Monday, October 15, 2012

ANWAR SEMAKIN GUS DUR.


Menjadi fakta yang terpahat di dalam penulisan sejarah dunia bahawa apabila kuasa-kuasa Barat mula menakluki wilayah-eilayah lain di dunia bermula pada kurun ke 13, mereka membawa bersama tiga kepercayaan atau prinsip utama yang dikenali sebagai 3G iaitu God, Gold, Glory atau Tuhan, Emas dan Keagungan.

Perkara yang sama berlaku dalam ekpedisi Alfonso de Alburquerque apabila mula berlabuh di Melaka yang kemudiannya membawa kepada kejatuhan dan penaklukan Empayar Melaka pada 1511.

Senario yang sama dialami ketika Kapten Francis Light mendarat di Esplanade (kini dikenali sebagai Padang Kota Lama) di mana beliau terpegun dengan kedudukan strategik Pulau Pinang lalu dengan strategi penipuan yang liciknya, jajahan Sultan Kedah itu menjadi milik kuasa Inggeris.

Francis Light juga membawa misi 3G yang sama seperti Albuquerque tetapi, di mana salah satu objektif utamanya ialah mengkristianisasikan penduduk tempatan yang terdiri daripada orang Melayu yang beragama Islam, samada secara halus atau paksaan.

Kini setelah hampir 300 tahun berlalu, Pulau Pinang bukan lagi diperintah oleh golongan berkulit putih, rambut perang dan berbahasa Inggeris tetapi puak Cina pembangkang yang diwakili oleh parti rasis DAP.

Dilihat daripada mata kasar sememangnya ada perbezaan ketara samada dari aspek-aspek fizikal atau budaya tetapi satu perkara yang dikongsi bersama antara penjajah Inggeris dan DAP ialah faktor agama.

Jika agama Kristian dibawa secara rasmi untuk dikembangkan di Tanah Melayu bermula dengan Francis Light dan kemudian misi beliau disambung oleh penjajah Inggeris pada abad ke 19 hingga ke pertengahan abad ke 20, maka setelah merdeka misi tersebut tidak mati begitu tetapi diteruskan oleh rakyat negeri ini berpegang kepada konsep 3G tersebut.

Tidak hairanlah DAP melenting apabila Ahli Parlimen Datuk Zulkifli Nordin menunjukkan bukti bergambar berkaitan satu majlis kesyukuran di Pulau Pinang pada 5 Mei tahun lalu tidak lama selepas kemenangan besar DAP dalam pilihan raya negeri Sarawak pad 16 April 2011.

Gambar tersebut menunjukkan pemimpin-pemimpin pusat DAP bersama-sama meraikan kemenangan dengan ADUN-ADUN baru DAP di Sarawak yang turut merayakan bersama para paderi dan pastor dari negara luar dari United Kingdom dan Afrika Selatan.

Yang mengejutkan ketika doa dibacakan pada majlis itu, mereka mengharapkan negara Malaysia pada satu hari kelak akan menjadi negara Kristian dan jawatan Perdana Menteri juga akan dipegang oleh seorang yang beragama Nasrani.

Malah agenda yang lebih merbahayakan pada majlis makan itu ialah kesediaan pihak gereja asing menghulurkan dana agar perkara ini menjadi satu realiti.

Terdapat juga dakwaan bahawa bebeberapa majlis seperti di Pulau Pinang telah juga diadakan beberapa kali di Sarawak.

Perkara yang sama juga telah dibangkitkan oleh Ahli Parlimen PAS dari Bachok, Nasharuddin Mat Isa dan kini DAP bercadang untuk menyaman beliau.

Golongan Kristian di negara ini yang kini dipelopori oleh DAP nampaknya semakin berani mengenengahkan agenda Kristian apabila mereka mula merasa kuat dengan kemenangan penambahan kerusi di Parlimen pada PRU 2008 dan kemudiannya membolot 16 kerusi di PRN Sarawak.

Malangnya keberanian dan keangkuhan DAP melakar agenda Kristian mereka sebelum ini telah dibantu oleh seorang pemimpin politik beragama Islam dan dilihat sebagai tokoh Islam antarabangsa bernama Anwar Ibrahim.

Tanpa memikirkan kesan dan impak kepada Islam, Anwar menjelajah ke seluruh Malaysia, mempertahankan penggunaan istilah ALLAH oleh penganut Kristian di Sabah dan Sarawak dan juga penerbitan kitab Injil dalam bahasa Melayu.

