Saturday, September 8, 2012

MISTERI FOTO 'ANJING POLITIK' ?



DI AMERIKA SYARIKAT, sejahat-jahat mana sekali pun manusia itu yang disumbat ke dalam penjara paling ketat kawalannya, bendera adalah panji-panji yang akan mereka hormati. Jangan sesiapa menghina bendera itu, nahas dia! Sejahat-jahat samseng atau banduan di negara itu bendera mereka amat dihormati.

Tiada mana-mana pembangkang di negara Uncle Sam itu yang sanggup meminta bendera negara itu ditukar atau dicela dan dipijak-pijak. Jika ia berlaku orang itu pastinya tidak akan selamat dari segi undang-undang dan manusia.

Ketaatan kepada bendera, sama tarafnya seperti mentaati bangsa dan negara. Semasa peperangan, bendera mereka adalah panji-panji terakhir yang dipegang sehingga ke titisan darah terakhir.
foto misteri ANJING POLITIK yang sempat dirakamkan ??

Semasa berada di Istanbul, Turki baru-baru ini saya berpeluang menyusuri Selat Bosphorus yang memisahkan Turki Asia dan Turki Eropah. Saya dapat melihat bendera-bendera gergasi Turki berkilauan di sinari mentari pagi berkibar megah di atas setiap penjuru bukit di kiri dan kanan selat itu. Terlalu megah saya melihat bendera merah menyala bulan bintang itu berkibar ditiup angin kencang. Bendera Turki atau Panji-panji Merah dikenali sebagai Alsancak. Tiang-tiang bendera itu sama tinggi dan sama hebat dengan yang terdapat di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur (KL).

Di KL atau di bandar-bandar besar Malaysia, atau di kawasan sempadan negara, tiang bendera gergasi harus dibina bagi mengibarkan Jalur Gemilang. Ia adalah simbol patriotisme. Ia adalah simbol kenegaraan. Sesiapa yang melihat kibaran itu pasti akan naik semangat.

Mengapa tiada tiang gergasi untuk mengibarkan Jalur Gemilang dibina di sepanjang Selat Tebrau atau di tepi Tambak Johor, atau di atas Bukit Timbalan, Johor Bahru yang menghadap ke arah Pulau Temasik? Jangan salahkan rakyat jika generasi kita tidak hormatkan bendera sendiri, kerana pemerintah sendiri tidak sensitif untuk mengibarkannya.

Mengapa juga tidak diarahkan bangunan-bangunan korporat yang tinggi di KL, misalnya mengibarkan bendera gergasi di atas puncak bangunan masing-masing?

Kita akan pasti berbangga melihat kibaran Jalur Gemilang di setiap penjuru skyline, pencakar langit KL.

Rakyat Turki terlalu megah dengan bendera mereka. Mereka juga terlalu megah dengan tanah air mereka. Walaupun Perlembagaannya sekular, mereka kini secara perlahan-lahan sudah mengenali Islam dan mengamalkannya. Tiada revolusi dilancarkan untuk menjatuhkan kerajaan sekular yang ada. Semuanya melalui pilihan raya. Mereka tidak sukakan persengketaan yang boleh menghancurkan negara. Sejarah pahit manis mereka terlalu panjang dan matlamat mereka kini ialah ke arah kesejahteraan.

Turki ialah satu-satunya negara contoh yang boleh diikuti dari segi kemajuannya. Mungkin ada hikmah juga apabila negara itu diambil alih oleh Kamal Attarturk selepas kejatuhan era Othmaniah dulu. Jika tidak mungkin Turki akan terus mundur seperti negara-negara Islam yang lain.

Malaysia seperti juga Turki ialah sebuah negara yang cukup beruntung. Syiar Islam di Malaysia berkembang pesat. Malaysia ialah pendokong industri kewangan Islam. Orang Melayu Malaysia juga dikenali sebagai orang Islam yang terlalu Islamik. Semuanya ada di sini. Semuanya cukup makan. Banyak negara yang mencemburui Malaysia. Negara-negara jiran juga mencemburui Malaysia. Sepatutnya mereka yang mencontohi bendera Malaysia, bukan sebaliknya.

