Saturday, August 25, 2012

LEPAS PARLIMEN SHAH ALAM, PARLIMEN LEMBAH PANTAI AKAN TUMBANG !



Sebelum ini kita pernah dikhabarkan yang Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim telah berura-ura untuk lari dari kampung halaman untuk mencuba nasib di Parlimen Nibong Tebal bagi menyelamatkan karier politik peribadi setelah mengetahui cengkaman pengaruhnya di Permatang Pauh saban waktu semakin merosot.

Pun demikian apabila menyedari hasratnya itu sudah terdedah pada umum, mahu tidak mahu untuk mengelak malu dan polemik yang berpanjangan, terpaksa digagahkan jua kakinya untuk terus bertahan di Permatang Pauh sekalipun tahu hujung hayat politiknya dalam PRU 13 mungkin bakal ternoktah di sana.

Rupanya bukan Anwar sahaja yang mengalami sindrom ketakutan untuk menerima penolakan rakyat kerana ia turut menjangkiti anak sulungnya, Nurul Izzah yang sekarang ini adalah Ahli Parlimen Lembah Pantai merangkap Naib Presiden PKR.

Perkembangan terbaru yang diperolehi dari sumber-sumber PKR menyebut, Nurul Izzah sudah pasti akan lari meninggalkan Parlimen Lembah Pantai setelah tidak tahan menerima asakan dari Menteri Wilayah Persekutuan & Kesejahteraan Bandar, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin yang kian melebarkan pengaruhnya di sana.

Nurul Izzah sedar kehadirannya di Lembah Pantai langsung tidak memberi impak positif kepada penduduk dan pengundi di sana, apatah lagi selepas beberapa kajian yang dilakukan oleh jentera PKR turut mengesahkan senario semasa tidak lagi memihak kepada PKR.

Hasil kajian-kajian itu turut menjangkakan peluang PKR di Lembah Pantai bukan sahaja terlampau malap malah kemenangan pastinya condong kepada BN dengan kelebihan sekitar 2,000 undi.

Sementelah lagi sudah sekian ramai hulubalang dan orang kanannya di kawasan parlimen itu telah beramai-ramai terjun dari kapal mencari perlindungan di bahtera BN, nampak gayanya terpaksa juga Nurul Izzah mengorak langkah mencari kawasan baru yang difikirkannya masih putih untuk menerimanya.

Mengikut maklumat tersebut lagi, kawasan parlimen baru yang bakal ditandingi oleh Nurul Izzah ialah Titiwangsa yang sebelum ini dikuasai oleh calon PAS, Allahyarham Dr. Lo'Lo yang memenangi parlimen tersebut dengan majoriti 1,972 undi.

Sebagai ganti peralihan kerusi tersebut, PKR akan menyerahkan kerusinya di Parlimen Wangsa Maju untuk ditandingi oleh calon PAS. 

Pada PRU 2008, Parlimen Wangsa Maju dimenangi calon PKR, Wee Choo Keong selepas menewaskan penyandang asal dari BN dengan majoriti 150 undi. Wee, bagaimanapun meninggalkan PKR pada Mei 2010 dan kekal sebagai wakil rakyat Bebas sehingga sekarang.

Nurul Izzah mungkin berasa lega kerana merasakan sudah ketemu kawasan yang dikiranya selamat, tapi dengan senario hari ini yang makin memihak kepada BN dan gelombang penolakan rakyat terhadap pembangkang semakin kuat melanda negara, angan-angan Nurul Izzah untuk sekali lagi menjadi 'yang berhormat' nampaknya masih terlalu jauh dari jangkauan.

27 comments:

Anonymous said...

Ingat PAS,ingat Ayah Pin.
Ingat Khalid ingat gereja.
Ingat Nurul ingat puaka !

Anonymous said...

