Monday, September 3, 2012

HARAKAHDAILY PROMOSI SYIAH : HARON DIN BUAT APA ?



Harakah utusan rasmi Syiah. Memang PAS sudah diresapi Syiah. Terbaru, mereka menulis artikel di http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/12826-ayatollah-khamenei-selar-kepemimpinan-diktator-pbb

Kalau nak tahu siapa Ayatussyaitan Ali Khamenei ni, lihat gambar screenshot twitter dia. Dia ni maharaja lawak. Antaranya:
wali keramat:

Gambar 1: Ayatussyaithon Ali Khomenie: Aku sedang duduk bersama anak perempuan kecilku dan tiba-tiba ular besar melintas depan kami. Kami terlalu takut dan aku cuba membunuhnya. Ular itu melihat aku dan berkata "aku tidak akan mencederakan kau". Maka aku pun membiarkan ia. Kemudian ular itu menangis dan memukul dirinya dengan ekornya. Aku menangis menyaksikan kejadian itu.

Komen Syeikh Syaithan Hasan as-Safar: wahai wali Allah, jangan kau ceritakan itu kepada orang awam, nanti ramai akan jadi gila kerana mendengar kisahmu itu

Gambar 2: "Masih aku ingat suatu keadaan sukar yang terjadi kepadaku pada hari berlakunya letupan bangunan pada 11 September, ketika itu aku sedang berada ditingkat paling atas bangunan tersebut. Tika itu aku melihat sebuah kapal terbang datang. Lantas aku pun menyebutkan "Ya Husain", kemudian aku pun menukarkan serbanku menjadi payung terjun dan aku telah mendarat dengan selamat."

Gambar 3: hari ini saya pergi ke pantai di mana perairannya begitu masin dan tiada siapa yang suka pergi ke sana kerana kemasinan, apabila aku celup kaki aku tiba-tiba kemasinan telah hilang, saya menoleh ke belakang dan berkerumun ramai orang di belakang saya kerana hendak mandi di pantai ini!

Gambar 4: keratan akhbar harakah. Kononnya la dia menyelar, tak tahukah syiah ni taqiyyah?

Gambar 5: "Aku rindukan Sayyid Ayatullah Zahrsyadi. Tiba-tiba aku melihat beliau di dalam TV di siaran al-Kautsar sedang menyampaikan muhadharah. Lalu beliau pun tersenyum kepadaku, lalu aku pun memasukkan kedua tanganku ke dalam skrin TV, kemudian aku pun bersalaman dengan beliau"....

157 comments:

j3bat said...

Cerita-cerita magika versi Syiah.

LOL.

Anonymous said...

ni bukan raja lawak..raja gila.. cartoon network leh beli kot..

Anonymous said...

TAKUT TAKUT ...kalau DAH TAKSUB ni, APA saja and a akan turut patuh Dan ikut, MACAM DIRASUK SYAITAN, APA tidaknya lihat pengikut pengikut PAS......langsung TIDAK GUNA AKAL yang waras yg dikunia ALLAH TAALA... Akhirnya puak puak ni Alan JADI pengikut AYAH PIN, sanggup minim AIR BASUHAN KAKI AYAH PIN UNTUK KEBERKATAN... Pengakuan pengikut nya antaranya doktor, jurutera... KINI TELAH BERTAUBAT

Otak geliga said...

hahaha...FAIRYTALE mengarut lagi menyesatkan dr Syiah yg amat digemari oleh majoriti pencacai & pemimpin PAS

kalau dgn cerita kartun mcm nipun boleh percaya apalagi dgn cerita lawak dr pemimpin PAS....mmg patut la cara pemikiranpun melampau sgt PELIKnya....hahahahaha

Otak geliga said...

----Ular itu melihat aku dan berkata "aku tidak akan mencederakan kau". Maka aku pun membiarkan ia. Kemudian ular itu menangis dan memukul dirinya dengan ekornya. Aku menangis menyaksikan kejadian itu---

kalau pencacai/pemimpin PAS dgr cerita ni maka SEDIH, MENANGISlah mereka sambil bertakbirrrr!!!

aku pun menangis jugak.....tapi menangis sbb KETAWA....aaahahahahaha

Otak geliga said...

-----kemudian aku pun menukarkan serbanku menjadi payung terjun dan aku telah mendarat dengan selamat-----

hahahaha....serban jadi payung terjun...gila kau...mantap..mmg LAWAK HABIS

satu je aku musykil....JUBAHnya jadi apa pulak???....KAPAL TERBANG??...sbb ada pipit bersarang dlm jubah tu....hahahaha

pencacai PAS konfirm percaya cerita Syiah ni..hahahaha

Otak geliga said...

----apabila aku celup kaki aku tiba-tiba kemasinan telah hilang, saya menoleh ke belakang dan berkerumun ramai orang di belakang saya kerana hendak mandi di pantai ini!----

hahahaha...dah namapun PANTAI...P.A.N.T.A.I...bukan tasik..hahaha...celup kaki terus TAWAR air tu..kahkahkah

ni ble bawak ke Kelantan ni ubah air karat kelantan jd HOLY WATER yg bersih lagi suci...kalah Ayah Pin...hahahaha

patut la pencacai PAS suka Syiah...pemimpin Syiah ni ada Super power...nak berlakon dlm power rangers tak??...hahahaha

Anonymous said...

antara syiah Vs Sekular UMNO....

sampai bila umno bermuka2 dengan Islam....

Otak geliga said...

-----lalu aku pun memasukkan kedua tanganku ke dalam skrin TV, kemudian aku pun bersalaman dengan beliau----

kahkahkah....tak tahan aku wei...gila bersalaman guna penganttar TV....mak aihhh...ni dah mmg tahap lawak gila gaban....kahakahkahkah

tapiiii...pencacai PAS mesti percaya ni....maklumlah, pemimpin diorangpun percaya dgn Syiah ni...perangaipun dah lebih kurang sama....lawak..lawak

Otak geliga said...

aku tak ble tahan kalau DS Najib bersalaman dgn Rosmah guna perantara TV...maklumlah kalau rinduuukan...hahaha

terkejut beruk pengacara....hahahaha

Anonymous said...

boleh kah ditentukan mana satu yang tertolak mengikut syarak?

antara
mazhab syiah ( jaafariyyah + zaidiyyah)...

dengan
umno sekular .... ikut mazhab mustafa kamal attaturk sekular ....

Bomo Siam said...

Bersungguh benar UMNU nakkan TG Dr Haron Din keluar dpd PAS...

Klu pun beliau keluar, berpuluh lagi ulama muktabar yg akan amik alih.

Perjuangan PAS takkan terhenti...!

Otak geliga said...

PAS=Syiah...tak da bezapun...lepas ni boleh la serban tu buat Roket & jubah tu buat pelampung....kahkahkah

PAS & Syiah pandai bermuka2 & buat lawak SESAT....mmg menyesatkan...hahaha

Otak geliga said...

PAS=Syiah...tak da bezapun...lepas ni boleh la serban tu buat Roket & jubah tu buat pelampung....kahkahkah

PAS & Syiah pandai bermuka2 & buat lawak SESAT....mmg menyesatkan...hahaha

Otak geliga said...

Pengikut Syiah dah Panas...panasssss..panassss..hahahaha

Anonymous said...

PAS Laknatullah
PAS Laknatullah
PAS Laknatullah..

AMIN YA ROBB!

Anonymous said...

Parti asuhan syiah lagi mau tanya pas!

Otak geliga said...

bila nak jemput wali dr Syiah utk rawat air Kelantan...harga ble runding kot....habislah BN macam ni...hahahaha

Otak geliga said...

kalau bg tgk biaDAPigs baca ni....mau ternganga ni...lepas tu muka depa mesti merah....telingapun merah...tangan genggam

tak lama lepas tu berdekah2 ketawa....kahkahkahkah

Anonymous said...

