Tuesday, August 7, 2012

PAS...ENGGAK ADA KERANDOT !


KLIK SINI

129 comments:

Bomo Siam said...

PAS...! Baca betui2 mainan 'racun' UMNU nih...! Jgn hanya tersengih & cuba meyakinkan diri bahawa Karpal, adalah bukan dajjal!!!

Anonymous said...

PAS PKR PULA PENDUKONG DALJAL....

Bomo Siam said...

Menurut Mufti Perak, Putrajaya perlu memberi peluang kepada kerajaan negeri Kelantan pimpinan Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat melaksanakan hudud memandangkan undang-undang jenayah syariah Islam itu sudah digubal sejak 1993.

Siapa yg dajjal sebenarnya?

Bomo Siam said...

Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata PAS serius dalam melaksanakan undang-undang hudud dan mengakui orang bukan Islam termasuk DAP mempunyai hak untuk bersuara menyatakan pendirian masing-masing dalam perkara itu.

Hak Karpal utk menyalak...!

Bomo Siam said...

Pada 24 September lalu, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menegaskan kerajaan pusat akan tetap menyekat sebarang usaha mahu melaksanakan hukum hudud — penegasan kedua oleh seorang perdana menteri Malaysia ke atas usaha kerajaan negeri Kelantan pimpinan PAS.

Penegasan sedemikian telah diberikan secara hitam putih oleh Tun Dr Mahathir Mohamad kepada Nik Aziz yang juga Mursyidul Am PAS pada 1994.

Najib berkata undang-undang berasaskan hukum hudud tidak akan dilaksanakan di negara ini kerana realiti keseimbangan jumlah masyarakatnya tidak mengizinkan undang-undang sebegitu dikuatkuasakan.

Siapa yg terlebih dajjal, Karpal( yg hanya sekedar menyalak) or UMNU, yg secara black & white menyatakan penentangan!

Kuasa ditangan UMNU...!!!

Anonymous said...

layarilah laman portal web berita yang disediakan PERCUMA tanpa perlu melanggan Freemalaysiakini2.com , sebarkan kepada rakan-rakan anda.

Parti Artis Semalaysia (PAS) said...

dan presiden PAS tu jugak yg cakap..

Hudud hanya 0.001%..yg ada dalam Quran cuma negara berkebajikan??

confused aku!!!cam mana nak percaya ngan lalang???

Anonymous said...

Ini petunjuk bahawa betapa hamPAS 'SERIUS' hendak melaksanakan hudud.....

Hudud: Mesyuarat teknikal masih tertangguh

KOTA BHARU 18 April - Mesyuarat Jawatankuasa Teknikal Hudud kerajaan Pas Kelantan masih gagal diadakan sehingga kini meski pun telah ditubuhkan sejak Oktober tahun lalu.

Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam, Pendidikan dan Dakwah negeri, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah berkata, beberapa tarikh mesyuarat telah dicadangkan sebelum ini namun ditangguhkan kerana kesibukan Timbalan Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakub.

Menurut beliau, Ahmad yang juga Pengerusi Jawatankuasa Teknikal Hudud mempunyai pelbagai komitmen lain dan mesyuarat jawatankuasa itu hanya boleh diadakan dengan kehadiran Ahmad.

“Kita tidak bimbang sekiranya dikritik lambat mengadakan mesyuarat kerana pada asasnya Enakmen Kanun Jenayah Syariah (II) Kelantan 1993 sudah lama kita gubal dan sahkan.

“Apa yang tinggal sekarang hanyalah daripada sudut teknikal, maka tidak menjadi masalah jika ia mengambil sedikit masa,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Parti Artis Semalaysia (PAS) said...

kalau aku jadi mb kelantan!!!

aku buat je undang2 hudud!!

mampuih pi la bukan kena tembak pun!!!

cara kerajaan pusat nak tentang belakang kira!!

kita kan berjuang ke jalan Allah..najib tu apa lah sangat!!

tapi BOLEH KA???

Anonymous said...

HUDUD: Kene kencing je dengan pimpinan hamPAS.... macam-macam alasan sudah dan akan diberi...

Antara yang kene kencing tu pulak bernama bumuh SIAL.... Nak berhujah ke???

Anonymous said...

Parti Artis Semalaysia (PAS) said...
kalau aku jadi mb kelantan!!!

aku buat je undang2 hudud!!

mampuih pi la bukan kena tembak pun!!!

cara kerajaan pusat nak tentang belakang kira!!

kita kan berjuang ke jalan Allah..najib tu apa lah sangat!!

tapi BOLEH KA???

August 7, 2012 11:29 PM

-----------------------------

Nak seribu daya, taknak seribu dalih.... TERLALU SIBUK SAMPAI TAK SEMPAT NAK BERMESYUARAT....!!!!

Kah kah kah kah kah kah

Parti Artis Semalaysia (PAS) said...

Nak undi aku???

nak undi keluarga aku??

buktikan PAS relevan!!! caranya mudah!!

bincangkan hudud secara serius dgn pakatan!!!

soal umno tolak ketepi... dapatkan persetujuan pakatan!!!amacam???

Bomo Siam said...

Ingat, musuh utama PAS ialah UMNU! Ini telah dibuktikan sendiri olih pengakuan UMNU secara bertulis & mereka adalah pemegang kuasa!

Manakala Karpal, masih ada ruang utk berbincang, seperti yg diumumkan beliau di Konvensyen di A.Setar itu hari.

Anonymous said...

PAS memang DAYUS!!!

Anonymous said...

bro Parti Artis Semalaysia (PAS)....

Nak mintak persetujuan dari manusia yang kufur macam Karpal Wilchar???? Usahkan Karpal, shasul kemetot penyambung suara anWAR peliwat pun tolak hudud hamPAS ni... Kesian beb....!!!

Xpe, N.Ajis boleh kasi alasan lain lagi... hehe

Parti Artis Semalaysia (PAS) said...

kalau himpunan lynas boleh dilakukan untuk rakyat pahang!!!

kalau himpunan hijau boleh dilakukan untuk ahli PAS!!

kalau himpunan oren boleh dilakukan untuk FGV!!

kalau himpunan bersih boleh dilakukan untuk ambiga!!!

KENAPA TIDAK BOLEH DILAKUKAN SATU HIMPUNAN HUDUD!!UNTUK ORG ISLAM???

PAS bila mau turun berjihad????

Bomo Siam said...

Hudud di Ktan & Terengganu tak buleh dikuatkuasakan tanpa persetujuan kerajaan pusat! Terutama yg melibatkan Kanun Tatacara Jenayah!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Ingat, musuh utama PAS ialah UMNU! Ini telah dibuktikan sendiri olih pengakuan UMNU secara bertulis & mereka adalah pemegang kuasa!

Manakala Karpal, masih ada ruang utk berbincang, seperti yg diumumkan beliau di Konvensyen di A.Setar itu hari.

August 7, 2012 11:32 PM

----------------------------------

Benarkah UMNO menolak hudud??? Kalau hudud alagaPAS aku percaya UMNO akan tolak... siap ade 2 versi pulak tu??? Hudud Allah ade berapa versi???

Berani nak berhujah wahai bumuh SIAL yang takde t****????

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Hudud di Ktan & Terengganu tak buleh dikuatkuasakan tanpa persetujuan kerajaan pusat! Terutama yg melibatkan Kanun Tatacara Jenayah!

August 7, 2012 11:34 PM

---------------------------------

Takutkan Allah ke atau takutkan UNDANG-UNDANG MANUSIA??? Alasan je la....

Parti Artis Semalaysia (PAS) said...

bro 11.34

hang tau..aku pun tau..dan bomo pun tahu!!

cuma dia nak main cakpong ngan kita!!!

Anonymous said...

KERJA PEMBAWA DAJJAL MEMANG MACAM TU, CAKAP LAIN BUAT LAIN

Anonymous said...

