Saturday, September 8, 2012

AKHBAR SIN CHEW BIKIN DAP HOT !



Setelah PR memerintah, Anwar pun ditabalkan sebagai Perdana Menteri dan masing-masing Hadi Awang dan Lim Kit Siang menjadi Timbalan Perdana Menteri 1 dan 2.  

Pada suatu hari, Hadi Awang, setelah mendapat tekanan dari akar umbi PAS, mengusulkan hudud di dalam Parlimen.  DAP pantas membantah menuduh PAS mengkhianati kerjasama PR.  Anwar bangun menghalang Hadi bercakap kerana ternyata telah melanggar perjanjian PR.   Keadaan kecoh dengan pertikaman lidah di antara ketiga-tiga parti, adegan membaling kerusi dan bertumbuk terjadi sehingga memaksa sidang ditangguhkan.  

Hadi Awang dikenakan tindakan oleh Majlis Disiplin PR dan tekanan diberikan kepada PAS agar memecat Hadi Awang.  Mat Sabu kemudiannya mengambil tempat Hadi Awang dan memastikan yang PAS tidak akan lagi membuat usul mengenai hudud atau apa-apa jua yang bertentangan dengan PR terutamanya kehendak dan perjuangan DAP.   Soal hudud pun tamat setakat itu.  

Dengan semua kepimpinan atasan PAS telah dikuasai oleh golongan pro-Anwar dan talibarut DAP, maka usul mengenai penghapusan hak keistimewaan bumiputera pun dilakukan oleh DAP.  Begitu juga dengan Dasar Kesamarataan Total.  DAP, PKR dan PAS menyokong dan begitu juga MCA, Gerakan dan MIC.  Tinggallah UMNO keseorangan membantahnya.  Ketiga-tiga komponen BN tersebut akhirnya mengambil keputusan keluar dari BN dan BN pun berkubur.    

Di masa yang sama, Majlis Peguam dan badan-badan NGO yang bertemakan ‘hak asasi manusia’ akan mengemukakan tuntutan agar kerajaan mengiktiraf hak LGBT.   Anwar akhirnya akan mengumumkan ‘keterpaksaan’ menerima tuntutan mereka bagi meningkatkan kedudukan Malaysia dari segi ‘hak asasi manusia’ dan meletakkan negara seiring dengan negara-negara maju.  

Media asing pun memuji-muji dan menyanjung Malaysia.  

Dan secara tiba-tiba isu-isu berkenaan pihak istana yang mampu memberi gambaran buruk terhadap institusi Raja mula mengambil tempat di semua bentuk media di Malaysia.  Ini dilakukan secara berterusan dalam jangkamasa yang lama iaitu bertahun-tahun sehingga imej institusi tersebut menjadi buruk-seburuk-buruknya. Akhirnya, satu usul tergempar dikemukakan iaitu menghapuskan Institusi Raja-raja.    

Pada ketika ini, desas-desus pemberontakan mula kedengaran dan mungkin sudah pun tercetus secara kecil-kecilan.  Dalam sekelip mata, Malaysia bukan lagi sebuah negara yang stabil yang mampu menarik pelaburan dan pelancongan.  

Tanpa pengalaman, PR gagal menjana ekonomi sedangkan mereka terperangkap untuk menunaikan segala janji bulan bintang yang terpahat di dalam Buku Jingga.   Hutang negara pun bertambah secara drastik.  

Menyedari ramai rakyat mula resah dan tidak puas hati, PR perlu memastikan mereka kekal berkuasa.  Maka dengan kuasa yang ada, keputusan pilihanraya pun dimanipulasi dan sempadan pilihanraya dirombak bagi memastikan kedudukan mereka selamat.  Pengkritik mereka akan disenyapkan dengan berbagai cara sepertimana yang mereka lakukan hari ini iaitu memecat, jika pengkritik tersebut adalah orang dalam, menghitamkan media yang melaporkan salahlaku mereka dan tidak hairan juga jika ada saja yang ‘terjun bangunan’ jika berpotensi membuka pekung mereka.  