Puak Kristian ekstrim yang menguasai DAP seperti Lim Kit Siang, anaknya Lim Guan Eng, Teresa Kok, Ngeh Koo Ham, Nga Kor Ming, Anthony Loke, Ronnie Liu, Charles Santiago, Wong Ho Leng, Chong Chien Jien dan ramai lagi bertepuk sorak kegembiraan apabila seorang Ketua Pembangkang berpihak kepada mereka.

Bagi DAP, Anwar adalah hero mereka kerana telah membuka jalan yang lebih besar serta menyenangkan misi mereka untuk mengKristiankan Malaysia dengan kadar yang lebih cepat.

Oleh kerana itulah DAP menjadi parti pembangkang yang pertama menyokong Anwar sebagai calon Perdana Menteri sekiranya Pakatan Rakyat menang pada PRU 13 dan terus menyokong beliau sebagai Ketua Pembangkang walaupun ketika jumlah kerusi PKR adalah yang tercorot di Parlimen berbanding DAP dan PAS apabila lima anggota parlimennya melompat.

Tidak payah untuk berfikir secara kompleks bahawa Anwar adalah ikon Kristian yang bakal menjahanamkan orang Melayu dan Islam di negara ini jika dibenarkan berkuasa.

PKR yang pada mulanya diasaskan oleh bekas ahli dan pemimpin daripada Umno, ABIM serta NGO Melayu dan pada peringkat awal diterajui oleh pimpinan Melayu kini telah menjadi sarang kumpulan Kristian yang menguasai disetiap lapisan kepimpinan parti.

Muka Melayu yang memegang kuasa dalam PKR sekarang hanyalah sekadar Anwar, Wan Azizah serta Azmin dan beberapa kerat yang lain.

Bermula pada peringkat naib presiden, majlis pimpinan pusat, biro-biro, cabang malah ranting sekalipun kebanyakannya dipegang oleh pemimpin bukan Melayu malah ramai antara mereka adalah folongan Kristian yang kuat beragama terutamanya dari Sabah dan Sarawak.

Suara Melayu di dalam PKR sudah layu dan boleh dikatakan sudah terbenam dengan kemenangan ramai pemimpin bukan Melayu pada pemilihan parti 2012.

Bagi Anwar samada pemimpin Melayu dalam PKR kuat atau sebaliknya tidak penting baginya.

Yang penting bagi Anwar ialah sokongan dan dokongan kuat daripada DAP yang difikirkan adalah jalan utamanya baginya mencapai impian menjadi Perdana Menteri.

30 comments:

Anonymous said...

penyokong PAS
ini ke yang dikatakan oleh TGNA
Dap tidak pernah menganggu PAS?

Anonymous said...

Nuar ni tak teringin ke makan Vavi

Pekong Pondan said...

Homosexual scumbag, Unpunished?

yusri saari said...

anwar ibrahim, sila bunuh diri sendiri. makin menyampah aku tengok ko ni pengkhianat!!

Anonymous said...

Anwar mmg spesis anak gambang. Tak caya? Cuba selongkar dlm blog aidc.
So apa nak heran jika perlakuan dia kalah yahudi. Doakan je esok lusa kalau dia mati sama mirip kamal attartuk. Tak pun mcm ariel sharon.
Agaknya time tu umat melayu br tau bahawa betapa jahat dan zalimnya hamba tuhan yg sorang ni.
@ dia x sesuai jd hamba Allah sbb tuhan dia sama dgn agama lain.

Anonymous said...

Kufur jika sokong bukan Islam guna kalimah ALLAH -Haron Din
Sinar Harian : 5.1.2010

Pemimpin bukan Islam Termasuk DAP tetap boleh guna kalimah ALLAH-Nik Aziz
Bernama: 15 Mei 2010 :9.23 pm

PAS dah lari dari perjuangan asal....
Prof Shahnon Ahmad mantan ahli parlimen PAS!
Mingguan Malaysia: 14.10.2012

Anonymous said...

Dah terlalu banyak makan duit
yahudi zionis, AnuGAY makin
tertekan untuk memberikan 'pulangan
pelaburan' kpd penaja2 yahudi
zionisnya dgn cara menjadi Pee'Em
dan menyerahkan Mesia untuk dijajah
kali ke2.

Sekiranya AnuGAY gagal dlm PRU13
ini,jangan terkezut kiranya penaja2
AnuGAY akan 'menamatkan' hikayat
hidup AnuGAY & menaikkan
'ikan sepat kering' sebagai
penyambung perjuangan AnuGAY
(the second Su Kyi)& serentak
dgn itu menyalahkan Ameno sebagai penyebab kojolnya AnuGAY.

Maka, oang2 Melayu yg taksub ngan
AnuGAY akan cuba mencetuskan
'Malay Spring'...
nauzubillah min zalik!

