IKLAN BERBAYAR

Saturday, October 27, 2012

DR ASRI ULAMAK GILA GLAMOR KE ??


aku setuju dengan RBF.
KLIK SINI

27 comments:

MELAYUJATI said...

Seorang Uztaz bertaraf bekas mufti boleh bercakap macam itu? aku heran apa yang ada didalam pemikiran beliau. senang-senang boleh menjatuhkan taraf orang yang juga yang bertaraf Ustaz ke peringkat begitu bawah seperti orang yang tidak beriman, Subhanallah Maha Kuasa Allah , berilah petunjuk kepada hamba2 mu ini Jalan Yang Lurus semuga mereka tidak menjadi orang yang berilmu tapi sesat dan menyesatkan.

MELAYUJATI said...

Seorang Uztaz bertaraf bekas mufti boleh bercakap macam itu? aku heran apa yang ada didalam pemikiran beliau. senang-senang boleh menjatuhkan taraf orang yang juga yang bertaraf Ustaz ke peringkat begitu bawah seperti orang yang tidak beriman, Subhanallah Maha Kuasa Allah , berilah petunjuk kepada hamba2 mu ini Jalan Yang Lurus semuga mereka tidak menjadi orang yang berilmu tapi sesat dan menyesatkan.

Anonymous said...

Aku berpendapat seorang ulamak yang mempunyai banyak ilmu ugama dan boleh memberi ceramah, belum tentu boleh jadi seorang pemimpin bagi sesebuah negara. Ini realiti. Lihat lah negara-negara Arab yang mempunyai ramai ulamak tersohor, tetapi tidak ada seorang pun yang telah dipilih menjadi pemimpin sesebuah negara. Fikir-fikirkan lah. Jika diamati ulama sekarang tak sama dengan ulama terdahulu. Ulama terdahulu membuat sesuatu kerana Lilla-hi-Ta'ala. Ulama sekarang ?

Anonymous said...

DENGARLAH!


tgna, tghh, dr asri tu alim ulamak yg masih hidup yg melihat kedurjanaan kita hari ini! kau orang kajilah, jangan dikeji!



wahai melayu2 sekular asobiah umno .. dengarlah nasihat orang berilmu & beragama... jangan bodoh sombong selamanya...

dah banyak kerugian bangsa ini kerana kejahilan dan kebebalan politik penguasa2 melayu termasuk umno!

atau umno akan dihanyutkan oleh rakyat?


Anonymous said...

Anon 7:04 Ulamak-ulamak kau tu bersekongkol dengan Cina lahanat DAP, tunduk kepada kehendak pluralisma Anwar. Wahai Melayu-Melayu yang kononnya tidak sekular dalam PAS, dimana negeri Islam PAS di Kedah, Selangor, Kedah dan Kelantan?.

Setahun aku berulang alik ke Kelantan, tiada beza antara negeri PAS dan negeri UMNO. Subuh di Masjid-Masjid di Kelantan sma kosong dengan Masjid-Masjid Negeri Umno!

kingnek said...

Masih ada ulama ke di dalam PAS? soalan serius ni, definisi ulama bereti kuat ugama, zuhud, warak beriman dan sebagainya. Juga ulama akan mengikut sunnah Rasulullah SAW. Bererti, memerangi yahudi dan sekutu mereka. Juga tidak menggadai hukum dan arahan Allah SWT. Aku tak mahu berkata lebih, tapi korang banyak lah bejar sejarah Nabi Muhammad SAW dan quran, tak perlu mendalami pun sudah tahu, perbuatan sesetengah "ulama" bercanggah dengan ajaran Islam. Wallahualam

AnakJordan said...

PERNAH TERBACA KITAB "IHYA ULUMUDDIN" TENTANG BAHAYA LIDAH / LISAN.
JANGANLAH KITA TERLALU TAKBUR...........DAN LUPA DIRI.
NABI YANG MAKSUM TU PUN SENANTIASA MERENDAH DIRI DAN POHON AMPUN DOSA.........KITA WAJAR CERMIN DAN NILAI DIRI.
WALAAHUALAM....

Anonymous said...

Anon 7:04 PM

Komen puak Part Assobiyah Se Malaysia ini mmg tahap SHIT...

xabis dgn menuduh UMNO sekular...abis apa sumbangan Parti Assobiyah Se Malaysia thdp syiar Islam di negra kite?...xkn yg rioh kata pejuang Islam cume bina 2 masjid jer dlm Malaysia...selebihnya rion menadah TIN MELO utk mengutip derma dari rakyat utk kemudahan pemimpin ...

inikah yg dikatakn perjuangan Islam..kewajipan pemimpin mnyediakn kemudahan utk rakyat tapi dlm Parti Assobiyah Se Malaysia terbalik pulok...

