Friday, December 28, 2012

FELDA : DIBALUN PAS DI SAAT PENEROKA FELDA KENYANG !


demonstrasi

pas melalui pertubuhan haram ANAK buat demosntrasi
ANAK adalah gerakan pas yang kononnya mahu menyelematkan peneroka felda

pas dan ANAK buat demo
depan pejabat felda di KL

mereka buat demo
di saat peneroka felda lebih kenyang daripada kelompok masyarakat lain

merek buat demo
di saat peneroka felda mendapat pelbagai imbuhan hasil mahsul terokaan felda

mereka buat demo
di saat pelbagai peringkat peneroka dan anak peneroka dapat pelbagai kemudahan

mereka buat demo
di saat anak peneroka dapat rumah ke 2

mereka buat demo
di saat anak peneroka dapat belajar di lim kok wing

mereka buat demo
di saat anak peneroka dapat masuk malaysia airlines dalam kursus kejuruteraan

mereka buat demo
di saat produk minyak masak keluaran felda, iai SAJI dapat menguasai pasaran malaysia

JADI KEPADA PEMBACA BLOG GERAKAN ANTI PKR

SOALAN AKU ?

apa rasionalnya mereka buat demo di saat peneroka dalam pelbagai manafaat ?

adakah pada saat ini ramai anak peneroka felda mampos tak makan ?

adakah pada saat ini ramai peneroka felda di bunuh dan dirampas tanahnya ?





252 comments:

1 – 200 of 252   Newer›   Newest»
usin said...

lepas konvoi oren ditolak masyarakat felda, kini gerombolan bajingan menyerang ibupejabat felda pulak. apa faedahnya? tarak!!! sekadar memuaskan nafsu jahat dan irihati pemimpin2 'ijau tukar oren' yg terlibat. kenapa menyerang felda? kerana feldalah benteng umno/bn paling utuh. kalau dapat runtuhkan felda kononnya putrajaya mudah ditawan. perasaan dengki khianat tak akan dapat restu Allah SWT. pakailah serban sebesar bakul, tp kalau hati tidak terdidik dgn rasa syukur dan redha dgn keamanan anugerah Allah utk malaysia, semuanya sia-sia. jalan politik yg bersih tetap ada, tp nampaknya pas memilih jalan kotor. adakah pas sedia utk menerima impak balas dari hasil kerja politik kotor mereka? rakyat semakin faham bahawa pas bukanlah sebuah parti yg baik kerana tidak pernah menawarkan apa2 utk rakyat, tetapi dengki dan khianat dgn apa yg dinikmati rakyat.

Anonymous said...

puak2 anak haramjadah...semua nk dipolitikkan!

Anonymous said...

Orangkah itu... nampak macam babi je..

Anonymous said...

dorang nie tak keje ke? asyik demo n dengar ceramah smpy bebal otak.

MELAYUJATI said...

Yele muka sekor sekor macam babi.....

Anonymous said...

kesian aku tgk bdak2 ni...

berkat ajaran hj tiga suku....

dah tak tau nak bezakan antara yg betul dgn yg tak...

rela diri dijadikan perkakasan cita2 politik pembangkang...

ciannn.... cetek bebeno akal memasing....

otai
subang

Tips Temuduga said...

Demo yg sia-sia.. biarkan sahaja mereka nii..tak guna beri nasihat..jenis manusia yg buta hati dan perut!

Anonymous said...

BODOH PUNYA MANUSIA. KENAPA MEREKA TAK MAI MERUSUH PASAI PEMBALAKAN RAKUS DI KEDAH???????

Anonymous said...

Apakah JASA PAS terhadap FELDA sejak penubuhan FELDA...adakah PAS yang menubuhkan FELDA??? Malu betul jadi PAS ni...org lain susah payah bagi idea PAS hanya ambil kesempatan...PUTRAJAYA juga idea PAS ke??? Tak malu betul PAS ni... ( ZALIM BETUL KERAJAAN BN...tgk orang2 PAS yang buat demonstrasi semuanya perut kurus kering tak cukup makan...hahaha)

Anonymous said...

Ni lah dia muke2 buah oren dtokong LGE..

Anonymous said...

Hipokrit, umno susah payah bangun negara, puak x malu ni kononnya nak rampas. Bila dah hebat sibuk nak sebat. Tak ada kerja lain, asyik nak menyusah orang

Anonymous said...

Tahniah ANAK.... Anda mampu menawan putrajaya.

Anonymous said...

Najib tak lena tido dahhhh...

Anonymous said...

Putrajaya kita tawan. Najib kite hempas- hempas di pijak-pijak.

Anonymous said...

Di bagi nyer 5-6 ribu pada penoroka, kat belakang di sapu nyer 5-6 juta sorang untuk kroni.

Anonymous said...

Kita hancur kan pemimpin melayu umno kaki rasuah.

Anonymous said...

Maaf.undi Kami bukan untuk PAS.

Anonymous said...

tawan putrajaya? kah kah kah.. makin menyampah ada la.

putrajaya tak nak lelong dah ke? kah kah kah

Anonymous said...

najib xtdor lena atau hj hadi yg dah cabut lari.....kelakar btul puak bodoh ni...unit amal tu org felda ke...xpernah jumpa pun...barua PAS agaknya kut..katanya 50.000 yg hadir..semasa aku kat tmpat kejadian...xramai pun....memalukn dan gagal sama sekali himpuanan tsebut....kami orng felda akan tetap bersama BN......

anak felda nitar said...

aku anak felda.. Syukur atas nikmat Allah yang diberi melalui kerajaan BN..
Memang Haramjadah puak2 PAS ni!!! Habis tanah kat kelantan digadai kat DAP!!
Kalo PAS memerintah.. semua tanah FELDA akan digadaikan kat Puak Cina DAP selama 999 tahun..

PAS gadai Agama dan Bangsa kerana kuasa!!
Tolak PAS, Iman &Islam selamat!!

Anonymous said...

Korang yng menyertai demo depan Felda hari ini pesan pada Anwar kote bengkok strategi utk memecahkn undi Melayu di felda telah gagal!

Si bodoh Mazlan Aliman yng tak di terima orng kampongnya sendiri malah seluruh warga felda hayalah melengkapkan title babi kepada DAP dan PKR.

Apakah korang tahu kenapa pembangkang yng di ketuai penggemar jubo bernama Anwar menyerang Felda.Seperti aku katakn PAS hanyalah babi samaada untuk di tunggang atau di makan!

Keseluruhan felda ada 58 kerusi parlimen. Memberi 68-70% kemenangan kerusi parlimen kpd umno.
Oleh itu pengundi felda adalah benteng yng perlu di pecahkn sekiranya pembangkang mahu menawan putrajaya.

Anwar kote bengkok amat mengetahui akan hal ini.Lalu di carinya sekor babi yng boleh membawa najis kepada felda.Macam biasa orang kampung pun dah tahu babi tu mestilah keluar dari lobang.Korang carilah sendiri parti mana yng ada bentuk lobang!

Dari tuduhan felda bankrup,mempertikaikan penyenaraianya hinggalah kononya peneroka di tipu.Tetapi pernahkah babi2 ini memberitahu saham koperasi felda adalah yng kedua tertinggi selepas bank rakyat! Pernahkah mereka memberitahu felda ada sekolah asramspenuh sendiri untk anak2 peneroka.pernahkah memberitahu bahawa dahulunya orang melayu ini tiada tanah sekarang setiap peneroka sekurang2nya memilik 10 ekar tanah yng produktif!

Mereka tidak memberi tahu anak melayu yng miskin ini ada antara anak mereka telah menjadi jutawan,Doktor,ENginear, designer,pilot officer.Imam,kadhi, cikgu dan bermacam2 lagi.Malah klu dulu sawit 1ton tak sampai rm100
tp hari ini menceah rm600-800 1ton.
Tahukah anda ada peneroka mendapat hasil jualan sawit mencecah rm11,000 sebulan.


Kenapa Mazlan aliman anak peneroka berwajah babi menentangnya?Kerana ada Dajjal bercita2 tinggi. Hanya yng tidak terlepas pandang sahaja yng dapat melihatnya!


Akuanakpenerokaprofesional.

Anonymous said...

Org FELDA menderita ke? yg nampak peserta LADANG RAKYAT (oops silap LADANG AIR MATA RAKYAT) yg di zalimi.....

Majoriti BABI2 yg berdemo tu bkn peneroka FELDA tapi peneroka kangkang saje....

Lagi byk demonstrasi tahap BANGANG gini lagi nekad aq pada BN/UMNO....dah ramai kengkwn aq dulu bila sebut UMNO/BN depa agak 'tegang' tapi la neh...alhamdulillah....sejak kekarutan demi kekarutan yg menyembur kuar dr mulut pemimpin2 PAS mnyebabkn ramai yg kian mnjauhkn diri dari PAS...Amin...

Anonymous said...

MAZLAN ALIMAN ni belajar samapai PHD..tapi bukan phd yang tu..phd yang satu lagi (perasaan hasad dengki)

Anonymous said...

900-904
MATA BUTA, TELINGA PEKAK, HATI BUSUK..........

Anonymous said...

Tahukan anda bahawa OREN ini salah satu spesis babi yg makin pupus di muka bumi ini.
- Anti Hipokrit

Anonymous said...

