Tuesday, September 11, 2012

ANWAR BARUA YAHUDI : PAS NENTANYAHU MENGGELITIK NAK JOIN !



Sejak beberapa lama, NGO yang kononnya berjuang atas nama hak asasi manusia iaitu Suaram telah mencuba sedaya upaya untuk mengaitkan Perdana Menteri dengan pembelian kapal selam scorpene dan pembunuhan Altantuya kononnya bermotifkan rasuah dan hubungan sulit.   Namun, kini terbukti bahawa tuduhan Suaram adalah fitnah belaka apabila pihak Perancis sendiri mengesahkan bahawa tiada perbicaraan tentang scorpene yang berlangsung di negara mereka sepertimana yang didakwa Suaram serta tiada rekod kemasukan Altantuya ke negara itu dalam tempoh yang diperkatakan. 

Akhirnya, yang menjadi isu kini bukan lagi scorpene atau Altantuya, tetapi Suaram sendiri.   Dengan kenyataan pihak Perancis sendiri dan penjelasan pihak Angkatan Tentera dan kerajaan serta perbicaraan kes pembunuhan Altantuya, maka terserlahlah sudah bahawa Suaram telah melakukan fitnah yang amat berat.

Rupanya, Suaram hanyalah topeng yang dipakai oleh Pakatan Rakyat (PR) untuk berpolitik, dan bukannya untuk memperjuangkan hak asasi manusia.  Sehubungan dengan itu, siasatan terhadap latarbelakang Suaram mendedahkan bahawa Suaram selama ini beroperasi atas dana yang meragukan iaitu dari pihak asing bagi melancarkan operasi dan misi mereka. 

Nampaknya, dengan berpegang kepada prinsip ‘musuh kepada musuh kita adalah kawan’, Suaram atau PR telah bekerjasama dengan pihak asing untuk mencapai satu matlamat yang sama iaitu menjatuhkan kerajaan. 
Apabila bercakap mengenai ‘pihak asing’, nama yang sering timbul ialah George Soros dan organisasi yang diterajuinya iaitu Open Society Foundations. 

Dalam isu scorpene, Suaram telah menggunakan dua peguam Perancis iaitu Joseph Breham dan William Bourdon, seorang peguam hak asasi manusia yang terkenal.  William Bourdon adalah pengasas Sherpa, iaitu organisasi yang memperjuangkan isu ekonomi di negara-negara miskin.  Sherpa pula ditaja oleh Tides Foundation dan kedua-duanya menerima dana dari Open Society Foundation (OSF) yang dimiliki oleh George Soros itu. 

Tides Foundation pula didapati telah menyalurkan dana kepada Suaram.  Mengikut laman web mereka, Tides Foundation adalah sebuah organisasi antarabangsa yang menyokong perjuangan berhaluan kiri yakni yang menentang kerajaan. NGO ini juga menyalurkan dana untuk perjuangan LGBT. 

Maka ini menjelaskan pengakuan Ambiga Sreenevasen bahawa Bersih juga menerima dana dari OSF selain dari National Democratic Institute (NDI) kerana Ambiga merupakan tunjang program Seksualiti Merdeka yang menjadi platform perjuangan LGBT di Malaysia.   Sekali gus, membuktikan bahawa Bersih, seperti juga Suaram, adalah ditaja oleh Soros dan didalangi oleh PR. 

Untuk pengetahuan, Anwar Ibrahim, iaitu pemimpin tertinggi PR mempunyai sejarah pertalian yang jauh lebih awal dengan George Soros.  Iaitu ketika krisis ekonomi 1997/1998. 

Pada ketika itu, Tun Dr. Mahathir Mohammad, sebagai Perdana Menteri Malaysia menyalahkan Soros dan memanggilnya sebagai ‘penyangak mata wang’.  Beliau yang telah bekerja keras menjadikan Malaysia sebagai Harimau Asia begitu berang apabila ekonomi negara diserang sehingga hampir ‘hilang kawalan’.  Beliau percaya yang ianya bukanlah sesuatu yang ‘semulajadi’ tetapi dirancang lebih awal oleh pedagang matawang seperti Soros, atau terutamanya, Soros. 