Tapi sanngup ke AnuGAY mampos demi
membalas budi penaja2 yahudi
zionisnya ???

Servant of God said...

Totok2 PKR apa peduli semua nih. Satu2 mata hati dah kena tutup.

Anonymous said...

taknak komen yg serius....tapi tajuk artikel ni buat aku gelak ! Hilang penat balik dr pejabat.

Anonymous said...

Yang paling bahlol pemimpin pas(parti ajaran sesat)mereka menganjak umat islam boikot barangan yahudi, tapi pengampu yahudi sahabat karib mereka tidak di boikot, paling sial puak2 sesat ni, tak tahu atau buat tak tahu yang baju kuning bershit yang dipakai pemimpin dan penyokong pas adalah sumbangan duit kocek yahudi. itulah jenis manusia sesat....!tak sedar diri.

Anonymous said...

Memang padan dengan muka-muka Nurul Izzah, Zuraidah, Fuziah Saleh, Latifah Koyak,Nasution, Shamsul, Rafizi, mampus lah kamu, makan hati lah kamu setiap hari. Tetapi kalau mereka hendak hidup kaya raya seperti Khairil anak allahyarham Khir Johari, semua petualang Melayu dan orang PAS ini kena kowtow dengan DAP macam di singapork.

Anonymous said...

Anon October 15, 2012 5:57 PM,
Anda mesti membuka minda cergas anda untuk membela negara yang tercinta.

Anonymous said...

Seiras ulasan dari akhbar Sinapura Straits Times menghentam Utusan Malaysia.
Wartawan; Yong Yen Nie Tarikh: Oktober 12 hb
Utusan Malaysia dan seorang ahli PAS menuduh gereja menglibatkan diri dalam politik.
1. Beberapa gereja di Pulau Pinang memancing undi dari pehak Kristian atau Nasrani supaya mengundi Pembangkang. Lim Guan Eng mengajurkan dialog pada Okt 6 menegaskan kaum Kristian mesti menegakkan keadilan terhadap kekerasan dan ketidakadilan kerajaan. Tetapi kaum Protestan menafikan tuduhan itu.
“Dialog ini diadakan diantara kerajaan Penang dengan gereja Pulau Pinang adalah alasan neutral, kata Sam Surendran wakil dari National Evangelical Christian Fellowship (NECF).
2. Nasharuddin Mat Isa, dari PAS menuduh DAP mengadakan gabungan sembahyang Kristian di Sarawak untuk Malaysia diistiharkan jadi Negara Kristian.
3. “Selepas PRU 13, untuk menyambut kejayaan DAP, DAP akan menganjurkan “Hari Kesyukuran” . Antara rancangan yang terlibat adalah meminta doa supaya Malaysia dirasmikan menjadi Negara Kristian. Walau bagaimana pun, pemimpin PAS memberi kenyataan itu adalah pendapat peribadi seseorang.
4. Pada tahun lepas, Utusan menuduh DAP bersebahat dengan pehak kaum gereja Kristian untuk memilih Perdana Menteri Kristian.
Dibawah kenyataan wartawan ini terdapat unsur-unsur batu api dari penyokong pembangkang.
5. Seorang penganalisa politik mengulas bahwa perkara yang sudah di hebahkan oleh Utusan menyebabkan kaum Kristian menjadi lebih sedar untuk menyebarkan ideology politik mereka.
6. Bridget Welsh, seorang politik sains di Singapore Management University menjangkakan kaum Kristian akan menganjurkan ‘Kumpulan Muktamad’ semasa PRU akan datang.

Yong Yen Nie, wartawan SST ini melaporkan pembohongan lagi. Katanya, mengikut Bishop Solomon Rajah, ketua menteri LGE menghadapi berbagai tugas dan dia tidak menganggap sebarang ‘kejanggalan’ mengapa LGE tidak sepatutnya berjumpa paderi. YYN berdalik lagi, mengatakan pemimpin gereja bertindak akan memberhentikan susulan politik.
YYN hendak menghukum Nasharuddin, katanya DAP akan membuat laporan polis.

Yong Yen Nie adalah wartawan musibat. Anak gampang memang suka berbohong dalam laporan kerana terkenan perangai vavi.

Anonymous said...

Syarikat pengendali Unisel rugi RM37.63 juta

KUALA LUMPUR 15 Okt. - Laporan Ketua Audit Negara 2011 mendapati Pendidikan Industri YS Sdn. Bhd. (PIYSB) yang mengendalikan Universiti Selangor (Unisel) mencatatkan kerugian sebelum cukai sebanyak RM37.63 juta pada 2010.