Set pakai piyoh dan smutar PAS pun makan pitis jugok bodo

Anonymous said...

Dengki, bodoh, hati busuk dan mulut busuk itu PAS

Anonymous said...

syukur kepada Allah dapat peneroka, isteri dan anak2 dapat RM15 ribu...kenapa kita nak cakap pemimpin sapu juta2 untuk kroni sedangkan kita x der bukti...Dalam PAS, PKR dan DAP lagi kuat kroni...dalam parti penuh anak-beranak dan sedara mara serta tak lupa isteri jadi Presiden suami jadi Ketua Umum..(apa punya parti kroni) Dalam dunia ni tak der kerajaan yang bagi rakyat duit juta2??? Kerajaan PKR ade ke bagi rakyat duit juta2...hasil bumi selangor..pasir... pun dah dirembat oleh kroni2 PKR...rakyat selangor tak dapat apa pun...hasil balak pun dah dirembat oleh kroni2 PAS dan DAP??? rakyat dapat duit juta2 ke??? hahaha...(dalam Islam pun klu nak kaya kena usaha..kena bekerja)

Anonymous said...

Nik ajis pon makan bendo free jugop.

anak beranak FELDA said...

Masa felda baru merangkak tak ada puak puak haramjadah ni.Korang tak tahu betapa susah orang tua aku meneroka tanah felda dulu.Tak ada plak puak haramjadah ni mai bagi beras secupak pun.

Anonymous said...

PAS kulum pelir DAP

Anonymous said...

Mamak tua pondan tu buat kecoh je...Dah tak laku...buat malu je..

Anonymous said...

Tgk muka Mazlan Aliman ni tak bersinar la...apa ada dalam hati dia???

Anonymous said...

aku org felda bukit kuantan. aku layak nak komen dan berpesan. pas tiada satu sen pun jasa pada felda. mereka hanya tahu dtg masa nak p.raya, tabur fitnah, tabur cerita karut. org felda yg terpengaruh akan berpecah belah. 4 tahun lg mereka akan dtg lagi bawa versi cerita yg berlainan. aku syorkan felda2 lain yg belum dikunjungi oleh mazlan harap dapat bersiap sedia. pertama anak ni dtg dgn gerombolan propaganda mereka, mereka tgkp video utk beri makan fitnah minda utk pengikut2 mereka. jadi korang kene sediakan spanduk2 dan slogan2 yg dpt gagalkan media propaganda mereka. harap dpt tunggu gerombolan mereka dan malukan mereka.

sekian terima kasih
gen2, felda bkt kuantan

Anonymous said...

Ingat yer ada 54 kerusi parlimen dan
ada 94 DUN di felda!
Klu korang rasa kumpulan oren menetang felda kerana kepincanganya anda silap!


Anakpenerokaprofesional.

Anonymous said...

Fitnah, buruk sangka iman agama PAS. Ungka lebih mulia dari orang PAS.

Anonymous said...

tak de ke sapa2 yg brani nak lempang muka mamat boddo majilan ni haa. wa tingin nak negok muka mamat ni makan sepatu. tlg laa bebb. kasi mkn sepatu bebb.

Anonymous said...

Mamak tua tu dah tak laku...

Anonymous said...

Berlagak pandai........ Kohilal mampus jasa kebijaksanaan PAS

Anonymous said...

Anak mampu tawan putrajaya?????
Ni namanya bodoh tak sekolah..

Anonymous said...

Tahniah jubo.
Pergi le bantu org ladang rakyat nuu.
Org felda senang2 belaka. Tak payah
engkorang nak susah dan menyibuk.

Anonymous said...

Demo depan Kota Darul Naim pulok. Halau folongan ultra hati busuk

Anonymous said...

Jom hancurkan PAS yang kaki penipu dan bapok makan duit.

Anonymous said...

Kalau tak dapat tawan kita pijak kepala butuh anwaraljuburi pulak.. Amacam ada berani??

JJJJ said...

Anak apa?
Anak haram

Anak apa?
Anak Haram

hahaha

Anonymous said...

Bodoh kau ni.. Mana belajar?
Warga felda dapat 15ribu. Mana ada 5-6ribu..
Bangang tak boleh diajar.. Dah lah bangang suka buat fitnah pulak tu..

Anonymous said...

Itulah modalnya...
Kalau bagi peneroka empat lima ratus dia kata umno rembat empat lima ribu, bagi lima enam ribu kata umno rembat lima enam juta. Modal air liur. Memang jenis keturunan penipu!!!!

Anonymous said...

mane2 peneroka yg menjilat jubo pembangkang dan rasa teraniya tinggal di felda...sila buat surat keluar dri felda...kami yg d luar ni nak masuk felda..syiuhhh...syiuhhh..BG JUKA2 pas,janji2 sorang peliwat lbih maksum dri janji ditepati pak najib..awas...barua2 pak jub nak keputrajaya.tolak PAS,tolak PKR,tolak DAP...hehehehe..hidup BN....

Anonymous said...

DIN PUDU gila publisiti............ Memang PAS gila. Ketua mereka pun gila dan ada yang macam Firaun

Anonymous said...

Visit Freemalaysiakini2.com No subscription needed.

Anonymous said...

Untuk pengetahuan ANAK dilahir kan hasil hubungan luar tabie antara pas dan PgayR..
Huhuhu..

Anonymous said...

DAP BERSORAK RIANG SEBAB PAS BAHULUL PECAH DAN SEWELKAN UMAT ISLAM. HIDUP HATI BUSUK. HIDUP JUBUR. HIDUP CERCA NISTA.

mohd. natar said...

... Mereka membuat demo :-
.kerana kecewa
.kecewa kerana gagal mempengaruhi masyarakat FELDA menyokong nawaitu jahat mereka untuk menjatuhkan kerajaan yang berjiwa rakyat.
.kecewa kerana cita cita mereka gagal tercapai.
.mereka ini kebanyakannya adalah desparados.
.mereka merupakan orang orang yang tidak mengenang budi terhadap jasabaik dan bantuan kerajaan selama ini.
.kerana ingin mencari publisiti agar muka muka mereka akan terpampang didada akhbar dan di kaca TV.
.kerana ingin mendapat liputan dan komen komen didalam blog seperti GAP dan sebagainya.
.kerana..... (lu fikirlah sendiri) ...

Anonymous said...

Hoi BERUK

Anonymous said...

Kenapa PAS sibuk2?

Anonymous said...

Sabar.. Bukan keturunan menipu tapi salah mak bapak dia yang melahirkan.. Mak bapak dia cakap kalau dia tahu macam nilah perangai dia dari kecik lagi dah dipicit sampai mati.. Kasihan mak bapak dia..

mat13 said...

Syabas Warga Felda.....kerana masih mengingat jasa dan bersyukur atas apa yang telah kerajaan dan anda usahakan dan dengan izin Allah warga felda terbela sampai kini....ingat dengan IZIN ALLAH.......Biarkan puak oren nak tabur fitnah.Biar puak PAS nak tabur fitnah ......macam macam depa kata tapi beli jugak saham felda tu.Untung pun diaorang sapu jugok cuba tanya Pas Kedah...hehehehhehe

mat13 said...

bangang punya melayu oren....Ha pakai baju oren nak musnahkan hak orang melayu...ikut cakap DAPiig dan Anu..arg.Memang rancangan cina komunislah ni ....hati-hati warga Felda.Bila Felda dah dapat diorang tawan nanti dibaginyalah pada Cina komunis macam tanah kat Kelantan tuu betul tak Pork Nik

Anonymous said...

Penulisan di freemalaysiakini2 semuanya sampah. Tak ada integriti dan tidak bermaruah kebanyakannya hanyalah fitnah semata..

Anonymous said...

syabas sy ucapkan kpd warga felda kerana berjaya melawan fitnah dpd mereka yg cuba menghancurkanniat murni kerajaan. ..tahniah

Anonymous said...

koi pening ni...apa yg dia orang nak ha? semua peneroka happy. ko tak kan dapat undi peneroka hoi pas pkr dap, jgn mimpilah. ko buatlah berapa banyak demo bodoh tu, ko tak kan dapat undi peneroka. undi koi untk bn je.


Peneroka felda jengka 19

Anonymous said...

KEPALA BUT*H!

Anonymous said...

PAS tiada kerja lain hanya menanam kebencian rakyat kepada UMNO sahaja. Apa jasa PR mereka kepada Felda?. Wajar kah patung YB Isa Samad di salib begitu?. Makin menyampah tenguk gelagat pemimpin PAS dan bekas menteri veteran UMNO yang buat demonstrasi oren. Memang otak mereka dah oren dan mereng.

Anonymous said...

Putrajaya kita tawan. Najib kite hempas- hempas di pijak-pijak
..................................................................

Sy pernah menyokong PAS dahulu dan skrg sy begitu malu dgn terlalu byk tindak tanduk PAS yg sgt tidak konsisten. Salah satunya dahulu dikatakan Putrajaya itu projek yg membazirkan wang rakyat malah mahu melelongnya setelah berkuasa. Tetapi skrg kahak yg diludah seperti lauk yg enak utk dijilat semula.

Anonymous said...


