendak mengadakan pendidikan peringkat tinggi secara percuma? Mengapakah di Kolej Universiti Insaniah yurannya dinaikan dan bukannya dimansuhkan? Mengapakan kakitangan dan pensyarah KUIN dipotong mereka untuk membiaya operasi KUIN? Bukankah KUIN adalah tanggungjawab kerajaan negeri Kedah sebagai pemilik KUIN, mengapakah gaji menteri besar Azizan Razak tidak dipotong untuk membiaya KUIN? Mengapakah kakitangan dan pensyarah KUIN yang dimangsakan? Di manakah janji-janji Pakatan Rakyat yang hendak membuat pendidikan percuma? Itu baru di Kedah, di Selangor pun sama, bila mau bagi pendidikan percuma kepada penuntut KUIS dan UNISEL milik kerajaan negeri Selangor? Bilakah semua hutang-hutang pelajar yang meminjam dengan kerajaan negeri di Kedah, Pulau Pinang, Selangor hendak dimasuhkan? Jangan cakap tidak serupa bikin, jangan sibuk menuduh yang bukan-bukan, kamu sibuk tuduh FGV pasal saham harga jatuh, itu mungkin manipulasi dari pihak pembangkang yang sengaja menjatuhkan harga saham itu, yang pentingnya kedudukan FGV makin kukuh, operasi FGV makin berkembang, perladangan, perhotelan, peruncitan, pembuatan, perkilangan, perkhidmatan, pelancongan, empayar perniagaan FGV adalah kukuh, hanya orang yang suka memfitnah seperti Bomo Siam saja yang akan memburuk-burukkan FGV, harga saham yang tengah menurun sekarang ini adalah peluang kepada peneroka untuk menambahkan bilangan saham mereka, jangan dijual saham itu sekarang kerana rugi, tambahkan saham anda, dan dapatkan dividen akhir tahun kewangan yang menguntungkan, jangan terpedaya dengan sentimen yang dimainkan oleh pihak pembangkang yang sangat tidak bertanggungjawab ini, teruskan menyokong kerajaan kerana kerajaan banyak memberikan sumbangan untuk memajukan negara ini dan menaikkan taraf hidup rakyat kepada yang lebih baik.

Anonymous said...

Anon 1:43 pm!!

Demi Bangsa dan Agama kami bersama mu!!

Anonymous said...

Spin bumu spin lg hahaha

Anonymous said...

Janji hudud kat kelantan mana oooi!!!!
dulu pas tganu bleh je buat awat kelantan xbleh...janji tuuu
takot ngan patong tebaring kaaa

Anonymous said...

Adakah PAS berani mengadakan forum, perdebatan dengan DAP berhubung kedudukan hudud dan negara Islam dalam Pakatan Rakyat?

Adakah PAS berani membuat sidang media dengan memanggil semua media dalam negara ini dan beberapa media antarabangsa untuk membuat pengumuman rasmi berhubung pendirian PAS berkaitan hudud dan negara Islam di hadapan Lim Kit Siang, Karpal Singh, pimpinan DAP, PKR, PAS, pengikut PKR, PAS, DAP dan orang ramai?

PAS perlu menyatakan pendirian mereka, kerana jika tidak PAS hanyalah pak turut yang diseret ke sana ke mari oleh DAP sajalah dalam Pakatan Rakyat. Kepada ahli-ahli PAS, apakah anda rela diperkudakan oleh DAP? Apakah anda rela DAP memijak kepala anda? Apakah anda rela DAP mempecacaikan PAS? Oleh itu, pimpinan PAS perlu membuat pendirian tegas berhubung kedudukan PAS dalam Pakatan Rakyat dan membuat pendirian berkenaan kedudukan hudud dan negara Islam dalam PAS dan dalam Pakatan Rakyat kecuali PAS sudah benar-benar kena pijak kepala dengan DAP, PAS sudah dipecacaikan oleh DAP, PAS sudah diperkudakan oleh DAP, maka pimpinan PAS tidak akan menyahut cabaran di atas. Berani kerana benar, takut kerana salah.

Anonymous said...

Spinnnnnnn baguih hahahaha
khawarigh dah tunjuk rupa dia
puak ni mmg ada diserata donia
ngan benggali karpul sinki pon kecut telo nak jatuhkan pemerintah islam
wahahahaha

Anonymous said...

Lagi skali....

Bumu Sial!!

Berikan aku satu 'hanya' satu apa kah jasa kau pada Agama dan Negara?? Selain dari kesungguhan ko mahu memecah belah orang2 Melayu dan menfitnah tk henti2 dan juga memperalatkan Islam.
Dan jugak selain dari mengagong2 dan mempertahankan Ulamak2 PAS yang melakukan maksiat.

Anonymous said...

