Thursday, August 16, 2012

PAS JILAT LICIN BUNTUT KIT SIANG DENGAN PENUH TEKUN.


Kafir Harbi Tidak Wujud Kerana Tiada Negara Islam atau Negara Islam Tidak Wujud Kerana Ada Kafir Harbi Menentang?

Gara-gara ingin terus ‘bersekedudukan’ dengan DAP, yang telah difatwakan haram oleh para Mufti dan juga Ulama-ulama pondok, maka PAS hari ini menafikan bahawa DAP adalah kafir harbi.

Alasan yang diberi oleh PAS ialah selagi tiada Negara Islam yang sebenar maka tidak mungkin wujud golongan kafir harbi.   Kenyataan ini dibuat oleh Dato’ Dr. Haron Din dan disiarkan di dalam Harakah, serta pantas dipetik oleh blog-blog dan laman web pro-pembangkang.  Dengan pantas juga Lim Kit Siang membuat kenyataan menyokong kenyataan PAS tersebut bahawa dirinya bukan kafir harbi.

Jika kafir harbi tidak wujud kerana tiada Negara Islam sebenar mengikut kaca mata PAS, maka mana mungkin Negara Islam PAS itu wujud selagi ada kafir harbi yang menghalangnya?  Dan PAS pula yang membantu mereka?

Kenyataan Haron Din tersebut bolehlah diumpama masalah telur dengan ayam - yang mana dulu yang mana kemudian?

Kafir harbi mengikut istilah mudah adalah golongan kafir yang memerangi Islam.

Adalah tidak mungkin Lim Kit Siang akan mengaku yang dirinya memerangi atau membenci Islam.  Tentulah beliau bukan ahli politik yang berjaya jika beliau mengaku terang-terangan bahawa beliau membenci Islam dan orang Islam.

Namun, kebencian Kit Siang terhadap Islam dan orang Islam (Melayu) telah terakam dalam sejarah.  Malah tidak salah rasanya jika kita memberi gelaran kepada beliau sebagai Bapa Perkauman Malaysia.  Telah tercatat kemas dalam laporan Mageran mengenai tragedi 13 Mei 1969 tentang bagaimana Kit Siang menyemarakkan api perkauman melalui kempen DAP dalam pilihanraya yang diadakan pada 10 Mei 1969.

Akibat kempen yang berapi-api membenci Melayu di samping meniupkan semangat keangkuhan Cina DAP yang akhirnya membawa kepada perarakan besar-besaran kaum Cina ke kawasan Melayu, yang mana melanggar permit yang dikeluarkan kepada mereka, maka berlakulah pertumpahan darah. 

 Dalam perarakan tersebut slogan yang dibawa DAP ialah:  ‘Malai Si’. atau “Mati Melayu”. “Apa polis boleh buat, kita Raja. Buang sama polis Melayu”. “Mati Melayu, sakai pergi masuk hutan”. “KL sekarang Cina punya”.“Melayu balik kampung, melayu sekarang tiada kuasa. Sekarang kita Cina sudah control.”“Melayu keluar…! 

Apa lagi duduk sini, kita hentam lu.., sekarang kita sudah ada kuasa…”.“…..semua Melayu kasi habis, kasi halau semua polis.” “Apa ini Melayu, kita sudah perintah dia negeri, ini negeri bukan melayu punya, mata-mata lancau….!” “Butuh Melayu, Malai si, pergi mati Melayu…”

Jika kata-kata di atas bukan membawa makna membenci dan memerangi Melayu Islam, maka apakah ia?  

Jelas, agenda DAP tidak pernah berubah dari dulu sehingga kini iaitu ingin menghalau Melayu.

Dan ini telah pun terbukti sejurus selepas mereka menguasai Pulau Pinang di mana kaum Melayu dihalau dengan cara tersusun dengan merobohkan kampung-kampung mereka serta membina kediaman kos tinggi dan mewah agar menyukarkan kaum Melayu memilikinya. 

  DAP juga berusaha untuk merancang untuk membina cawangan Universiti Nanyang di Pulau Pinang sekali gus menambah bilangan kaum Cina dan menyekat pendudukan kaum Melayu di tengah-tengah bandar itu.

DAP turut menunjukkan kebencian mereka terhadap Melayu dengan menerapkan kebencian terhadap kakitangan kerajaan serta pihak berkuasa seperti polis dan SPRM semata-mata kerana institusi tersebut dipegang oleh Melayu. 

 Jika kita layari laman-laman sosial penyokong DAP, kita akan dapati ramai di antara mereka secara terang-terangan meluahkan kebencian terhadap Institusi Raja serta mempertikai pemakaian nama ‘DiRaja’ bagi pasukan keselamatan negara.

Suatu ketika, DAP juga telah enggan memakai pakaian adat di dalam Dewan atas alasan ia bercirikan Melayu dan Islam.

Pendek kata, sikap DAP yang memerangi Melayu Islam begitu nyata, terang lagi bersuluh.

Hanya PAS sahaja yang menafikannya.  Bukan sahaja menafi, malah membela dan sanggup menjadi anjing kurap meniarap tengah jalan menentang Raja-raja Melayu bagi pihak DAP. 