Aku nak tanya Hatta YB Kuala Kerai Kelantan..APA JASA dan Sumbangan yg telah kau buat di KKrai ???? NOTHING...ZERO

Sekarang Aku nak tanya YB Salehuddin Ayub Kubang Kerian...Kau tahu atau sedar tak Jalan Raya di sini berlubang dan rosak teruk kesan hujan lebat baru2 ini..KAU NAMPAK TAK? ????? banyak eksiden berlaku.. Jangan duk sibuk tempat lain...kawasan kau sendiri kau tak jaga

Uruk-Hai said...

Tuan Mohon dipautkan blog saya di halaman blog tuan mediuruk.blogspot.com..terima kasih atas sokongan tuan....

Anonymous said...

anak haram sebenarnya dikeldaikan dap! dan dap sedang bergembira melihat pencacai mengikut arahan tuannya. dalam gambar itu adalah melayu berhati busuk penuh dgn hasad dengki!

Anonymous said...

Bini aku org felda dan seorang doktor.bila aku tgk gambor lama dia kecik kecik punyalah susah.rumah kayu kecil je.tetapi aku kagum bila felda beri bantuan dan sokongan sehingga dia boleh jadi doktor dan sekarang ada rumah bungalow mengantikan rumah kayu tu.takde susah mcm dulu.

Anonymous said...

Semalam saya pergi ke Putrajaya . Tak sibok pun .

Anonymous said...

kah..kah..geli ketiak aku tgk lan lancau ngn pudin main nonok buat demo..ape ntah yg nak d ingin kan sgt kat melayu felda tu..bodoh piang lah lu olang..tatak otak..babi sialan.

Anonymous said...

PASesat makan taik busuk DAPig.

Anonymous said...

Anak felda ke semua tu...atau anak haram?

Anonymous said...

nasib peneroka Ladang Rakyat depa tak peduli.. dasar ANAK haram..

Anonymous said...

OFF TOPIC SKET...TAPI INI BERITA TERKINI UTK CAI2 UMNO SAKALIAN..

BOUSTED ANAK SYARIKAT LTAT (Lembaga Tabung Angkatan tentera) TELAH MEMBELI SAHAM SYARIKAT DEEPAK DGN HARGA RM30 JUTA....INI DILAPORKAN DLM BERNAMA...

LU ORG PIKIR LA SENDIRI...MSIA BOLEH..!!

Anonymous said...

esok balas balik buat demo besar2an lak kat kelantan / depan rumah mazlan tuntut janji Ladang rakyat.

Anonymous said...

NI LAGI SEKOR CAI ANUWAR.. NI MESTI LAPORAN HARAKAH YG KONON DI PETIK DR BERNAMA PADA HAL MAIN PETIK JARI JE..

DAH LUPA KE DEEPAK KINI MASIH BERSAMA ANUWAR. MALAH DIA BELA ANUWAR MASA BERI PENJELASAN HAL LEAK VIDEO DI PEJABAT HARAKAH BARU2 NI. VIDEO TU BUKAN DARI UMNO TP PERBUALAN YG DIRAKAM.

NAK MENIPU CAM KES GENTING BELI FELDA LA TUE.. WALHAL TERBUKTI SYRKT TU TAKDE KENA MENGENA DGN GENTING LANGSUNG.

575 said...

Setahu aku, najib tidur lena. Rakyat terjaga. Aman damai. Confirm ko ni x tau besyukur atau x tong kosong saja. Haaak puih!!

Anonymous said...

1;07

Cerita terbaru dari Indonesia yng patut ko tahu tentang Dajal yng menggerakan kumpulan ANAK haram.

Video sex bakal PM anugerah tuhan yng terbaru tersebar di Indonesia lebih terang dan lebih jelas.

Mari kita sama2 bandingkn ,klu bengkok memang sah kote yng sama menaram china doll.

Pegi mampus la dengan Depak Desperado.
Jam omega mana daaaaaa????


Anonymous said...

1;07

Klu Bousted atau Bastard sekali pun nak beli apa masaalah dan salahnya.

Ini dunia coporate la ngok,bila menguntungkn mereka akn beli.
Tak kira la sapa punya syarikat.Kecik2 suruh belajar lari dah tua otak bodoh.

Anonymous said...

1;07

Klu Bousted atau Bastard sekali pun nak beli apa masaalah dan salahnya.

Ini dunia coporate la ngok,bila menguntungkn mereka akn beli.
Tak kira la sapa punya syarikat.Kecik2 suruh belajar lari dah tua otak bodoh.

Anonymous said...

Mazlan Alienman klu duduk bejiran dgn felda tempat aku dah lama kena halau dari kampong..

Ptuihhhh..bikin malu orng Felda.


Felda jengka.

Anonymous said...

Oren otak mereng. Tak logik sungguh, apa kesalahan Tan Sri Isa patut pi sebat N. Ajis baru ada akai.

pok ngah nik ajis said...

Bila dibelek foto dlm entri GAP ni. . Terpampang sekor mamak x sedar diri. Org ni pernah duduk dlm UMNO. bahkan pernah jadi menteri penuh.

soalannya. . Bukankah mamak ni juga pernah membedal dan memakan apa yg umno bagi atas kapasiti MP dan MT, .

Hari ini bila xboleh makan. . DIcapkan UMNO itu rasuah atau korup. . Bila jumpa nik ajis dan dibaptiskan dgn air renjisan tok guru. . Beliau sudah bersih dan sedia diterima oleh masyarakat bangang. .

Bagi aku kalau dia mandi sintuk 15 kali pun. . Aku cap dia keturunan mamak mendaliar alias sikitul. Bila kenyang dlm umno x bunyi. .

Banglo kat tawar baling kedah dgn KL siap ada kapal layar,kolam renang,taman astaloka bak taj maha tu datang dari gajinya ke. . Bukankah kewangan disonglap masa dlm umno lagi. .??!!

Patutlah allah bg umno kalah sedikit supaya pemimpin mcm mamak ni dapat dinilai dan ditunjukkan jalan keluar supaya umno dapat berdiri tegap dan teguh tanpa manusia hipokrit ini. .

Mahukah kita check mazlan dan beberapa ekor peserta demo tu. . Dulu adalah ahli umno. . Diorang bukan dibuka mata dan minda. . Mereka ini mempunyai nafsu utk kepentingan perut sendiri hingga meranapkan bangsa dan ugama. .

Jelas allah memberi sedikit kekalahan pada umno, agar selepas itu umno dapat menyingkir pemimpin babi perangai setan. .

Aku percaya selepas ini umno akan kuat dan teguh. . Kerana kekalahan memberi pengajaran yg berguna. .

Anonymous said...

senyap aje pencacai2 PR.. tak ramai membalas... tersedak oren ka... harukah..kah..kah..kahak..

Anonymous said...

Ada satu masa dulu felda nak beri geran tanah pada peneroka tapi ada syarat sepertibtak boleh jual. Pembangkang telah kempen supaya peneroka tak terima. Ada yang termakan hasutan tak terima geran tanah. Jadi mereka tak dapat apa-apa. Pembangkan sebenarnya hanya fikir nak sabotaj sahaja. Kalau ramai tak terima maka seronoklah Pembangkang memuaskan nafsu songsang dia. Bukan dapat apa pun. Sebelum itu Pembangkang ada juga nak.sabotaj kerajaan dengan khabar angin kata kerja kerajaaan haram sebab gaji haram sebab gaji bercampur dengan hasil cukai perjudian dan arak. Mungkin kat trg je. Sedara kawan pun ada yg berhenti kerja. Ada juga yang nak haramkan elektrik sebab elektrik wayar dia bersambung dengan genting. Tapi oleh kerana keperluan asas maka dibolehkan. Kalau sekarang mingkin ada yang beli generator sebab tak nak subahah. Kat Kelantan sekarang hasil lesen arak pun ada. Sebenarnya pembangkang ini tak pernah letak kasut dia sebagai pemerintah dan apa yang akan dibuat sekiranya berlaku bangkangan. Tengok kelantan bila saman orang bukan Islam dah terkentut-kentut bila kena komplain. Adakah kita akan jadi seperti zaman gelap eropah apabila apabila ulama yang berfikiran sempit memerintah. Sebenarnya ramai ulama dalam dunia ini yang tidak dikenali sebagai ulama kerana pencapaian mereka. Tokoh -tokoh Islam seperti Ibnu Sina sejak kecil dah hafiz tapi tak terkenal sebagai ulama tapi sebagai doktor. Samalah dengan Al Farabi dan lain-lain. Baru ni saya terbaca bahawa Wong Fei Hong juga adalah seorang ulama Islam yang terkenal.dengan jurus tendangan tanpa bayang. Hadi Awang akan terkenal dengan Amant Hj Hadi. Adik Nik Aziz akan terkenal dengan Doa BN KO. Nik Aziz kalau lama lagi jadi MB adadah gelaran tu. armd

komandomelayu said...

PAS MEMANG BODOH!

KALAU DAH PANDAI SANGAT BUKA LADANG SENDIRI TAK PAYAH MENYEBOK LADANG FELDA YANG DIBANGUNKAN OLEH UMNO!

PATUTNYA PAS BERTAMBAH PANDAI DGN BUKA TANAH RANCANGAN SENDIRI DI NEGERI SENDIRI TAPI KALAU OTAK MEMANG BODOH INI LAH HASILNYA!

Anonymous said...