Islam ugama bagi persekutuan
bukan islam ugama rasmi bagi persekutuan
pala otak suka spin ni la jd nye
hang paham ka perlembagaan?

Anonymous said...

Apakah Karpal telah berjaya melangkah mayat PAS hinggakan PAS terpaksa gadaikan hudud dan negara Islam dalam PAS?

Apakah PAS telah mati dan sekarang ini dibonekakan oleh DAP?

Di manakah pimpinan PAS? Manakah kalian hingga tidak dapat membela PAS yang diperkudakan, dipecacaikan, dihina, diperlakukan seperti sampah oleh DAP?

Mengapakah PAS sanggup mengetepikan hudud dan negara Islam semata-mata mahu berkawan dengan DAP? Di manakah maruah PAS? Apakah PAS sudah tidak punya maruah sekarang ini?

Pimpinan PAS, sila jawab pertanyaan ini, apakah PAS sekarang ini sudah terlalu hina hingga membiarkan DAP menentukan arah tuju PAS? Sungguh memalukan, sungguh memalukan, sangat memalukan bila mana parti yang sebelum ini dengan lantang berceramah kononnya memperjuangkan Islam boleh tersungkur dengan sekali jentik oleh DAP, PAS sudah mati bila mereka membuang hudud dan negara Islam dalam PAS, PAS sekarang ini adalah boneka yang diaturkan pergerakannya oleh DAP demi kepentingan DAP, DAP terlalu hebat jika hendak dibandingkan dengan PAS kerana dengan sekali jentik dari DAP, maka PAS jatuh tersungkur mati dan dibonekakan oleh DAP sekarang ini?

Ahli-ahli PAS sekalian, PAS sekarang sudah jadi boneka DAP, segala arah tuju PAS adalah mengikut telunjuk DAP, DAP telah berjaya mengikat leher, mencucuk hidung PAS untuk diseret ke sana ke mari demi kepentingan DAP.

Pimpinan PAS, sila buktikan bahawa PAS sekarang masih wujud sebagai organisasi yang merdeka atau PAS sudah mati dan diri PAS dikuasai oleh DAP yang sedang membonekakan PAS sekarang ini, sila buktikan!

Anonymous said...

Patot la ko kate nak akhirat pilih pas
semoga Allah memberi hidayah pada kami org umnu utk terus beriman dgn rukun islam dan rukun iman
mengenggam erat 2kalimah penyaksian keesaan Mu Ya Allah dan Penghulu kami Muhammad Rasul Allah.

Bak mai nas n hadis pilih pas utk akhirat....

Anonymous said...

PAS sudah hilang kredebiliti, PAS sudah mati, PAS sudah jadi boneka DAP, Karpal telah berjaya melangkah mayat PAS bila dengan sekali jentik dari DAP, maka PAS jatuh tersungkur dan terus mati.

PAS yang ada sekarang ini adalah boneka DAP yang mana segala pergerakan dan pendirian PAS adalah dikuasai oleh DAP yang berjaya mencucuk hidung dan mengikat leher PAS untuk di seret ke sana ke mari.

PAS sebagai sebuah parti yang begitu lantang berceramah kononnya memperjuangkan Islam sekarang ini telah mati tersungkur akibat sekali jentikan dari DAP, PAS yang dahulunya telah mati, PAS yang bergentayangan sekarang ini adalah boneka DAP yang dipergunakan oleh DAP demi kepentingan kiasu DAP.

PAS sudah mati, mayat PAS sudah dilangkah oleh Karpal, hasrat hudud dan negara Islam PAS telah hancur berkecai bilama dengan satu jentikkan dari DAP, maka PAS jatuh tersungkur lantas mati kemudian dilangkah mayat PAS itu oleh Karpal dengan bangganya. PAS sekarang adalah boneka DAP, PAS sudah mati, PAS adalah boneka DAP yang mengikut telunjuk DAP demi kepentingan DAP.

Ada mana-mana pimpinan atau ahli PAS yang boleh menyanggah kenyataan ini? Silakan, kerana hakikatnya PAS sudha mati, mayat PAS telah dilangkah oleh Karpal dan segala cita-cita PAS iaitu negara Islam dan hudud hancur berkecai bila mana PAS sekarang ini sudah menjadi boneka DAP yang diseret ke sana sini demi kepentingan DAP. Tiada langsung pimpinan PAS sekarang ini yang berani bersuara untuk menyanggah salah laku DAP, semuanya diam membisu kerana PAS sudah jadi boneka DAP, jika ada yang hendak keras kepala maka dengan arahan dari DAP, maka PAS akan memecat sesiapa saja yang dari parti itu yang menentang DAP sebagaimana yang dihadapi oleh Dr. Hasan Ali, hakikat ini adalah kebenaran, PAS telah mati dan PAS sekarang adalah boneka di bawah telunjuk DAP, berani kerana benar, takut kerana salah, kebenaran tetap kebenaran walaupun sangat pahit.