Mari kita lihat pencacai BODOH dan BEBAL bumuh SIAL menegakkan benangnya yang basah....

Bomo Siam said...

Olih sebab PAS memilih politik sebagai jambatan pd perjuangan....

Faktor Karpal adalah terlalu kecil, jika nak dibandingkan dgn kuasa yg ada pd UMNU!

Kuasa ini perlu dihapuskan terlebih dahulu!!!

Bomo Siam said...

11:35 PM

Baca & paham bukti2 yg aku berikan diatas tadi!

Parti Artis Semalaysia (PAS) said...

Hudud di Ktan & Terengganu tak buleh dikuatkuasakan tanpa persetujuan kerajaan pusat! Terutama yg melibatkan Kanun Tatacara Jenayah!

................................................................................................................

aku terima kenyataan tu walau pahit...

TAPI takkan berbincang kearah itu pun tak boleh??

sejauh mana sudah PAS berbincang dan apakah langkah yg sudah diambil untuk melaksanakan hudud??? kalau ada tolong jelaskan!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Olih sebab PAS memilih politik sebagai jambatan pd perjuangan....

Faktor Karpal adalah terlalu kecil, jika nak dibandingkan dgn kuasa yg ada pd UMNU!

Kuasa ini perlu dihapuskan terlebih dahulu!!!

August 7, 2012 11:37 PM

----------------------------------

Sembang je la wahai bumuh SIAL... alasan yang sama akan diberi... waktu Mahathir, hudud tak dibenarkan. Waktu Najib pun hudud tak dibenarkan. TETAPI KENAPA WAKTU PAK LAH TAK PERNAH MINTAK PUN????

Alasan... alasan... alasan.. alasan.. tong kosong...

Anonymous said...

Karpal masih ade ruang untuk berbincang??? Kah kah kah kah kah.... ooiii... KENCING ke AUTA tu???

Kenapa yang terkini Tantantaik kata Karpal tu kufur. itu sebab dia tolak. dan harap ko pun update la bumuh SIAL, Karpal wilcha secara konsistennya menolak hudud ni dari dulu, kini dan selamanya.... dan itu juga rakan seperjuangan korang dalam Fuckatan... tak payah nak kelentong-kelentong kita orang la...!!!!

Parti Artis Semalaysia (PAS) said...

peluang terbaik untuk PAS merealisasikan hudud ialah dgn bersatu bersama UMNO!!

adakah mungkin???

selagi ada nik aziz selagi itu melayu berpecah!!

PAS sepatutnya bermuzakarah dgn umno!!

buktikan hudud itu perlu!!

bukan hanya berdiri dibelakang karpal dan bermain baling batu sembunyi tangan!!

Bomo Siam said...

11:36 PM

Ktan tak buleh laksanakan tanpa persetujuan pusat! Siapa yg akan menguatkan kuasakan undang2 hudud tersebut?

Perlaksanaan tanpa penguatkuasaan, takde apa2 makna!

Lainlah halnya jika pusat benarkan Ktan punya POLIS sendiri...!!!

Anonymous said...

layarilah laman portal web berita yang disediakan PERCUMA tanpa perlu melanggan Freemalaysiakini2.com , sebarkan kepada rakan-rakan anda.

Bomo Siam said...

11:40 PM

Dgn Pak Lah takde masaalah! Usaha kearah itu telah diperhalusi secara senyap2...!

Malangnya UMNU bunuh Pak Lah atas hasutan yahudi...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
11:36 PM

Ktan tak buleh laksanakan tanpa persetujuan pusat! Siapa yg akan menguatkan kuasakan undang2 hudud tersebut?

Perlaksanaan tanpa penguatkuasaan, takde apa2 makna!

Lainlah halnya jika pusat benarkan Ktan punya POLIS sendiri...!!!

August 7, 2012 11:45 PM

---------------------------------

Alasan.. alasan..alasan..alasan... sekali lagi tong kosong...

Kalau dah tau macam tu, kenapa nak diadakan mesyuarat teknikal yang asyik tertangguh sejak setahun yang lepas tu??? Untuk tunjuk pada rakyat, kononnya hamPAS benar-benar serius ke... atau sekadar melepas batuk di tangga??? Elaun mesyuarat sape yang tanggung??? Duit mak bapak N.Ajis ke???

Kah kah kah kah kah kah.....

Anonymous said...

Bomo Siam said...
11:40 PM

Dgn Pak Lah takde masaalah! Usaha kearah itu telah diperhalusi secara senyap2...!

Malangnya UMNU bunuh Pak Lah atas hasutan yahudi...!!!

August 7, 2012 11:47 PM

----------------------------------

Alasan.. alasan..alasan..alasan... sekali lagi tong kosong...

Bukti yang tiada... nak bincang pasal kerajaan perpaduan pun, Najis dah meradang tak tentu pasal... Mungkinkah N.Ajis tu sendiri 'Yahudi' yang ko maksudkan???

Kah kah kah kah kah kah

Bomo Siam said...

11:43,
buktikan hudud itu perlu!!

...Ce jengok AlQuran & Hadis...!!!

Parti Artis Semalaysia (PAS) said...

Ktan tak buleh laksanakan tanpa persetujuan pusat! Siapa yg akan menguatkan kuasakan undang2 hudud tersebut?

Perlaksanaan tanpa penguatkuasaan, takde apa2 makna!

Lainlah halnya jika pusat benarkan Ktan punya POLIS sendiri...!!!

..........................................................................................................

dah tau hang tak boleh menang dgn bantuan musuh!!

takkan selamanya hang nak bermusuh ngan org tu???

untuk melakukan sesuatu yg dituntut agama ini..

sebagai ulama yg bijak pandai!!apa patut dilakukan???

hulurkan tangan!!sesama islam knp mahu ego??

bermuzakarahlah!!belum cuba belum tahu!!

bila disebut muzakarah pernah UMNO menolak????????

persoalannya adakah PAS ikhlas???

as simple as that!!!

Bomo Siam said...

11:50 PM,

Buat masa ini, kerajaan perpaduan tak perlu....lebih2 jika UMNU tak tarik balik surat Mahathir or kata2 Najib berkenaan hudud...!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
11:43,
buktikan hudud itu perlu!!

...Ce jengok AlQuran & Hadis...!!!

August 7, 2012 11:51 PM

------------------------------------

Kalau perlu kenapa kerajaan hamPAS tak segerakan?? Kenapa harus di tangguh-tangguhkan seperti mesyuarat teknikal tu??? Apakah hal lain lagi penting dan mustahak berbanding hudud yang ko rasa perlu tu???

Bomo Siam said...

11:52 PM,

Kejujuran UMNU utk bermuzakarah adalah amat diragukan! Ia hanya timbul bila time UMNU sesak nafas!!!

Parti Artis Semalaysia (PAS) said...

11:43,
buktikan hudud itu perlu!!

...Ce jengok AlQuran & Hadis...!!!
...............................................................................................................

hang mengantuk ka???

aku suruh buktikan hudud itu perlu kepada umno melalui muzakarah!!!

belum gila lagi aku untuk menidakkan undang2 Allah!!!

Anonymous said...

nak laksankan hudud boleh...tapi persiapannyer mestilah rapi..bengkel2, seminar2, brain stroming pasal hudud perlu dilakukan secara serius...nk tanya gak...siapa pakar hudud kat PAS nie...boleh angkat tangan?

Anonymous said...

Bomo Siam said...
11:50 PM,

Buat masa ini, kerajaan perpaduan tak perlu....lebih2 jika UMNU tak tarik balik surat Mahathir or kata2 Najib berkenaan hudud...!!!

August 7, 2012 11:53 PM

------------------------------

Ternyata hamPAS lebih takutkan manusia dari Allah.... lebih baik kerat je kote semua penganut hamPAS yang suke berdemo tu...!!!!!