Malaysia kini makmur tp Allah uji dengan peperangan jiwa.
Ramai manusia yg kenyang perutnya tepi lapar, fakir dan sesat hati. Malaysia Allah uji dengan perkara2 yg amat menakutkan seperti kesesatan ini. Ini yg lebih ditakuti, manusia2 yg sesat dan menjauhi Allah.

Ekstremis yg perkudakan agama utk tujuan jahat dan dunia. Cukup mudah manusia terpesonan.. inilah fitnah2 DAJJAL!

Otak geliga said...

ni kalau Karpal Singh baca mau pulih orang tua.....hahahaha

Anonymous said...

huhhhh ...ni barulah lawak tahap gaban !

seolah cerita datuk nenek ketika memujuk cucunya agar tido ...

Otak geliga said...

jgnlah ada pemimpin UMNO maupun komponen BN (mana la tu...hehehe) terpengaruh dgn Syiah ni....mmg jadi parti LAWAK JENAKA la...minta dijauhkan

kalau PAS...ermmmm mmg dah terPESONA dgn keWALIan Syiah....tu yg kejung semacam bila Syiah kena balun kat sini....hahahaha

Anonymous said...

ada baiknya ulaRmak Syiah ni PAS jemput ke kelantan , mana tahu dia turun je dari kapal air kuning terus jadi jernih sampai tahun depan !!!


hua hua hua hua huaaaaaa ...

Otak geliga said...

pemimpin Syiah ni ble la kerajaan lantik jd pegawai PERHILITAN...kerjapun senang, nyawa tak merbahaya....kahkahkah

ke ada org2 PAS yg ada super power mcm pemimpin Syiah ni???....hahahaha

ular pukul diri sendiri kauuu...hahahaha

Otak geliga said...

kalau ada super power bancuhan kaki boleh juga buat kerja sambilan di kedai2 kek....ble dpt duit lebih...ye tak???

siang kerjakan air kelantan....malam bancuh kuih/kek...hahahaha

Bomo Siam said...

Tapi kalau UMNU nak serang jugak PAS, nak kata jugak PAS syiah sedang dinafikan oleh pimpinan PAS sendiri, terpulang...

Insyaallah PAS tetap ahli sunnah wal jamaah dan tidak akan menjadi syiah walau sejuta manusia kata PAS syiah. Aqidah kita tidak bertukar dengan sebab fitnah UMNU...!

Otak geliga said...

ada ke sapa2 cakap PAS Syiah???...tak depun...UMNO tak katapun...hahaha

blogger cuma kata PAS SAAAAAYAAAAANG Syiah....kahkahkah

Otak geliga said...

PAS kalau bab Syiah ni lemah skit...nak lebih karang kena marah dgn wali...haaa ntah apa dia sumpah nnt...hahahaha

Anonymous said...

MAHFUZ NYARIS TERKENA KASUT YANG DI BALING. GANGGU ORANG NAK DENGAR TAZKIRAH.
WOW.........TAZKIRAH DI MESJID OLIH AL JUBURRI,PELIWAT DAN PENZINA !
Masyaallah, APA NAK jadi ni.......

ISLAM OH ISLAM TODAY.......YANG KAFIR DIAGONGKAN, DAN PENZINA DI HORMATI...KALAU IKUT HUKUM HUDUD................BOMO SIAM......

Anonymous said...

Anon 6.48
Ana pun pelik Dan hairan. Macamana orang Islam berfikir yek.

Bomo Siam said...

Kaedah untuk menuduh si polan si polan itu syiah, pimpinan PAS perlukan bukti jelas. PAS memahami aqidah syiah salah. PAS dasarnya Islam dan mazhab Ahlis Sunnah wal Jamaah.

Jika syiah2 itu memasuki PAS samalah dgn isu Taqiyyah juga yakni dengan berpura - pura atau menipu.

Apa boleh PAS buat. Sebab kita tidak tahu. Kita hukum yg zahirnya. Selebihnya kita serahkan kepada AllahSWT. Sbg contoh, mungkin dalam ramai2 ahli2 PAS ada orang syiah sendiri yg berpura - pura mengaku salafi atau mengaku anti syiah walhal mereka adalah syiah, mrk hanya bertaqiyyah ...

Yg tidak kita tahu, jgnlah kita hukum...!

Bomo Siam said...

6:48 PM

Anwar peliwat & penzina? Dari mana hg dapat berita2 sebegini?

Jawatankuasa mesjid mana yg percaya cerita dongeng camni...???

Habaq mai sat...!

Servant of God said...

Bomo nizar haramjadah,

Karpal singh sendiri kata anwar telah meliwat.

So pegi mampus kamu bomo nizar laknatullah.

Bomo Siam said...

Dlm satu ceramah PAS, aku pernah dengor penceramah tu berkata....

Pemimpin utama Iran Ayatollah Ali Khomeini (pro Syiah) pernah menuduh ketiga-tiga Khulafa Al-Rasyidun sebagai kafir malah Presiden Iran juga pernah meludah ke makam salah seorang sahabat tersebut. Selain beberapa amalan dalam ibadat orang syiah yg bertentangan dengan amalan biasa yg diamalkan kita semua.

Malah penceramah tersebut berkata ada ulama2 berkata bahawa pengamal amalan Syiah ini bukan terdiri dari orang Islam...!

...selagi terdaya, jauhilah syiah!!!

Pak Dukun Tua said...

Pada suatu petang aku sedang bersandar disofa, tiba-tiba aku merasa berada disuatu tempat yg asing.

Dihadapanku terlihat dgn terang seorang bomoh yg sedang berbicara dgn jin peliharaannya bersoal-jawab tentang hal2 politik sebuah negara yg mrk sebut sbg Malaysia.

Aku tidak mengenalinya, tapi bomoh itu berpaling padaku dan mengenalkan dirinya sebagai Bomo Siam yg selalu berhujah dlm blog GAP. Jin yg disebelahnya hanya menundukkan diri seakan-akan malu padaku ...

Barulah aku tahu bahawa aku berada dialam jin. Aku menepuk paha kananku, lalu aku pun kembali kealam semulajadi, dimana aku sedang menonton TV.

Bomo Siam said...

7:02 PM

Kata2 karpal, tanpa pengesahan mahkamah...!!!

Bomo Siam said...

7:13 PM

Bila nak buat novel...?

Kih kih khih...!

Bomo Siam said...

SoG 7:02 PM,

Suma fitnah bersiri UMNU pd Anwar, telah di TOLAK oleh mahkamah!

Terimalah seadanya...!

Bomo Siam said...

Apa....??????

UMNU cuba meresapi PAS melalui syiah? Dgn sokongan Amerika?

Bior butui...!!!

Anonymous said...

bomo pr kalah teruk pru!sokong kafir harbi sokong freemadon sokong syiah!

Anonymous said...

kalau harakah keluarkan tajuk samy vellu kecam pemerintah diktator apa GAP nak tulis plak? nak kata PAS diresapi hindu ke? pastu print screen ucapan lawak samy vellu, mcm tu ke?

Anonymous said...

mana tau nih!!!!!!?

Otak geliga said...

kalau suara Samy Vellu keluar di Harakah maka PAS sudah diresapi semangat Samy Vellu la....apa plak Hindu???.....dia bukan pemimpin agama Hindupun....hahahaha

Otak geliga said...

To Pak Dukun Tua

mmg LAWAK...kahkahkah...terbaekk!!!

bila nak buat novel??...drama??...teater??...hahaha

ble lawan citer Lantai T Pinkish Sasterawan Pengkhianat Negara.....hahaha

Otak geliga said...

Anon 6.51PM

bukan bagaimana org Islam berPK...tapi mcm mana MANUSIA menggunakan OTAK & AKAL yg waras utk berPK.....itu lebih tepat

yg mudah diperbodohkan ini bukan org Islam je tapi seluruh umat manusia....ye tak??

tapi dlm kontek Malaysia mcm mana pencacai & pemimpin PAS berPK....kahkahkah

Otak geliga said...

