Saturday, August 4, 2012

TAKDE KERJA LAIN :PAKATAN HASUT PENDUDUK DI PAHANG (BHG 1)

30 comments:

Anonymous said...

.

Merokok merbahayakan kesihatan ... kurangkan merokok .

.

Anonymous said...

standard la pakatan haram jadah..hasut orang ngan main telor..

Anonymous said...

UMNO vs ISLAM
bab agama ni.. umno banyak retorik...
buat masjid tapi larang orang ceramah, halang orang imarahkan...
buat musabaqah alquran tapi tolak hukum hakan alquran....
buat mahkamah syariah.. tapi tolak pengadilan qazaf, qisas, had, takzir....
buat bank islam, tapi bank riba' jadi pilihan urusan kerajaan
buat tabung haji..pelbagai skandal yg menghiris hati ummat...
majlis agama menjadi tunggangan untuk melindungi kemunkaran penguasa umno.....
bahkan institusi istana pun diperkudakan oleh umno secara wewenangnya... sehingga kecurigaan rakyat semakin menebal terhadap kedaulatan & fungsi istana sebenar!

dengan umno memerintah umat Islam... ada statistik pd 2011 lebih 50,000 anak luar nikah dilahirkan.... juga berlaku pd tahun ini..... bayangkan kalau lebih 50,000 orang anak zina dilahirkan setiap tahun.... berapa ramai lagi jika sistem negara sedia ada tak mampu tanganinya secara berkesan? ...

isu dadah, jenayah ganas juga meningkat..

inilah akibatnya 55 tahun melayu sembah umno ... prinsip Islam dipersendakan ..... Islam diperintahjajah oleh umno... bukannya prinsip Islam menentu halatuju umno... sebab tu setengah pentaksub asobiayah umno lebih utamakan dasar umno dari dasar Islam...........

Anonymous said...

Untuk tatapan pimpinan dan ahli-ahli PAS, sila lihat komen di bawah:

Apakah Karpal telah berjaya melangkah mayat PAS hinggakan PAS terpaksa gadaikan hudud dan negara Islam dalam PAS?

Apakah PAS telah mati dan sekarang ini dibonekakan oleh DAP?

Di manakah pimpinan PAS? Manakah kalian hingga tidak dapat membela PAS yang diperkudakan, dipecacaikan, dihina, diperlakukan seperti sampah oleh DAP?

Mengapakah PAS sanggup mengetepikan hudud dan negara Islam semata-mata mahu berkawan dengan DAP? Di manakah maruah PAS? Apakah PAS sudah tidak punya maruah sekarang ini?

Pimpinan PAS, sila jawab pertanyaan ini, apakah PAS sekarang ini sudah terlalu hina hingga membiarkan DAP menentukan arah tuju PAS? Sungguh memalukan, sungguh memalukan, sangat memalukan bila mana parti yang sebelum ini dengan lantang berceramah kononnya memperjuangkan Islam boleh tersungkur dengan sekali jentik oleh DAP, PAS sudah mati bila mereka membuang hudud dan negara Islam dalam PAS, PAS sekarang ini adalah boneka yang diaturkan pergerakannya oleh DAP demi kepentingan DAP, DAP terlalu hebat jika hendak dibandingkan dengan PAS kerana dengan sekali jentik dari DAP, maka PAS jatuh tersungkur mati dan dibonekakan oleh DAP sekarang ini?

Ahli-ahli PAS sekalian, PAS sekarang sudah jadi boneka DAP, segala arah tuju PAS adalah mengikut telunjuk DAP, DAP telah berjaya mengikat leher, mencucuk hidung PAS untuk diseret ke sana ke mari demi kepentingan DAP.

Pimpinan PAS, sila buktikan bahawa PAS sekarang masih wujud sebagai organisasi yang merdeka atau PAS sudah mati dan diri PAS dikuasai oleh DAP yang sedang membonekakan PAS sekarang ini, sila buktikan!

Anonymous said...

Takrbeer

Anonymous said...

Anonymous Anonymous said...

UMNO vs ISLAM
bab agama ni.. umno banyak retorik...
buat masjid tapi larang orang ceramah, halang orang imarahkan...
buat musabaqah alquran tapi tolak hukum hakan alquran....
buat mahkamah syariah.. tapi tolak pengadilan qazaf, qisas, had, takzir....
buat bank islam, tapi bank riba' jadi pilihan urusan kerajaan
buat tabung haji..pelbagai skandal yg menghiris hati ummat...
majlis agama menjadi tunggangan untuk melindungi kemunkaran penguasa umno.....
bahkan institusi istana pun diperkudakan oleh umno secara wewenangnya... sehingga kecurigaan rakyat semakin menebal terhadap kedaulatan & fungsi istana sebenar!

dengan umno memerintah umat Islam... ada statistik pd 2011 lebih 50,000 anak luar nikah dilahirkan.... juga berlaku pd tahun ini..... bayangkan kalau lebih 50,000 orang anak zina dilahirkan setiap tahun.... berapa ramai lagi jika sistem negara sedia ada tak mampu tanganinya secara berkesan? ...

isu dadah, jenayah ganas juga meningkat..

inilah akibatnya 55 tahun melayu sembah umno ... prinsip Islam dipersendakan ..... Islam diperintahjajah oleh umno... bukannya prinsip Islam menentu halatuju umno... sebab tu setengah pentaksub asobiayah umno lebih utamakan dasar umno dari dasar Islam...........

August 4, 2012 8:47 PM

---------------------------------------------------

Sila kamu jawab persoalan di bawah ini jika benar-benar PAS masih wujud dan benar-benar memperjuangkan Islam, itupun kalau PAS masih belum jadi boneka DAP lagilah, sila buktikan, lihat ini:

Apakah Karpal telah berjaya melangkah mayat PAS hinggakan PAS terpaksa gadaikan hudud dan negara Islam dalam PAS?