Surat dari Mahathir hanyalah sebagai ingatan supaya hamPAS berfikir dalam ruang lingkup yang lebih besar, jangan nanti negeri Kelantan sendiri sengsara kerana keBODOHan pemimpin mereka sendiri. Dia tak kata tak boleh buat, tapi kalau berlaku sesuatu, kerajaan hamPAS tanggung la bahananya....

Secara mudahnya, jika kerajaan Kelantan nak laksanakan hudud, buat la... tapi kalau Karpal Wilcha atau ada indidvidu lain yang nak bawak isu ni ke mahkamah, jangan salahkan kerajaan pusat kerana tidak beri ingatan...

Jadi, bukan maksud Mahathir menolak undang-undang hudud jika kena caranya....

Tapi hudud tu hanyalah mainan bibir hamPAS setiap kali menjelang PRU... kerana ape??? Kerana nak undi demi kerusi empok...!!!!!

Parti Artis Semalaysia (PAS) said...

keraguan manusia itu lah punca pelbagai masalah!!!

suami ragu pada isteri..runtuh masjid yg didirikan!!

rakyat ragu pada pemimpin runtuh lah kepimpinannya!!!

ulama ragu dgn sesama islam???

adakah ulama itu patut membiarkan sahaja makmum itu terkapai2??

sebagai pewaris kerja Nabi..ulama harus menyedarkan makmum tersebut!!

bukan ragu dan menjauhinya...

fikir fikir kan lah sedara!!!

Bomo Siam said...

Detik kejatuhan kerajaan PAS Kelantan pada 1978 kerana pengisytiharan darurat ekoran krisis politik yang berlaku pada 1977, perlu di amik ingatan & perkiraan!

Ianya mungkin akan berlaku lagi...!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
11:52 PM,

Kejujuran UMNU utk bermuzakarah adalah amat diragukan! Ia hanya timbul bila time UMNU sesak nafas!!!

August 7, 2012 11:55 PM

-----------------------------------

Benarkah begitu?? Muzakarah ni dah berjalan sejak lepas PRU-11 lagi... waktu tu UMNO sesak nafas ke??? Tolonglah tengok balik keputusan PRU-11, sape yang menang besar?? Sape yang sesak nafas pulak???

Hujah vs hujah la bumuh SIAL... jangan nak merapu je...!!!!

Parti Artis Semalaysia (PAS) said...

bro 12.00am....

mantap!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Detik kejatuhan kerajaan PAS Kelantan pada 1978 kerana pengisytiharan darurat ekoran krisis politik yang berlaku pada 1977, perlu di amik ingatan & perkiraan!

Ianya mungkin akan berlaku lagi...!

August 8, 2012 12:02 AM

---------------------------------------

Itu salah pemimpin hamPAS sendiri, dan kepala pemberontak ketika itu adalah N.Ajis... kenapa nak babitkan UMNO pulak???

Bomo Siam said...

Maknanya...jika PAS berdegil utk teruskan melaksanakan hudud tanpa persetujuan pusat....

PAS akan kehilangan Kelantan secara paksa!!!

Bomo Siam said...

Sebenarnya isu tersebut bermula lebih awal iaitu apabila Dato’ Asri Muda yang juga Yang Dipertua PAS ketika itu menerima pelawaan Tun Abdul Razak Hussin menyertai kerajaan campuran.

Ketika berada dalam kerajaan campuran, Umno menolak calon PAS dilantik sebagai Menteri Besar Kelantan, sebaliknya menerima Dato’ Mohamad Nasir.

Kelibat Mohamad yang dilihat lebih mengikut telunjuk Umno dan Tengku Razaleigh Hamzah akhirnya mencetus undi tidak percaya terhadap Menteri Besar, krisis terbabit menyebab berlaku perpecahan PAS. Darurat diistiharkan!

Dan pada pilihan raya umum 1978 lahir pula Berjasa yang diketuai Mohamad dan bergabung dengan Umno (BN) menentang PAS.

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Maknanya...jika PAS berdegil utk teruskan melaksanakan hudud tanpa persetujuan pusat....

PAS akan kehilangan Kelantan secara paksa!!!

August 8, 2012 12:04 AM

-----------------------------------

Sape yang cakap??? Itu hanya omongan pemimpin hamPAS Kelantan yang mahu rakyat memberontak sahaja...!!!

Hakikatnya, kalau rakyat dah pilih hamPAS sebagai kerajaan, ia akan kekal hingga DUN dibubarkan...

Kecuali ada perkara yang tidak diingini berlaku seperti 13 May... itu darurat, satu Majlis Gerakan Negara akan dibentuk.... kesian ko asyik kene tipu dengan pemimpin hamPAS Kelantan je...!!!!

Parti Artis Semalaysia (PAS) said...

hakikat yang tak dapat di ubah!!!

PAS hanya lah parti yg ditubuhkan selepas presiden pertamanya 'merajuk' kerana tidak dapat menjadi presiden UMNO!!menggantikan TUNKU!!!

PAS ditubuhkan atas dasar kecewa!!!

ditokok tambah kononnya bergerak dijalan Allah!!

hingga kini satu satunya tujuan nik aziz ialah menghancurkan UMNO!!untuk mencipta sejarah bg parti tersebut!!!

ingin berbicara dgn manusia yg berhati jumud itu???

say no its better!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Sebenarnya isu tersebut bermula lebih awal iaitu apabila Dato’ Asri Muda yang juga Yang Dipertua PAS ketika itu menerima pelawaan Tun Abdul Razak Hussin menyertai kerajaan campuran.

Ketika berada dalam kerajaan campuran, Umno menolak calon PAS dilantik sebagai Menteri Besar Kelantan, sebaliknya menerima Dato’ Mohamad Nasir.

Kelibat Mohamad yang dilihat lebih mengikut telunjuk Umno dan Tengku Razaleigh Hamzah akhirnya mencetus undi tidak percaya terhadap Menteri Besar, krisis terbabit menyebab berlaku perpecahan PAS. Darurat diistiharkan!

Dan pada pilihan raya umum 1978 lahir pula Berjasa yang diketuai Mohamad dan bergabung dengan Umno (BN) menentang PAS.

August 8, 2012 12:07 AM

-------------------------------------

Orang cerita pasal hudud yang hamPAS selalu laung-laungkan tu, ko melalut pasal kerajaan Kelantan tahun 1978 tu watpe??? Langsung tak relevan....

Please la... hujah vs hujah... jangan nak melalut jauh sangat wahai bumuh siam....!!!!

Bomo Siam said...

PAS sebenarnya belajar dari pengalaman! Berhati-hati dlm segala hal yg berkaitan dgn UMNU...!!!

Parti Artis Semalaysia (PAS) said...

Maknanya...jika PAS berdegil utk teruskan melaksanakan hudud tanpa persetujuan pusat....

PAS akan kehilangan Kelantan secara paksa!!!

..................................................................................................................

BERSIH 1.0 2.0 3.0 dilakukan tanpa restu pusat!!

berapa ramai yg sudah dinyahkan dari muka bumi ini????

siang malam harakah dan tabloid pro pakatan menghina najib!!

berapa ramai yg sudah dilumpuhkan???

Bomo Siam said...

12:07 AM

Baca fakta yg aku kasik, bahawa darurat telah pun diistiharkan di Kelantan pd 1978!

Anonymous said...

Isu hudud ni bermula selepas hamPAS jadi kerajaan tahun 1990, bukannya tahun 1978 tu... tak payah pusing-pusing la bumuh SIAL...!!!!!

Sebelum itu pun takde kecoh hamPAS nak laksanakan hudud pun, sebab nak menang PRU-8, hamPAS terpaksa berjanji pada penganutnya untuk laksanakan hudud di Kelantan bersama parti Semangat 46 yang ditipu hidup-hidup oleh pemimpin hamPAS Kelantan.....!!!!

Bomo Siam said...