Syiah & PAS berpisah tiada...ceeewahh amacam...kata pujangga hamba ada bakat celen A.Samad tak???...hehehe

Anonymous said...

bomo
pelik pulak aku
ko menyangkutkan diri kat GAP ni
nak kata ko merekrut penyokong BN untuk menyokong PR
nampak nya tidak le
makin menyampah kat PR disebabkan loyar buruk ko tu ada le
macam mana pun BN harus berterima kat ko kerana menyerlahkan lagi
kelemahan PR

Bomo Siam said...

Fahaman Syiah itulah yg telah memecah-belahkan masyarakat dan mula membahagikan umat Islam di Malaysia ini kepada Sunni dan Syiah. Syiah pendatang baru yg baru muncul, yg namanya tidak pernah dikenal oleh masyarakat Melayu sebelum revolusi Iran.

Revolusi Iran yg tokoh politik Msia berkenaan cuba import ke Malaysia itulah yg menggoncangkan kerajaan PAS di Kedah sekarang menerusi blog kedah senget.

Benarlah apa yg disebut oleh TGNA, isu akidah tidak boleh ditolak ansur dan beliau telah melarang pengikutnya menganut fahaman Syiah, bahkan lebih dari itu beliau memberi amaran kepada Ayatollah Taskhiri supaya jangan mengacau mentaliti orang2 Sunni di sini dengan membawa buku2 Syiah masuk ke sini...!

Otak geliga said...

tapiiii apa kena mengena dgn DDHD??...ulama' TULEN ni sukar berjuang dgn beberapa rakan Ulama' TULEN lain....tapiii usahanya kerap kali gagal dlm menghadapi ulam-ulaman palsu & pejuang Liberalism di dalam PAS....apatah lagi utk menentang Syiah yg merupakan keSAYANGan PAS....hehehe

semoga Ulama'2 TULEN itu dapat UMNO bantu...Takbirrr!!!!

Otak geliga said...

lepas ni jgn pulak kita dgr

"aku kesunyian, maka sedang aku duduk bermenung, maka aku terlihat seekor lipas...maka ku usap2 lipas itu dan tak semena2 lipas itu berubah menjadi kucing yg comel & kucing itu berkata,...."aku sudi menemani kesunyianmu wahai wali"...maka menangislah aku"

kalau pencacai PAS dgr citer ni alamat meLOPONG je lah...hahahaha

Otak geliga said...

maklumlah.....org yg WARAS bukan tak tau pe'el pencacai PAS ni...cepat benar rasa TAKJUB pada pemimpin...kahkahkah....kat Malaysia ni dah ada satu....paham maksud hamba??....hahahaha

Bomo Siam said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

BOMO SIAM AKAN PERCSYA DAN PENUH YAKIN BILA MANA JUBURNYA SENDIRI DI SONDOL ANWAR....TAPI BILA BOMO SIAM TANYA TOK TOK GURU PAS DAN TOK GURU BERI FATWA KATA BOLEH TAK DOSA MAKA BOMO SIAM PUN TERUS YAKIN DAN TERUS LUPAKAN PERISTIWA BERDARAH ITU.... BAHAYA!!!

Anonymous said...

BOMOSIAM.SUMPAH LAKNATULLAH PUN TAKUT.....
VIDEO PUN TAK PERCAYA.......BESI......OTAK BERSIH LAH TU...TAK MAMPU BERFIKIR DGN CERDIK..
HA HA HA BONGOK NYA BOMO SIAM.
KUA KA KA KA...INGAT CERDIKSANGAT

Bomo Siam said...

Alhamdulillah, dalam forum Fitnah Ancaman Umat Akhir Zaman anjuran Karangkraf, kedua-dua Ketua Pemuda parti Melayu Islam terbesar di Malaysia menegaskan bahawa menolak penyebaran ajaran Syiah di Malaysia.

Malah Ketua Pemuda UMNU menegaskan tidak akan menerima pengikut Syiah menjadi ahli UMNU, begitu juga Ketua Pemuda PAS yg menegaskan hanya menerima pengikut Syiah jika bersetuju dengan dasar parti yg menjadikan Ahli Sunnah Wal-Jamaah sebagai pegangan...!

Ini bermakna, tanpa mengira sesiapa pun yg menjadi pemerintah di negara ini, sama ada PAS mahupun UMNU, kedua-duanya menolak ajaran Syiah daripada bertapak di dalam negara.

Ini satu ingatan buat puak Syiah jadian dan diplomat Iran supaya tidak perlu melobi mana2 pihak dalam kedua-dua parti ini bagi mendapatkan 'lesen yang sah' untuk bertapak di negara ini...!

Syiah memang tidak perlu dan tidak boleh wujud di Malaysia berdasarkan latarbelakang sejarah, perundangan, politik, budaya dan kemasyarakatan. Semoga kenyataan kedua-dua Ketua Pemuda PAS dan UMNU itu benar, tidak hipokrit dan tidak bersifat politiking untuk memancing undi penganut Sunni...!

Anonymous said...

ALJUBURI BERI TAZKIRAH.
BOMO SIAM PENGIKUT TEGAR...........
GELAK AKU A A HA
BOMO TAK FAHAM APA ITU PLURALISME, ISLAM KAH ?

Anonymous said...

Air liur penceramah tu ada simpan tak? Cakap kosong boleh la..

Otak geliga said...

hahahaha...Ketua Pemuda PAS baru kantoi menipu hari tu kan??....hahahaha

Anonymous said...

Kt malaysia ni.. Antara pas dgn syiah mana bahaya?

Antara pss dan dap, mana bahaya?

Anonymous said...

Bomo 8:13


Walaupun begitu n.ajis ada menjemput pengusaha2 dari Iran utk menyertai pameran yng di anjurkan kerajaan negeri Kelantan tidak lama dulu.Salah sebuah kiosk ialah menjual buku2 dari Iran tentunya termasuk buku2 fahaman syiah.

Sebenarnya setelah revolosi iran ramai student dari kelantan yng belajar di sana kan..kan..kan.
Sehingga satu ketika di hentikn.Jadi tidak mustahil perkembangan syiah di Malaysia di rancakn oleh mereka2 yng pernah gred dari negara ini.

Tapi ada sorang yng belum gred sekarang kena gantung 3 bulan pun ada potensi utk menjadi ketua syiah di Malaysia..Satu kapal dengan bomo siam. Namanya aku tak mau ingat sebab kurang ajar!

Otak geliga said...

hari tu kena Ketua Pemuda PAS kena SEMBURRRrrr dgn Karpal Singh the King, kang tak pasal2 lepas ni kena CIUM pulak dgn pemimpin Syiah...baru tau....kahkahkahkah

ada ke suruh dgr cakap PEMBOHONG....hahahaha

Anonymous said...

ciri2 ajaran syiah, mendapatkan pertolongn dari jin dan syaitan..

Bomo Siam @ Penganut PAS termasuk dalam kategori di atas!!

Bomo Siam said...

Mungkin terdapat golongan yg mempertikaikan dan mengatakan PAS kini telah terpengaruh dengan idaelogi dan fahaman Syiah, itu adalah sukar ditentukan.

Namun sepertimana yg diketahui, dasar perlembagaan Pas sendiri menyatakan “ Dasar Pas ialah Islam berlandaskan fahaman Ahlul Sunnah wa al-Jamaah ( Sunni ).

Pemimpin utama Pas sendiri seperti TGNA dan TGHH menentang keras penyebaran fahaman2 selain Ahlul Sunnah wa al-Jamaah dikalangan ahli anggota PAS khususnya dan umat Islam Malaysia amnya, walaupun mereka memuji dan menghormati Ayatullah Khomeini dan Iran.

Ini dapat dilihat kepada kenyataan TGNA, bahawa beliau menerima Revolusi Islam Iran atas dasar penyatuan yg diutarakan oleh Ayatullah Khomeini bukan atas dasar mazhab! Bagi beliau Revolusi Iran adalah revolusi Islam bukan revolusi Syiah...!