Apakah PAS telah mati dan sekarang ini dibonekakan oleh DAP?

Di manakah pimpinan PAS? Manakah kalian hingga tidak dapat membela PAS yang diperkudakan, dipecacaikan, dihina, diperlakukan seperti sampah oleh DAP?

Mengapakah PAS sanggup mengetepikan hudud dan negara Islam semata-mata mahu berkawan dengan DAP? Di manakah maruah PAS? Apakah PAS sudah tidak punya maruah sekarang ini?

Pimpinan PAS, sila jawab pertanyaan ini, apakah PAS sekarang ini sudah terlalu hina hingga membiarkan DAP menentukan arah tuju PAS? Sungguh memalukan, sungguh memalukan, sangat memalukan bila mana parti yang sebelum ini dengan lantang berceramah kononnya memperjuangkan Islam boleh tersungkur dengan sekali jentik oleh DAP, PAS sudah mati bila mereka membuang hudud dan negara Islam dalam PAS, PAS sekarang ini adalah boneka yang diaturkan pergerakannya oleh DAP demi kepentingan DAP, DAP terlalu hebat jika hendak dibandingkan dengan PAS kerana dengan sekali jentik dari DAP, maka PAS jatuh tersungkur mati dan dibonekakan oleh DAP sekarang ini?

Ahli-ahli PAS sekalian, PAS sekarang sudah jadi boneka DAP, segala arah tuju PAS adalah mengikut telunjuk DAP, DAP telah berjaya mengikat leher, mencucuk hidung PAS untuk diseret ke sana ke mari demi kepentingan DAP.

Pimpinan PAS, sila buktikan bahawa PAS sekarang masih wujud sebagai organisasi yang merdeka atau PAS sudah mati dan diri PAS dikuasai oleh DAP yang sedang membonekakan PAS sekarang ini, sila buktikan!

Anonymous said...

UMNO vs ISLAM
bab agama ni.. umno banyak retorik...
buat masjid tapi larang orang ceramah, halang orang imarahkan...
buat musabaqah alquran tapi tolak hukum hakan alquran....
buat mahkamah syariah.. tapi tolak pengadilan qazaf, qisas, had, takzir....
buat bank islam, tapi bank riba' jadi pilihan urusan kerajaan
buat tabung haji..pelbagai skandal yg menghiris hati ummat...
majlis agama menjadi tunggangan untuk melindungi kemunkaran penguasa umno.....
bahkan institusi istana pun diperkudakan oleh umno secara wewenangnya... sehingga kecurigaan rakyat semakin menebal terhadap kedaulatan & fungsi istana sebenar!

dengan umno memerintah umat Islam... ada statistik pd 2011 lebih 50,000 anak luar nikah dilahirkan.... juga berlaku pd tahun ini..... bayangkan kalau lebih 50,000 orang anak zina dilahirkan setiap tahun.... berapa ramai lagi jika sistem negara sedia ada tak mampu tanganinya secara berkesan? ...

isu dadah, jenayah ganas juga meningkat..

inilah akibatnya 55 tahun melayu sembah umno ... prinsip Islam dipersendakan ..... Islam diperintahjajah oleh umno... bukannya prinsip Islam menentu halatuju umno... sebab tu setengah pentaksub asobiayah umno lebih utamakan dasar umno dari dasar Islam...........

August 4, 2012 8:47 PM

--------------------------------------------------------

Apakah PAS sudah terlebih Islam hinggakan PAS sekarang ini sudah mati ditumpaskan oleh DAP dan mayat PAS dipijak-pijak, dilompat-lompat, dilangkah berulang kali oleh DAP dan seterusnya diseret ke sarang DAP untuk dibonekakan menjadi boneka DAP?

Sila jawap perkara di atas.

Tapi aku nak jawab tududuhan palsu pecacai PAS boneka DAP ini dulu.

Pasal ceramah di masjid, kerajaan perlu mengadakan tauliah untuk memastikan ceramah yang dibuat itu benar-benar selaras dengan syariat Islam, nanti tak pasal-pasal ada komunis datang berserban dan berjubah menyampaikan ceramah untuk menghasut rakyat menyertai komunis, malahan sekarang ni pun banyak ajaran sesat, kerajaan perlu pantau demi kesejahteraan Islam, nanti pakai serban dan jubah bawak ajaran sesat tak ke naya masyarakat jadinya, jadi fikirlah guna otak, kalau fikir guna kepala lutut atau tumit kaki maka akan jadi macam saudara pengikut PAS boneka DAP ini sajalah, bodo piang tak berkesudahan, insaflah, jangan sibuk tuduh UMNO saja, di manakah PAS, PKR dan DAP dalam menyelamatkan negara ini? PAS, PKR dan DAP lebih sibuk menjahanamkan negara melalui ceramah maki hamun, hasutan dan demontrasi liar serta bersubahat dengan komunis untuk merampas kuasa di negara ini, blah la, cakap kencang bukan main, tapi kemereh nak mampus, jenis tin kosong, kepala besar tapi otak tak ada, pikiran lagilah, dungu! Saya bukannya nak menghina saudara, tapi saudara mencerminkan kedunguan diri sendiri. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Anonymous said...