12:08 AM

Apa tak releven nya wahai si bengap!

Hudud di Ktan buleh bawa darurat!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
12:07 AM

Baca fakta yg aku kasik, bahawa darurat telah pun diistiharkan di Kelantan pd 1978!

August 8, 2012 12:11 AM

----------------------------------

Ko pun tolong cari fakta yang betul... tahun 1978 tu ada PRU tak??? Kalau ade maksudnya, negeri Kelantan berubah pimpinan selepas PRU, BUKANNYA kerana DARURAT...!!!! baca fakta dengan betul...!!!!

Bomo Siam said...

12:11 AM,

Mahkamah menghalalkan Bersih...!!!

Bersih di beri permit olih Hishamudin!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
12:08 AM

Apa tak releven nya wahai si bengap!

Hudud di Ktan buleh bawa darurat!!!

August 8, 2012 12:13 AM

-----------------------------------

Kah kah kah kah kah... bumuh SIAL dah marah tu....

Sape yang kata??? Mahathir?? Karpal Wilcha???

Kenapa pulak boleh bawak darurat??? Ko nak kaitkan dengan tahun1978??? Langsung tak relevan.... tak paham-paham bahasa...!!!!

Parti Artis Semalaysia (PAS) said...

PAS bukan berhati hati!!!

PAS sudah tidak punya niat kearah perdamaian!!!

PAS hanya mahu mengalahkan UMNO!!

PAS hanya dianggotai oleh ulama politik!!!

wei kawan.... Kafir dtg kencing dalam masjid pun Nabi yg cucikan lah....

lepas cuci Nabi bukan marah namun menegur kafir tu ini tempat org mengaji dan bersolat!!!

semulia mulia Nabi pun begitu penyabar!!!

kenapa susah bg org yg mengaku setiap langkahnya mengikut kata2 Nabi ini untuk mencontohi nabi dalam hal bertolak ansur ini???

Anonymous said...

Bomo Siam said...
12:11 AM,

Mahkamah menghalalkan Bersih...!!!

Bersih di beri permit olih Hishamudin!!!

August 8, 2012 12:14 AM

---------------------------------

Benar ke?? BerSHIT 1.0 dan BerSHIT 2.0 kerajaan beri permit????

Jangan nak menipu la bumuh SIAL...!!!!

Parti Artis Semalaysia (PAS) said...

bersih yg diberi permit itu adalah bersih 3.0....

bagaimana ngan bersih 1.0 dan 2.0!!!

Anonymous said...

Parti Artis Semalaysia (PAS) said...
bersih yg diberi permit itu adalah bersih 3.0....

bagaimana ngan bersih 1.0 dan 2.0!!!

August 8, 2012 12:18 AM

-------------------------------------

Betul tu.... nampak sangat penipuan bumuh SIAL ni...!!!!!

Anonymous said...

PAS nak laksanakan hudud sejak tahun 1978?.. nak termuntah aku baca spin merapu bomo ni...
Tu lah, banyak sgt dengor ceramah sesat tok Garu N.ajis.

err..PAS lagi takut hilang kerajaan drpd takutkan ALLAH demi laksana hudud..

err...Hudud bukan keutamaan..0.001% je!!

Joint PAS anda SESAT!!

Anonymous said...

Cik abby abadi,hairie othman.!hehe

Bomo Siam said...

12:13 AM

Kerajaan PAS jatuh pd PRU 1978 akibat dpd 2 peristiwa tersebut, iaitu:

1. Kerajaan campuran dgn UMNU, yg mengakibatkan perpecahan dlm parti.
2. Perintah darurat.

Ini yg cuba di elak olih PAS Ktan skrg!!!

Parti Artis Semalaysia (PAS) said...

12.21

dia over excited bro!!

memang mahkamah mengatakan bersih itu sah!!

namun 1.0 dan 2.0 tetap haram!!!!

Bomo Siam said...

12:18 AM

Bersih 2.0 ditanggung halal...!!!

Anonymous said...

Analisis Krisis Politik Kelantan 1977

Antara punca sebenar krisis kelantan 1977 adalah berpunca dari pihak PAS itu sendiri. Malah didalam portal PAS pusat itu sendiri menyatakan bahawa ianya bermula apabila timbulnya ketidak puasan hati PAS terhadap Menteri Besar ketika itu, Datuk Muhamed bin Nasir.

Yang tidak diceritakan oleh PAS:

1... Ada diantara pemimpin PAS Kelantan memfitnah dan menuduh Datuk Muhamed bin Nasir terlalu mengikut telunjuk UMNO-BN. Hakikatnya pd ketika itu UMNO-BN tidak pernah campur tangan dlm corak pemerintahan PAS (ketika itu). Malah, sedangkan ketika itu keputusan pemerintahan PAS Kelantan masih ditangan kuasa majoriti dewan undangan negeri.

2... Malah pada ketika itu juga terdapat usaha dalam PAS utk menjatuhkan Presiden PAS (ketika itu) Tan Sri Datuk Dr. Haji Mohd Asri bin Haji Muda. Usaha menjatuhkan Datuk Mohd Asri hanya kerana Datuk Mohd Asri adalah tokoh PAS yg bertanggungjawab membawa PAS menyertai Barisan Nasional pada tahun 1973.

3...Asas yg digunakan oleh sebahagian pemimpin PAS Kelantan (ketika itu) utk menolak Datuk Mohd Asri dan Dato' Muhammad Nasir, hanya kerana selepas PRU 1974, PAS mempunyai kuasa majoriti dgn 22 kerusi dan UMNO hanya 13 kerusi, dan tidak memerlukan sebarang usaha bergabung antara PAS dan UMNO.

4...Dalam tempoh (1973-1978) Datuk Mohd Asri selaku Presiden PAS dan Dato' Muhammad Nasir telah dikaitkan dengan pelbagai spekulasi dan masalah khususnya melibatkan Pas di Kelantan. Hakikatnya spekulasi dan tuduhan tersebut adalah hasil putar belit fakta sebahagian pemimpin dan ahli2 PAS yg tidak berpuashati dgn perpaduan PAS-UMNO.

5...Krisis Kepimipinan PAS Kelantan 1977 dikatakan timbul hasil ketidakpuasan hati terhadap Menteri Besar, Dato'Haji Muhammad Nasir. Beliau dipecat sebagai MB Kelantan oleh Pucuk Pemimpin PAS Kelantan itu sendiri.

6...Sementara Datuk Mohd Asri mula ditendang keluar oleh Pucuk Pemimpin PAS Kelantan selepas PRU 1978, dengan desakan-desakan supaya beliau meletakkan jawatan selaku Yang Dipertua Agung PAS, desakan yang datang dari beberapa pimpinan Pas antaranya dengan Pesuruhjaya Pas Kelantan dan Ketua Dewan Ulama' Pas Pusat Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat. Beliau akhirnya mengumumkan perletakan jawatan sebagi Yang Dipertua Agung PAS pada 23 Oktober 1982.

Anonymous said...

SAMBUNGAN....


7...Krisis Kepimipinan PAS Kelantan 1977 ini yg membawa kepada undi tidak percaya kepada MB Kelantan pada 15 Oktober 1978. Apapun Kerajaan Pusat ketika itu menghormati keputusan yg dibuat oleh PAS Kelantan, atas dasar persefahaman dan tidak masuk campur dgn alasan yg diberi oleh PAS Kelantan itu dgn mendakwa perkara itu merupakan soal rumah tangga PAS.

8...Tumbangnya Dato' Muhammad Nasir akibat perebutan kuasa dalam PAS, telah menyebabkn berlakulah rusuhan yg dimulakan oleh penyokong Nasir di Kota Bharu. Rusuhan ini telah mengakibatkan kerosakkan harta benda, mengancam nyawa dan keselamatan rakyat dan juga mengancam keselamatan negeri Kelantan. <---- SEBAB MUSABAB KENAPA ADA DARURAT...!!! ADAKAH KERANA HUDUD??? DAN ADAKAH PIMPINAN KERAJAAN NEGERI BERUBAH TANGAN...????