Otak geliga said...

Anon 8.47PM

PAS=SYIAH=membawa mudarat...sama menyesatkan umat Islam

PAS=biaDAPigs=membawa mudarat.....sama menaghancurkan Malaysia

Konklusinya kalau ikut cara Prof. Mahfuz pakar matematik kira maka PAS of kos 2x bahaya berbanding biaDAPigs & Syiah.....kahkahkah

Otak geliga said...

MEMUJI org yg mengHINA SAHABAT Nabi Muhammad s.a.w & Isteri baginda....wow!!!!

di samping itu diselang seli menghina Nabi Muhammad & Allah....lagi mantap

ni kalau Syiah dgr menangis x berlagu diorang....hahahahaha

Anonymous said...

FUCK kau lah bomo siam..

Otak geliga said...

konsep penyatuan anjuran Nabi Muhammad TAK DIPUJI....tapi si Syiah yg dipuji2...kahkahkah

Otak geliga said...

PAS kini mantap dgn Bahalul siyasinya...maka kemungkinan Bahalol siyasi bersama Syiah amatlah diperlukan demi Putrajaya.....tu yg partner pembangkang dpt byk DANA dr kerajaan Turki.....hehehehe

Bomo Siam said...

Boleh di katakan bentuk pengaruh yg diambil oleh PAS terhadap Revolusi Islam Iran hanyalah dari semangat politik dan metodoginya perjuangannya sahaja, bukannya mazhab anutan mereka iaitu Syiah.

Ini mungkin disebabkan beberapa faktor iaitu keadaan dan situasi sosial budaya di Malaysia adalah berbeza dengan Iran. Faktor pengamalan politik negara iaitu mengamalkan dasar demokrasi perlembagaan bukan autokrasi dan monarki mutlak dan faktor ketiga ialah fahaman pengamalan Islam iaitu anutan mazhab yg berbeza.

Disebabkan faktor2 ini, adalah sukar bagi PAS menggerakkan Revolusi sepertimana yg berlaku di Iran. Hanya semangat dan beberapa kaedah tertentu sahaja yg dapat PAS contohi dari revolusi ini...

...contohnya demontrasi massa rakyat!!!

Otak geliga said...

Syiah kalau nak bertapak di Malaysia ni.....temapt terBAIK adalah dlm PAS sbb cukup serba serbi

1) Penipu agama ramai
2) Penghina Allah & Nabi ramai
3) PenTAKJUB pd pemimpin berlambak
4) Pemecah belah umat ramai

macam magnet Syiah rasa PAS ni....saling tarik menarik...hehehe

Otak geliga said...

kahkahkah.....PAS syok dgn Syiah bukan sebab apa pun...semuanya sbb Syiah ni SESAT & RADIKAL

yang penting boleh kutuk2 Allah & Nabi....kalau setakat pemimpin Islam Malaysia petik jari je....hahaha

Otak geliga said...

cuma kita kena siasat...adakah penganut Syiah suka tunjuk BONTOT di khalayak....kahkahkah

siapa sanggup jd mat bond utk klik..klik gambar jubor??....hahahaha

Bomo Siam said...

PAS merupakan gerakan Parti Politik Islam tunggal yg terlibat dalam sistem politik negara ini.

Pada asas perbezaan ketara antara PAS dan parti2 politik lain yg wujud di negara ini ialah cita2 dan tujuannya iaitu ingin menegakkan Dawlah Islamiyyah di negara ini yg menjalankan hukum2 bersandarkan al-Quran, As-Sunnah, Ijmac ulama dan Qiyas.

Otak geliga said...

agaknya bilakah PAS akan mengamalkan ciuman mulut ke mulut seperti yg diamalkan KEMBARnya Syiah???....tak sabar nak tgk....uwekkk....hahahaha

Otak geliga said...

PAS nak mendaulahkan Islam??....ermmmm...hehehe

Karpal meh sini jap...kahkahkah

Bomo Siam said...

Oleh kerana, PAS merupakan sebuah Parti Politik Islam, maka parti ini telah dikaitkan mempunyai hubungan dan terpengaruh dengan Revolusi Islam Iran yg dipimpin oleh Imam Khomeini.

Adalah tidak dinafikan, sebaik kejayaan revolusi Islam Iran, ramai para pejuang gerakan Islam di dunia termasuk Malaysia mengunjungi Iran. Namun pengaruh disini bukanlah pengaruh dari segi anutan mazhab atau akidah tetapi adalah pengaruh politik.

Ini kerana matlamat semua gerakan politik Islam adalah sama iaitu mendirikan pemerintahan Islam yg bebas, namun kaedah dan caranya berbeza.

Dalam abad ke-20 hanya Iran sahaja yg berjaya menubuhkan kerajaan Islam yg merdeka maka sudah tentu ianya menjadi contoh dan sedikit sebanyak akan memberi pengaruh dan inspirasi kepada ahli politik tempatan untuk mencontohinya...!!!

Otak geliga said...

Ustd Nasha....oooo Ustd...ni PAS kata nak buat negara Islam...ye ke???

nak tanya Ketua Pemuda PAS mcm x caya jeee...hahahaha

Anonymous said...

Setuju.

Otak geliga said...

kahkahkah....Iran saja yg berjaya bina negara Islam merdeka....kahkahkah

ntah sapa pulak kata akidah Syiah berBEZA dgn ASWJ??....kahkahkah

Otak geliga said...

Syiah ni ISLAM ke tidok sebenarnya????...hahaha

ada dgr ASWJ berkata Aqidah Syiah berbeza dgn ASWJ, tetapi sama Islam...hahahaha

lorrr jd nape NA halang anutan Syiah????..hahahha

Otak geliga said...

sekejap akidah berBEZA....sekejap Syiah tak ble kat Malaysia (kata pro PAS...hehehe)....sekejap NA tak bg...tiba2...kita SATU AKIDAH....hek eleh.....mcm KPP jeee..hahahaha

Otak geliga said...

patut lerrr kat Iran senang2 je Sunni kena bunuh....rupa2nya NEGARA ISLAM satu akidah dgn Sunni rupanya....hahahaha

patut la terima Kristian 2000 thn terima guna nama Allah....senang nak claim SATU AKIDAH.....hahahaha...donia...donia

Otak geliga said...

secara tuntasnya....perjuangan PAS sememangnya akan membawa kepada penyatuan AGAMA samada Kristian, Islam & Syiah.....satu akidah untuk semua....wowowowow....umat Islam yg waras....kita kena TENTANG habis-habisan manusia2 ni.....takbirrr!!!!

pssssstttt....patut le ketuanya PKR yg Plural, PAS yg Syiah & biaDAPigs yg Kristian...baru tauuu

Anonymous said...

8:47pm.

Antara PAS...DAP..dan Syiah yng mana paling bahaya...?

Klu di sini yng paling bahaya bomo siam!

Alasanya..dia membawa asapirasi pembangkang..
DAP..Malaysian...Malaysian..acuan DAP!
PAS..Negara Islam.hudud...ttp depan orng cina
cakap dlm buku jinggay negara kebajkan.hudud hanya 0.0001% .Tiada negara Islam di dalam Al Quran.Chit porahhh.....
PKR..Liberisasi..memperjuangkn hak kebebasan....apa sahaja mereka lakukn adalah hak asasi.

Bagaimana mereka nak memerintah dgn berjaya dan bergaya klu otak mereka tak sehaluan.
Bomo siam pula lidah becabang PR yng cuba menterjemah dan merealisasikn cita2 yng kononya sama ttp realitinya. .hampehhhhh!!

Otak geliga said...