Media asing yang selama ini menyokong PR mula mengkritik Malaysia.   Kerajaan PR mula hilang kawalan dan media asing mula menggambarkan Anwar sebagai diktator yang boros dan tidak berwibawa dan tidak mampu mentadbir.    

Rakyat yang semakin marah mula memberontak secara besar-besaran.   Kaum Melayu yang semakin terpinggir akibat dasar kesamarataan total tidak lagi dapat menahan sabar.  Mereka juga nekad membela Raja-raja yang terbuang.  Ekonomi Malaysia ranap sepenuhnya.  

Akhirnya, pihak asing pun tampil memberi ‘bantuan’ sekali gus, segala sumber dan hasil negara entah bagaimana, tiba-tiba menjadi milik mereka.  

Hanya beberapa penggal PR memerintah, Malaysia kembali menjadi negara dunia ketiga.  

Jika kaum Cina bimbang dengan penguasaan PAS, kaum Melayu pula bimbang dengan penguasaan DAP.  Justeru, kenapa perlu diambil risiko memberi undi kepada mana-mana dari kedua parti ini?  

Di bawah BN, kaum Cina telah pun berjaya menguasai 80% kek ekonomi Malaysia.   Di bawah BN juga, Islam kekal di kedudukan tertinggi dan umat Islam berpeluang mengerjakan ibadah tanpa batasan.  

Pendek kata, jika wang yang dikhuatiri oleh kaum Cina, maka BN memberi mereka peluang mengejarnya dan jika akhirat yang dikejar kaum Melayu maka BN tidak pernah menghalang mereka merebutnya.  

Hidup kita ternyata aman, damai, sejahtera dan makmur di bawah pemerintahan BN.  Justeru, tepuk dada, tanya selera, apakah yang lebih penting dari keselamatan dan kesejahteraan keluarga dan generasi akan datang?   Kenapa kita harus mengambil risiko mengundi ‘malaikat yang kita tidak kenal?’ Sinchew Daily 28 Ogos 2012.

46 comments:

Anonymous said...

Nnt penganut pemBANGANG yg tegar akan kata UMNO dah bayar pada akhbar cina itu.....

Derang mana bole trime hakikat org menntang perjuangan derang...

muahahahah

JawaJohor said...

AKU PUN DAH JANGKA INI YANG AKAN BERLAKU, MALAYSIA TIDAKAKAN AMAN LAGI.
UNTUK MANJAGA KESINAMBUNAN KESEJAHTERAAN NEGARA, AKU AKAN BERALIH UNDI BARISAN NASIONAL SEMULA.
SEKARANG PUN PAKATAN DAH PARAH, DAN GAGAL MENUNUJUKKAN MEREAKA DAPAT TUBUHKAN KERAJAAN YANG LEBIH BAIK.
PAKATAN GAGAL..

Anonymous said...

ini karangan budak umno yg tidak bersekolah dan masuk perkasa...hanya ahli umno harbi yg percayakannya..

musingketang said...

Belalang...belalang, mana kau hah..?

Air pinang mana yg kau pakai ni?

Dr Sg. Kelantan atau Sg. Kelang?

Adoi....reka senario kemudian ajak barua2 bg imput!

Pi tanya ahli Nujum Negara lah...!

Anonymous said...

Jangkaan ini tidak mustahil berlaku. Kalau tak 100% peratus pun ada kemungkinan berlaku keadaan spt digambarkan. Oleh itu elakkanlah dari "memandang rumput hijau di seberang yg belum tentu hijaunya." p/s: ni peribahasa, jgn ada pulak yg salah faham.

Anonymous said...

Kalau PR memerintah pasti perkara ini berlaku..Sedangkan kita semua tahu kebanyakan negara Islam bergolak kerana adanya jarum2 dari luar yang bertujuan menjahanamkan negara yang diperintah oleh pemerintah Islam NYESAL TAK SUDAH !

Anonymous said...

Kalau PR memerintah pasti perkara ini berlaku..Sedangkan kita semua tahu kebanyakan negara Islam bergolak kerana adanya jarum2 dari luar yang bertujuan menjahanamkan negara yang diperintah oleh pemerintah Islam NYESAL TAK SUDAH !