Anonymous said...

Jawi tu tulisan arab...tu la benda senang cam ni pon ko xtau
pas tu pong pang salahkan umnu... Lobai dlm pas semua xtau ke hehehe
melayu tulisannya bernama rencong ok...

Xnak perpaduan tu kan ajaran dajjal....
Bln baik ni pon hasad dengki ko xleh kawal ikut siapa tu...

Anonymous said...

Hanya org yg bongok saja dok sokong PR, lepas kena tipu kena tipu lagi kena tipu lagi sekali lagi dan lagi kena tipu...,ish bongoknya tak boleh di perbetul dah. Pertikai saham FGV la konon padahal PKNK beli lepas tu MB tipu tak tahu menahu. Teruknya tahap kebongokan diorang ni...

Anonymous said...

Sudah tidak ada lagi komen-komen dari Bomo Siam dan kuncu-kuncunya, apakah sudah terkesima dan terkedu dengan hakikat PAS sudah mati bilamana dengan sekali jentik dari DAP, PAS terus jatuh tersungkur lantas mati dan mayat PAS sudah dilangkah oleh DAP dan sekarang ini PAS sudah menjadi boneka yang dibawah telunjuk DAP.

Kebenaran tetap kebenaran walaupun sangat pahit, inilah kebenarannya, PAS sudah MATI dan PAS sudah jadi boneka yang di bawah telunjuk DAP sekarang ini.

Anonymous said...

Fitnah hasad dengki bukan hujah ada pahammmm auta bukan fakta

Anonymous said...

Tadi kan dah bg... Tu la keje nak spin aje...
Ko jadi penjaja fitnah ni ngan aman pon jasa umnu gak tau

jasa ko pd pas pon xde hehehe

Anonymous said...

Jasa bumu pd pas pon xder hehehe

Anonymous said...

Anonymous said...

Jasa bumu pd pas pon xder hehehe
August 4, 2012 2:43 PM

-------------------------------------------------------

Bomo Siam sudah tidak boleh berjasa kepada PAS lagi kerana PAS sudah mati kerana hanya dengan sekali jentik dari DAP, terus PAS tersungkur, lantas mati dan mayat PAS telah dilangkah Karpal dan diseret oleh DAP untuk dibonekakan menjadi boneka DAP.

Bomo Siam sekarang hendak menabur jasa kepada DAP pula kerana PAS yang menjadi idolanya telah mati dijentik oleh DAP dan sekarang PAS sudah jadi boneka DAP.

Mana Bomo Siam, sudah lari ke? Sudah menyorok belakang tong beras dengan Nik Aziz meratapi kematian PAS yang kini sudah menjadi boneka DAP ke?

Kebenaran tetap kebenaran, PAS sudah MATI, PAS yang ada sekarang ini adalah boneka DAP yang segala tindak tanduk PAS yang menjadi boneka DAP ini semuanya menerima arahan dan mengikut telunjuk DAP saja, kebenaran itu tetap kebenaran walaupun sangat pahit.

Anonymous said...

Bumu tgh rehat sambil pk apa sumbangan dia pada pas/pis

kita wat xtau je ngan bumu ni klu melebih pakat balun reramai.

Anonymous said...

Tepat sekali komen ni.
Terbaik bro.

Anonymous said...

hidup najib hidup isa hidup najib hidup isa....dulu kini dan selamanya......UMNU....

Anonymous said...

PAS dah jadi PUS.....yg depan tu korang sambungle...

Anonymous said...

Mana dia pimpinan PAS, dia manakah suara kalian di kala PAS dihina dan dicaci sebegini rupa? Tiada langsung pembelaan dari kalian yang merupakan pimpinan PAS.

Jika tiada suara pembelaan dari mana-mana pimpinan PAS atau ahli-ahli PAS, maka benarlah, PAS sudah mati, PAS sudah ditumpaskan dan telah mati ditangan DAP hinggakan mayat PAS langkah dan dipijak-pijak kemudiannya diseret dan dibonekakan untuk menjadi boneka DAP.

Sangat jelas PAS sekarang ini adalah PAS yang menjadi boneka DAP, PAS sebelum ini telah mati kerana telah ditumpaskan hingga mati oleh DAP, PAS sekarang ini adalah boneka yang hanya mengikut telunjuk DAP semata-mata.