KOMANDOMELAYU

PAS MEMANG SAH BODOH, TANAH YIK DIJUAL KT CINA.
KALAU CERDIK DAN BIJAK PASTI DAH MAJUKAN SENDIRI SEPERTI FELDA.
MAZLAN ALIMAN MEMANG TAK MALU, KEBODOHAN SENDIRI NAK AJAR KAT RANG.
MEMANG PAS BODOH STUPID, DAH BODOH STUPID, LA TU BANANG PULAK.

Anonymous said...

UMNO patut buat counter attack... buat demo and camping depan pejabat MB...bela nasib peneroka ladang rakyat....mentang mentang felda adalah safe deposit UMNO, korang duduk diam sambil garu telor dlm kain...puak puak anjing suruhan DAPigs ni tak akan berhenti utk memecahkan penguasaan UMNO dlm felda...DAPigs tak boleh masuk felda utk pecahkan melayu di situ, nampak janggal & pelik...so di suruhnya anjing anjing ni masuk...anjing anjing ni bukannya cina, tapi melayu....biar melayu yg masuk dan pecahkan undi melayu dlm felda...Tuan DAPIGS & TUAN DAJAL JUBOR MATA SATU akan memantau dari luar....KORANG PAHAM TAK??? mana KJ and pemuda UMNO yg lain???? dulu masa pak mentua jadi PM, kemain lagi ko ya KJ??

Buki Aping said...

BALIK SOLAT BUAT KACAU, ISLAM APE NI. ?
Orang FELDA HIDUP SENANG LENANG PANDAI BERSYUKUR DAPAT BAYAR ZAKAT ,PERGI AJI, BERKALI KALI UMRAH. INI DATANG BUAT KACAU. GILA PUNYA KRJA, MACAM ORANG TAK SIUMAN.
PADA MASLAN, UKUR LAH DIRI SENDIRI.
APA KEMAMPUAN PAS........ZERO ZERO....HANYA PANDAI BUAT KACAU JE !
FELDA BERJAYA KERANA UMNO, LADANG RAKYAT HANCUR KERANDA PAS !
CINA PERAK PUN BOLIH DAPAT TANAH KELANTAN, KENAPA ALIMAN DIAM.......BENGONGNYAAAAA.

Anonymous said...

Semoga Allah memberkati Negara ku tercinta Malaysia

anak beranak FELDA said...

ANAK memang anak haram

Anonymous said...

TENGOK GAMBAR GAMBAR KAT ATAS TU TAK ADA PUN MUKA ORANG YANG BIJAK BIJAK DAN PANDAI. SEMUA TAKDE SRI, DAN BODO BODO BELAKA. YANG TUA TU MEMANG SAH NYANYUK.
YANG BIJAK ORANG FELDA JUGAK. AKU RESPEK ORANG FELDA, JANGAN DI PERBODOH SEGEROMBOLAN ORANG ORANG DAH MEMANG BODOH.
SYABAS FELDA, ANAK FELADA BANYAK TELAH BERJAYA. TERIMA KASIH FELDA.

Anonymous said...

Baca info dan gambar Himpunan Oren ditentang kumpulan Felda penyokong kerajaan. Pemimpin PAS Mazlan Aliman kantoi songlap duit peneroka Felda Kemahang 3.

//jinggo-fotopages.blogspot.com/

Anonymous said...

tipikal ala-ala puak syiah...

PHD pada bangsa sendiri kuat,diri sendiri malas nak maju..org lain naik bertepuk sorak.

Ada bangsa lain dok dtg protes,memang jenis manusia tak pernah di untung.

Bila otak menganggap diri nya je maksum ,org lain di anggap macam sial..ala-ala perangai Yahudi.

Anonymous said...

bila baca komen2 ni..sama nada jer..aku rasa org yg sama jer komen ...tak rasa brdosa ker setiap hari maki hamun..cam ner lah aku boleh masuk blog ni..taubat2..Ya Allah lindungi lah hamba mu ini..amin

Anonymous said...

WAHAI ANON 9.44 ANDA TAK USAH BERLAGAK BAIKLAH. MENGAKU SAJALAH ANDA NI PUAK PAS. PUAK-PUAK ANAK DAJAL INI MEMANG PATUT DIMAKI HAMUN SEBAB PERANGAI DAN TINDAK TANDUK MEREKA YANG DAH LAMA DOK MAKI HAMUN DAN MENGHINA SESAMA ISLAM DAN BANGSA. APA MEREKA TAK KATA KEPADA PM DAN TS ISA SEOLAH-OLAH PM DAN TS ISA BUKAN MANUSIA. MEREKA INI TAK ADA SATU JASA PUN KEPADA FELDA. HANYA JADI ALAT OLEH PELIWAT DAN PELANGGAN PELACOR UNTUK MENGHANCORKAN SESAMA BANGSA. MEREKA TAK BERANI PUN PI BERDEMO BANTAH KERAJAAN PAS KELANTAN DAN KEDAH YANG RAKUS MENGGONDOL BUKIT DAN GUNUNG UNTUK BALAK. SAYA TAHU JERIT PEDIH PENEROKA FELDA DAHULU SEBAB SAYA SELALU KE RUMAH PAK LONG SAYA YANG JUGA SEORANG PENEROKA AWAL FELDA. PUAK ANAK INI BUKAN SETAKAT PATUT DIMAKI HAMUN TAPI DILUDAH MUKA MEREKA YANG TAK SEDAR DIRI DAN TAK TAHU MALU INI. MAAFKAN SAYA KERANA AGAK KASAR KALI INI.

Anonymous said...

anal 9.44

kau tanya buletin haramkahjadah kau tu..fitnah ke fakta

siapa yg org yg mula menyebut aljuburi,siapa yang berkata-kata mahafiraun.

aku ingat kau ni baru keluar gua kot.

Bila kau bercakap semua di rasa wangi,(walaupun lebih busuk dari longakan).
memang perangai puak pencacai ..anggap diri dia je lebih baik.

busuk diri sendiri semua halal..

Anonymous said...

saya anak felda bsyukur kehadrat illah kerana telah mrubah nasid kluga kami dr lembah kemiskinan hidup..kepada mjadi kluga yg ckp penuh kesenangan..atas usaha kerajaan barisan nasional.tp mgapa puak2 taik ni mgatakn kmi trainaya..d tipu oleh kerajaan..diaorg bkn org felda..adelh dua tiga ekor je yg hati dh gelap dn x penah bsyukur...

pemuda umno said...

Salam Tuan...

Minta jasa baik pihak tuan agar memautkan link http://pemudatekad.blogspot.com/

semoga tuan dapat membantu kami dalam perjuangan ini....

Anonymous said...

gen2 felda kahang timur,kluang,johor

setakat ni aku belum dengar binatang warna oren tu nak jelajah felda di Johor..Aku dah sebarkan amaran kepada wakil felda nitar,tenggaroh 5,ulu pengeli,bukit tongkat,ulu belitong,kahang barat,ulu denga untuk bagi layanan 'paling sopan' jika di temui rombongan oren ni sesat di felda..
KAMI TUNGGUUUU !!!!! HANCOR MAZLAN ALIMAN !!! HANCOR PAS !!! HANCOR FUCKATOOOONN !!

bukit selumpit said...

kepada anon 944 dan sewaktu dgn nya.anda semua bukan dari anak felda mana tahu jerit perih penoroka awal.Semua yg buat demo tu tak pernah berjasa satu sen pun kepada kesusahan para pemeroka.tau2 buat demo.kepada anak2 peneroka yg ikut serta muhasabah diri adakah anda membesar begitu saja tanpa bantuan dari kebijaksanaan pemimpin yg tahu akan perancangan demi masa depan peneroka dan keluarga mereka.atau anda semua adalah anak2 peneroka yg terjebak dgn dadah kemudian di upah oleh sundal2 politik puak gila babi pr.kepada mamak nyanyuk,tak puas lagi ke kekayaan yg ada atau kekayaan dah terhakis kerana telah di pecat dari Umno kerana penyelewengan yg pernah dilakukan masa berjawatan menteri dulu.Semua yg dlm BN yg switch over ke pr adalah terdiri dari mereka yg frust kerana di halau keluar kerana nyeleweng.Kepada orang felda pertahankan kerajaan yg perihatin dgn anda keseluruhannya.

Anonymous said...

bila baca komen2 ni..sama nada jer..aku rasa org yg sama jer komen ...tak rasa brdosa ker setiap hari maki hamun..cam ner lah aku boleh masuk blog ni..taubat2..Ya Allah lindungi lah hamba mu ini..amin
...................................................................

Pernahkah tuan membaca komen dlm blog pro PAS? Komen yg dtg dr org yg mendakwa menyokong perjuangan islam. Baca dan bandingkan...

Anonymous said...

MAZLAN WAJAR DIUSIR DARI FELDA. GET LOST. TAK SUKA FELDA BOLIH BLA....JANGAN SUSAHAN ORANG LAIN.
HIDUNG TAK MANCUNG PIPI TERSORONG SORONG.

anak felda nitar said...

Woi.. mazlan aliman, kalo berani ko bawak le geng2 ANAK yg haram tu ke Felda Nitar.. Tak cukup tanah ko lari tercirit2 nanti..