Kita tidak pasti idea siapa yang mereka bendera baru Malaysia itu dengan menciplak bendera Singapura dan Indonesia. Tiada lagi jalur yang menggambarkan negeri-negeri di Malaysia. Apakah itu tanda awal Malaysia mahu direpublikkan seperti Indonesia dan Singapura? Jika Malaysia menjadi republik, maka tiada lagilah Raja Berperlembagaan. Simbol kemelayuan itu akan dikuburkan. Adakah itu hasratnya?

Atau mungkin juga bunga-bunga kebencian terhadap bendera kita telah diterapkan oleh para pemimpin politik sendiri. Ingat lagi pada Hari Malaysia September 2011? ADUN DAP Kota Alam Shah, M. Manoharan mahu Jalur Gemilang ditukar dengan bendera baru jika mereka memerintah kelak.

Dia enggan mengibarkan bendera kebangsaan sempena hari itu, sebaliknya mengedarkan bendera DAP di kawasan pilihan rayanya.

Sebenarnya, banyak pihak yang mengidamkan kemakmuran Malaysia. Berjuta-juta rakyat Indonesia sedang mencari makan di Malaysia. Difahamkan ramai rakyat Indonesia yang tinggal di negara ini atau yang mendapat taraf penduduk tetap negara ini tidak mencintai negara ini. Mereka hanyalah pendatang ekonomi yang mahu mencari rezeki. Ironinya ramai juga yang menyokong pembangkang.

Malah beberapa kawasan di Kuala Lumpur telah diambil alih sebagai koloni orang Indonesia. Orang Malaysia ini sebenarnya terlalu baik. Baik sangat.

Di Kampung Datuk Keramat, apabila saya dan isteri melintasinya beberapa hari lalu, isteri saya yang pernah tinggal di situ di zaman bujangnya terkejut melihat nilai-nilai Indonesia telah mengambil alih kawasan itu. Begitu juga di Chow Kit dan di Kampung Baru.

Adakah disebabkan fenomena itu, orang Malaysia mahu menukar bendera Jalur Gemilang menjadi seakan-akan bendera Indonesia? Singapura pula, walaupun sebuah negara maju juga terlalu cemburukan Malaysia.

Mereka juga terlalu mengidamkan Malaysia. Jika Malaysia boleh dikuasai, maka legalah hati mereka. Amanlah Singapura. Jika pembangkang dapat menguasai Malaysia, ia sudah cukup baik bagi Singapura merasa aman secara strategik. Itu bukan rahsia lagi. Semua orang tahu mengenainya.

Namun, orang Malaysia masih tidak sedar itu semua. Orang-orang Melayu kini terlalu keliru dengan hasutan pembangkang yang sebenarnya mempunyai agenda tersembunyi.

Kita amat kasihan melihat segelintir rakyat Malaysia, terutamanya Melayu yang celaru dan keliru itu. Fikiran mereka bercelaru tiada tujuan. Amarah dan benci kesumat terhadap perkara-perkara kecil dan peribadi terlalu menguasai diri, sehinggakan apa yang berada di depan mata mahu dihilangkan.

Marahkan nyamuk, kelambu dibakar. Kini tuntutan-tuntutan yang tidak dipenuhi dijadikan ancaman untuk menukar kerajaan, waima tiket saman parking sekali pun!

Melihatkan wanita-wanita bertudung ketawa mengilai melihat rakan-rakan mereka memijak gambar Perdana Menteri dan isterinya, kita tergamam. Melihatkan segelintir anak-anak muda mengangkat bendera lain, yang diberi nama Sang Saka Malaya, seakan-akan bendera Indonesia, Sang Saka Merah Putih, mengingatkan kita apakah unsur-unsur subversif (tempatan dan asing) sudah mulai meresapi dan menguasai generasi kita?

Mungkinkah mereka terlalu berani berbuat demikian kerana Malaysia kini sudah terlalu terbuka. Tiada lagi ISA, tiada lagi EO (Ordinan Darurat), Akta Hasutan dan lain-lain. Malah kita juga belum melihat akta yang menggantikan ISA dilaksanakan? Malaysia kini sebenarnya terlalu baik dan tolerans.