Anonymous said...

Sah ! Sah ! Memang Sah !

Umno dah bayar SinChew Daily.

Ini semua konspirasi jahat Umno.

hehehe

Anonymous said...

Kalau PR memerintah pasti perkara ini berlaku..Sedangkan kita semua tahu kebanyakan negara Islam bergolak kerana adanya jarum2 dari luar yang bertujuan menjahanamkan negara yang diperintah oleh pemerintah Islam NYESAL TAK SUDAH !

Anonymous said...

Byk lagi sebenarnya org cina yg rasional..


BN perlu menang untuk meneruskan kesinambunagan pemerintahan yg aman, damai dan berwawasan..

PR - penipu rakyat. Bila tanya PKR, siapa akan jadi PM bila PR menang, dia kata Anwar.

Bila tanya PAS, dia kata kita tunggu menang dulu baru bincang (maknanya PAS memang tak nak Anwar jadi PM)..

Bila tanya DAP, dia kata eh..bukan melayu pun boleh jadi PM..

HANCUS!!!!

Kalau undi BN, dah terang dan confrim, bila menang org islam dan melayu yg akan menerajui kerajaan.

Anonymous said...

alahai si bumu siae,takyah dtg ye buat menyemak je

Anonymous said...

Kamu ingat orang melayu ni bodoh dan bangang sehingga nak duduk melihat sahaja Raja dan Sultan serta perkara 153 dihapuskan, lihat sekarang baru ura2 sahaja orang melayu sudah suara tetapi orang melayu ini ada adap sopannya bukan bertindak macam hilang akal. Generasi sekarang telah celik akan hak hak mereka yang termaktub dalam perlembagaan

Anonymous said...

APA LAGI ORANG CINA MAHU?

Orang Cina Malaysia amat hebat. Kesemua pekan-pekan besar dan bandar-bandar di seluruh Semenanjung, Sabah dan Sarawak dikuasai mereka.

Mereka juga berjaya melahirkan para profesional yang paling ramai dan berjaya. Sistem sekolah Cina mereka adalah antara yang terbaik di mana-mana sahaja di dunia ini (jika ada).

Kebanyakan pelajar-pelajar di kolej-kolej swasta yang terbaik di Malaysia dipenuhi oleh pelajar-pelajar Cina. Orang Melayu hanya mampu ke kolej milik kerajaan dan yang tidak ternama. Pusat-pusat membeli belah di kompleks-kompleks ternama di Malaysia dipunyai oleh orang Cina.

Di organisasi korporat dan swasta, orang Cinalah yang menguasainya. Orang Melayu boleh di bilang jari dan pekerja bawahan. Malah, kini mahu mohon kerja di situ pun perlu faham cakap Mandarin, sebagai prasyaratnya.

Akhir sekali, orang paling terkaya di Malaysia yang banciannya dijalankan saban tahun oleh sebuah majalah busines di Malaysia mendapati lapan orang Cina yang berada di 10 ke atas. Berikut adalah senarai 10 orang terkaya di Malaysia.

1. Robert Kuok Hock Nien 2. Tatparanandam Ananda Krishnan 3. Tan Sri Lee Shin Cheng 4. Tan Sri Teh Hong Piow 5. Tan Sri Lim Kok Thay 6. Tan Sri Quek Leng Chan 7. Tan Sri Syed Mokhtar Albukhry 8. Puan Seri Lee Kim Hua 9. Tan Sri Tiong Hiew King 10. Tan Sri Vincent Tan Chee Yioun. (Sumber: Malaysian Business, Feb 2010)

Itulah hakikatnya Malaysia tanah airku yang tercinta ini. Apakah kerajaan sekarang yang sudah memerintah 52 tahun ini terlalu zalim, kejam dan kuku besi?

Apa lagi yang orang Cina Malaysia mahukan? Tapi saya tahu, anda tahu jawapannya.

ZAINI HASSAN

Anonymous said...

bomo menyamar lol.hari ini bomo tak cukup duit buat makan..kesian bomo..hehehe lu menyamar minta sedekah bomo..