Dlm Al-Quran tak de negara Islam...sooooo PAS nak guna negara Islam acuan Iran/Syiah ek??...hahahaha

Otak geliga said...

cuba tanya Syiah...berapa peratus hukum Hudud dlm Islam???...acu try test...kahkahkah

Anonymous said...

sapa nak tengok
gambar bas pkr..teruk gila..

http://jeffrydamien09.blogspot.com/2012/09/omegay-bas-pkr-jahanambala-dah-turun.html

Otak geliga said...

cuba tanya Syiah...kawan dgn Setan dpt apa???....hehehe

APAAAA!!!!!....dpt serban helikopta mcm doraemon???...wow!!

Anonymous said...

Yang pasti pengikut nik ajiz lanatullah..akan dijamiin neraka..

Otak geliga said...

Anon 9.22PM

apa DASAT sgt bas tuuuu???....aku kalau gambar Ostazah Abby aku suke....hehehe

Ah Long aaaaa...buat satu bas Abby...hehehe

Anonymous said...

Diantara ulamak muktabar ialah tamrin gafar dan karpal sing...LOL

Anonymous said...

Bomo,

Dari segi teorinya PAS ahlul sunnah waljamaah memang betul. Tetapi kebarangkalian pengaruh syiah didlm PAS tlh ada berdasarkn method gelojoh mereka.Cthnya menolak persaudaraan islam serta menkafirkn mereka yng tidak sehaluan dgn PAS sama dengan pendekatan syiah menolak dan mengkafirkn orng2 sunni.

Bomo terimalah hakikat pengaruh syiah ada di dalam PAS!Yang benar itu pahit. ..yng pahit itu ubat..kecuali madu kaula dari Iran!

Anonymous said...

Tahniah Otak Geliga..

Bomo Sial dah angkot bag g naik bas mewah ANU dng 'jean' dia..trkedu nak jawab.....

Menelusuri hiway rakyat tetiba aku smp di penghujung lebuhraya itu...SORGA....aku melihat di dlm sorga ada kambing jamnapari, ada lembu ..ada mcm2 ..ooo indahnya...
yg BESt..bila ku buka paip air mengalir AIR MELO......


muahahahahahahah

Anonymous said...

bomo sia kata berpuluh lagi ulamak yg akan gantikan harun din sekiranya dia keluar pas. Antara yg disebut2 ialah Mat Sabu (ulamak yg suka melancap di pasar malam)

Anonymous said...

Amerika, Yahudi, barat, amat memusuhi Iran..... Kerana revolusi Islam 1979.

Mereka tanam elemen2 perbezaan dan permusuhan kpd Iran kepada pemimpin2 sekular boneka Zionis n barat ..... Pemimpin2 boneka barat, Yahudi n Amerika pula dakyahkan kpd rakyat mereka demi Zionis.

Seburuk2 Iran Syiah masih membaca alQuran yg sama dan sujud kpd Allah. Tapi kerajaan2 Islam sekular boneka Barat lebih redha dengan Amerika n barat......

Bila Iran sebut PBB itu diktator, maka bangkit hamba2 sekular ini mengikut telunjuk Amerika n barat supaya kutuk Iran dgn justifikasi perbezaan mazhab........

Ulamak2 silam telah rumuskan kedudukan Syiah dari aspeks syarak. Mengapa kita yg jahil ni terlampau2 menghukum tanpa hujjah nas ? Ulamak menolak ajaran Rafidah.... Ulamak mengakui Syiah jaafariyyah n zaidiyyah! Itu dari segi tauhid n feqah.... Manakala semangat n kerjasama politik ia nya merupakan satu kelebihan yg wajar dicontohi bagi melenyapkan penguasaan politik imperialis Amerika n Zionis ke atas pemimpin2 dayus di negara2 Islam.

Para munafik tetap berkiblatkan barat, Zionis dan Amerika .... Mereka adalah tali barut sekular yg setia n bersedia korban diri kerananya.

Hinanya mentaliti ummat di masa sekarang......


Anonymous said...



Iran bestt tuuuu
boleh kawin mutaah...

Awek iran perghhhh dia punya kulit....
putihmerah kegebuan halus muluss..
aku berurusan dgn orng dari middle east. .aku tau la...boleh cair bro tp mereka sukar di dekati.
Mungkin sebab mereka syiah.

Otak geliga said...

Anon 9.38PM

aku bergendang dgn Bomoh ni sejak dia kanak2 lagi...masa tu anak dia 10...pastu bila remaja dia jd Musang, masa tu LIAR sungguh (faham KIASAN hamba??).....hehehe

dah dkt nazak ni jd la bomoh...katanya nak mengubat diri dgn pakai Jin...maklumlah nak melindungi diri dr penyakit katanya...hehehe

kawan baik aku Bomo ni....we r best fren kan Bomo....hari tu raya sama2 makan dodol...cuma aku masuk mulut dia masuk hidung...maklumlah dah tua (faham KIASAN hamba??)....aaahahahahaha

anyway...nak keluar amik angin..mana tau jumpa lipas pukul diri sendiri....ble aku share kat sini......hahahahha

Anonymous said...

GUAN ENG SURUH DAKWA PERKASA
TIJAK POTRAT DIA.
HABIS BAPAKNDIA PIJAK GAMBARORANG ,!
Kan BAPAK dia yang MULA kan !
BODOH PUNYA LIM GUAN ENG
ORANG SEMUA SALAH, DIA SAJA BETUL !
plain stupid chief minister

Otak geliga said...

Anon 9.45PM

yang pemimpin Syiah yg berCAKAP macam KARTUN tu bermazhab apa pulak???....hahaha

jgn sebab dia menentang AS...bla..bla..bla...kata dah ada nuklear tapi sampai la ni AS tak serang sepertimana Afganistan & Iraq, senang2 nak jadikan depa contoh membuta tuli

Org2 Sunni dibunuh di sana sesuka hati....itu apa???..ajaran Islam???...kalau hang penganut Syiah terpulang...itu hak, kebebasan, ur rights...tp org Islam lainpun ada HAK utk bersuara...jd JGN HALANG KAMI NAK BERSUARA....boleh tak??...hehehe

Anonymous said...

SESAT DAH AKIDAH EDITOR HARAMKAH ONLINE NI... Tak tau lah berapa pengikut yg dah terpesong akibat percaya bahan bacaan tahyul ni. Ini mesti gara2 Mat Sabu terpikat dgn awek Teluk Parsi yg cun gila. Syiah ni jenis mengaku islam pergi haji tapi banyak tokok tambah ajaran yg berlainan dan anti ASWJ.

Anonymous said...

Otak geliga Sept. 3, 2012 8.21 PM
Tak betul tu. Yg betul begini:-

"aku kesunyaian. maka sedang aku duduk bermenong. maka aku terlihat seekor lipas. maka ku usap2 lipas itu dan tak semena2 lipas itu berubah menjadi cinadoll yg comel & cinadoll itu berkata..."aku sudi menemani kesunyaianmu wahai IMAM MAHADI"....maka tanpa berlengah aku pelok dia. aku balun dia....takut orang lain kata? aku peduli apa. vadieo itu hanya besi. tak boleh berkata2. bukan aku kata tapi Presiden PAS kata. klu pencacai PAS dgr citer ini alamat tersenggih macam kerang busuk lah mereka. hahahaha.

Anonymous said...

Mengapa setiap kali musabaqah al Quran ..... Iran masih dijemput?

Jika Iran sesat...... Jangan jemput la nanti mereka Quran yg salah....... kakakaka ...


Ko orang ajaq pd ketua2 UMNO yg jahil lagi baik...............

Otak geliga said...

Anon 9.56PM

bukan UMNO je...PAS sekali kot...ko MALAS baca apa yg Bomo taip ke???...hahahaha

Anonymous said...

Woi..Bomoh Siam ker Sial?
Ko hentikan la loyar buruk ko tu...

Dari gaya penulisan ko yg aku baca terdapat 2 versi?...satu masuk akal satu lagi langsung tak masuk akal...yang masuk akal tu ko Cut & paste...yang langsung tak masuk akal tu dari jiwa gelora gelodak ko?...