UMNO vs ISLAM
bab agama ni.. umno banyak retorik...
buat masjid tapi larang orang ceramah, halang orang imarahkan...
buat musabaqah alquran tapi tolak hukum hakan alquran....
buat mahkamah syariah.. tapi tolak pengadilan qazaf, qisas, had, takzir....
buat bank islam, tapi bank riba' jadi pilihan urusan kerajaan
buat tabung haji..pelbagai skandal yg menghiris hati ummat...
majlis agama menjadi tunggangan untuk melindungi kemunkaran penguasa umno.....
bahkan institusi istana pun diperkudakan oleh umno secara wewenangnya... sehingga kecurigaan rakyat semakin menebal terhadap kedaulatan & fungsi istana sebenar!

dengan umno memerintah umat Islam... ada statistik pd 2011 lebih 50,000 anak luar nikah dilahirkan.... juga berlaku pd tahun ini..... bayangkan kalau lebih 50,000 orang anak zina dilahirkan setiap tahun.... berapa ramai lagi jika sistem negara sedia ada tak mampu tanganinya secara berkesan? ...

isu dadah, jenayah ganas juga meningkat..

inilah akibatnya 55 tahun melayu sembah umno ... prinsip Islam dipersendakan ..... Islam diperintahjajah oleh umno... bukannya prinsip Islam menentu halatuju umno... sebab tu setengah pentaksub asobiayah umno lebih utamakan dasar umno dari dasar Islam...........

August 4, 2012 8:47 PM

---------------------------------------------------

Saudara jangan sombong sangat, berdasarkan tuduhan sudara di atas, di manakah PAS, PKR dan DAPdalam menyelesaikan masalah itu? kalau tak reti nak mengelokkan keadaan, janganlah melingkupkan keadaan pula, sila saudara jawap persoalan di bawah ini, tiada siapa dari Pakatan Rakyat mahu pun PAS samada ahli atau pimpian PAS yang sanggup jawab soalan ini, buktikan kebenaran, jangan cakap besar saja, sila jawap persoalan di bawah:

Apakah Karpal telah berjaya melangkah mayat PAS hinggakan PAS terpaksa gadaikan hudud dan negara Islam dalam PAS?

Apakah PAS telah mati dan sekarang ini dibonekakan oleh DAP?

Di manakah pimpinan PAS? Manakah kalian hingga tidak dapat membela PAS yang diperkudakan, dipecacaikan, dihina, diperlakukan seperti sampah oleh DAP?

Mengapakah PAS sanggup mengetepikan hudud dan negara Islam semata-mata mahu berkawan dengan DAP? Di manakah maruah PAS? Apakah PAS sudah tidak punya maruah sekarang ini?

Pimpinan PAS, sila jawab pertanyaan ini, apakah PAS sekarang ini sudah terlalu hina hingga membiarkan DAP menentukan arah tuju PAS? Sungguh memalukan, sungguh memalukan, sangat memalukan bila mana parti yang sebelum ini dengan lantang berceramah kononnya memperjuangkan Islam boleh tersungkur dengan sekali jentik oleh DAP, PAS sudah mati bila mereka membuang hudud dan negara Islam dalam PAS, PAS sekarang ini adalah boneka yang diaturkan pergerakannya oleh DAP demi kepentingan DAP, DAP terlalu hebat jika hendak dibandingkan dengan PAS kerana dengan sekali jentik dari DAP, maka PAS jatuh tersungkur mati dan dibonekakan oleh DAP sekarang ini?

Ahli-ahli PAS sekalian, PAS sekarang sudah jadi boneka DAP, segala arah tuju PAS adalah mengikut telunjuk DAP, DAP telah berjaya mengikat leher, mencucuk hidung PAS untuk diseret ke sana ke mari demi kepentingan DAP.

Pimpinan PAS, sila buktikan bahawa PAS sekarang masih wujud sebagai organisasi yang merdeka atau PAS sudah mati dan diri PAS dikuasai oleh DAP yang sedang membonekakan PAS sekarang ini, sila buktikan!

Anonymous said...

Anonymous said...

UMNO vs ISLAM
bab agama ni.. umno banyak retorik...
buat masjid tapi larang orang ceramah, halang orang imarahkan...
buat musabaqah alquran tapi tolak hukum hakan alquran....
buat mahkamah syariah.. tapi tolak pengadilan qazaf, qisas, had, takzir....
buat bank islam, tapi bank riba' jadi pilihan urusan kerajaan
buat tabung haji..pelbagai skandal yg menghiris hati ummat...
majlis agama menjadi tunggangan untuk melindungi kemunkaran penguasa umno.....
bahkan institusi istana pun diperkudakan oleh umno secara wewenangnya... sehingga kecurigaan rakyat semakin menebal terhadap kedaulatan & fungsi istana sebenar!

dengan umno memerintah umat Islam... ada statistik pd 2011 lebih 50,000 anak luar nikah dilahirkan.... juga berlaku pd tahun ini..... bayangkan kalau lebih 50,000 orang anak zina dilahirkan setiap tahun.... berapa ramai lagi jika sistem negara sedia ada tak mampu tanganinya secara berkesan? ...

isu dadah, jenayah ganas juga meningkat..

inilah akibatnya 55 tahun melayu sembah umno ... prinsip Islam dipersendakan ..... Islam diperintahjajah oleh umno... bukannya prinsip Islam menentu halatuju umno... sebab tu setengah pentaksub asobiayah umno lebih utamakan dasar umno dari dasar Islam...........

August 4, 2012 8:47 PM

---------------------------------------------------

Saudara, apakah PAS masih hidup atau PAS sudah MATI kerana dijentik oleh DAP dan sekarang PAS menjadi boneka DAP? Sila buktikan jika PAS masih hidup dengan menjawab soalan di bawah, bukan setakat menjawap, tapi pastikan ianya benar-benar berlaku, ada berani ke?

