Wednesday, August 1, 2012

TANDA PUTERA : KIT SIANG PERNAH BUTUHKAN BANGSA MELAYU.



Di bawah ini saya perturunkan inti perbahasan Yb Zulkfli Noordin di Dewan Rakyat baru-baru ini....;

Saya mahu baca semula Yang Berhormat sebab ada di kalangan kita di sini lupa atau buat-buat lupa setelah bersekongkol sekati dengan DAP parti racist dan cauvinis ini, dia lupa apa yang berlaku.

Saya mahu baca semula daripada Laporan MAGERAN, laporan rasmi yang dibentangkan menceritakan tentang Peristiwa 13 Mei membawa kepada perisytiharan darurat tersebut adalah kerana kebebasan bersuara yang sudah di luar kawalan.

Tindakan racist yang melampau dan ini antara tindakan yang didalangi oleh Yang Berhormat Ipoh Timur [Lim Kit Siang] dan parti beliau pada masa itu.


Saya mahu baca, biar rakyat dengar semula apa yang mereka kata pada tahun 1969 membawa kepada peristiwa 13 Mei. Slogan yang dibawa pada masa itu ialah ‘Malai Si’. ‘Malai Si’ ini maknanya “Mati Melayu”.

Kemudian kita lihat dalam himpunan-himpunan dan perarakan-perarakan yang mereka buat. Ini antara kenyataan yang mereka keluar pada 11 Mei, “Apa polis boleh buat, kita Raja. Buang sama polis Melayu” .

Pada 11 Mei di Jalan Bukit Bintang, “Mati Melayu, kemudian kita lihat dalam himpunan-himpunan dan perarakan-perarakan yang mereka buat. Ini antara kenyataan yang mereka keluar pada 11 Mei, “Apa polis boleh buat, kita Raja. Buang sama polis melayu”

Pada 11 Mei di Jalan Bukit Bintang, “Mati Melayu, sakai pergi masuk hutan”.

Pada 11 Mei Jalan Changkat Dollah, “KL sekarang Cina punya”.

Pada 12 Mei Jalan Ipoh, Jalan Tunku Abdul Rahman, “Melayu balik kampung, melayu sekarang tiada kuasa. Sekarang kita Cina sudah control.”

Di Jalan Khir Kampung Baru, depan orang Melayu ini kenyataan parti Yang Berhormat Ipoh Timur, “Melayu keluar…! Apa lagi duduk sini, kita hentam lu.., sekarang kita sudah ada kuasa…”.

Pada 12 Mei depan Balai Polis Jalan Pudu… “…..semua Melayu kasi habis, kasi halau semua polis.”

Pada 12 Mei. Okey nanti kejap lagi. Saya hendak habiskan. Biar dia faham. “Apa ini Melayu, kita sudah perintah dia negeri, ini negeri bukan melayu punya, mata-mata lancau….!”

Pada 12 Mei Jalan Canvel, “Butuh Melayu, Malai si, pergi mati Melayu…”

Pada 12 Mei Jalan Bukit Bintang, “Ini negeri bukan Melayu punya, kita mahu kasi halau semua Melayu.”


Saya mohon bertanya Yang Berhormat setuju atau tidak dengan cadangan saya supaya Yang Berhormat Ipoh Timur [LKS] dan parti dia berani melakukan transformasi demokrasi yang matang ini.

Saya cabar Yang Berhormat Ipoh Timur antara dalang pencetus 13 Mei supaya ‘walk the talk’ menjadi anak jantan pertama minta maaf kepada rakyat Malaysia atas politik racist dan politik sempit yang dimainkan pada 1969.’

Ini adalah sebahagian sedutan ucapan Ahli Parlimen Kulim Bandar Bharu Yb Zulkifli Noordin di Dewan Rakyat.

Sekarang ini terpulang kepada kita…! Adakah kita bersedia untuk menjadi baru-barua Cina-Cina DAP yang sedang mahu menjadikan Malaysia ini seperti Singapura?

Bacalah bahasa yang mereka gunakan kepada orang-orang Melayu satu ketika dulu….!