PAS sanggup BERSETUBUH dengan DAP setelah DILIWAT PKR untuk jual AGAMA & BANGSA demi KUASA

Anonymous said...

MUKA MUKA ANAK HARAM BESAR PUNYA SIAL!!

PEROSAK BANGSA DAN AGAMA!!

Anonymous said...

PAS BUKAN BERSETUBUH DGN DAP PARTI KOMINIS DAN PKR PARTIPENJUBUR DAN PEMAKSIAT TAPI PAS ADALAH PELACUR JALANAN KPD DAP DAN PKR!!

PAS IS A SON OF A BITCH!!!

Anonymous said...

Kepada anak2 FELDA yg tau erti bersyukur atas nikmat Allah.. jangan jadi silent reader je..
luahkan rasa kesyukuran korang dalam entry GAP ni..
Bagi pengajaran sikit kat ANAK haram belaan PAS yang tak tau bersyukur tu.ANAK yang haram tu nak tukar FELDA kepada FelDAP!

Anonymous said...

Habislah Felda pula jadi mangsa kerakusan UMNOgok ini. Tak cukup dengan lembu, pkfz, dan banyak skandal lain tetapi sekarang parti UMNO atau parti yang diiktiraf parti syaitan oleh mantan PM kita pula nak hancurkan pula Felda.

Asalkan bukan UMNOgok cukuplah!

Anonymous said...

Ketua UMNO Pandan kena cekup pasal rasuah, biasalah tu!

Cili kasi taruh sama itu UMNOputra!

Anonymous said...

ANON 11:48 am ENKO LAH BESAR PUNYA BONGOK!!

Anonymous said...

Pencacai PR Bahlol tahap kronik!!

Anonymous said...

Pencacai PR sanggop buat fitnah demi wang!!

Entah2 anak bini pon dah di serahkan pada Anwar Mat Sabu Os_Satar Badigol dan Pemimpin PR yg penoh maksisat!!

Mungkin Maknya pon di di hantar pada Pemimpin2 maksiat diaorang!!

Anak felda yg tak HARAM said...

Oii cai2 Fuckatan, apsal ko senyap je ttg kes tanak kt kelantan yang digadai kat nga&ngeh DAPigs tu..
Ko pon dah mcm ANAK haram juga ke?
10,000 ekar (4,000 hektar) utk 2 ekor Cina DAPigs..
Tanah 10,000 ekar tu boleh diberi kepada 1,000 peneroka baru ko tau tak?

Tengok, sape yang gadai Agama, Bangsa dan Negara sebenarnya???.. tak lain tak bukan puak2 lebai PAS & PKR.

PAS sanggup jd BOHSIA DAP setelah DILIWAT PKR dan sanggup GADAI AGAMA, BANGSA & NEGARA demi kuasa

Anonymous said...

Aku si SIAL2 tu orang PASsial masok blog orang lain tabur fitnah!!

Blog pakatan sendiri di tapis begitu ketat kerana takot!!

Spesis Anak Haram Melayu Pakatan Haram!!!

Anonymous said...

Spesis paling ialah meteka2 yang menggunaka Agama Suci Islam untuk membodoh2kan ummat!!

PASial!!!

Sedarlah wahai penyokong2 PASial!!

Hancurkan Parti Laknat ni!!

Anonymous said...

Ketua UMNO Pandan kena cekup pasal rasuah, biasalah tu!
..................................................................

Baguslah, yg benar-benar bersalah itu dihukum. Tidak dilindung-lindung. Penyokong UMNO tetap telan walau pahit jika ia benar. Tetapi bagaimana dgn pemimpin PR? Semua tuduhan rasuah dikatakan fitnah. Semua pendedahan penyelewengan dikatakan propaganda. Tidak mahu menelan jika pahit. Hanya memilih yg manis shj.

Anonymous said...

"...sekarang parti UMNO atau parti yang diiktiraf parti syaitan oleh mantan PM kita pula nak hancurkan pula Felda.

December 29, 2012 11:48 AM

====================================

belajar lah berkata yg benar walaupun pahit. berentilah putar-belitkan fakta.

mantan pm tak pernah sebut begitu.

yg pernah sebut berkawan dgn syaitan tu tok guru pas beragama islam NIK AZIZ NIK MAT.

ko pun tahu kan.

Anonymous said...

sayangi pm kita..sayangi felda..selamat maju jaya warga felda..
#Menantu felda kota gelanggi 3

Anonymous said...

YANG BUAT DEMO TU BUKAN ANAK FELDA TAPI ANAK HARAM DARI PUOK PEMBANGKANG YANG HILANG PUNCA. TANAH 4000 HEKTA DIBERIKAN KEPADA DAP MEREKA TIDAK PULA MEMBANTAH. MEMANG HARAM JADAH PUOK PUOK NI.

Anonymous said...

bila cuti raya felda meriah anak2 mereka pulang..... yng nak dilaga laga ni apa la... busuk betol hati tu..

Anonymous said...

meleleh siot air mata...

Anonymous said...

"...sekarang parti UMNO atau parti yang diiktiraf parti syaitan oleh mantan PM kita pula nak hancurkan pula Felda.

December 29, 2012 11:48 AM

====================================

belajar lah berkata yg benar walaupun pahit. berentilah putar-belitkan fakta.

mantan pm tak pernah sebut begitu.

yg pernah sebut berkawan dgn syaitan tu tok guru pas beragama islam NIK AZIZ NIK MAT.

ko pun tahu kan.

December 29, 2012 12:25 PM

_____________________________________________

Betol tu bro!!

Puak Melayu Pakatan Haram ni memang anak Haram berotak Babi!!

Melayu Musibat berhati busuk yg sanggop bersatu dgn Cina DAP busuk!!

Yang Busuk Lankat jer yg boleh bersatu dgn yg Busuk Laknat!!

PAS+PKR+DAP = BESAR PUNYA HARAM JADAH!!!

So Penyokong Besar Punya Haram Jadah hentikan lah menyokong mereka kalau tak mau jadi "One Of The" Besar Punya Haram Jadah!!

Anonymous said...

sebagai pengundi baru dalam keluarga kami, kami akan undi BN inshaAllah.

tiada yang maksum. tetapi BN lebih berwibawa. itu sahaja.

Anonymous said...

Nanti kan keterangan saksi utama kes saman anwar terhadap nalla iaitu shamsidar..
Nak adakan perhimpunan shamsidar???
Apa cerita??
Adakah anwar dalam ketakutan??

Anonymous said...

Dengan melayu pun kau nak dengki..Bangsat ap kau ni ha?

Anonymous said...

Tanpa kerajaan sekarang Mazlan Aliman papa kedana tak bertanah. Harap puak pas hanya tau jual tanah.

Anonymous said...

SALAM TUAN2 DAN PUAN2 YANG DI HORMATI SEKELIAN. PETANG NI SAYA NAK AJAR SEMUA, "KENAPA PAS MEMILIH WARNA HIJAU DAN KINI OREN SBG WARNA KEGEMARAN NAK TAHU TAK?" SEBAB SAMA WARNA RASMI MILO DAN OVALTINE DUA JENIS TIN YANG DIGUNAKAN UNTUK KUTIP DERMA SEKIAN TERIMA KASIH SEMUA MUAH MUAH DAAAA...

CHEQ WAN

Anonymous said...

Mcm bebudak mkn curi milo..tetahu je habis,tak payah bancuh pun langsai..,tu yg jadi mcm tabung memali..,kohilal,highway pun tak nampak, tu yg tanah tergadai tu.

Terima walaupun pahit..

Anonymous said...

ITU RAMBUT PALSU SHEIH FAZIL PUN SOKONG OREN JUGA KE

komandomelayu said...
This comment has been removed by the author.
Jasa SemaiBakti said...

MAZLAN SEKOLAH TAK PANDAI. ANAK ANAK FELADA BERJAYA DAAM SEMUA PROFESSION.
MINTAK HARAP ANAK MAZLAN ALIMAN PUN BERJAUA MACAM ANAK ANAK FELDA YANG LAIN.

Tukang Komen said...

PAS MANA ADA JASA? AGAMA DIJUAL. TANAH DIJUAL. KOPERASI DAH MUFLIS.
TABUNG MEMALI DIAMBIL ORANG BUNIAN.
BINI ORANG PEN KENA KEBAS.KATA AHLI SUNNAH TAPI SYIAH DAN KHAWARIJ BOLEH MASUK. PARTI TAK SENONOHNGOK.

KALAU ADA JASA PUN ITULAH BERHALA BUDHA DI SERAMBI HANCUUUS.

Anonymous said...

hehehe...kita tunggu!!!!!..

tanah Felda bakal tergadai......saham Felda pun nampaknya makin menjunam....

apelaa UmNGOk nie...perhimpunan yg camnie pun masih guna tenaga budak2sekolah....dapat upah RM20 hengget..tak berbaloi budak2 tuh diguna UmNGOK dlm kempen oren....hehehehe....takkan masih guna tenaga budak sekolah UmANGOK oiii......tak gentleman langsung....

Anonymous said...

sibuk benar ngan tabung memali....hal tuh dah lama selesai...

nie nak citer tabung Palestin dulu dlm thn 2009..kemain sibuk kutip...alih-alih senyap....banyak gaklaa tabung Palestine tuh cecah ratusan ribu...kemanakah perginya wahai UmNGOK?????
Ali ketam lupa letak kat mana kot??? nak alih citer supaya org ramai tak tahu pasal tabung Palestine yeeee umngok......busuk sampai ke usus...