Buktikan saudara, buktikan PAS masih hidup, jika tidak bermakan PAS telah mati, mayat PAS telah dipijak-pijak dan dilangkah-langkah berulang kali serta mayat PAS dipijak-pijak dengan penuh penghinaan oleh DAP dan mayat PAS telah diseret ke sarang DAP dan mayat PAS telah dibonekakan menjadi boneka DAP dengan leher PAS diikat dan hidung PAS telah dicucuk dan diikat untuk diseret ke sana sini untuk menjadi boneka DAP, sila buktikan saudara, sila buktikan, kalau beranilah, berani kerana benar, takut kerana salah, kebenaran tetap kebenara walaupun kebenaran itu amat pahit. Sila jawab soalan di bawah:

Berkenaan hudud dan negara Islam, adalah PAS berani membuat perdebatan dengan DAP mengenai kedudukan hudud dan negara Islam dalam Pakatan Rakyat?

Adakah PAS berani membuat forum di mana ahli panelnya adalah Nik Aziz, Lim Kit Siang, Anwar, Karpal dan Hadi Awang dengan moderatornya terdiri daripada Lim Guan Eng, Nasruddin Tantawi dan Shamsul Iskandar Mat Akin?

Adakah PAS berani membuat sidang media dengan memanggil semua media dalam negara ini dan beberapa media antarabangsa untuk mengumumkan pendirian rasmi PAS berhubung hudud dan negara Islam di hadapan Lim Kit Siang, Karpal Singh, pimpinan DAP, PKR dan PAS, ahli-ahli DAP, PKR dan PAS serta orang ramai?

Anonymous said...

Pembetulan:

Bukan bermakan, tapi bermakna.

Anonymous said...

UMNO vs ISLAM
bab agama ni.. umno banyak retorik...
buat masjid tapi larang orang ceramah, halang orang imarahkan...
buat musabaqah alquran tapi tolak hukum hakan alquran....
buat mahkamah syariah.. tapi tolak pengadilan qazaf, qisas, had, takzir....
buat bank islam, tapi bank riba' jadi pilihan urusan kerajaan
buat tabung haji..pelbagai skandal yg menghiris hati ummat...
majlis agama menjadi tunggangan untuk melindungi kemunkaran penguasa umno.....
bahkan institusi istana pun diperkudakan oleh umno secara wewenangnya... sehingga kecurigaan rakyat semakin menebal terhadap kedaulatan & fungsi istana sebenar!

dengan umno memerintah umat Islam... ada statistik pd 2011 lebih 50,000 anak luar nikah dilahirkan.... juga berlaku pd tahun ini..... bayangkan kalau lebih 50,000 orang anak zina dilahirkan setiap tahun.... berapa ramai lagi jika sistem negara sedia ada tak mampu tanganinya secara berkesan? ...

isu dadah, jenayah ganas juga meningkat..

inilah akibatnya 55 tahun melayu sembah umno ... prinsip Islam dipersendakan ..... Islam diperintahjajah oleh umno... bukannya prinsip Islam menentu halatuju umno... sebab tu setengah pentaksub asobiayah umno lebih utamakan dasar umno dari dasar Islam...........

August 4, 2012 8:47 PM

---------------------------------------------------

Saudara, apakah PAS masih hidup atau PAS sudah MATI kerana dijentik oleh DAP dan sekarang PAS menjadi boneka DAP? Sila buktikan jika PAS masih hidup dengan menjawab soalan di bawah, bukan setakat menjawap, tapi pastikan ianya benar-benar berlaku, ada berani ke?

Buktikan saudara, buktikan PAS masih hidup, jika tidak bermakna PAS telah mati, mayat PAS telah dipijak-pijak dan dilangkah-langkah berulang kali serta mayat PAS dipijak-pijak dengan penuh penghinaan oleh DAP dan mayat PAS telah diseret ke sarang DAP dan mayat PAS telah dibonekakan menjadi boneka DAP dengan leher PAS diikat dan hidung PAS telah dicucuk dan diikat untuk diseret ke sana sini untuk menjadi boneka DAP, sila buktikan saudara, sila buktikan, kalau beranilah, berani kerana benar, takut kerana salah, kebenaran tetap kebenara walaupun kebenaran itu amat pahit. Sila jawab soalan di bawah:

Berkenaan hudud dan negara Islam, adalah PAS berani membuat perdebatan dengan DAP mengenai kedudukan hudud dan negara Islam dalam Pakatan Rakyat?

Adakah PAS berani membuat forum di mana ahli panelnya adalah Nik Aziz, Lim Kit Siang, Anwar, Karpal dan Hadi Awang dengan moderatornya terdiri daripada Lim Guan Eng, Nasruddin Tantawi dan Shamsul Iskandar Mat Akin?

Adakah PAS berani membuat sidang media dengan memanggil semua media dalam negara ini dan beberapa media antarabangsa untuk mengumumkan pendirian rasmi PAS berhubung hudud dan negara Islam di hadapan Lim Kit Siang, Karpal Singh, pimpinan DAP, PKR dan PAS, ahli-ahli DAP, PKR dan PAS serta orang ramai?

Anonymous said...

Tanah adat penduduk orang asli di lojing yang dirampas oleh PAS Kelantan untuk dibuat ladang rakyat yang kemudiannya jadi ladang swasta apa cerita pula? Lagi satu, tanah adat orang asli di hulu kelantan yang telah dipelahap balaknya dengan alasan hendak membuat ladang rakyat tapi sudah bertahun, sebatang anak sawit atau nak getah atau anak koko pun tak ada yang ada semak samun saja, apakah sudah ada ladang rakyat yang menanam semak samun ke? Apa cerita ni Penipu Rakyat, jangan sibuk nak memfitnah orang sedangkan Penipu Rakyat sendiri dasar perampas dan dasar penindas.