Adakah kita sanggup telan dan lupakan segala apa yang Cina DAP lakukan terhadap kita..? Terpulang kepada kita.

kredit bloger medan info kita.

42 comments:

Anonymous said...

Tahniah YB Zul! YB cukup berani...
Inilah kenyataan yang benar-benar berani...

Anonymous said...

dap tahu pas bodoh dan pengecut sebab itu dia sanggup kerjasama dengan kaldai-kaldai pas itu kerana kalau berkuasa nanti dialah yang sebenar berkuasa.

Anonymous said...

Kisah yang ramai generasi Muda tidak tahu dan buta sejarah..lalu menyokong pembangkang membuta tuli!

Anonymous said...

.
apakah zionis akan kata filem tentang kekejaman zionis boleh ditayangkan di israel atas dasar kebebasan berkarya? sudah tentu tidak boleh dan sudah tentu zionis akan berikan seribu satu alasan kenapa filem itu tidak boleh ditayangkan!

tapi zionis ini hipokrit. filem tentang kekejaman hitler mereka buat dan mereka tayang satu dunia atas motivasi yang jelas iaitu supaya dunia terus ingat sejarah...bila kena batang hidung sendiri (zionis kecil)...tak mahu pula kisah zionis kecil di filemkan!

ANTI DOBEL STANDARD

Anonymous said...

.
BOTOL PASBERG bersusun.

meraikan apa? apa keraian?

tak tahu? tahu tak?

dapig kata: "boleh jilat ini botol, talak halamm, talak halammm."

"mali, mali melaise, mali jeelat ini botol.

mali, mali melaise, mali jeelat ini botol"

*ha ha, kasi high itu jeelat munya kaki..

Anonymous said...

kalau nak tahu filem batman berpengaruh positif atau negatif, bukan batman tempat bertanya.

kalau nak tahu filem tentang kebobrokan zionis boleh ditayang atau tidak, zionis usah ditanya.

Anti PAS said...

cina suka PAS..PAS tersengih puas....

cuba DAP benci PAS... adakah cina masih akan suka pada PAS??selamanya lah PAS diperkudakan oleh Dog And Pig party....

anwar plak..lantak pi la korang yg penting selagi aku tak jd pm malaysia selagi tu aku takkan mampus!!!

usin said...

malaysia adalah milik semua warganegara dgn beberapa syarat. akur dgn perlembagaan. artikel 153 adalah antara syarat yg dipersetujui oleh semua, melayu, cina dan india. jadi kepada yg cuba menggampangkan artikel 153, sila keluar atau dikeluarkan!!!

Anonymous said...

Penganut2 PAS...sedarla wehh...DAP mahu bekerjasama dgn kome bkn sbb kome tu bagoz atau bijak atau 'powerful' ttp DAP MAHU BRSEKONGKOL DGN KOME SBB KOME TUH BODDOO, BANGANG , TAKSUB, BAHLOL, TOLOL , MUDAH DI PER ANJENGKN n YG PENTING KORANG VERY VERY 'POWERFOOLLLLLL'

Jgn krn taksubkn org tua yg kemarok tahta xmo turun2 kat serambi tokong , korg ikotkn kata hati dendam kesumat dia thdp UMNO yg seagama n sebangsa dgn kome..

Sok melepas negara kat apek cibai itu , xkn dpt balik pada kite...jgn sok anak cucu kite KENCING kat kubor kite

Anonymous said...

Sokong kenyataan saudara Usin, sesiapa yang sesuka hati nak pertikai Perlembagaan Negara boleh pergi berambus keluar dari negara ini, Malaysia tidak perlukan pengkhianat yang tidak mengenang budi berada di sini.

Lagi satu, kepada orang yang kononnya warga Malaysia, sila lihat bahasa Melayu anda kerana Bahasa Melayu adalah bahasa kebangsaan Malaysia, jika bahasa Melayu anda lebih teruk dari pendatang haram dari Nepal, Myanmar, Bangladesh, Vietnam yang baru dua tiga tahun datang ke negara ini sedangkan anda sudah berpuluh-puluh tahun tinggal di negara ini, lebih baik gugur kerakyatan sajalah, lihatlah di Perancis, warga Perancis keturunan Arab Algeria pun reti cakap Perancis dengan, warga Jerman berketurunan Turki pun reti cakap jerman dengan fasih, apahal ada orang kaum tertentu di negara ini yang cakap bahasa Melayu macam pendatang haram? Tak pernah pergi sekolah ke? Itulah sikap kiasu sangat, tak suka campur dengan bangsa lain sampai tak reti cakap bahasa Melayu.