 Lebih dahsyat lagi, PAS juga mengiakan sahaja bila DAP ingin menyebarkan dakwah Kristian kepada orang Melayu melalui Injil berbahasa Melayu dan penggunaan nama Allah S.W.T. di dalam risalah dakwah mereka.

Jika DAP bukan kafir harbi, maka apakah mereka?

Apakah hanya apabila DAP mengangkat senjata memerangi kita sepertimana yang berlaku di Rohingya maka barulah DAP menjadi kafir harbi?  Namun, ini juga tidak tepat jika mengikut huraian Haron Din kerana Rohingya bukan Negara Islam sebenar maka tiadalah istilah kafir harbi bagi mereka juga.

PAS nampaknya masih ketinggalan di zaman jahiliah sedangkan DAP dan dunia keseluruhannya telah melangkah ke era teknologi nano.  Dalam kesibukan PAS mengira helaian rambut wanita yang terdedah serta mencongak dosa pahala mereka, PAS tidak sedar bahawa untuk memerangi Umat Islam di zaman ini tidak semestinya menggunakan senjata api.  

Selalunya, senjata api adalah pilihan atau jalan terakhir setelah umpan mengena, umat Islam terpedaya, menjadi benar-benar lemah lalu penghapusan etnik pun dilakukan.  

Apatah lagi di Malaysia, di mana kekuatan tentera dan polis masih berada di tangan umat Islam, iaitu UMNO justeru, mana mungkin DAP memerangi umat Islam dengan menggunakan senjata.

Oleh itu, satu-satunya cara DAP untuk mengalahkan umat Islam adalah dengan mempergunakan umat Islam itu sendiri iaitu PAS untuk menghancurkan sesama sendiri (UMNO).   Nampaknya, tidak sukar bagi DAP untuk melakukannya, kerana PAS benar-benar rela dan ‘redha’ menjadi anjing kurap kepada mereka.

Negara Malaysia adalah Negara Islam. Malaysia meletakkan Islam di tempat tertinggi dan mempertahankannya melalui Institusi Raja-raja.  Kepimpinan serta pihak berkuasa di Malaysia juga dipegang oleh orang Islam.  Malaysia menjadi negara Islam contoh kepada negara Islam lain kerana ia satu-satunya negara Islam yang aman, makmur dan maju serta lantang dan berkemampuan untuk membantu nasib umat Islam negara lain yang tertindas atau ditimpa bencana.

Dan inilah yang menjadi punca DAP tidak senang dan ingin mengambil-alih negara ini.  DAP ingin merendahkan Islam atau sekurang-kurangnya meletakkannya setaraf dengan agama-agama lain.  DAP tidak senang selagi umat Islam berhak melaungkan azan di subuh hari dan mengganggu mereka tidur.  DAP tidak senang selagi arak dan babi tidak boleh dijual dan diratah sebebas-bebasnya di negara ini.

DAP tidak senang selagi agama rasmi Malaysia adalah Islam dan pemerintahnya juga orang Islam.

Dengan menafikan bahawa DAP adalah kafir harbi dan berdegil ingin terus memeluk dan meruntun tangan DAP ke Putrajaya, maka PAS dengan sendirinya telah meletakkan parti mereka sebagai musuh Islam.  Jika undi DAP haram, maka undi PAS juga adalah haram.

Kerana PAS dan DAP kini telah bersatu dari segi roh dan juga jasad walaupun bukan dari segi kata-kata

79 comments:

Anonymous said...

GAP...! Seminggu laie hg buleh amik cheque!

Personal sign dari Mekah!

RM2 juta wa ciakap luu...!!!

Anonymous said...

Dalam perarakan tersebut slogan yang dibawa DAP ialah: ‘Malai Si’. atau “Mati Melayu”. “Apa polis boleh buat, kita Raja. Buang sama polis Melayu”. “Mati Melayu, sakai pergi masuk hutan”. “KL sekarang Cina punya”.“Melayu balik kampung, melayu sekarang tiada kuasa. Sekarang kita Cina sudah control.”“Melayu keluar…!

Apa lagi duduk sini, kita hentam lu.., sekarang kita sudah ada kuasa…”.“…..semua Melayu kasi habis, kasi halau semua polis.” “Apa ini Melayu, kita sudah perintah dia negeri, ini negeri bukan melayu punya, mata-mata lancau….!” “Butuh Melayu, Malai si, pergi mati Melayu…”

AQ BENCI DAP KAFIR HARBI...AQ BENCI PAS SBB BANGANG...AQ BENCI PKR SBB ANUWAR LA PENCETUS/PENYEMARAK PERPECAHAN ORG2 MELAYU/ISLAM DI MALAYSIA....

UNDI AQ, KAUM KELUARGA AQ N ORG2 TRDEKAT DGN AQ TETAP PADA BN/UMNO...INSYAALLAH..

Salam pengundi muda..

Anonymous said...

Ciakap? Ape ciakap...

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Saudara-saudara sekelian,

Please focus on the issue.

Jangan dihiraukan mereka-mereka yang suka buat traffic diversion atau mereka-mereka yg sewaktu dengannya seperti Bomoh Siam.

Apa yg ditulis oleh GAP ada kebenarannya.