Itu pasal perkara yang tidak terfikir di fikiran kita sebelum ini, kini sedang berlaku.

Apakah Malaysia kini sudah terlalu demokratik, terlalu bebas? Tapi persoalannya siapa yang peduli?

Adakah pihak tertentu di Amerika Syarikat, yang turut membiayai NGO pembangkang di Malaysia, termasuk Suaram dan portal-portal media anti kerajaan atas nama kebebasan bersuara, peduli? Apakah Singapura dan Indonesia juga peduli?

Malaysia tanah air tercinta ini, sepatutnya ditentukan oleh kita sendiri, bukan mereka!

ZAINI HASAN UTUSAN MALAYSIA

50 comments:

Tukang Komen said...

GAP.

Pas memperalatkan agama Islam.DAP bersenjatakan semangat rasis yg berkiblatkan Singapura. PKR dibawah Anwar memiliki sokongan logistik dan tunjuk ajar yahudi. Tiga elemen ini dgn kaedah masing2 bila digabungkan menjadi ancaman besar pada rakyat.

Sekiranya mereka berjaya menjatuhkan BN kejahatan bakal meresapi jiwa rakyat. Kerajaan baru akan membalas budi penganut2
kristian,liberalisme,plurisme,LGBT,
puak pelampau cina dan lain2 gulungan yg 'berjasa' pada pembangkang. Ketika itu everything will be out of control. Tuntutan2 parasit 'berjasa'ini wajib ditunaikan demi mempertahankan kuasa politik pembangkang.

Manakala jalur gemilang,lagu negaraku,nama Malaysia,sistem beraja dan dasar2 dirobah dan diganti dgn yg sesuai pada selera kerajaan baru MAKA akan purak purandalah negara kita.

Apabila identiti negara selama puluhan tahun ditukar oleh mereka yg rasis serta yg berfahaman songsang pasti akan ada pemberontakan oleh mereka yg benar2 cintakan negara dan simbol2 identitinya. Suatu bentok kesepakatan akan muncul dan mengancam kedamaian negara oleh kumpulan anti kerajaan yg baru!

PRU 13 HENDAKLAH DIJADIKAN SENJATA MENENTANG KEMARAAN PAKATAN KE PUTRA JAYA.

BUMU BANGLA said...

GAP HANG MODERATE KOMEN KA ?

Anonymous said...

2:57,

kalau tuntutan ditunaikan tetap ada masalah dek kerana tututan para penyokong yang terlalu berbagai-bagai; dan bertambah bermasalah kerana pembangkang yang dilahirkan untuk tidak tepati janji yang ditaburkan, akan tidak bersungguh-sungguh untuk mengotakan janji. mustahil para penyokong akan lepaskan pembangkang begitu saja.

GAP KEMBALI said...

bumuh bangla

aku tengok bomoh siam punya komen pasal anak yatim tumakin melampau.

sebelum ni aku lepaskan kesemua komen kerana nak tunjuk bloger pro umno lebih terbuka dan sanggup berdebat dalam isu.

dah banyak kali aku tengok komen bumuh siam ni lari topik, off topic.

takpe itu tanda bebal dia nak kupas isu.

namun bila dia balun ada usaha nak bantu masa depan anak yatim, bagi aku dia ni dah terlalu melampau.

politik politik jugaklah.
masa depan anak yatim tak perlu dihina sebegitu.

aku yakin bomoh siam ni hanya cebisan daripada otak kronik penyokong pakatan.

segalanya dibedal.
termasuk balun anak yatim.

apa punya kualiti yang dorang ada ni ?

aku raikan perdebatan dalam komen.

itu tetap aku teruskan.

Anonymous said...

Not so much wanting to change the flag, rather weary with the arrogance of the incumbent.

Anonymous said...