Jadi aku mintak ko hentikan la penulisan ko yg nampak bodoh lagi bangang...seolah2 ada 2 watak berbeza.

Senang katalah Dalam jiwa Islamik tu terdapat gangguan syaitan..ko terima jer la....kalau dilayan dan diulas makin banyak timbul syaitan dari jiwa islam....

Otak geliga said...

berbalik kepada persoalan yg mengatakan kononnya Syiah jaafariyyah & Zaidiyyah itu diakui...aku cuma nak kata

---------------YA DIAKUI SESAT-----------

Jaafariyyah ni dah la pelampau dan penganutnya byk di Iran yg byk membunuh org Sunni di samping menghina para sahabat Nabi s.a.w

Zaidiyyah...ya..DULUUUUUU diakui paling hampir dgn ASWJ & sederhana, tetapi KINIIIII telah SESAT....sebab?????....SEBIJIK MCM Syiah Jaafariyyah

jd mmg sgt tepatlah mereka diHARAMkan di Malaysia dr meROSAKkan ASWJ di Malaysia.

sebab tu golongan PELAMPAU ni byk kelihatan dlm PAS...faham maksud hamba???....hehehe

Otak geliga said...

tak silap aku musabaqah Al-Quran hari tu kategori wanita Iran menang

tapi penganut Syiah ke???....ntah...Sunni ke??...ntah...tapi yg penting dia baca Al-Quran yg betul & mengucap

Anon...ko ingat kat Iran tu ada Syiah je ke???...hahahahaha

Otak geliga said...

Anon 10.08PM

kadang2 Bomoh meminta bantuan Jin dia...atau Jin dia meresapi dlm tubuh masa dia menurun....aku tak tau kebenarannya....tapi itulah, dah kata jgn kawan dgn setan, tapi degil....org dah byk makan garamkan....hehehehe

Anonymous said...

aku percaya.....

Anonymous said...

Haron din sibok baca doa kat empangan semenyeh

Anonymous said...

JANJI DEMONSTRASI!!!!!!!...

Anonymous said...

PAS ITU PARTI ASLAM SEMALAYSIA!!!!!!!....

Anonymous said...

PAS ITU PARTI ASLAMKHAN SEMALAYSIA

Otak geliga said...

Harakah ni SUARA Syiah dia cepat2 Teropong...tacap cantik2 dkt paper dia yg katanya TIADA KEBEBASAN MEDIA

berlambak suara ASWJ Malaysia menghentam PBB ntah ada ke tidak selera depa nak teropong & tacap....mungkin JIJIK dgn pengikut fahaman ASWJ....hehehehe

dah nampak HALAnya ke mana...jd kenapa menidakkan & malu2....ye tak

Anonymous said...

SIAPA PERKENALKAN BUDAYA TIJAK MEMIJAK GAMBAR ?

BUKAN CHAUVINIS DAP KE YANG PIJAK AMBAR ADUN PERAK ?

SIAPAYANG TANAM SIKAP BENCI MEMBENCIINI ?

Anonymous said...

Ada jugak pengikut syiah yahudi kat sini.pelik betul la

Anonymous said...

umno tuduh pas syiah?hahaha!

Anonymous said...

Macam mana tok hadi pulak yang berdampingan dengan puak syiah,?himpunan ulama islam katanya.KATANYA.

Kihkihkih

Bomo Siam said...

Majlis anjuran UPU Sekolah Taman Sekebun Bunga yg kununnya untuk membantah pendudukan 60 tahun Israel di Palestine telah dijadikan medan untuk propaganda syiah .

Kalau melihat kepada panel yg diundang iaitu Hasan Askari dan Zaini Zainal Abidin sudah cukup memperlihatkan apakah wajah sebenar program tersebut .

Dewan Pemuda PAS Pusat membantah program tersebut dan sangat kesal di atas sikap tidak bertanggungjawab menggunakan pentas PAS untuk tujuan jahat tersebut dengan membawa masuk pengaruh dan idea syiah ke dalam PAS sedang PAS adalah perjuangan yg berasaskan Ahlis sunnah wal Jamaah...!

Bomo Siam said...

Bomo mengharapkan agar pimpinan PAS khasnya sahabat2 pemuda dapat mengambil tindakan sebenar.

Sdr YB Zaki , Ustaz Nik Abduh , Ustaz Ahmad Baihaqi dan sdr Zuraidin mungkin boleh beri perhatian dengan menyiasat betul duduknya kes atau isu ini kemudian dapat bertindak agar pengaruh syiah tidak dibawa masuk ke dalam PAS melalui mana2 jua pintu...!

Anonymous said...

haron din buat boddo....

sibuk ludah air mineral sbb ludah air mineral masyukkkk..... ekeke

Anonymous said...

Ini bukan cerita setanding raja lawak, tapi cerita tahyul raja berangan macam bagus je.

Anonymous said...

BOMO NI BETUL2 TOTOK PAS.....DIA BENCI UMNO.....DIA BOLE KAWAN DGN SYIAH,KOMINIS,GAY KECUALI UMNO......GUA TAU DRP U PUNYA KOMEN....HEHE

Anonymous said...


otak geliga.. bespren ko@bomo siam dah menurun lagi la...
cepat sedarkan dia sblum dok merapu xtentu hala!

Anonymous said...

Anonymous said...

Amerika, Yahudi, barat, amat memusuhi Iran..... Kerana revolusi Islam 1979.

Mereka tanam elemen2 perbezaan dan permusuhan kpd Iran kepada pemimpin2 sekular boneka Zionis n barat ..... Pemimpin2 boneka barat, Yahudi n Amerika pula dakyahkan kpd rakyat mereka demi Zionis.

Seburuk2 Iran Syiah masih membaca alQuran yg sama dan sujud kpd Allah. Tapi kerajaan2 Islam sekular boneka Barat lebih redha dengan Amerika n barat......

Bila Iran sebut PBB itu diktator, maka bangkit hamba2 sekular ini mengikut telunjuk Amerika n barat supaya kutuk Iran dgn justifikasi perbezaan mazhab........

Ulamak2 silam telah rumuskan kedudukan Syiah dari aspeks syarak. Mengapa kita yg jahil ni terlampau2 menghukum tanpa hujjah nas ? Ulamak menolak ajaran Rafidah.... Ulamak mengakui Syiah jaafariyyah n zaidiyyah! Itu dari segi tauhid n feqah.... Manakala semangat n kerjasama politik ia nya merupakan satu kelebihan yg wajar dicontohi bagi melenyapkan penguasaan politik imperialis Amerika n Zionis ke atas pemimpin2 dayus di negara2 Islam.

Para munafik tetap berkiblatkan barat, Zionis dan Amerika .... Mereka adalah tali barut sekular yg setia n bersedia korban diri kerananya.

Hinanya mentaliti ummat di masa sekarang......


September 3, 2012 9:45 PM

-----------------------------------

hang nak cakap sapa yg sekular tu? pemimpin UMNO? kau rasa sape pemimpin islam pertama yg BAGI BIG SMASH KEPADA AMERIKA DAN PROKSI ZIONISNYA?

TUN MAHATHIR! SIAPA TUN MAHATHIR? SEORANG MELAYU ISLAM SUNNI DARI PARTI UMNO!

hang rasa org syiah irankah yg berani melaung dan menyanggah amerika dan zionis BAGI SOUND TEPEK SATU DUNIA TGK? TIDAK!! TUN MAHATHIR ADALAH MELAYU ISLAM SUNNI PERTAMA YG BERANI BERSEMUKA SOUND AMERIKA DAN ZIONIS DI BUMI MEREKA DEPAN PEMIMPIN MEREKA FACE TO FACE, BUKANNYA SOUND MELALUI MEDIA DI NEGARA SENDIRI. bg tau aku pemimpin islam mana yg berani sound amerika dan zionis di negara mereka? NONE! NIL! NADA! ZILCH!!

Anonymous said...