9...Seperti yang dinyatakan oleh Tun Hussein Onn didalam ucapan beliau pada 9 Disember 1977, selaku perdana menteri ketika itu, belau harus bertanggungjawab di atas keselamatan negara dan kebajikan rakyat, yang dikhuatiri rusuhan diKelantan mungkin akan merebak ke negeri2 lain, dan mengengkang rusuhan seperti peristiwa 13mei berulang.

10...Pada November 1977,Parlimen Persekutuan meluluskan rang undang-undang darurat Kelantan yang meletakkan Kelantan ditadbir secara terus oleh Kerajaan Pusat. <--- ADAKAH INI YANG KO MAKSUDKAN BUMUH SIAL, INI ADALAH PERKARA LAZIM YANG DILAKUKAN OLEH SEMUA KERAJAAN DALAM DUNIA NI, AMBIL ALIH KAWALAN PEMERINTAHAN KAWASAN YANG DARURAT, BUKAN UNTUK SELAMA-LAMANYA... TETAPI SELEPAS KEADAAN TERKAWAL....!!!

11...Rang undang2 Darurat Kelantan dirangka bersama menteri2 PAS yg ketika itu masih lagi bersama-sama UMNO dalam jemaah Menteri. Dan diluluskan oleh Parlimen setelah mendapat persetujuan majoriti termasuk dr kalangan menteri PAS sendiri.

12...Setelah Kelantan dibawah Darurat. Datuk Mohd Asri menerima tekanan dari beberapa pimpinan Pas terutamanya Nik Aziz selaku Pesuruhjaya Pas Kelantan dan Ketua Dewan Ulama' Pas Pusat yg dari awal begitu lantang menetang gabungan PAS-BN.

13...Hasil dari desakan itu, Haji Hassan Adli Arshad selaku Timb. Yang DiPertua Agung PAS dijadikan kambing hitam PAS apabila beliau dipecat oleh Datuk Mohd Asri yg kononnya beliau menjadi ketua menteri2 PAS yg menyokong rang undang-undang Darurat.

14...Malah beberapa pimpinan Pas yg menentang gabungan PAS-UMNO ketika itu terutamanya Nik Aziz mula menunjukkan sikap memberontak dalam perikatan gabungan PAS-UMNO, menetang setiap arahan dan perlaksanaan kemajuan yg dilakukan BN di Kelantan.

15...Pemberontakan dalaman ini memungkin barah berlaku dalam BN, hasil ketiadaan disiplin pemimpin PAS ini, telah menyebabkan UMNO terpaksa membuka tali yg mengabungkan PAS-UMNO.

16...Rentetan dari itu juga menyebabkan Krisis dalaman PAS yang kepada perpecahan PAS pada beberapa parti serpihan seperti Berjasa dan Hamim.

17...Keluarnya PAS dari gabungan BN-UMNO, telah menyaksikan satu PRK Kelantan diadakan pada Mac 1978.

18...Pada PRK mac 1978, rakyat menjadi gempar setelah pekong yg selama ini disimpan oleh beberapa pimpinan Pas diantaranya Nik Aziz ketika itu terbongkar, apabila isu pemberian kontrak balak diberikan sewenang-wenangnya membuktikan bahawa PAS cuba menggadaikan Negeri Kelantan.

Parti Artis Semalaysia (PAS) said...

hahaha ko ingat ni iklan KFC ke???

cakap sah udah la...halal???

bersih tu perjuangan jihad ka??

kalau jihad pun dikepalai oleh ambiga yg mempejuangkan LGBT??

cam mana lah nak dapat berkat dari Allah untuk menang pru 13 ni??

nak pi solat dan ngaji jap... pastu nak mimpi ABBY!!!

assalamualaikum bro anon dan bomo!!!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
12:18 AM

Bersih 2.0 ditanggung halal...!!!

August 8, 2012 12:24 AM

---------------------------------

Ditanggung HALAL kepala bapak ko...!!!!

Kah kah kah kah kah.... kejap kata takkan berarak, kejap kata akan berarak....

Bila dah buat perhimpunan, satu fail memorandum pun tak di bawak... 2 minggu lepas tu baru nak serah memorandum BERSHIT pada pihak Istana Negara, boleh je bawak 2-3 orang jumpa pegawai Istana.... ko dengan amBABIga sama-sama haram jadah...!!!!!

ambe said...

Bengap alias bebal,mahkamah cuma halalkan pertubuhan bershit je bro...bukan tindakan puak cimpanzi yang bodoh menyalak kt tanah sendiri.Tak dapat bezakan ke pertubuhan dengan tindakan?cg bm kau sape?mr anuar sastera je kak wan?ke abby abadi,ke baru blajaq ngan low class hairy othman?

Anonymous said...

Musuh PAS ialah nafsu pemimpin mereka yg kemaruk kuasa.
Musuh PAS ialah DAPIG dan PGAYR.
Musuh PAS ialah pengikutnya yg taksub tahap kronik.

Saudara PAS ialah UMNO BANGSA MELAYU BERUGAMA ISLAM yg ditolak oleh mereka sendiri.

Bomo Siam said...

Sebut pasai kempen bersih ni....(kuaq tajuk sikit nooo...)

Rugi ooo... sapa2 tak join itu hari. Memang syok giler!

Cuma aku tak puas hati dgn protestor Msia ni yg lembik2 belaka!

Klu la ada bom sana, ada tomahawk sini...BARU REAL...! Satu dunia terhibur!

BBC News : "Malaysian riot! 2000 kills!" Baru gempaq!!!

Bomo Siam said...

Apa2pun tahniah ps penganjur bersih!

Dah 3 kali reahersal! Bila nak buat yg REALLL...punye...!!!

ambe said...

Mr bomo dah tak ada modal.sangkut lak citer2 moyang dia masa kelanran era 1977..padahal mula cerita pasal hudud...

Takbir!Allahuakbar!

Anonymous said...

Bomo Siam said...
Sebut pasai kempen bersih ni....(kuaq tajuk sikit nooo...)

Rugi ooo... sapa2 tak join itu hari. Memang syok giler!

Cuma aku tak puas hati dgn protestor Msia ni yg lembik2 belaka!

Klu la ada bom sana, ada tomahawk sini...BARU REAL...! Satu dunia terhibur!

BBC News : "Malaysian riot! 2000 kills!" Baru gempaq!!!

August 8, 2012 12:33 AM

-------------------------------

Seronok jadi BERUK KUNING DI ATAS JALAN...????

Kah kah kah kah kah..... kene hentam dengan polis sikit pun meroyan satu Malaysia... kata nak mati jihad, rupe-rupenya takut kene SEBAT...!!!

Kah kah kah kah kah....

Anonymous said...

ambe said...
Mr bomo dah tak ada modal.sangkut lak citer2 moyang dia masa kelanran era 1977..padahal mula cerita pasal hudud...

Takbir!Allahuakbar!

August 8, 2012 12:36 AM

-------------------------------------

Biasa la bumuh SIAL tu, malam-malam cari duit lebih sikit, nak tunjuk pada pemberi dana, satu komen 50 sen tu.... komen merapu pun takpe, janji boleh hentam BN....

Anonymous said...

bumuh SIAL tu dah takde modal nak promosi hudud alagaPAS ciptaan hamPAS... mula la lari topik je...!!!

Bomo Siam said...

12:38 AM,

Alaaaa...biase le! Nak idup!!!

Mmuuahhahahaha...!!!

Bomo Siam said...

Hangpa ingat tak peristiwa kpg Medan itu hari...?

Bagaimana Banjar PAS Sg Manik turun! UMNU Batu Pahat turun!