Bagaimanakah ahli-ahli PAS masih boleh bersama dengan parti yang telah mati dan dibonekakan menjadi boneka DAP seperti PAS ini? Ahli-ahli PAS secara otomatiknya adalah pengikut DAP kerana PAS adalah boneka DAP, maka secara otomatiknya pengikut PAS adalah boneka DAP juga, DAP mempergunakan PAS yang dibonekakan untuk menjadikan pengikut PAS sebagai talibarut DAP menjayakan segala agenda DAP, lihatlah, rusuhan-rusuhan semuanya didalangi oleh DAP, ahli-ahli PAS pula membiarkan diri diperbodohkan bertempur bagi pihak DAP, jelas DAP telah berjaya membonekakan PAS hinggakan PAS mempergunakan pengikutnya menjadi alat DAP untuk mencapai matlamat chauvinist mereka.

Kebenaran tetap kebenaran, hakikat tetap hakikat, kebenaran dan hakikatnya adalah PAS telah mati dan sekarang ini PAS sedang menjadi boneka yang dibawah telunjuk DAP. Kebenaran dan hakikat itu tetap suatu kebenaran dan hakikat walaupun amat pahit.

Anonymous said...

Anonymous said...

hidup najib hidup isa hidup najib hidup isa....dulu kini dan selamanya......UMNU....

August 4, 2012 2:59 PM

---------------------------------------------------------

Pasal apa ni saudara? Sudah tidak dapat terima hakikat ke yang PAS sudah MATI dan sekarang PAS adalah BONEKA kepada DAP?

Itulah hakikatnya, PAS telah mati dan telah jadi boneka DAP, PAS telah mati akibat dijentik sekali sahaja oleh DAP, terus tersungkur lantas mati, kemudian mayat PAS dilangkah berulang-ulang dan dipijak dengan penuh penghinaan, selepas itu mayat PAS diangkut ke sarang DAP dan dibonekakan menjadi boneka DAP. PAS yang ada sekarang ini adalah boneka DAP semata-mata kerana PAS yang sebelum ini telah mati ditumpaskan oleh DAP. Lihatlah mana berani PAS melawan cakap DAP, bila DAP cakap buang hudud dan negara Islam dari PAS, terus PAS buang, itu menunjukkan PAS sudah dikuasai oleh DAP disebabkan PAS sudah mati dan telah dibonekakan oleh DAP sekarang ini. Hakikat tetap hakikat saudara, saudara terpaksa menelannya walaupun sangat pahit kerana hakikatnya PAS sudah mati dan telah dibonekakan oleh DAP untuk mengikut segala telunjuk DAP sekarang ini, inilah hakikat dan kebenarannya.

Anonymous said...

bomo siam nih bangang..korang jangan layan dia...nanti korang pun sama ikut bangang...

Anonymous said...

Kepada Mohd Nor Hamzah, Ketua Pemuda PAS Terengganu, janganlah kamu menempelak Karpal kerana Karpal telah menang dalam perlawanan dengan PAS di mana parti Karpal iaitu DAP telah berjaya menumpaskan PAS dengan satu jentikan hingga PAS jatuh tersungkur, terguling-guling ke dalam longkang dan lantas mati dengan tragis.

Itulah hakikatnya, PAS telah mati dan telah jadi boneka DAP, PAS telah mati akibat dijentik sekali sahaja oleh DAP, terus tersungkur lantas mati, kemudian mayat PAS dilangkah berulang-ulang dan dipijak dengan penuh penghinaan, selepas itu mayat PAS diangkut ke sarang DAP dan dibonekakan menjadi boneka DAP. PAS yang ada sekarang ini adalah boneka DAP semata-mata kerana PAS yang sebelum ini telah mati ditumpaskan oleh DAP. Lihatlah mana berani PAS melawan cakap DAP, bila DAP cakap buang hudud dan negara Islam dari PAS, terus PAS buang, itu menunjukkan PAS sudah dikuasai oleh DAP disebabkan PAS sudah mati dan telah dibonekakan oleh DAP sekarang ini. Hakikat tetap hakikat saudara, saudara terpaksa menelannya walaupun sangat pahit kerana hakikatnya PAS sudah mati dan telah dibonekakan oleh DAP untuk mengikut segala telunjuk DAP sekarang ini, inilah hakikat dan kebenarannya.

Janganlah Mohd Nor Hamzah hendak menafikan lagi bahawa PAS telah mati dan sebenarnya sekarang ini pun, akibat PAS telah jadi boneka DAP, maka Mohd Nor Hamzah juga telah jadi pengikut DAP secara otomatiknya.

Sudahlah Mohd Nor Hamzah, sedangkan Nik Aziz, mursyidul am yang tak boleh ditegur kerana berasa dirinya terlebih pandai sangat itu pun tidak berani menyanggah Karpal dan tidak berani membuat pendirian rasmi PAS secara sidang media yang dihadir oleh semua pimpinan Pakatan Rakyat dan orang ramai, inikah pula anda sekadar nyamuk tiruk yang sekali DAP sembur dengan ridset terus jalan.