R AKU KATA DAH HANGPA SEMUA YG DUK MELAYAN SIBOMO SIAL LAKNATULLAH TU BUAT APA.??? SATGI AKU KATA UMNO LEMAH HANGPA MRAH PULAK WAHAI BLOGGERS UMNO,!! DR AWAI AKU HABAQ DH BOMO SIAM TU TROJAN HORSE PAS! DIA SENGAJA DIUPAH KE SINI UTK PROVOKS UMNO BENDOL NI SUPAYA FOLLOW GILA DIA! DR KOMEN TROLLING TULAH DIA AKAN SEMAKIN KUAT DN BG RUANG UTK DIA SEBARKAN JARUM JAHATNYA!! NAH LA HANGPA XBOLEH DH NK COVER FITNAH DAN TIPU BOHONG DIA! JD SEOLAH2 APA YG KELUAR DR MULUT MUNAFIQNYA DIKIRA BETUL!!! ADUH ROSAKKK!!! AKU KATADH JGN MELAYAN ORG SEWEL GILA BOMO SIAL TU! KETEGAQ JG PUAK UMNO NI BG RUANG TROJAN HORSE PR LAKNAT TU SEBARKAN HASUTAN JHTNYA!!

AKU SETUJU CARA GAP, JGN SEKAT POSTING DIA SELAGI DIA TK HINA AGAMA! BIARKN POSTING GILA DIABTP JGN LAYAN TROLLING DIA, ORG MCM TU SEJENIS GILA YG SEMAKIN NAIK 'CAS' MERENGNYA BILA ORG LAIN MELAYAN CARA DIA. DIA SANGGUP MELEKAT KT BLOG NI BERJAM XMKN XMINUM! TAK SOLAT DEMI MELEPASKAN KEGILAANNYA. BILA TERANG2 DIA SOKONG KOMUNIS MAKNANNYA DIA SOKONG DOSA BESAR! KEKEJAMAN! MAKNA DIA SOKONG PUAK SESAT TIDAK BERTUHAN ITU LBH BAIK DR KITA YG BERAGAMA! MAKNANNYA DIA SUDAH MASUK DLM GOLGN KUFUR SYIRIK! JAUHILAH MANUSIA JAHAT DAN ROSAK MCM BOMO SIAL TU..itu ciri representasi jelas rosaknya sistem asas PAKATAN HARAM!! Lahirkan org yg ekstrim taksub politik sekular gila melebihi lunas tertinggi lain!!

Bomo Siam Laknatullah!

Anonymous said...

Lagi satu aku perhatikan BOMO SIAL LAKNATULLAH ini cuba 'letihkan' supporters UMNO supaya divert topic lain, jd xfokus dn bina semangat utk hentam Pakatan Haram berkaitan entry so mmg kelebihan org munafik mcm BOMO SIAL LAKNATULLAH ini susun ayt yg menyakitkan hati org yg baca, yg padat dgn fitnah kering supaya suppoters UMNO jg panass dn bengang utk follow trolling dia. So pd satu sudut BOMO SIAL LAKNATULLAH bjaya kontrol semua org dgn perang saraf ini... Ubatnya jgn melayan dia, biar 100 trolling dia buat mcm dia xwujud. Jika kita berminat pd content fitnahnnya just mention cerita tu bkn dr dia atau mcm cerita kt org lain. Kita buat spt dia xwujud..tgklah mampos mati kutu la org gila bla xdk layan!

Anonymous said...

gap
aku makin malas nak baca komen sibomo tu
merapu

Anonymous said...

apa penyakit anjing kurap indon yang menyokong pembangkang? kemakmuran negara ini adakah hasil usaha pembangkang?
oleh sebab aku tak mau disamakan taraf dengan indon, aku tak kan sokong pembangkang.

Anonymous said...

Kalau tanpa pembangkang Malaysia mungkin telah maju lebih dari sekarang, kerana Pembangkang Malaysia ni bukan pembangkang membina tapi lebih kepada pemusnah terhadap apa saja yang kerajaan BN buat, musnah dari segi imej musnah dari segipopulariti musnah untuk mencapai 100% objektif, tanpa pulak memberi alternatif yang lebih baik...dalam erti kata membangkang membabi buta...

Anonymous said...

GAP kalau ko nak tapis2 komen masuk dalam blog ko tak payah le nak masukkan isu2 baru, buat menyakitkan hati je,

Anonymous said...