Anonymous said...

54 kerusi PARLIMEN dan
94 kerusi DUN ada di FELDA


thats the point..UNDI BESAR kt FELDA

Anonymous said...

takpe...sekarang dah banyak kawasan Felda baik DUN atau PARLIMEN dah bukak mata..dan berani saman FELDA balik.....selalu menipu peneroka masa tuai buah sawit luruh....dah banyak dah tanah FELDA yg dah tahu permainan UmNGOK nie.....

Anonymous said...

takka guna budak2 sekolah kat bgn Felda tuh , dhn upah RM20hengget....wahai penyokong UmNGOK...

malulahhhh skit......bacul & takde telor....

Bukit Aping said...

530-558
BARU BANGUN TIDUR DAH MENYALAK..WUF WUF WUF.

Anonymous said...

HADI NAK KLUAR TV, JELAS "AMANAT HADI"
DIA NI ADA MASSALAH MENTAL KE ?
DULU KATA "TV BESI"
TV BESI TV BESI TV BESI
BENGAP PUNYA MAANUSIA.

Anonymous said...

sape yg upah dk sekolah nie???gambar bdk sekolah pegang rotan sebat patung ts isa tu bukan dr kumpulan oren. ke???...br kuar dr gua kot anon yg komen kt atas tu...

Anonymous said...

dulu kate boikot rtm n tv3...tup2 nk kuar kt tv plak...aduhai xphm tol aku ngan pemimpin yg xtetap pendirian nie..

Anonymous said...

Aku juga anak peneroka kira berjaya keluar drp lingkaran kemiskinan juga sebak lihat PAS berusaha benar nampaknya menjaja kelemahan atau kekurangan yg ada pada Felda. Tak cukup dgn itu, pelbagai dakwaan terhadap pimpinan Felda dan pemimpin umno dgn harapan undi peneroka beralih kpd mereka.
Persoalannya adakan projek yg telah dan sedang kerajaan PAS buat? Pegang Kelantan dah lebih 20 tahun... ada ke program yg boleh PAS banggakan berbanding Felda?
PAS kalau setakat dok hanya menyacatkan dasar atau program bembangunan yg diisahakan orang lain sedang diri sendiri tak buat apa-apa yg boleh dijadikan perbandingan, berhentilah! Kerana usaha PAS merosakkan apa yg Felda capai sebemarnua merugikan anak bangsa sendiri.

Anak Peneroka Kota Tinggi

Anonymous said...

Tanpa UMNO=Parti Syaitan sudah pasti Felda dan anak Felda akan jauh lebeh maju. Pada anak-anak Felda bangun dan katakan asalkan bukan UMNOgok!

komandomelayu said...

nak menyebok kt TV orang 'kafir' umno plak?


sebenarnya tak payah nk minta2,panggil je media semua untuk press conference! pasti semua tv dtg..

ni ada niat tak betul nak salahkan kerajaan!

Anonymous said...

Yg suka guna kanak2 pas aje. Mesti bapak kau dulu pun bodohkan kau

Anonymous said...

Bapak kau mesti bodoh sbb dpt anak mcm kau

Anonymous said...

Aku juga anak peneroka kira berjaya keluar drp lingkaran kemiskinan juga sebak lihat PAS berusaha benar nampaknya menjaja kelemahan atau kekurangan yg ada pada Felda. Tak cukup dgn itu, pelbagai dakwaan terhadap pimpinan Felda dan pemimpin umno dgn harapan undi peneroka beralih kpd mereka.
Persoalannya adakan projek yg telah dan sedang kerajaan PAS buat? Pegang Kelantan dah lebih 20 tahun... ada ke program yg boleh PAS banggakan berbanding Felda?
PAS kalau setakat dok hanya menyacatkan dasar atau program bembangunan yg diisahakan orang lain sedang diri sendiri tak buat apa-apa yg boleh dijadikan perbandingan, berhentilah! Kerana usaha PAS merosakkan apa yg Felda capai sebemarnua merugikan anak bangsa sendiri.

Anak Peneroka Kota Tinggi

komandomelayu said...

655

hoi puki, yg tubuh Felda ni Pas ke UMNO?

kalau ladang rakyat pas lebih maju dari felda boleh la nak tunjuk pandai!

ada negeri sendiri tanah pun bagi cina beribu ekar nak cakap umno tak betul?
ke otak kau yg dah tak betul
cuma pandai berak berketul2!

Anonymous said...

cakap bebaik laa komando....mesti nak puki-puki keee????

yg UmNOk bagi tanah kat Cina Genting tuh apsal???? habis satu bukit dia pegang......satu lagi apsal perak hanjoong, cina pegang semua???? apsal mesti bagi pd cina??? melayu tak boleh pegang keee??? satu lagi bukit tinggi, mcmana boleh lepas kat tgn cina??? apa umnok buat????? cakap besar laa kau nie.... tp BODODH!!!!!

Anonymous said...

kenapa melayu dengki sesama kita??

Ini agenda siapa??

Fikir fikirkan!!!

Kepada ANAk dan PAS udahlah!!!

Kita org melayu dan islam, marilah bersatu. kita kuatkan sesama kita.
kalau ada kekurangan, kita perbaiki.

Ikutlah ajaran Islam sebenar!!!

Anonymous said...

Anak Peneroka Kota Tinggi


bercakap tuh biar bijak sket.....nak tanya kau , kenapa sekarang nie banyak tanah Rancangan Felda sudah berani menyaman Felda sendiri??? sebabnya memang hak kamu semua untuk dapat lebih dari yg ditawarkan oleh kerajaan penipu UmNGOK tuh...RM15,000.00 tuh pun memang hak peneroka anak beranak yg patut diterima dari dahulu....dek kerana sudah banyak sgt Peneroka menyaman Felda, maka digula2 kan RM15,000.00tuh dan rumah untuk peneroka....

Apsal tak dibuat dari dahulu masa zaman mahathir kutty???? dah terdesak sgt la tuh bila UmNOK memberi gula2 tersebut pd peneroka supaya jgn lawan UmNOK.....hakikatnya dari dulu lagi penerokadiberi lebih dari apa yg UmNOk tawarkan....

Anonymous said...

Yg betoi2 hak melayu yg umno bagi pada org melayu cume tanah kubo jer..

Anonymous said...

8.06: aku sambung sikit yee.. " tanpa pemerintah melayu umno" . Baru kite aman dan selesa.

Anonymous said...

kt penang tanah kubo pn dh kene jual...ape pas wat??

Anonymous said...

tanpe pemimpin melayu pas lg malaysia aman...muka xmalu bile dh maju sume nye nk di sebat...dasar xmalu pas nie.

Anonymous said...

fikir-fikirkanlahhh....

sudah banyak Peneroka buka mata & menyaman Felda diatas penipuan yg dilakukan Felda terhadap peneroka.....adakah peneroka tuh pengkhianat bila saman Felda??? jawapnya tidakkk....

kerana mereka meminta semula hasil titik peluh yg diselewengkan oleh Felda selama ini....inilah hasil kebijaksanaan UmNOK menipu melayu2 Felda selama ini....

Anonymous said...

2:18. Najib tu melayu yg xpandai n menindas bangsa melayu sendiri. Melayu megemis d bumi sendiri d sbb kan melayu umno yg berpaksi kan pada rukun negara dan perlembagaan yg mengarut.

Anonymous said...

ada bukti kaaa tanah kubor tuh dijual....rasanya mereka hanya buat dinding pemisah antara kubur & masjid...manakala batu2 nesan2 yg dah lama diletakkan di tepi kerana tiada waris dtg untuk meletakkan semula batu nesan ...itu aje....

tp blonggok2 UmNOK terus menipu mengatakan tanah kubur di penang dijual.....jgn samapi korang dijual blonggok UmNOk...

Anonymous said...

Undi kamu pada yg melayu yg kaki rasuah

mohamed said...


anon December 29, 2012 7:20 PM

Jadi sekarang kau nak buat lebih lagi. Beri semua Tanah Melayu ni pada cina. Macam ni ke?

PERKATAAN PUKI UNTUK KAU MEMANG TEPAT SEKALI....

Anonymous said...

1:43. Di bawah pemimpin bangsa cina pun kamu boleh sambut hari raya dengan meriah ngan famili kamu. Percaya lah.

Anonymous said...

Anon 7:24

kau heboh2 suruh melayu bersatu cuba kau tgk perangai parti UMNGOK...

Anak syarikat Bousted Holdings (yg dicontrol oleh Lembaga Tabung Angkatan Tentera) akan membayar RM30 juta utk membeli syarika Astacanggih (yg dimiliki oleh Deepak Jaikishan) dan juga membayar RM130 juta utk tanah yg dimiliki syarikat kepunyaan Raja Ropiaah, Ketua Wanita UMNO Selangor.

Deepak baru2 ini telah mencetuskan serangan2 terhadap Najib & menyaman Ropiaah...

Ini duit secara langsung atau tidak membabitkan tabung bekas angkatan tentera..bekas tentera atau warga felda kau ingat UMNO ni pandang sangat ka..

aku bukan anak tentera bukan anak felda tapi aku kesian tgk ko org kena kencing dgn pemimpin2 UMNO..