Tun Mahathir enggan menerima saranan pemulihan dari IMF bagi menyelamatkan ekonomi negara.  Oleh itu, pihak barat telah menggunakan ‘senjata’ mereka yang telah lama disimpan iaitu Anwar Ibrahim, Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan ketika itu untuk memastikan matlamat mereka meruntuhkan ekonomi Asia, terutamanya, Malaysia berjalan lancar.  Ini dilaporkan secara terperinci oleh Executive Intelligence Review, dalam tajuk The Case of Malaysia. (http://www.larouchepub.com/eiw/public/2008/2008_20-29/2008-27/pdf/75-77_3526.pdf) 

Anwar diketahui telah menjadi ‘kesayangan’ barat sejak beberapa tahun sebelum itu lagi. Kunjungan beliau ke Amerika dan negara-negara barat lain selalunya disambut dengan penghormatan tertinggi mengatasi penghormatan terhadap Tun Mahathir sendiri dan ini sering menjadi tandatanya kepada dunia. 

Sebagai Menteri Kewangan, Anwar pun memaksa rancangan pemulihan ekonomi mengikut telunjuk IMF iaitu menaikkan kadar faedah walaupun Tun Mahathir menentangnya.  Ternyata, cara ini telah menyebabkan begitu banyak perniagaan terpaksa gulung tikar kerana tidak mampu membayar pinjaman sehingga akhirnya bank juga tidak mampu bertahan kerana tiada yang mampu membayar pinjaman dan tiada siapa berani memohon pinjaman.  Oleh itu, dalam masa yang singkat, ekonomi negara hampir lumpuh. 

Menyedari situasi yang semakin meruncing, Tun Mahathir pantas mengambil-alih teraju kewangan negara dan mencari pendekatan lain untuk memulihkan ekonomi.  Beliau akhirnya mengambil keputusan untuk mengikat Ringgit sekali gus, menyahkan risiko diserang lagi.   Dengan itu, ekonomi Malaysia dapat dipulihkan dalam masa yang singkat sedangkan negara-negara jiran terus ranap setelah menerima bantuan IMF.

Di waktu yang sama, Anwar semakin agresif dan tidak sabar untuk menjatuhkan Tun Mahathir namun, kecundang apabila siasatan terhadap surat Ummi Hafilda mengenai kegiatan homoseksual, salahlaku dan salahguna kuasa yang membabitkan dirinya selesai dan mendapat perhatian Tun Mahathir yang sebelum itu mengenepikannya.   Siasatan lebih lanjut dijalankan dan berakhir dengan pemecatan Anwar. 

Sejak itu, tangan Soros yang memegang tali pengikat leher Anwar semakin jelas kelihatan.  OSF memainkan peranan penting memburukkan imej Tun Mahathir dan menaikkan imej Anwar di peringkat antarabangsa melalui media-media barat.   Anwar dijadikan ikon demokrasi dan secara tiba-tiba Tun Mahathir digambarkan sebagai kukubesi. 

Rakan-rakan Soros yang lain, termasuk Al-Gore dan Wolfowitz turut menghulurkan sokongan dan bantuan ketika Anwar di penjara, keluar penjara, tinggal di Amerika dan sehinggalah kini, iaitu setelah beliau kembali ke Malaysia dan aktif berpolitik.  Dana terus disalurkan kepada Awnar melalui Suaram, Bersih dan tentunya berbagai-bagai cara lagi yang mungkin tidak mampu dibayangkan oleh kita, rakyat biasa.  Kerana itu, hidup Anwar dan keluarga kekal mewah, parti PKR yang hidup segan mati tak mahu juga mewah semewah-mewahnya dalam berbelanja untuk menghadapi pilihanraya. 

Hanya orang-orang yang buta sahaja yang tidak mampu melihat tangan Soros di leher Anwar dan tangan Anwar di belakang Suaram.  Sama ada Soros sedang bersedia untuk mencium atau mencekik Anwar, adalah bergantung kepada berapa lama lagi Anwar mampu meyakinkan Soros yang beliau mampu berkuasa di Malaysia. 

Persoalan yang tinggal ialah, jika Anwar, PKR, DAP melalui Suaram dan Bersih menjadi alat Soros untuk menghancurkan negara dan Islam secara langsung dan tidak langsung, bagaimana pula dengan PAS?  Apakah PAS tidak sedar atau sememangnya tidak kisah lagi menjadi alat kepada Soros?

27 comments:

Anonymous said...

tahun 98, member aku beli proton saga 2nd hand.kena bayar interest @ bunga kat bank sebanyak 14% selama 5 tahun...memang Yahudi betul laa...

Anwar Ibrahim memang Dajal laaa

Anonymous said...