KALAU PAKATAN MENANG PRU 13 HANCURLAH MALAYSIA.
UNDANG UNDANG BOLIH DIPERLEKEH.
SEX BEBAS, SUKA SAMA SUKA. BINI ORANG BOLIH.
ESOK ANAK PUN BOLIH.
WANG KERAJAAN HABIS DIKEBAS.
KRONI KRONI JADI KAYA.
UGAMA SEMUA SAMA, TOK KONG PUN BOLIH SOLAT.
HARTA NEGARA ARTA AKU.

SEBELUM PARAH UNDILAH BARISAN NASIONAL.

Anonymous said...

JELAS BARUA BARUA ANJING BODOH LAGI MEMBODOHKAN.
ORANG JAWA KATA TONGONG !

Anonymous said...

x tak mustahil tanah peneroka felda juga akan dirampas apabila pebangang ini berkuasa utk diagih-agihkan kpd bangsa lain.. sama rata sama rasa..

Anonymous said...

Gap ko jangan dah lepas komen2 bomo siam. Aku sure dia akan menyamar lepas nie nak hantar komen.dia memang dah terlalu melampau!komen2 dia kira komen bodoh dan hasutan!

Anonymous said...

dah boleh keluarkan gambar mamat ni, beri la sekali alamat rumahnya....

boleh kami berkenalan....hehe

sendeng
Parit jawa

mk said...

Aku setuju sangant GAP moderate komen terutama bila ianya datang dari ANJING ANJING Pakatan.Macam komen komen Bomo Siam Kafir Harbi sekor ni-apa saja yang dikeluarkan oleh blog penyokong BN akan dihentam dan semuanya tak betul belaka termasuklah hal anak anak yatim pun barua ni jadikan satu issue.

Anonymous said...

dia orang bangga kibar bendera PIS..

Anonymous said...

MASTERMIND = KOMUNIS & YAHUDI

SASARAN = MELAYU yang mengalami SINDROM KECELARUAN IDENTITI serta LEMAH KETAHANAN JIWA

HASILNYA = MELAYU yang tak kenang budi & tak bersyukur atas nikmat KEAMANAN & KESENANGAN dikecapinya hasil PENGORBANAN mereka yang terdahulu.

Bagi yang "MALAS" berusaha serta "TEBAL" perasaan hasad dengki diatas kejayaan orang lain...jalan yang mudah ialah hancurkan segalanya.

Sedangkan BUMI Malaysia amat luas utk diterokai bagi kita mencari rezeki..serta keredaan ilahi.

Sedarlah MELAYU...tiada tempat lain di dunia ini yang boleh menerima anda yang "TAK BERHARTA" serta "TAK BERPELAJARAN" melainkan MALAYSIA!

Anonymous said...

muka pun mcm melaun...eiii...geli...tersengih mcm kerang busuk...bkal pemimpin PR utk genarasi muda........

Anonymous said...

muka pun mcm melaun...eiii...geli...tersengih mcm kerang busuk...bkal pemimpin PR utk genarasi muda........

Tukang Komen said...

GAP,

Bumusiam sebenarnya bersikap anti GAP. Apa juga bahan yg bro ketengahkan dia bertekad dan nekad untuk tidak bersetuju walaupun hujahnya tidak munasabah. Dia satu2nya pencacai badut hasil produk pakatan. Dia tak kisah soal bangsa,negara apatah lagi anak2 yatim. Dia memang ada masalah mental dan melepaskan kesan penyakitnya diblog ini.

Anonymous said...