Thanks

Jimmy Hillhead
Johor Bahru
(Dah balik JB, nak beraya dikampong)

Anonymous said...

Jika diambil kira 'pengecualian' keatas MCA & MIC, DAP jugak bukan kafir harbi....!

Fatwa Abdullah Saamah ada sikit menyimpang!!!

Anonymous said...

Tulong terangkan apa beza DAP & MCA dlm isu kafir harbi ni...?

Anonymous said...

12:45 PM said: Apa yg ditulis oleh GAP ada kebenarannya.

Jika apa yg ditulis GAP ada kebenarannya pd UMNU...kenapa tiada berita mengenai penganugerahan sumbangan cheque sebanyak RM2 juta pd blog ini...???

Anonymous said...

Bukankah 'malai si' itu seiras dgn sebutan bunyimakna bagi kaum cina dgn....

Malaysi...aaa!!!

Apa yg sakit ati sgt dgn ungkapan sedemikian???

Anonymous said...

NASHA ISLAM BERJUMPA DGN NAJIB ISLAM DI BUNI MEKAH PUN JADIBISU BAGI PAS.
KENYAYATAAN TANTAWI DAN PEMIMPIN PAS TAK SUKA ORANG ISLAM BERBAIKK BAIK SESAMA ISLAM DI BUMI MEKAH.
JELASVPAS DAN DAP KAFIR AGAK NYA.

KITA PATUT SANJUNGPERTEMUAN BEGINI DI BULAN MULIA RAMADHAN INI. BULAN ALQURAN DI TURUNKAN.

APA SALAH EREKA DUDUK BERBUAL.

PAS SELALU JAHAT SANGKA.

ITULAH ISLAM PAS.

Anonymous said...

Anon 104
HADI AWANG PELUK LIM KIT SIAN LEBIH MULA DARI KACA MATA PAS. HAMPIR BERCIUM !
ITU ISLAMIK KATA PAS, ATAUBSAMA SAMA KAFIR KOT .........

Anonymous said...

Bapa Perkauman Malaysia...!

Lebih sesuai pd UMNU, MCA & MIC....

Lihat saja pd nama parti2 tersebut serta amalan2 mereka!!!

Anonymous said...

1:06 PM said: HAMPIR BERCIUM!

...belum bercium lagi!

Pd aku....bini UMNU sah bercium dgn Shah Rukh Khan...!!!

Anonymous said...

INGIN TANYA BOMOH SIAM KE HARON DIN KE, SILA BERI NAMA NEGARA NEGARA ISLAM YANG MEMPUNYAI KAFIR HARBI.

Anonymous said...

GAP said: bolehlah diumpama masalah telur dengan ayam - yang mana dulu yang mana kemudian?

...masaalah kacang camni pun, GAP buleh keliru.

Jawabnya ialah...AYAM yg lebih dulu! Satu donia dah tahu kan...!!!

Anonymous said...

1:10 PM

Setakat yg aku tahu, berdasarkan sejarah...ialah Saudi Arabia & Tanah Melayu!

Anonymous said...

BOMO SIAM, TUKANG KARUT, ADU DOMBA, BERTAUBATLAH JIKA MUSLIM. JIKA KAFIR TAK PAYAH.
YANG AKU TENGOK UMAT ISLAM WAJIB BERSATU, BUKAN BERPECAH-BELAH. PAS ASYIK DENGAN BURUK SANGKA. DENGAN UMNO BN DIA FITNA BUKAN2, BILA UMNO AJAK BERBAIK DIA LARI, ALASAN YG BUKAN2 TAKUT ABANG KARPAL DAN NUAR SERTA BANG NUAR MARAH. AKU TENGOK SENDIRI CERAMAH KEBANYAKAN PAS NI MEMANG MENGUTUK UMNO BN GILA2 KATA SYAITAN DAN KAFIR SERTA MACAM2 CACIAN.
DAP2 TERANG2 MENOLAK AGAMA ISLAM, PAPANTANDA JAWI HENDAK DITAMBAH PERKATAAN CINA INDIA, BACAAN AYAT SUCI DIPERLAHANKAN, MADRASAH DIRAMPAS, KRISTIANISASI BERLELUASA DAN PAS DIAM DURJA CUMA MEMIKIRAN NAK KE PUTRAJAYA, DENGAN TAK ADA PENGALAMAN MEMERINTAH ( NOT QUALIFIED ). TAK PROFESSIONAL. ESOK PAS JADI PUPPET YG GANG PR SEMUA JADI PEMERINTAH, MALAYSIA JADI SINGAPORE. ITU TUJUAN MEREKA. KALAU TAK KENAPA PARTI PAP DATANG MALAYSIA LAWAT DIORANG & JUMPA NIK AZIZ LEE KWAN YEW SKALI. FIKIRKANLAH.
MEREKA INI TAKSUB PEMIMPIN TAK TENTU HALA. OTAK DAH LUPA NAK GUNA.

Anonymous said...

Jika UMNU kata DAP itu kafir harbi....

Kenapa UMNU yg punya kuasa pemerintah tidak memerangi mereka secara hakiki.

Bukankah 'darah' mereka2 itu...HALAL???