Anonymous said...

Nik Ajis tido!!!!!!! Ceramoh jah pandai....... Sungguh tak cekap..... Kalau dia kata tahi tu wangi maka berduyun-duyun penyokong PAS duk lumur tahi di seluruh badan. Dasar ore tua zionis

Anonymous said...

Ooooooo... Yg kamu gadai singapore xpe pulak yer...? Sekurang2 nyer dpt gak hasil n tanah tu masih milik negara lagi.

Anonymous said...

Sape yg bagi dia jadi warganegara..? Umno kan..? Anak didikan sape..? Umno kan..? Ko patut salah kan umno .

Melayu Perak said...

World Bank report shows Malaysia ranked 12th most business-friendly country



PETALING JAYA: Malaysia has been ranked the 12th most businessfriendly country globally and is first in terms of ease of getting credit, said a World Bank report.

This is the highest standing that Malaysia has achieved since the World Bank and the International Finance Corporation began compiling the annual ranking in 2005.

According to the Doing Business 2013: Smarter Regulations for Small and Medium-Size Enterprises report released yesterday, Malaysia was fourth in the world for protecting investors.

Malaysia's position had risen steadily from 23rd in 2010 to the 18th spot this year.

The latest ranking puts Malaysia ahead of other highly regarded economies such as Sweden (13th), Taiwan (16th), Germany (20th), Japan (24th) and Switzerland (28th).

World Bank Country Director for Malaysia Annette Dixon commended the country for “its ongoing efforts to reduce the costs of doing business”.

“This will help the private sector drive growth, especially if Malaysia can build on its success by continuing to tackle long-term challenges, such as improving the quality of education,” she said in a statement.

World Bank Senior Economist for Malaysia Frederico Gil Sander praised the country for continuing to improve “the quality of domestic regulations”.

“This has great potential to energise the private sector when combined with stepped-up implementation of strategic reform initiatives especially the liberalisation of the services sector and the enforcement of Malaysia's new competition law,” Sander said.

The report covers the period from June 2011 to June 2012, and the ranking is based on assessment of regulations in key areas of business as well as the efficiency of tax administration and the ease of trading across borders, among others.

The report lauded Malaysia for establishing the Pemudah inter-ministerial level committee to reform business regulations and procedures, and acknowledged the country as being among the top 10 economic reformers in the APEC region.

Past president of the American Malaysian Chamber of Commerce Datuk Nicholas Zefferys said the ranking was a “wonderful accomplishment” that reflected the country's persistent efforts to be among the best in the world.

“The competition gets ever tougher as that goal (of being the best) is nearly achieved but Malaysia Boleh!” Zefferys added

Anonymous said...

Wahai bansa melayu yg budiman. Terjadi nya rusuhan kaum, demo- mendemo di sebabkan ape..? Nie semua terjadi di sebab kan pemerintah melayu yang menindas bangsa nya sendirikan. Oleh itu mari lah kita tukar pemimpin dan pemerintah tersebut. Kita pun tahu bagai mana bangsa cina yg merempat mampu menaikan ekonomi malaysia tanpa bantuan sesiapa . Jom lah kita cuba ubah sistem negara yang di ikat pada perlembagaan. Kita cuba tukar sepenggal. Kita tak akan rugi walau sebesa zarah pun. Malah bangsa kita lebih mulia dr sebelum ini. Percaya lah.

Anonymous said...

Memang betol apa yang anda katakan. Saya pun dah lama terpikir sedemikian rupa. Malah dari zaman atok saya bawa ke zaman ayah saya, malah saya pun bekerja di sebuah syarikat cina. Tiada 1 hak saya pun mereka abai kan . Sekarang saya sudah mampu membeli apa jua saya mahu dan ada lebih dari orang bekerja di bawah kerajaan. Lapang kan dada wahai semua bangsa ku. Mereka tidak lah sezalim yang kita dengar.

Anonymous said...

Amerika bangsa kulit putih, tapi sekarang kulit hitam yg tawan. Adakah org kulit putih dibtindas atau di halau..? Jawapan nya tidak kan.

komandomelayu said...

720

kalau kau nak aku cakap bebaik kau tu jaga adab ikut islam betul2 dulu!

kalu tk suka punjgn hina umno dgn sebut umngok !

kalau kau tak bodoh kau patut kaji dulu sebelum main tuduh semua salah umno!
genting tu zaman tunku abd rahman tanah dibeli oleh cina dengan izin sultan pahang! lagi pun ada ke orang islam dipaksa pergi berjudi?

perak hanjoong tu yg keluar modal j.v dgn sapa? UMNO ke bodo?bukit tinggi syarikat cina yg beli tanah ke umno yg bagi free ?

dah kau pandai sangat kau bg tau aku apa jasa pas kau?
aku tunggu!

mohamed said...

"Kita cuba tukar sepenggal. Kita tak akan rugi walau sebesa zarah pun. Malah bangsa kita lebih mulia dr sebelum ini. Percaya lah."

Memang tak boleh percaya. Pemimpin yang kau orang nak calunkan samaada melayu, cina atau keling memang tak boleh dipercayai untuk mentadbir Negara dan menjaga hak orang Melayu, Raja2 Melayu dan juga Perlembagaan yang ada ni.

Memang kami bangsa Melayu yang budiman, tetapi kalau kau juga melayu, memang kau melayu bodoh..

Anak Johor said...

815
CUBA TUKAR SEPENGGAL ?
MEREKA AKAN TUKAR PERLEMBAGAAN. HIGH RISK.
LEPAS TU MELAYU TERLOPONG. SEMUA MEREKA SAPU. NO WAY NAK CUBA CUBA.
I AM A PROFESSIONAL MALAY. I HAVE WORKED WITH THEM FOR 30 YEARS. DISCRIMINATION IS THEIR GAME.

Anonymous said...

mohamed 8:36

yg jaga perlembagaan, raja melayu, hak melayu dan semua bangsa adalah rakyat sendiri..sudah tiba masa nya pemerintahan dikembalikan kpd rakyat...itu yg dijanjikan oleh PR dan tak salah kalu kita hendak mencuba...

Anonymous said...

Anak Johor

mula2 'THEM' tu kena ada 2/3 baru boleh...ckp PROFESSIONAL tapi arguement kau aku malas nk cakap lah...

Anonymous said...

mohamed 8:36

aku melayu yg tak bergantung to a bunch of policians yg rata2 nya kurang berpendidikan dan kurang jujur spt aku...

kalu kau rasa untung nasib kau bergantung kpd mereka sedih lah aku tgk org melayu sampai jd mcm kau ni..

Anak Johor said...

857
KAU DAH AMBIL KIRA MELAYU BELOT AKA PENDERHAKA. !
ITU YANG BUAT 2/3.
SKRNG PUN DAH ADA PEMBELOT DEMI KUASA SEMENTARA.
PLEASE THINK OBJECTIVELY.
MASA DEPAN ANAK BANGSA PRLU DI JAGA.

Anonymous said...

8.55 PR Tu kan Penipu Rakyat ?

Aljuburri said...

720
BAIK ANDA CUBA DUDUK BERMASTAUTIN DI PENANG.
TENGOK SENDIRI, BARU BERKATA.
PENIAGA CINA YANG mAKAN JALAN ADA KENA SAMAN
PENIAGA MELAYU BAWAH POKOK KENA ROBOH. !!

JANAN MARAH MARAH.....

din said...

puak pr kata le apa2 pun,langsung x de kesan pd diri n keluarga aku,aku n keluar tetap sokong umno/bn,klu korang cerdik korang sokonglah umno/bn,aku xkn bg peluang kat pr tuk memerintah wpun sepenggal,klu bg peluang jahanamlah malaysia ni dibuat mereka,jd jgn2lah nk mencuba,klu undi pas bermakna kamu sokong dap,dap ni sah2 laknatullah jd kenapa kita nk sokong dap.

komandomelayu said...

singapura selepas dijajah oleh british telah bergabung dgn tanah melayu pada 1963 sama spt sabah sarawak tetapi minta keluar sendiri utk jadi republik pada 1965.
atas kerisauan bahaya pengaruh cauvinis dalam PAP terhadap bangsa melayu yg menyebabkan almarhum Tunku terpaksa bersetuju!

kalau tidak mungkin kita dah lama jadi kuli di tanah sendiri spt melayu di singapura skrg!

Anonymous said...

anon December 29, 2012 8:25 PM
klu ko betoi2 melayu jgnlah ko sekali2 nk bg peluang kpd bangsa cina dap laknatullah tu memerintah malaysia,habis lingkup nti nagara kita,tp aku rasa ko ni bukn melayu ttpi sj menyamar sb ko mmg pun nk ambik peluang masa ni jd ko manyamarlah puji bangsa ko,sb apa aku x percaya ngan cina kafir ni sb ada saudara aku n kawan2 aku yg bekerja ngan cina mmg x dpt peluang naik pangkat wpun mereka bekerja kuat tuk menaikkn syarikat,dia hnya bg peluang kpd bangsanya sj tuk duduk di atas.

Anonymous said...

TADI AKU DENGAR RAKAMAN BUALAN TELEFON NORLAILA DGN ALJUBURRI.
CUBA CHECK.............BETUL KE . CARI NORLAILA..