Tumbangnya Empayar Islam satu masa dulu adalah kerana pembabitan pembangkang dengan puak yang mempunyai agenda macam Soros. Apakah sejarah akan berulang? Pasti!

Tukang Komen said...

Duit Buat Duit. Itulah agenda global Soros. Lebih mudah apabila ada pemimpin kecil atau besar yg MATA DUITAN seperti Anwar,Pas,Ngo2 dan lain2 makhlok. Dibekalkan dgn sedikit fahaman perjuangan,diberi sedikit semangat dan BANYAK wang pemimpin2 yg Mata Duitan sanggup buat apa saja. Tak heran perjuangan 'negara islam' bertukar kpd 'negara berkebajikan'. Tak heran langsung Pas yg begitu teguh dalam soal islam sanggup menutup mata dalam hal2 LGBT,BERSIH,ISU MURTAD,KALIMAH ALLAH dan lain2 isu yg dahulu distentang habis2an.

Mengapa Pas yg mengaku partinya yg terbesar didalam PR sanggup tunduk pada Pkr dan Dap? Selain dari dijanjikan'kuasaputrajaya'pimpinan Pas bermandi duit dari Soros melalui tangan Anwar. Amat sukar penyokong PR untuk menerima kebenaran ini. Oleh itu tanyalah sendiri dari mana datangnya kemewahan yg dikecapi oleh PR.

Kalau dahulu Pas kelihatan sengkek pabila menghadapi PRU tetapi akhir2 ini Pas begitu mewah. Berapa juta Pas dapat sumbangan ahli2nya? DAP turut menikmati imbuhan yg sama dan mungkin juga turut menyumbang ialah negara seberang selat tebrau!

Brengset bangsat mereka yg menelan duit yahudi dan bercakap pasal membela islam. Dari mana datangnya kekayaan Anwar? Adakah hasil rasuah semasa menjadi menteri atau wang upahan yahudi atau kedua2nya!

Anonymous said...

Yahudi tak perlu tunjuk kebaikan tetapi ramai pihak yang termakan daiyah zion bukan kerana prinsip zion rentas zaman tetapi semata-mata kerana harta Qarun yang diwarisi kekal rentas zaman. Fuh banyak tu!

Anonymous said...

Anwar tak jawab lagi siapa sebenar anwar ibrahim tyler freemason. Beri jawapan pak arab beri bukti sahih ler.

Anonymous said...

Sedar la woi org Melayu....jangan buta hati. Selamatkan negara dan anak cucu. Selamatkan diri dpd Dajjal Melayu..!!

Anonymous said...

SUARAM....

Singgkatan dari..

SUARA..

ANAK..

HARAM....!


rakab said...

Pemimpin Pas pun nak iumpang semangkuk jugak nak rasa jadi menteri. Pasal tu ler sanggup bersekongkol dalam pakatan rakyat.

Tetapi lama-kelamaan baru Pas sedar yang belakang mereka asyik dipanjat dek Anwar dan DAP.

Dari mula wujud Pakatan lagi Pas sentiasa disuruh menonggeng sedangkan Anwar dengan pemimpin DAP silih berganti menenggek dibelakang !.
Mana boleh jadi !!..khwaakk puuuiih !!! Nasha dah hilang sabar. Adakah patut taiko-taiko Pas yang berjubah serta berserban memikul tandu sedangkan Anwar, Karpal dan Mat Sabu enak bercengkerama bersama Ambiga atas usungan.

Nasha dan kumpulan ulamak Pas dah mula memberontak. Sama-samalah kita tunggu dan lihat babak seterusnya..

Anonymous said...

.

Merokok merbahayakan kesihatan . Kurangkan merokok .

.

Anonymous said...

Berhati2lah dengan orang yang bernama Anuwar Ibrahim ni..demi masa depan anak cucu, bangsa & negara kita. Kalau kita dengar cakap dia dulu masa zaman ekonomi meleset utk pinjam dengan Bank Dunia..Habis Hancor negara jadi macam Indonesia..hutang dengan Bank Dunia tak habis-habis.

Anonymous said...

Dalam kes Altantuya dan Scorpene ini..selain daripada SD yang dibuat oleh Raja Petra dan Bala, saya tak jumpa lagi bukti2 sahih dan menyakinkan untuk dipercayai mengaitkan Datuk Seri Najib dan isteri...SD tu pun dah disahkan palsu oleh Raja Petra dan Bala. Kalau ada bukti lain tolong lah bagitau..

Servant of God said...