Anonymous said...

1:39 PM

Dpd ayat2 yg hg tulis, jelas hg menentang penyatuan ummah!!!

Anonymous said...

Antara bukti jelas keujudan kafir harbi di negara ini ialah penjajah British & penyokong2 mereka!

Puak kafir harbi inilah yg telah menghancurkan title 'negara Islam' di Tanah Melayu sehingga kini.

Sebab itulah darah mereka2 itu 'halal' buat Mat Indera!!!

Anonymous said...

Dan barangsiapa yang tidak memutuskan (menghukum) perkara menurut apa yang diturunkan oleh Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang kafir".
Surah Al Maaidah (5) : sebahagian ayat 44.

...Maksud kafir dalam ayat di atas mereka2 yg tidak memutuskan (hukum) atas sesuatu perkara berdasarkan peraturan Allah (Sunnatullah) setelah mengetahuinya...!!!

Anonymous said...

BOMO Siam 137 BONGOK PUNYA JAWAPAN.
PATUT ORANG KATA OTAK KAT JUBUR KIT SIANG.
CONFIRM BETUL LAH TU.

Anonymous said...

Bomo Siam SYOK sendiri.
Hell to you.

Anonymous said...

GAP sendiri secara terang-terangan mengakui LKS ialah seorang politician yg BERJAYA....

GAP said: "Adalah tidak mungkin Lim Kit Siang akan mengaku yang dirinya memerangi atau membenci Islam. Tentulah beliau bukan ahli politik yang berjaya jika beliau mengaku terang-terangan bahawa beliau membenci Islam dan orang Islam"

Maka, menuduh LKS sebagai Bapak Perkauman adalah kurang tepat!

...apakah UMNU mengakui Msia mengamalkan politik perkauman???

Anonymous said...

1:56 PM

Apa yg 'bongok'nya itu...???

Anonymous said...

"Boss! Bidak2 UMNU dah kelaparan! Depa biaq kita bermaharajalela di istana depa..."

Macam biasa......!

Kuah kuaah kuaaah!

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Anonymous said...

APAKAH MALAYSIA ITU NEGARA ISLAM?

"Boss! British & UMNU dah hancurkannya! Dah di muziumkan!"

Mmuuaahhahahaha...!!!

hanizam said...

sudah-sudahlah bomoh ooii...

lagi banyak anda menulis, lagi banyak kedangkalan & kebodohan anda terserlah...

takan panas kot dengan blogger mesra kerajaan...

kesian aku tengok hang ni...

usin said...

budusss...budussss...budusss... budus tahap gaban dh pas ni. berpuluh kali kepala pas kena luku oleh dap, berpuluh kali jugak pas kata dap 'budak baik'. budusssssssssungguh la wey pas ni. apa la ubat yg dap dh bagi pas makan ni. serupa makan nasik kangkang... masyaAllah!!!

Anonymous said...

KATA KATA LIM KIT SIANG YANG MENCETUSKAN 13 MAY MENUNJUKKAN BELIAU MEMANG ADA NIAT NAK HALAU DAN HAPUSKAN ORANGISLAM DI TANAH MELAYU.
BUKAN KAH NIAT ITU JAHAT YANG INGIN KASI MATI MELAYU, HALAU MELAYU ......DAN SETERUSNYA,
AZAM DIA KUAT HINGGA SEKARANA, 43 YEARS AFTER.
APAKAH SELEPAS ISLAM DIBUNUH, BARU NAK KATA DIA KAFIR HARBI. BY THEN IT'S TOO LATE.
HARAP PAS TIDAK BERPOLITIK SANGAT, DAN HENTILAH SOKONG DAP, YANGANYA MERUPA ANJING TERSEPIT, DAN MINTAK BANTUAN PAS. SUDAH TERLEPAS AKAN DIGIGIT PAS PULA.

KPD ORANG PAS, EXCEPT FOR ANWARINAS, BERTAUTLH DEMI KEUTUHAN BANGSA DAN AGAMA.

INSYALLALLAH BIMI INIAKAN DI RAHMATI ALLAH.

Anonymous said...

Ko tak faham bomo..

SerjanBktKepong said...

Pernah aku sembang dengan kaum cina pasal DAP di Penang, depa puji baguih LGE sebab buat kerajaan buat macam2 tunaikan apa depa mintak, depa akan buat mcm2 yang mana impaknya kecik kepada negeri yang depa perintah, tapi besar impaknya kepada kerajaan yang sedang memerintah. sbg contoh, bagi sumbangan yang nilainya ciput kepada rakyat depa yang tak ramai. tapi kerajaan memerintah kalau bagi nilai yang sama ciput tu pun kepada semua rakyat seantario Malaysia, maka besar nilainya. Dia penuh yakin, atas desakan2 ini, satu masa Penang akan "dilepaskan" dari negara ini. Macam jadi pada Singahpura. Dan la ni pun, dari gerakan2 yg dibuat, telah jelas ke arah itu. Tapi masih ada luncai2 Melayu yang masih daif, miskin, takdak cahaya kepada perkara ini. Samada tak nampak, lupa, alpa atau carca marba dengan kuasa yang dijanji. 2x aku penah bagi undi pada PR, tapi kali ni, mintak ampun... sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian ... (juboq tergadai)

Anonymous said...