Tak
Ayah lah kita bising sana sini , tanyabpaklah kenapa benda ini berrlaku, menetri KDN pun tak risau apa ha kita nak risau, takut. Keran politikmdi malaysia adalah berlandaskan Politik dendam dan kepentingan individu . Undang2 perhimpunan aman , mana penguatkuasanya, warga asing pun ikut sekali, kanak kanak kecil pun di usung sana sini, --- ISA , EO , setahu kita lihat pakar penjenayah yg zalim. Hebat ganas yg mana pdrm tak dapat menuduh mereka di mahkamah atau tuduh penjenayah ini byk duit akan mengunakan peguam untuk membebaskan mereka dgn cara apa sekalipun misalnya teknikal , saksi tidak mahu hadir, hilang atau sebagainya tambahan kerana mereka in berlindung di sebalik pertubuhan, persatuan, perniagaan yg mana NAMPAK SAH malangnnya di belaknagnya hanya PDRM yg tau bertapa seriusnya ancaman terhadap ekonomi, keselamatan, sosial dan dll...jika Tun M masih menjadi PM kita ingat Negara kita sudah maju kehadapan tanpa byk melayan kerenah politik berkepentingan ini, t oooop kalau dapat menteri kdn mcm skg pun tak guna...generasi muda tak faham , tak tau, tak rasa bertapa sukarnya mengekalkan keamanan dan keselamatan, fikirlah dgn waras, jgn salahkan pekatan tanya itu Pakalh dan menghantu ,,,,jgn kita mudah lupa saperti TUn M sering kali ngatkan kita,

Anonymous said...

Binatang2 mvm ni memudaratkan Negara, Agama dan Bangsat!!

Reinstate ISA dan humbang saja Binatang2 ni!!!

Atau idea ug paling baik humbang Menteri KDN!!

Anonymous said...

Memoderatekan Blog ni sepatutnya dilakukan awal2 lagi supaya tidak di salah gunakan oleh Bumu Sial pukimak, Zat penjilat peler Aljub sebagat platform untuk menghasut bangsa.

Padan muka Bumu " Nizar", "Lambai", "Bangla" Sial dan Zat Penjilat.

Wahkahkahkah.....

Anonymous said...

Perdebatan tu memang bagos GAP.

Tapi komen si sengkek BUMU SIAL dan ZAT berbaur HASUTAN dan KEBENCIAN yg mesti di hentikan dari awal lagi.

Anonymous said...

SAYA MENGESA SUPAYA KERAJAAN MELUCUTKAN KERAKYATAN PENGKHIANAT2 INI...

Anonymous said...

Bomo siam tu senenarnya orang yang tak ada pendirian, tak ada pegangan, tiada prinsip. Sekejap camni sekejap camtu. Rasanya hanya nak kacau blog saja sekepas dapat imbuhan.

Anonymous said...

GAP mereka yg kreatif tu ada hujjah jugak... soal bendera ni bukannya TETAP TAK BERUBAH macam alQuran & alHadist.... itu cdgan mereka .. tpi mereka TAK BAKAR, PIJAK, BUANG dendan sengaja bendera Malaysia sedia ada....

GAP ni overstatement la n over spin..

Anonymous said...

GAP n geng ... perbuatan yang merosak n khianat hak/identiti negara lebih besar dari itu.... ko orang menikus saja....


tanah, bahasa, equiti, .....

usin said...

gap, aku dh keluarkan beberapa komen pasal 'sang bedal' upahan ni. saban waktu mengadap skrin komputer bertujuan menbalun apa sahaja yg gap postingkan. aku pasti malaun tu makan upah khas utk satu shj blog proumno/bn yg berada dlm ranking tinggi bertujuan mengubah persepsi pembaca. misi ini lebih berpotensi utk berjaya kerana ruang kebebasan yg diberi oleh empunya blog. urusan blog memang urusan tuan empunya blog, namun aku sarankan tapislah sedikit agar komen2 melampau dpt dimoderate. ini penting utk keharmonian semua pihak. beberapa pengkomen tegar pembangkang yg aku geli nk tulis namanya sentiasa membakar sentimen antikerajaan. pengkomen spt inilah yg harus melalui proses tersebut. kekal bebas tetapi berperaturan. sekian.

usin said...

gap, aku dh keluarkan beberapa komen pasal 'sang bedal' upahan ni. saban waktu mengadap skrin komputer bertujuan menbalun apa sahaja yg gap postingkan. aku pasti malaun tu makan upah khas utk satu shj blog proumno/bn yg berada dlm ranking tinggi bertujuan mengubah persepsi pembaca. misi ini lebih berpotensi utk berjaya kerana ruang kebebasan yg diberi oleh empunya blog. urusan blog memang urusan tuan empunya blog, namun aku sarankan tapislah sedikit agar komen2 melampau dpt dimoderate. ini penting utk keharmonian semua pihak. beberapa pengkomen tegar pembangkang yg aku geli nk tulis namanya sentiasa membakar sentimen antikerajaan. pengkomen spt inilah yg harus melalui proses tersebut. kekal bebas tetapi berperaturan. sekian.

acis said...

di Thailand, Bangkok, banyak bendera negara Thai berkibar megah di atas bangunan tinggi mereka..Malaysia??