Anonymous said...

APA LAGI CINA MAHU?
Akhir sekali, orang paling terkaya di Malaysia yang banciannya dijalankan saban tahun oleh sebuah majalah busines di Malaysia mendapati lapan orang Cina yang berada di 10 ke atas. Berikut adalah senarai 10 orang terkaya di Malaysia.

1. Robert Kuok Hock Nien 2. Tatparanandam Ananda Krishnan 3. Tan Sri Lee Shin Cheng 4. Tan Sri Teh Hong Piow 5. Tan Sri Lim Kok Thay 6. Tan Sri Quek Leng Chan 7. Tan Sri Syed Mokhtar Albukhry 8. Puan Seri Lee Kim Hua 9. Tan Sri Tiong Hiew King 10. Tan Sri Vincent Tan Chee Yioun. (Sumber: Malaysian Business, Feb 2010)

Itulah hakikatnya Malaysia tanah airku yang tercinta ini. Apakah kerajaan sekarang yang sudah memerintah 52 tahun ini terlalu zalim, kejam dan kuku besi?

Apa lagi yang orang Cina Malaysia mahukan? Tapi saya tahu, anda tahu jawapannya.

ZAINI HASSAN

Anonymous said...

Penulis Sin Chiew fikir rakyat bodoh. Sudahlah 55 tahun dibodohkan. Siapa yang reka ini Madi ke or KJ

zat said...

Hidup kita ternyata aman, damai, sejahtera dan makmur di bawah pemerintahan BN. Justeru, tepuk dada, tanya selera, apakah yang lebih penting dari keselamatan dan kesejahteraan keluarga dan generasi akan datang?
===========================================

err...ketelusan? tiada rasuah? hubungan kaum yg baik.? keadilan kpd semua tak kira pandangan politik..sistem pendidikan yg berwibawa & yg tak kira bangsa..pemimpin2 yg efisien...

eh...byk lg lah...cina bukan hanya nk buat duit...dan melayu bukan hanya nak mesjid..

ni la silap ko org...dulu kata nak berubah..aku tgk pemikiran masih di tahap lama..UMNU tak lama la riwayat kalu cam ni...

mohd. natar said...

... satu paparan yang T E R B A I K dan syabas SCJP serta terima kasih GAP...

mohd. natar said...

... satu paparan yang T E R B A I K dan syabas SCJP serta terima kasih GAP...

mohd. natar said...

... satu paparan yang T E R B A I K dan syabas SCJP serta terima kasih GAP...

mohd. natar said...

... satu paparan yang T E R B A I K dan syabas SCJP serta terima kasih GAP...

Anonymous said...

Anonymous said...
Penulis Sin Chiew fikir rakyat bodoh. Sudahlah 55 tahun dibodohkan. Siapa yang reka ini Madi ke or KJ

September 8, 2012 7:11 PM

pasal rakyat tak bodohlah...mereka menolak PR pd pru13 nanti...

yg bodoh pencacai pr jer....yg dapat untung sedikit...konon jika menang untung segunung!!!

setinggi gunung hanya janji palsu yg ditabur dan dimungkiri!!

Anonymous said...

Ni semua keje UMNO. Pandai betul ko reka2 cipta ye. Haha.

Anonymous said...

Kita bersatu di bawah BN!!

Anonymous said...

"Di bawah BN, kaum Cina telah pun berjaya menguasai 80% kek ekonomi Malaysia."- dipetik dari artikel Gagap.....

ape yg kamu bangsa melayu nampak dgn peratusan yg si Gagap nie beri??? nak bangga yg cina menguasai espek ekonomi negara???..

itu tandanya Pemerintah sekarang@UmNGOK gagal dlm menaikkan peratusan penguasaan perniaga melayu...secara tak langsung, telah membuktikan UmNGOK dah lama jadi kuda tunggangan MCA,GERAKAN & MIC selama ini..... dimana penguasaan melayu dlm kek ekonomi??? terlalu sedikit.....30% pun tak pernah capai semasa dibawah pimpinan UmNGOK melalui Presiden UmnGOK(baru)Mahathir kuty....ini yg kau(org2 UmNOK) nak sindir Pakatan Rakyat dgn citer dongengan bodoh.....
bersedialah UmNOK untuk dihumban dari persada politik malaysia......