2:25 PM said: Ko tak faham bomo...

...our commitment must be individual, local, national and worldwide. The dynamics that today have made Islam a problem have also transformed it into a question, it is the responsibility of Muslim women and Muslim men to step forward with confident answers...!

Koru said...

beza diantara mca dgn dap sgt jelas. mmg bnar mca mnolak hudud ttpi mreka msih mngakui kpimpinan melayu islam mntadbir negara ni. malah mereka tidak mmpertikaikn sgala hak org melayu islam yg ada ddalam prlembagaan. brbanding dgn dap, mreka sgt konsisten mnentang dgn ape yg diinginkn oleh pas brkaitan dgn islam ttpi pas x mmbalas sdikitpun. dikatakn pas brjaya mntarbiyah dap ttpi adalh sbalikny. jd yg mne lbih truk, mca atau dap?
bkn snang utk mntarbiyah org bkn islam ttpi pd hakikatny umno tlh brjaya dlm mntarbiyah org bkn islam dgn mnjadikn org melayu islam sbg pentadbirn negara kita tanpa sbarang bantahan. saya stuju dgn ayat al-quran yg dnyatan diatas bhw org yg menolk hukum allah adalah kafir ttpi perlu dingatkn bhw PM kita brkata BLUM bersedia mlaksanakn hudud disebabkn bberapa faktor. malah tun pn pernah mnjelaskan knp beliau tidak brani melaksanakn hudud. berbanding dgn MB Kedah dlm pnyataannya.'kita x laksanakn hudud sbb bkerjasma dgn DAP'. baca ayat ini btul2, X jtuh kafir ke ni. x laksana hudud sbb krjasama dgn DAP. blh trima ke alasan mcm ni.
perlu dingatkn hudud bknlah cabang utama dlm islam dn sblm kita ingin mlaksanakn hukum hudud, byk prkara yg prlu diselesaikn dahulu. dari segi ekonomi dn brmcm lg.sbg cntoh, kla masih trdapat umat islam yg miskin mencuri mkann disebabkn klaparan. brmakna negara trsebut msih blum lyk utk melaksanakn hudud. di kelantan ada brita bhw anak dan ibuny mati dsebabkn renjatan pagar elektrik smsa igin mngambil pisang dikebun org lain.msih byk yg prlu dilakukn sblm hudud djlnkn. selain hudud, takzir juga boleh diguna pkai. ngara kita mggunakan sistem takzir walaupun undang2 ini digubal brsama dgn org inggeris yg mne org brsalah ttap tidak akan terlepas dri tindakan undang2 kecuali anwar ibrahim sbb dia ambik peguam yg bgus dlm kelentongny

usin said...

wahai bomoh siam. aku nk tegur sikit sebab hari2 ko bodoh tak reti eja. lepas ni kalau ko merujuk kepada parti yg berdaftar dgn ros iaitu PERTUBUHAN KEBANGSAAN MELAYU BERSATU @ UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION, singkatannya ialah UMNO, bukan umnu mcm yg sentiasa ko tulis tu. bodoh sekali takpe, jgn bodoh setiap kali, mcm tim. presiden pas. harap maklum.

Anonymous said...

Fenomena kafir boleh juga terjadi ke atas org yang mengaku menerima Islam sebagai Ad Diin tetapi tunduk patuh sebahagian dan ingkar sebahagian (mengikut secara berpilih-pilih). Perbuatan sebegini adalah langkah2 syaitan dan menepati ciri2 munafiq. AllahSWT melarang mengamalkan Islam secara berpilih-pilih ini menerusi firmanNya di dalam Al Qur’an ul Majiid :

“Hai orang-orang yang beriman, masuklah kamu ke dalam Islam secara keseluruhannya, dan janganlah kamu turut langkah-langkah syaitan. Sesungguhnya syaitan itu musuh yang nyata bagimu”.
Surh Al Baqarah (2) : ayat 208

Anonymous said...

2:33PM - Maap la usin woi...

Aku cuma ikut perintah mahkamah pd 24 tahun yg lalu!

UMNO dah MAMPUSSS...!!!

SerjanBktKepong said...

Takpa la usin... susah kalau nak ajaq orang ketegaq ni, idup pentingkan diri sendiri... dia saja betui. jalan pun ada kona2 tau.

Anonymous said...

Jika theory Abdullah Saamah diamik kira....

Umat Islam di Msia adalah MINORITY! UMNU je yg muslim!

Klu di Saudi (muslim majoriti) sendiri dah terjadi... The house of the Prophet's first wife Saidina Khadijah has been turned into a toilet block!

Manakala makam beliau dan datuk Nabi SAW, Shaybah Ibn Hashem Ibn ‘Abd Al-Manaaf di Tanah Perkuburan Al-Ma'ala, juga telah diroboh musnahkan serta pd tahun 1998 dulu, makam ibu Nabi SAW, Aminah binti Wahab juga telah dirobohkan....

Apa yg akan buleh dipertahankan di Msia selepas ini???