PRU 12 rakyat terlalu emosi, termasuklah aku, cuma aku tak pi mengundilah tahun 2008 tu, sebab aku meluat dengan PAS dan marah dengan Barisan Nasional sebab Pak Lah dan Khairy serta kuncu-kuncu mereka, tapi bila Pak Lah dah blah dan Datuk Seri Najib mengetuai Barisan Nasional, aku sokong Barisan Nasional balik, insyaAllah aku akan undi Barisan Nasional dalam PRU 13 kelak, di parlimen kawasan aku Barisan Nasional dari UMNO akan bertanding melawan Penipu Rakyat dari PAS dan DUN pula Barisan Nasional dari UMNO bertanding melawan Penipu Rakyat dari PKR, itu tahun 2008 dululah.

PRU 13 kelak, marilah semua rakyat Malaysia yang layak mengundi turun ke pusat pengundian beramai-ramai dan mengundi Barisan Nasional untuk memenangkan Barisan Nasional dengan majoriti besar dalam PRU 13 kelak. Undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air, sebabnya Barisan Nasional sibuk bangunkan negara untuk kesejahteraan rakyat, sedangkan Penipu Rakyat pula sibuk pergunakan rakyat untuk menghuru harakan negara untuk merampas kuasa, dua perbezaan yang sangat besar di mana Penipu Rakyat sangat buruk dan Barisan Nasional sangat bermutu tinggi, undilah Barisan Nasional dalam PRU 13 demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

Bukan salah nurul dapat bapa peliwat tegar

tukang telek said...

Aku pun dah meluat dengan PR penipu rakyat ni keja tak ada asyik nak menipu saja. Ingat rakyat ni bodoh sangat ke? PRU 13 ni jom kita undi Barisan Nasional. BN saja yang dapat membela nasib rakyat. BN berpengalaman memajukan negara. PR tak berpengalaman dan menjahanankan negara.

Anonymous said...

Izzah...tak nak cuba kat Palimen Pekan??

Anonymous said...

Aku pun akan undi BN jugak. Semoga PR masuk kubur. Ada pembangkang pun tak berguna. Ingatkan boleh check and balance, tapi auta ja lebih.

Anonymous said...

Aku plak akan mengundi di Parlimen Baling...dok dgq cerita situ. PASembur dah berpecah 3 puak. Admin tolong risik. Kompom aku akan undi BN. Umur 36 kira saluran mana plak eik??

Ali said...

Drp aku memangkah parti2 yg bercelaru lebih baik aku pilih yg telah byk berjasa kpd bangsa dan negara. Pembangkang, hampa p belajaq utk berlaku 'telus jurur, jgn byk kelentong rakyat, jgn dok berbelit2' sbb skrg bkn era lum merdeka. Skrg siapa yg 'mampu' membawa negara kearah yg lebih terbilang bkn 'step down'jgn terpengaruh dgn 'mat2 rempit' yg berarak kehulu dn kehilir, seronok2. Ini sebuah negara yg terdiri dari berbilang kaum, berbagai professional yg mengharapkan corak kepimpinan yg berwibawa bukan utuk dijadikan 'bahan ketawa' oleh dunia yg dipimpin oleh ketua negara yg tua bangka dan 'peliwat'.

Anonymous said...

Nurul ni mulut longkang...

Penipu besar

macam mana nak jadi pemimpin

Bapak borek , anak rintik

Sepatutnya, dia nasihat bapak dia supaya bertaubat selagi nyawa masih ada...Itupun kalau dia sayangkan bapak dia...

Selamat jalan Nurul dan PKR

Anonymous said...

Ayoh Rakyat yang cintakan Malaysia dan Keamanan!!

Tolak Anwar Aljubs Anak Beranak dan PKR!!

Tolak Nurul Bengap!!

Tolak N.ajis, Kuncu2 nya Dan PAS Perosak Bangsa dan Agama.

Tolak Lim Kit Sial Anak Beranak, Benggali Karpal Pusing Anak Beranak dan DAP Kominis!!

Tolak Bumu Sial penghisap Kotek DAP dan Pencacai PR!!

Tolak!! Tolak!! Tolak!!

Anonymous said...

ek ele..

entry yg kat atas ni..aku rasa dari org yg sama jer..cara tulisan..maki hamun nya..sama jer..

tak payah maki2..wat tambah kan dosa jer..tunggu dan lihat jer laa..