Jgn bimbang la...! Melayu Islam ni, politik memang bising. Tapi, pasti bersatu bila keadaan benar2 memerlukan! Insyaallah!

Anonymous said...

bomoh dah bukak pekung sendiri..lepas ni jangan nak auta.. jangan nak jual minyak la.. buang masa... bomoh lu banyak auta...

muhahhaaaa.. takebeerrr

Anonymous said...

1 Lagi pekara penting kenapa Pas ditendang dr BN ialah ada puak puak yg berusaha mengPASkan ahli UMNO secara halus dan beramai ramai.

Bomo Siam said...

12:49 AM

Mengaku kelemahan diri, tanda org beriman!

Anonymous said...

mmg diharapkan mcm tu lah, walaupun x persefahaman dlm politik tp jika melibatkan agama dan bangsa, melayu pasti bersatu...

insyaallah

Anonymous said...

Untuk menambahkan update buat bumuh SIAL dan jangan jadi macam TantanTAIK yang macam katak bawah tempurung, sila baca artikel ni dengan hati yang terbuka.....

Selasa, 25 Oktober 2011 00:29
Oleh Razmal Malakan

KOTA BHARU - Pada tahun 1993, undang-undang hudud diluluskan di Kelantan.

Baik wakil rakyat Pas, UMNO, Semangat 46 dan Berjasa semuanya menyokong undang-undang tersebut.

Hansard Dewan Undangan Negeri Kelantan adalah bukti UMNO dan semua wakil rakyat ketika itu tidak menolak hudud.

Namun selepas 18 tahun, undang-undang tersebut diluluskan baru semalam Pas berkira-kira untuk menubuhkan Jawatankuasa Teknikal Enakmen Jenayah Syariah ll (Hudud), bagi membuat kajian tentang hukuman itu dapat dijalankan.

Agak lucu kenapa baru sekarang jawatankuasa tersebut mahu ditubuhkan dan jika bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamed menjadi penghalang kenapa tidak pada tahun 2002 ketika beliau berundur Pas terus mengambil kesempatan untuk melaksanakannya.

Dan jika Pas benar-benar serius sudah tentu ada peruntukkan khusus untuk hudud dibentangkan dalam Bajet 2012 dan bukannya bajet untuk sambutan Hari Hudud.

Hakikatnya Pas tidak serius untuk laksana hudud, ia hanya gula-gula untuk memancing undi ketika musim pilihan raya.

Hudud amat dekat dengan orang Islam, maka kesempatan ini harus diambil sepenuhnya.

Pas juga mengetahui hudud tidak dapat dilaksanakan dalam masa terdekat kerana terlalu banyak perkara perlu diselesaikan oleh jawatankuasa tersebut.

Maka hudud akan terus dibiarkan terapung agar ia sentiasa dapat dimanipulasikan untuk kepentingan politik- KELATEKITO.NET

Anonymous said...

ye betul... setiap manusia tidak sempurna pasti ada kelemahan..jadi berusaha lah utk sama2 mencari permuafakatan dan kebaikan demi agama dan bangsa tanpa mengira fahaman politik...mungkin sukar tapi berusaha pasti ada jalannya..insyaallah

Bomo Siam said...

12:55 AM

Jadik, utk buktikan yg Melayu Islam pasti bersatu....apakata kita mintak Cina & hindu mengamok di kpg2 Melayu...!

Kita tgk betui atau tidak Melayu akan bersatu!

Klu betui depa bersatu...kita galakkan PAS/UMNU terus bergaduh!!!

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Bomo Siam said...

Anak aku balik sekolah, pernah cerita. Cikgu pesan, klu nak bertumbuk, jgn sesama Melayu. Bertumbuklah dgn Cina or hindu!

Baguih jugak cikgu2 la ni noo...!

1Malaysia....hanya sekedar retorik je le...!!!

Bomo Siam said...

Secara peribadi, aku tak nampak jln langsung utk Melayu/cina/hindu ni bersatu...!

Memang tak nampak jln langsung! GELAP!!!

Jadik Melayu musti carik jln supaya bersatu. Nampaknya sukar jika melalui jln politik!

Kita cuba cara lain...apakata kita mulai hari ni, time jumpak cina je...tampaq! Jumpak hindu je tendang!

Jin, buleh ka cara tu...???

Anonymous said...

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

TIDAK ramai yang tahu masalah BEKALan AIR di Kelantan ketika ini sangat-sangat KRITIKAL.. Bayangkan kalau BEKALan AIR ke rumah pun diCATU hinggakan dalam 24 JAM, anda hanya boleh menDAPATkan BEKALan air hanya untuk 4 atau 5 JAM sahaja? Itu bukanlah AIR yang keluar lancar sebaliknya boleh diKATAkan umpama AIR yang meleleh macam lembu KENCING.. Setakat ini apakah yang telah diLAKUkan oleh Pok Nik 'ALAIHISSALAM' untuk menyelesaikan MASALAH ini? Apakah peRANCANGan yang telah dilakukan oleh Pok Nik untuk meningkatkan KAPASITI BEKALan AIR sejak penSWASTAan BEKALan AIR di Kelantan pada dekad 90-an? Takkan nak KATA kat ARAB pun takde AIR?

http://sensecredaccountability.blogspot.com/2012/08/masalah-bekalan-air-kelantan-bukan.html

Anonymous said...

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

TIDAK ramai yang tahu masalah BEKALan AIR di Kelantan ketika ini sangat-sangat KRITIKAL.. Bayangkan kalau BEKALan AIR ke rumah pun diCATU hinggakan dalam 24 JAM, anda hanya boleh menDAPATkan BEKALan air hanya untuk 4 atau 5 JAM sahaja? Itu bukanlah AIR yang keluar lancar sebaliknya boleh diKATAkan umpama AIR yang meleleh macam lembu KENCING.. Setakat ini apakah yang telah diLAKUkan oleh Pok Nik 'ALAIHISSALAM' untuk menyelesaikan MASALAH ini? Apakah peRANCANGan yang telah dilakukan oleh Pok Nik untuk meningkatkan KAPASITI BEKALan AIR sejak penSWASTAan BEKALan AIR di Kelantan pada dekad 90-an? Takkan nak KATA kat ARAB pun takde AIR?

http://sensecredaccountability.blogspot.com/2012/08/masalah-bekalan-air-kelantan-bukan.html

Anonymous said...

tahniah bomo........ jihad tolak kefasikan sekular asobiah umno ..... ramai melayu buta Agana kerana dasar2 anti-Islamic kerajaan umno...

Matt said...

bomosium 1:22

memang jalan terbaik ialah org Islam bersatu..

org Islam pas da umno.. kita bersaudara.. bersekutulah..

Anonymous said...

JK petroleum untuk tunai janji Tun Razak'



Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz berkata jawatankuasa untuk mengkaji semula bayaran untuk hasil petroleum ditubuhkan bagi menunaikan janji mantan Perdana Menteri Tun Abdul Razak Hussein.

"Dia bukan kerana desakan dari PAS tetapi ia perasaan Datuk Seri Najib Razak berkenaan (bapa perdana menteri) almarhum Tun Razak.

"Ia satu perkara yang dilihat sebagai janji almarhum yang Najib mahu tunaikan," kata Nazri yang menambah, butiran mengenai jawatankuasa berkenaan hanya akan diumumkan esok.

NONEDitanya mengapa jawatankuasa itu hanya ditubuhkan sekarang dan bukannya dari dahulu lagi, Nazri menegaskan sekarang adalah masa terbaik untuk mengkaji semula perkara itu.

"Seperti pepatah Inggeris kata, 'It's better late than never'," katanya ringkas.

--------------------------------

UMNO HINAKAN RAKYAT KELANTAN PULUHAN TAHUN KERANA MELAYU KELANTAN SOKONG PAS ......