Kami umat islam malaysia mengharapkan (kalau pas boleh diharap la) pas bertegas dgn kafir dap dan berlemah-lembut dgn org islam umno.. Boleh?

Anonymous said...

dalam syiah ada kawin kontrak tu yg pas piss pus suka masing masing nak rasa artis la pulok and uncle kong kit siang malam kata takebeeeeeeer

Anonymous said...

Madey ..sunni?
Kakakaka lawak betul....

Sunni cela Rasul tak cukur janggut kerana tak ada pisau gillatte.....

Sunni yg tolak hudud......

Sunni yg anti gerakan Islam ....

Salam Hussin dulu pun mengaku sunni......
Gaddafi yg dibunuh rakyatnya juga mengaku sunni....
Tapi amalan hidup berpegang kpd sosialis....

Madey.... pulak .... Sekular kapitalis pragmatik..... bertaubatlah.....

Anonymous said...

Sunni ------ maknanya muslim yg beriman dan beramal dengan alQuran , ALHADIST (sunnah Rasul saw), Ijmak dan Qias........ Muslim yg menolak ideologi2 ciptaan manusia yang bercanggah dengan hukum hakam Allah!


Contoh... Undang2 Allah vs. Undang2 sekular..

Hukum zina --- 100 sebatan, bukan denda rm500/ 1000/ ......

Hukum mencuri ---- jika sabit kesalahan , potong tangan bukan... Hukuman lain drp itu...


Sunni kah seseorang itu menafikan sebahagian hukum Allah .... seperti tabiat Yahudi yg persendakan hukum Allah .

Melayu Perak said...

dalam islam bukan semestinya potong tangan.....

ada undang-ungang hukum takzir selain hudud.....

ko berfikiran sempit....

mahathir jelas seorang sunni....hanya persepsi ko yang katakan mahathir anti islam....anti hudud.....

Melayu Perak said...

nik aziz jelas bukan sunni kerana memperkecilkan sejarah nabi masa budak-budak....menghina Allah kata samseng...dan Allah untuk agama lain...

hadi bukan sunni kerana mengkafirkan orang islam yang lain seperti umno...

sabu bukan sunni kerana berkhalwat dengan bini orang di bilik 121....

Otak geliga said...

mana da TDM buat benda tu...hehehe

pasai cukur janggut tu TDM perli PAS yg berlagak terLEBIH2 Islam dgn menipu janggut konon ikut sunnah Rasulullah

TDM tolak Hudud PAS...bukan Hudud Islam sebenar

TDM anti Gerakan Islam???.....mana Gerakan Islam kat Malaysia ni???....PAS ke???...kahkahkah...geli aku

Saddam & Ghadafi setidak2nya dia tidak mencela sahabat2 & Isteri Nabi Muhammad s.a.w sebagaimana Syiah

sebab "Sekular Kapitalis Pragmatik" tu la kau hidup senang lenang aman makmur di MAS & Islam MEKAR di sini & jgn lupa itu Qada' Qadar Allah....kau nak nafi ke???

Otak geliga said...

org2 Sunni tak pernah tolak Hudud....dlm konteks ini UMNO

jika keadaan masyarakat & persekitaran tidak mengizinkan adakah Hudud yg 0.0001% itu (spt kata Hj Hadi) perlu diWAJIBkan berbanding perkara lain?

ko pergilah berhujah dgn Ulama' & jgn sengaja buat2 BODOH & LUPA yg PAS sudah seirama dgn UMNO

ngko ni Syiah mana??....anti dgn Sunni...hehehe

Anonymous said...

Najwan Halimi dah buang entri dia memburukkan bendera Malaysia yang dituduhnya menciplak dan adalah bendera penjajah. Nampaknya Penipu Rakyat dah gelabah bila kena lanyak dengan teruk oleh rakyat Malaysia yang setia kepada negara, bukannya pengkhianat seperti Penipu Rakyat, perosak masyarakat, pemusnah negara.

Blah la, Penipu Rakyat komunis!

PRU 13 undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

Anonymous said...

layarilah laman portal web berita yang disediakan PERCUMA tanpa perlu melanggan Freemalaysiakini2.com , sebarkan kepada rakan-rakan anda.

Anonymous said...

AKU LIHAT AYAHTOLEH BUMU SIAM DUDUK SENDIRIAN DIBILIK, INI, TETIBA JARI JEMARI MENGGONCANG KEPALA, CUUT... CHUUTT..... TERPANCUT. BERGETAR SELURUH JIWA MENGEMUT. AJAIBNYE.
JANGAN CAKAP DGN ORANG, NANTI TAK CAYA, KATE GILE.

Anonymous said...

"HARAKAHDAILY PROMOSI SYIAH : HARON DIN BUAT APA ?"
ok, diminta HARUN SALIM BACHIK debat dgn HARON DIN, mari kita tengok siapa yang kena.....

Anonymous said...

ceh..ko je kata pimpinan pas kat syiah salah..takde pulak kuar dekat harakah pimpinan pas isytihar syiah sesat...ko nak revolusi..tengok kat mesir negara lintang pukang...libya bom sana sini...yaman orang syiah serang madrasah sunni..syria perang tak abis-abis, kalau revolusi minda ajak orang islam bersatu takpe ..kalau dah tahap angkat senjata bunuh sama sendiri..semua merana beb...

Anonymous said...

standard, yang agak2 komen kutuk TDM tu tak penah pon ada depan TDM masa dia bagi komen..tah2 tak lahir lagi pon....tahu2 je kitab harakah kata mahathir anti islam.....

Tukang Komen said...

Syiah gang ngan Pas. Pas gang ngan Bumusiam. Bumusiam gang ngan Dap. Dap geng ngan peliwat. Peliwat geng ngan yahudi.

Anonymous said...

Bumu "Lambai" Sial said.

PAS merupakan gerakan Parti Politik Islam tunggal yg terlibat dalam sistem politik negara ini.

Pada asas perbezaan ketara antara PAS dan parti2 politik lain yg wujud di negara ini ialah cita2 dan tujuannya iaitu ingin menegakkan Dawlah Islamiyyah di negara ini yg menjalankan hukum2 bersandarkan al-Quran, As-Sunnah, Ijmac ulama dan Qiyas.

September 3, 2012 9:02 PM
_____________________________________________

PAS ADALAH LUBANG DUBUR. YANG KELUAR SEMUA NYA N.AJIS!!!


Anonymous said...

PAS adalah Lubang Juboh. Yang keluar dari Lubang Juboh semua nya N.ajis.

Bumu "Nizar" Sial "Lambai adalah tangan yang mencuci Lubang Juboh PAS setelah habis berak.

Anonymous said...

Sunni ------ maknanya muslim yg beriman dan beramal dengan alQuran , ALHADIST (sunnah Rasul saw), Ijmak dan Qias........ Muslim yg menolak ideologi2 ciptaan manusia yang bercanggah dengan hukum hakam Allah!


Contoh... Undang2 Allah vs. Undang2 sekular..

Hukum zina --- 100 sebatan, bukan denda rm500/ 1000/ ......

Hukum mencuri ---- jika sabit kesalahan , potong tangan bukan... Hukuman lain drp itu...


Sunni kah seseorang itu menafikan sebahagian hukum Allah .... seperti tabiat Yahudi yg persendakan hukum Allah .


September 3, 2012 11:50 PM
_____________________________________________

Aku rasa ko ni salah satu tangan yg mencuci Lubang Juboh PAS sesudah selesai buang n.ajis.

Ko pandai ckp jer. Gi suroh PAS laksakan Hudud dan hukum cara Hudud Anwar Aljubs dan Ulamak2 PAS YG Berzinah tu.

Anonymous said...

Bomo mengharapkan agar pimpinan PAS khasnya sahabat2 pemuda dapat mengambil tindakan sebenar.