Anonymous said...

selain dari bodoh, pas jugak ketegaq. dalam otak depa penuh dengan hasad dengki. perasan pandai dan perasan baguih. depa tak kan berubah. rasis depa terlalu teruk hingga sesama melayu pun depa rasis

Anonymous said...

2:33 PM

MCA & MIC mengakui kepimpinan melayu Islam?

Dgn cara 'tikam belakang' or 'baling batu sembunyi tgn'!

Kemana hilangnya majoriti 2/3 kepimpinan melayu? Bukankah kerana ini 2 ekor...???

Anonymous said...

yang lagi peli dan ajaib umno yang mempunyai kuasa memerintah kenapa x perangi je dap?....lol lawakla GAP

Anonymous said...

GAP ni ibarat anjing sundal kat tepi jalan bomo dah lah kurap seluroh badan tapi tak sedar diri peasaan bagus sian anjing umnu ni bomo

Anonymous said...

Rakyat jangan lupa apa itu demokrasi, kita diberi pilihan. Gunakanlah akal fikiran yg waras untuk memilih yg terbaik. Ingat kerajaan Malaysia bukanlah kerajaan komunis/junta yg membunuh para penentang.

Sebagai umat islam... No.1, jangan pilih DAP. Ini golongan pemberontak yg racist, pendirian mereka jelas anti islam/melayu.

Lebai Malang said...

Bomo Siam! Ko jilat la juboq LKS tu termasok la juboq BABI. Ko tahu tak? Mrka ni lah merupakan petualang bangsa yg menghancurkan masa depan org Melayu. ko tak sedar. Ko ashik jilat juboq mrka mana ko tahu.

Woii!!!! Bomoh Siam pengkhianat bangsa Melayu, org mcm ko noilah yg patut direjam spi mampos. KO PENGKHIANAT BANGSA MELAYU. HIDUP MELAYU. MALAYSIA TIDAK MAHU JADI SINGAPORE. MAMPOS KO BOMOH SIAM. Amin amin ya rabul a'lamin.

Anonymous said...

bomo siam gelabah bewak..komen selang semenet

Anonymous said...

sedap betol jilat buntut kit siang oii .

Anonymous said...

DAP konfem Kafir Harbi, yang menyokong DAP pulak konfem Kafir BABI. Bomo Siam dah tentu kafir Gila Babi.

Anonymous said...

Bomo

Teori datang dari hipotesis,sementara apa yng dinyatakan Abusaamah berdasarkan fakta dari kitab yng bersandarkan al quran dan hadis.

Klu apa yng abu saamah kata itu bomo klasifikasikan sebagai teori maka secara tidak lansung bomo juga mengataka al quran juga adalah sebuah teori.

Memang haramjadah mu bomo siam!Al Quran tiada cacat celanya kerana datang dari Allah swt
dan bukan karangan manusia.

Servant of God said...

Bomo Siam said...

2:33 PM

MCA & MIC mengakui kepimpinan melayu Islam?

Dgn cara 'tikam belakang' or 'baling batu sembunyi tgn'!

Kemana hilangnya majoriti 2/3 kepimpinan melayu? Bukankah kerana ini 2 ekor...???

August 16, 2012 3:06 PM

---------------------------

Sebab PAS dan PKR laa, bongok.

MCA dan MIC tuh kan Cina ngan India. Kenapa kau kira dorang dalam 2/3 Melayu?

Memang sah bomo nizar.

Anonymous said...

Memang bongok betul yg tanya soalan tu.. Same name dia tu..

Anonymous said...

BUMU MEROYAN PERTIKAI SEJARAH? Wey bumu undi saja UMNO pd PRU13 nanti nescaya melayu akan kembali kuat dan bersatu. Jangan bimbang tentang islam, selama UMNO lah yg menjaganya. UMNO juga takkan merampas atau menguasai segalanya, ingatlah selama ini tugas ini telah dibahagikan seadilnya utk setiap pemimpin masyarakat.

Anonymous said...

Fatwa n.ajis lagi sesat!

Anonymous said...

dap belajar lps 13 mei. kalau pakai senjata kuasa org melayu tak boleh dijatuhkan. sbb melayu bila tertekan dia punya semangat lain macam. time tertekan bomo siam pun boleh kawtim dgn gap serang pi rumah dap.

jadi tak mustahil apa yang dap buat sekarang ni adalah satu strategi baru untuk jatuhkan kuasa. kata org tak dapat cara kasaq cara halus kita buat. ditambah pulak dengan kebodohan pemimpin pas maka makin senang la rancangan diorang.

Anonymous said...

SoG 4:53PM said: MCA dan MIC tuh kan Cina ngan India. Kenapa kau kira dorang dalam 2/3 Melayu?

Tak paham ka or buat2 tak paham...???

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

DAP tu, kuat melalak pasai UMNU dok BELA dia....!!!

Satu donia dah tahu...!!!

Kuah kuaah kuaaah!!!

"Boss! Ceramah DAP mana ada pulis kacau kan boss!"

Ye tak ye la....!

zat said...