Anonymous said...

Jangan dilayan BOMO SIAM
Buang masa sahaja
TONG KOSONG BOMO SIAM hanya boleh menyalak macam Anjing Kurap .

Kata pepatah inggeris , Empty vessel makes the most noise.

Parti Artis Semalaysia (PAS) said...

sesuatu yg tidak harus dipandang remeh!!!

benar apa yg dikatan penulis tersebut!!

DAP memang punya agenda dari dulu...

Anwar hanya mahu menjadi PM!!

negara tergadai pun bukan perkara besar bg nuar!!

tolak anwar ibrahim..tolak LGBT!!

Anonymous said...

Jarum-jarum dari luar sedang menyulam sedikit demi sedikit perancangan mereka.
Kalau orang Melayu tak bersatu, satu hari cepat atau lambat perkara yang disebutkan akan berlaku.Ingat PAS dan PKR tidak dominan.Jangan seronok kalau pakatan menang.Nanti menang sorak kampung tergadai.Anak cucu hidup merempat.

Anonymous said...

cina tu cina ni..eh pundek lu la..macam la cina hebat sangat

orang melayu bila pi skola kebangsaan,cikgu cikgu selalu bagi student rasa inferiority complex.cina pandai sbb minum air masak la,studi rajin la...

padahal bila student melayu nak studi kat taman or library,boleh plak ada pengetua skola jahil kata library utk baca buku bukan utk studi..taman bukan tmpt utk studi.nak studi pi kelas.hello....nak studi kat memana pn bole tak payah jumud sangat otak tu.cikgu sekadar harap gaji lepas tu salahkan student

kenapa cikgu takmau ckp cmni,cina tu pandai sbb makan babi.jadi org melayu kena makan babi gak baru bole pandai

Anonymous said...


Aku tetap undi BN.....x nak berPMkan Aljuburi.

X nak bersubahat..

warisan tmk said...

Tahniah di atas KETELUSAN Sin Chew di dalam mengimaginasikan satu scenario jika Pakatan berkuasa.

Persoalannya, apa yang kaum Cina di Malaysia mahu...kuasa? kekayaan?

Kalau kaum Cina silap percaturan...HABUK pun tak dapat!!!

warisan tmk said...

Sorry le GAP. Aku dok ingat ko dah blacklist aku petang tadi....

Anonymous said...

aku tertarik dgn ulasan akhbar cina tsb..

'' .. Menyedari ramai rakyat mula resah dan tidak puas hati, PR perlu memastikan mereka kekal berkuasa. Maka dengan kuasa yang ada, keputusan pilihanraya pun dimanipulasi dan sempadan pilihanraya dirombak bagi memastikan kedudukan mereka selamat....''

ADAKAH MEREKA AKAN ''BERSIH 9.999'' SPT TUNTUTAN MEREKA HARI INI...SILA JAWAB YOP.. yg mana yg ada telur tu..

Anonymous said...

memang sah le ngko ni bodoh

Anonymous said...

Karangan budak pr maca mana?nak tahu jugak.adil kan share2?

Anonymous said...

Jangkaan sayapun sama ORANG ISLAM AKAN BANGKIT MEMBERONTAK JIKA KAMI HILANG HAK!!! Contoh kecil kini telah berlaku di negeri Pakatan. DAP dan PKR jelas terlalu dominan dlm PR. Jika sesiapa adakah saya sedia berjuang demi kaum melayu? YA! Saya akan turun berjuang!

Pengundi Segambut

Anonymous said...

Sebarang perubahan yng extreme akan di bayar dgn harga yng tinggi.Adakah orng2 cina dan melayu telah bersedia untk membayarnya?


Apa shj keadaan orng2 melayu telah dididik dengan kesabaran. Namun kesabaran akn ada noktahnya!

Anonymous said...