Mohd Nor Hamzah, jangan lebih-lebih sangat kutuk Karpal sebag sekarang ni PAS sudah jadi boneka yang mengikut telunjuk DAP, kamu tak tengok ke apa yang sudah jadi dengan Dr. Hasan Ali? Dr. Hasan Ali lagi hebat perjuangannya jika nak dibandingkan dengan kamu, Dr. Hasan Ali telah dipecat dari PAS kerana kelantangan dan keberanian Dr. Hasan Ali melawan cakap DAP dan menentang segala arahan PAS yang diterima dari DAP.

Sudahlah Mohd Nor Hamzah, terimalah hakikat PAS sudah MATI dan sekarang ini PAS sudah jadi BONEKA kepada DAP, itu adalah hakikat sebenarnya, keberadaan kamu dalam PAS bermaknya kamu sendiri mendokong DAP kerana PAS adalah boneka DAP, kamu pula Ketua Pemuda PAS Terengganu, maka kamu sendiri menjadi pendokong DAP secara otomatiknya, kalau benar-benar jujur tidak mahu bersekongkol dengan DAP, sila letak jawatan dan keluar dari PAS yang kini sudah jadi boneka DAP sekarang ini.

Anonymous said...

Geng-geng Pakatan Rakyat sudah tidak berani beri komen, kena komen yang meng-K.O.-kan mereka, terus terlentang semuanya.

Hakikatnya Pakatan Rakyat tiada arah tujuan untuk memajukan negara dan rakyat kerana motif utama Pakatan Rakyat adalah untuk berkuasa semata-mata. Pihak seperti Pakatan Rakyat ini tidak boleh dipercayai, bagaimanakah sebuah kerajaan yang tidak mempunyai arah tuju dapat membangunkan negara? Lihatlah apa sudah jadi dengan negeri-negeri tadbiran mereka, sudah tunggang langgang dan punah ranah dengan berbagai masalah kerana Pakatan Rakyat tiada arah tujuan bila berkuasa kerana mereka bertanding pilihanraya hanya untuk menang, nak menguruskan negeri tak reti, kalau negara apatah lagi, langsung tak tau apa, akhirnya negara akan rosak kalau Pakatan Rakyat berkuasa, rakyat akan jadi sengsara kerana Pakatan Rakyat tidak tahu untuk membangunkan negara, sekadar ceramah maki hamun, hasutan dan demontrasi liar, itu semua boleh beri makan dan pakaian kepada rakyat ke?

Oleh itu, rakyat sekalian, marilah kita bersatu padu, bersama-sama berdiri teguh mempertahankan kerajaan Barisan Nasional yang telah berjaya membuktikan kejayaan mentadbir negara ini dengan cemerlang hinggakan negara mencapai kemajuan yang memberangsangkan dan rakyat menikmati pembangunan yang berterusan.

PRU 13, undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Cop...cop...aku ni penyokong pas dn pr tp bila tgok komen bomo siam yg mcm lahanat je aku malu tergolong dlm kelompok tu...aku declare sokong bn....malu seangkatan dgn sial

Janji Ditepati...... said...

perhhh bomo minta satu je jasa umno..fuyoooo!!makin lama makin hebat bomo.... selama ni takda satu pun jasa umno pada agama bangsa dan negara..fuyooo bijak bomo..ya la dia lah yg tahu semua hal...dia je lah yg betul...dia je lah yg pernah gi sekolah..dia je lah yg tahu sepak terajang politik malaysia.....

sedara bomo... hang minta satu je kan.... cuba hang tgk diri hang tu sudah lah.. dah membesar dalam keadaan aman... persekitaran yg tanpa apa apa kecelakaan seperti peperangan..keganasan etnik.... kemunduran dalam soal ekonomi... kalau rajin mesti boleh cari makan... so kalau hang masih tak nampak satu pun jasa umno maka apa lagi nak dikatakan tentang hang ni??

FELDA??
ASB??
ASN??
TABUNG HAJI???
PUTRAJAYA??
KLIA???
ANTARA GERGASI EKONOMI ASIA...
BRIM??
KR1M??

SEMUA NI JASA NIK AZIZ ATAU KIT SIANG ATAU KARPAL SINGH ATAU ANWAR IBRAHIM ATAU HADI AWANG ATAU HANG SENDIRI????

BILA HANG TANYA APA JASA TU PUN DAH BOLEH NAMPAK KEBODOHAN HANG LA BOMO... NASIB BAIK AKU PUASA..EIIII GERAM BETUL NGAN STATEMENT MCM SIAL NI... KO JANGAN LARI.. MASUK BALIK KAT TOPIK NI... NAK TAU SETAKAT MANA BAGUSNYA KO NI...