Lagi 1...aq pon nak tahu gak ...dalam Parti Assobiyah Se Malaysia ada lagi ke Ulamak? atau yg ada cume ULARMAK atau SYAITAN BISU?.....bkn aq yg kata tapi n ajis yg kate......

Anonymous said...

ulama umno adalah chua soi lek..dan mufti umno adalah vincent tan...

Anonymous said...

Mari kita berfikir merentas awan biru hijau kuning dan putih. Rasul SAW yang diutus ALLAH untuk menyibarkan syariat suruhan ALLAH telah menemui berbagai dugaan dan tentangan...itu zaman RASUL masih ada hayat, setelah 14,,,th berlalu beribu-ribu macam petaka telah menimpa umat islam, namun yang benar tetap ada hak dan terus menyinar dibumi ALLAH ini.

HARI INI yang penting diri kita, kita dapat memilih dan menilai dengan baik jika tidak terpesong dengan pelbagai macam dakwah/dakyaah sekalipon daripada ulamak/ularmak. sebilangan besar ularmak sentiasa bercakap ikut sedap kepala sendiri tanpa memikir masa depan agama dan bangsa asalkan dapat kuasa; inilah yg banyak membawa petaka dan kemusnahan umat dan dunia, kerana ularmak ini cuma gila kuasa dan harta benda, peduli ke apa ularmak yg menggunakan segala hukum dan alquran untuk kepentingan sendiri. Ulamak yg berjiwa besar dan nawaitunya berusaha mengimarahkan ajaran ALLAH semata-mata untuk mendapat keredaan didunia dan akhirat, mereka sering dicemuh dan dipinggir dan kurang mendapat perhatian.
sebenarnya jasa merekalah islam anuti dan disanjung, kerana islam itu bukan agama keganasan dan persengketaan.


DIMALAYSIA ni ramai ulamak mulut disumbat duit kerajaan, tapi siang malam kutuk kerajaan, lebih-lebih lagi yg mulut tak disumbat duit kerajaan, mulut busuk bau jamban dan longkang. kalaulah mengaku ulamak tapi tahaf keikhlasan tak ada lebih baik manusia jahil yang kurang ilmu.

Anonymous said...

Di usm takde sapa peduli mangkuk nie!guru2 sekolah pondok dah lama berdebat dgn mangkuk nie!asri fahaman wahabi dia nie perosak sanjungan orang islam kat ulamak!dia ingat dia hebat sgt bila berdebat dgn tok guru kedah ternganga tak bole jawap! Korang sanjung ler ulamak cam nie!lebih baik diam dari nampak kebodohan berbicara!ilmu tak cukup di rasa cukup bagus!

Anonymous said...

Cukup memalukan ada ulamak seperti beliau.Memalukan agama dan bangsa.Jangan kamu ingat dia seorang ustaz dan dilihat menentang umno,kamu sudah berlapang dada dan menggangap diri kamu adalah benar.Memalukan

Anonymous said...

asri dah tak laku dulu dia gkamer sbb mufti skrg guna cara lain nak glamer rosak2 budak kisas ni.

Anonymous said...

umno dari dulu cuba pinggirkan ulamak kecuali dimusin ada pilihanraya.... masa diwayangkan yg mereka dokong ulamak..

alatkan ulamak untuk justifikasi amalan sekular....

Anonymous said...

Kerja ulama bukan untuk berdebat. Hanya Asri ni saja gila glamour. Asri ni tak nak duit dia kerja semua free saja.

Anonymous said...

Pas pun pinggirkan ulamak! Laa nie angkat pedoman syiah!sekular apa ke jadah ko bole amal semua ajaran islam kat malaysia!bodoh piang main tuduh jer!

Anonymous said...

ABAI = Asal Bukan Anwar Ibrahim

ABCD = Asal Bukan Cina Dap

ABC???

Anvar Balun Chinadoll..kah kah kah

Anonymous said...

ulama pas adalah lim guan eng manakala mufti pas adalah lim kit siang dengan karpal sikh.kihkihkihkih

Anonymous said...

Ulama yang ada pun didiamkan demi undi cina dap.tak gitu bro?

Anonymous said...

kesianlah dia.dia keciwa tak dpt jd mufti.anwar keCiwa x dpt jd pm.khalid keciwA Tun x soKoobg byr hutang dia, azizah keciwa laki dia masuk lokap.

jgn keciwa bila gagal dpt sesuatu,INILAH KESANNYA!!!