Pimpinan PAS dan ahli-ahli PAS ada berani jawab ke soalan-soalan dalam komen-komen di atas? Berani kerana benar, takut kerana salah, kebenaran tetap kebenaran walaupun pahit.

Syabas Barisan Nasional atas daya usaha untuk memajukan negara ini, nak harapkan Pakatan Rakyat, makin lingkuplah negara ini, ada ke ceramah maki hamun boleh beri pendapatan dan beri rezeki kepada rakyat? ada ke hasutan boleh memberikan sesuap nasi kepada rakyat? ada ke demontrasi liar dapat memberikan peluang kerja kepada rakyat? Semua kerja gila Pakatan Rakyat itu hanya menjahanamkan negara dan menyusahkan rakyat, tak malu ke berkelakuan begitu, malahan yang pakai serban dan jubah tu, tak malu ke, mana pemikiran kamu semua hingga sanggup jadi pengkhianat negara sebegini rupa?

Apa pun syabas Barisan Nasional, teruskan usaha cemerlang demi agama, bangsa dan tanah air.

Rakyat sekalian, marilah kita memberikan sokongan padu kepada Barisan Nasional dalam PRU 13 demi agama, bangsa dan tanah air. Takbir! Allahuakbar.

Sekian, terima kasih.

Anonymous said...

Biarla org pas solat hajat dan doa mcm2.da bpuluh tahn bdoa,islam smakin tertegak d bumi mlaysia.kerana allah kdg2 tdk mberi apa yg kt mahu.tp allah mberi apa yg kt perlu.tiap thn pas bdoa nk memerintah,dan tiap thn jg insyaallah doa itu makbul.allah mgkabulkn dgn mberi kuasa pmerintah yg dperlukn olh org mlayu islam utk menegakkn islam.sesungguhnya krjaan
negri pas dpandg rendh olh org kafir dgn kotor,tdk trurus,sleweng duit,miskn dan meminta2..mgkn ats sbb tdk dpandg tgi, allah mgkabulkn doa mrk ats apa yg mrk perlu shj.hanya mrk yg tdk mgakuinya..

Anonymous said...

Anonymous said...

Biarla org pas solat hajat dan doa mcm2.da bpuluh tahn bdoa,islam smakin tertegak d bumi mlaysia.kerana allah kdg2 tdk mberi apa yg kt mahu.tp allah mberi apa yg kt perlu.tiap thn pas bdoa nk memerintah,dan tiap thn jg insyaallah doa itu makbul.allah mgkabulkn dgn mberi kuasa pmerintah yg dperlukn olh org mlayu islam utk menegakkn islam.sesungguhnya krjaan
negri pas dpandg rendh olh org kafir dgn kotor,tdk trurus,sleweng duit,miskn dan meminta2..mgkn ats sbb tdk dpandg tgi, allah mgkabulkn doa mrk ats apa yg mrk perlu shj.hanya mrk yg tdk mgakuinya..

August 4, 2012 9:25 PM

-----------------------------------------------------

Ajaran Islam ke mendoakan kecelakaan kepada orang lain sebagaimana yang dibuat oleh para tok guru politik dan ulamak politik PAS kerana dendam kesumat politik?

Adakah ajaran Islam menggalakkan umatnya berceramah memaki hamun pemimpin negara? Adakah Islam mengajarkan membenarkan orang-orang bukan Islam yang berceramah memetik ayat Al-Quran sesuka hati tanpa mereka beriman kepada Al-Quran itu sendiri malahan lagi teruk bila ayat Al-Quran itu digunakan oleh penceramah jemputan PAS yang bukan beragama Islam untuk memmperolokkan pimpinan negara yang beragama Islam, inikah ajaran Islam atau ajaran sesat PAS sebenarnya?

Apakah ajaran Islam bila berdemontrasi liar merosakkan harta benda awam dan berkelahi dengan pihak berkuasa dengan alasan hak asasi manusia? Ini ajaran Islam ataupun ajaran penyeleweng dari PAS yang sesuka hati menyelewengkan hukum hakam hingga membuat hukum hakam sesat seperti berdemontrasi sama seperti solat jemaah, demontrasi disamakan dengan ibadah haji, apa ini semua, nak merosakkan pemikiran masyarakat ke? Nak politik tu, politiklah elok-elok, tapi sampai memperalatkan agama secara salah, itu sudah keterlaluan!

Apakah ajaran Islam dengan menghasut orang membenci pemerintah, menghasut orang tidak membayar hutang, menghasut orang supaya jangan berterima kasih, itu apa semua? Merosakkan masyarakat sajalah. Tidak malukah bersikap keji sebegini, memperalatkan agama demi politik? Sangat memalukan!

Janganlah saudara hendak bermuka-muka, PAS kalau benar-benar serius hendak memartabatkan Islam, mengapakah PAS menjadi boneka DAP sekarang ini?

Adakah PAS berani membuat perkara-perkara di bawah ini untuk membuktikan mereka konsisten dengan hudud dan negara Islam:

Berkenaan hudud dan negara Islam, adalah PAS berani membuat perdebatan dengan DAP mengenai kedudukan hudud dan negara Islam dalam Pakatan Rakyat?

Adakah PAS berani membuat forum di mana ahli panelnya adalah Nik Aziz, Lim Kit Siang, Anwar, Karpal dan Hadi Awang dengan moderatornya terdiri daripada Lim Guan Eng, Nasruddin Tantawi dan Shamsul Iskandar Mat Akin?

Adakah PAS berani membuat sidang media dengan memanggil semua media dalam negara ini dan beberapa media antarabangsa untuk mengumumkan pendirian rasmi PAS berhubung hudud dan negara Islam di hadapan Lim Kit Siang, Karpal Singh, pimpinan DAP, PKR dan PAS, ahli-ahli DAP, PKR dan PAS serta orang ramai?