Anonymous said...

bomo siam minta jasa2 UMNU.. ni pulak aku bg jasa2 PAS&PR
1.chinadoll
2.LBGT
3.Jual Kalimah Allah
4.Permainkan Hudud (0.001%)
5.Penyokong Murtad
6.Penyokong Syiah
7.Pesta Arak
9.Liwat
10.Khalwat ngn Bini org
11.Balaci DAP
12.Penyokong Komunis

penat aku menaip, korang sambung sndiri la..
betul tak jin?
Kuah kuah kuah

Anonymous said...

Kah kah kah yg nampak jelas hamPAS yg makin jahanam dikerjakan oleh DAPig....betapa BODOH nya orang2 hamPAS ni ha ha ha.....dan yg paling BODOH si bumu sia ni......

Anonymous said...

Berani pulak atok kau nak tentang dap...!jgn yakin sgt bomo!takot makan tuan punye badan sndiri!

Anonymous said...

PAS ni memang MUNAFIK no wahid......sanggup tikam kawan dari belakang....itu yg terjadi masa pas dalam BN dulu....dan sekarang dia buat lagi....

Anonymous said...

PAS ni menegakkan ISLAM ke tak nampak pun....setahu aku pas ni pati ajaran sesat dan munafik....mampu ke pas nak lawan DAPig tu ada telor ke org2 pas nii hu hu hu..

Anonymous said...

Bomo mahu hudud tp tak nampak roh hudud dlm penulisannya...sama mcm Pas...rakyat pertikai keikhlasan parti tersebut utk melaksanakan keadilan Islam apabila Dr. hasan Ali dipecat tanpa diberi peluang utk membela diri!...entah apa kesalahan pun tak dijelaskan?

Anonymous said...

Bomo Siam merapu... biasa la. Nak membela Parti yg dah bersetuju untuk tidak bersetuju. Nak kata apa lagi... cara yg paling mudah salahkan UMNO walaupun Presiden dan Parti dia telah pun bersetuju untuk tidak bersetuju tu atas kehendak dan kerelaan dia dan Parti dan bukan dipaksa atau kerana konspirasi UMNO. .... Pasal itu pada zaman ni bomo tidak boleh di pakai langsung kerana level mentaliti yg jelas menyebabkan mereka ini suka merapu tahap gaban. Aku rasa Dr Che Rosli lebih meyakinkan terutamanya berkenaan isu lynas yg jelas selamat sehingga Free Malaysia Today yg sangat dipercayai oleh org seperti Bomo pun telah memohon ribuan ampun dan maaf atas ketelanjuran mereka memfitnak pihak lynas.

Anonymous said...

Mana dia pimpinan PAS? Mana dia Unit Amal PAS? Mana dia kadir-kadir PAS yang telah dikadirkan oleh Ketua Pemuda PAS, Nasruddin Tantawi di kala PAS dihina, dicaci, diperlakuan seperti sampah sebegini?

Apakah benar PAS telah mati dan diboneka oleh DAP? Jawablah pimpinan PAS, jawablah Unit Amal PAS, jawablah kadir-kadir Pemuda PAS, apakah ini suatu kebenaran? Apakah benar PAS telah tumpas ditangan DAP dan PAS sudah dibonekakan oleh DAP?

Jangan berdiam diri, PAS akan hilang kredebiliti jika pimpinan PAS, Unit Amal PAS, dan kadir-kadir Pemuda PAS tidak mempertahankan PAS. Pimpinan PAS perlu mengadakan sidang media menyatakan pendirian PAS berhubung hudud dan negara Islam yang mana PAS telah dikatakan telah membuang kedua-dua elemen itu dari perjuangan PAS. Apakah sekarang ini PAS hanya mengikut telunjuk DAP? Apakah tindakan PAS membuang negara Islam dan hudud dari PAS kerana mengikut telunjuk DAP? Jawablah pimpinan PAS, jawablah Pemuda PAS, di manakah maruah PAS sekarang ini jika dihina sedemikian rupa tanpa ada yang tampil untuk mempertahankannya?

Cabaran supaya PAS membuat perdebatan dengan DAP berhubung isu hudud dan negara Islam dalam Pakatan Rakyat, adakah PAS berani menyahut cabaran itu?

Cabaran supaya PAS mengadakan forum dengan pimpinan atasan DAP dan PKR berhubung kedudukan negara Islam dan hudud dalam Pakatan Rakyat, apakah PAS berani menyahut cabaran itu?

Cabaran supaya PAS mengadakan sidang media di hadapan pimpinan DAP, PKR dan PAS sendiri serta dihadapan para penyokong Pakatan Rakyat dan di hadapan orang ramai dengan menjemput semua media dalam negara ini, adakah PAS berani menghadapinya?