Mei 13 ni dh tinggal dlm kenangan... ia satu peristiwa malang baik bagi org melayu atau org cina...takde sapa yg berfikiran rasional yg akan membangkit2kan sentimen 13 Mei ni...ni satu lagi politik low class dari kamu GAP...

aku dh boleh nampak peristiwa ini akan berlaku kalu UMNU/BN kalah...itu yg aku risaukan...

zat said...

cerita sumbangan RM2 juta mana GAP? siap gambar kenangan dgn mock-up cek..

kah..kah..kah..

Anonymous said...

Semova di bulan ramadhan ALLAH memberi petunjuk dan ingatan sepanjang hayat kepeda mereka yang belum melihat kebenaran.Islam bukan untuk dipolitikan tp utk diamalkan...

Anonymous said...

apahal stesen radio era.fm jemput namawee ni? cuba check sat GAP

Servant of God said...

Bomo Siam said...

DAP tu, kuat melalak pasai UMNU dok BELA dia....!!!

Satu donia dah tahu...!!!

Kuah kuaah kuaaah!!!

"Boss! Ceramah DAP mana ada pulis kacau kan boss!"

Ye tak ye la....!

August 16, 2012 7:15 PM

---------------------------

Bila polis tak bagi himpun, kau kutuk.

Bila polis bagi, kau kutuk.

Kau memang anjeng laa, bomo nizar. Dah laa tokak, anjeng pulak tuh.

Anonymous said...

zat

Ko tak nak pula citer klu korng kalah...belum bertanding pun korang dah gila...ini kan pula bila bertanding dan kalah....

Porahhhhh la lu zat cakap tak serupa bikin.!

Aku melayu racist..nape salah ker?

Anonymous said...

2008 aku pangkah PAS. 2009 otak logik aku mula persoal prinsip PAS. 2010 lepas guna formula +,-X,/. PAS ni rupanya banyak mudarat dari kebaikan. 2011, mula berjinak2 dengan agenda kerajan. 2012 dah mula dpt berfikir secara rasional bagaimana kerajaan BN menepati keperluan masyarakat majmuk dimalaysia disamping ikhlas memperjuanakan IMR. cinta aku pada PAS sekarang umpama najis yang melalui paip sanitary setelah aku flush tangki jamban. next GE aku dan member2 rumah sewa aku akan pangkah UMNO.

Anonymous said...

Hudud umpama hantu jembalang peliharaan PAS yg akan dilepaskan bila tiba musim2 p/raya. Tujuannya utk menakutkan org ramai agar merujuk pada PAS kononya penawarnya ada pd PAS. jembalang ini hanyalah alat utk mengganggu ketenteraman sebagaimana pas memperalatkan hudud untuk kepentingan politik. bila habis musim p/raya cerita jembalang akan senyap sunyi. lekehnya hukum hudud ini dimata PAS.

Anonymous said...

aku ni boleh dikatakan pengundi atas pagarlah. sj syok2 masuk blog ni. aku tgk bomo siam memang pandai memberi fakta, bermain dengan sejarah disamping selit2 hujah dr sudut islamic. tapi aku rasa niat dia memang jahat untuk melaga2kan umat islam dan melayu di malaysia ini. dia agak taksub pada kumpulan dan ideologynya sehinggakan menghasut org ramai untuk membenci kumpulan yg tidak menyokong ideologynya. jadi aku rasa better aku pangkah BN sebab aku takut lebih ramai manusia mcm bomo siam akan lahir sebab depa perasan kononya depa ni majoriti dan dominan dlm memberi pendapat. untuk bomo siam mungkin salam jari hantu sesuai untuk anda.

zat said...

Anon 11:40pm

pembangkang tiap2 kali kalah...takde apa2 pun...UMNU sekali kalah huru-hara...

sori melayu racist cina racist kadazan racist dan lain2 racist takde tempat dalam negara malaysia alaf baru..

Anonymous said...

Bomo kalau dah xde modal die pun buat hujah loyar buruk.... Kesian.... Ko komenla byk mana pun.... rakyat bukan bodoh sengal mcm ko..... Konon komen ko boleh ubah pikiran org ker... Rakyat sendiri pandai menilai.... Ape yg pakatan haram dah sumbang pd.negeri pakatan haram????? Kosong...... Cite banyak... Abuk takde... Cakap pemimpin bn rasuah... Pemimpin pakatan lg hampeh....

Anonymous said...

Kenapa pulak BN akan kalah? Bukan ke pakatan haram kata BN main undi hantu?. Sorry..last time aku pangkah pembangkang..this time parlimen dan dun aku bagi kat BN. Sorry ekk

Anonymous said...

pgunaan istilah kafir harbi merbahaya-khalid samad.yg pas duk panggil sesama islam mahafiraun,darah sesama islam halal d bunuh kalau lwn PAS tu mcmana.pelukla DAP sampai pagi,lepas tu minta2 kena jual

Servant of God said...

Anonymous said...

pgunaan istilah kafir harbi merbahaya-khalid samad.yg pas duk panggil sesama islam mahafiraun,darah sesama islam halal d bunuh kalau lwn PAS tu mcmana.pelukla DAP sampai pagi,lepas tu minta2 kena jual

August 17, 2012 12:09 PM

----------------------------

Terlalu benar kata2 saudara ini.

PAS itu anjeng!