Jangan berpura-puralah, berceramah macam nak runtuh pentas ceramah, tapi dari segi perlaksanaan tak ada pun, cakap saja besar, tapi tak tau nak buat apa, apa guna? Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

1.kenapa nak nafikan fakta bahawa ibubapa yang bertanggungjawab mencorakan 'kain putih' bayi mereka. Aku x salahguna dadah walaupun dikelilingi olek rakan rakan katogeri tegar dadah... dan tak pernah berzina
2. Sahabatku kat USA sana, bolek pula jadi hafiz walaupun obama yg mentadbir???
3.jati diri perlu dipupuk!!! umpama ikan di laut, isinya tetap manis walaupun berendam dlm air masin
4. Andaikata sdr terlibat dgn kemungkaran semasa diluar negara, adakah kerajaan umno dipersalahkan dengan salahlaku sdr?

Anonymous said...

Umno salah jugak ke bila maksiat berleluasa di kelantan?

Anonymous said...

Anonymous said...

1.kenapa nak nafikan fakta bahawa ibubapa yang bertanggungjawab mencorakan 'kain putih' bayi mereka. Aku x salahguna dadah walaupun dikelilingi olek rakan rakan katogeri tegar dadah... dan tak pernah berzina
2. Sahabatku kat USA sana, bolek pula jadi hafiz walaupun obama yg mentadbir???
3.jati diri perlu dipupuk!!! umpama ikan di laut, isinya tetap manis walaupun berendam dlm air masin
4. Andaikata sdr terlibat dgn kemungkaran semasa diluar negara, adakah kerajaan umno dipersalahkan dengan salahlaku sdr?

August 4, 2012 9:43 PM

---------------------------------------------

Ada yang lebih teruk dari itu saudara, iaitu golongan yang kononnya pemimpin, golongan yang kononnya ulamak dan tok guru, golongan yang kononnya profesional, tetapi menghasut rakyat menentang kerajaan, menghasut rakyat bertindak ganas melawan pihak berkuasa, menghasut rakyat memaki mahun pihak kerajaan menghasut rakyat supaya tidak bayar hutang, menghasut rakyat supaya bersikap ganas. Malahan yang lagi teruk itu kerana nak menjayakan agenda ganas mereka, demontrasi liar pun disamakan dengan solat jemaah, demontrasi liar pun disamakan dengan ibadah haji, mereka ingat mereka membaling botol, batu, kayu dan sebagainya kepada pihak berkuasa itu umpama melontar di jamrah ke? Inilah, bila hukum hakam agama diputar belitkan hingga rakyat jadi keliru, tidak pula orang kononnya cerdik pandai agama itu nak betulkan keadaan, malahan menghasut rakyat supaya berterusan dengan kerja-kerja tidak senonoh itu, ini lagi teruk, sungguh teruk dan sangat memalukan! Blah la, Penipu Rakyat adalah komunis, sikap dan gelagat mereka adalah sikap dan gelagat komunis, pemikiran mereka adalah pemikiran komunis, mereka tidak berhati perut terhadap rakyat, lihatlah mereka sanggup pergunakan rakyat sebagai 'senjata' untuk bertempur dengan petugas keselamatan, mereka tidak peduli berapa ramai rakyat yang mati atau cedera parah, kerana lagi ramai yang mati dan lagi ramai yang cedera parah, maka itu adalah keuntungan politik bagi Penipu Rakyat untuk memanipulasikan bahawa kononnya kerajaan zalim dan tidak perperikemanusiaan sedangkan yang zalim dan tidak berperikemanusiaan malahan tidak berhati perut yang sebenarnya adalah Penipu Rakyat, merekalah punca rakyat terkorban, cedera, pasukan keselamtan cedera, harta benda rosak, ini adalah hasil daripada politik kotor Penipu Rakyat yang sudah mengamalkan politik komunis demi merebut kuasa.

Jangan terpedaya dengan Penipu Rakyat, menyokong Penipu Rakyat adalah menyokong komunis, sedangkan komunis adalah golongan penindas, one party government sebagaimana di negara-negara yang diperintah oleh komunis dan rakyat mengalamai berbagai sekatan yang dibuat oleh pihak komunis seperti di negara-negara komunis. Jangan menyokong Penipu Rakyat kerana mereka komunis.

Sokonglah Barisan Nasional yang sejak dari awal pemerintahan sendiri negara ini hingga kini dan insyaAllah hingga hujung masa dunia ini terus berkorban dan berjuang demi kesejahteraan rakyat.

Tuan-tuan dan puan-puan sekalian, bandingkanlah sikap berhemah dan prihatin Barisan Nasional yang tidak suka berpolitik hingga menyiksa rakyat, Barisan Nasional mementingkan kepentingan rakyat, sebab itulah berbagai kemudahan dan pembangunan diusahakan untuk kesejahtaraan rakyat, bukannya seperti Penipu Rakyat, berpolitik siang dan malam hinggakan rakyat yang dilanda krisis air pun, Penipu Rakyat bukannya nak ambil langkah untuk menyelesaikan masalah, tapi sibuk berpolitik siang dan malam hingga rakyat merana.

Tuan-tuan dan puan-puan sekalian, buatlah pilihan yang betul, jangan terpedaya dengan janji manis yang ditabur tapi buatnya tidak, dalam PRU 13 kelak, undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air. Syabas Barisan Nasional, teruskan usaha cemerlang ini, semoga Allah merahmati segala usaha Barisan Nasional bagi memajukan negara dan rakyat negara ini.

Sekian, terima kasih.

Anonymous said...

Syabas Barisan Nasional atas segala daya usaha untuk memajukan negara dan rakyat negara ini.