Jawab pimpinan PAS, jangan diam seribu bahasa, PAS sudah diperkotak katikkan, PAS sudah dihina, PAS sudah dikeji, PAS sudah dikatakan mati, PAS sudah dikatakan menjadi boneka DAP, apakah ini semua benar? Katakan! Katakan wahai pimpinan PAS!

Apa guna menjadi ahli sebuah parti yang lantang berceramah kononnya memperjuangkan Islam sedangkan parti itu telah mati ditumpaskan oleh DAP dan dibonekakan oleh DAP, tidak ada gunanya, menjadi ahli PAS ibarat menjadi ahli DAP secara otomatik kerana PAS sudah menjadi boneka DAP sebagaimana yang didedahkan sekarang ini, sila pimpinan PAS membuat kenyataan berhubung perkara ini, sila bertanggungjawab kerana pimpinan apa kalau tidak bertanggungjawab? Di mana ahli-ahli PAS hendak letak muka kalau PAS sudah benar-benar sudah mati ditumpaskan oleh DAP dan sekarang ini PAS sudah menjadi boneka DAP?

Rakyat semua, malahan seluruh ahli PAS menantikan pendirian PAS yang akan diumumkan oleh pimpinan tertinggi PAS berhubung pendirian PAS berkenaan hudud dan negara Islam serta kedudukan hudud dan negara Islam dalam Pakatan Rakyat, rakyat seluruhnya sedang menantikan apakah PAS masih hidup atau sudah mati dan telah menjadi boneka DAP seperti yang didedahkan kini, rakyat menilainya.

Anonymous said...

PAS sudah tidak ada keyakinan diri, PAS sudah mati dan mayat PAS telah dilangkah-langkah, dilompat-lompat, dipijak-pijak dan kemudian diseret ke sarang DAP untuk dibonekakan menjadi boneka DAP. Sebab itulah PAS hanya menurut segala arahan dan perintah dari DAP tanpa sebarang penentangan walaupun merugikan agama, bangsa dan negara, isu arak di Shah Alam, isu majlis buka puasa yang diselitkan acara keagamaan bukan Islam di sebuah pusat ibadat bukan Islam, isu operasi pusat hiburan di bulan Ramadhan, isu azan, isu baca Al-Quran di waktu subuh guna pembesar suara, isu maudlidur rasul, isu peniaga-peniaga muslim yang diaianaya oleh DAP, isu kalimah Allah, isu penghapusan keistimewaan bumiputera, semuanya PAS hanya mengikut telunjuk DAP dan segala arahan DAP dituruti oleh PAS serta jika ada yang hendak membetulkan keadaan akan dikenakan tindakan keras dan kejam sebagaimana Dr. Hassan Ali yang dipecat oleh PAS kerana kelantangan Dr. Hassan Ali mempertahan maruah Islam dan kelantangan Dr. Hassan Ali melawan cakap DAP dan tidak mahu mengikut arahan PAS yang sebenarnya arahan yang dikeluarkan oleh DAP.

Jelas PAS sudah MATI dan PAS sudah jadi BONEKA kepada DAP sekarang ini.

Anonymous said...

mana tuan yg arif lagi bijaksana tuan bomo ni??? kecut kote kot... tak tau nak spin dah......

Bomo Siam said...

komen yg ke 163....perghhhh!

Dari awai hingga akhir, asyik sebut nama BOMO je.....!

Meluat aku...!!!

Org mintak jasa UMNU! Bukan jasa bomo?

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Anonymous said...

Fuck u bomoh siam otak kosong

Anonymous said...

memang mantop komen bro 1.35 & 1.36...komen yg amat bernas sekali..bomo sial dah tak boleh nak angkat muka..padan muka bomo sial..nak berlagak pandai konon tak sedar diri dah jadi balaci dan barua kpd puak chauvanist...

Anonymous said...

Pas hancuuus! Takde integriti. Pendirian berubah2. Pas gerun tengok DAP. Takyah aku nak bagi faktor itu dan ini. Seloroh donia dah kenal Pas tu parti politik jenis songsang.

Anonymous said...

Bomo Siam said...

komen yg ke 163....perghhhh!

Dari awai hingga akhir, asyik sebut nama BOMO je.....!

Meluat aku...!!!

Org mintak jasa UMNU! Bukan jasa bomo?

Mmuuaahhahahahaha...!!!
August 4, 2012 7:04 PM

----------------------------------------------------

Bomo Siam, sila beri jawapan berkenana persoalan ini jika PAS masih lagi hidup, jika tidak, PAS sudah MATI dan telah dijadikan BONEKA oleh DAP. Lihat ini:

Apakah Karpal telah berjaya melangkah mayat PAS hinggakan PAS terpaksa gadaikan hudud dan negara Islam dalam PAS?