Allah menentukan segala2nya..dan Allah yg membuka hati rakyat m'sia untuk menilai yg mana betul dan yg mana salah...


bosan2 lah..blog nie..komen2 semua tak cerdik..maki hamun jer..aku suka komen cerdik bomo siam..org yg bijak..

jom kita gi blog biaqpila..bnyk cerita yg menarik..tak main la nak maki2 mcm blog nie..

Anonymous said...

Aq xkn sokong sapa2 yg suke mmburokkn nama negara....

Dia ngan keturunan SIAL dia kalo kuar negara xdak 1 citer yg elok dia bg tau org luar...pebenda nak jadi pemimpin aq? ...langsong xde jatidiri sygkn negara...

Keje dia asik nak mnjatohkn maruah negara, membongkar rahsia keselamatan negara, mnghina apa saja yg ada di Malaysia wlpon mende itu baik utk rakyat...perghhh...kalo gini punya BETINA...sori...

SAY NO TO PAKATAN HARAMjadah

Anonymous said...

Alhamdulillah Rakyat Malaysia sudah mula menyedari hakikat Parti Penipu Rakyat PR..

Anonymous said...

walaupun undi tu rahsia aku kompom undi bn dulu kini dan selama-lamanya.. yahooooooooo..hidup bn3x

Anonymous said...

Setuju

Anonymous said...

DAP & Anwar Ibrahim memudaratkan islam, melayu dan negara. Tolak mereka dan yang sewaktu dgn mereka.

Anonymous said...

bapa nurul anugerah tuhan?...muka haramjadah mengaku anugerah tuhan, tua kutuk tak tau malu....kehkehkeh.

Anonymous said...

mari kita ramai ramai JUBOR kan izzah pada PRU13 kali ini....mulut longkang...MP yg langsung x der credibility.....siang malam membangkang...

Anonymous said...

btul3x..siang mlm membangkang,tin kosong suka ckp kelentong,ckp langsung tak ada isi,main gasak sja...bapa penipu anak pun penipu,suka mencarut yg langsung takde pekdahnya.

Anonymous said...

pembangkang kat malaysia tak educated, kita perlukan pembangkang yg memperjuangkan kepentingan alam sekitar yang tulen, say no to DAP

Anonymous said...

Nurul Izzah !! Kalau kau berani, bertandinglah lagi kat Lembah Pantai...

Rakyat hanya boleh tertipu sekali aje....Not for the second time..OK

jadi wife sepenuh masa lah kau lepas ni...Jaga laki kau lebih baik..daripada buat fitnah sana sini

Anonymous said...

kesian2..ramai nya yg muflis di padang masyar nanti..komen2 yg memaki hamun ni..kau org tak sedar ker..abis pahala kau org di kutip anwar dan nurul izah..

Anonymous said...

saya pengundi lembah pantai. ya, saya akan undi bn raja nong chik

Anonymous said...

Anon 6.57 baguih ko nasihat orang ko nasihat orang pas asyik fitnah je dan kafirkan sesama islam!siapa ajar maki hamun kalau tidak orang pas anwar dap yg mulakan!

Anonymous said...

Saya juga pengundi lembah pantai say no pakatan haram!

Anonymous said...

aku bukan parti mana tapi aku pilih kerajaan yg banyak berkerja untuk rakyat bukan paksa rakyat turun kejalan jalan raya aku bolih nilai walaupun aku bukan pengnalisih politik pembakang akan kalah teruk dalam pru 13 nanti kemukingnan besar kelantan akan tumbang selangor tumbang kedah hancur penang 50/50 kalau bn penang dapat ambil hati rakyat penang dalam masa terdekat ini dan serang dap mati matian dalam banyak isu dan terangkan kepada rakyat penang siapa dap yg sebenar nya muking bn penang capai kejayaan dan akan dapat perintah penang yg ditunggu olih rakyat penang semua.

Anonymous said...

1000000% sokong BN