Kepada orang-orang yang kononnya warga Malaysia yang cakap bahasa Melayu dengan begitu teruk mengalahkan pendatang haram dari Bangladesh, Nepal, Vietnam dan Myanmar, adalah lebih elok anda blah la ke negara lain, memalukan sajalah.

Anonymous said...

Anuar mati, Nik Aziz, hadi, Sabu mati...belum tentu aku nak sedekah Al-Fatehah..

Anonymous said...

malaysia adalah milik semua warganegara dgn beberapa syarat. akur dgn perlembagaan. artikel 153 adalah antara syarat yg dipersetujui oleh semua, melayu, cina dan india. jadi kepada yg cuba menggampangkan artikel 153, sila keluar atau dikeluarkan!!!

August 1, 2012 5:06 PM
Anonymous Anonymous said...

Penganut2 PAS...sedarla wehh...DAP mahu bekerjasama dgn kome bkn sbb kome tu bagoz atau bijak atau 'powerful' ttp DAP MAHU BRSEKONGKOL DGN KOME SBB KOME TUH BODDOO, BANGANG , TAKSUB, BAHLOL, TOLOL , MUDAH DI PER ANJENGKN n YG PENTING KORANG VERY VERY 'POWERFOOLLLLLL'

Jgn krn taksubkn org tua yg kemarok tahta xmo turun2 kat serambi tokong , korg ikotkn kata hati dendam kesumat dia thdp UMNO yg seagama n sebangsa dgn kome..

Sok melepas negara kat apek cibai itu , xkn dpt balik pada kite...jgn sok anak cucu kite KENCING kat kubor kite

August 1, 2012 5:13 PM

------------------------------------------------

PAS ni memang jenis bodo piang, mana tau apa, lihat di Kelantan dan di Kedah, kalau pimpinan PAS ni cerdik, tak lah di Kelantan begitu mundur dan di Kedah sampai tak ada pembangunan baru, harap pembangunan hasil usaha Barisan Nasional saja, kalau tak ada pembangunan oleh Barisan Nasional di Kedah dan di Kelantan, mungkin akan jadi seperti negara Guinea dan Burkina Faso gamaknya dua-dua negeri itu, pimpinan negeri-negeri itu tak reti buat kerja, makan gaji buta sajalah, exco pun lembab, makan gaji buta. Pimpinan Barisan Nasionals sibuk bangunkan negara, puak Penipu Rakyat sibuk menghasut dan buat demontrasi liar, yang paling teruk adalah PAS bukan takat diperkudakan,tapi dah sampai tahap diperbabikan dah oleh DAP, bila DAP rancang buat rusuhan, yang jadi baruanya adalah puak-puak PAS yang akan terkinja-kinja dan buat ganas di sana sini, DAP pula tengok dari jauh sambil ketawa terbahak-baha dan bertepuk tangan serta sambil-sambil itu mereka mengetawakan sikap PAS yang mudah sangat diperbabikan sampai macam tu sekali.

PAS memang bodo piang, sebabnya kerana dengki pada UMNO mereka sanggup jahanamkan bangsa sendiri dengan berbagai perpecahan yang dibuat melalui hukum hakam sesat yang dihasut kepada rakyat. Malahan betapa bodo piangnya PAS sampai sanggup jadi pecacai tahap anjing suruhan kepada DAP dalam semua benda, bila DAP buat taik, PAS jadi tukang jilat taik tu sampai licin, cara jilat taik tu dengan menuduh UMNO itu dan ini, tengok betapa bangangnya PAS kerana nak membela kesalahan DAP, UMNO pula dijadikan mangsa, memang PAS bodo piang, bangang, dasar pengkhianat, tali barut komunis!

ProudMalaysian said...