Sdr YB Zaki , Ustaz Nik Abduh , Ustaz Ahmad Baihaqi dan sdr Zuraidin mungkin boleh beri perhatian dengan menyiasat betul duduknya kes atau isu ini kemudian dapat bertindak agar pengaruh syiah tidak dibawa masuk ke dalam PAS melalui mana2 jua pintu...!

September 3, 2012 10:53 PM
_____________________________________________

TERMASOK PINTU2 HARAM (LUBANG PUK_) YANG PEMIMPIN2 (SAPERTI KOTEK YANG SENDENG) KO DAH SONDOL!!

Wahkahkahkah...

Anonymous said...

Sunni ------ maknanya muslim yg beriman dan beramal dengan alQuran , ALHADIST (sunnah Rasul saw), Ijmak dan Qias........ Muslim yg menolak ideologi2 ciptaan manusia yang bercanggah dengan hukum hakam Allah!


Contoh... Undang2 Allah vs. Undang2 sekular..

Hukum zina --- 100 sebatan, bukan denda rm500/ 1000/ ......

Hukum mencuri ---- jika sabit kesalahan , potong tangan bukan... Hukuman lain drp itu...


Sunni kah seseorang itu menafikan sebahagian hukum Allah .... seperti tabiat Yahudi yg persendakan hukum Allah .


September 3, 2012 11:50 PM
_____________________________________________

Pencuci Lubang Juboh PAS!!

Ko jgn nak sebok pasal Yahudi Pulak!! You are nothing compare with them!!

DAP yg jauh lebih kecil mempersendakan Islam dan Hudud tu korang ajar BUDUH!!

Dah lah ko tak ambil tindakkan terhadap Cina Kafir Harbi Kominis tu ni pulak ko tidur sakit dgn sial2 tu.

Ko ni memang spesis Haram Jadah!!

"PAS ADALAH LUBANG JUBOH YANG MENGELUARKAN N.AJIS DAN PENCACAI2 DAN BARUAH2 NYA ADALAH TANGAN YANG MENCUCI LUBANG N.AJIS ITU"

Anonymous said...

Syiah ke bunuh ustaz ibrahim libya n 13 orang sunni di memali?

UMNO pedusta tipikal sekular yg korup.....

Tolak UMNO = tolak mungkar n khurafat yg angkuh dakwa penyelamat Melayu......

Melayu sunni yakin hanya Allah penyelamat manusia n makhluk termasuk Melayu !

Usah syirik kain Allah dgn UMNO .

Anonymous said...

BENARKAH SYIAH IRAN SESAT?

Imam Khomeini pengasas Revolusi Iran pernah keluar fatwa wajib dihukum bunuh terhadap Salman Rushdie yg tulis novel Satanic Verse yg hina Rasulullah SAW dan isteri2 serta sahabat2nya.......

Begitu juga Iran putus hubungan diplomatik dengan Belgium kerana membenarkan penerbitan karton karikatur hinakan Rasulullah n Islam.......

Ketegasan Iran terhadap kuffar USA, Zionis Israel n Barat amat jelas n dominan berbanding kerajaan2 Islam sekular Arab, Afrika n Asia termasuk Malaysia yg sejak dulu jiwa terjajah........

UMNO usah retorik dgn Islam jika pemimpin2 UMNO pun hidup dalam kemungkaran kepada Allah n menipu rakyat sepanjang sejarah! Abdullah bin Ubai bin Salul, ketua munafikin Madinah tak pernah lengkang di mulut janji taat setia kpd Rasul SAW.... tapi "Janji tak ditepati".

UMNO jangan jadi munafik!

Anonymous said...





muak aku dgn UMNO .... banyak sangat SLOGAN retorik ...... Contoh tubuh TERAJU kononnya nak tolong bumiputra... Tapi hakikat nya amalkan kronisme ali babakan MRT corp kepada George Kent..... Nego tender... Syrikat2 Melayu lain lompong ..... Teln aIr liur sj... Yg berkuasa pm..... Janji ditipiui ....

Anonymous said...

EK eleh 7:58

Mengigau ker bro?

Ibrahim Libya menentang kerajaan kerana fatwa Hj Hadi.Ibrahim Libya beranggapan menentang kerajaan sebagai jihad kerana menetang kafir ajara fatwa Hj Hadi.

Hari ini Hj Hadi melanggar fatwanya bekerjasama dengan orng kafir.Malah mahu meletakn calon bukan islam mewakili PAS di Serawak!

Sepatutnya bro yng mengigau atas tu bila bangun nanti cuba persoalkn perkara ini...

1.Setelah Ibrahim Libya di angkat sebagai mati syahid kerana perjuanganya untk menetang kekafiran dan menegakn negara islam,apakah statu syahid arwah bila PAS menukar kepada negara berkebajikan dan bekerjasama dng DAP kafir harbi serta boleh menerima bantuan syaitan menurut TGNA?

2.Kemanakah duit tabung memali yng tidak sampai ke pada mereka yng sepatut menerimanya.Siapakah yng telah metekedarah duit anak2 yatim ini,adakah umno telah terlibat mencuri duit tabung memali yng di wujudkan oleh PAS?

3.Kerajaan adalah petabir yng sah di pilih oleh rakyat melalui pilihanraya.Sebarang tindakn subversif oleh elemen yng menggugat ketenteraman awam perlu di pantau krn itu tanggong jawap mereka.Kematian Ibrahim Libya adalah sesuatu yng malang ttp kematian anggota polis utk menangkap Ibrahim Libya adalah lebih malang.Utk saudara jng lupa siramkan minyak wangi di perkuburanya bila singgah Memali.

4.Bila saudara ada kelapangan baca surah al hujarat ayat 8-11.Fahamkn isinya.Tanyakan pd pucuk pimpinan saudara adakah di kira mungkar seandainya menolak penyatuan dan persaudaraan islam seperti yng di lakukan oleh TGNA?

Assalamualakum...
jangn lupa lakukn senaman dan sarapan pagi supaya otak dan tubuh kita cergas!

Anonymous said...

8:19

Sekiranya tuan tidak cukup ilmu lebih baik diam dari mengupas sesuatu isu secara ilmiah.

Saranan ikhlas dari saya.

Servant of God said...

Nampak sangat laa orang2 PAS nih anjeng.. tak cukup dianjengkan dek peliwat dan penyekutu Allah, dianjengkan oleh syiah laa pulak.. lepas tu perasan bagus.

Pi mampus laa..

Anonymous said...

antara ajaran syiah yg paling popular ialah boleh bawak bini orang masuk hotel dan bagi tazkirah pukul 3.00 pagi, kemudian terus jd bini dia.

aloya said...

Padan muka pencacai Pakataik kena kitai!!!

Anonymous said...

bomo sial haramjadah adalah manusia terkutuk yg sejiwa dan sesial dngn aljuburi dan pok nik tua kutuk.

Anonymous said...

'Kelantan dan Iran mempunyai pelbagai satu persamaan . Gabenor Wilayah Qom menyatakan bahawa Kerajaan Negeri Kelantan ibarat adik kepada Kerajaan Iran.'

Kerajaan Iran(abang) = Syiah besar
Kerajaan Negeri Kelantan(adik) = Syiah kecik?

Dipetik dari blog pencacai PR , http://kerabubersuara.blogspot.com/2012/04/kelantan-jalinkan-hubungan-erat-dengan.html

Tak pasal2 kena gi basuh tangan pulak aku, tetiba bau hanyir sebab banyak sangat fitnah kat dalam blog demo ni. Haisshh....

WY

Anonymous said...

Pas nak laksana hudud?
Penganut agama pas yg bodoh je percaya janji manis Parti Ajaran Sesat ni..
Terang2 presiden PAS kata hudud bukan keutamaan.. Belum boleh laksana sbb byk kekangan(alasan yg sama pernah diberi UMNU)..

UMNU, Parti jahil tangguh hudud sbb blum mampu..
PAS, Parti yg kononnya alim agama juga tngguh hudud ats alasan Brother DAPigs x izin???

Anonymous said...

muahaha pukimak pny SYIAH SESAT !!!