Syarikat milik kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor itu dilaporkan mengalami peningkatan kerugian sebelum cukai sebanyak 198.1 peratus berbanding RM12.62 juta pada 2009.

Menurut laporan itu, pendapatan PIYSB pada tahun 2008, 2009 dan 2010 masing-masing berjumlah RM91.41 juta, RM89.35 juta dan RM71.82 juta.

“Penurunan itu disebabkan bilangan kemasukan pelajar berkurangan.

“Perbelanjaan PIYSB sepanjang tempoh sama pula meningkat daripada RM83.53 juta pada 2008 kepada RM95.78 juta pada 2009 dan RM102.87 juta pada 2010," jelas laporan itu.

Laporan berkenaan turut menyatakan liabiliti syarikat tersebut pada 2010 iaitu sebanyak RM439.17 juta meningkat berbanding RM381.58 juta pada 2009

---------------------------------------

Lambang kehebatan Punaisihat Ekonomi Selangor yang bermewah dengan jet peribadi dan bas besar. Dapat universiti pada mereka, terus lingkup dan semakin lingkup. Camni ke nak janji bagi pendidikan percuma pada rakyat??? Pendidikan percuma pada tengah-tengah padang Dataran Merdeka boleh la dengan mahasewel-mahasewel mereka tu...!!!!

Anonymous said...

Tgk muke ANUwar igt ayat neh....
:"I support all efforts to protect the security of the state of Israel"

Tgk muke Anuwar teringat sekutu kuat ANuwar , bekas Ahli Parlimen India, Mobashar Jawed Akbar yang mengakui beliau Islam tetapi “tidak semestinya sembahyang lima kali sehari,”...
‘‘Islam adalah sebuah persaudaraan dan bukannya sebuah negara,"

PAS berjuang utk jadikan ANUwar PM..
ANUwar berjuang utk dirinya sahaja....

muahahahhahahhahahah

Anonymous said...

6.09
ye le
kata kuat agama
lebih warak drpd orang lain
kekadang jatuh pelik

wbgmana pun
sepatutnya makan ayam daripada makan vavi

Anonymous said...

kalau melayu islam Malaysia tak sedar sedar juga ...maka tunggulah saat melayu Islam dan Negara ini dicengkam cengkaman penuh kehinaan dan kesialan , maka sejarah Melaka akan berulang dan melayu akan meempat lagi tanpa negara tanpa maruah tanpa erti !

kalau rakyat negara ini masih tidur diulit janji dan mimpi angan2 anwar , maka tunggulah saat kehinaan penuh kehancuran melayu dan negara ini , sejaran istana Maimun akan berulang ..sejaran istana Gelam di Singapura akan berulang ! Melayu hanya tinggal nama , luka 156 tahun lampau akan berdarah kembali , roh para leluhur pejuang dahulukala akan menangis dan mencela kita dengan segala kekecewaan !

hanya satu caranya , tolak pembangkang pada PRU akan datang !! lontarkan pembangkang kelongkang lumpur kehinaan , demi Negara Bangsa ini kita harus bersatu ...

Tukang Komen said...

GOD,GOLD,GLORY and GAY. Anwar berada ditahap 'do or die'. Ini adalah PRU terakhir buatnya sebelum kena bungkus.

Anonymous said...

Anonymous said...
ALOR SETAR 14 Okt. - DAP Kedah sekali lagi menegaskan mereka akan menentang undang-undang yang berunsurkan Islam jika ia mahu dilaksanakan di negeri itu.
Pengerusinya, Lee Guan Aik berkata, tindakan itu termasuk dalam soal pelaksanaan garis panduan papan iklan antaranya menggunakan model berpakaian sopan dan perlu bertudung jika beragama Islam.
Katanya, sebarang perkara berkaitan undang-undang Islam perlu dipersetujui oleh semua parti dalam pakatan pembangkang di peringkat Pusat dan negeri.
"DAP negeri sekali lagi ingin menegaskan dan menjelaskan bahawa kami tidak akan memberi sokongan terhadap undang-undang hudud atau apa sahaja berkaitan isu negara Islam," katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.
Guan Aik mengulas kenyataan Datuk Bandar Majlis Bandaraya Alor Setar (MBAS), Datuk Mat Noh Ahmad berhubung garis panduan pemasangan papan iklan di kawasannya yang meliputi penggunaan bahasa, landskap dan pakaian model iklan.
;;;;;;;;;;;;;;;
CIPAP KORANG PAS LAH BELUM APA2 DAH KENA KENTUT DAP, MACAMNI NAK LAKSANA HUDUD, HAMPEH


October 15, 2012 8:37 PM

Anonymous said...

nampaknya kristian dan menyerap dalam PKR secara terang dan bersuluh.