AKU TAK PERNAH ANTI PAS..TAPI AKU SELAMANYA ANTI DAP DAN PKR! TONGONG MEREKA TU! JANGAN GADAI REZEKI ANAK BANGSA KITA YANG DAH TERJAMIN SEMATA-MATA JANJI PALSU DAN IMPIAN ORANG YANG BELUM TENTU PASTI

Anonymous said...

kah kah kah

baru 'semalam' ungkapan melaise keluar

kah kah kah

ribut tak, hujan tak

kah kah kah

tup-tup nak kerusi pm?

kah kah kah

mintak maap ler dulu, pek...oi!

kah kah kah

Anonymous said...

Sekadar pandangan....

Tahniah kepada Medan Info dan YB Zul Kulim kerana fakta 13 Mei 1969. Insaf lah orang Melayu. Persiapkan diri dan keluarga supaya maruah Melayu senantiasa di tahap tinggi dan dihormati. Ajar and asuh lah anak kita supaya membenci Cina DAP dan penyokongnya. Mereka adalah perosak bangsa Melayu dan agama Islam.Awas
Ikhlas
Nasirwise

Anonymous said...

That Why meka mengunakan NGO mereka dan PKR untuk desak kerajaan untuk hapuskan ISA dan Undang2 pencegahan Niat jahat meka akan berjaya sebelum PRU13 atau selepas nya, Org lama da Pesan jgn ikut cakap Aljuburi, dap yg semuana ada niat bersama untuk huru harakan negara, Betul juga meka kata POlis melayu pergi mati, Apa Polis boleh buat sekarang dan sebagainya, Relaiti itu akan terjadi setelah kerajaan hapuskan undangf2 Pencegahamn atas dasar nak dapat UNDI pada hal rata rata pengundi tidak takut undang itu semua yg takut adalah pertulang negara, Apa pihak Cawangan KHas masih tidur utk nasihatkan kerajaan, La ini ada pihak bercakap Cawangan Khas/SB no problem sbab mereka kumpul maklumat utk tangkap meka no kuasa sebab ISA no More, Nak bukti di mahkamah mereka wajar tampil beri keterangan, ini pun meka tak mau sebeb mereka pegawai risik , so pandainya kerajaan kita , era paklah era semua kerajaan tahu berulang dgn pm skg ni,,,,,

Bomo Siam said...

Astaqfirullahal'azim......!

Apa nak jadi nie....? Jgn mencarut! Yg dpt nanti hanya lapar & dahaga...!!!

Bomo Siam said...

'Tahniah YB Zul! YB cukup berani...'

Ce suruh Zul Rider ni ulang kata2 indah beliau itu diluar dewan!

Itupun klu ada 'teloq' le...!!!

Abdul Hamid said...

Setiap perkara yang baik tu tak akan d sedari ketika masih d nikmati, tapai apabila ianya tiada baru lah d kesali. Sedarlah wahai Bangsa Melayu.

Abdul Hamid said...

Setiap perkara yang baik tu tak akan d sedari ketika masih d nikmati, tapai apabila ianya tiada baru lah d kesali. Sedarlah wahai Bangsa Melayu.

Bomo Siam said...

Aku rasa dailog2 ciptaan si Zul ni, tak le rasict sgt....biasa je!

Aku ni pun, Melayu Islam...tak terasa apa2 pun!

"Mati Melayu!" - Satu hakikat & kebenaran yg dah AllahSWT janjikan!

“Apa polis boleh buat, kita Raja. Buang sama polis Melayu” - jika rasa ada kemampuan utk lakukannya...silakan!

"sakai pergi masuk hutan” - Depa memang dok lam utan pun...!

“KL sekarang Cina punya” - Satu kenyataan yg benar! Melayu...tumpang dok je!

“Melayu balik kampung, melayu sekarang tiada kuasa. Sekarang kita Cina sudah control.” - Yg ni susah sikit, pasai DAP tak cukup kerusi!

“Melayu keluar…! Apa lagi duduk sini, kita hentam lu.., sekarang kita sudah ada kuasa…” - 1969 pilihanraya 'perkauman'. Kenyataan ini dibolehkan!