Di bawah pentadbiran nik aziz dan haji hadi, pas telah menolak yang baik dan memeluk yang batil. Benda yang terang lagi bersuluh pun dorang tak nak lihat, so apa nak heran.

Anonymous said...

para ahlul bahalol PAS semua...apa komen anda????

another fairy tales story from UMNO??

LOL....

Anonymous said...

Salam semua warga setanah air.

Aku telah menghidu hal hal pembelotan Anwar Ibrahim terhadap negara Malaysia dari bulan April 1996 lagi. Dia bukan leader tetapi instigator. Dia tak layak jadi Melayu. Dia hanya layak jadi bangsa YAHUDI.

Lim Kit Siang,Karpal dan DAP adalah petualang negara. Mereka patut dinyahkan dari bumi Malaysia.

Orang macam BOMOH SIAM patut dinyahkan dari Malaysia. Dah nama pun BOMOH. Mestilah bersekokongkol dengan SYAITAN, KAFIRIN dalam PAKATAN RAKYAT. Syaitan kerjanya hanya untuk melewengkan akidah. Jadi kita bakar sje syaitan2 itu.

PAS? Macam biasa PUAK AJARAN SESAT. Lagi banyak mereka bercakap. Makin MENYESATKAN.

So, fikir fikirkanlah

Anonymous said...

suaram ke suara haram

Anonymous said...

Mintak kerajaan dedahkan nama bank yg bersubahat dlm menguruskan transaksi antara ngo asing dengan suaram. Bank yang terlibat sememangnya layak digelar pengkhianat negara. Sekiranya dana asing tersebut memasuki negara dlm bentuk cash, bagaimana ianya boleh menembusi sempadan negara? Saya rasa pihak berkuasa patut mengambil keterangan dari dato eskay tentang kemungkinan aliran tunai asing memasuki negara melalui sempadan thailand. Pada masa yg sama, kerajaan juga patut menyiasat rangkaian anwar di singapura. Jika hasil dari siasatan menbuktikan pintu sempadan telah ditembusi, harap didakwa pengkhianat berkenaan.

Anonymous said...

tulis panjang lebar mana pun rakyat tetap akan undi PR.sudah tak percaya.semua penipu,penindas,pencuri,penyangak,

Anonymous said...

gap..bomo siam takdak..bkn main berkokok menggeletek kamu yee..hahahah...hahahahah...hahahaha..

Anonymous said...

Anon 9.14 pm lu jgn perasan rakyat undi pr.wa mau bagitau lu pkr parti freemason, pas parti syiah + pengikut anwar freemason dap parti kafir harbi baik bn parti bela negara (bn)!

Anonymous said...

GAP AKU RSSA BOMO DA XDTG LG..DIA DA DOK MELEKAT KAT BLOG LAIN...DA...

APA KATA KO OPEN BLK KOMEN

KALU BOLEH LA..

Anonymous said...

Pas hanyalah TISU TANDAS cap bulan buat PKR dan DAP.. Hanya itu aje peranan yg mampu PAS buat..

nizbzam said...

anuaq anuaq manusia yg diperalat,yg paling kesian pentaksub dia bodoh mcm bhaghal.

Anonymous said...

tv x bagi airtime,,debat pun takut dlm internet pun hangpa x brani jugak,,bomo siam sorang tu pun hangpa maki hamun mencarut & blok dia x tentu hala low class betoi GAp ni

komandomelayu said...

Anon 914

Ko tu yg bodo bebal sama mcm bomo siam,
Kepala otak kosong sama besar dgn telor bapak anuwar ko!

Anonymous said...

Anon12.45 am hang rasa blog lim kit siang lim guan eng anwar bole terima komen kritikan?hang pi blog najib semua komen masuk tak macam pr tapis takut bayang2.

Anonymous said...

Gap aku cadang ko sebarkan tulisan datuk zaini hassan ke seluruh blog pro bn. Tulisan pasai suaram.

Rosman Muhamad Ali said...

Sebab itu lah akta ISA sebenarnya tak patut di mansuh kan... Sebab kadang pandangan sesetengah orang tu amat memesongkan. Sebelum menjadi parah, mereka harus di asingkan. Macam juga si Bomoh ni, kadang2 kenyataan2 dia amat terpesong... kalau terus di benarkan, takut akan lebih memudaratkan... semejak Bomoh tak ada, kita juga tak nampak maki hamun kat sini. Bukan kah itu satu perkembangan yang baik?