12 TAHUN DINAFI HAK ROYALTI DIBAWAH KONSEP FEDERATION kerana Kelantan tidak ditadbir UMNO....

Umno jadikan rakyat Kelantan sebagai rakyat kelas 3..... kadang2 pendatang PATI lebih dihargai oleh Najib & Umno.......

BENARKAH UMNO HARI INI BERJUANG UNTUK MELAYU?

Anonymous said...

anon 2.03

dah tu.. sokong sangat dap.. adakah dap berjuang utk melayu?

seburuk2 umno, masih umno lebih bagus dari dap..

Anonymous said...

bukankah dalam perlembagaan kita...

ada perkara yang menyatakan orang islam boleh mengamalkan agama islam secara sepenuhnya..

kalau perkara 160 or 110 saya x beberapa ingat.pas boleh laksanakan hudud di kelantan jika pas mau time pas pegang kelantan..

tak perlu pas nak tawan putrajaya...

tak perlu 2/3 majoriti dalam parlimen

pas buat dulu kat kelantan..

Anonymous said...

dap berjuang untuk rakyat ... termasuk melayu.....& good governance...

dap perlu junjung perlembagaan... hormati hak melayu/Islam

pas berjuang untuk rakyat, juga Islam....

pkr berjuang untuk keadilan rakyat & tadbir urus kerajaan yg baik

PR bersetuju atas prinsip yg sama:
1-keadilan rakyat,
2-tadbir urus yang baik,
3-hak2 termaktub dalam perlembagaan, dan
4-pembaharuan perkasakan negara

perangi rasuah, penyelewengan & penindasan ............

Anonymous said...

anon 2.24.... jahil perlembagaan... sila tanya hakim, lawyer , madey ... batasan kuasa hukuman yg dibawah enakmen DUN jika tidak dibetulkan akta diperingkat DR/DN ......

hujjah basi busuk umno ..........

komandomelayu said...

Anon 203
Bukan umno yg jadikan rakyat kelantan kelas 3
Tapi rakyat kelantan sendiri yg pilih pas bodo pastu nk salahkan umno?
Jgn asik jdkan alasan royalti punca kelantan tak maju, tp tengok pimpinan pas tu yg tk reti nk uruskan segala hal utk majukan negeri.
Sendiri bodo nk salahkan org lain?

Tukang Komen said...

Lain negeri takde terima royalti minyak tapi tak melarat macam Kelantan. Nama je negeri siti wan kembang tapi semuanya kuncup. Nak bersukan pun mesti ada skill ini pula nak tadbir urus negeri. Harapkan ceramah siang malam dan pagi petang, pastu kutip derma. Duit kutipan lenyap disonglap.

Anonymous said...

melayu tak hina kelantan kerana sokong PAS. bukan samasekali. yang melayu hina kelantan kerana rasis sesama melayu. kelantan jumpa kelantan boleh tinggal kawan. buat persatuan kelantan di setiap negeri. kalau berniaga, asal kelantan, dapat harga murah. suka tunjuk samseng . kalau melayu lain cuba nak mengorat minah kelantan, mamat kelantan akan tunjuk gedebe.kalau zaman dulu pelacuran di kelantan sangat maju. pelacuran ini berkembang hingga ke negeri lain seperti KL, Singapura dan lain-lain. dalam masa yang sama tunjuk taksub atas pemimpin mereka yang alim. sikap ini maaf saya cakap, membuatkan melayu lain menyampah kat orang kelantan. sikap yang sama dengan orang petani di thailand. lihat sikap orang petani? bukankah mereka ini juga spesis kelantan?

Anonymous said...

Anon 2:03am... apakah Kelantan ada hak untuk menerima royalti??? Ada telaga minyak yang dijumpai dalam 3 batu nautika dari pesisir pantai Kelantan?? kalau takde, maksudnya Kelantan memang tak layak. Tetapi kerana kerajaan Pusat prihatin dan pentingkan rakyat, Najib sanggup untuk tubuhkan jawatankuasa mengkaji pembayaran tunai kepada 3 negeri pantai Timur Semenanjung Malaysia.

Itupun kerana ape??? Kerana Tok Pa telah meminta jasa baik kerajaan Pusat untuk menimbangkan pembayaran tunai tersebut diberi pada kerajaan Kelantan, berunding.. berunding.. dan terus berunding..

Kalau ikut perangai setan kerajaan hamPAS Kelantan, mereka lebih suka berkonfrantasi dari berunding dalam banyak hal dengan kerajaan Pusat. Bukankah mudah jika semua perkara dibawa ke meja perundingan, kenapa nak mencari salah orang lain je...???

Anonymous said...

Tukang Komen said...
Lain negeri takde terima royalti minyak tapi tak melarat macam Kelantan. Nama je negeri siti wan kembang tapi semuanya kuncup. Nak bersukan pun mesti ada skill ini pula nak tadbir urus negeri. Harapkan ceramah siang malam dan pagi petang, pastu kutip derma. Duit kutipan lenyap disonglap.

August 8, 2012 3:14 AM

----------------------------------

Setuju 100%.... Melaka yang kecil, kurang sumber balak, tiada sumber minyak, apatah lagi lombong emas (serasanya langsung tiada) pun masih mampu berdikari tanpa mengharapkan apa-apa royalti atau pinjam duit berterusan dari Pusat. Kenapa Kelantan yang kaya dengan pelbagai sumber, merengek macam budak kecil mengharapkan itu ini dari kerajaan Pusat pulak....??

Anonymous said...

anon 12.59am INI JAWAPANNYA
....................
Kenyataan Nasruddin :

"Saya mintak...saya mintak jasa baik kawan saya Ust. Fathul Bari update maklumat dia berkait dgn Karpal Singh. Karpal Singh dia kata...dia kata langkah mayat saya tu hok 20 tahun dulu dan dia pun beritahu itu ucapan saya 20 tahun dulu. Skrg, dlm Konvensyen PR di Pulau Pinang baru2 ni..saya (dia?) kata, setelah saya berkawan dengan PAS, saya tengok HUDUD, masalah HUDUD ialah kita boleh bincang semula...." [di sambut dgn sorakan dr penonton fanatik]

NST telah tolong 'UPDATE' kan untuk kita semua menerusi perbualan telefon bersama Karpal Singh semalam...

Yesterday, DAP chairman Karpal Singh expressed extreme displeasure upon learning that Pas Youth chief Nasrudin Hassan Tantawi had suggested that he had been willing to consider such laws for the country during a political debate.

“I will NEVER compromise,” said Karpal in a telephone interview with the New Straits Times.

“I have always been very public and absolute on my stand to never have hudud implemented in the country... how then can he (Nasrudin) claim such a thing?” said the DAP stalwart, who is well known for his strong opposition to any attempt to introduce Islamic laws in this country.

Anonymous said...

Anonymous said...
anon 2.24.... jahil perlembagaan... sila tanya hakim, lawyer , madey ... batasan kuasa hukuman yg dibawah enakmen DUN jika tidak dibetulkan akta diperingkat DR/DN ......

hujjah basi busuk umno ..........

August 8, 2012 2:34 AM

---------------------------------

Hujung pangkalnya nak seribu daya, tak nak seribu dalih. Apakah kalau PR pegang kuasa Pusat, hamPAS boleh pinda perlembagaan secara berseorangan?? Kalau rakan dalam komponen PR sendiri pun tak setuju mengenai undang-undang hudud ni. Masa tu nak salahkan UMNO jugak ke???

Ko berfikir macam budak tadika yang baru kenal ABC... tapi berlagak macam dah pandai baca suratkhabar....!!!!!

Tak habis-habis nak salahkan orang lain...

Anonymous said...