“…..semua Melayu kasi habis, kasi halau semua polis.” - Bersemangat...cukup bersemangat!

“Apa ini Melayu, kita sudah perintah dia negeri, ini negeri bukan melayu punya, mata-mata l.....!” - Padan muka melayu!

“B.... Melayu, Malai si, pergi mati Melayu…” - Yg ni agaknya yg diedit dlm Tanda Putera tu!

Renung2kan lah.....!!!

TANDA PUTERA MUSTI DIHARAMKAN...!!!

Anonymous said...

hidup umnu hidup umnu hidup umnu.....dulu kini dan selamanya

Anonymous said...

hifup yb zul hidup yb zul hidup yb zul....selamanya

Anonymous said...

hidup tanda putera hidup tanda putera hifup tsnda putera.....selamanya melayu.

zat said...

usin said...
malaysia adalah milik semua warganegara dgn beberapa syarat. akur dgn perlembagaan. artikel 153 adalah antara syarat yg dipersetujui oleh semua, melayu, cina dan india. jadi kepada yg cuba menggampangkan artikel 153, sila keluar atau dikeluarkan!!!

August 1, 2012 5:06 PM
===================================

betul...tapi kena jugak fahami betul2 maksud artikel 153 itu...jgn di 'hijack' utk kegunaan parti...

mat13 said...

Takpe PAS dah tarbiah DAP tentang Isam dan DAP pun dah lebih memahami Isam dari PAS heheheheh

Anonymous said...

Pada hemat akula... puak puak ni memang dok tunggu berulangnya 13 mei... sebab kali ini, keadaan akan berubah.... kuasa akan beralih kat depa... dengan bantuan "tangan tangan tersembunyi" serta pengkhianat pengkhianat tempatan......

Anonymous said...

Aku dah lama tahu....

zat said...

bomo , cuba hg pakai t shirt yg ada print bomo siam jin bkt putus....let say...kat makam Tun razak...amacam?

...mana tau kot2 boleh berjiran ngan tokoh2 negara yg ada kat situ!...

mmuuaahhahaha...

zat said...

lantai mabel noo...

Anonymous said...

Aik .... ni zat mana pulak tetiba dok sakat bomo plak...

Jin dah pindah tuan!

Mmuuaahhahaha....

zat said...

Klu ada teloq pakai lah t shirt kat luar dewan!

Muuaahhahahahaaa...

zat said...

aku zat(ori) lepas ni akan berhenti dari mengguna nama tersebut...komen2 dari insan yg menyamar sbg zat bagi aku lantak pi lah...

Anonymous said...

zat 8:43,

ko nak taruh nama apa pulak lepas ni?

zat said...

hangpa akan tau nanti.....


zat(ori)

zat said...

Woi!... zat ori yg menyamar jadi aku,
ko takda kerja lain ke?

....bangsat punya pencacai umnu!

Anonymous said...

zat said...

Woi!... zat ori yg menyamar jadi aku,
ko takda kerja lain ke?

....bangsat punya pencacai umnu!
August 1, 2012 9:07 PM

----------------------------------------------------------

Tak payah nak berdramalah zat, hang dengan pak sedara hang si bomo siam ni berdrama kuat, anjing belaan DAP macam hangpa dua ekoq ni, mana tau malu, dasar muka mangkuk jamban, hang muka mangkuk jamban kat rumah Lim Guan Eng, pak sedara hang si bomo siam mangkuk jamban kat rumah Lim Kit Siang, blah la, dasar pengkhianat, dasar anjing DAP, dasar komunis, hangpa dua ekoq komunis, komunis belaan DAP, bla la, pengkhianat, Penipu Rakyat komunis!

Anonymous said...

zat said...

usin said...
malaysia adalah milik semua warganegara dgn beberapa syarat. akur dgn perlembagaan. artikel 153 adalah antara syarat yg dipersetujui oleh semua, melayu, cina dan india. jadi kepada yg cuba menggampangkan artikel 153, sila keluar atau dikeluarkan!!!

August 1, 2012 5:06 PM
===================================

betul...tapi kena jugak fahami betul2 maksud artikel 153 itu...jgn di 'hijack' utk kegunaan parti...