Anonymous said...

Bomo Siam penghasut orang supaya memaafkan Chin Peng..

mungkin ada beribu penyokong Chipeng yg senasib..

tetapi Berjuta2 Melayu yg benci Chin Peng kerana dosanya menyuruh membunuh orang kampung..

ANAK YATIM, CACAT ANGGOTA DLL kerana dijadikan mangsa @ nbahan ugutan kepada TOKE2 cina yg tak mau sponsor perjuang sis2 Chin Peng.

Kepada penyokong Chin Peng terimalah hakikat anda telah melakukan kesilapan..seperti orang yg kalah judi & terkena main MLM..

Jgn besar kepala MCM TOKONG LGE..yg membela perempuan cina kerana RACIST..

Yg SALAH tetap SALAH..

Anonymous said...

Tahniah GAP. Cam ni la gentle, jangan jadi mcm blog pro Pakatan langsung takda kualiti hanya tahu memfitnah dan menipu. Pembaca blog sekarang ni tahu menilai. Blog pro PKR mcm Ameno world dan Milo suam dan lain2 boleh dianggap dlm kategori maha-sampah-giler-vavi bro. Jangan harap kita boleh jumpa sesuatu yg berilmiah dari segi ugama, sejarah etc. nampak sgt gerak kerja mereka nak hasut budak2 muda.

Anonymous said...

Bro, jubor siam tue mmg bodo bro, dia mana kesah apa bnda dia tulis sbb yg penting dia nak cukupkan kuota utk claim dr pakatan haram, 1 komen dia tulis dpt rm 1.50. Diorg x bley lawan blog2 BN tue yg diorg terpksa upah pencacai mcm jubor siam utk komen kt blog lu...yg pntng si jubor siam tue mmg sampah sama boodo mcm annuwar...hahaha...

Anonymous said...

,
susahlah hamba allah tu nak cari makan!!!

padan muka dia...

Anonymous said...

Cerita pengalman aku....

Dapat sms menang..."peradyan shell helix dapat rm 25000 "
Aku tau...ini nak jerat...
Aku call nombor yg dia bagi...

Saje ku tanya..."kalau syarikat shell kenapa lu cakap serupa indon..???? "
Dia maki aku kata kat aku " lu pukimak !!"

Aku serang balik sampai dia letak telefon...

Moralnya kat sini...

Tengok laa betapa berani dan kurang ajonya dorang...
Tengok betapa beraninya dorang...
Cuba menipu kita balik...
Walhal dorang...datang menumpang tempat kita...

Sial...!!!!
Sial la...!!!! Sial betul..!!!!

Anonymous said...

kadang2 aku tengok bro sekalian jenoh nak jawab si bomo siam ni ,sorang dia pulak tu,,habis x reti jawab dgn maki hamun & mencarut ishhh kamon bro Umno anak muda yg baru nak celik politik duk menilai ni

warisan tmk said...

Assalaamualaikum

Anonymous said...

Kjaan yg baik pasti popular dn majoriti yg suka....skrg ni nmpak kjaan popular la...sy pun suka. Tp tolonglah jgn lembik...ambil tindakan tegas kpd perosak keamanan. Hal bendera negara mana blh buat main2...jgn takut xdpt undi wahai org politik. MAJORITI sokong tindakan tegas. Jd mengapa nak ikut kehendak MINORITI....remember this "WE CANNOT PLEASE EVERYBODY....THE SECURITY OF MALAYSIA IS OUR PRIORITY...OTHER THAN THAT COMES SECONDARY.."