Rakyat amat bertuah kerana memiliki kerajaan yang bertanggungjawab seperti Barisan Nasional.

Sudah 4 tahun PRU 12 berlalu, perbezaan antara kualiti Barisan Nasional yang berwawasan dan prihatin dengan usaha-usaha memajukan rakyat dan negara adalah amat diharga, malahan di pihak Pakatan Rakyat, tidak banyak yang dapat dilihat, sekadar perkara-perkara buruk terutamanya demontrasi liar yang merosakkan ekonomi negara, janji-janji palsu yang ditabur siang dan malam, tapi buatnya tidak, banyaknya perpecahan masyarakat akibat hasutan yang dipelopori oleh Pakatan Rakyat, sungguhnya Pakatan Rakyat sangat teruk, dari skor 10 hanya layak 0.1 saja, berbanding Barisan Nasional dari skor 10 dapat 8.5, syabas dan tahniah Barisan Nasional, lagi 1.5 tu biasalah, manusia biasa dan sekarang ini di dunia, mana ada kesempurnaan dan mana boleh puaskan semua orang, apa pun syabas atas kejayaan Barisan Nasional.

First time voter.

Anonymous said...

contoh terbaik betapa sempitnya pemikiran dan penilaian puak yg berguru hanya dgn satu fahaman....kesian

Anonymous said...

Syabas Barisan Nasional atas segala daya usaha untuk memajukan negara dan rakyat negara ini.

Rakyat amat bertuah kerana memiliki kerajaan yang bertanggungjawab seperti Barisan Nasional.

Sudah 4 tahun PRU 12 berlalu, perbezaan antara kualiti Barisan Nasional yang berwawasan dan prihatin dengan usaha-usaha memajukan rakyat dan negara adalah amat diharga, malahan di pihak Pakatan Rakyat, tidak banyak yang dapat dilihat, sekadar perkara-perkara buruk terutamanya demontrasi liar yang merosakkan ekonomi negara, janji-janji palsu yang ditabur siang dan malam, tapi buatnya tidak, banyaknya perpecahan masyarakat akibat hasutan yang dipelopori oleh Pakatan Rakyat, sungguhnya Pakatan Rakyat sangat teruk, dari skor 10 hanya layak 0.1 saja, berbanding Barisan Nasional dari skor 10 dapat 8.5, syabas dan tahniah Barisan Nasional, lagi 1.5 tu biasalah, manusia biasa dan sekarang ini di dunia, mana ada kesempurnaan dan mana boleh puaskan semua orang, apa pun syabas atas kejayaan Barisan Nasional.

First time voter.

August 4, 2012 10:05 PM
Anonymous Anonymous said...

contoh terbaik betapa sempitnya pemikiran dan penilaian puak yg berguru hanya dgn satu fahaman....kesian

August 4, 2012 11:01 PM

-------------------------------------------------------

Begitulah pemikiran sempit Penipu Rakyat yang cuba diracuni kepada rakyat.


Lihatlah Penipu Rakyat sibuk siang dan malam berpolitik, menghancurkan perpaduan, melingkupkan keamanan, merosakkan akhlak dengan budaya-budaya keji seperti demotrasi liar dan hasutan, itu semua boleh beri makan minum kepada rakyat ke? Sebab itulah krisis air di Selangor pun, hinggakan rakyat sudah dicengkam dengan kesulitan dna kesengsaraan tidak dipedulikan oleh Penipu Rakyat, mereka lebih sibuk berpolitik berbanding hendak membangu rakyat, dasar komunis seperti Penipu Rakyat ni mana berhati perut, mereka lebih utamakan kuasa saja, kepentingan rakyat adalah tidak penting sangat bagi mereka, dasar komunis memang begitu. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

Pembetulan:

Anonymous Anonymous said...

contoh terbaik betapa sempitnya pemikiran dan penilaian puak yg berguru hanya dgn satu fahaman....kesian

August 4, 2012 11:01 PM

-------------------------------------------------------

Begitulah pemikiran sempit Penipu Rakyat yang cuba diracuni kepada rakyat.


Lihatlah Penipu Rakyat sibuk siang dan malam berpolitik, menghancurkan perpaduan, melingkupkan keamanan, merosakkan akhlak dengan budaya-budaya keji seperti demotrasi liar dan hasutan, itu semua boleh beri makan minum kepada rakyat ke? Sebab itulah krisis air di Selangor pun, hinggakan rakyat sudah dicengkam dengan kesulitan dna kesengsaraan tidak dipedulikan oleh Penipu Rakyat, mereka lebih sibuk berpolitik berbanding hendak membantu rakyat, dasar komunis seperti Penipu Rakyat ni mana berhati perut, mereka lebih utamakan kuasa saja, kepentingan rakyat adalah tidak penting sangat bagi mereka, dasar komunis memang begitu. Blah la, Penipu Rakyat komunis!

August 4, 2012 11:05 PM

Anonymous said...

Juak-juak Penipu Rakyat tak berani nak bagi komen, setakat membebel tak puas hati sajalah, kerana komen-komen mereka telah dipatahkan oleh penyokong kerajaan, malahan persoalan yang diutarakan oleh penyokong kerajaan tidak mampu dijawab oleh juak-juak penipu Rakyat, blah la, Penipu Rakyat komunis!

NIKNAJIS said...

50 ribu anak haram... besar kemungkinaan 40 ribu datang dari kelantan...

umno salah? said...

Kesian aku tengok pemikiran kuno puak berlagak alim ini .nak menyalahkan orang lain je....berzina umno yang salah,jenayah pon umno yang salah...kalau kau terminum minyak panas,kau nak salahkan umno jugak ke? Ingatan,jangan kenyataan kau ni akan disoal di akhirat..berhati-hati dengan tingkah lakumu..

atok pesan said...