Apakah PAS telah mati dan sekarang ini dibonekakan oleh DAP?

Di manakah pimpinan PAS? Manakah kalian hingga tidak dapat membela PAS yang diperkudakan, dipecacaikan, dihina, diperlakukan seperti sampah oleh DAP?

Mengapakah PAS sanggup mengetepikan hudud dan negara Islam semata-mata mahu berkawan dengan DAP? Di manakah maruah PAS? Apakah PAS sudah tidak punya maruah sekarang ini?

Pimpinan PAS, sila jawab pertanyaan ini, apakah PAS sekarang ini sudah terlalu hina hingga membiarkan DAP menentukan arah tuju PAS? Sungguh memalukan, sungguh memalukan, sangat memalukan bila mana parti yang sebelum ini dengan lantang berceramah kononnya memperjuangkan Islam boleh tersungkur dengan sekali jentik oleh DAP, PAS sudah mati bila mereka membuang hudud dan negara Islam dalam PAS, PAS sekarang ini adalah boneka yang diaturkan pergerakannya oleh DAP demi kepentingan DAP, DAP terlalu hebat jika hendak dibandingkan dengan PAS kerana dengan sekali jentik dari DAP, maka PAS jatuh tersungkur mati dan dibonekakan oleh DAP sekarang ini?

Ahli-ahli PAS sekalian, PAS sekarang sudah jadi boneka DAP, segala arah tuju PAS adalah mengikut telunjuk DAP, DAP telah berjaya mengikat leher, mencucuk hidung PAS untuk diseret ke sana ke mari demi kepentingan DAP.

Pimpinan PAS, sila buktikan bahawa PAS sekarang masih wujud sebagai organisasi yang merdeka atau PAS sudah mati dan diri PAS dikuasai oleh DAP yang sedang membonekakan PAS sekarang ini, sila buktikan!

Sila berikan jawapan jika PAS masih hiduplah, kalau tidak PAS sudah MATI dan telah dijadikan BONEKA oleh DAP sajalah sekarang ini.

Anonymous said...

Bomo sial ni merepek je...buta hati dan otaknya dah rosak...

Anonymous said...

Oii bomo ...hanya orang bodoh je yang tak tahu jasa UMNO ...

Anonymous said...

tup-tup bomo sial muncul kembali...TAPI konar baring melencong ntah ape2 pusing citer..org citer psl pas lembu tp bomo sial pusing citer pas babi! wakakakakaka!!!!

Anonymous said...

tau malu ko ya bomo...cheh dtg bg satu komen nak cover malu..tula tunjuk pandai sgt walhal bodoh mcm kambing... konon nak muahhaahaha... ko mengembekk lagi bagus... yg pasti malu ko tu org nmpk.... tak dapat dapat jawab...pastu bangga org dok sebut nama dia konon...padahal org dok cabar..ini pun tak leh faham ka??? bodo piang mu ni....

Anonymous said...

Kira lain kst mulut.. Lain kat akal dsn lain kat hati... Niat pon dsh tak betol ek camtu.... Perjuangan hipokrit tu...

Anonymous said...

Kata hudud agenda no 1 kalo pas memerintah

Anonymous said...

tak nak cakap banyak...nie bomoh org paling bodoh yg pernah aku jumpa...hahahahahahha...

Global Products & Services Review said...

1Malaysia semua...

Daripada anda semua blog atau ber-facebook 24jam tak dapat sesen pun, ada baiknya sambil sambil invest beli share syarikat di Europe. Bulan bulan dapat duit, stable monthly income. Lagi banyak yang di invest, lagi besar dapat tiap tiap bulan.

Dengan RM 2300 boleh mendapatkan anda RM 310 tiap-tiap bulan, Dengan RM 10,000 boleh dapat RM 2,000 - RM 3,000 sebulan. Atau share paling murah berharga USD $ 20 dengan bulanan anda akan dapat USD $ 2.2 sahaja.

Kalau berminat, sila layari :

(Versi English)
http://tinyurl.com/UinvestWorld


(Versi Melayu)
http://PelaburanHartanah.blog.com


( * versi English lebih lengkap documentasi dan maklumat mengenai investment ini)


Layari mana mana laman blog diatas, setelah membacanya. Click pada FREE REGISTRATION dan daftar account pelaburan anda, ianya percuma, walaupun anda tidak mahu lagi membuat investment. Tetapi anda boleh lihat lihat dan survey dulu di dalam account anda itu. Dan anda juga boleh chat dengan Admin dan Pihak Management investment berkenaan, secara LIVE dan kadang kadang ada webcam session bersama admin.

Belum cuba belum tahu, selamat melabur.

Anonymous said...

UMNO menggunakan politik untuk memartabatkan ISLAM...
PAS menggunakan ISLAM untuk matlamat politik...