Anonymous said...

bukan commentators kt sini x boleh jwb si jubor siam tue, tp lain yg ditny lain pulak si jubor siam tue jwb, pulak tue bila si jubor siam tue jwb balik, xder kena-mengena pun dgn topik yg dibincang, Pulak tue asik bg jwpn yg dh basi/ cliche/ yg dh terbukti diorg kalah. Tue blum citer ntah apa2 komen dia yg dok ngarut...xder ilmiah ngn isi dalam komen dia tue. Sampah pencacai mcm tue x pyh layan, kalo pencacai yg btul2 komen ada isi jer lu layan bro GAP.
Yg btul2 komen sbb ada ilmu, bnyk commentators pencacai pr nie main komen jer sbb diorg dibayar.

Anonymous said...

Bomoh siam guna teknik derailed argument tu.

Anonymous said...

GAP saya sependapat dgn pandangan Usin di atas. Ya kita bebas dan pengamal dasar demokrasi tetapi mana ada hidup di dubia ini dengan 100% bebas? Lama aku perhatikan dan kuat mengataman bahawa memang ada pengomen upahan yg blog-blog top.
Senang betul mereka buat duit... belasah ikut suka hati. Apa yg dipentingkan, jarum dapat disusup kepada pembaca.

Anonymous said...

Bomoh Siam tak da.....tak syok la....sebab komenx yg ada ni.....tak kreatif dan sentiasa berulangx....!!!

Anonymous said...

Hidup atas muka bumi Allah ni mana ada bebas 100%. Yang jahat mesti disekat. Bomo Sial bukan lagi berhujah pd sudut politik sihat, tapi dia bawak satu perang saraf gila yg berbentuk HASUTAN dan DIVERT TOPIK supaya org sakit hati dan terus follow trolling dia supaya hasutan fitnah jahatnya pd UMNO 'melekat' setidak2nya seorang dua yg masih atas pagar bila baca.

Perang saraf jahat dgn kepetahan ayat membelit ini selalunya dr anjing2 yg ditarbiah PAS. Mereka cukup yakin kerja 'underground' berbanding buat amalan zahir yg Islam syariatkan. Sbbitulah PAS skrg telah ditinggalkan oleh para Ulamak. Mereka sedar PAS peralat mereka pd masa yg sama merancang gerak saraf jahat yg bertentang dgn akhlak Islam.

Politik PAS dan PR sgt kompleks sebb itu mereka berjaya hasut org2 kg sehinggalah cerdik pandai wpun isu itu jelas bertentang dgn Islam ataupun logik akal. Sihir kata2 adalah salah satu taktik yg digunakan oleh Arab Jahiliyyah dlm syair2 Arab. Sebab itulah Al-Quran itu diturunkan Allah dlm bahasa2 yg mengatasi syair2 Arab supaya mencantas kesesatan Arab Jahiliyyah.

Tapi di zaman Jahilliyah moden ia sgt kompleks dan lebih dahsyat. DI kala Islam telah tersebar luas tp kezaliman dlm bentuk pengaruh jahat dan gerak saraf ini mengatasi sempadan kebaikan. BOMO SIAL adalah salah stau dr ciri2 jahiliyyah moden yg pergunakan modal agama utk cucuk jaruh jahatnya!

Hasutan melampau ini xboleh dilepaskan krn ia adalah 'virus' perosak. Propaganda Pakatan Haram!

Anonymous said...

Xsyok? nk syok ka nk benar? Kalau psl syok tanya kaki betina, main pelacor cina mmg itu syok dan best bg depa. Ko kalau nk syok ko pegilah lubuk2 hanyir Pakatan Haram. Islam xpnh ajar utk syok dgn cara xbetul.. bongok la ada org2 mcm ni..syok je dia tau..

Anonymous said...

Kreatif pala otak ko.. duk fitnah UMNO dgn ayat2 troll ko ckp kreatif???..ish2 macai PAS ke PKR??

Anonymous said...

bumu anak sundal tu dibayar setiap komen dia. hantar ..maklum anjing dap!

kick je si anak jalang tu, tak membina langsung. ...ada tak bawa faedah baiklah langsung takde

Anonymous said...

bila perati,,,,majoriti topik banyak reply musti ada si bumu siam tu,,,isshh tegugat juga dgn fakta2 yg dia bagi,,kamon geng ,,org muda nak tengok fakta dari bumu siam tu dibuktikan salah oleh kita...