Anonymous said...

dlm BN umno yg menetapkan hala tuju pemerintahan negara bukan mca atau mic TAPI dlm pr dap yg menentukan hala tuju pemerintahan. Itulah perbezaan antara mca, mic dan dap kafir harbi

Anonymous said...

pasal apa bomo siel tak guna ejaan UMNO... dia guna UMNU....
sebab dia takut kena saman..... kenyataannya banyak yang brunsur hasutan untuk membenci selain berunsur fitnah kepada UMNO dalam tiap penulisannya dalam blog GAP ni...nak mampos..
dia akan kata saya tak cakap UMNO tapi saya cakap UMNU... perahh...

Anonymous said...

zat 12:58 AM

kau pi nasihat bapak segala racist lim guan eng dulu. bari kau cerita pasai malaysia baru ka..sepnda baru ka apa2 yg baru..

cakap tak pakai kepala otak. parti kau baru menang 5 negeri kecoh bagai nak gila kau simpan kat mana? bebal punya orang..

mohd. natar said...

... Bolehkah atau dapatkah artikel yang GAP tulis ini sampai ke pembacaan orang orang atau pemimpin pemimpin PAS?. Kalau tak boleh ini bermakna matlamat penulisan GAP itu tidak tercapai sepenuhnya kerana yang sering menatap dan membaca tulisan GAP ini adalah merupakan kita semua yang kebanyakannya memang membenci PAS yang bahlul itu.

Kalau boleh saya cadangkan buat satu cara yang membolehkan coretan dan pandangan GAP ini benar benar sampai ke pembacaan orang orang PAS.

Satu caranya ialah dengan menyumbangkan artikel sebegini ke akhbar haram HARAKAH atau menempelkannya ke laman web PAS itu sendiri.

Untuk pembacaan orang orang awam pula, selitkannya didalam edaran akhbar akhbar tempatan seperti UTUSAN MALAYSIA atau BERITA HARIAN atau juga THE STAR dan NSTP.

Amacam? ...

mohd. natar said...

... Bolehkah atau dapatkah artikel yang GAP tulis ini sampai ke pembacaan orang orang atau pemimpin pemimpin PAS?. Kalau tak boleh ini bermakna matlamat penulisan GAP itu tidak tercapai sepenuhnya kerana yang sering menatap dan membaca tulisan GAP ini adalah merupakan kita semua yang kebanyakannya memang membenci PAS yang bahlul itu.

Kalau boleh saya cadangkan buat satu cara yang membolehkan coretan dan pandangan GAP ini benar benar sampai ke pembacaan orang orang PAS.

Satu caranya ialah dengan menyumbangkan artikel sebegini ke akhbar haram HARAKAH atau menempelkannya ke laman web PAS itu sendiri.

Untuk pembacaan orang orang awam pula, selitkannya didalam edaran akhbar akhbar tempatan seperti UTUSAN MALAYSIA atau BERITA HARIAN atau juga THE STAR dan NSTP.

Amacam? ...

mat13 said...

Golongan yg memerangi islam. Langkah mayat saya dulu kenyataan oleh karpal

Anonymous said...

Lepas dijemur baru direndam
Ditutup pula sidaun kayu
Dengan UMNO PAS berdendam
Hinggaa sangup musnahkan MELAYU

Orang PAS bukannya cerdek,sebab u DAP amat bergembira bila berkawan dengaan mereka,DAP buatlah apa pun PAS pasti setujuuuuuuu
Yang haarus menilai adalah pengudndi,kalau kita sedar PAS nak gadaikan kita, jangaan undi,biarkan PASSSSSSSS terjun dengan serban2nya.

Pemuda-Pemudi said...

minta GAP selalu siarkan artikel seperti ini utk menyedarkan melayu.. Sy tengok muda-mudi melayu tak ambil kisah hal ini.. dan sy takut bila bontot dah dikuda oleh Cina baru la nk sedar.. tp dh terlambat..

Anonymous said...

AHLI AHLI PAS TELAH DIBUTAKAN MATA NYA OLIH PEMIMPIN DAN ULAMA ULAMAK SESAT DALAM PAS SEBAB ITU MEREKA TIDAK PERDULI LANGSUNG UGAMA ISLAM DIHINA DAN DI INJAK INJAK OLIH KARFIR HARBI TERUTAMA DAP YANG MANA DULU MENGHINA ORG ISLAM PUAK DAP INI DARI DULU MEMANG DENDAM PADA ORG MELAYU DAN ISLAM KERANA 13 MEI 69 KERANA MASA ITU ORG MELAYU BANGKIT DAN BERSATU MENETANG PUAK PUAK INI MUKING DENDAM NYA SAMPAI SEKARANG TAPI TAK NAMPAK YANG HAIRAN NYA PAS BERBAIK DENGAN PERTUALANG 13 MEI BETULLAH KATA USTAZ NASA PAS TAK AKAN MENANG PRU KALAU UNDI NYA DARI KALANGAN AHLI NYA SAJA PAS AKAN LINGKUP SAMPAI BILA BILA INI DOA AKU BUAT AHLI PAS DAN BARU NAK JADI AHLI PAS SUPAYA ALLAH KABULKAN DOA AKU INI AMIN.