Anon 5:32 AM.... yang anon 12:59am tu beri tambahan update pada bumuh SIAL je. Nak beritahu bahawa UMNO sememangnya tak pernah menolak hudud, bahkan dalam hansard negeri Kelantan ketika pembentangan Enakmen Jenayah Syariah ll (Hudud), UMNO bersama2 dengan ADUN PAS, ADUN Semangat 46 dan berjasa sebulat suara menyokong undang-undang berkenaan. Jadi tuduhan selama ini bahawa UMNO menolak hudud adalah satu tuduhan jahat dari pimpinan hamPAS buat penganut mereka....!!!!!

Anonymous said...

Untuk membela BERSIH PAS sanggup mati berdemo bersama dengan PKR/DAP. Tapi kenapa dalam masaalah hudud PAS tak sanggup mati. Kenapa tak berdemo setiap hari menuntut hudud dilaksanakan ? Kalau benar nak hudud sudah pasti PAS setiap hari berdemo, tapi apa yang berlaku hanya Nik Ajis seorang yang jual ubat hudud. Itu pun hanya ajak ajak ayam, acah acah tak serius. Pelik PAS dah buang Negara Islam tapi masih nak hudud. Inilah buktinya PAS hanya acah acah dalam isu hudud, sebab dah tak ada modal..muahaaaaaaaaaaaaaaa

Anonymous said...

Olih sebab PAS memilih politik sebagai jambatan pd perjuangan....

Faktor Karpal adalah terlalu kecil, jika nak dibandingkan dgn kuasa yg ada pd UMNU!

Kuasa ini perlu dihapuskan terlebih dahulu!!!

=========

UMNO hilang kuasa sekalipun pun hudud tetap tidak dapat dilaksanakan kerana kawan PAS Karpal sink awal awal lagi dah menentang hudud hingga sanggup mati. Tambahan lagi PAS sendiripun tak mahu melaksanakan hudud kerana bimbang kehilangan undi kafir. Hudud hanya modal pilihan raya, lepas menang isu hudud masuk longkang.

Anti PR said...

Kalo hudud dijalankan, mudah2an Anwar kena balun jubo dulu.

Anti PR said...

HamPas cakap je lebih bro. Karpal gertak habis masuk kote. Lepas tu salahkan org lain. Iblis pun boleh menyamar pakai kopiah.

Anonymous said...

podahhh...bomo siam.!!....bab nak backing pas.... nombor wahid.........dah lima bukti yg nampak kekangan dan halangan dalaman sendiri......... nak salahkan pihak lain pula........cecuba tenangkan fikiran.. listkan apa kekangan dr diri tu dan kekangan dr pihak umnu tu......!

Anonymous said...

apsal trenganu masuk skali.........dah expired dah....umnu dah pegang.!...klantan.....tengah busy.....takder masa ...hehehe alasan sampai la sudah ..same gah kata draf dr 1993 lagi....

Anonymous said...

apsal nak hapus kuasa melayu islam umnu.....sdg kuasa pr nak dikejar....stakat kerusi pas 60 camner nak lebih kuat kudrat dan suara agar dap dan pkr menurut kata ?.....

Anonymous said...

muzakarahpun nak ada syarat jugak ker.....

Anonymous said...

nampaknya ........himpun
bersih nak wujudkan suasana dan peserta lebih ganas....bumu!!! tu ker yg menyelit ganas dalam bersih3.0 yg lalu?........atau cakap jer besar kat sini....realitinya buat provokasi jer dialam cyber...hehehe

Anonymous said...

hik..hik..hik... hudud?.. 0.001%..hik..@!#**$

hik..hik..hik.. Negara islam?.. err mane ade?...dlm quran x sebut pong..hik..hik%**#@

hik..hik..Murtad?.. @##&** hik..hik.. benda kecil je..hik..hik..

hik..hik.. Arak.. mlm ni menang, sblum subuh kilang arak dh tutup.. errr, mane bole,nnti abg ronnie marah!..hik..hik..#$*!*&@

Joint PAS anda SESAT!

Anonymous said...

Lawak PAS......

Anonymous said...

Lawak org PAS....

Anonymous said...

daifnya bomo.....kesian

Anonymous said...

Lawak org PR........

Anonymous said...

Lawak lgi.....wakaka

Anonymous said...

kesian bomo..trying v hard......gdluck...bomo

Anonymous said...

ANON August 7, 2012 11:29 PM
.....................
AKU SETUJU PENDAPAT KAU, TAKKANLAH NAJIB NAK HUKUM GANTUNG NIK NAJIS, KECUALILAH MEMANG NIK NAJIS CARI ALASAN TAK NAK JALANKAN HUDUD DAN SALAHKAN UMNO, BIASALAH MANUSIAKAN SUKA CARI ALASAN, TAK PANDAI MENARI KATAKAN PAPAN JUNGKANG JUNGKIT

Anonymous said...

Jalankan aja Hudud di Kelantan lagipun Islam dinegeri2 bersultan adalah dibawah Sultan, jangan cari alasan lagi,

Anonymous said...

Singh is king...kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

APA KATA DAP DALAM 13 MEI 1969, MELAYU TAK SEDAR LAGIKE?
Biar rakyat dengar semula apa yang DAP kata pada tahun 1969 membawa kepada peristiwa 13 Mei. Slogan yang dibawa pada masa itu ialah ‘Malai Si’. ‘Malai Si’ ini maknanya “Mati Melayu”.
Kemudian kita lihat dalam himpunan-himpunan dan perarakan-perarakan yang mereka buat. Ini antara kenyataan yang mereka keluar pada 11 Mei, “Apa polis boleh buat, kita Raja. Buang sama polis Melayu” .Pada 11 Mei di Jalan Bukit Bintang, “Mati Melayu, kemudian kita lihat dalam himpunan-himpunan dan perarakan-perarakan yang mereka buat. Ini antara kenyataan yang mereka keluar pada 11 Mei, “Apa polis boleh buat, kita Raja. Buang sama polis melayu”
Pada 11 Mei di Jalan Bukit Bintang, “Mati Melayu, sakai pergi masuk hutan”.
Pada 11 Mei Jalan Changkat Dollah, “KL sekarang Cina punya”.
Pada 12 Mei Jalan Ipoh, Jalan Tunku Abdul Rahman, “Melayu balik kampung, melayu sekarang tiada kuasa. Sekarang kita Cina sudah control.”
Di Jalan Khir Kampung Baru, depan orang Melayu ini kenyataan parti Yang Berhormat Ipoh Timur, “Melayu keluar…! Apa lagi duduk sini, kita hentam lu.., sekarang kita sudah ada kuasa…”.
Pada 12 Mei depan Balai Polis Jalan Pudu… “…..semua Melayu kasi habis, kasi halau semua polis.”
Pada 12 Mei. Okey nanti kejap lagi. Saya hendak habiskan. Biar dia faham. “Apa ini Melayu, kita sudah perintah dia negeri, ini negeri bukan melayu punya, mata-mata lancau….!”
Pada 12 Mei Jalan Canvel, “Butuh Melayu, Malai si, pergi mati Melayu…”
Pada 12 Mei Jalan Bukit Bintang, “Ini negeri bukan Melayu punya, kita mahu kasi halau semua Melayu.”
PETIKAN DARI GAP

anti bohmau said...

GAP,

sibomo ni hanya panda utarakan soalan retorik.
padahal dia tahu sgt, nik aziz takkan dpt jalankan hudud selagi semua rakyat belum terkeluar dari garis kemiskinan. berjuta rakyat klantan makan gaji di luar. satu lagi, kalu klantan nakkan hudud pastikan rakyatnya faham dulu semua perkara dlm hudud supaya tidak ada yg mempertikaikan bila dilaksanakan. nik azis berani ka nak buat mcm dia mimpi? bahkan, dia lebih suka dipanggil artis!!

hj hadi hang jgn nak klentongla bomo! siap sebut hudud hanya 0.001% dari sistem perundangan Islam masa dia mula2 jd mb ganu smeta...

cukup2la bual psl hudud bomo loya & koya...tak pernah ada makna bg kaum hang yg suka gunakan hudud utk berpolitik!!!!