Ha ha hasil karangan macam nie baca macam percaya kat kitab plak, ini hanyalah ramalan, org islam haram percaya dan bersandar iktikad hati kepada ramalan dan tilikkan. Andaian tidak cukup untuk dijadikan bukti. Tiada cukup bukti maka tiadalah hukuman.

sufislam said...

Orgn melayu dlm pas-pkr sedarlah diri sikit. Jgn lah buat orgn china ketawakan awak yg memang sah bangang, blh di perbodohkan, penakut kena gertak dgn si toncet dah terkencing ada hati nak jaga kebajikan orgn melayu/islam.
Taubat lah wahai ahli melayu islam paspkr, msh blm terlambat, saya kesian tgk awak di bahlulkan oleh ustaz yg blh bagi khutbah/imam solat jumaat,petang tu tibai bini orang besoknya tunggang pelacur....dan kwn2 kafir awk gelak besar tgk awak...yg mmng dah d label tonggong....yg msh angguk kat ustaz lgbt ni.
Sebagai saudara sesama islam saya dah jalankan tanggung jwb utk mnegur dan menasihati. Orgn islam pkrpas wajib menerima teguran ini dan bertaubat, hanya orgn kafir-munafiq saja yg akan mengkritik ajakan ni.

Anonymous said...

ABAI..Asalkan Bukan Anwar
Ibrahim
TIBAI..Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim
CIBAI..Cantas Individu Bernama Anwar Ibrahim

Anonymous said...

jadi Pakatan Rakyat tu bersih sangat ke? takde rasuah? hubungan kaum makin baik? efisien? poooooorah hang zat ooooi.. kalau nak ubah pun, rakyat nak alternatif yang dijamin LEBIH BAIK DARI BN...
PR apa ada??? Hancus!!!

Anonymous said...

ada lg bomo siam kt sini,ingt dah mampus dah

Anonymous said...

AKHBAR SIN CHEW BERKEMPEN UNTUK BN, PADAN MUKA DAP...MUAHAAAAA

teropong jauh said...

bila tgk negeri2 yg diperintah pakatan...
kemunkinan besar itun yg akan terjadi bila pr perintah msia.

Anonymous said...

tidak mustahil akan berlaku huru hara sekiranya PR memerintah negara.jangan sampai menang sorak kg tergadai.islam agamaku, melayu bangsaku, malaysia negaraku

Anonymous said...

Syabas sin chiew.... Itulah ramalan yg akan berlaku jika pakatan jahat berjaya dlm pru 13..akan wujud situasi spt d indonesia pd lewat 90an dulu.. Mereka kembali stabil kerana peratusan rakyat bangsa nusantaranya melebihi 70% berbanding bangsa cina dll.. Mereka lebih mudah kembali bersatu..tetapi situasi di Malaysia amat berbeza kerana bangsa melayu peribumi hanya 60% dpd komposisi penduduknya. .tambahan pulak berpecah 2..akan wujud situasi spt 13 mei yg kekal berpanjangan jika wujud ketidakpuasan hati org2 melayu yg merasa mereka tertindas. . Sudah lah kuasa ekonomi dah lama hilang..kuasa politik pun terbang.. Situasi akan pulih kembali apa bila tentera mengambil alih kuasa sementara utk menstabilkan negara (yg akan pro melayu dan pro raja2)..pd masa tu baru org melayu mula kembali sedar dan kembali bersatu.. Ha selepas ini akan berlaku perubahan dasar negara yg lebih berbentuk 1Malaysia..no more sekolah cina, sekolah tamil dll.hanya ada sekolah satu aliran je..hak memiliki keistimewaan ini akan ditarik balik kerana tk pandai menghargainya. . Bahasa selain bahasa melayu akan diharamkan d sekolah2.. Pengagihan kek ekonomi akan di transformasikan semula yg tidak akan menunjukkan sebarang penguasaan kaum lg.. Dll dasar yg akan pro melayu..fikir2kan bangsa cina dll bangsa non bumi.. Jgn rosakkan apa yg dh ada sekarang. .kelak memakan diri sendiri.. Jgn rasa penguasaan politik anda dh cukup kuat sgt hingga mengenepikan asas pembinaan negara..tq