Anonymous said...

ANAK kena buat senarai nama yang tak setuju dengan cara Felda. Keluarkan nama2 mereka dan daftarkan ke projek Ladang Rakyat Global Ventures (sebagai contoh dan kalau ada..).Urus tadbirkan sebaik mungkin..,macam KOHALAL..InsyaAllah tiada akan kedengaran rungutan sebab penerockers akan terima dan redho akan turun naik harga komoditi dan akan halalkan kalau tersalah kira..jadi dunia akan lebih aman..camtulah lebih kurang..

Felda wujud bukan atas suka2 nak buat duit. Ianya adalah rancangan untuk menyusun atur kelompok sasaran. Ianya adalah agenda DEB yang sangat memberi impak yang besar setelah berpuluh tahun beroperasi. Tiada yang diheret dari kampun merka untuk bersama Felda. Diberi tanah, dibeli hasil kebun dan dipasarkan. Diwaktu yang sama diwujudkan PORIM untuk pastikan hasil yang dikeluarkan berkualiti dan menepati piawaian terbaik, benih2 baru yang dpt mengeluarkan hasil turut diperkenalkan. Diwaktu yang sama minyak sawit cuba diberi gambara negatif oleh blok barat yg. turut sama cuba bersaing dalam pasaran komoditi melalui soya. Sedar akan cabaran ini, FGVH telah mengorak langkah dalam mengatur strategi perniagaan dengan membeli/melabur dalam pengeluaran soya di Amerika Utara.Ini bermakna sentimen barat untuk soya telah bertukar menjadi sumber keuntungan melalui perancangan bijak Felda.

Jadi ANAK bin PAS..jangan dengki, jangan malu belajar dari Felda. Kalau tak mampu buat pi main jauh2...

Tukang Komen said...

Komando Melayu,

Jasa pas melambak dan bertaburan di bumi Malaysia.

1.mengkafirkan orang islam selain pas.
2.membena tugu budha.
3.membena masjid diseluruh negara.
4.mengelapkan derma memali.
5.mencuci taik Dap.

ish ish ish banyak lagi samapai tak tersebut.

Anonymous said...


YANG BUAT DEMO AHLI POLITIK BAbi dan anak-anak babi belaka, mereka inilah babi tunggangan pembangkang. mereka takakan mampu buat apa yang telah felda buat untuk penerokanya, apa yang mampu mereka buat serah buta-buta tanah kepada kroni lahanat seperti yang berlaku dibawah pas kelantan. untuk rakyaat cuma dapat: HAMPas HABuk sahaja.

Anonymous said...


Idea menubuhkan FELDA hasil pemikiran TULIN BANGSA MELAYU, tak ada kerajaan didunia ini macam yang felda sudah buat.

PENENTANGAN kepada felda adalah berdasarkan pemikiran dari otak mereka-mereka yang tidak sampurna.

Anonymous said...

Kesian org pr..pondan tua yg munafik tu juga yg depa sanjung. Bahan buangan umno yg diikut. Dari anugerah tuhan smp la pondan tua tu..hahaha

Anonymous said...

Gadai singapore? Sumber dari ceramah lg ke? Bongok punya cai pr!

Anonymous said...

Anak Johor 9:06

sbb aku think positively la aku tau PR tak kan menghancurkan melayu...apa yg kau takutkan tu apa yg puak kau cuba nak takutkan org...tp org skrang pun dah boleh pikir la...kami nak tukar kjaan je..apa kene-ngene dgn kehancuran melayu...THINK POSITIVE LA...

Anonymous said...

din 9:18

nak jahanam mcm mana tu? ckp biar ada fakta...kalu tak dh jd mcm maharaja lawak la plak..

Anonymous said...

Tanah kelantan bg kat kafir dap apecer beb? Kalu gitu..takde beza la pas dgn umno. Dok kutuk2 umno tp pas buat jugak. Apecer beb? Tanah nga ngeh tu boleh bukak berpuluh2 felda tau tak? Oppppps silap. Blh bukak berpuluh2 ladang rakyat tau tak? Tapi apsal tak usahakan? Apsal tak lawan kemajuan yg dibawa oleh felda? Ini tak..hasil org lain yg nak diambil. Hak sendiri pass kat kafir sebab sedar diri tu bodoh tak reti nak memajukan tanah...nampak tak betapa bahlolnya korang yg sokong pr?

Anonymous said...

Memangla hancur. Pas kata melayu asdobiyah.pkr pulak kata takde ketuanan melayu. Pdhal sultan semua melayu. Dap lg la teruk..racist dan anti melayu. Buktinya..pemilihan baru2 ni..

Kalu itu pun hang tak reti nak fikir..mmg sah hang bebal. Hehe

Anonymous said...

Anda bertuah kerana majikan anda tidak bersikap profesional. Tp blh tak anda keluar dari tempurung dan lihat lebih jauh..lepas itu bandingkan brp peratus yg amat racist?

Anonymous said...

yg UmNOk bagi tanah kat Cina Genting tuh apsal???? habis satu bukit dia pegang.....

..................................................................

Tahukah apa tuduhan yg diberi kpd Lim Goh Tong bila dia mula-mula mahu membangunkan Genting? Usahanya itu dikatakan akan gagal dan dia dikatakan sbg ahli perniagaan yg gila. Bila Genting sudah jd seperti skrg knp kita org melayu mula berkokok menyalahkan pihak itu dan pihak ini? Knp tak dahulu bukan org PAS yg bangunkan Genting utk dijadikan pusat tarbiah islamiah tercanggih dan terbesar di Asia Tenggara? Bila sudah menjadi skrg disalahkan kerajaan pula...

Anonymous said...

Correction : tidak racist dan bersikap profesional

Anonymous said...

Anon 10:49

betul la...lepas jtu jgn lupa bagi RM250 juta utk diusahakan...tak kan laki menteri je dapat...kan? kan? kan?

kemajuan ni tak kira bagi kat sesapa pun...cuma bila dah bagi tu buat la betul2...jgn pegi beli kondo mewah plak..kemajuan ntah ke mana...

Anonymous said...

mula2 'THEM' tu kena ada 2/3 baru boleh...ckp PROFESSIONAL tapi arguement kau aku malas nk cakap lah...
...................................................................

YB Nurul Izzah tidak perlu 2/3 utk mempertikaikan perlembagaan Malaysia berkaitan org melayu perlu diberikan kebebasan beragama. Dan sekutunya PAS mempertahnkan kenyataan itu.

YB Lim Guan Eng tidak perlu 2/3 utk mempertikaikan keputusan kalimah Allah utk penganut kristian. Dan sekali lagi sekutunya PAS tidak berkata apa-apa tentang ini.

YB Karpal Singh tidak perlu 2/3 utk mempertikaikan gelaran 'datuk' yg diberikan oleh Sultan Melayu kpd pemimpin DAP.

Semua diatas dan byk lagi contoh kenyataan yg mencabar perlembagaan negara kita dibuat tanpa perlu 2/3 dan tetap disokong oleh sekutu dan penyokong mereka. Adakah tuan berfikir soal 2/3 itu akan menjadi perkara yg sukar kpd pemimpin-pemimpin ini jika mereka mahu meminda perlembagaan negara?

Ini kenyataannya. Telan walau pahit.

Anonymous said...

tp org skrang pun dah boleh pikir la...kami nak tukar kjaan je..apa kene-ngene dgn kehancuran melayu...THINK POSITIVE LA..
.................................................................

Sy tidak pasti org lain, tetapi sy bukanlah seorg yg hanya mendengar omongan shj, tetapi sy mahu melihat contoh lahiriah. Jika dikatakan pentadbiran pembangkang itu lebih baik, maka buktikan. Jika islam yg mahu ditonjolkan buktikan dinegeri Kelantan. Jika ketelusan yg mahu ditonjolkan buktikan dinegeri Selangor. Jika kesamarataan yg mahu ditonjolkan buktikan di negeri Pulau Pinang. Jika dikatakan pembangkang punya sistem yg lebih baik dr kerajaan sedia ada sy mahu melihat pentadbiran yg tidak tercuit dgn sebarang isu kontroversi. Yg tertutup segala ruang utk dipersoalkan.

Anonymous said...

ANAK ni memang celaka,menyusahkan orang.Wak Aliman ni kalau tak masuk Felda,sudah tentu ,si Mazlan ni duduk cowkit jadi pusher. generasi 1 felda ni yg dah mati kalau boleh bangun,sudsh tentu Mazlan kena belangkong.warga felda yg menentang ni pada dasarnya gulungan orang bermasalah, curi getahlah, curi kelapa sawit. Kalau rumah nya, tiang dah tergantung, tangga ikat dengan tali rafia. Motor tinggal rangka. Kehulu kehilir dengan sarban hijau. Kasi duit dia dulu yg ambil. Tiada tun razak,dah lama lu mampus

Anonymous said...

Anon 11:21

tak relevan langsung hujah kau..apa kaitan dgn 2/3...
lg satu aku nk bagitau isu2 spt rasuah, sistem pendidikan & menjadi negara & bangsa yg kompetitif di dunia global sepatutnya priority kita..tp kau masih dgn hujah2 yg tak ada impak...tu je lah melayu...masing2 nk jd self-righteous..

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 252   Newer› Newest»