August 1, 2012 7:23 PM

---------------------------------------------------

Bukan macam hang zat, pengkhianat, dasar komunis, UMNO dan parti komponen Barisan Nasional konsisten dengan Perlembagaan Malaysia termasuk artikel 153, 160 malahan artikel 11 pun konsisten, yang tak suka dekat semua artikel tu adalah DAP, PAS pula jadi anjing belaan DAP untuk jilat semua taik yang DAP buat, bodo piang punya PAS, DAP berak tengah jalan, PAS jadi tukang jilat, dengki dengan UMNO punya pasal, PAS sanggup jilat taik DAP kat tengah jalan, memalukan, menghinakan, nak buat macam mana, PAS parti bodo piang, mana tau apa, jadi anjing tukang jilat taik DAP sajalah, blah la, Penipu Rakyat komunis, penipu, dasar pengkhianat, dan penindas rakyat, Penipu Rakyat jahanam, dasar komunis!

Anonymous said...

Alhadmulillah
Harap sgt Melayu Islam bersatu dlm PRU 13 nanti tumbangkan DAP. Nak tumbangkan DAp mesti tumbangkan PKR dan PAS. Kedua2 itu adalah pengkhinat Melayu dan Islam

Kita jangan takut lg untuk dedahkan perkauman Cina dan DAP krn inilah duri dalam dading dan pengorbanan yg kita terpaksa lalui.

Org Muda mesti didedahkan dgn sentiman jahat manjoriti Cina dan DAP pd 13 Mei 1969. Jangan sejukkan sebalikny perlu diungkit2 sebagaimana kisah2 sejarah Islam yg kita diungkit kembali jahatnya Arab Jahiliyyah

Akta Hasutan sudah dihapuskan jadi pertahankan hak kita dr pada kejahatan DAP dan PAP!

Anonymous said...

Kau sensory organ da rosak..memey kau tak rase sekarang,bile kene kt anak kau,cucu kau,time itulah kau betol2 merase,silap2,kubor kau pon dyowang letak kt sungai nnt..kau jenis terbeliak mate da hidup senang...kau tak rase ap yg owg dlu rase...hidup kau jenis tarah ap yg kerajaan bg..sepatah haram tak syukur..pkir jaoh la bomo..setakat otak besar,akal sempit,tak gune jugak..syukur la bomo kita hidup aman,senang cari makan,kerajaan bg ap yang dirasakan penting,kau bebas bergerak, dll.jangan lacurkan islam,melayu ngan malaysia semate2 pemerintah tak sebulu ngan kita.kelak kau yg rugi. semua manusia tu tak sempurna.mungkin ad kekurangan,jadi yg ad kelebihan saling lengkapi yg kekurangan. Aku doakan pintu hati kau sentiasa terbuka untuk lihat semua agenda dap yang jahat untuk jahanamkan malaysia ni.amin

Servant of God said...

Kepada insan yang juga menggunakan nama "zat",

Diharap saudara janganlah guna nick dia. Tak baik. Kita kat sini nak diskas supaya boleh satu Malaysia lihat tingkah laku penyokong satu2 parti macam mana.

Bagi mereka di atas pagar yang terbuka hati dan selalu melawat blog2 politik di Malaysia ni, mereka boleh lihat perangai pencacai PR macam mana, perangai penyokong UMNO dan BN camne.

So biarlah zat tuh dengan liberalism dia. Jangan takut dengan kebolehan dia spin. Si zat ori nih liberalis orangnya, dan ketaksubannya menegakkan benang basah menyebabkan dia terlepas pandang banyak benda. Tidak laa susah kita nak nampak kelemahan hujah2 dia.

Jadi, saya mohon saudara yang pinjam nama zat tuh pulangkanlah pada dia.

Semoga Allah SWT mencucurkan rahmat dan hidayat ke atas kita semua.

Anonymous said...

Lim Kit Siang tengah mimpi siang hari. Apa taknya, bangsa melayu yg dia cerca hina dulu sekarang dah sokong dia semata-mata nak jatuhkan UMNO yg dia benci.