Perangai dan tingkah laku pemimpin anda perlu diubah dahulu..jangan kita merasakan kita sudah terlalu sempurna untuk menilai orang lain..Allah maha mengetahui lagi maha adil..yang penting,jangan riak dan rasa diri kita baik untuk dibandingkan dengan orang lain yang mungkin kurang amalannya...

Anonymous said...

diakhirat nanti Iblis pun berkata kepada pengikut2nya "hari ini aku berlepas tangan dengan apa kemungkaran yg kamu semua lakukan"- maksudnya manusia tanggunglah sendiri atas kejahilan & kekufuran mereka!

umno menipu rakyat supaya memberi mandat kuasa memerintah negara kepada golongan sekular asobiyah mereka, walaupun terpaksa tunduksembah kpd kehendak penjajah & pendatang ..... selepas 55 tahun hasil pememerintahan umno... akhirnya umno berkata mereka tidak bertanggungjawab atas segala kesesatan & kemunkaran yang dilakukan oleh rakyat & ummat Melayu/Islam!

Apa yg nak dibangga/ agungkan oleh manusia tentang sekadar PEMBANGUNAN KEBENDAAN jika umat semakin jauh dari hidayat & keredhaan Allah? ... Firaun, Hamman, Qarun, Namrud, kaum Ad, Tsamud, Balqis pun buat kemajuan duniawi & kehebatan teknologi... sampai tinggalan mereka masih boleh disaksikan kehari ini dan tercatat jelas didalam alQuran tetapi Allah murka atas kekufuran & kemunkaran mereka!

Melayu/Muslim perlu tolak kepimpinan golongan 'munafikin moden' berideologi sekular asobiyah umno ... kembali BERSATU dalam wadah politik Islam, kita kuatkan wadah baru yang diungguli para pejuang Islamis,.. buat masa ini, PAS, sebagai tapak baru politik Islam, politik ummat Malaysia!

Abaikan golongan penjilat2 kuasa warisan anak jajahan Kuffar Barat itu.... Mengapa Melayu/Muslim masih tertipu dengan silauan duniawi yang tidak dilandaskan syariat Allah?

HIJRAHlah, JIHADlah hawa nafsu ammarah dibulan Ramadhan yg mulia ini.... angin perubahan semakin menyelinapi qalbu setiap lapisan ummah... para artis, bekas pegawai kerajaan (tinggi bahkan ramai lagi yg rendah), bekas tentera berjasa, bekas korporat, profesional, usahawan, politikus sekular yg insaf, .................... insya Allah... "nashrun minalLah, wa fathun qaribun" (pertolongan dari Allah, kejayaan yang dekat)

Amiin.....

Anonymous said...

diakhirat nanti Iblis pun berkata kepada pengikut2nya "hari ini aku berlepas tangan dengan apa kemungkaran yg kamu semua lakukan"- maksudnya manusia tanggunglah sendiri atas kejahilan & kekufuran mereka!

umno menipu rakyat supaya memberi mandat kuasa memerintah negara kepada golongan sekular asobiyah mereka, walaupun terpaksa tunduksembah kpd kehendak penjajah & pendatang ..... selepas 55 tahun hasil pemerintahan umno... akhirnya umno berkata “mereka tidak bertanggungjawab atas segala kesesatan & kemunkaran yang dilakukan oleh rakyat & ummat Melayu/Islam hari ini!” ... kesamaan tabiat kesyaitanan & Iblis laknatullah .

Amat mudah pada perkiraan umno. Sedangkan Rasulullah bersabda: “setiap kamu adalah pemimpin, setiap kamu akan disoal terhadap tanggungjawab bagi setiap rakyat/ahli/ keluarga/amanah yang dipimpinnya”. Apakah umno tolak pernyataan AlQuran & alHadist Rasul?

Global Products & Services Review said...

1Malaysia semua...

Daripada anda semua blog atau ber-facebook 24jam tak dapat sesen pun, ada baiknya sambil sambil invest beli share syarikat di Europe. Bulan bulan dapat duit, stable monthly income. Lagi banyak yang di invest, lagi besar dapat tiap tiap bulan.

Dengan RM 2300 boleh mendapatkan anda RM 310 tiap-tiap bulan, Dengan RM 10,000 boleh dapat RM 2,000 - RM 3,000 sebulan. Atau share paling murah berharga USD $ 20 dengan bulanan anda akan dapat USD $ 2.2 sahaja.

Kalau berminat, sila layari :

(Versi English)
http://tinyurl.com/UinvestWorld


(Versi Melayu)
http://PelaburanHartanah.blog.com


( * versi English lebih lengkap documentasi dan maklumat mengenai investment ini)


Layari mana mana laman blog diatas, setelah membacanya. Click pada FREE REGISTRATION dan daftar account pelaburan anda, ianya percuma, walaupun anda tidak mahu lagi membuat investment. Tetapi anda boleh lihat lihat dan survey dulu di dalam account anda itu. Dan anda juga boleh chat dengan Admin dan Pihak Management investment berkenaan, secara LIVE dan kadang kadang ada webcam session bersama admin.

Belum cuba belum tahu, selamat melabur.

Anonymous said...

Klu dah mcm tu jangan le ambik iblis setan jin sbg kawan paham.....
Pas tu parti politik aje yg nak kerusi kuasa....
Bila umno unjur perpaduan apsal pas tolak?
kitab mana jadi rujukan pas tu islam umno tu kapir?

Anonymous said...

Keluar pakatan dahulu.Ad berani?

Anonymous said...

UMNO menggunakan politik untuk memartabatkan islam..
PAS menggunakan islam untuk matlamat politik..