Anonymous said...

Salam 1Malaysia,

Ulamak dipandang tinggi dlm masyarakat. D malaysia kalau ulamak sehaluan dgn pemerintah maka ualamak itu lah yg baik, dijadikan rujukan, disanjung sebab kata2nya menjadi kelebihan kepada kerajaan.

Kalau seorg ulamak itu membuat kenyataan menyebelahi PR pula, org2 pas, pkr, dap akan menyokong, mencanang 1Malaysia sebab kata2 ulamak tersebut mendatangkan faedah kepada penyokong2nya.

jika d tanya penyokong kerajaan, 1001 hujah mereka boleh kate ulamak tak seirama mereka ni dgn ulasan2 menyanggah dengan menolak mereka. Begitu juga ulamak yg menyebelahi kerajaan, org pas akan kate ulamak ni kena beli, kena suap & mcm2 lg.

Jadi ape bezanya org2 yg berhujah mempertahankan benang masing2 yg basah ni?bawa kemana fakta & ulasan penyokong2 puak masing2 ni? sekadar berlegar dalam blog ni saje? klu ramai sokong kerajaan mmg patut pun sebab ni blog anti pembangkang, so lepas tu kemana? rasa seronok sendiri?walhal ramai kat luar tu tak sependapat dengan kita pun.

Bila kita angkat topik2 murah mcm ni, ia buka pekung & peluang org2 PR memercikkan sedikit api pada kita lepas tu kita melatah entah tak tentu hala, kita rasa hebat ramai org menyokong kita walhal kat luar org tertawakan kita dgn wacana picisan semacam ini. Ya, jawapannya lantaklah, biarlah PR nk hanyut ke nak terlengkup ke kan, so teruskanla. setakat ni byk sy beri komentar tetapi kredit terbaik yg saya boleh beri ialah pada topik pungutan suara pemasangan AES. so? peduli ape semua dgn saya kan. Bak kata jamil khir - bersentuh kulit lelaki perempuan tak mengapa asalkan tak membangkitkan nafsu- ermm menarik tu. ;-)

Hidup GAP.

pelik tepi benar said...

pok nik dan asri adalah ularmak kepala taik, kepala taik yg hanyut kedalam lobang taik apabila kena flush dengan air....padan muka kepala najis.....kehkehkeh.

Anonymous said...


ULArMAK MUKTABAR PAS...
LIM GUANG ENG...
ala ala KHALIFAH UMAR ABDUL AZIZ LAGI..
PERAAH..

Anonymous said...

MAZA ini bertaraf DAJJAL mcm Shahidan yg tiada pilihan lain berhutang dgn ALONG..

Banyak benda lain boleh buat selain memporak porandakan pemikiran..

umpamanya menjual ROTI CANAi..ini lebeh berfaedah.

Anonymous said...

so ...ulamak dalam pas tu semuanya ok , semuanya lurus , semuanya tak hanyut ke ? pasti ke ??

aku sejak dulu memang tak respect dengan Asri ni , cakap berbelit ...ego seolah hanya dia jaguh ilmu , orang lain semuanya salah hanya dia yang betul , citttt ...

Anonymous said...

Asri ni pun sekolah , kerja dan hingga kini hidup atas duit kerajaan , yang hantar dia pi sekolah agama kerajaan ! yang bagi dia duit sambung PHD kerajaan ! yang bagi dia gaji tiap bulan adalah kerajaan !

yang bagi dia pangkat dan gelaran adalah kerajaan , yang bagi anak dia sekolah adalah kerajaan , sakit pening bini dia hospital kerajaan , beranak hospital kerajaan, esok mati kubur tanah kerajaan , apa singkat sanggat otak Asri ni ??

jika kerajaan yang dipimpin UMNO ni benar2 hanyut dan sesat , tak adalah sekolah agama , Universiti agama , biasiswa khas sambung study agama , tak adalah kerajaan hantar anak2 melayu belajar agama dekat mesir dan sebagainya ..tak ada jabatan agama , tak ada para mufti dan lebai pas , tak ada pungutan zakat dan tabung haji dengan segala bantuan dan kemudahan kerajaan berikan ,

Anonymous said...


TAK kira siapa, lebih-lebih lagi jika yang terlalu banyak cakap dan bercakap bagi pihak tertentu samalah mereka orang-orang HANYUT, selalu manusia tu lupa diri, bila disanjung ada pangkat, kedudukan dan menjadi idola gulongan tertentu bertambah HANYUT perasaan, keegoan masing2.