Jangan nanti maksud PKR adalah Parti Kristian Republik.

Dalam DAP dah begitu jelas mereka bertapak...ADAKAH PAS BUTA ATAU TUHAN DAH BUTAKAN HATI DAN MATA MEREKA????????????

gen2felda

Anonymous said...

DIAKHIR ZAMAN ,DAJJAL DIKATAKAN BERMATA SATU..

APAKAH ADA KAITAN ANTARA LAMBANG FREE MANSION DI US DAN LAMBANG PKR YG.BERMATA SATU TU?

gen2felda

Anonymous said...

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz berkata laporan Ketua Audit Negara yang memuji peningkatan hasil negeri yang ditadbir Pakatan Rakyat membuktikan kerajaan tidak ada "niat jahat" untuk menyembunyikan fakta dalam laporan tersebut.

"Kalau kita nak menyembunyikan fakta, kita sepatutnya mencari jalan untuk menutup pujian (Ketua) Audit Negara yang diberikan kepada Pakatan. Itu sahaja (sudah) membuktikan kita tidak ada niat (jahat).

"Ini membuktikan ada negeri Pakatan yang bagus dan ada negeri yang diperintah BN yang bagus... Mana yang bagus kita mengucapkan tahniah," katanya dalam satu sidang media di bangunan Parlimen hari ini.

Beliau menjawab soalan pemberita berhubung laporan audit negara yang dibentang hari ini memuji kenaikan hasil di negeri yang ditadbirkan Pakatan Rakyat.

Anonymous said...

wah
hasil meningkat
bolehlah buat
keretapi laju
lebuhraya
keretapilaju
lebuhraya
keretapilaju
lebuhraya
hee..hee..hee..
tak yah kutip derma

Anonymous said...

boleh cover
unisel yang rugi itu
bagi aje bebudak tu belajar free....

Anonymous said...

Berbuih2 mulut kite terangkan soal ancaman2 yg bakal berlaku dgn situasi politik skrg teurtama PAS yg melacorkan agama bersama DAPig HARAm tu. Tp semakin dihitam hati mereka oleh Allah, degil dan mengatakan semua ini propaganda UMNO.

Jika betul propaganda UMNO dan isu ini benar adakah Islam suruh kita tolak propaganda yg menyelamatkan Islam dr kehinaan?

Sampai bila politik hanyir PAS ini akan menyelaputi sebahagian besar otak2 Melayu2 Bodoh lagi Bebal ini tnpa muhasabah dan insaf. Sikit2 salahkan UMNO..itu UMNO ini UMNO. Allah itu Tuhan yang Menentukan segala2-NYA. kenapa tidak mahu balik kdp sandaran Allah?

Kita risau dgn pemikiran2 sekular pd mudi2 mudi skrg di blog2 dan FB, menggambarkan Islam hanya sbg nama agama shj, ruh tidak ada lagi.

PAS perosak sbnr pd agama krn mereka gunakan 'camouflage' ISLAM tp rupanya penyesat dan pemesong umat Islam!

mohd. natar said...

... Dialah yang boleh diibaratkan sebagai siKitol didalam sejarah kejatuhan Melaka dahulu.

Dan apakah yang terjadi kepada siKitol itu akhirnya?.

Sila rujuk buku sejarah untuk jawapannya...

Anonymous said...

Anwar sepatutnya marahkan Mat Sabu sbb panggilnya "Aljuburi"....

malayoo mudah lupa said...

Ya Allah kau am bil lah nyawa mereka2 ini sekiranya niat
Mereka untukeruntuhkan Agama mu

Anonymous said...

Anonymous said...
Anwar sepatutnya marahkan Mat Sabu sbb panggilnya "Aljuburi"....

October 15, 2012 11:16 PM
'''''''''''''''''''''''
KONGSI CIKIT BOLEH????????
ANWAR Ibrahim peliwat-Kata Karpal Singh di Parlimen
22 Oktober 1997-
Anwar Aljuburi_Kata Mat Sabu
Taman Melawati
-Rujukan dari Zulkifli Nordin (Bekas Peguambela Anwar)

Pekong Pondan said...

Whatever they call themselves; Lesbian, Transvestites, Transgender and Gays - They Are All Homosexuals. Al-Qur'an do not differentiate homosexuality. They hide behind Suaram, human right and so on. THEY ARE ALL HOMOSEXUAL SCUMBAGS AND MUST BE BROUGHT TO A COMPETENT COURT.